News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kansalaiset feat. Medborgare: Olen suomalainen

Started by Saippuakupla, 25.02.2014, 12:49:24

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

Tällaista linkkiä jaetaan Facebookissa.

http://www.youtube.com/watch?v=v7ch4mJ51CA&feature=share

QuoteKANSALAISET feat. MEDBORGARE: "OLEN SUOMALAINEN" --- julkaisuvapaa 25.2.

Uusi musiikkivideo "Olen suomalainen" näyttää suomalaisuuden vuonna 2014

Tänään on julkaistu uusi versio suomalaisten rakastamasta Kari Tapion laulusta "Olen suomalainen". Sen esittävät kaksitoista ihmistä, joilla on Suomen kansalaisuus, mutta joiden juuret ovat joka puolella maailmaa: Senegalista Kiinaan ja Syyriasta Peruun.

Muusikko Totte Rautiaisen tekemä uusi sovitus julkaistaan sekä ei-kaupallisena CD:nä että musiikkivideona, joka on ohessa. Videota saa vapaasti jakaa: ilahdumme siitä kovasti.

Kansalaiset feat. Merborgare -projektin laulu "Olen suomalainen" haastaa pohtimaan, kuka on suomalainen, mitä suomalaisuus tänään tarkoittaa ja keitä kaikkia se koskettaa. Entä mitä kaikkea pitää sisällään laulun kohta "on täällä kansa, jonka kyyneleistä aikaan saisi aika monta valtamerta"?

Uuden sovituksen esittäjiin kuuluvat muiden muassa perulainen oopperalaulaja Milagros Samanamud, Intiasta Suomeen adoptoitu Sade Kiiskinen ja Tatarstanissa lukuisia listahittejä tehnyt järvenpääläinen Cemile Nisametdin. Muut laulajat ovat Hossni Boudali, Neva De Vizcaya, Yonca Kurtoglu Ermutlu, Henry Friman, Burhan Hamdon, David Dunfei He, Abdirahim "Husu" Hussein, Julieth Leinola ja Fatou-Maaria Niang.

"Olen suomalainen" -musiikkivideo esittää suomalaisuuden sellaisena kuin sen tänään näemme: koko ihmiskunnan perhealbumina. Videolla esiintyy yli viisikymmentä suomalaista. Näemme muiden muassa meksikolais-suomalaisen korutaitelijan Jaime De Vizcayan, taekwondon Suomeen 1970-luvulla tuoneen korealaislähtöisen Dae Jin Hwangin ja eduskunnassa vaikuttavan, vuoden pakolaisnaiseksi valitun afganistanilaistaustaisen Nasima Razmyarin. Suomalaisia yhtä kaikki.

Videon ovat talkootöinä tehneet ohjaaja Petri Krook sekä kuvaajat Ossi Kajas ja Sami Kero.

Tämä on taloudellista voittoa tavoittelematon projekti. Kiitos että kuuntelet ja katselet!

Ystävällisesti teidän

KANSALAISET feat. MEDBORGARE 25.2.2014

https://www.facebook.com/kansalaisetmedborgare/info

Lisäys:

QuoteVideolla esiintyvät seuraavat Suomen kansalaiset tässä järjestyksessä :

Fatou-Maaria Niang, Umut Kiukas, Atila Pekerman, Aida Zakik, Omaia Zakik, Sainu Zakik, Andrei Art, Lydia Roos, Elena Roos, Lucas Roos, Hinni Vo, Eero Pomell, Karen Pomell, Oskari Pomell, Bengt Ahlfors, Johann Dowe, Neva De Vizcaya, Burhan Hamdon, Said Hamdon, Yonca Kurtoglu Ermutlu, Abdirahim "Husu" Hussein, Cemile Nisametdin, Henry Friman, Mikhail Siimes, David Dunfei He, Wille "Wilson" Mäkelä, Habiba Ali, Adam Ahmed, Mumina Ahmed, Anas Ahmed, Makka Ahmed, Maryam Ahmed, Anwar Ahmed, Amiin Ahmed, Nasima Razmyar, Saga Kiiskinen, Arno Enzerink, Jaime De Vizcaya, Kaija Rappu, Vappu Nalbantoglu, Julieth Leinola, Neo De Vizcaya, Gabriel Sidibeh, Seija Pirhonen, Heikki Pirhonen, Kevin Gore, Dae Jin Hwang, Fatima Usman, Hossni Boudali, Alexi Friman, Anthon Friman, Olavi Friman, Mirikli Lindgren, Nadja Bollström, Minna Nalbantoglu, Ilmari Nalbantoglu ja Sade Kiiskinen.

Nationalisti

Quote from: Saippuakupla on 25.02.2014, 12:49:24
Tällaista linkkiä jaetaan Facebookissa.

http://www.youtube.com/watch?v=v7ch4mJ51CA&feature=share

Quote"Olen suomalainen" haastaa pohtimaan, kuka on suomalainen, mitä suomalaisuus tänään tarkoittaa ja keitä kaikkia se koskettaa.

Väsynyttä kuraa. Kuinka vaikea on ymmärtää, että kansallisuus ja kansalaisuus ovat eri asia?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Saippuakupla

Hyysärin toimittajat:

QuoteTämä on liikuttavin video maahanmuutosta Suomeen ikinä

Netissä kiertää eilen julkaistu musiikkivideo, jolla kuullaan uusi versio Kari Tapion Olen suomalainen -käännösiskelmästä.

Laulun esittävät kaksitoista ihmistä, joilla on Suomen kansalaisuus, mutta joiden juuret ovat muualta – Senegalista, Kiinasta, Syyriasta tai Perusta.

[...]

http://nyt.fi/a1305791706604?jako=f30d1f7ecf59910ccc082998ca5b9bad&ref=og-url

Franklin

QuoteKansalaiset feat. Merborgare -projektin laulu "Olen suomalainen" haastaa pohtimaan, kuka on suomalainen.

Jos minä muutan Somaliaan en muutu somaliksi. Jos somali muuttaa Suomeen ei somali muutu suomalaiseksi. Jos kissan heittää mereen ei kissa muutu kalaksi.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Micke90

Suomalaisuus on paljon muutakin kuin pelkkä paperikansalaisuus...  :facepalm:

kuhlmey

Ihan sama mulle oletko suomalainen vai et. Ole ihmisiksi ja maksa veroja, kiitos. Siis oikeita veroja, ei näitä julkisen puolen ennakonpidätyksiä.

Reinhardt42

Quote from: Saippuakupla on 25.02.2014, 12:58:07
Hyysärin toimittajat:

Netissä kiertää eilen julkaistu musiikkivideo, jolla kuullaan uusi versio Kari Tapion Olen suomalainen -käännösiskelmästä.

Laulun esittävät kaksitoista ihmistä, joilla on Suomen kansalaisuus, mutta joiden juuret ovat muualta – Senegalista, Kiinasta, Syyriasta tai Perusta.

[...]

Hyysäri ei taaskaan petä. Kaikkein liikuttavimmin ja eniten suomalainen on luonnollisesti mainittu ensimmäisenä. Onhan hän joukon mustin.
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Marija

Quote from: Franklin on 25.02.2014, 13:10:28
QuoteKansalaiset feat. Merborgare -projektin laulu "Olen suomalainen" haastaa pohtimaan, kuka on suomalainen.

Jos minä muutan Somaliaan en muutu somaliksi. Jos somali muuttaa Suomeen ei somali muutu suomalaiseksi. Jos kissan heittää mereen ei kissa muutu kalaksi.

Quote from: Micke90 on 25.02.2014, 13:11:30
Suomalaisuus on paljon muutakin kuin pelkkä paperikansalaisuus...  :facepalm:

Kuinka kukaan voi olla niin typerä ja pinnallinen, että kuvittelee voivansa omaksua parissa vuodessa kansallisen identiteetin, johon on suomalaisilta itseltään kulunut tuhansia vuosia?

Itse suorastaan kärsin vilkaistessani joitakin nk. viihdeohjelmia, jossa koko olemuksellaan aivan muita kulttuureja edustavat yrittävät johtaa suomalaista kulttuuriohjelmaa. Heissä itsessään loistaa heidän omat taustansa kirkkaina, eikä vuodet Suomessa ole kyenneet muokkaamaan heistä edes auttavasti "suomalaista". Kieltä he osaavat jotenkuten, lähinnä puhekielen, "mä" ja "sä", kaikki muu suomalaisuudesta vielä kadoksissa.

Vilkaisin äsken ulos ikkunastani. Jo kaukaa havaitsin muutaman ulkomaalaisen miehen, yksistään epäsuomalaisesta pukeutumistyylistä: harmaansininen toppatakki, huppu tiukasti kiristetty kasvojen ympärille. Tuota tyyliä näkee yleensä uutiskuvissa itä-Euroopasta. Eli, en tiedä kuvittelevatko he itse näyttävänsä suomalaiselta toppatakeissaan, mutta jokainen suomalainen näkee jo kaukaa, että ollaan tultu maista, joissa ei lämmitys pelaa ja pipo on vieras.

kaupunki

"Näemme muiden muassa meksikolais-suomalaisen korutaitelijan Jaime De Vizcayan, taekwondon Suomeen 1970-luvulla tuoneen korealaislähtöisen Dae Jin Hwangin ja eduskunnassa vaikuttavan, vuoden pakolaisnaiseksi valitun afganistanilaistaustaisen Nasima Razmyarin."

Mukava että on löytynyt videolle maahanmuuttajia jotka ovat saaneet kivoja asioita aikaan ja pyrkineet sopeutumaan maahan. Kiva että videon tekoon ei ole käytetty yhteiskunnan veroja vaan että se on tehty "talkootyönä". Kaikki on mukavaa ja oikeanväristen lasien läpi katsottuna ongelmia ei ole eikä koskaan tule.

Miniluv

Projekti suomalaisuuden pelkistämisestä passinkansiin jatkuu. Ei mitään uutta auringon alla. Kun monikulttuurihömpästä jaetaan palkkaa ja apurahoja, siihen ei väsy.

QuoteKiva että videon tekoon ei ole käytetty yhteiskunnan veroja vaan että se on tehty "talkootyönä".

Onko noin sanottu jossain?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Isäntä ja loinen

Laulaa luikautetaan Kari Tapion "Olen suomalainen" ja laitetaan videolle keskiverto-virtasta tummapiirteisempää porukkaa.
Ai miten ihku idis!

Mutta miten Hyvät ja Tiedostavat ihmiset voivat tukea tätä tempausta? Biisissähän lauletaan "mä rakkaudesta laulan, on siinä mies ja nainen". Eihän tuo ole yhtään sukupuolineutraalia. Eikös tässä nyt kumarrettu etnisen diversiteetin puoleen ja samalla pyllistetty seksuaalivähemmistöjen suuntaan? Selvästikin amatöörit asialla. Kyllä kunnon hc-suvakki ja maailmanhalaaja olisi ottanut tämän seikan huomioon. 
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Oho

Aha suomalaisia ovat Suomessa asuvista kaikki paitsi ne, joilta on vähintään pari edellistä polvea viety multiin Suomessa. 

Jossain vaiheessa luulisi ihmiselle valkenevan, että yhteen suuntaan jatkuvasti kumarrettaessa vastakkaisessa suunnassa havaitaan ennen pitkään jatkuva pyllistys. Mutta ei kait sitten.

Isäntä ja loinen

Uusi musiikkivideo "Olen suomalainen" näyttää suomalaisuuden vuonna 2014

Höpö höpö. Tuollaista meininkiä näkee korkeintaan Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Lieksassa.
Missään muualla Suomessa katukuva ei ole noin kirjava. Pääkaupunkikeskeistä etnohömppää.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

elven archer

Olen amerikkalainen. Olen kiinalainen. Olen ihan mitä tahansa vain sanon olevani. Mitä? Eikö se niin menekään? Auttaisiko, jos lurauttaisin laulun?

Onhan ihan mahdollista tulla toisen maalaiseksi, mutta silloin pitää sisäistää sellainen tietty mentaliteetti ja yhteenkuuluvuuden tunne, joka kyseisiltä ihmisiltä löytyy. Joiltain se onnistuu, mutta ei läheskään kaikilta. Ei kukaan tule suomalaiseksi enempää kuin paperilla sillä, että saa Suomen kansalaisuuden paperilla.

AjatusRikollinen

Quote"niin paljon kiellettyä rakkautta" Saa aivan uuden kaiun tämän videon kanssa.
Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

l'uomo normale

Quote from: Isäntä ja loinen on 25.02.2014, 13:51:10
Laulaa luikautetaan Kari Tapion "Olen suomalainen" ja laitetaan videolle keskiverto-virtasta tummapiirteisempää porukkaa.
Ai miten ihku idis!

Tuo Kari Tapion viisu on suvakeille jonkinlainen fetissi. Aina jaksavat hehkuttaa, miten se on alunperin Italiasta, "Sono italiano."

Tähän asti ei ole modernimpi viihdemusiikki hetkauttanut henkilökohtaisesti, joten mitä tuonkin yritelmän pitäisi todistaa.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Uuno Nuivanen

Quote from: Saippuakupla on 25.02.2014, 12:58:07
Hyysärin toimittajat:

[...]

Kommenttiosastolta ilmeisesti siivotaan kaikki muu paitsi maailmaasyleilevä kukkahattuilu. Ihan kuin uhkaavanoloisesta, mutta totta.  :'(

junakohtaus

Tämän videon kosminen merkittävyys ei tahdo oikein aueta.

Antakaa kun selitän. Huoleni ovat erinomaisen konkreettisia: kustannukset, rikollisuus, kaikenlainen pikkuriesa, kaupunkien asuntotilanne, koululaitoksen tila, sananvapauden ongelmat joita kritiikin vaientamisesta seuraa.

Yksikään näistä huolista ei edes etäisesti liity siihen, että jossain on joku täti joka tekee koruja. Kivat hänelle ja niin edelleen, mutta voitaisiinko puhua politiikkaa.

Sovitus oli kyllä nasta siitä stygestä ja nätisti laulaa daami.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

ilkka75

Vanha vitsi ehkä, mutta haluaisin ehdottomasti kulmahousukulttuurin edustajilta samanlaisen version kauniista balladista "Mä joka päivä töitä teen." Se olisi aivan yhtä absurdi ja antaisi perspektiiviä tälle videolle.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Kukko

Quotehttp://nyt.fi/a1305791706604?jako=f30d1f7ecf59910ccc082998ca5b9bad&ref=og-url

Muuten, videolla ajassa 2:00 vilahtaa tutun näkönen lapsilauma. Muistaakseni noista oli joku lehtijuttu jota tällä ruodittiin.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Peltipaita

Näitähän Suomeen juuri tulee ja näissä suhteissa. Ei huivipäitä eikä partahemmoja. Minulle on annettu väärää tietoa. Kiitos tästä oikaisusta HS.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

AuggieWren

Quote from: Kukko on 25.02.2014, 14:38:21
Quotehttp://nyt.fi/a1305791706604?jako=f30d1f7ecf59910ccc082998ca5b9bad&ref=og-url

Muuten, videolla ajassa 2:00 vilahtaa tutun näkönen lapsilauma. Muistaakseni noista oli joku lehtijuttu jota tällä ruodittiin.

Tunnistin sohvaryhmän ja nojatuolinkin. ;D
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Nuivatar

On kyllä maailma seonnut lopullisesti.

Minä kannan sukunimeä, joka on satoja vuosia vanha ja olen sukujuuriltani täysin suomalainen.

Ihan sama, mitä ähläm-sähläm-kansalaisen passissa lukee tai kuinka moneen suvakkivideoon tahansa hän menee suomalaisuuttaan vakuuttamaan, en ikinä tule asiaa hyväksymään. Suomalaisuus ei ole yhtä kuin islaminuskoisuus, naisten alistaminen, verorahoilla loisiminen.  >:(

Reinhardt42

Quote from: AuggieWren on 25.02.2014, 15:16:01

Kappas. Sopivasti kohdassa "on täällä elämä raskasta työtä".
Nyt oli jo sukatkin vohveleidenystävillä jalassa  ;D
Aika saatananmoista tiäksäämeininkiä.

Jääpää

Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

vihapuhegeneraattori

Tosiaan, kohdassa 2:00, samaan aikaan kun kielitaidoton synnytysautomaatti esittelee jihadistikatrastaan sossun maksamalla recliner sohvalla, lauletaan "on elämä raskasta työtä". Oksennusrefleksi liikahti uhkaavasti.

Edit: too slow.. joku ehti ensin. Silti, saiskohan duunista saikkua kun sylettää niin pahasti.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Nissemand

Quote from: AuggieWren on 25.02.2014, 15:16:01

Tämänhän on huomannut näköjään moni muukin. Netsi ei nuku koskaan ja omaa norsun muistin
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

ktooninen

Tykkäsin videosta. Toivottavasti esiintyjät eivät pelleilleet tsoukilla, vaan heillä olisi halua tutustua suomalaisuuteen edes noin pintapuolisesti. Sympaattista katsottavaa ja kuunneltavaa.

Laulun kieli oli uskottavampi, kuin esim jukkapojan "mä tuu kylmmästä lämppimää" hoono soomi imitaatiokama. Lähes uuttaa tai ainakin söpöä.