News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-04-09 YU: Ylöjärvi kasvatti Gullit Zolamesosta suomalaisen

Started by Iloveallpeople, 09.04.2014, 13:31:20

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuotePassi kourassa kohti uutta

Ylöjärvi kasvatti Gullit Zolamesosta suomalaisen

– Totta kai minua voi kutsua ylöjärveläiseksi! Sieltähän se kaikki minun kohdallani alkoi, Gullit "Bumba" Zolameso toteaa hymyillen.
Tampereen Ilveksen harjoituksissa hetkeä aiemmin kirmannut jalkapallolahjakkuus valmistautuu tulevaan kauteensa täysin uudessa tilanteessa. Enää hän ei ole nuori ja lupaava ulkomaalainen, vaan miehen taskussa on nyt Suomen passi. Kansalaisuus irtosi viime vuoden lopulla.
– Onhan matka Angolasta tänne ollut pitkä. Onneksi päädyin kuitenkin ensiksi Ylöjärvelle. Se paikka tuntui heti kodilta.

Gullit Zolameso ei halua puhua julkisesti syistä, jotka saivat hänet lähtemään aikoinaan kauas pohjoiseen. Taustalla oleva tarina on nuorukaisen mukaan hyvin henkilökohtainen.
– Päätimme isoveljeni kanssa, että hakisimme yhdessä turvapaikkaa Suomesta. No, hän pääsi lähtemään hieman minua ennen, mutta tulin vuonna 2005 perässä. Minun paikakseni tuli lastenkoti Ylöjärven Metsäkylässä, Zolameso muistelee.
Keskisen Afrikan poliittisesti epävakaimpiin seutuihin lukeutuvalta Cabindan alueelta kotoisin oleva Zolameso oli Metsäkylään saapuessaan kymmenvuotias. Laskeutuminen kylmän pohjolan arkeen sujui kulttuuri- ja ilmastoshokista huolimatta yllättävän kevyesti.
...

Loput: Ylöjärven Uutiset
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Blanc73

Jalkapallo+afrikkalainen(yllätys, yllätys) ja..
Quotekypsä 18-vuotias

Ihan kuin olisin ennenkin lukenut vastaavanlaisen jutun mediasta :roll:
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Leso

Miksei koskaan kirjoiteta kypsistä pottunokista?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

dothefake

Niinpä, esim. minä olen aivan kypsä tähän menoon.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Leso

QuoteToistaiseksi Gullit Zolameso on saanut elää ja kasvaa Suomessa ilman syrjintää. Nuorukainen vakuuttaa Pirkanmaan olevan jopa yllättävän suvaitsevaista ja avomielistä seutua.
– Osasyy hyvälle kotiutumiselleni on ollut se, etten ole kohdannut rasismia oikeastaan ollenkaan. Minun ei ole edes tarvinnut ajatella koko asiaa. Niin kaukainen ajatus rasismi minulle on, hän hymähtää.

Yksittäistapaus. Älkää yleistäkö!
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Blanc73

Quote from: Leso on 09.04.2014, 13:56:28
QuoteToistaiseksi Gullit Zolameso on saanut elää ja kasvaa Suomessa ilman syrjintää. Nuorukainen vakuuttaa Pirkanmaan olevan jopa yllättävän suvaitsevaista ja avomielistä seutua.
– Osasyy hyvälle kotiutumiselleni on ollut se, etten ole kohdannut rasismia oikeastaan ollenkaan. Minun ei ole edes tarvinnut ajatella koko asiaa. Niin kaukainen ajatus rasismi minulle on, hän hymähtää.

Gullit ei ole sitten ilmeisesti  (vielä) törmännyt suvakkiin/kukkahattuun/sosiaalikalkkunaan, joka valistaisi häntä siitä kuinka umpirasistinen maa Suomi on ja että rasismia löytyy ihan joka paikasta. Suomalainen kotouttamisteollisuus on nyt epäonnistunut pahasti.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Oami

Futiskentällä tietysti vastapuolen pelaajat huutavat silloin tällöin kaikenlaista, mutta se kuuluu peliin. Joskus toisilla futaajilla voi olla vähän huono päivä. Ja voihan sen niinkin ajatella, että ehkä olen joidenkin mielestä liian hyvä, Zolameso vitsailee sujuvalla suomella.

Että tämmöistä asennetta.

Meniköhän nyt kaiken mailman rasisminhuutajilta aamukahvit näppäimille?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

PlasticPaddington

Quote from: Blanc73 on 09.04.2014, 13:37:52
Jalkapallo+afrikkalainen(yllätys, yllätys) ja..
Quotekypsä 18-vuotias

Ihan kuin olisin ennenkin lukenut vastaavanlaisen jutun mediasta :roll:
Ei ainakaan kuvan perusteella näyttänyt ihan yhtä kypsältä kuin tässä ketjussa esiintynyt 17-vuotias Musa :roll:

saippuakauppias

Quote from: Blanc73 on 09.04.2014, 14:17:29
Quote from: Leso on 09.04.2014, 13:56:28

Gullit ei ole sitten ilmeisesti  (vielä) törmännyt suvakkiin/kukkahattuun/sosiaalikalkkunaan, joka valistaisi häntä siitä kuinka umpirasistinen maa Suomi on ja että rasismia löytyy ihan joka paikasta. Suomalainen kotouttamisteollisuus on nyt epäonnistunut pahasti.

Gullit poloinen on täysin tietämätön rakenteellisesta ja piiloisesta rasismista, joita löytyy äärettömästi kaikkialta hänen ympäriltään. Selvää kotouttamisleirityskamaa. Uhriutumis- ja erityisvaatimuskoulutus ihan retuperällä.

normi

Quote from: Oami on 10.04.2014, 07:59:10
Futiskentällä tietysti vastapuolen pelaajat huutavat silloin tällöin kaikenlaista, mutta se kuuluu peliin. Joskus toisilla futaajilla voi olla vähän huono päivä. Ja voihan sen niinkin ajatella, että ehkä olen joidenkin mielestä liian hyvä, Zolameso vitsailee sujuvalla suomella.

Että tämmöistä asennetta.

Meniköhän nyt kaiken mailman rasisminhuutajilta aamukahvit näppäimille?

Ilmeisesti Gullitille ei ole opetettu, että tummaihoisen kuuluisi hyödyntää huutelut tai oletetutkin sellaiset ja hankkia pelikieltoja ja tuomioita vastapuolen kanssafutaajille. Kenties Gullit tarvitsisi uhriutumiskurssin... Gullit ei oikein nyt osaa tätä suvisten kehittämää rasismipeliä.
Impossible situations can become possible miracles