News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Hommaa Ropeconissa?

Started by Timo Hellman, 30.06.2009, 16:15:32

Previous topic - Next topic

Timo Hellman

Löytyisikö muuten innokkaita pöytäroolipelaajia ja vielä mielellään pelinjohtajakokemusta?  Itse en rohkene ihan vetämään peliä, kokemus ei riitä ja todennäköisesti tulen olemaan valvomisesta / energiajuoman kittaamisesta / oluen juomisesta zombin vireystilassa. Ropeconissa voisi järjestää nuivistisen session. Anniskelutiloihin kaljalle parantamaan maailmaa, pelaamaan, anniskelutiloihin.....
Turkkila on ainakin ollut tuolla valokuvaamassa. Onko miehestä heittämään oudonmuotoisia noppia?

-- Ansiatsee oman ketjun.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Viinankylväjä

Roolipelit ovat rasistisia. mm. Runequestissa haltiat saavat heittää älykkyyteen paremmat nopat kuin ihmiset. Tein jo ilmoituksen Mikolle sekä arvojohtaja Haloselle.

Jiri Keronen

Olen todennäköisesti käymässä Ropeconissa. Tosin olen jo lupautunut vaikka kuinka moneen erilaiseen meininkiin mukaan, joten taitaa jäädä tämä LOOLIpeli väliin. Kaljan saatan kuitenkin juoda joku ilta, mahdollisesti kahtena.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

Tabula Rasa

Propellirope:D siinähän se sitten olikin:D
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jiri Keronen

Mutta sen sijaan, että olisi jokin erillinen "Homma-rope", olisiko mieltä pistää pystyyn Hommakerho Ropecon?

Ropecon on tänä vuonna 31.7.-2.8. Jos tälle on kiinnostusta, olisi oma ehdotukseni perjantaina illasta, kun päivä on mennyt kaikenlaiseen paikalle saapumiseen ja muuhun kummalliseen. Myös lauantai käy minulle, mutta silloinkin toivoisin ajankohdaksi iltaa.

Sivumainintana vielä se, että 'Conin sivujen mukaan tänä vuonna on kohtuullisen Homma- ja propelliystävällistä ohjelmaakin tarjolla.

"Esitelmissä ja keskusteluissa paneudutaan niin salaseuroihin, -murhiin kuin -kirjoituksiinkin - ja tietenkin salaliittoteorioihin.
Ropecon tarjoaa virikkeitä pelaamiseen myös matkaamalla ympäri maailmaa myyttien merkeissä: kotoisten kalevalaisten myyttien lisäksi luvassa on ohjelmaa venäläisistä, arabialaisista ja japanilaisista myyteistä."

Vae Victis -blogini

Timo Hellman

Quote from: Jiri Keronen on 06.07.2009, 13:36:09
Mutta sen sijaan, että olisi jokin erillinen "Homma-rope", olisiko mieltä pistää pystyyn Hommakerho Ropecon?

Nuivacon?  Dokucon?

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

LW

Itse olen varsin aktiivinen roolipelaaja, ja pelinjohtokokemusta on paljon. En tosin ole varma, olenko tulossa Coniin, mutta jos tulen, voinen vetää jotain.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Timo Hellman

Quote from: LW on 06.07.2009, 16:03:40
Itse olen varsin aktiivinen roolipelaaja, ja pelinjohtokokemusta on paljon. En tosin ole varma, olenko tulossa Coniin, mutta jos tulen, voinen vetää jotain.

Helvetin hienoa. Lähestynpä sinua yyveellä.

Meillähän on kohta porukka kasassa.

A.S.

Pelikokemusta ei löydy käytännössä yhtään, mutta olen Ropeconissa ainakin perjantaina ja ehkä lopun vkl:kin. Upeetahan se olisi, jos joku vaivautuisi suhteellisen huonolla kielipäällä siunatulle teinille toistamiseen opettaa ihan perushommaa, mutta muuten jää Homman ropet pelaamatta.

Koneella roolipelien hakkaaminen on tuttua, mutta viimeksi conissa kun paperiversiota pelailin, niin rankka englanti ja vaikean tuntuinen hahmon rakentaminen heikoilla opastuksilla auttoivat pelaamaan parisen tuntia, kunnes joku örkkilauma huomasi epävarman aloittelijaropettajan ja kävi säälimättä kimppuun. :)

Timo Hellman

Quote from: A.S. on 06.07.2009, 16:59:44

Koneella roolipelien hakkaaminen on tuttua, mutta viimeksi conissa kun paperiversiota pelailin, niin rankka englanti ja vaikean tuntuinen hahmon rakentaminen heikoilla opastuksilla auttoivat pelaamaan parisen tuntia, kunnes joku örkkilauma huomasi epävarman aloittelijaropettajan ja kävi säälimättä kimppuun. :)

Niin käy joskus, noppa tuo ja noppa vie.

Pääpointti koko jutussa on hauskanpitäminen joten ei tuollaisista pidä pelästyä ja englantihaasteellisille löytyy kyllä tulkkausapua pöydästä.

A.S.

Näin offtopiccina: Oiskohan hommalaisilla ehdotuksia pc-roolipeliksi? Vampire: The Masquerade Bloodline menossa tällä hetkellä, mutta maku alkaa mennä, kun nyrkkeihin täytyy turvautua liian usein. Alussa oli loistava maku, kun tuntui, että tapoja päästäö eteenpäin oli useita. Seuraavana hankintana olen ajatellut The Witcher:iä pelin moraalittomuuden ja sosiaalisuuden takia. Icewind Dalet, Fallout 3, Morrowind sekä Oblivion iskivät, mutta pelien (lähes pelkkä) taistelupainotteisuus häiritsee. Löytyykö siis PC-puolelta roolipeliä, jossa erilaisilla taidoilla ja valinnoilla on mahdollista vaikuttaa peliin oleellisesti ja niitä ainaisia tappeluita pystyisi oikealla pelityylillä välttämään tehokkaasti?

LW

The Witcher on hyvä, mutta oman mielenterveytesi kannalta hanki ehdottomasti Enchanced Edition (vai mikä se nyt oli). Neverwinter Nights 2:n peruskampanja on ihan ok, ja lisälevy Mask of the Betrayer erinomainen. Näissä kaikissa kolmessa joutuu kyllä väkisinkin tappelemaan paljon. Jos löydät jostain sellaisen ikivanhan klassikon kuin Planescape: Torment, sitä suosittelen. Varsin monet tappelut voi välttää, ja juoni on hyvin mielenkiintoinen. Tosin, jos et jaksa lukea paljon tekstiä (tai pelaat jollain matalan älykkyyden ja viisauden korstolla), tuosta ei saa kyllä kaikkea irti.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Bored.

Quote from: Timo Hellman on 06.07.2009, 13:40:47
Nuivacon?  Dokucon?
Horopecon?  :D

Timo Hellman

Quote from: Bored. on 06.07.2009, 20:24:50
Quote from: Timo Hellman on 06.07.2009, 13:40:47
Nuivacon?  Dokucon?
Horopecon?  :D

Horo- etuliitteet vasta sitten peliin kun kaikki ovat saaneet ne neljä tuoppia, kiitos.

Jiri Keronen

Quote from: A.S. on 06.07.2009, 18:08:25
Näin offtopiccina: Oiskohan hommalaisilla ehdotuksia pc-roolipeliksi?

Planescape: Torment ehdottomasti. Se on ehkä eniten roolipeliroolipeli, jonka olen koskaan nähnyt PC:lle. Tekijänä sama tiimi kuin Fallout 2:ssa ja kaikissa muissa hyvissä tietokoneLOOLIpeleissä.

Vae Victis -blogini

Jiri Keronen

Eli Ropecon alkaa huomenissa. Olen paikalla koko viikonlopun. Minuun saa yhteyttä puhelimitse tai nykäisemällä hihasta, eli vetäisemällä clotheslinellä suoraan takaraivoon. Perjantaina olen ainakin illasta aivan missä sattuu melko todennäköisesti ulottumattomissa, mutta muuten olen läsnä. Ainakin lauantaina aion mennä Ropeconin kuppilaan yhdelle, eli kahdelle.

Vae Victis -blogini

gloaming

Quote from: Jiri Keronen on 07.07.2009, 14:54:56
Planescape: Torment ehdottomasti. Se on ehkä eniten roolipeliroolipeli, jonka olen koskaan nähnyt PC:lle. Tekijänä sama tiimi kuin Fallout 2:ssa ja kaikissa muissa hyvissä tietokoneLOOLIpeleissä.

Uudemmista Fallout 3 ei ole hullumpi myöskään, valintojen suhteen ehkä monipuolisin koskaan pelaamani. On tosin Bethesdalta (The Elder Scrolls tai tarkemmin Oblivion -tiimi) eikä Black Isleltä, joka meni konkkaan.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

domokun

Quote from: gloaming on 30.07.2009, 14:36:16
Quote from: Jiri Keronen on 07.07.2009, 14:54:56

Uudemmista Fallout 3 ei ole hullumpi myöskään, valintojen suhteen ehkä monipuolisin koskaan pelaamani. On tosin Bethesdalta (The Elder Scrolls tai tarkemmin Oblivion -tiimi) eikä Black Isleltä, joka meni konkkaan.

Fallout 3 ei todellakaan ole huono, luultavasti paras peli parin vuoden ajalta, mutta mielestäni kaksi ekaa Fallouttia ovat ehkäpä parempia kaikkine puutteineenkin. Fallout 3:ssa on huomattavasti vähemmän valintoja kuin kakkosessa, vaikka monia niistä ei saatu toimimaan itse pelintekijoiden osalta. Killapin tekemän Fallout 2 restoration project-modissa monia pelissä jo olleita toimimattomia ominaisuuksia ja useita suunnitelijoiden muistiinpanoihin perustuvia osia on lisätty. Esim. questien bugien takia toimimattomia loppuratkaisuja on unlockattu paljon. Juttu on paljon moraalisesti syvempää ja hieman veemäisempääkin hahmoa voi pelata. Pelin maailma on huomattavasti synkempi ja likaisempi, ärsyttävät kersat voi tappaa jos siltä tuntuu ja rahansa voi käytää huoriin sekä uhkapeleihin (tai siis hankkia rahaa niillä... loputtomasti tarpeeksi korkealla gambling skillillä).

Falloutissa oli parempi tarina kuin seuraajissaan, mutta kakkosessa on kaikkea enemmän ja monia ykköstä parempia osia. Populaarikulttuuri viittauksia ja komediaa kakkosessa on käsittämättömän paljon.

Bethsda on ulkoistanut seuraavan Falloutin, New Vegasin, Obsidianille jossa on paljon alkuperäisten pelien ja Van Burenin (Black Islen kesken jäänyt kolmososa) tekijä tiimeissä olleita tyyppejä, mm. Feargus Urquhart ja Chris Avellone.

Suosittelen kanssa Tormenttia, joskin hieman varauksella, joskus voi mennä hetki dialogien kanssa. Siinä on joitakin käsittämättömän pitkiä jaaritteluja juoneen liittymättömilläkin hahmoilla, siinä missä normaali tietokone ropeissa paljon dialogia viittaa lähes poikkeuksetta oleelliseen juonen osaan.

Itse aiheesta viellä. Ropecon jää taas kerran väliin minun osalta.

Tommi Korhonen

Minäkin tunnustaudun pitkän linjan roolipelaajaksi. Tuli aloitettua joskus -82...
Itse pidän paperipeleistä enemmän, PC-pelit ovat vain kalpeita haamuja niiden rinnalla.

Ropeconiin en valitettavasti tänäkään vuonna taida ehtiä, vaikka olen sielläkin hommissa ollut enemmän kuin puolet järjestetyistä. Harmi että sinne ei tahdo ehtiä. :-(
Tosin mielestäni Homma ja Ropecon eivät kovin paljoa leikkaakaan, vaikka juuri niistä nuorista (ei-ropettavat uskokaa tai älkää) tulee vielä meidänkin tulevaisuutemme. Heille nämä asiat tulevat sitten tärkeämmäksi myöhemmin elämässä.

PC ropeista taitaa parhaimmasta päästä olla myös Gate of Baldur, ja modernimmista sitten Mass Effect. Mass Efectiä on eläytymisestä kehuttu aika paljonkin.

Paperipeleinä pelaan mieluiten ihan vanhaa kunnon dunkkista, ja modernimmista vaikka Star Warsia tai Ars Magicaa. Muitakin pelejä on aika paljon ehtinyt kokeilla, mutta harvaan olen jäänyt pitkäaikaisesti kiinni.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Vera

Minäkin luultavasti olen Ropeconissa suurimman osan aikaa.

Itse pelaan lähinnä pöytäpelejä. Voin isänmaallisesti suositella Praedoria ja Stalkeria. :)

Timo Hellman

Taisi olla vähään aikaan mieleenpainuvin Ropecon.  :D :-[ :-*

Itse ainakin kävin henkevän ja vakavan keskustelun wanhan ystävän kanssa, voitin yhden skaban Final Fantasy-viritteisessä leikkitappelussa (senkin ne saatanat kuulemma ottivat Youtubeen) ja perseeni murjoutui kun jäin erään motorisesti evottavan humalikon ja Cantinan kiviportaiden väliin. Onneksi Turkkila AKA The Cameraman oli paikalla nostamassa tomumajani ylös. Plus ne muut perseilyt päälle.

Oli ihan kiva treffata Miniluv ja Verakin muiden nuivien ohella.

Jiri Keronen

Suomen suurin roolipelialan tapahtuma Ropecon järjestetään Espoon Dipolissa 23.-25. heinäkuuta.

Tapani mukaan olen Ropeconissa, sillä se on vuoden ainoa tapahtuma, jota en missaa mistään hinnasta, paitsi päälle sadasta eurosta. Onko muita hommalaisia tulossa leikkimään?

Vae Victis -blogini

Oami

Näillä näkymin kyllä.

Tosin on oma kysymyksensä, olenko paikalla pelailemassa vai harjoittamassa politiikkaa. Toki voi morjestella jos näkee.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Alceste

Tulisin kuten normaalisti, mutta natsasi kolmen kuukauden keikka Manchesterista enka viitsi taalta paljon lennella  :(
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

_w_

Offari:
Vähän ihmetytti Finnconissa kun siellä oli Vihreitten - De Gröna edustus.
(SETA ja Piraattipuolue oli myös.)

Oami

Quote from: _w_ on 23.07.2010, 08:52:25
Offari:
Vähän ihmetytti Finnconissa kun siellä oli Vihreitten - De Gröna edustus.
(SETA ja Piraattipuolue oli myös.)

En ollut järjestämässä Finnconia, mutta erästä toista hieman vastaavantyyppistä tapahtumaa kyllä.

Rahalla edustuksen saa kun tapahtuman järjestäjiltä pyytää - näin olettaisin.

_w_

Quote from: Oami on 23.07.2010, 09:26:30
Niin ei ne mua mitenkään häirinneet, toihan on ainakin kävijöille ilmainen tapahtuma joten epäilen että nuokaan ei rahaa tarvinneet. Ajattelin vaan että ei noi ehkä ole tapahtuman luonteen mukaisia, kun ovat vaalityötä tekemässä.
Toihan tapahtuma taitaa olla vähän päinvastainen ropeconille, siellä enempi hiljaa kuunnellaan kun ropeconissa osallistutaan(?) mutta suosittelen kumminkin kaikille vähänkin scifistä kiinnostuneille, ilmaisuus on iso valtti, ei paljoa voi valittaa kun maksaa ei tarvii. Oli tänä vuonna vähän tylsät kirjailijat vaan, kun heidän puhettaan kuunteli. Luonnollisesti kirjailija enempi kirjoittaa, mutta aiemmin kun joskus olen käynyt, on ollut mielenkiintoisempia puheita.

Oami

Quote from: _w_ on 24.07.2010, 01:55:33
Quote from: Oami on 23.07.2010, 09:26:30
Niin ei ne mua mitenkään häirinneet, toihan on ainakin kävijöille ilmainen tapahtuma joten epäilen että nuokaan ei rahaa tarvinneet.

Kyllä tarvitsevat. Finncon pyörii lähinnä sponsorirahoilla. Vastineeksi tuesta sponsorit saavat käyttöönsä omaa tilaa, jota yleensä käyttävät myyntiin mutta mikäpä ettei myös poliittiseen toimintaan.

En tiedä, mutta olettaisin että myyjät ja poliitikot ovat samalla viivalla ja maksavat samasta pöytäpinta-alasta saman hinnan. Toinen vaihtoehto kuitenkin on, että sponsori järjestää "maksuna" jotain tapahtuman luonteeseen sopivaa ohjelmaa. En ollut paikalla joten en tästä puolesta tiedä.