News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Hommalaisten tulotaso?

Started by Micke90, 11.02.2014, 17:01:49

Previous topic - Next topic

Verotettavat vuositulosi vuonna 2012/2013?

Alle 5 000 €
14 (8.3%)
5 000 - 9 999 €
5 (3%)
10 000 - 19 999 €
12 (7.1%)
20 000 - 24 999 €
10 (6%)
25 000 - 29 999 €
10 (6%)
30 000 - 34 999 €
16 (9.5%)
35 000 - 39 999 €
14 (8.3%)
40 000 - 44 999 €
12 (7.1%)
45 000 - 49 999
19 (11.3%)
Yli 50 000 €
56 (33.3%)

Total Members Voted: 168

Voting closed: 21.02.2014, 17:01:49

Sunt Lacrimae

Quote from: Micke90 on 12.02.2014, 05:13:46
Quote from: Sunt Lacrimae on 12.02.2014, 05:07:25
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lautakunta

Nuorisovaltuustot ovat sitten niitä teini-ikäisten juttuja, kaksi eri asiaa.

Toivottavasti kuitenkin osallistujat kuuluvat edes ikäryhmään 18-29-vuotiaat, jotteivät ihan mitkään 5-kymppiset kalkkikset päätä nuorten asioista.  :-\

Nojaa. Vastaavasti 18-29- vuotiaat voivat osallistua päätöksentekoon vanhempien ihmisten asioista, pienituloiset päätöksentekoon suurituloisten asioista jne., se on sitä demokratiaa. Mielestäni olisi vähintäänkin kyseenalaista ryhtyä kiintiöimään yhteiskunnallisia luottamustehtäviä.
Play stupid games, win stupid prizes.

Micke90

Quote from: Sunt Lacrimae on 12.02.2014, 05:16:15
Nojaa. Vastaavasti 18-29- vuotiaat voivat osallistua päätöksentekoon vanhempien ihmisten asioista, pienituloiset päätöksentekoon suurituloisten asioista jne., se on sitä demokratiaa. Mielestäni olisi vähintäänkin kyseenalaista ryhtyä kiintiöimään yhteiskunnallisia luottamustehtäviä.

Mielestäni on kyseenalaista, että asioista päättävät ihmiset, joita ei ole edes vaaleilla valittu. Lisäksi on kyseenalaista, että lautakunnat (siis poliitikot) käsittelevät hallintovalituksia esim. ihmisten toimeentulotukipäätöksistä. Parempi olisi antaa valitukset suoraan oikeusoppineiden ratkaistaviksi hallinto-oikeuteen. Muutenkin kyseenalaistaisin koko lautakuntajärjestelmän mielekkyyden.

Sunt Lacrimae

Quote from: Micke90 on 12.02.2014, 05:25:14

Mielestäni on kyseenalaista, että asioista päättävät ihmiset, joita ei ole edes vaaleilla valittu.

Jenkkimalli olisikin fiksumpi, siellähän valitaan ainakin tietyissä osissa maata isompien vaalien yhteydessä myös pienempien päättävien elinten jäseniä, esim. niiden kuntalautakuntien (hassu yhdyssana) kokoonpano. Noh, meneepäs offtopiciksi.

QuoteMuutenkin kyseenalaistaisin koko lautakuntajärjestelmän mielekkyyden.

Miksi?
Play stupid games, win stupid prizes.

Micke90

Quote from: Sunt Lacrimae on 12.02.2014, 05:43:08
Miksi?

Koska niitä ei ole vaaleilla valittu ja lisäävät turhaa byrokratiaa. Kaupungin-/kunnanvaltuuston sekä -hallituksen tulisi riittää. Ja lautakuntien pikkupoliitikoilta tulisi ottaa vastuu pois sellaisista asioista, joita he eivät ymmärrä (esim. toimeentulotukivalitukset).

mannym

Viimeiset pari vuotta melko tasaisesti 36k€/v. Melko keskiverto metallityöläisen palkka.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

AuggieWren

Quote from: Micke90 on 11.02.2014, 18:00:10
Oho! Yllättävän hyvätuloista porukkaa täällä näköjään käy: kolmannes ansaitsee yli 50 000 € vuodessa!  :o

Mikä sitten todistaakin siitä, että fasistisen hommafoorumin takana ovat suurkapitalistit? ;D
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Topi Junkkari

Quote from: Micke90 on 12.02.2014, 05:25:14
Mielestäni on kyseenalaista, että asioista päättävät ihmiset, joita ei ole edes vaaleilla valittu.

Käytännössä kunnallisiin lautakuntiin otetaan kunnanvaltuutettuja, varavaltuutettuja sekä sellaisia puolueissa aktiivisia henkilöitä, jotka ovat saaneet kunnallisvaaleissa ääniä, mutta jääneet "nipin napin rannalle". Tavallaan he siis ovat vaaleilla valittuja.

Lautakuntapaikat on jyvitetty puolueittain ja sukupuolittain, ja puolueorganisaatiot päättävät, ketä paikoille asetetaan. (Esim. jossakin kunnassa voi olla päätetty, että höpöhöpölautakunnan puheenjohtajaksi tulee perussuomalainen nainen ja varapuheenjohtajaksi vihreä mies. PS ja Vihr sitten asettavat omat edustajansa noille paikoille.)
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

foobar

Quote from: Goman on 11.02.2014, 21:51:11

Ihan normimeininkiä. Suomessa 29,8 % tulonsaajista tienaa yli 50k€ vuodessa.
Suurin ryhmä näkyy olevan  30-40k€ vuodessa.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html

Että ihan ollaan Suomi pienoiskoossa tässä(kin) suhteessa.

Tästä syystä mielestäni skaalan olisikin pitänyt jatkua sataan tuhanteen euroon asti. Sen yläpuolella ei ole niin paljoa jengiä, että pitää alkaa arvuuttelemaan, mitä tulos oikeastaan tarkoitti. On monia aloja, joilla keskipalkka Suomessakin on reippaasti tuon 50000 euron yläpuolella...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Martin

Quote from: Ääriuskomaton on 12.02.2014, 00:19:53Kovin riippuu mikä tulkitaan suurituloiseksi. Itsellä on ollut sellainen onni elämässä että olen päässyt palkkatuloista ilahduttamaan voutia 40kiloa vuodessa (vikat 2 vuotta). Voin kertoa että vakavaksi vetää kun pätäkkä ei silti meinaa riittää, koska menotin ovat ihan kivat kun pk-seudulla elättelee tuolla skidit ja opiskelevan vaimon. Yhteiskunnan peruspalvelut samalla käytöllä kuin jokaisella muullakin (ei kuitenkaan yhtaan sen enempää), mutta mm. lekurikuviot menee kaikki yksityisellä, kun ei ole aikaa/halua mittailla kunnallisia jonoja.
Koen että peli ei oo ihan reilua.

Menee "vain" 20k+ veroja vuodessa ja vähän samat fiilikset, lapset ja emäntä elätettävänä niin eipä siitä näillä elinkustannuksilla paljoa käteen jää. Pankin torpparina vanhassa talossa eikä ole mersuakaan pihassa. :) Terveydenhuollossa miltei kaikki yksityisellä koska julkiselle ei tahdo saada aikaa edes lapsille vaan homma menee sairaskuluvakuutusten kautta yksityiselle.

Ei paljoa kannusta progressio tekemään lisätöitä vaikka mahdollisuuksia olisi.
"Mä koin, että kokoomukselle koti on Euroopassa ja Raamattu roskissa ja isänmaallisuudesta on tehty rasismia." - Laura Huhtasaari SK 8.6.2017

normi

Keskivaiheille meni. Tänä vuonna pykälää enempi oletettavasti.
Impossible situations can become possible miracles

veikko1980

Kuinka moni suomalainen on menettänyt rahansa eläkefirmassa?

Tuleeko meille mitään eläkettä? Vai onko rahat laitettu johonkin jo nyt?
monikulttuuri vie terveyteni

Mehud

Eihän tulotasolla ole niin merkitystä, vaan sillä että paljonko maksat tuloveroa, jotta sitä voidaan heittää maailman tuuliin ja polttouuneihin. Itse pidin liekkiä yllä viime vuonna 32000 tulovero eurolla.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

me

Quote from: veikko1980 on 12.02.2014, 15:54:52

Älä huoli et tule saamaan senttiäkään, joten nuku yösi rauhassa ja tee työtä EU:n puolesta.

veikko1980

Quote from: me on 12.02.2014, 19:14:48

Älä huoli et tule saamaan senttiäkään, joten nuku yössä rauhassa ja tee työtä EU:n puolesta.
Painu sinne liiteriin ny jo. Mulle annetaan, muuten alan vaatimaan niinkuin somalit ja jos ei tässä vaiheessa anneta niin mä otan sen mitä mulle kuuluu.

Kaveri kertoi mulle eilen että somaliperhe oli muuttanut omakotitaloon. Eivät halua asia kerrostalossa. Espoon sossu sponssaa, 7000€/kk

Arvoton

Lähes kolmannes tienaa aika kivasti. Onko Hommassa vihreitä?  :o

me

Quote from: veikko1980 on 12.02.2014, 21:49:02
Quote from: me on 12.02.2014, 19:14:48

Älä huoli et tule saamaan senttiäkään, joten nuku yössä rauhassa ja tee työtä EU:n puolesta.
Painu sinne liiteriin ny jo. Mulle annetaan, muuten alan vaatimaan niinkuin somalit ja jos ei tässä vaiheessa anneta niin mä otan sen mitä mulle kuuluu.

Kaveri kertoi mulle eilen että somaliperhe oli muuttanut omakotitaloon. Eivät halua asia kerrostalossa. Espoon sossu sponssaa, 7000€/kk

Oijoijoi nyt tulee sen luokan puhetta, että heikompia hirvittää. Oikein otat sen mikä sulle kuuluu, veikkaan etteet ehdi ovestas ulos , ennenkuin mieli muuttuu.

Vai että 7000 euroa kuukaudessa ok :D Ja minun kaverini serkun pikkuserkun veljenpoika kertoi että lehmät lentävät, en tosin ole vielä ollut itse todistamassa tätä tapahtumaa, mutta kai se on uskottava.

veikko1980

Huhu tai hahu. TiedätMe että se on tässä multikultihurmoksessa täysin mahdollista.

me

Quote from: veikko1980 on 12.02.2014, 22:09:30
Huhu tai hahu. TiedätMe että se on tässä multikultihurmoksessa täysin mahdollista.

Ei siin mitään kaikki on mahdollista kuten sanoit, ehkä minäkin näen lentävän lehmän joku päivä. :D

Mindy

Itse olen valinnut tietoisesti työn, mikä ei ole aivan huonosti palkattu, muttei kovin hyvinkään. Kuukausipalkka jää vähän Suomen mediaanipalkan alle eikä työ myöskään ole koulutustani vastaavaa. Avomies maksaa veroja palkastaan ja bonuksistaan jo tammi-huhtikuussa enemmän kuin tienaan vuodessa palkkaa, joten meillä on pariskuntana kyllä hyvät tulot. Mutta työtunnitkin ja työmatka-ajot ovat hänellä myös sen verran mittavia, että jonkun pitää tehdä tavallista 8 tunnin työpäivää, jotta ostokset saadaan tehtyä ja ruokaa laitettua. Olen yleensä aika hämmästynyt, jos avomies on vielä kotona klo 6 aamulla ja/tai hän tulee kotiin jo ennen klo 19.

Vuosi sitten olin töissä, joissa jouduin reissaamaan joka toinen viikko. Se tarkoitti siis sitä, että kun tulin kotiin, piti ruveta jo valmistautumaan seuraavaan reissuun, viikon verran kotitöitä oli rästissä ja rästit vain kasvoivat ja kasvoivat. En kerta kaikkiaan olisi kestänyt uutta duunia, jossa työmatka olisi ollut pitempi kuin puoli tuntia suuntaansa ja olisi pitänyt reissata. Kotihommilla on muutenkin taipumus kasaantua (me ADHD:t ei olla niissä yleensäkään erityisen loistavia), ja olisin vain kasannut itselleni enemmän stressiä. Nyt työasiat jäävät toimistoon päivän päätteeksi, minulla on vähemmän stressiä palkkatyöstä eikä vastuu huonokuntoisen appiukkoni auttamisesta ole liian rasittavaa. Teen joka viikko ruokaostokset hänellekin ja muutenkin joudumme käymään auttamassa häntä. Sekin vie aikaa, jota minulla ei olisi, jos olisin vaativammassa työpaikassa ja minulla olisi pitkät työmatkat. Koska minä lyhyempää päivää tekevänä voin hoitaa useampia asioita appiukon puolesta, stressaantuu avomieheni vähemmän. Hänen ei tarvitse uhrata niin paljoa työstä palautumiseen tarvittavaa lepoaikaa isästään huolehtimiseen. Useimpina iltoina hän tekee jo muutenkin tuntitolkulla töitä vielä kotonakin pitkän päivän päätteeksi eikä ehdi nukkua tarpeeksi.
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Alkuasukas

Quote from: Sivustakatsoja on 12.02.2014, 03:20:53
Quote from: Dharma on 11.02.2014, 21:49:46
Osakemarkkinat ovat historiallisesti tuottaneet 8 % reaalituoton hyvin pitkällä aikavälillä. Sanotaan, että elät paljon vaikeamman vaiheen ja reaalituotto jää viiteen prosenttiin vuodessa (ennen veroja). 65-vuotiaana tuo 744 e/kk eläkesäästösi olisi 1,107 miljoonaa euroa (8 % tuotolla 2,4 me). Tuon verran sinulla siis olisi eläkesäästöjä, jos säästäisit itsellesi eläkettä.

No sanotaan, että ehdit olla eläkkeellä 25 vuotta ennen kuin kuolet 90-vuotiaana. 1,107 miljoonan euron pääomasta riittäisi 3690 e/kk, jos olisit sijoittanut sen pelkästään inflaatiosuojatusti (ennen veroja).

Jokainen voi sitten tykönään miettiä, onko hän saamassa 40 vuoden työurasta 2500 e/kk bruttopalkalla 3690 e/kk eläkettä seuraavat 25 vuotta vai ei... Ja mihin se erotus menee... Sosialismia, jota alaiset eivät edes huomaa.

Tämä esimerkki tosin on siinä mielessä kärjistetty, että inflaation vaikutus näyttäisi jäävän jossain määrin huomioimatta. Siis se, mikä tuon 3690 euron ostovoima silloin 40 vuoden päästä on. Esimerkiksi jos inflaatio jauhaisi keskimäärin 2% vuodessa, vastaisi nykypäivän 3690 euroa 40 vuoden päästä hieman yli 1600 euroa. Toki tässä sitten vastapainona tuo 1.1 miljoonan summa on sikäli liian pieni, että siitä puolestaan puuttuu eläkemaksujen kasvu palkkojen kasvun mukana.

Jos jätetään yksinkertaisuuden vuoksi kokonaan inflaatio ja korkotuotto pois voidaan todeta, että 744 euron summa kuukaudessa 40 vuoden ajan kerryttäisi vajaat 360000 euroa, josta riittäisi 25 vuoden ajan n. 1200 euroa eläkettä kuukaudessa. Tämä on ns. realistinen taso, joka ei perustu toiveajatteluun ilmaisista lounaista.
Ei voi jättää inflaatiota ja korkotuottoa pois koska kaikki sijoittaminen perustuu korkoa-korolle-vaikutukseen. Dharma jätti alleviivaamatta sen asian, että tuo 1,1 miljoonan pääoma tuottaa 5% tuotolla 55 000€/v ikuisesti, jos/kun pääomaan ei kosketa. Saat siis ensin 55 000€ vuodessa eläkettä, sen jälkeen jätät perinnöksi 1,1me pääoman.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

kummastelija

Nuo lukemat on huonosti valittu. Tuloluokat pitäisi olla saman suuruiset. Muuten jakauma tulee vinoutuneeksi.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Dharma

Nollatuloilla käytännössä. Olen koti-isä, joka hoitaa lähinnä kotia ja logistiikkaa. Tiskaan ja teen ruokaa, vien ja haen lapsia. Tämä siksi, että lapset saisivat käydä koulussa ja vaimo töissä. Itseeni liittyvät materiaaliset tarpeet ovat sen verran pienet, että hoitaisin itse itseni melkolailla millä työllä Suomessa vain (1500 e/kk brutto just riittäisi itseeni), mutta kun on kolme muuta, niin ei parane valittaa, vaikka omat hommat ovat mitä ovat ja uranäkymät Hietaniemen suunnalla.

Marija

Kataisen hallitus on mitä oivin esimerkki siitä kuinka valtakunnan käy kun nuoret, jopa ministereinä päästetään hoitamaan asioita.

Jokainen, jolla on näkökykyä, tajuaa että jo muutamassa vuodessa suomalainen yhteiskunta on kaadettu ja Suomen kansan identieteetti lopullisesti häväisty ja hävitetty. Meitä johtavat tuolloin ulkomaalaiset. Vain muutama vuosi, sanoisin: korkeintaan viisi vuotta. Muistakaa tämä: vuosi 2020 ja sitä Suomea, jonka me suomalaiset tunsimme ei enää ole.

Dharma

Quote from: Marija on 26.02.2014, 13:00:32
Kataisen hallitus on mitä oivin esimerkki siitä kuinka valtakunnan käy kun nuoret, jopa ministereinä päästetään hoitamaan asioita.

Jokainen, jolla on näkökykyä, tajuaa että jo muutamassa vuodessa suomalainen yhteiskunta on kaadettu ja Suomen kansan identieteetti lopullisesti häväisty ja hävitetty. Meitä johtavat tuolloin ulkomaalaiset. Vain muutama vuosi, sanoisin: korkeintaan viisi vuotta. Muistakaa tämä: vuosi 2020 ja sitä Suomea, jonka me suomalaiset tunsimme ei enää ole.

Nykyisessä hallituksessa lienee ennätysmäärä nuoria idealisteja: Stubb, Katainen, Niinistö, Arhinmäki, Haavisto, jne. Vahingot sen mukaiset.

Machine Head

Tulot laskee vuosi vuodelta. 2010 +40k€, 2011 +25k€, 2013 +20k€, 2014 8k€ (arvio). 50:n yrittäjän ei kannata sairastua niin vaikeasti, että joutuu heittämään pyyhkeen kehään. Suomessa x-yrittäjä on kusessa, vaikka olisikin lopettanut huipulla. Spesiaalialalla toimineena olen työmarkkinoilla pelini pelannut.