News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-03-27 HS:Veltto Virtanen menetti malttinsa istuntosalissa

Started by B52, 27.03.2014, 17:46:44

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/politiikka/Veltto+Virtanen+menetti+malttinsa+istuntosalissa/a1395891954996?ref=hs-art-new-4

Perussuomalaisten kansanedustaja Pertti Virtanen menetti malttinsa kyselytunnin lopussa eduskunnan istuntosalissa torstaina. Hän pomppasi paikaltaan pystyyn ja heitti paperinippunsa ilmaan.

Paperit levisivät ympäri salia samalla kun puhemies Eero Heinäluoma (sd) yritti nuijankopautuksilla saada Virtasta rauhoittumaan. Virtanen poistui salista.

Virtanen kertoo mielenilmauksensa syyksi sen, että ei saanut puheenvuoroa.

"Heinäluoma ei anna mulle puheenvuoroja koskaan, mutta kaikki mun vierestä sai. Se on niin törkeätä."

"Heinäluoma pyysi mua taannoin sosiaalidemokraattien eurovaaliehdokkaaksi ja kun en lähtenyt, onko tämä kosto siitä? Olen täysin kyllästynyt."

Perussuomalaisten ryhmän puheenjohtaja Jari Lindström sanoi, että hän ottaa Virtasen puhutteluun.

"Törkeä temppu, ei noin saa tehdä", Lindström sanoi tuohtuneena itsekin kokouksesta poistuessaan.

Ryhmän entinen varapuheenjohtaja Pentti Kettunen meni vielä pitemmälle.

"Esitän vähintään vakavaa varoitusta", Kettunen sanoi.

Puhemiesneuvosto ottaa asian käsiteltäväkseen.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Taikakaulin

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Iloveallpeople

Ei ihme, jos on vuosia ollut työpaikkakiusaamisen uhri, että jossain vaiheessa menee hermo.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Reinhardt42

Kammottavaa! Totaalisen tuomittavaa ääriaggressiota joka on kitkettävä alkuunsa jyrkällä otteella. Heinäluoma tuskin toipuu enää koskaan, saati hänen vaimonsa.
Haukutaan hei jätkät uuden ryhmänjohtajan johdolla kaikki Velttoa joka mediassa vittupääksi vähintään viikko.
Nää on niitä tärkeitä juttuja nää!
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Taikakaulin

Quote"Heinäluoma pyysi mua taannoin sosiaalidemokraattien eurovaaliehdokkaaksi ja kun en lähtenyt, onko tämä kosto siitä? Olen täysin kyllästynyt."

Mielenkiintoista, jos pitää paikkansa.

Quote from: Iloveallpeople on 27.03.2014, 18:02:40
Ei ihme, jos on vuosia ollut työpaikkakiusaamisen uhri, että jossain vaiheessa menee hermo.

Semmoisia ne demarit ovat, nimittäin työpaikkakiusaajia. "Jos et kuulu meihin/liittoon niin teemme elämästäsi helvettiä".
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

normi

Juu, ainakin vielä 80-luvulla oli tietyillä paikkakunnilla syytä olla hyvissä väleissä demarien kanssa.
Impossible situations can become possible miracles

Sour-One

Ilmeisesti Ruohonen-Lerner Kakkonen onkin persujen eduskuntaryhmän pj?

Onnikka

Quote from: B52 on 27.03.2014, 17:46:44

"Heinäluoma ei anna mulle puheenvuoroja koskaan, mutta kaikki mun vierestä sai. Se on niin törkeätä."

"Heinäluoma pyysi mua taannoin sosiaalidemokraattien eurovaaliehdokkaaksi ja kun en lähtenyt, onko tämä kosto siitä? Olen täysin kyllästynyt."

Mikäli on totta että tasapuolisesti eivät niitä jakele kaikille, eikö se olisi syytä vaihtaa sitä jakajaa. Pihalle koko talosta.
Jollei ole niin viikon loma Veltolle.
Eikö ne olisi syytä jakaa sitä mukaa kun pyytävät ja jokaiselle eikä miten sattuu?
Onko eduskunta vähän niinkun koulu jossa on suosikit jotka puhuvat, valitaan ties mihin ja saavat stipendit?

Myrkkymies

Onnikka

Quote from: Taikakaulin on 27.03.2014, 18:09:41

Semmoisia ne demarit ovat, nimittäin työpaikkakiusaajia. "Jos et kuulu meihin/liittoon niin teemme elämästäsi helvettiä".
Quote from: normi on 27.03.2014, 18:17:25
Juu, ainakin vielä 80-luvulla oli tietyillä paikkakunnilla syytä olla hyvissä väleissä demarien kanssa.
On vastaavassa muutkin puolueet kunnostautuneet.
Quote from: Myrkkymies on 27.03.2014, 20:07:22
Noinhan niitä puheenvuoroja varmaan saa.  ???
Jollei muutenkaan saa, niin samahan se sitten.

Jaska Pankkaaja

Joo, kaikki kivittämään, broilerien joukosta löytyi ihminen. En ole Velttofani mutta kumminkin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

törö

QuoteVeltto Virtanen selittää riehaantumistaan eduskunnassa: "Tiettyjen tyyppien suosiminen ja Heinäluoman käytös"

Perussuomalaisten kansanedustaja teki tänään eduskunnassa näyttävän ja erikoisen tempauksen. Hän heitti istuntosalissa paperinsa ilmaan ja poistui salista teatraalisesti kumarrellen.
Virtanen selittää papereiden heittelyään tuskastumisella siihen, ettei hän saa puhemies Eero Heinäluomalta puheenvuoroa.

- Puhemiehen tiettyjen tyyppien suosiminen, Heinäluoman jatkuva käyttäytyminen, Virtanen kommentoi IS:lle tempauksensa syytä.

Hän kertoo vieneensä aikoinaan Heinäluomalle koostamansa tilastot siitä, kuinka vähän hänelle oli myönnetty puheaikaa verrattuna muihin kansanedustajiin. Virtanen laskee saaneensa 0,2 prosenttia puheenvuoroja verrattuna keskustan sanataituriin, konkariedustaja Mauri Pekkariseen.

Hän myös kertoo lähteneensä aiemminkin kesken istunnon pois, koska ei ollut saanut puheenvuoroja.

- Olen aiemmin lähtenyt näyttävästi, kun en saanut puheenvuoroja. Nyt päätin tehdä tämän, hän kertoo ja lisää, ettei tempaus kaduta.

Virtanen arvelee, että ensi viikolla on luvassa puhuttelu käyttäytymisensä takia.

- Mutta kyllä ainakin Heinäluoma tietää sille syyn, hän painottaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288670693870.html

Teemu Killinen

"pomppasi paikaltaan pystyyn"

Ja Veltto vielä? Toisaalta puhemiehen nuijaa heiluttelee semmoinen mulkku etten ihmettele.

Marija

Marxilais-stalinismi nostaa jälleen likaista päätään.  >:(

Vain vassareille ja vanhoille hännystelijöille puheenvuorot!
Eikö Pekkarinenkin jo lähesty 90. ikävuottaan?

Toisinajattelijoilta suut tukkoon.

Odottakaamme Eurovaali-iltaa, jolloin YLE:n miestoimittaja taas tukkii suut persuilta ja kristillisiltä ja suosii vasemmistoa. Eikö YLE:llä ole kuin häiriintyneitä ja huonokäytöksisiä toimittajia?

Ihan hyvä, että Virtanen heitti paperinsa ilmaan. Eihän tuollainen eduskunta edusta edes demokratiaa, vaan vihervasemmiston harvainvaltaa.

ruikonperä

Veltto on ollut jo vuosia harmiton pelle jota jotkut tykkäävät edelleen äänestää.
Jossakin välissä matkaa sillä alkoi iso pyörä klappaamaan lopullisesti.

Viimeinen tätä maailmaa käsitellyt kommentti on aikalailla tarkasti tämän klipin lopussa.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/onko_rock_saatanasta_15608.html#media=15622
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

l'uomo normale

Vastahan jotain valitettiin, miten Heinäluoma ei antanut puheenvuoroja  joillekin naisille vai miten se menikään..?  Tuulinen paikka puhemiehellä, vaatii ammattitaitoa.  ???
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Aukusti Jylhä

Tässä olisi tutkivalle journalistille kiintoisa homma selvitettäväksi. Että kuinka pätevä se Heinäluoma onkaan? Kirjaa kyllä sirkuksestaan pitävät, sinne vaan kyselemään.

Mutta ps, niin ei kiinnosta.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Onnikka

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014032718163311_uu.shtml
Quote- Olen pettynyt perussuomalaisiin. Olen kaksi ja puoli vuotta puhunut ryhmässä, että miksi emme kerro näkyvästi miten Heinäluoma suosii koko ajan keskustaa, vaikka se on pienempi oppositiopuolue.

Virtasen mukaan perussuomalaiset nöyristelee puhemies Heinäluomaa.
Muutokselle toinen edustaja?  :)
Jos muissakin puolueissa tapahtuisi herätystä ja parikin vuodessa yhteensä lähtisi, saataisiin maahan demokratia alle viidessäkymmenessä vuodessa.  ;D Noh, ei taitaisi onnistua, sitä ennen on jo liitetty johonkin muuhun nykypolitiikalla jossa kaikki lahjoitetaan pois.

Vikasietotila

Liekö asia niin, että Veltto on jo pidempään puhellut turhan omintakeisia ja levottomia, ja häntä suojellaan asiassa lähinnä itseltään.

norske

Quote from: tuo mies on 27.03.2014, 21:13:12
Vastahan jotain valitettiin, miten Heinäluoma ei antanut puheenvuoroja  joillekin naisille vai miten se menikään..?  Tuulinen paikka puhemiehellä, vaatii ammattitaitoa.  ???

Tässähän se: Puheenvuoroitta jääneiltä kokoomuksen naisedustajilta tiukkaa kritiikkiä Heinäluomalle.

Sofia Vikman
"Turhauttavaa, että puolustus- ja suuren valiokunnan jäsenenä en saa puheenvuoroa päivän kolmen tunnin turpo-keskustelussa. Kukaan nainen ei meidän ryhmästä saanut puhua. Vielä 2,5 tunnin kohdalla olivat meidän ryhmästä olleet äänessä pelkästään edustajat, jotka on valittu eduskuntaan ennen mun syntymää"

Pia Kauma
"Ei yhtään puheenvuoroa puhemieheltä kok naisille Ukraina-keskustelussa ekaan 2,5 tuntiin. Sen jälkeen oli pakko lähteä. Argh, Kauma kirjoitti Twitterissä."

Sekä Vikman että Kauma ovat ensimmäisen kauden kansanedustajia.

"Eduskunnassa puheenvuorot jaetaan perinteisesti muun muassa virkaiän mukaan." - eiköhän ne vanhat käävät ole siellä vuosikymmeniä makoillessaan jo puhuneet tarpeeksi sontaa. Samoja ajatuksia, mikään ei muutu eikä halutakaan muuttuvan.

Yle uutiset 12.3.2014

Lienee selvää että demaripuhemies on ihan oikeasti häpeilemättömän puolueellinen puheenvuoroja jakaessaan, joten kyllä PS'n Velttoa moittineet tahot voisivat todella tehdä asialle jotakin, eikä aina haukkua omiaan.

Mitenkäs se JH sanoikaan demareista?
Tuleva Perussuomalainen, sopi tai ei

Laura Huhtasaaresta Suomen seuraava ja samalla ensimmäinen NAISPRESIDENTTI !

Micke90

Ehkäpä Virtasta ei enää oteta ehdokkaaksi seuraavissa vaaleissa. En ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka ovat häntä sinne äänestäneet? Tyyppi näkyy tehneen kaksi valtiopäivätoimenpidettä eduskunnassa ja nekin ovat vuodelta 2012. Kahteen vuoteen ei äijä ole saanut aikaiseksi eduskunnassa muuta kuin raivarin, jossa heitteli papereita ympäriinsä kuin raivostunut akkalauma.

Antti Tulonen

Quote from: Micke90 on 27.03.2014, 22:56:12
Tyyppi näkyy tehneen kaksi valtiopäivätoimenpidettä eduskunnassa ja nekin ovat vuodelta 2012. Kahteen vuoteen ei äijä ole saanut aikaiseksi eduskunnassa muuta kuin raivarin, jossa heitteli papereita ympäriinsä kuin raivostunut akkalauma.

On hän niitä enemmänkin tehnyt: http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vex3000.sh?KAIKKIHAKU=ed_hnro=512+and+vpvuosi%3E=2003&PALUUHAKU=/triphome/bin/hex3300.sh?haku=vpt?hnro=512

Alkuasukas

Mun suosikki:

Quote20.  TAA 1037/2009 vp  Käsittelytiedot   
Talousarvioaloite: Määrärahan osoittaminen Itämeren nimen muuttamista valmistelevalle työryhmälle (Virtanen, Pertti /ps     ym. )   

Keskeiset asiakirjat: TAA 1037/2009 vp  |
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Micke90

Quote from: Antti Tulonen on 27.03.2014, 23:07:09
On hän niitä enemmänkin tehnyt: http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vex3000.sh?KAIKKIHAKU=ed_hnro=512+and+vpvuosi%3E=2003&PALUUHAKU=/triphome/bin/hex3300.sh?haku=vpt?hnro=512

Nekin edelliseltä vaalikaudelta. Onko tyyppi, joka on tehnyt tällä vaalikaudella vain kaksi eduskunta-aloitetta, minkään arvoinen kansanedustaja?

Jääpää

Quote from: Alkuasukas on 27.03.2014, 23:09:00
Mun suosikki:

Quote20.  TAA 1037/2009 vp  Käsittelytiedot   
Talousarvioaloite: Määrärahan osoittaminen Itämeren nimen muuttamista valmistelevalle työryhmälle (Virtanen, Pertti /ps     ym. )   

Keskeiset asiakirjat: TAA 1037/2009 vp  |
Kuin myös.  Kannattajia kauhean vähän. Ehkä se sitten on joillekin sama, missä suuntaa itä sijaitsee.
                 Pertti Virtanen /ps
                 Raimo Vistbacka /ps
                 Pentti Oinonen /ps
                 Pietari Jääskeläinen /ps
                 Pirkko Ruohonen-Lerner /ps
Pelkästään tuon vuoksi äänestäisin. (enkä ajanut päälle, kun Sitikalla parkkipaikalta alle ajoi ;D)
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Pikkuvaimo

Minun silmissäni ei nosta pisteitä tämä. Kyllä saa ja pitääkin sanoa, jos ei ole puhemies reilu, mutta liikaa maistuu nyt sellaiselta vähän lapselliselta tuittasulta tällanen protestityyli asian esilletuontiin. Eikä ollut keskimäärin eduski perussuomalaisille puolueena. Omat voi antaa anteeksi ja ymmärtää osittain, mutta vieraat ei. Ihan taatusti ei! Eikä tule uusia äänestäjiäkään tällä tavalla.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Urpo Juusto

Veltto on todellinen eksentrikko ja oli pitkään väriläikkä harmaassa poliittisessa kentässämme omintakeisine tempauksineen ja hämärine äänestyskäyttäytymisineen, joita mediakin aktiivisesti jaksoi seurata. Politiikka on nykyään niin täynnä kaiken maailman ex hiihtäjiä ja malleja ja yleisesti vain täysin latvalahoja tapauksia, että Veltto on päässyt hukkumaan massaan.
Melkoinen kaveri (vaikka en kyllä itse ikinä äänestäisi): rokkari, psykologi, läänintaiteilija, poliitikko. Aloitti poliittisen uransa SUORAAN presidentinvaaleilla :D Edustanut kaiken maailman pieniä sitoutumattomia vaaliliittoja ja ekologista puoluetta ja päätynyt persuihin.
Toivottavasti joskus tulee kunnon elämäkerta tästä miehestä, voi olla mielenkiintoista tavaraa täynnä.

Iloveallpeople

Quote from: Micke90 on 27.03.2014, 23:09:11
Quote from: Antti Tulonen on 27.03.2014, 23:07:09

Nekin edelliseltä vaalikaudelta. Onko tyyppi, joka on tehnyt tällä vaalikaudella vain kaksi eduskunta-aloitetta, minkään arvoinen kansanedustaja?

Parempi mitään tekemätön persu kuin pahaa tekevä vihervasemmistolainen.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Micke90

Quote from: Iloveallpeople on 28.03.2014, 15:23:14
Parempi mitään tekemätön persu kuin pahaa tekevä vihervasemmistolainen.

Molemmat yhtä turhia. Kyllä kansanedustajan olisi tehtävä enemmän töitä palkkansa eteen.

ilmari3.

Quote from: Urpo Juusto on 28.03.2014, 09:24:19
Veltto ... snip.........................n.
Melkoinen kaveri (vaikka en kyllä itse ikinä äänestäisi): rokkari, psykologi, läänintaiteilija, poliitikko. Aloitti poliittisen uransa SUORAAN presidentinvaaleilla :D Edustanut kaiken maailman pieniä sitoutumattomia vaaliliittoja ja ekologista puoluetta ja päätynyt persuihin.
Toivottavasti joskus tulee kunnon elämäkerta tästä miehestä, voi olla mielenkiintoista tavaraa täynnä.

Totta haastat, mutten aseta vielä Eero Heinäluoman arvostelukykyä vaakalaudalle
Kansanedustajan kuitenkin pitää pidättäytyä maltillisessa käytöksessä. Veltonkin. Korkeinta lainsäädäntö-valtaa päättävän on hallittava ja hillittävä  hermonsa kaikissa tilanteissa.
Edustuksellinenen demokratia ei suosi kaikkia, menköön Velton itkupotkuraivari  sökönä nyt tällä kertaa. Toivottavasti osaa selittää mielihäiriönsä.... hullutieteen ammattilainen kun on.