News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-03-07 SK: Jörn Donner: Joskus häpeän Suomen pimeitä voimia

Started by nuivahko, 11.03.2014, 21:43:07

Previous topic - Next topic

MW

Koputan puuta, kolmen lapseni kanssa olen päässyt aika helpolla, pystyviä ovat.

Vaikeuksiakin on ollut, mutta ihan tavalliseksi jörn donneriksi, en. Koskaan.

Micke90

Jörn Donner näyttää sydänleikkauksensa koko Suomelle: "Kun tuli sattumoisin leikattua, niin tuli kuvattuakin"

Quote– Olen käynyt läpi kaikenlaista, kuten sydänleikkauksessani nähdään elokuvan alussa. Minusta se sopii kuvaan, koska olen vanhempi kuin 46 vuotta sitten. Kaikenlaiset sairaudet iskevät ja halusin saada käytännönläheisen näkökulman siihen. Kun tuli sattumoisin leikattua, niin tuli kuvattuakin, sanoo Jörn Donner Aamu-tv:n Tähtihetkessä.

Miten voi leikata sellaista, mitä ei ole?

Arvoton

Quote from: Punaniska on 03.02.2018, 21:04:00
Aika yli-ihmismäinen hahmo tuo Donner. Näin niemeläiselle tuli oitis Elisabeth Rehn mieleen. Turhaan ei Hitler pitänyt ruotsalaisia ja norjalaisia arjalaisen rodun malliesimerkkeinä.

Halon ehkä hiusta, mutta Jörska sanoi itsekin joskus, että on alkujaan saksalaista sukua. Sanoohan tuon nimensäkin. Mut kuitenkin suurin piirtein kommenttisi totta ja niillä mennään.

MW

Donner on ollut iso kurko ja häntäheikki samoissa piireissä kuin Törhönenkin. Mistä löytyy ne 20 rohkeaa, jotka vetävät tuon vanhuksen mutaan?

Periaatteessa en oikein tykkää, mutta jos nuo haluavat mutapainia keskenään, olkaa hyvät.

Minulla ei ole mitään salattavaa eikä hävettävää, itseäni lukuunottamatta.

JJohannes

Quote from: Arvoton on 03.02.2018, 21:45:33
Halon ehkä hiusta, mutta Jörska sanoi itsekin joskus, että on alkujaan saksalaista sukua. Sanoohan tuon nimensäkin. Mut kuitenkin suurin piirtein kommenttisi totta ja niillä mennään.

Baltiansaksalaisia, Lyypekistä muuttaneet Baltiaan ja Inkeriin ja sieltä sitten Kokkolaan bisnesten perässä. Nykyään suvulla on komea kartano Hyvinkään Ahdenkalliossa.

Donner on kyllä sellaisen likaisen sedän prototyyppi ollut aina ja irstailijan maineessa. Eiköhän Donnerista löydy vielä kymmenen kertaa enemmän juttua kuin jostain Törhösestä.

Mutta joo, tuohon viimeisimpään haastatteluun: romutti kyllä kaiken sen arvostuksen jota minulla vielä Donneria kohtaan oli hänen roolissaan tinkimättömänä taitelijana ja ketjupolttavana ärhäkkänä vasemmistointellektuellina. Ei liene ihme, että tyttärestä tuli alkoholisti.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Bordercollide

Donner tarkoittaa kaikesta päätellen itseään puhuessaan Suomen pimeistä voimista:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802032200718088_u0.shtml

Jörn Donner hiljattain kuolleesta tyttärestään HS:ssa: "Hän kuoli omaa syytään - en käynyt edes hautajaisissa"

Kulttuuripersoona ja poliitikko Jörn Donner kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen haastattelussa väleistään kuuteen lapseensa neljästä eri suhteesta.

Donner sanoo pitäneensä huolta vain kahdesta nuorimmasta lapsestaan, jotka ovat hänen nykyisestä avioliitostaan.

Erottuaan ensimmäisestä vaimostaan hän katkaisi välit avioliitosta syntyneisiin lapsiin.

- En halunnut olla tekemisissä myöskään kahden muun lapseni kanssa, sillä he olivat vahinkoja, Donner sanoo HS:n haastattelussa, viitaten myös yhteiseen tyttäreensä kunnallispoliitikkonakin tunnetun Meri Vennamon kanssa.

Tästä suhteesta syntyneen tyttären uutisoitiin kuolleen viime marraskuussa, 36-vuotiaana.

- Tyttärestä tuli alkoholisti. Vähän aikaa sitten hän kuoli omaa syytään. Se oli valitettava tapaus, mutta en käynyt edes hautajaisissa, Donner sanoo HS:n artikkelissa.

On se ihme juttu kun on noin ihana ja lämmin sekä varsinkin vastuuntuntoinen rakastava isä, että tyttärestä sitten ihan omaa syytään tulee alkoholisti.

Ehkä Jörn rivien välistä tunnustaa häpeävänsä siis itseään hävetessään "Suomen pimeitä voimia". Mutta koska häpeämättömyyskulttuurissa ollaan menee tämä sankari silti mässäilemään omalla paskuudellaan oikein julkisuudessa. Koska tietää ettei siitä kukaan tuomitse jos itse tunnustaa auliisti rumat syntinsä suurieleisesti häpeilemättä, melkein kuin ylpeillen. Se jotenkin kuittaa kaiken aiheutetun kärsimyksen kun itse ensimmäisenä tunnustaa kaiken.   :roll:

MW

Quote from: Bordercollide on 03.02.2018, 22:35:43
Donner tarkoittaa kaikesta päätellen itseään puhuessaan Suomen pimeistä voimista:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802032200718088_u0.shtml

Kovaa kieltä, varsinkin omasta lapsesta. Ajattelin tähän jotain juoppojen rasittavuudesta, mutta ei jaksa.

KTM

Ei ole ihme että Donnerin tytär ryyppäsi jos isän asenne oli tuollainen.

Ehkä isä voisi nyt miettiä kuka ajoi tyttären humalakierteeseen?

Emo

Quote from: JJohannes on 03.02.2018, 22:35:33Mutta joo, tuohon viimeisimpään haastatteluun: romutti kyllä kaiken sen arvostuksen jota minulla vielä Donneria kohtaan oli hänen roolissaan tinkimättömänä taitelijana ja ketjupolttavana ärhäkkänä vasemmistointellektuellina. Ei liene ihme, että tyttärestä tuli alkoholisti.

Sama minulla. Olen aiemmin ajatellut, että Jörn Donner on älykkö ja persoona, ja  omituisuuksistaan huolimatta  kuitenkin arvostuksen ansaitseva, vaan näin ei  olekaan.
Kähminnät vielä ymmärrän, mutta omien lasten hylkäämistä ja sen paljastamista tuossa hengessä en ymmärrä enkä hyväksy. Donner on paha ja/tai sairas ihminen.

Parzival

Donner on aika tyypillinen maailmanparantaja ja vasemmisto-"intellektuelli". Loppujen lopuksi "suvaitsevaisuus" näillä ihmisillä kiertyy oman egon ympärille ja "pimeät voimat" ovat projektiota heidän omasta pahuudestaan. Maailmanparannus on loppujen lopuksi oman paremmuuden todistamista ja itsensä ylentämistä.

Näitä Suomessa riittää. On nuoremmat nykysuvakit, joille viha omaa isänmaata kohtaan on joku osoitus hyvyydestä ja sitten vanhemman polven Donnerit ja Leif Salmenit. Hyi hitto.

Vasemmalla on myös järkeviä poliitikoita kuten Mauno Koivisto, Ele Alenius etc. mutta jotenkin nämä tyypit usein jäävät vasemmiston sisäisissä taistoissa alakynteen.

Emo

Meri Vennamo kaunistelee totuutta:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200565042_u0.shtml

QuoteVennamon mukaan isän ja tyttären välit olivat hyvät, vaikka isä näki tytärtään vähemmän tämän ollessa lapsi.

Ja kun kuukkeloimaan aloin niin laitanpa tämänkin tähän:

Jörn Donnerin 27-vuotias poika kuulee ääniä ja uskoo, että muutkin kuulevat: "Koen syyllisyyttä sukutaustastani ja siitä, että olen valkoinen heteromies"

https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/jorn-donnerin-27-vuotias-poika-kuulee-aania-ja-uskoo-etta-muutkin-kuulevat-koen-syyllisyytta-sukutaustastani-ja-siita-etta-olen-valkoinen-heteromies

QuoteHerkkyys ja alemmuuskompleksi tekivät Rafael Donnerista lapsena epäsosiaalisen. Tuon katteettoman alemmuuskompleksin aika on nyt ohi. Rafael Donnerista kuullaan vielä. Vuonna 2018 hän astuu esiin merkittävän isänsä rinnalle.

QuoteRafael Donner syntyi vuonna 1990, samana päivänä, jolloin Nelson Mandela vapautettiin vankilasta. Jörn Donnerin nuorin, "ruma lapsi" pääsi kuitenkin iltapäivälehden lööppiin.

Poika parka.

Toni R Jyväskylästä

^ Miten joku voi tuntea syyllisyyttä sellaisista asioista joihin ei itse voi vaikuttaa mitenkään? Täysin mielisairasta touhua.

Swen OF Sweden

Kerran kohtasimme Donnerin kanssa Helsingissä livenä ja hänellä oli päällä olevasta paidastani tullut käsitys, että olen ruotsalainen ja hän lähestyi minua ystävällisesti, keskusteltiin kielipolitiikasta ja kun kävi ilmi, että en edusta lainkaan samaa näkemystä kielipolitiikkassa hänen kanssaan, alkoi hänen puoleltaan hirvittävä vittuilu ja häiriköinti.
Otin heti luulot pois  ja Donner juoksi karkuun,  a katsoi paremmaksi juosta karkuun. Donner on sekopää ja pelkuri, luulee voivansa käyttäytyä miten vaan ihmisiä kohtaan, mutta kun joku pistää hänet tilille huonosta käytöksestä, niin hän itkee ja poistuu tilanteesta kuin mikäkin pelkuri, eikä ole millään tavalla sanojensa mittainen mies, vaan pelkkä pelkurilurjus.

Vitu##aa vieläkin, että päästin räkänokan karkuun, enkä kouluttanut edes pedagoogisessa  mielessä!
Donner on mätäpaise, mutta hänen uusi maamme kirja vuodelta 1970 on lukemisen arvoinen kaikille hommalaisille.

Donner on suomalaisuuden vastainen henkilö ja maanpetturi!
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Skeptikko

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 04.02.2018, 03:10:55
^ Miten joku voi tuntea syyllisyyttä sellaisista asioista joihin ei itse voi vaikuttaa mitenkään? Täysin mielisairasta touhua.

Altistunut ilmeisesti liikaa ruotsinkieliselle kuohitsevalle, femimistiselle ja vasemmistolaiselle medialle. Saman oppisuunnan saavutuksia voidaan nyt ihmetellä Ruotsissa.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Veikko

Jos on lukenut Jörkan tuotantoa, niin havaitsee että se on ollut pihalla suomalaisesta todellisuudesta jo yli kuusikymmentä vuotta.

Siinä sitä on tiedostavaa uraa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

l'uomo normale

Quote from: Emo on 04.02.2018, 02:41:14
Meri Vennamo kaunistelee totuutta:

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200565042_u0.shtml

Vennamon mukaan isän ja tyttären välit olivat hyvät, vaikka isä näki tytärtään vähemmän tämän ollessa lapsi.

Meri Vennamo toi tytärtään julkisuuteen roskalehdissä tämän ollessa vielä lapsi (noin 8-vuotias ainakin), Donnerin välinpitämättömyyden lapsestaan esille tuoden. Tarkempia tietoja julkaisuista tai julkaisuajankohdista saisi, jos kävisi läpi kaikki 80-90-lukujen juorulehtien numerot.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

foobar

Ankkalammikossa säännöt eivät ole samat kuin suomenkielisten keskuudessa. Jos suomenkielinen käyttäytyisi kuin Donner, hän olisi yhteiskunnassa hylkiö, mutta koska Donner on Donner ja suomenruotsalainen, hän ei voi tehdä mitään mikä veisi häneltä intellektuellin kulttuuripersoonan sädekehää. Olen havainnut monen muunkin suomenruotsalaisen yksilön ja yhteisön käytöksessä samanlaisia asenteita ja lopputulemia. Yhteisöjen sisältä ei haluta tai kyetä ojentavaa palautetta antamaan ja ulkopuolelta ei voida, koska samaan aikaan kyse on sekä herrarodusta että puristuksissa elävästä vähemmistöstä.

Olen nähnyt monta RKP-porukan episodia joista suomenkielisten keskuudessa menisi maine loppuiäksi, mutta kun kyse on ko. lammikosta, kukaan ei kehtaa edes huomauttaa että onkohan tämä nyt fiksua, ei niin lammikon sisällä kuin ulkopuolellakaan. Lopulta lammikossa opitaankin että mitään rajoja omalle käytökselle ei ole, on ainoastaan sisä- ja ulkoryhmäläisiä.

EDIT: typosekoilua.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Paawo

Tavallaan tuo Mandelan vapautuminen ja Jörkan jälkeläisen syntyminen antoivat omalla tavallaan toivoa siitä että tämä päivä olisi jotenkin historiallinen vedenjakaja apartheid-politiikan jälkeisen maailman synnyssä.

Pieleen meni.  :facepalm:
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

siviilitarkkailija

Ongelma ei ole se että ankkalammikossa sekoillaan. Ongelma on se että ankkalammikon sekoiluja maksatetaan tavallisilla suomalaisilla ja ankkoja suojatyöllistetään mm ylen kaltaisissa valhemedioissa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Nikolas

Kyllä on tukevasti voiman pimeällä puolella jokainen joka levittää siemeniään ympäriinsä mutta ei ota mitään vastuuta tekemistään vahingoista eikä edes jälkikäteen kadu omaa epäreiluuttaan, jättäen osaansa syyttömät lapset ilman isänsä henkistä ja taloudellista tukea.

Ymmärrän sen, että monenlaisia vahinkoja voi sattua ja sattuukin, mutta vastuuntuntoinen aikuinen kantaa vastuun.

ISO

Jörn donnerin kannattais edes joskus hävetä itseään.

Se olis hyvä alku.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

svobo

Luin aamupalaksi tuon iltalehden jutun ukosta. Onpahan harvinaisen paskamainen tapaus.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

törö

Quote from: Veikko on 04.02.2018, 06:24:04
Jos on lukenut Jörkan tuotantoa, niin havaitsee että se on ollut pihalla suomalaisesta todellisuudesta jo yli kuusikymmentä vuotta.

Siinä sitä on tiedostavaa uraa.

Noiden viehätys on siinä, etteivät ne elä tällä planeetalla vaan keksivät jotain parempaa. Vähän yksinkertaisempi ihminen pitää helposti tällaista hullua jonain guruna.

Madsenin tapaus on hyvä esimerkki, koska oikeasti ei ole kovin ihmeellinen saavutus väsätä romusukellusvene, jolla pääsee käymään pinnan alla, koska parin metrin syvyydessä on niin pieni paine, että veden voi pitää ulkopuolella vaikka jollain rautakaupasta löytyvällä tiivistemassalla. Se vain oli niin tosissaan, että jotkut, jotka eivät ehkä ole vielä päässeet ulos leikki-iästä, ottivat sen tosissaan, ja nyt ihmetellään kun roiseja yksityiskohtia paljastuu koko ajan lisää.

Varmaan tähän liittyy se, että otsikoissa on näkynyt samantasoista juttua psykopaateista. Ne ovat muka niin ovelia, ettei niille mahda mitään, vaikka tämmöisen Madsenin voi tunnistaa hulluksi hyvinkin helposti jos järki toimii. Hirveä hälinä jostain, missä ei ole mitään ihmeellistä.

Joku on kirjoittanut oikein kirjan ja väsää aiheesta uutta kulttia tällaisien hullujen suojaksi.

siviilitarkkailija

Quote85 vuotta täyttävä Jörn Donner tyrmää eduskunnan sopeutumiseläkkeen: "Se on perverssiä, sairaalloista ja moraalitonta"

Tänään klo 10:04

Donner aikoo vetäytyä julkisuudesta ja juhlii syntymäpäiviään vaatimattomasti lounaalla perhepiirissä.

https://m.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201802042200718739_vd.shtml

Iltalehti ei kerro että Dorka juhlii vain puolen perheensä kanssa, sen paremman puolen, näyttäen persettä toiselle puolelle, sille jonka kanssa ei ole missään tekemisissä. Ilmeisen härskiä ja pimeää menoa kansanedustajien eläkepalkitseminen..

Eduskunnan palkitsemisen täytyy olla todella perverssiä ja härskiä kun Donnerkin pitää käytäntöä perverssinä ja härskinä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

kummastelija

Niin. Lehdistö jauhoi pari viikkoa Jussi Halla-ahon aviottomasta lapsesta. Pöyristyttävää. Moraalitonta. Poliitikko ja tällaista. Ajatelkaa nyt.

Mutta Jörnin suhteen sama lehdistö on varsin vaitelias. Onhan kyseessä sivistyneempi kansanosa. On Suomessa rima alhaalla, kun moraalista älymystyöä edustaa tällainen Donner. Vuosikymmenestä toiseen.

Lisäsinpä linkin Jörnin kulttuuritekoihin. Katsokaa omalla vastuulla. Etenkin kummankin osapuolen ilmeet. Metoo Jörn, metoo.

https://lh3.ggpht.com/-oyr4zN8AXm4/UefEoojRNxI/AAAAAAAAG38/r8_dInzs_Wg/s400/jörn+donner.png
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Bordercollide

Quote from: kummastelija on 04.02.2018, 12:01:13
On Suomessa rima alhaalla, kun moraalista älymystyöä edustaa tällainen Donner. Vuosikymmenestä toiseen.

Intellektuelliksi ei käytännössä tarvita muuta kuin että on tarpeeksi provokatiivinen ja sen lisäksi ängennyt itsensä johonkin lokeroon jossa voi määritellä itsensä kulttuuripersoonaksi. Johtoajatuksena vaikuttais olevan se, että mitä enemmän saat provokatiivisuudellasi aikaan pöyristystä, ja mitä häpeilemättömämmin esiinnyt julkisuudessa, sitä suurempana intellektuellina sinua pidetään.

Vaikea keksiä mikä Donnerin jutuissa ja asenteissa on vuosien varrella ollut sitä "älykkyyttä".

kummastelija

Quote from: foobar on 04.02.2018, 06:53:35

Olen nähnyt monta RKP-porukan episodia joista suomenkielisten keskuudessa menisi maine loppuiäksi, mutta kun kyse on ko. lammikosta, kukaan ei kehtaa edes huomauttaa että onkohan tämä nyt fiksua, ei niin lammikon sisällä kuin ulkopuolellakaan. Lopulta lammikossa opitaankin että mitään rajoja omalle käytökselle ei ole, on ainoastaan sisä- ja ulkoryhmäläisiä.

EDIT: typosekoilua.

Hivenen OT, mutta totean: perhetuttuni on suomalainen (vasemmistolainen) ruotsin kielen opettaja. Muutamia vuosia sitten oli joku pohjoismainen opettajien tapaaminen, missä oli ruotsin kuelen opettajia jokaisesta pohjoimaasta. Tunnelma oli kuulemma ollut leppoisa. Mutta. Suomenruotsalaisille ruotsinkielen opettajille oli aika hapokasta, kun mukana oli kantasuomalaisia ruotsin kielen opettajia. Keskusteluissa nämä käyttivät kolleegoistaan nimeä 'finnar'. Muut pohjoismaalaiset opettajat katsoivat monttu auki moista nimittelyä. Tämä vain kertoo niin hyvin, mitä suomenruotsalainen 'intellektuelli' on: etuoikeutettu vähemmistö, millä on jyrkän rasistinen ajattelu maanmiehiään kohtaan - ja todellisuudessa he eivät ole ruotsalaisia eikä suomalaisia.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Skeptikko

Hesarikin uutisoi tästä kulttuuripersoonasta:

Jörn Donnerilla on kuusi lasta, joista vain kahdelle nuorimmalle hän on ollut isä – poika Rafael kuuli pienenä kavereiltaan isänsä syövästä
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000005550688.html

QuoteJo syntyessäni olin lööppi Ilta-Sanomissa: Donnerille poika: 'kauhea rumilus'. Tuntui, että olen vain jatkumo jollekin suuremmalle. Siitä tuli minulle monenlaisia kriisejä ja itsetunto-ongelmia.
...
Tarkoituksenamme oli olla Los Angelesissa neljä vuotta, mutta Jörn viihtyi vain puolitoista vuotta. Limusiinimaailmasta muutimme maaseudulle Bromarviin, josta lähimpään kauppaan oli 20 kilometriä.

Miehekkyys oli landella todella tärkeää, mutta olin hyvin herkkä lapsi. Saatoin itkeä koko oppitunnin, jos en saanutkaan matikankokeesta täysiä pisteitä. Kamppailin jatkuvasti itkua vastaan ja laskin päiviä siitä, milloin olin viimeksi itkenyt. Myöhemmin kuulin Jörniltä, että hänkin oli itkenyt paljon pienenä ja se oli ollut myös hänelle todella hankalaa.
...
Olen tavannut kaikki Jörnin neljä lasta hänen muista suhteistaan. Tunnen syyllisyyttä siitä, että Jörn on ollut minulle isä, mutta ei heille. En ole ansainnut sitä. Kahdella Jörnin lapsista on ollut tosi rankka elämä. Toinen joi itsensä vähän aikaa sitten hengiltä, ja toinen oli huumeriippuvainen kymmenen vuotta.

Jörn ei tunne syyllisyyttä siitä, ettei ole ollut muiden lastensa elämässä mukana. Sen sijaan hän on kertonut julkisuudessa, ettei pidä pojastaan ja että hän yritti saada toisen lapsensa kohdalla abortin. Rehellisyys on tärkeä osa Jörnin identiteettiä, mutta en pidä siitä, miten hän on julkisuudessa kohdellut lapsiaan.

Toisaalta myös Jörn on olosuhteiden vanki. Hänen isänsä kuoli, kun Jörn oli kaksi. Hän ei ole koskaan ymmärtänyt, mikä isän rooli on tai kuinka paljon tuollaiset kommentit satuttavat. Hän on myös tuntenut paljon vihaa lastensa äitejä kohtaan.
...
Neljän muun lapseni kanssa en ole ollut juuri tekemisissä. Päätin aikoinaan katkaista yhteydet kahteen ensimmäiseen poikaani, jotka syntyivät 21-vuotiaana solmimastani avioliitosta. Entinen vaimoni oli hyvin hankala, eivätkä mitkään tapaamisajat sopineet hänelle.
...
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, millaisen miehen mallin olen Rafaelille antanut. Ainakin olen ollut tasa-arvoinen feministi, joka on propagoinut naisten aseman parantamiseksi. En ole koskaan raiskannut naisia tai lähennellyt heitä ilman heidän lupaansa.

Mitenköhän tämän Jörn Donnerin väitetyn feminismin kanssa oikein istuvat ne takavuosien Hymyssä julkaistut kohukuvat gambialaisen alaikäisen tytön kanssa? Niissähän ollaan mm. alasti päällekäin eri asennoissa ja erässä kuvassa Jörnin kädet tytön rinnoissa kiinni. Vai tapahtuiko tämä ennen feministiksi ryhtymistä?
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

Quote from: kummastelija on 04.02.2018, 12:37:46
ollut leppoisa. Mutta. Suomenruotsalaisille ruotsinkielen opettajille oli aika hapokasta, kun mukana oli kantasuomalaisia ruotsin kielen opettajia. Keskusteluissa nämä käyttivät kolleegoistaan nimeä 'finnar'. Muut pohjoismaalaiset opettajat katsoivat monttu auki moista nimittelyä. Tämä vain kertoo niin hyvin, mitä suomenruotsalainen 'intellektuelli' on: etuoikeutettu vähemmistö, millä on jyrkän rasistinen ajattelu maanmiehiään kohtaan - ja todellisuudessa he eivät ole ruotsalaisia eikä suomalaisia.

Osa suomenruotsalaisistahan korostaa Ruotsissa olevansa finlander (suomenmaalaisia, eikä siis suomalaisia). Toiset suomenruotsalaiset taas näkevät punaista tuollaisesta ja korostavat olevansa suomalaisia siinä missä muutkin. Muistelen, että Jörn Donner kuuluisi tuohon jälkimmäiseen ryhmään tässä asiassa.