News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-04-30 UK: Osa Subway-ravintoloista alkaa tarjoamaan vain halal-lihaa

Started by Suomi2050, 30.04.2014, 16:49:13

Previous topic - Next topic

Sitruunamelissa

Quote from: imaginaariluku on 01.05.2014, 10:39:05
Looginen kehitys on seuraava: kohta kaikki liha kyseisessä ketjussa on halalia sikaa lukuunottamatta. On tehotonta tuottaa samaa raaka-ainetta kahdella eri tapaa, logistiikka, volyymit, linjastopaikat jne.

Jos näistä pienistä myönnytyksistä ei nosteta meteliä ja ihmiset eivät äänestä vaaleissa ja lompakoillaan, tulemme näkemään ajan, jolloin suomalainen kouluruoka on halalia. Ensin viher-vasurit vaativat muslimeille halal-vaihtoehdon, huomataan, että on halvempaa, kun ei tarvitse valmistaa kahta erillistä lihavaihtoehtoa, niin pakotetaan kantiksetkin syömään halalia, vaikka on jo nykyään olemassa kasvisvaihtoehto.
Jos / kun tämä myönnytys saadaan kautta linjan läpi, niin onkin aika siirtyä seuraavaan. Vaikka nyt pukeutumisen rajoittamiseen, koska täydellisen uskonnon (eli islamin) vaatimukset nyt vaan on sellaiset, ja on niin loukkaavaa joutua katsomaan muita kuin kaapuja naisilla. Siitä voikin sitten edetä naisten kouluttamisen ja työnteon kieltämiseen, jne... Hitaasti, mutta varmasti aina enemmän vaatien. Sillä sitä muslimit todellakin osaavat tehdä. Vaatia.

Subway voisi ihan hyvin sanoa, että perustakaa oma halal-ketjunne, jos haluatte... En ole paljon Subway:llä syönyt, enkä Mäkkärissä, mutta nyt loppui se vähäkin. Vien rahani tästä lähtien johonkin muualle, kun pikaruokaa tekee mieli.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Sibis

Eino: "Lisähyötynä olisi se, että asiakaskunnan ei tarvitsisi katsella koko tilan valtaavia kaapuakkoja tai huutavia maailmanomistajafattapummeja tietyistä maista."

IsoOmena on hyvä esimerkki. Eivät edes osta sitä kahvikupillistakaan.

Kierrän paikat.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Blanc73

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

tavallinen jantteri

Olipahan tuo halal suoritettu miten tahansa, niin omalta kohdalta boikottia harkitsen syystä "vain halal". Pekonin poistaminen listalta on sellainen synti että konkkaan joutaisi koko pulju.
Olkoonkin, että (aluksi) poistuu vain tietyistä paikosta. Kun asiakkaat olettavat että joka paikasta saa samaa safkaa, niin pianhan se mukautetaan paikallinenkin menyy vastaamaan islamistisinta yhteistä nimittäjää.
Mäkkäriäkin koitan vältellä, mutta silloin harvoin kun siellä "joutuu" käymään, valitsen aterian jossa on pekonia.
Hitto, kohta ei pekonia vissiin saa kuin karvaranteiden pizzerioista...
"We're using the law to keep justice away!"

Nikolas

Quote from: Nikolas Ojala on 30.04.2014, 17:48:08
Tässä taannoin, ei niin kovin kauan aikaa sitten, kävin eräässä suomalaisessa pikkukaupassa ja ostin tuotteen nimeltään "kasvispizza".  Samassa lapussa, jossa luki tuotteen hinta, ilmoitettiin myös, että tuote sisältää 6% sianlihaa. Siis ei mitään "saattaa sisältää hiukan pähkinää" vaan varsin tarkka sianlihan osuus oli tiedossa. Ja tämä siis kasvispizzassa. Ihan hyvää oli. Saatan ostaa toistekin. (vinkki vinkki)
Tarkennus: Siinä lukikin "kinkkua" eikä "sianlihaa".

Noottikriisi

Tuosta tulikin mieleeni että miksi kasvissyöjät ovat niin ehdottomia ideologiansa kanssa? Itsehän olen vannoutunut lihansyöjä mutta koskaan minua ei ole tarvinnut suojella kasvisruuilta. Osaan vältellä niitä itsekin siinä määrin kuin tunnen tarpeelliseksi ja toisinaan syön kasviksia ihan mielelläni. En ole myöskään kuullut että kukaan muukaan lihansyöjä olisi samanlainen absolutisti kasvisten suhteen kuin kasvissyöjät lihan suhteen.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Elcric12

Quote from: Noottikriisi on 02.05.2014, 14:36:16
Tuosta tulikin mieleeni että miksi kasvissyöjät ovat niin ehdottomia ideologiansa kanssa? Itsehän olen vannoutunut lihansyöjä mutta koskaan minua ei ole tarvinnut suojella kasvisruuilta. Osaan vältellä niitä itsekin siinä määrin kuin tunnen tarpeelliseksi ja toisinaan syön kasviksia ihan mielelläni. En ole myöskään kuullut että kukaan muukaan lihansyöjä olisi samanlainen absolutisti kasvisten suhteen kuin kasvissyöjät lihan suhteen.

Koska (jos syö sekä lihaa että kasviksia) oikea termi olisi sekasyöjä, ei "lihansyöjä".

no future

Quote from: Elcric12 on 02.05.2014, 15:10:04

Koska (jos syö sekä lihaa että kasviksia) oikea termi olisi sekasyöjä, ei "lihansyöjä".
Niin, valtaosa kasvissyöjistä osaa vältellä liharuokia siinä määrin kuin tuntee tarpeelliseksi.Määritelmään sopiakseen noin suurinpiirtein aina. Mikä tässä nyt taas oli pointti?

Noottikriisi

Tiesin kyllä mutta halusin korostaa tuota kasvissyönnin ideologista peustaa. Monihan selittelee kasvissyöntiä terveys- tms. syillä mutta absolutismin perusteeksi käy vain idealismi tai joku muu -ismi. ;)

no future

Quote from: Noottikriisi on 02.05.2014, 15:21:16

Tiesin kyllä mutta halusin korostaa tuota kasvissyönnin ideologista peustaa. Monihan selittelee kasvissyöntiä terveys- tms. syillä mutta absolutismin perusteeksi käy vain idealismi tai joku muu -ismi. ;)
Valtaosalla se ídealismi vuosien aikana kyllä laimenee ihan vain totutuksi tavaksi.

Noottikriisi

Quote from: no future on 02.05.2014, 15:21:04

Niin, valtaosa kasvissyöjistä osaa vältellä liharuokia siinä määrin kuin tuntee tarpeelliseksi.Määritelmään sopiakseen noin suurinpiirtein aina. Mikä tässä nyt taas oli pointti?
No minulla on ystäväpiirissä keliaakikkoja ja laktoosi-intolerantikkoja sekä yksi muna-allergikko. Kun suunnittelen illanvieton ruokalistaa, teen luonnollisesti ruokalistan sen mukaan ettei kukaan joudu kärsimään sairaudestaan. Sen sijaan minua ärsyttää se että joku kieltäytyy ihmisen normaaliin ruokavalioon kuuluvista aineista ideologisista syistä. Kasvissyöjäystävilleni järjestän lihattoman vaihtoehdon mutta pakko myöntää ettei sydämeni ole siinä täysin mukana. Olen joskus jopa harkinnut että keppostelisin lisäämällä heidän kasvisgratiiniinsa 1% lihaa.  :roll:

Leso

Noottikriisi on nii-in samalla kannalla kuin minä.

Jos esimerkiksi valmistat oikeasti ruoka-ainevaivaiset huomioonottaen illallisen, joka koostuu vaikkapa salaatista, kasvisgratiinista, muista kasvislisukkeista ja jykevästä pihvistä, niin se ei riitä. Kasvissyöjille ei riitä se, että jättävät pihvin ottamatta.
Koska jos ei ole pihvin korviketta, niin he kokevat jäävänsä jostain paitsi.
Niin kuin he jäävätkin oman ideologiansa tähden.

Mutta älä silti ala keppostelemaan, Noottikriisi. Saattavat saada vatsavaivoja, mikä olisi varmaan hirveää kokea sekin, että joku ruoka-aine paisuttaa ja sekoittaa massun. Niin saattaa käydä pitkän linjan kasvareille.
Toisaalta se olisi niille ihan oikein. nimim. monet illanistujaiset ilman naposteltavaa
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

no future

Melkoisia ensimmäisen maailman ongelmia taas. Jos isäntää/emäntää vituttaa tarjota lihatonta vaihtoehtoa, nit sitten ei varmaan tarjoa. Jos vierasta vituttaa kun ei ole lihatonta vaihtoehtoa, niin sitten varmaan vituttaa.

Olen ollut aika monissa tapahtumissa/bileissä/illanistujaisissa, missä ei ole ollut kuin lihatonta, (tai mikä kaameinta, vegaanista!) tarjoilua. En ole havainnut kenenkään mieltänsä pahoittaneen. Enkä kyllä aikuisten kasvissyöjienkään kiukutelleen päinvastaisessa tilanteessa.

Leso

Vaan enpä ole kasvissyöjätalouksien illanistujaisissa saanut lihaa lautaselleni. Miksi en?

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Lemmy

Naureskeltiin tuota viikonloppuna paikallisen homo kahvilanpitäjän kanssa. (Siis pitäjä on homo, ei kahvila mitenkään erikoisesti), käyn "ei ketju" -kahvilassa ihan periaatteesta varsinkin kun vastapäätä on Starbucks. No, kadun alkuun ollaan avaamassa Subway ja mietimme tulisiko siitä "pekonivapaa-alue". Kahvilan ja naapurin voileipäkiskan sisäänheittotuote kun on "pekonisämpyä ja kahvi/tee". Kadulla on vastapäätä ja hieman alempana kaksi kebabiputkaa, joista toinen ainakin mainostaa halalia...  täällä tosin annetaan "kaikkien kukkien kukkia"
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

mannym

Hyväksyn vierailta allergiat, muuten syövät mitä on tarjolla tai näkevät nälkää. Subeja tulee haettua 2-3/vuosi, no jaa voin käydä kiinalaisessa sitten useammin.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Elcric12

Quote from: Leso on 02.05.2014, 20:25:49
Vaan enpä ole kasvissyöjätalouksien illanistujaisissa saanut lihaa lautaselleni. Miksi en?

Onko sinulla siis sellainen ideologia, että lihaa on saatava?

Leso

Quote from: Elcric12 on 02.05.2014, 21:07:43
Onko sinulla siis sellainen ideologia, että lihaa on saatava?

Mitäs vikaa siinä ideologiassa olisi?

Elcric12

Quote from: Leso on 02.05.2014, 21:09:16
Mitäs vikaa siinä ideologiassa olisi?

Ei kai mitään, mutta ei pidä olettaa, että "kasvissyöjätalouksissa" oletettaisiin tämänlaisen ideologian olevan tavallista ja että siksi kaikille vieraille olis oltava tarjolla myös lihaa.

Mihin tuo ideologia perustuu?

Leso

Älä viitti leikkiä tyhmää, Elcric12. Todella rasittavaa.

Marius

En ole koskaan asioinut yhdessäkään Subway-ravintolassa.
Joten jatkan kuten tähänkin asti.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Elcric12

Quote from: Leso on 02.05.2014, 21:19:38
Älä viitti leikkiä tyhmää, Elcric12. Todella rasittavaa.

En leiki. Miksi kukaan vaatisi, että ruoka-annoksessaan on oltava nimenomaan lihaa?

Marius

Jos tilaan pihvin, niin kyllä annoksessa voi pihvikin olla.

Reinhardt42

Venttirinkulalle tiedoksi että jos montaa sorttia ruokia tarjotaan sekalaisen porukan juhlissa ja yhdessäkään ei ole lihaa, kyse on yksinkertaisesti käytöstapojen puutteesta, moukkamaisuudesta isäntäväen taholta.
Itse ottaisin moisen suorana vittuiluna ja luultavasti poistuisin paikalta.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Leso

Quote from: Elcric12 on 02.05.2014, 21:24:27En leiki. Miksi kukaan vaatisi, että ruoka-annoksessaan on oltava nimenomaan lihaa?

Minä vaadin. Eikö se riitä?
Jos olen vieraasi, niin mikä mättää?
Keittiön kontaminaatio? Älä jauha paskaa. Et tiedä ollenkaan mistä puhut.

Ja lue sydämellä tuo Reinhardt42:n vastaus yllä.

Saippuakupla

Uutisalueella länkytys lihansyönnistä vs. kasvissyönti loppui tähän paikkaan. Avatkaa peräkammariin oma ketju moiselle aiheelle.

Marius

Jos Subway tarjoaa halal-lihaa Suomessa, niin tarjoaako Subway tasa-arvoisesti sianlihaa Saudi-Arabiassa oleville suomalaisille?

qwerty

Naapuripalstalla Subway ristittiin Musway:ksi. Itse otin tuon nimen käyttöön jo eilen :)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Elcric12

Quote from: Marius on 02.05.2014, 22:26:52
Jos Subway tarjoaa halal-lihaa Suomessa, niin tarjoaako Subway tasa-arvoisesti sianlihaa Saudi-Arabiassa oleville suomalaisille?

Jos sillä lyö lihoiksi, niin miksi ei. No, miksi ei?