News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kansalaiset feat. Medborgare: Olen suomalainen

Started by Saippuakupla, 25.02.2014, 12:49:24

Previous topic - Next topic

JJohannes

Miksiköhän videossa esiintyy romaneita? Ei kai heidän suomalaisuutensa ole mitenkään kyseenalaista?
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

antero

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 25.02.2014, 16:29:45
Quote from: Micke90 on 25.02.2014, 13:11:30
Suomalaisuus on paljon muutakin kuin pelkkä paperikansalaisuus...  :facepalm:

Ja kysyttäessä ei kuitenkaan osata mitenkään merkityksellisellä tavalla selittää mitä se on. Kunhan pudotellaan satunnaisia positiivisia attribuutteja sekä kansallisromantiikkaa.

Poika! Sä osuit vahingossa asian ytimeen!

Nimittäin minkä muunkaan takia mamut ylipäätään suomeen tulee, kuin niiden satunnaisten positiivisien attribuuttien perään, ja ehkä vähän romantiikankin.  ;D
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Nuivatar

Juu, Suomi on erään porukan mielestä pelkkä sisäsiittoinen takapajula, jossa ei ole mitään omaleimaista ehkä mämmin lisäksi. Ei me mitään osata eikä keksitä, tyhmää ja laiskaa porukkaa ollaan, ja miksi muuten 1800-luvulla kansa ei osannut lukea? Niin, kyllä kaikkialla on kaikki paremmin, etenkin Afrikassa! Siellä ei mökötetä yksin hiljaisuudessa vaan otetaan reipasta kontaktia puskareissujen muodossa tai käsiä katkomalla tai naisia silpomalla tai...

Jostain syystä kuitenkin suomalaisuus tuottaa veroeuroja paremmin kuin afrikkalaisuus, ja siksi onkin vain velvollisuutemme maksaa kaikkien afrikkalaisten sosiaalituet. Ja jos jotain Euroopan maata ei huvita verot tai lait, ei hätää! Kyllä meillä on varaa.

muoks: huhhuh mikä määrä virheitä...

FlyinHighAgain

Maan meneminen konkurssiin on kiteytetty tuossa hellyttävällä tavalla, tosin tämän nähtyä sekä henkinen että taloudellinen konkka voidaan yhdistää täydeksi nykypolitiikkaa kuvastavaksi lässähdykseksi. Kuka tekisikään nohevan kappaleen Impiwaarasta, Piilopaikka, Turvapaikka tms, Danny 8)?

Tabula Rasa

On se kumma ettei kappalevalinnaksi sattunut ''mä joka päivä töitä teen''.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

AjatusRikollinen

Quote from: Tabula Rasa on 25.02.2014, 21:52:07
On se kumma ettei kappalevalinnaksi sattunut ''mä joka päivä töitä teen''.

Se on varattu mustalaisille.
Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

elven archer

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 25.02.2014, 16:29:45
Ja kysyttäessä ei kuitenkaan osata mitenkään merkityksellisellä tavalla selittää mitä se on. Kunhan pudotellaan satunnaisia positiivisia attribuutteja sekä kansallisromantiikkaa.
Kuinka moni osaa selittää vaikkapa pistorasiasta saatavan sähkön muuten kuin kuvaamalla sitä satunnaisilla attribuuteilla? Ei kovinkaan moni. Onko sähkö silloin vähemmän todellista, jos ihminen ei pysty kuvaamaan sitä suurella tarkkuudella?

Tietysti olisi myös mielenkiintoista tietää, että keitä sinä tarkoitit herra Passiivin lisäksi. Voisiko jopa sanoa, että sinä et rajannut puheesi kohdetta merkityksellisellä tarkkuudella?

Marija

On eri asia puhua suomalaisuudesta, kuin Suomen kansalaisuudesta.
Meille pakkosyötetään valhetta ja nauretaan vasten kasvoja, kun havaitsevat loukkaavansa meitä.
Mutta sen he nauraessaan unohtavat, että suomalaisella on pitkä muisti ja pitkä viha.

sivullinen.

Quote from: AjatusRikollinen on 25.02.2014, 22:45:58
Kaikkihan me olemme afrikasta.

Mutta nykyään myös suomalaisia -- kaikki 6 miljardia ihmistä.

Jokainen saa olla minun puolestani suomalainen, jos on sitä omassa kotimaassaan.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Tabula Rasa

Quote from: AjatusRikollinen on 25.02.2014, 22:45:58
Kaikkihan me olemme afrikasta.

Tosin fiksut ovat lähteneet sieltä jo aika kauan sitten.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

guest7001

Quote from: Uuno Nuivanen on 25.02.2014, 14:10:33
Quote from: Saippuakupla on 25.02.2014, 12:58:07
Hyysärin toimittajat:

QuoteTämä on liikuttavin video maahanmuutosta Suomeen ikinä

Netissä kiertää eilen julkaistu musiikkivideo, jolla kuullaan uusi versio Kari Tapion Olen suomalainen -käännösiskelmästä.

Laulun esittävät kaksitoista ihmistä, joilla on Suomen kansalaisuus, mutta joiden juuret ovat muualta – Senegalista, Kiinasta, Syyriasta tai Perusta.

[...]

http://nyt.fi/a1305791706604?jako=f30d1f7ecf59910ccc082998ca5b9bad&ref=og-url

Kommenttiosastolta ilmeisesti siivotaan kaikki muu paitsi maailmaasyleilevä kukkahattuilu. Ihan kuin uhkaavanoloisesta, mutta totta.  :'(

Jep huomasin saman.

Seuraava aste zuurnalismille on se, kun piiperötoimittaja tekee haastattelun, missä hän tekstin oikeamielisyyden varmistamiseksi haastattelee itseään.

Alemmaksi ei voi juurikaan enää vajota. Sanoma OY:n kurssia ja Hyysärin levikkiä lukuunottamatta.

Leso

Tunne-elämäni lie kuin kylmä kalkkuna: lämpiää vain uunitettaessa.
Video jättää niin välinpitämättömäksi että itse soimaan itseäni, ja sehän on umpisuomalainen piirre, se itseruoskinta ja itsehäppee.

Onko tässä haettu tarkoituksella tuplavittuilua vaiko ihan vilpittömästi vaan vittuiltu yksinkertaisesti päin naamaa? Meinaan, että vaikka Kari Tapion suomalaisversio vetoaakin suomalaistunteisiin, niin kyllähän kaikki tietää, että biisi on alunperin italialainen.
Eli että edes tämä biisi ei ole suomalainen.

Kari Tapio (tiimeineen tietty) sentään onnistui tavoitteessaan eli "suomalaistamisessa".
Tää ei. Niin että jos te mua koititte jotenkin "tykittää", niin seuraavaa soittolistalle, kiitz.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Possumi

Helsingin Sanomien NYT-liitteen mukaan

"Tämä on liikuttavin video maahanmuutosta Suomeen ikinä"

http://nyt.fi/a1305791706604

QuoteNetissä kiertää eilen julkaistu musiikkivideo, jolla kuullaan uusi versio Kari Tapion Olen suomalainen -käännösiskelmästä.

Laulun esittävät kaksitoista ihmistä, joilla on Suomen kansalaisuus, mutta joiden juuret ovat muualta – Senegalista, Kiinasta, Syyriasta tai Perusta

alkuperäinen youtubessa: http://www.youtube.com/watch?v=v7ch4mJ51CA

Onninpoika

Aika hemmetin hyvä uudelleenlämmitys vanhasta biisistä. Pistää vissiin ajattelemaan?
Mielenkiintoisia nuo videon kommentit yotubessa.

ihminen

Quote from: Onninpoika on 26.02.2014, 14:34:09
Aika hemmetin hyvä uudelleenlämmitys vanhasta biisistä. ...

Tarkoitatko "vanhalla biisillä" tätä versiota?

www.youtube.com/watch?v=hoNTT0BzRHc

....  :roll:

Possumi

Quote from: Onninpoika on 26.02.2014, 14:34:09
Aika hemmetin hyvä uudelleenlämmitys vanhasta biisistä. Pistää vissiin ajattelemaan?
Mielenkiintoisia nuo videon kommentit yotubessa.

Youtube kommenteissa on kyl ihan priceless debaattia :3

elven archer

Alkaa hyvin. Laulu toimii kivasti. Latistuu loppu kohden, alun herkkyys ja tunteikkuus katoavat. Video on tietenkin puhdasta roskaa sanomaltaan. Jollain afrikkalaisilla kulttuuriartefakteilla ja "syyrialaisilla nahkasohvilla" ei ole mitään tekemistä suomalaisuuden kanssa.

EL SID

luojan kiitos, ei taida olla radioasemaa, joka soittaisi tuota kappaletta. Onneksi erkkomedian omistama joku "radio helsinki" ei kuulu täällä...

Eino P. Keravalta

Quote from: Miniluv on 25.02.2014, 19:53:39
Quote from: törö on 25.02.2014, 19:27:14
Paras maahanmuuttobiisi ikinä.

Oma ehdokkaani:

Iron Maiden: Run To The Hills

Itse ehdottaisin sitä Tuomari Nurmion kappaletta, jossa lauletaan "ei ei, me ei olla apinoita".
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

elven archer

Quote from: EL SID on 26.02.2014, 17:57:03
luojan kiitos, ei taida olla radioasemaa, joka soittaisi tuota kappaletta. Onneksi erkkomedian omistama joku "radio helsinki" ei kuulu täällä...
Älä manaa! Kunhan tämä juttu kunnolla lähtee leviämään sosiaalisessa mediassa yms., niin usko pois, että kohta YLEn kanavilla ei muuta soitetakaan.

Taikakaulin

"On täällä elämä raskasta työtä" - samalla kuvataan kuusilapsista somaliperhettä.  :facepalm:

Samalla sävelellä tehty biisi soinilaisista: http://www.youtube.com/watch?v=-4gsm643jaI Much better.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Nuivake

Tämä näytettiin "yllättäen" äskeisessä A-studiossa. Lisäksi hehkutusta feat. mamut.
Löytynee kohta areenasta.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

skrabb

Quote from: Nuivake on 26.02.2014, 22:17:09
Tämä näytettiin "yllättäen" äskeisessä A-studiossa. Lisäksi hehkutusta feat. mamut.
Löytynee kohta areenasta.
QuoteA-studio
29 pv jäljellä
Jakso 8/637
Kesto: 48 min
Onko presidentintekijöiden säröilevä kuva huonojen peilien syy? Miksi energia on kallista Euroopassa? Minkälainen oli asunnottomien hiihtoloma? Kuka on suomalainen? Maailman trendi - väestö kasvaa ja vanhenee.
http://areena.yle.fi/tv/2150921 (alkaa n. 24.26)
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

kyllästynyt

Eikös Naziman pitäisi olla vaalikaranteenissa jo?

Nuivatar

Video leviää sosiaalisessa mediassa kuin kulovalkea. Juuri eilen oli mielenkiintoinen vääntö erään kaverin kanssa, joka videota jakoi sydänten kera.  :facepalm:

Lalli IsoTalo

QuoteTämä on liikuttavin video maahanmuutosta Suomeen ikinä
http://nyt.fi/a1305791706604?jako=f30d1f7ecf59910ccc082998ca5b9bad&ref=og-url

Kunnes "Olen lieksalainen" ilmestyy.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: ilkka75 on 25.02.2014, 14:31:50
Vanha vitsi ehkä, mutta haluaisin ehdottomasti kulmahousukulttuurin edustajilta samanlaisen version kauniista balladista "Mä joka päivä töitä teen." Se olisi aivan yhtä absurdi ja antaisi perspektiiviä tälle videolle.

"Pidä huolta mamuista, ne susta huolen pitää."
http://www.youtube.com/watch?v=jb9vUQWhMKY
— Missä N, siellä R

ihminen

Quote from: Franklin on 25.02.2014, 13:10:28
QuoteKansalaiset feat. Merborgare -projektin laulu "Olen suomalainen" haastaa pohtimaan, kuka on suomalainen.

Jos minä muutan Somaliaan en muutu somaliksi. Jos somali muuttaa Suomeen ei somali muutu suomalaiseksi. Jos kissan heittää mereen ei kissa muutu kalaksi.

Juurikin näin.

Itselle on vaikea käsittää miksi nämäkin videon tekijät haluavat niin vakuuttaa olevansa suomalaisia? Kukaan maahanmuuttanut ei varmastikaan tunne itseään suomalaiseksi, suomenkansalaiseksi ehkä ja Suomessa asuvaksi ehkä, mutta ei pelkästään suomalaiseksi. Videolla esiintyvät romanit voidaan laskea tästä ryhmästä pois, enkä ymmärrä miksi he edes ovat tässä mukana.

No videon jäljet johtavat suoraan HS toimitukseen, eipä ihme...

QuoteMaahanmuuttajien "Olen suomalainen" nousi verkkohitiksi
HS:n toimittajan tuottama musiikkivideo on kerännyt kahdessa päivässä yli 60 000 katsojaa.

26.2.2014 13:25  22

Heli Suominen
HELSINGIN SANOMAT

Olen kansalainen -musiikkivideo on uusi sovitus Kari Tapion klassikosta.
Uusi versio Kari Tapion Olen suomalainen -kappaleesta on kerännyt verkossa huomattavan yleisön. Maanantaina julkaistu musiikkivideo oli katseltu keskiviikkona keskipäivään mennessä yli 60 000 kertaa.

Videolla esiintyy yli 50 ihmistä, joilla on Suomen kansalaisuus, mutta joiden juuret ovat eri puolilla maailmaa.

Tekijöiden mukaan tavoitteena on ollut haastaa pohtimaan, kuka on suomalainen, mitä suomalaisuus tänään tarkoittaa ja keitä kaikkia se koskettaa.

"Innostunutta palautetta on tullut paljon. Opettajat ovat alkaneet näyttää tätä eri puolilla Suomea", idean isä ja videon tuottaja Pekka Mykkänen kertoo.

"Jos tällä olisi ollut jokin tavoite, niin se olisi voinut olla tämä. Se lämmittää mieltä suuresti."

HS:n toimittajana työskentelevälle Mykkäselle epäkaupallinen video oli talkoo- ja vapaaehtoishanke.

Uuden sovituksen Kari Tapion klassikosta on tehnyt Totte Rautiainen. Kappaleen esittäjiin kuuluvat muiden muassa perulainen oopperalaulaja Milagros Samanamud, Intiasta Suomeen adoptoitu Sade Kiiskinen ja Tatarstanissa lukuisia listahittejä tehnyt järvenpääläinen Cemile Nisametdin.

Miten perulainen oopperalaulaja identifioituu suomalaiseksi?

Valhetta kaikki, jo lähtökohtaisesti.

Lalli IsoTalo

Quote from: käpykaarti on 25.02.2014, 18:23:25
Kauhean nokkelaa varastaa joku kansallistuntoa kohottava teos/henkilö/tapahtuma, ja vääntää se päinvastaiseksi kuin mitä se alunpitäen on ollut!

Den glider in.
— Missä N, siellä R