News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-04-16 Yle: Kaikki eurovaaliehdokkaat

Started by Ant., 16.04.2014, 08:53:25

Previous topic - Next topic

ihminen

Quote from: koli on 25.04.2014, 22:29:52
Olen nyt kolme eri vaalikonetta tehnyt ja niiden perusteella Maria Lohela ja Junes Lokka on kaikkein lähinnä omia näkökantojani. Junes oli ylivoimainen ykkönen Uuden suolen koneessa. En ole vielä päättänyt varmaksi, ketä äänestän. Aikaisemmin piti äänestää Halla-Ahoa, mutta se myönteinen Nato- kanta on niin paha, ettei välttämättä taida pystyä.

EUroparlamentissako ne Suomen Natoon liittymisestä päättävät?

:o

Minä luulin että eduskunnassa Nato jäsenyyteen pystyy vaikuttamaan enemmän.

Oami

Quote from: Maisteri Vihannes on 25.04.2014, 20:40:41
Quote from: Oami on 25.04.2014, 20:18:27
En. Väitän että se on varteenotettavampaa kuin yhdelläkään nykyisellä edustajalla. Halla-aho ei ole nykyinen edustaja.

Tarkoitit siis euroedustajia. Se oli siis varteenotettavampaa kuin esimerkiksi Sampo Terholla?

Niin tarkoitin. Valitettavasti Terhon varteenotettavuuden romahduttaa äärioikeistokortti Le Penin/ Wildersin suuntaan.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ant.

Quote from: kriittinen_ajattelija on 25.04.2014, 21:06:18
Itse sain noin persuista kärkipäähän minulle täysin tuntemattoman kaverin nimeltä Sakari Puisto, mies vaikuttaa varsin pätevältä joten suosittelen äänestämään häntä.

Varmaan jo huomasitkin, mutta mm. Puistosta löytyy vajaan minuutin video hänen HS-vaalikoneprofiilistaan: http://www.vaalikone.fi/suomi/ehdokas/39/

Ei noin lyhyestä videosta paljoa saa irti, mutta ihan hyvältä puhujalta Puisto vaikuttaa, mikä on poliitikoille tärkeä ominaisuus. Jossain ketjussa (vai peräti tässä?) Puisto myös vastasi minulle ja kertoi olevansa politiikassa pidemmällä tähtäimellä, ja siten mahdollisesti ehdolla myös tulevissa vaaleissa, jos ei nyt tärppää. Mielestäni myös tämä on tärkeä juttu. Yhden vaalin ihmeitä ei oikein viitsi äänestää, koska vaaleissa saatu tunnettavuus menee aivan hyödyttömänä hukkaan. Tällainen tapaus oli esimerkiksi viime vaaleissa kokoomuksen listoilla ollut Ukko Metsola.

Joka tapauksessa hienon listan perussuomalaiset ovat saaneet aikaiseksi.
Homma is the new black.

koli

Quote from: ihminen on 25.04.2014, 22:34:37
Quote from: koli on 25.04.2014, 22:29:52
Olen nyt kolme eri vaalikonetta tehnyt ja niiden perusteella Maria Lohela ja Junes Lokka on kaikkein lähinnä omia näkökantojani. Junes oli ylivoimainen ykkönen Uuden suolen koneessa. En ole vielä päättänyt varmaksi, ketä äänestän. Aikaisemmin piti äänestää Halla-Ahoa, mutta se myönteinen Nato- kanta on niin paha, ettei välttämättä taida pystyä.

EUroparlamentissako ne Suomen Natoon liittymisestä päättävät?

:o

Minä luulin että eduskunnassa Nato jäsenyyteen pystyy vaikuttamaan enemmän.

Ei taida europarlamentilla olla paljon sanomista siihen. :) Se näkökanta luo vaan niin negatiivisia mielleyhtymiä pään sisässäni Halla-Ahosta, että tulee mieleen liikaa salaliittoteorioita ja muita foliohattuiluja. Ehkä täytyy korkata pari kaljaa, niin pääsen niistä.
Mörökölli

ikuturso

Pelasin keskiviivan pallopeliä Usarin vaalikoneella.
Kärki:
1. Sari Essayah #112 90.0% Kristillisdemokraatit
2. Merja Kyllönen #137 88.0% Vasemmistoliitto
3. Sanna Lehtinen #202 85.4% Keskusta
4. Miapetra Kumpula-Natri #239 84.0% SDP
5. Marlen Timonen 83.7% RKP
6. Olli Rehn #207 82.9% Keskusta
7. Thai Quach #222 82.8% Kokoomus
8. Nils Torvalds #190 82.4% RKP
9. Hanna Kosonen #200 81.5% Keskusta
10. Aura Salla #224 81.3% Kokoomus

Essayah taas ykkösenä ??? Essayahin taktiikkana lienee olla olematta mieltä ja selittää teksteissä sitäkin enemmän. Ei oikein pure vaalikoneessa, joka ei vertaile tekstejä, vaan laskee vastausprosentteja. No, keskiviivan pallukasta saa prosentteja kaikkiin vastauksiin jonkin verran.

Nyt Persujen kärkeä pitää Pirkko Ruohonen-Lerner sijalla 32.

Maikkarin pallopelistä kommentoin:
Quote from: ikuturso on 16.04.2014, 22:57:57
Keskiviivan pallopelissä perussuomalaisita ensimmäisenä Sakari Puisto sijalla 35 81% täsmäyksellä.
Seuraava persu on  Vanhala ja vasta 60:s 78%:lla.

En tiedä onko pikku provo purrut. Huomattavasti suoraselkäisempi setti Puistolta Usarin vaalikoneessa. Nyt keskiviivan pallopelissä vasta sijalla 113 !!! Niin sitä pitää!

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

ihminen

Mielenkiintoisia nämä vaalikoneet, onneksi minun ääntäni ei päätä yksikään kone. Annan ääneni harkinnalla ja siihen vaikuttaa myös henkilön pitkäjänteinen työ niiden asioiden eteen joista itse olen eniten kiinnostunut.

Vaalikoneista saa kyllä saman suuntaisia vastauksia joihin olen omallakin päättelyllä päätynyt.

Ääneni annan kuitenkin vaalikoneista piittaamatta, ehdokas voi antaa niihin liian laskelmoituja vastauksia ja siten manipuloida lopputulosta.

Antti Moisander

Quote from: Oami on 16.04.2014, 10:02:33
Quote from: Ant. on 16.04.2014, 08:53:25
Missä on Jiri Keronen? Eikö hänen pitänyt olla piraattipuolueen ehdokas?

Piti. Kuulemani huhun mukaan tympääntyi puoluejohdossa villisti heiluvaan rasistikorttiin. Vaikka tiedäpä tuosta.

Löytyisikö joltakulta tietoa tästä?
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Kuningasweecee

Quote from: Antti Moisander on 26.04.2014, 15:32:12

Piti. Kuulemani huhun mukaan tympääntyi puoluejohdossa villisti heiluvaan rasistikorttiin. Vaikka tiedäpä tuosta.

Eikös tuo Keronen sitäpaitsi ollut Muutoksen jäseniä, ainakin mitä täältä Muutos-puolueen aluetta luin?

Oami

Quote from: Antti Moisander on 26.04.2014, 15:32:12

Varmaan parhaiten häneltä itseltään. Facebookista löytyy.

Quote from: Kuningasweecee on 26.04.2014, 15:48:20
Eikös tuo Keronen sitäpaitsi ollut Muutoksen jäseniä, ainakin mitä täältä Muutos-puolueen aluetta luin?

Oli ja on, Varsinais-Suomen piirihallituksen jäsen edelleenkin.

sivullinen.

Sakari Puisto vaikuttaa erittäin hienolta ja osaavalta ihmiseltä. Mutta samoinkuin kovin moni muu hieno ihminen, ei hänelläkään tunnu olevan mitään erityistä asiaa ajattevana. En ymmärrä mitä sellainen ihminen europarlamentissa tekee -- paitsi tietenkin nostaa hyvää palkkaa. Syväkyselin samaa aikoinaan toiselta euroehdokkaalta Muutos-puolueen Eturautilta. Hän ei osannut sanoa muutakuin "1. Opetellaan, 2. Rakennetaan siltoja, 3. Lyödään yhteen tavoitteet [...]" ja sellaista löpinää. Käytännössä hän painaisi nappia ryhmänjohtajan käskyn mukaan, ja vuoden lopussa laskettaisiin pidettyjen puheenvuorojen määrä ja kutsuttaisiin niitä teoiksi.

Enkä muuten usko ehdokas Halla-ahonkaan muuhun kykenevän -- tai ei hän ole ainakaan ilmaissut mitään suunnitelmaa mitä tekisi. Silti ehdokas Halla-aho jo olemassaolollaan edustaa jotain. Hän on maahanmuuttokritiikin henkilöitymä, joka saa punavihreät vihan valtaan -- vaikka olisikin käytännössä vain nappiapina. Sakari Puisto ei edes edusta mitään. Siten hän ei tee mitään -- ei ole ainakaan luvannut, ei edusta mitään, ipso ei ole mitään. Jari Leino yrittää edustaa muiden muutoslaisten tavoin Suoraa Demokratiaa. Se on vaikea viesti, eikä ole onnistunut saamaan julkisuutta, mutta toimiessaan olisi hieno asia. Silti parasta kaikesta olisi, jos joku ehdokas esittäisi suoraan suunnitelman -- yksityiskohtaisen ja suoran -- mitä käytännön tekoja hän tekisi valituksi tultuaan. Sakari Puiston -- kuten muiden oppineiden -- pitäisi ainakin tähän pystyä; miksei myös tavallisempien. Mutta jostain syystä he eivät sitä tee. Se laittaa harmittamaan.

Annan esimerkin minkälaista suunnitelmaa haluaisin: Suomessa on yksi maailman keskittyneimmistä medioista. Se tarkoittaa, ettei meillä ole sananvapautta lähes lainkaan. Kaikkea saa sanoa -- siitä ei ammuta, mutta viestiä on mahdotonta levittää. Tämä on jo periaatteellisesti Euroopan Unionin arvojen vastaista. EU jopa uhkaili Unkaria, jossa sentään on suurempi sananvapaus kuin meillä, sananvapauden rajoituksista. Joten europarlamenttiin pyrkivä voisi luvata lakkauttavansa Ylen televisiokanavista kaikki paitsi yhden ja perustavansa tilalle persu-tv2. Sille olisi helppo saada tukea erityisesti britanniasta. Heillä on pitkät perinteet sananvapaudesta, joka sallii "vihamieliset" televisiokanavat. Myös Kreikasta tulisi tukea. Siellä lakkautettiin paikallinen Yle puolueellisena. Italiassa Berlusconin mediaimperiumin valta on myös kuuma aihe. Hatusta vedettynä uskoisin reilusti yli puolien EU maiden tukevan Ylen aseman purkamista. Suunnitelma miten asia toteutetaan yksityiskohtaisesti ja aikataulutetaan olisi ehdokkaan tehtävä ja esiteltävä -- ja miten se tehdään rehellisen pelin sääntöjen mukaan. Jos ehdokas ei halua Yleä lakkauttaa, niin tekisi ehdotuksen johonkin muuhun. Jos ehdokas ei keksi mitään parannettavaa EU:ssa lukuunottamatta sisällöttömiä höttölausuntoja -- "vähemmän byrokratiaa", "talouskasvu nousuun" ja "kaikki paremmaksi" --, niin lupaisi edes jotain henkilökohtaista. Halla-aho lupasi pyöräillä lapissa. Ei saa minua lämpimäksi. Jos joku ehdokas lupaisi syödä kilon paskaa, jota jo Jari Leinolle ehdotin, uskoisin äänisateen olevan varma.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Oami

Ei Yleä tarvitse lakkauttaa, mutta Yle-vero kyllä. Tämä vaan ei ole europarlamentin asia vaan eduskunnan.

Tulen kyllä sanomaan tämän isompaan ääneen sitten kun eduskuntavaaleihin päästään.

Tabula Rasa

Quote from: Oami on 27.04.2014, 11:28:16
Ei Yleä tarvitse lakkauttaa, mutta Yle-vero kyllä. Tämä vaan ei ole europarlamentin asia vaan eduskunnan.

Tulen kyllä sanomaan tämän isompaan ääneen sitten kun eduskuntavaaleihin päästään.

En kyllä näe miksi yleä tulisi ylläpitää. Mielummin näkisin että kriisin sattuessa esim hätäkeskuksessa on päivystys jolla oikeus käyttää jokaisen kaupallisen tv radio tms kanavaa tiedotuksiin. Eikun lihoiksi vaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Lahti-Saloranta

Ylevero pois ja rahoitus kehitysapuun ja maahanmuuttajien kotoutukseen varatuista varoista niin ylen rahoitus vastaisi ohjelman tarjontaa, monikulttuurisuuden edistämistä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Oami

Quote from: Tabula Rasa on 27.04.2014, 11:47:26
En kyllä näe miksi yleä tulisi ylläpitää. Mielummin näkisin että kriisin sattuessa esim hätäkeskuksessa on päivystys jolla oikeus käyttää jokaisen kaupallisen tv radio tms kanavaa tiedotuksiin. Eikun lihoiksi vaan.

Kannatan sananvapautta ja tietenkin kannatan sitä myös Ylelle. Ainoa mitä vastustan on se, että käyttävät siihen minun rahojani.

sivullinen.

Quote from: Oami on 27.04.2014, 11:28:16

Esimerkki ehdotuksessani esitinkin vain vähennystä Ylen kanavien määrään eli Ylen vallan vähentämistä. Minusta eduskunnalla tulee olla oma tiedotuskanavansa -- ei siinä mitään pahaa ole. Yle säilyköön. Mutta jos kolmasosa ilmaisista televisiokanavista -- Yle1, Yle2, Yle Fem, Yle Teema -- lähettää hallituksen ohjelmaa ja kaksi kolmasosaa -- maikkari, nelonen, sub, jim, fox, tv viisi, liv, ava -- halvinta mahdollista amerikkalaista viihdettä, ei vapaa mielipiteen muodostus pääse toteutumaan. Siksi Ylestä pitäisi leikata 4/5 pois -- välittömästi. Tätä asiaa ei voida hoitaa eduskunnassa, koska Yle on määritelmällisesti eduskunnan tiedotusväline eli syntyy eturistiriita. Se pitää hoitaa joko kansan vaatimuksesta päättäjiä kohtaan tai, kuten esitin, länsimaisten arvojen, joita EU on luvannut puolustaa, vastaisena toimintana.

Olennaisin osa viestissäni oli kuitenkin vaatimus suunnitelmallisesta toiminnasta. Nykyisen "femiinin" olemuksen korostamisen sijaan ehdokkaiden pitäisi mielestäni korostaa "maskuliinista" kyvykkyyttä eli halua tekoihin. Tietenkään femiiniä puolta ei pidä kokonaan haudata. Siten ehdokkaan esittelyn pitäisi koostua ohjelmasta eli suunnitelmasta. Siinä hän kertoisi minkä tavoitteen aikoo toteuttaa, miten ja millä aikataululla: "Minä n.n. aion lopettaa Yle TV2:sen. Teen sen seuraavasti. Ensimmäiset kuukaudet lasken mistä saan tukea toimelleni eli missä valtion viestintämonopoliin suhtaudutaan nuivimmin -- tämän voin tehdä jo ennen valituksi tulemista. Seuraavat kuukaudet kehitän siihen ryhmään iskevää sanomaa, jotta he ymmärtäisivät tukea toimintaani -- tämänkin voin tehdä jo ennen valintaani. Sen jälkeen pidän puheita ja teen kirjoituksia -- tässä vaiheessa valituksi tuleminen on jo tarpeen uskottavuuden lisäämiseksi. [...]"
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

JoKaGO

www.vaalikone.fi vie hyysärin vaalikoneeseen. Pukkasi ihan värisuoran: Leino 83%, Lintula ja Lokka 82%, Eturautti 80%, ja Halla-aho 79%. Eikä tämä ole palturia.
Hännille jäivät Kivekäs, Yanar, Ohisalo, Sumuvuori, Hautala 35 - 37%.

MTV3 antoi mulle vain kolme kysymystä, ja niiden perusteella pukkasi Kalliojärvi ja Lokka Muutoksesta sekä Rissanen ja Suominen SKP:stä, kaikki 100 %. Vaalikone taitaa olla rikki, kun en saanut enempää kysymyksiä.

Uusi Suomi antoi tuloksen Lokka 86,8%, Lintula 86,0%, Eturautti 85,2%, Havansi 83,3% ja Eronen 83,1%.

Mitä nämä tulokset kertoo? No, ainakin sen, että Seppo Lehto ei ole ehdolla, koska aina kun hän on ehdolla, vaalikoneet antavat mulle hänet ykköseksi. Mää vastaan näihin kysymyksiin nääs joko-tai, tai sitten EVVK.

Edit: tossa US:n vaalikoneessa oli ensimmäinen vanhojen puolueiden ehdokas Hannu Takkula 77,4%:llaan sijalla 16, häviten niukasti sellaisille kuuluisuuksille kuin Leino, Väätäinen ja Terho, mutta paukutti niukasti turpaan lapsuuden leikkikaveriani Anne Louhelaista  :'(.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Oami

Quote from: sivullinen. on 27.04.2014, 15:01:43
Olennaisin osa viestissäni oli kuitenkin vaatimus suunnitelmallisesta toiminnasta. Nykyisen "femiinin" olemuksen korostamisen sijaan ehdokkaiden pitäisi mielestäni korostaa "maskuliinista" kyvykkyyttä eli halua tekoihin. Tietenkään femiiniä puolta ei pidä kokonaan haudata. Siten ehdokkaan esittelyn pitäisi koostua ohjelmasta eli suunnitelmasta. Siinä hän kertoisi minkä tavoitteen aikoo toteuttaa, miten ja millä aikataululla: "Minä n.n. aion lopettaa Yle TV2:sen. Teen sen seuraavasti. Ensimmäiset kuukaudet lasken mistä saan tukea toimelleni eli missä valtion viestintämonopoliin suhtaudutaan nuivimmin -- tämän voin tehdä jo ennen valituksi tulemista. Seuraavat kuukaudet kehitän siihen ryhmään iskevää sanomaa, jotta he ymmärtäisivät tukea toimintaani -- tämänkin voin tehdä jo ennen valintaani. Sen jälkeen pidän puheita ja teen kirjoituksia -- tässä vaiheessa valituksi tuleminen on jo tarpeen uskottavuuden lisäämiseksi. [...]"

"Minä Oula Lintula en aio tehdä Ylelle yhtään mitään. Teen kuitenkin lakialoitteen, jossa esitän että sitä ei tueta verovaroin, ja tietysti Yle-veron periminen lopetetaan."

Kelpaako?

vilach

Uuden suomen vaalikone:

1.
Maria Lohela #91
74.8%Perussuomalaiset
2.
Kimmo Kivelä #88
74.6%Perussuomalaiset
3.
Simon Elo #83
73.5%Perussuomalaiset
4.
Antti Tulonen #20
73.1%Muutos 2011
5.
Junes Lokka #15
73.1%

En ymmärrä, miksi listassa on Junes Lokka, hän ilmoitti, että eroaa puolueesta ja eurovaaliehdokkuudesta.

Hyysärin vaalikone:

SINULLE LÄHEISIN PUOLUE
Muutos 2011

SINULLE ETÄISIN PUOLUE
Vihreät

Nämä ehdokkaat ovat sinulle läheisimpiä riippumatta puoluekannasta.
Markus Lehtipuu (m11)

86%

Simon Elo (ps)

85%
Lue lisää »

Antti Pakkanen (kesk)

83%
Lue lisää »

Jussi Halla-aho (ps)

81%
Lue lisää »

Tuukka Kuru (m11)

81%
Lue lisää »

sivullinen.

Quote from: Oami on 27.04.2014, 20:29:08
"Minä Oula Lintula en aio tehdä Ylelle yhtään mitään. Teen kuitenkin lakialoitteen, jossa esitän että sitä ei tueta verovaroin, ja tietysti Yle-veron periminen lopetetaan."

Kelpaako?

Ehdottomasti ei. Minä tiedän, sinä tiedät ja jokainen lallikin tietää, ettei tuollaisella aloitteella ole yhtään enempää merkitystä kuin tuuleen huutelulla. Se ei ole suunnitelma; se ei ole tekemistä; se ei ole mitään. Voit yhtä hyvin -- tai minä voin -- tehdä kansalaisaloitteen, jos niitä vielä saa tehdä, jossa esität Yle-veron lakkauttamista. Sitä varten ei tarvitse sinua äänestää, ja sillä yhtä paljon -- eli vähän -- merkitystä.

Täsmennän vielä eli väännän rautalangasta. Ken talon aikoo rakentaa, on hänellä hyvä olla suunnitelma miten. Suunnitelmassa esitetään kohdat perustusten teko, seinien pystytys, katon naulaus ja lopuksi tuloksen viimeistely eli maalaus. Sellaisen suunnitelman minä haluaisin nähdä. Sinun, kuten Sakari Puiston ja tuhannen muun periaatteessa fiksun, esittämäsi suunnitelma on seuraavanlainen: "Mä lupaan soittaa eestin pojille. Ne tulee pistää talon pystyyn." Sillä tavalla talo saatetaan saada pystyyn, mutta silloin herää kysymys, miksi minä en itse soita eestin pojille, vaan otan sinut välikädeksi? Silloin sinä et tee mitään, vaan eestin pojat tekevät -- jos tekevät. Olen tätä usein kysynyt Muutoksen Suoran Demokratian haaveilijoilta. He lupaavat äänestää Suoraa Demokratiaa vaativaa lakialoitetta. Voi ilon päivä. Sitten toivotaan toivotaan byrokraattiarmeijan tulevan ja suorittavan varsinaisen työn -- paitsi, että byrokraateistakin luvataan hankkiutua eroon. Teetättäjiä kyllä riittää, mutta minä etsin tekijää.

Minä lupaan kymmenen hyvää ja 11 kaunista. Lisäksi minä lupaan vaatia muita täyttämään lupaukseni. Jos eivät tottele, syytä heitä.

Seal

SINULLE LÄHEISIN PUOLUE
Muutos 2011

Sinulle läheisin puolue on Muutos 2011. Sen ehdokkaat ovat 66 -prosenttisesti samaa mieltä kanssasi.

Helena Eronen-Kuhanen 79%

Atte Saarela 76%

Oula Lintula 75%

Tuukka Kuru 74%

Kyuu Eturautti 73%

SINULLE ETÄISIN PUOLUE

Sinulle etäisin puolue on Skp. Sen ehdokkaat ovat 44-prosenttisesti samaa mieltä kanssasi.

Juha-Pekka Väisänen 39%

Matti Laitinen 43%

Tommi Lievemaa 44%

Susanna Rissanen 45%

Hannu Hyvönen 47%

MUISTA EHDOKKAISTA LÄHEISIMMÄT

Helena Eronen-Kuhanen (m11) 79%

Janne Paalijärvi (pp) 76%

Atte Saarela (m11) 76%

Erno Välimäki (vas) 75%

Oula Lintula (m11) 75%

Sinulle läheisimmät puolueet

Muutos 2011    
66%
Piraattipuolue    
60%
Perussuomalaiset    
59%
Sinivalkoinen Rintama    
55%
Kokoomus    
54%
Köyhien Asialla    
53%
Kristillisdemokraatit    
52%
Keskusta    
52%
Itsenäisyyspuolue    
50%
Rkp    
49%
Vasemmistoliitto    
46%
Sdp    
45%
Vihreät    
45%
Skp    
44%

Puolueet arvojen mukaan

Muutos 2011    
73%
Kokoomus    
68%
Keskusta    
57%
Perussuomalaiset    
55%
Rkp    
53%
Piraattipuolue    
48%
Kristillisdemokraatit    
45%
Sinivalkoinen Rintama    
40%
Sdp    
40%
Itsenäisyyspuolue    
35%
Vasemmistoliitto    
35%
Vihreät    
35%
Köyhien Asialla    
33%
Skp    
33%

Tabula Rasa

Quote from: Oami on 27.04.2014, 12:03:11
Quote from: Tabula Rasa on 27.04.2014, 11:47:26

Kannatan sananvapautta ja tietenkin kannatan sitä myös Ylelle. Ainoa mitä vastustan on se, että käyttävät siihen minun rahojani.

Njooh, yleveron poisto on selviö. Mutta todennäköisin korvaava olisi valtion budjetista joka on ihan yhtä lailla kansalaisten persnahasta. Siispä ylen tulisi hankkia rahoitus esim maksukorteilla, mainoksilla tms enkä myöskään näe että millään kanavalla tulisi olla virallista valtion kanavan asemaa.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tabula Rasa

Heti ensimmäisestä kysymyksestä lähtien hesari kusettaa. Suomen eu jäsenyys hyvä/huono. Käsittääkseni ps on ajamassa eroa eusta ja silti antaa 75%. Merkityksettömät pienpuolueet toki saavat helposti täysiä pisteitä jotta äänisaalis jakautuisi ja paskojen suhteellinen osuus kasvaisi.

Tabula Rasa

8. EU:n ei pidä asettaa sitovia ilmastomääräyksiä uusituvalle energialle. Pelkkä kasvihuonekaasujen vähennystavoite riittää.

Surkea kysymys. Kaksi kysymystä samassa jotka toisensa kumoavia. Itse sanoisin että suomen osalta tulisi päättää ilmastonmuutoshuijaus. Jos se on niin suomen koko tuotanto on marinaalinen maailmantasossa. Ja kun se ei ole niin kyse on vain rahan huijaamisesta.

Tabula Rasa

Eurovaalikone 2014
SINULLE LÄHEISIN PUOLUE
Muutos 2011
Markus Lehtipuu

83%

Sinulle läheisin puolue on Muutos 2011. Sen ehdokkaat ovat 78 -prosenttisesti samaa mieltä kanssasi.

Jari Leino

81%

Junes Lokka

81%

Matti Järviharju

80%

Oula Lintula

79%

SINULLE ETÄISIN PUOLUE
Vihreät
Maria Ohisalo

20%

Sinulle etäisin puolue on Vihreät. Sen ehdokkaat ovat 33-prosenttisesti samaa mieltä kanssasi.

Johanna Sumuvuori

22%

Otso Kivekäs

24%

Ozan Yanar

27%

Heidi Hautala

29%

MUISTA EHDOKKAISTA LÄHEISIMMÄT
Simon Elo (ps)

87%

Markus Lehtipuu (m11)

83%

Laura Huhtasaari (ps)

81%

Jari Leino (m11)

81%

Junes Lokka (m11)

81%

ARVOILTAAN LÄHEISIN PUOLUE
Muutos 2011
Markus Lehtipuu

88%

Arvoiltaan läheisin puolue sinulle on Muutos 2011. Sen ehdokkaat ovat 68-prosenttisesti samaa mieltä kanssasi arvokysymyksissä.

Peter Fryckman

85%

Jari Leino

78%

Matti Järviharju

78%

Kyuu Eturautti

73%

ARVOILTAAN ETÄISIN PUOLUE
Vihreät
Maria Ohisalo

5%

Arvoiltaan etäisin puolue sinusta on Vihreät. Sen ehdokkaat ovat 15-prosenttisesti samaa mieltä kanssasi arvokysymyksissä.

Johanna Sumuvuori

7%

Outi Alanko-Kahiluoto

7%

Ozan Yanar

13%

Touko Aalto

13%

Sinulle läheisimmät puolueet
Muutos 2011    
78%
Perussuomalaiset    
72%
Sinivalkoinen Rintama    
71%
Itsenäisyyspuolue    
64%
Köyhien Asialla    
63%
Kristillisdemokraatit    
61%
Keskusta    
57%
Skp    
51%
Kokoomus    
51%
Piraattipuolue    
50%
Rkp    
43%
Vasemmistoliitto    
43%
Sdp    
38%
Vihreät    
33%
Puolueet arvojen mukaan
Muutos 2011    
68%
Perussuomalaiset    
65%
Kokoomus    
57%
Kristillisdemokraatit    
55%
Keskusta    
53%
Köyhien Asialla    
48%
Rkp    
43%
Sinivalkoinen Rintama    
40%
Piraattipuolue    
33%
Itsenäisyyspuolue    
30%
Sdp    
25%
Vasemmistoliitto    
20%
Skp    
18%
Vihreät    
15%

Oami

Quote from: sivullinen. on 28.04.2014, 02:27:07
Ehdottomasti ei. Minä tiedän, sinä tiedät ja jokainen lallikin tietää, ettei tuollaisella aloitteella ole yhtään enempää merkitystä kuin tuuleen huutelulla. Se ei ole suunnitelma; se ei ole tekemistä; se ei ole mitään. Voit yhtä hyvin -- tai minä voin -- tehdä kansalaisaloitteen, jos niitä vielä saa tehdä, jossa esität Yle-veron lakkauttamista. Sitä varten ei tarvitse sinua äänestää, ja sillä yhtä paljon -- eli vähän -- merkitystä.

Voisitko nyt sitten vähän täsmentää, millaista vastausta tässä haet? Esim. "minä lupaan lastata Pasilan tornin juureen pari tonnia C4:ää ja pistää jytkyksi"? (Lainausmerkit siksi, että en oikeasti lupaa sellaista.) No se huono puoli tuossa suunnitelmassa on, että se on laitonta. Toisaalta siihenkään ei tarvita kansanedustajaa.

Niin että mitä tässä haet? Mitä muuta valtaa yksinäisellä kansanedustajalla on kuin valta tehdä lakialoitteita ja toivoa niille kannatusta? Siis laillisesti?

Quote from: sivullinen. on 28.04.2014, 02:27:07
Täsmennän vielä eli väännän rautalangasta. Ken talon aikoo rakentaa, on hänellä hyvä olla suunnitelma miten. Suunnitelmassa esitetään kohdat perustusten teko, seinien pystytys, katon naulaus ja lopuksi tuloksen viimeistely eli maalaus. Sellaisen suunnitelman minä haluaisin nähdä. Sinun, kuten Sakari Puiston ja tuhannen muun periaatteessa fiksun, esittämäsi suunnitelma on seuraavanlainen: "Mä lupaan soittaa eestin pojille. Ne tulee pistää talon pystyyn." Sillä tavalla talo saatetaan saada pystyyn, mutta silloin herää kysymys, miksi minä en itse soita eestin pojille, vaan otan sinut välikädeksi? Silloin sinä et tee mitään, vaan eestin pojat tekevät -- jos tekevät. Olen tätä usein kysynyt Muutoksen Suoran Demokratian haaveilijoilta. He lupaavat äänestää Suoraa Demokratiaa vaativaa lakialoitetta. Voi ilon päivä. Sitten toivotaan toivotaan byrokraattiarmeijan tulevan ja suorittavan varsinaisen työn -- paitsi, että byrokraateistakin luvataan hankkiutua eroon. Teetättäjiä kyllä riittää, mutta minä etsin tekijää.

Talon tekeminen on uuden tekemistä ja se vaatii suunnittelua. Mutta en minä halua (Ylen osalta) mitään uutta. Haluan hankkiutua eroon nykykäytännöstä. Huomattavasti simppelimpi homma.

Mutta tosiaan, päätavoitehan on suora demokratia. Kun suora demokratia saadaan, kansa voi miettiä näitä asioita itse. Toki voin sen jälkeenkin tehdä sen edellämainitun lakialoitteen.

Quote from: Tabula Rasa on 28.04.2014, 03:09:33
Njooh, yleveron poisto on selviö. Mutta todennäköisin korvaava olisi valtion budjetista joka on ihan yhtä lailla kansalaisten persnahasta.

Luonnollisesti vastustaisin myös tätä.

Mutta pointtini on, ettei eduskunnan tarvitse ottaa kantaa siihen, miten Yleä rahoitetaan. Samoin kuin eduskunta ei ota kantaa siihenkään, miten MTV3:a rahoitetaan. Eikä siihen, miten minun blogiani rahoitetaan. Minun puolestani tämä on asia, jonka Yle saisi miettiä ihan itse.

Micke90

Quote from: Ant. on 16.04.2014, 09:14:48
Entinen(?) perussuomalainen Kristiina Ilmarinen on ehdolla. Ilmarisen mainetekoihin kuuluu se, että hän kävi häviämässä viime kesän puoluekokouksessa Soinille puheenjohtajaäänestyksessä äänin 627-25.

Ihme, että sai noinkin monta ääntä, kun juuri kukaan ei ole kuullutkaan moisesta akasta. Piti oikein katsoa, kenestä oli kyse.

IDA

Mikäli olisi siirtoäänivaali äänestäisin noin ex tempore seuraavasti:

1. Juho Eerola
2. Jussi Halla-aho
3. Maria Lohela
4. Jari Leino
5. Sampo Terho
6. Sanna Onkamo
7. Erkki Havansi
8. Helena Eronen
9. Pirkko Mattila
10. Jani Kolehmainen
qui non est mecum adversum me est

Miniluv

Quote from: Micke90 on 28.04.2014, 10:40:36
Quote from: Ant. on 16.04.2014, 09:14:48
Entinen(?) perussuomalainen Kristiina Ilmarinen on ehdolla. Ilmarisen mainetekoihin kuuluu se, että hän kävi häviämässä viime kesän puoluekokouksessa Soinille puheenjohtajaäänestyksessä äänin 627-25.

Ihme, että sai noinkin monta ääntä, kun juuri kukaan ei ole kuullutkaan moisesta akasta. Piti oikein katsoa, kenestä oli kyse.

Jos et kerran tiennyt, millainen ihminen on kysymyksessä, mikset käyttänyt sanan akka sijaan neutraalia sanaa?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Maisteri Vihannes

Onko jossain lista kaikista eurovaalikoneista? Onko joku tutkinut kuinka täydellisiä ne ovat vastauksiltaan, eli kuinka suuri osa ehdokkaista on vastannut koneeseen?

Linnea

Quote from: Maisteri Vihannes on 28.04.2014, 11:45:40
Onko jossain lista kaikista eurovaalikoneista?

Google auttaa. Ainakin tällainen lista vaalikoneista löytyy.  :)

Edit: Listalta näyttää puuttuvan ainakin Keskisuomalainen-konsernin lehtien ja Etelä-Suomen Sanomien yhteinen vaalikone.