News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-02-08 Lieksa: Tunnelma kiristyi Halla-ahon vaalitilaisuudessa

Started by Roope, 08.02.2014, 20:04:47

Previous topic - Next topic

dothefake

Ottakaa huomioon, että tämä on kuitenkin sitä asiallista keskustelua, eikä mitään peräkammarihorinaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

ilkka75

Quote from: lol161 on 09.02.2014, 12:42:12
Quote from: Jaska Pankkaaja on 09.02.2014, 12:39:01
Quote from: lol161 on 09.02.2014, 12:31:56

Eli rasismi ei oo ongelma. Koska uhrit on itse syyllistynyt siihen että heitä vihataan.

"Rasistit" ovat jopa lihottaneet videolla nähdyn somppurouvan sellaiseks kiljuvaksi siaksi kuin nähtiin lol. Tämä oli muuten totta, en usko että rouvat tai ex-rouva on tehnyt täällä koskaan mitään järkevää työtä tai tulee sitä koskaan tekemään.

Toi Halla Ahon logiikan vois vetää aika pitkälle. Vaikka sanoo että juutalaiset tai homot ovat itse syyllistynyt siihen että heitä vihataan. Mä on itse ruotsalainen. Tarkoitatko se että voin haukku suomalaisia koska jotkut suomalaiset on ollut alkoholisteja ja sosupummeja Ruotsissa.

Voit mennä kysymään vaikka noilta somaleilta heidän mielipidettään juutalaisista. Eiköhän se ole juurikin kuvailemasi kaltainen.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

hakare

Lopultakin myös Hyvinkäällä on herätty tänä aamuna. Vieläköhän Jussi -fani Reija makoilee kädet peiton alla ?

http://jormah56.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160328-halla-aho-pyromaanina
Halla-aho pyromaanina
9.2.2014 12:36 Jorma Härkönen

Helsinkiläinen eurovaaliehdokas ja ns. maahanmuuttokriittisen liikehdinnän pääideologi Jussi Halla-aho päätti matkustaa Lieksaan asti pitämään puhetta. Sitä emme tiedä, onko hän käynyt koskaan Lieksassa tai Pohjois-Karjalassa aiemmin, mutta nyt matkalla oli selvä tarkoitus ja se ei ollut kirkkoslaaviin liittyvä tutkimus.

Halla-aho matkusti Pohjois-Karjalaan kiihdyttääkseen vastakkainasettelua suomalaisväestön ja paikkakunnalle muuttaneiden pakolaisten ja mahdollisesti muidenkin ulkomaalaisten välille. Muutenkin kuumana käyvä paikallinen keskustelu tarvitsi ilmeisesti jonkun, joka liekinheittimen kanssa saapuu sytyttämään täyden roihun. Niinpä siellä yleisöstä jo esitettiinkin omaa reservaattia (lääniä) maahanmuuttajille ja kuokkaa ja siemenpussia käteen. Ehdotus sai yleisöltä taputukset. Aulassa tilaisuuden jälkeen keskustelu kuumeni melkein käsirysyksi.

Tämän päivän Karjalainen-lehti kirjoitti tapahtumasta ja eräät muutkin tiedotusvälineet olivat hereillä. Myös Jukka Kuhanen tuossa jo alusti tänne samasta aiheesta yleisellä tasolla, joten keskitytäänpä siis siihen, mikä mahtoi olla Halla-ahon ydinsanoma. Olisiko hän yllättänyt ja tullut esittelemään yhteisymmärrystä ja sovittelua. Ehei, hyvät ystävät, ehei.

Ydinsanoma taisi olla tässä (lainaus suoraan Karjalainen-lehdestä): "Ongelmat eivät synny siitä, että joku lausuu harkitsemattomia maahanmuuttajista ja puhuu heille rumia. Ongelma on siinä, että jotkut maahanmuuttajaryhmät ovat onnistuneet omalla toiminnallaan luomaan itsestään hyvin kielteisiä mielikuvia. On täysin suoraan myönnettävä, että somalit eivät varmaankaan ole Suomen historian suosituin vähemmistö. Minun mielestäni somaleilla olisi syytä monessa mielessä katsoa peiliin ja miettiä mistä ongelma johtuu".

Siis ne, jotka ovat saapuneet maahamme pakolaisina, joita meillä syrjitään ja jotka ovat välillä suorastaan rotuvihan kohteena, ovatkin Halla-ahon mielestä syyllisiä. Ydinsanoma siis kolmella sanalla: uhri on syyllinen.
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Eino P. Keravalta

Kuulisin mielelläni sen somaleiden Jussin väitteet kumonneen superargumentin, suotta sitä kainostellen piilotellaan. Kai sen kuulemme tänään kympin uutisissa?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

lol161

Quote from: ilkka75 on 09.02.2014, 12:48:54

Eli rasismi ei oo ongelma. Koska uhrit on itse syyllistynyt siihen että heitä vihataan.

"Rasistit" ovat jopa lihottaneet videolla nähdyn somppurouvan sellaiseks kiljuvaksi siaksi kuin nähtiin lol. Tämä oli muuten totta, en usko että rouvat tai ex-rouva on tehnyt täällä koskaan mitään järkevää työtä tai tulee sitä koskaan tekemään.

Toi Halla Ahon logiikan vois vetää aika pitkälle. Vaikka sanoo että juutalaiset tai homot ovat itse syyllistynyt siihen että heitä vihataan. Mä on itse ruotsalainen. Tarkoitatko se että voin haukku suomalaisia koska jotkut suomalaiset on ollut alkoholisteja ja sosupummeja Ruotsissa.

Voit mennä kysymään vaikka noilta somaleilta heidän mielipidettään juutalaisista. Eiköhän se ole juurikin kuvailemasi kaltainen.

En tiedä. En tykkää rasistisia vaikka he ovat mustia. En silti aio haukku kokonaiset ihmisryhmät vain se takia koska jotkut on idioteja.

ilkka75

Quote from: lol161 on 09.02.2014, 12:52:51

En tiedä. En tykkää rasistisia vaikka he ovat mustia. En silti aio haukku kokonaiset ihmisryhmät vain se takia koska jotkut on idioteja.

Juurihan teit niin.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

timouti

QuoteTeen vaan vertaus. Eli rasistiset mielipiteet ei oo ongelma.. Eli jos joku vihaa vaikka juutalaisia se on sen takia koska juutalaiset ovat syyllistynyt johonkin? Onko se sun mielestä skarppi logiikka?

Quote" Kansanedustaja totesi, etteivät ongelmat synny siitä, että joku lausuu harkitsemattomia maahanmuuttajista. Hänen mukaansa ongelma on, että jotkut maahanmuuttajaryhmät ovat onnistuneet omalla toiminnallaan luomaan itsestään hyvin kielteisiä mielikuvia"

Onko se skarppia logiikka, että koska viime vuosituhannella mielisairas henkilö hallitsi erästä maata ja vihasi kansanryhmiä aina joukkotuhoon asti, ei nykyaikana saa ilmaista mielipidettään minkää kansan omavaltaisesta käytöksestä? Suomalainen yhteiskunta on rakentunut vuosikymmenien saatossa yhteisellä toiminnalla sellaiseksi kuin se on. Ei pidä ajatella, että sen sivuun rakennetaan omilla säännöillä toimivia yhteisöjä, ja jos joku niitä vastustaa, nimitellään rasistiksi ja vertaillaan juutalaisvainoihin.

Kielteisiä mielikuvia: haluttomuus opiskella tai tehdä työtä ja toimia työpaikan sääntöjen mukaan. Rikollisuus ja yleinen häiriköinti.  Maahanmuuttajille nämä eivät ole kielteisiä ilmiöitä, koska he haluavat elää omien tapojensa ja uskomustensa mukaan. Suomalaisille ne ovat, koska nykyaikainen yhteiskunta ei toimi, jos ei opiskella ja hankita ammattia ja ansaita omaa elatustaan. Jotain muuta tämä ristiriita on kuin rasismia, vaikka joku siitä puhuisi harkitsemattomilla sanoilla.

Leijona78

Excellent comment. Ja juutalaisten lisäksi voi kysyä samalla somalien mielipidettä homoista. Helvetin tekopyhää muutenkin se, ettei yhden ensimmäistä somppua kuumoteta tästä ja samalla itketään siitä että Suomalaiset ovat syrjiviä/rasisteja tms, vaikka meillä etnisillä Suomalaisilla ei ole vihamielisyyttä kumpaakaan kohtaan (eli juutalaisia tai homoja), toisin kuin sompuilla ja muilla muslimeilla.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Alkuasukas

Lolli kannattaa lollauttaa ignore-listalle Katariinojen seuraksi.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

2nd_generation_refugee

Sompuilla on "keskustelun kulttuuri".
Saisiko muutaman esimerkin kuinka se toimii Somaliassa, mistä somput ovat kotoisin? Pahat orjalaivojen tervan tuottajat vaikeuttavat edelleen "keskustelun kulttuuria".
On tää niin syvältä.
"Suomalaisuus on hyvä kulttuuri suomalaisille"
Ei evakko vaan Karjalan pakolainen, vrt. Palestiinian pakolainen.

eskonaama

The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

Miniluv

lol161:n kannattaa parantaa osallistumistaan onelinerien tasolta ylöspäin.

Ja juutalaiset eivät ole ketjun aihe.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JT

Toisin kuin muut suuret puolueet, perussuomalaiset ei pyri miellyttämään kaikkia. Jussi Halla-aho on asian ytimessä tuodessaan maahanmuuttopolitiikan eurovaalien keskiöön.

Kun Brysselissä aletaan "jakamaan taakkaa" jäsenmaiden kesken turvapaikanhakijoiden ja muun sosiaaliperäisen maahanmuuton suhteen, ei Suomelle jää muuta vaihtoehtoa kuin ottaa vastaan kaikki tarjotut onnenonkijat. Suurin osa suomalaisista ei sitä halua.

Jussi Halla-aholla on kaikki avaimet käsissään tehdäkseen kaikkien aikojen kovimman eurovaalituloksen. Mitä enemmän media parkuu ja tyrmistyy, sen kauemmas persujen viesti kuuluu. Toivottavasti Jussi ehtii kiertää kaikki maakunnat ja niiden merkittävimmät kaupungit.

Pitää vielä ihan erikseen kiittää Itä-Suomen yliopiston tutkijan Tiina Sotkasiiran, Lieksan VOK:n, sanomalehti Karjalaisen ja MTV3:n kontribuutiota: Jussin eurovaalikampanjan avaus ei olisi voinut olla vaikuttavampi.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Kyborg

Quote from: Eino P. Keravalta on 09.02.2014, 12:52:43
Kuulisin mielelläni sen somaleiden Jussin väitteet kumonneen superargumentin, suotta sitä kainostellen piilotellaan. Kai sen kuulemme tänään kympin uutisissa?

Varmaan kuulemme. Luotan siihen.

Oma veikkaukseni tähän suureen tiukasti varjeltuun valtionsalaisuuteen on joko "rasismi" tai "työvoimapula".

Molemmat ovat huutavia Suomessa.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

me

Tässä kiteytyy somaleiden ongelma. Miksi hitossa kerta toisensa jälkeen televisioihin marsitetaan ne kaikista töhöimmät ja kieltä osaamattomammat. Argumentointi taso on täysin nollissa. Tuollaisella ne tekevät vaan itselleen hallaa. Tulisivat ne järkevätkin tyypit ulos ja yrittäisivät puhua edes omiensa puolesta jotenkin mutta eiku ei, marssitetaan just Afrikasta tulleet kamelikuskit puhumaan ei saatana.  :facepalm:

PS. Joku olisi voinut mennä repimään nuo saatanan kasvohuivit vittuun noilta muijilta, aina nousee verenpaine 200 kun näen tuollaisia vittu soikoon.

Nuivanlinna

Quote from: me on 09.02.2014, 13:30:19
Joku olisi voinut mennä repimään nuo saatanan kasvohuivit vittuun noilta muijilta, aina nousee verenpaine 200 kun näen tuollaisia vittu soikoon.

Vihapuhuja, rasisti !!!!!!!  :flowerhat:  ;D
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

me

Quote from: Nuivanlinna on 09.02.2014, 13:33:18
Joku olisi voinut mennä repimään nuo saatanan kasvohuivit vittuun noilta muijilta, aina nousee verenpaine 200 kun näen tuollaisia vittu soikoon.

Vihapuhuja, rasisti !!!!!!!  :flowerhat:  ;D

Olen saanut elinikäisen vapautuksen sellaisesta.  8)

ilkka75

PS. Joku olisi voinut mennä repimään nuo saatanan kasvohuivit vittuun noilta muijilta, aina nousee verenpaine 200 kun näen tuollaisia vittu soikoon.

Jos nyt jutun otsikko oli hieman yliampuva, se ei mitenkään piisaisi kyseisen toiminnan jälkeiseen uutisointiin. Ilta-paskassa ydinsota Kiinan ja Israelin välillä olisi hullu maailma -osastolla, kun ei muuten palstatila piisaisi.

-- Albert Einstein

Micke90

Tässä kiteytyy somaleiden ongelma. Miksi hitossa kerta toisensa jälkeen televisioihin marsitetaan ne kaikista töhöimmät ja kieltä osaamattomammat. Argumentointi taso on täysin nollissa. Tuollaisella ne tekevät vaan itselleen hallaa. Tulisivat ne järkevätkin tyypit ulos ja yrittäisivät puhua edes omiensa puolesta jotenkin mutta eiku ei, marssitetaan just Afrikasta tulleet kamelikuskit puhumaan ei saatana.  :facepalm:

Arvoisa nimimerkki "me",

Veit todellakin leivän suustani noilla kommenteillasi. Harmi, ettei suurin osa somaleista ajattele samalla tavalla kuin sinä. Sinuthan voisi nimittää vaikka Homman kunniasomaliksi noiden kommenttiesi perusteella.  ;D

Taimen

Kovin jäi ohueksi tämä kertomus. On mystisiä tiliotteita, polttoainekuponkeja, liian kalliita pipoja ja rasistisia riitoja kokoustiloista.

Molemmilla puolilla tuntuu olevan virhekäsitys; Paikallispersut uskovat että kotouttamispolitiikan ongelmat ovat maahanmuuttajien vika ja maahanmuuttajat luulevat halla-ahon puhuvan maahanmuuttajakritiikkiä.

Siili

Tuollaisella ne tekevät vaan itselleen hallaa. Tulisivat ne järkevätkin tyypit ulos ja yrittäisivät puhua edes omiensa puolesta jotenkin mutta eiku ei, marssitetaan just Afrikasta tulleet kamelikuskit puhumaan ei saatana.  :facepalm:

Noiden "järkevien somalien"  ajattelutapa saattaa olla sama kuin Franklin Rooseveltin eli, "he saattavat olla paskiaisia, mutta he ovat meidän paskiaisia".

http://en.wikipedia.org/wiki/Anastasio_Somoza_Garc%C3%ADa#.22Our_Son_of_a_Bitch.22

Solidaarisuus voittaa järjen varsin usein.

Lahti-Saloranta

Tuosta Jussin sanomisesta:" Minun mielestäni somaleilla olisi syytä monessa mielessä katsoa peiliin ja miettiä mistä ongelma johtuu"  olen hieman eri mieltä. Minusta se ei muutu miksikään jos somppu ihailee omaa naamaansa peilistä. Olisi varmaan parempi jos somalit katsoisivat ja ottaisivat mallia siitä miten esim Aasiasta tulleet kotoutuvat ja sopeutuvat Suomeen. Oikeastaan nämä kalliit kotoutusprojektit voisi lopettaa kokonaan ja ulkoistaa ne Aasialaiselle. Kotouttaisivat somalit oppisopimuskoulutuksella.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

hakare

Nou hätä, nyt jo Hyvinkään Reijakin kympinyt yläs sängystään, ja päässyt kommentoimaan idolinsa Jussin tekemisiä ukkonsa ketjuun:

http://jormah56.puheenvuoro.uusisuomi.fi/160328-halla-aho-pyromaanina#comments
Reija Härkönen 9.2.2014 13:22

"Toinen "maahanmuuttokriittinen" eurovaaliehdokas ja itsekin lieksalainen, Helena Eronen, tarttui heti tilaisuuteen ja nostattelee parhaillaan somalivihaa omilla Facebook-sivuillaan Halla-ahon agitaatiomatkasta kirjoitetun lehtijutun avulla.
Jussi Halla-ahon Hommaforum on myös kiihkona Lieksan pakolaisista, joita he nyt keskustelussa nimittävät "kultamuniksi", äbäläwäbäläksi ja afrikkalaiseksi pummilaumaksi.
Muutos-puolue, vaikka se tietysti on marginaalihörhöjen leikkikehä, tekee paljon hallaa ihmisvastaisilla, persujen rasistisiiven toimintaa tukevilla kirjoituksilla.
Mutta se, millaista politiikkaa Perussuomalaiset tekee, on täysin käsittämätöntä. On ikävää, että puolue on ottanut itselleen nimen, jolla se leimaa muutkin suomalaiset rasisteiksi ja vieraskielistä puhettakin pelkääviksi tolloiksi."

Helena Hihamerkki Eronen mainittu. Miten ihmeessä tämä kaunotar ja sanantaitaja on ikinä voinut haksahtaa J. Kuhasen kaltaisen pellen kelkkaan (ehkä jopa sänkyyn). Onneksi tämä suhde lienee jo historiaa.
Muuten olen sitä mieltä, että suvaitsevaisuus pitää kriminalisoida. Lievemmistä tekomuodoista sakkoja, mutta törkeästä suvaitsevaisuudesta (esim. turvapaikkahuijarin kätkeminen) väh. 2 vuotta kuritushuonetta.

Leso

Quote from: Nousuhumala on 08.02.2014, 21:10:06
Tuossa on seitsemän uutisten lyhyt klippi aiheesta, kymmenen uutisissa kuulemma tulossa lisää.
http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=298954&itemId=70432

2 minuutin kohdalla alkaa.

"Sinulta ei oo kysytty mittään, perkele, nyt lopeta."

Totisesti minä toivon, että jok'ikinen tavallinen impiwaaralainen mies ja nainen näki tämän.
Lieksan kaltaisia kaupunkeja on muitakin ja niissä asuu samanlaisia tavallisia impiwaaralaisia miehiä ja naisia. Kohtaus kertoo impiwaaralaisen pelkistetysti sen, mistä on kysymys.
Ja sen kertoo tavallinen impiwaaralainen mies tavalla, jolla tavalliset impiwaaralaiset puhuvat.

Totisesti minä toivon, että jok'ikinen tavallinen impiwaaralainen ajattelee tätä nyt omalle kohalle.
Arvelen tietäväni ajattelun johtopäätökset.
Sitten sopii toimittajan kysyä tavalliselta impiwaaralaiselta, että mitä mieltä maahanmuutosta.

"Minulta ei oo kysytty mittään, perkele, nyt loppuu."
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Defend Finland!

" Pistivät koville..?" Eli esitettiin uusia teräviä argumentteja? Tai pistettiinko koville samalla tavalla kuin Lars Vilksin yliopistoluennolla, joka päättyi kahakkaan kun muslimit yrittivät hyökätä Vilksin kimppuun. Muslimien argumentit olivat niin teräviä, että poliisi käytti pippurisuihketta ja patukkaa vasta-argumenteina.

Ja Ruotsin lähiöissä palokunta joutuu koville, kun nuorukaisten argumentit lentävät ilmassa!

Noista autoista ja bensakaupoista puheenollen, niin yhdessä keskikokoisessa kaupungissa johtavassa asemassa oleva virkamies ei saanut kolleegoiltaan selvää vastausta kun hän yritti kysyä onko kaupunki ostanut autoja maahanmuuttajille? Porvoossa kaupungin virkamiehet myönsivät, että "on ostettu mutta se onkin yksitittäistapaus, koska perheen tarpeet...!"

Niin, pystyykö joku selvittämään mitä kaikkea ostetaan näille Lieksan tulijoille, tai onko se salaisuus?

törö

Quote from: IDA on 08.02.2014, 22:10:57
Quote from: Nousuhumala on 08.02.2014, 21:10:06
Tuossa on seitsemän uutisten lyhyt klippi aiheesta, kymmenen uutisissa kuulemma tulossa lisää.
http://www.mtvkatsomo.fi/?progId=298954&itemId=70432

2 minuutin kohdalla alkaa.

Katsomo ei näy kuin Silverlaightilla, eli kaikki Chrome OS:n käyttäjät eivät näe, Linuxin ja Macin käyttäjistä vain se osa, joka viitsii säädellä. Eli, jos joku viitsii taltioida youtubeen, niin hyvä.

Siinä.

http://www.youtube.com/watch?v=hc_100q11m8

me

Quote from: Nousuhumala on 09.02.2014, 13:53:06

Hyvin sanottu!

Ihan hypoteettinen tilanne: jos olisit politiikassa ja laukoisit nämä samat asiat julkisuuteen, niin mitä luulet, tarvitsisiko sinun pelätä oman turvallisuutesi puolesta? Enkä nyt tarkoita väkivaltaista äärivasemmistoa tai ihmisoikeuskriittisiä mokuttajia?

Ei koska mä lauon näitä päin naamaa kaikkialla missä nyt somaleiden kanssa pyörin.
Quote from: Siili on 09.02.2014, 13:53:11
Tuollaisella ne tekevät vaan itselleen hallaa. Tulisivat ne järkevätkin tyypit ulos ja yrittäisivät puhua edes omiensa puolesta jotenkin mutta eiku ei, marssitetaan just Afrikasta tulleet kamelikuskit puhumaan ei saatana.  :facepalm:

Noiden "järkevien somalien"  ajattelutapa saattaa olla sama kuin Franklin Rooseveltin eli, "he saattavat olla paskiaisia, mutta he ovat meidän paskiaisia".

http://en.wikipedia.org/wiki/Anastasio_Somoza_Garc%C3%ADa#.22Our_Son_of_a_Bitch.22

Solidaarisuus voittaa järjen varsin usein.

Näinhän se on. Olen aina ihmetellyt miksi somaleista asioista ovat enemmän kiinnostuineita ne kaikista osaamattomimmat yksilöt. Televisioissakin näkee näitä tapauksia surkeeta!

CaptainNuiva

Quote from: 2nd_generation_refugee on 09.02.2014, 13:06:02
Sompuilla on "keskustelun kulttuuri".
Saisiko muutaman esimerkin kuinka se toimii Somaliassa, mistä somput ovat kotoisin? Pahat orjalaivojen tervan tuottajat vaikeuttavat edelleen "keskustelun kulttuuria".
On tää niin syvältä.

Kyllä vain, Somaliassa keskustelun kulttuuri on kehittynyt jo niin korkealle että ovat keskustelleet lähes koko maan raunioiksi.
Nyt kun Somaliassa ei ole oikein keskustelun aiheita enää löydettävissä, on lähdetty keskustelemaan muihin maihin.

Mutta takaisin Lieksaan:
Kuva tapahtumista alkaa pikkuhiljaa selkiämään lankoja yhdistelemällä.
Veikkaisin että kun JH-a:n tilaisuudesta on tullut tieto tiedostaville niin on alettu värväämään ja preppaamaan keskustelijoita, tämähän onnistuu kun muistutetaan että rahan tulo nojailusta voi olla katkolla....Vai uskooko joku että Lieksassa tapahtuu jotain sellaista mitä muualla Suomessa ei eli sankoin joukuin juuri maahan tulleet pyrkivät vaikuttamaan politiikassa ja tietävät/tuntevat erillaiset poliittiset suuntaukset ynnä niiden tavoitteet?
Hyvin tunnettuja keskustelukulttuurin edustajia on myös pakolaisbisneksen edustajien saatava paikalle, bisnes on vaarassa koska valtio velkaantuu ja niinpä tulevat leikkaukset pitäsi saada jotenkin ohjattua vaikkapa vanhusten ja lasten momenteille.
Joku pakolaisbisneksessä keksii jotta tämä vyörytys kun saadaan televisioon niin päättäjät eivät uskalla sisäisten levottomuuksien pelossa kutistaa pakolaisbisneksien rahoitusta ja eri kanaville tarjotusta,tulevasta spektaakkelista on vain MTV3 kiinnostunut, ehken siksi että kuvausryhmä/toimittaja on lähistöllä jonkun muun keikan vuoksi?
Juttu tehdään mutta koska siitä ei oikein ole uutiseksi ja raha on MTV:lläkin tiukassa, tulosta pitää tulla ja tyhjän perässä juokseminen ei oikein näytä hyvältä seuraavissa YT-neuvotteluissa niin juttu päätetään "Suolata" (Kuten aikoinaan kultakaivoksia suolattiin ennen myyntiä eli kultaa kuskattiin kaivokseen ostajan äimisteltäväksi tämän käydessä ostokohteeseen tutustumassa).
Niinpä mukaan liitettiin JH-a:n "tiukkapaikka" (Ei pysty vastaamaan keskustelukulttuurin närevään ja erittäin asiantuntevaan argumentointiin).
Lisäksi liitettiin mukaan "Käsirysy" (Tyypillistä keskustelukulttuuriin kuuluvaa tungeksintaa, älläwälläbää ja raajojen sätkintää) sekä epäilyttävästi hiippaileva ja kaapista kansioita mykkänä tonkiva "Tohtori puhdastila".

Toimittaja oli sittenkin oikeassa, jutussa oli potkua ja seuraavia YT-neuvotteluja voi toistaiseksi odotella hyvillä mielin myös toimittajan esimiehen huoneessa.
Pakolaisbisneksessäkin nostellaan samppalaseja, "Me näytettiin niille" ja uusia rahoitushakemuksia jo kaavaillaan, lisää ja enemmän pitää saada kaikkea.

Oikeastaan ainoat jäljelle jäänyt ongelma on että kuka tosissaan uskoo tuon uutisen sanomaa?
Toki heitäkin muutamia on, voitaneen löytää siitä samasta ryhmästä joka kuvittelee Suomen aloittaneen talvisodan koska halusi valloittaa Neuvostoliiton.

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

me

Quote from: Micke90 on 09.02.2014, 13:47:02

Arvoisa nimimerkki "me",

Veit todellakin leivän suustani noilla kommenteillasi. Harmi, ettei suurin osa somaleista ajattele samalla tavalla kuin sinä. Sinuthan voisi nimittää vaikka Homman kunniasomaliksi noiden kommenttiesi perusteella.  ;D

Jätän kunniat muille, sellaisesta on vain harmia. Yllättävän moni on kanssani samaa mieltä esim. suurinosa somali kavereistani, tämä kylläkin saattaa johtua siitä, että he ovat suurinosa töissä käyviä tai opiskelevat jossain korkeakouluissa, eli omaavat samanlaisen taustan kuin minä.

Nuivatar

Keskustelu olisi voinut olla mielenkiintoisempi, jos mamupuolen anti ei olisi jäänyt kolmekymppisiin sotalapsiin.

Ai niin, mutta Lieksan muut mamut taisivat olla tuohon aikaan TÖISSÄ. :roll: