News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-02-16 HS: Helsinkiläisiä kutsutaan tarjoamaan yösija kodittomille

Started by Saippuakupla, 16.02.2014, 20:20:25

Previous topic - Next topic

Alkuasukas

Varmaan sitä että vihervasurimimmit raiskais niitä suklaasilmiä?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

l'uomo normale

Quote from: Roope on 27.02.2014, 08:43:40
Vääntäkääpä minulle rautalangasta, mitä ihmettä Toiviainen tarkoittaa.

Pimpsaa, persettä?  Kaikkea rahanarvoista majoittajalle...?
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Perttu Ahonen

Quote from: Luotsi on 17.02.2014, 17:38:18
YLE tiedottaa:

QuoteKampanja kehottaa majoittamaan kodittomia - palaute ollut rajua
....
Kampanjan saama palaute ristiriitaista

Kampanjan aloittanut Marjaana Toiviainen kertoo saaneensa satoja yhteydenottoja ja myönteistä palautetta. Toisaalta kampanjaa suomitaan rajusti muun muassa maahanmuuttokriittisellä internetsivustolla. Yhä useampi asunnoton on nykyisin maahanmuuttaja.
http://yle.fi/uutiset/kampanja_kehottaa_majoittamaan_kodittomia_-_palaute_ollut_rajua/7093339

Tietääkö kukaan osoitetta tuolle internetsivustolle, jossa "kampanjaa suomitaan rajusti"?

Vai kertoo Toiviainen saaneensa satoja yhteydenottoja ja myönteistä palautetta.  Tuosta voidaan päätellä, että palaute ei ehkä ole ollut pääsääntöisesti myönteistä, vaan joukossa on ollut myös myönteistä palautetta, tai sellaiseksi tulkittavaa palautetta.   Muutoinhan tuo kirjoitus olisi ollut muodossa - Toiviainen on saanut sadoittain myönteistä palautetta ja yhteydenottoja.

On rajua, ettei Toiviainen ei tajua.

Mutta ajatusleikkinä niin, että Toiviainen on saanut paljon positiivista palautetta ja yhteydenottoja.  Hyvä.  Kuinkas moni näistä positiivisen palautteenantajista on itse valmis majoittamaan kotiinsa monenkirjavan maineen omaavia ulkomaalaisia, joiden pääasiallinen elinkeino on elää kantaväestön hyväntahtoisuuden varassa?    Tuliko satoja halukkaita?  Eikö?  Tuliko ehdotuksia, että fantastista, joku voisi ottaa kotiinsa asumaan, mutta itselle ei juuri nyt(kään) sovi.

Juu. Kyseessä on oikeasti hyysärin poliittinen propaganda, kuten moni on huomannutkin.  Ja koska näin on, odotan kovasti, että Erkon säätiö rakentaa Kulosaareen, Katajanokalle tai Eiraan asunnottomien maassa oleskelijoiden asuntolan täydellä yläpidolla tietenkin... Bonnier voisi osallistua hankkeeseen myös, tai rakentaa oman maassa oleskelijoiden täyshoito asuntolan.  Ovathan ulkomaalaiset maassa oleskelijat kunniavieraita ja rikastuttavat suomalaista kulttuuria ja kaupunkikuvaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: skrabb on 27.02.2014, 07:51:14
Alkaa  n. 17.10 (haastatellaan myös älynväläyttäjä Marjaana Toiviaista)

Toiviaisen mukaan "positiivisista kokemuksista huolimatta" tempausta "ei pidä toistaa", koska majoitettavat ovat "haavoittuvassa elämäntilanteessa", ja on riskinä, että majoittajat "voisivat käyttää tempausta hyväkseen". Vääntäkääpä minulle rautalangasta, mitä ihmettä Toiviainen tarkoittaa.

Rautalankaa:

Yksikään majoituskokemus ei onnistunut toivotulla tavalla. Ei ensimmäinenkään. Jos olisi, majoittaja olisi ollut ohjelmassa kertomassa kokemuksiaan. Jokaisen majoittajan kannalta jokainen tilaisuus oli sataprosenttisen täydellinen katastrofi, alusta loppuun.

Jos yhdelläkään majoittajalla olisi ollut yhtään mitään sanottavaa, Toiviainen olisi hylännyt projektinsa sanoilla "saimme tempauksesta lukuisia positiivisista kokemuksista, ja nyt mietimme missä muodossa jatkamme sitä ensi vuonna."

Rikastava kokemus Toiviaiselle, epäilemättä.

EDIT: "...kertoo saaneensa satoja yhteydenottoja ja myönteistä palautetta."  Rautalankaa: Kukkahatut olleet innoissaan. Majoittajat olleet kauhuissaan.

"Tempausta ei pidä toistaa." "Ei pidä." = Suomut tippuvat silmiltä, yksi kerrallaan.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Veli Muilu

Onkohan Toiviaisella TV vielä paikallaan ja lukko sarjoittamatta uudelleen ?

rölli2

Tuo on tainnut olla majoittajille liian rikastuttava kokemus. tullut masu täyteen kulttuuria itä-euroopasta

Sitruunamelissa

Toiviaisen mukaan "positiivisista kokemuksista huolimatta" tempausta "ei pidä toistaa", koska majoitettavat ovat "haavoittuvassa elämäntilanteessa", ja on riskinä, että majoittajat "voisivat käyttää tempausta hyväkseen". Vääntäkääpä minulle rautalangasta, mitä ihmettä Toiviainen tarkoittaa.
No vaikka sitä hyväksikäyttöä, mitä Toiviainen itsekin harrasti. Eikö hän jossain haastattelussa intoillut siitä, että hänen majoittamansa viikon kesäkissaan verrattavat ihanat kodittomat romanit remppasivat hänen asuntoaan. Hyvää hyvyyttään tietysti, sillä ei kai nyt Toiviainen itse hyväksikäyttäisi... Kyllä ne on ne muut pahat ihmiset.

Edit. Mistähän nuo romanit ovat löytäneet remontointimateriaalit ja työkalut. Hmm, hmm. Ja kun ei ole ollut sitä yhteistä kieltäkään, niin ovat varmaan ihan oman sisustusmaun mukaisesti ja oma-aloitteisesti alkaneet laittaa toisen kotia uuteen kuosiin. Koko juttu on varmasti ollut Toiviaiselle vähintäänkin mielenkiintoinen kokemus.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

siviilitarkkailija

QuoteVääntäkääpä minulle rautalangasta, mitä ihmettä Toiviainen tarkoittaa.

Yleensä ei tarvi Roopelle rautalankaa vääntää. Onkohan se tulossa kipeäksi? No tässä tulee.

Kuinka voin löytää ja ottaa kiinni laittoman maassaolijan? Eivät yleensä ole helposti kiinniotettavissa suorastaan vaikeasti tavoitettavia. Mutta:

1. Ilmoitan että tarjoan salaista turvapaikkaa. Erityisesti jos laitan juttua että turvapaikkani on seurakunnan pastori sen-ja-sen paikka ja erityisen turvallinen.

2. Paikalle tulee laiton maassaolija. Vittumainen tarjoaa ruokaa ja leposijan

3. Pakolaisen nukahtaessa soitan poliisille ja kutsun paikalle. Nukkuja kiinni ja luovutetaan edelleen poliisiviranomaiselle.

Taas on maassa yksi hädänalainen vähemmän. Tämä siis puhumattakaan pedojen tarjoamista lastensuojelupalveluista.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

RP

http://www.hs.fi/elama/Asunnottomia+majoittanut+pappi+leimattiin+kukkahattut%C3%A4diksi/a1409717322725?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli
...
Toiviainen itse otti luokseen romanialaiset Cristina Cantaragion ja Vasile Stoikan.
Kolme parasta

Oikeudenmukainen rauha. "Haluan olla mukana rakentamassa yhteiskuntaa, jossa on sekä oikeudenmukaiset rakenteet että rauha yhteisöjen kesken ja ihmisten sielussa."

Luterilainen maailmankatsomus. "On huikeaa olla osa armon traditiota, jossa hyvän ja pahan raja ei kulje ihmisten tai ihmisryhmien välillä, vaan kunkin ihmisen sisällä. Ja jossa toivo voittaa epätoivon."

Lindy Hop. "Olen kömpelö liikkumaan. Räävittömässä, 1920-luvun Harlemissa syntyneessä mustia ja valkoisia yhdistäneessä Lindy Hop -tanssissa olen ensimmäisen kerran kokenut, että kehoni on ihan hyvä."

"Meillä ei aluksi ollut yhteistä kieltä. Käytimme netin käännöskonetta Google Translatoria."

Toiviainen tarjosi vierailleen parisänkyään, mutta siihen pariskunta ei suostunut. He kävivät lattialle patjoille nukkumaan.

Aluksi kaikki olivat vieraskoreita. Kiistoja syntyi lähinnä siitä, kuka saa tiskata.

"Sitten rentouduimme. Kun kuulin Cristinan ensimmäistä kertaa hyräilevän keittiössä, tajusin, että nyt olemme saavuttaneet jotain."

Lopulta pariskunta asui Toiviaisen yksiössä kolmisen kuukautta.

---

Siksi hän ei tahdo sanoa auttaneensa romanialaisia Cantaragiota ja Stoikaa. Ilo kun oli molemminpuolista. Cantaragion ja Stoikan ei tarvinnut olla ulkona kylmässä, Toiviainen taas tykkäsi, kun ei tarvinnut iltaisin tulla tyhjään kotiin.

"Kerran, kun minulla oli 40 astetta kuumetta, Cristina ja Vasile peittelivät minut sänkyyn ja kävivät ostamassa kerjuurahoillaan minulle lääkettä."

Pariskunta on nyt muuttanut takaisin Romaniaan, mutta kolmikko pitää yhä yhteyttä puhelimitse. Keskustelut käydään Toiviaisen ja Cantaragion kehittämällä omalla kielellä, johon sekoittuu romaniaa, suomea ja muita kieliä.

Kun uutisissa puhutaan romanien tilanteesta, Toiviainen ajattelee heitä. Sitä, kuinka he tälläkin hetkellä asuvat Romaniassa maalattiaisessa asunnossa, ilman terveydenhuoltoa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

-PPT-

Tuo kertomus on taas kuin parasta Pahkasikaa! Pistää jopa epäilyttämään että kyseessä on joku salanuiva sillä niin överiksi on taas vedetty.

Emo

Quote from: -PPT- on 04.09.2014, 17:53:28
Tuo kertomus on taas kuin parasta Pahkasikaa! Pistää jopa epäilyttämään että kyseessä on joku salanuiva sillä niin överiksi on taas vedetty.

Marjaana Toiviainen ei ole salanuiva, hän on kulttuurimarxilaisen mokukirkon papitar.

Kuka?

29-vuotias kansalaisaktivisti, tutkija ja pappi.

Mistä tunnetaan?

Järjestänyt tempauksia esimerkiksi turvapaikanhakijoiden, asunnottomien ja jouluna yksinäisyyttä potevien kanssa.

Mistä ei tunneta?

Asui viiden vuoden aikana useita kertoja Pohjois-Amerikan reservaateissa silloisen puolisonsa kanssa.

Salanuiva jos on, niin on sitä salassa itseltäänkin vielä.

Elemosina

Mitäs jos pappi Toiviainen ottaisi kotimaisia asunnottomia hoteisiinsa. (vai onko ottanut mutta eihän siitä viitsitä uutisoida)
Heillä kun ei ole edes sitä maalattiaista asuntoa missä nukkua.

On se kumma kun väkisin halutaan auttaa sellaista porukkaa, joka itse täysin tietoisesti tulee tänne elelemään asunnottomina. Onhan se ihqua auttaa trendikkäitä kiertolaisia. Paljon ihqumpaa kuin kotimaista asunnotonta, joka ei kyllä pääse matkustamaan jonnekin toiseen maahan autettavaksi.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Eino P. Keravalta

QuoteIlo kun oli molemminpuolista

Yksittäistapauksia ei pidä yleistää, eikös se niin ollut?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

SimoMäkelä

Tuohan non onnellinen tarina romanilaispariskunnan auttamisesta ja jonkilaisesta siviilirohkeudesta. Hyvä kysymys toisaan on, miksei ko. pappi auttaisi vastaavasti suomalaisia ottaakseen tykönsä. Enpä silti suositteleisi ja toivottavasti papin käytäntö ei liikaa rohkaise hyväuskoisia; kaikki romanialaiset, jos suomalaisetkaan ei ole varmasti yhtä kiitollisia, voi olla jopa ketunhäntä kainalossaan päästessään ihmisten koteihin kutsuttuna. Kutsu kelpaisi varmasti monelle epärehellisellekin.

Maija Poppanen

Quote from: Eino P. Keravalta on 04.09.2014, 18:05:14

Näin päin pitää tietenkin aina.

Mutta miksi tosiaan romanialainen kerjäläinen on seksikkäämpi kuin suomalainen denso? Miksi ketut tärkeämpiä kuin kuka vaan ihminen? Miksi ihmisoukeusrikkomus Amnestyn tyyliin jossain kaukana on se Juttu?

Eino P. Keravalta

Quote from: Maija Poppanen on 04.09.2014, 18:24:26
Quote from: Eino P. Keravalta on 04.09.2014, 18:05:14

Näin päin pitää tietenkin aina.

Mutta miksi tosiaan romanialainen kerjäläinen on seksikkäämpi kuin suomalainen denso? Miksi ketut tärkeämpiä kuin kuka vaan ihminen? Miksi ihmisoukeusrikkomus Amnestyn tyyliin jossain kaukana on se Juttu?

Raamattukin puhuu lähimmäisistä. Nämä tekohurskaat vähät välittävät lähimmäisistään, vaan sen sijaan hakevat oletettua moraalisäteilyä hankkimalla maailman ääristä itselleen moraalisäteilylemmikkejä. Vastenmielistä toimintaa kaikessa tekopyhyydessään!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

KJ

Mitä minä just luin:
QuoteLindy Hop. "Olen kömpelö liikkumaan. Räävittömässä, 1920-luvun Harlemissa syntyneessä mustia ja valkoisia yhdistäneessä Lindy Hop -tanssissa olen ensimmäisen kerran kokenut, että kehoni on ihan hyvä."

Jaa.
What would Gösta Sundqvist do?

Uimakoulutettava

Quote from: RP on 04.09.2014, 14:40:44
http://www.hs.fi/elama/Asunnottomia+majoittanut+pappi+leimattiin+kukkahattut%C3%A4diksi/a1409717322725?ref=tf_iHSisboksi300-artikkeli

"Kerran, kun minulla oli 40 astetta kuumetta, Cristina ja Vasile peittelivät minut sänkyyn ja kävivät ostamassa kerjuurahoillaan minulle lääkettä."

Onko Helsingin Sanomain Voi Elämä -sarjassa koskaan julkaistu vaikkapa romanirikollisen kadulla ryöstämäksi tulleen uhrin kokemuksia?

Tullaanko Sanomatalon Human Interest -jutuissa kuulemaan vaikkapa anaaliraiskatun uhrin ajatuksia yksittäisestä maahanmuuttajarikollisesta vastapainona yksittäiselle auttajalle?

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Possumi

YLE:n päivän mokutus - tässä on kaikkea!  :flowerhat:

Quote from: YLEPappi: Hyväntekeväisyys on yksinkertaistava sana

Kohtaamisteoriaa:

QuoteItä-Euroopan romaneja majoittanut pappi Marjaana Toiviainen on kuluneen vuoden aikana huomannut, että ihmisissä on ja säilyy halu kohdata kaltaisiaan.

Mielenkiintoista kasvuvaihetta josta ei voi kuin 'iloita':

Quote– Me olemme jotenkin kiinnostavassa kasvuvaiheessa. Taloustilanne on vaikea, se säteilee siihen, minkälaista arki on, mutta senkin keskellä löytyy kohtaamisen pyhyyttä ja siitä olen iloinnut paljon, Toiviainen miettii.

Mainostetaan hengenvaarallista larppaamista:

QuoteToiviainen on julkisuudesta tuttu: viime helmikuussa hän kertoi majoittaneensa Itä-Euroopan romaneja kotiinsa ja samalla haastoi ihmiset auttamaan asunnottomia.

'joissakin nettikommenteissa' = journalismin nykytila

QuoteJoissakin nettikommenteissa Toiviaista luonnehdittiin "kukkahattutädiksi", mutta kaikkiaan maaperä on ollut vastaanottavainen.

Kasvava kaipuu. Tunne tasolla liikutaan. Vierasvihamielisyys?

QuoteMinulla on sellainen tunne, että Suomessa on kasvamassa kaipuu yhteisöllisyyteen ja kohtaamiseen. Ehkä nämä vaikeat yhteiskunnalliset, taloudelliset tilanteet ja vierasvihamielisyys nostavat vastareaktiota, että halutaan rakentaa jotakin yhteistä, Marjaana Toiviainen kertoo.

loput oksennuksesta täälä:

http://yle.fi/uutiset/pappi_hyvantekevaisyys_on_yksinkertaistava_sana/7707637

Onko edes vuodenmokutuspalkinnon arvoinen?

Iloveallpeople

Tuosta romanien majoittamisesta on Hommalla ketju, jos joku haluaa lukea lisää tästä Toiviaisesta: http://hommaforum.org/index.php/topic,91800.html
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

J.M

Ei muukalaisuus häviä mihinkään, vaikka kuinka tutustuisi. Irakilaisesta ei tule suomalaista, eikä suomalaisesta irakilaista, vaikka he olisivat ylimmät ystävät. Tuohon muutokseen vaikuttaa ihan muut asiat.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Eino P. Keravalta

Jeesus kyllä käski tarjota toisenkin posken, mutta ei kai sentään persposkea!

Kysyisin, että miksi se on aina suomalaisen osa suvaita, maksaa, auttaa, tarjota ja olla ystävä? Milloin nämä kehitysmaalaiset ja kaikenmaailman kiertävät hampparit osoittaisivat samaa?

guest3656

Itä-Euroopan romaneja majoittanut pappi Marjaana Toiviainen on kuluneen vuoden aikana huomannut, että ihmisissä on ja säilyy halu kohdata kaltaisiaan.

Tässä "Pappi-Toiviainen" on kieltämättä täysin oikeassa. Kautta vuosisatojen ihmiset ovat taistelleet valloittajiaan vastaan ja pyrkineet suojelemaan omaa kulttuuriaan. Se ei ole kuitenkaan tarkoittanut eristäytymistä, päin vastoin eri kulttuurien välinen vuorovaikutus on aina ollut sitä tiiviimpää, mitä laajempi eri kulttuurien jakama arvopohja on ollut.

"Pappi-Toiviainen",  22:n  vuoden kunnioitusta herättävästä iästään huolimatta, ei taida kuitenkaan täysin ymmärtää että romanit, neekerit, somalit,  ählämit, ryssät ja muu sakki eivät ole niitä ihmisiä, joita suomalaiset haluavat kohdata "kaltaisinaan".

MW

Paljonkohan tuotakin on jo kölihilattu. Mahtaa vituttaa, ettei voi oikein puhua siitä kenellekään, kun tuli jo julistettua pelin lopputulos.

Itsepetos syö ihmistä, pahasti.

J.M

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 25.12.2014, 20:57:20
"Pappi-Toiviainen",  22:n  vuoden kunnioitusta herättävästä iästään huolimatta

*Köhköh* 29 vuoden.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

J.M

No helkkari. Nythän mää vasta hokasin, että Toiviaisesta on juttua myös Itä-Savossa.

QuoteMarjaana Toiviainen muistetaan muun muassa siitä, että hän kutsui asunnottoman itäeurooppalaisen romanipariskunnan viime talvena kotiinsa asumaan kolmeksi kuukaudeksi. Tapahtunut sai paljon julkisuutta ja arvosteluakin osakseen, mutta siitä nuori pastori ei lannistunut.
– Heistä tuli ystäviäni. Olemme asuneet yhdessä sen jälkeenkin, ja olen saanut heiltä apua ja tukea. Minusta tulee heidän tyttärensä kummi, hän kertoo.

Leso

Quote– Heistä tuli ystäviäni. Olemme asuneet yhdessä sen jälkeenkin, ja olen saanut heiltä apua ja tukea. Minusta tulee heidän tyttärensä kummi, hän kertoo.

Voi miten herttaista, että Marjaana on tavannut kaltaisensa! Kaikkea ihanaa teille kaikille!

Nyt hus hus, Marjaana, siitä saarnaamasta. Mee omies joukkoon.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Marius

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Micke90

Eivät nuo asunnottomista välitä pätkääkään. Tämä on vain asunnottomien auttamisyritykseksi naamioitu juoni, jolla yritetään saada ulkomaalaiset "asunnottomat" kaupungin asuntoihin sossun rahoilla.  :facepalm: