News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-02-04 Ruotsi: Äärivasemmisto ahdistelee yksinasuvaa naista

Started by PO84, 04.02.2014, 22:33:34

Previous topic - Next topic

lol161

Tää on Ruotsin kanavan "insider" tv ohjelma 2008 milloin Svenskarnas Parti oli NSF. Samaat jäsenet toimi vielä SvPssa.
https://www.youtube.com/watch?v=yVm7HlCs25A

Osa2
https://www.youtube.com/watch?v=YRGm43fFVvM

Videossa näkyy miten he poltavat "vääriä" kirjoja ja ovat sen mieltä että se oli pahaa jutuu ettei Hitler saanut "duunin valmiks"

J.M

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 11:24:16
Quote from: J.M on 05.02.2014, 11:20:31
Minä jo ihmettelin aamulla, kun lol161 ei ollut ratsastanut paikalle valkopesemään tapausta. Mutta ei hän pettänyt nytkään.

Kukan ei "valkopesee" mitään.. Ikävä että nainen tekii päätöksen ja littyn uusinatsi ryhmään. Mutta ei voi mitään.

Jos joku ihminen joina uusinatsi ryhmän joka harrastaa väkivaltaa, tekee kotikäyntia "vasemmistolaisten" vastaan. Ajaa natsi poliitikaa ja vielä on ylepä siitä, joskus pitäis ajaatela että jos itse oot "radikaali" ja hyväksyyt väkivaltaa sitten pitäis olemaata itkemään jos se väkivalta kohdistuu suuhun.

Ikävä päätös tai ei, ihmisen on saatava kuulua rauhassa mihin tahansa ryhmään ilman, että jotkut paskapäät tulevat kotiin riehumaan. Ryhmään kuuluminen ei tarkoita, että ko. henkilö on käynyt kovistelemassa yhtään kenenkään kotiovella.

Ja mainittakoon nyt vielä, että minulta ei heru sympatiaa poliittisille ääriryhmille sen enempää vasemmalle tai oikealle.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Alapo

Minä jo ihmettelin aamulla, kun lol161 ei ollut ratsastanut paikalle valkopesemään tapausta. Mutta ei hän pettänyt nytkään.

Kukan ei "valkopesee" mitään.. Ikävä että nainen tekii päätöksen ja littyn uusinatsi ryhmään. Mutta ei voi mitään.

Jos joku ihminen joina uusinatsi ryhmän joka harrastaa väkivaltaa, tekee kotikäyntia "vasemmistolaisten" vastaan. Ajaa natsi poliitikaa ja vielä on ylepä siitä, joskus pitäis ajaatela että jos itse oot "radikaali" ja hyväksyyt väkivaltaa sitten pitäis olemaata itkemään jos se väkivalta kohdistuu suuhun.

Heitäppä sitten todisteita että tuo häriköity henkilö on osallistunut väkivaltaan. Ei mitään mustatuntuu asioita, vaan ihan faktaa.  Tuskinpa sellaista löydät.

lol161

Quote from: J.M on 05.02.2014, 11:37:09

Ikävä päätös tai ei, ihmisen on saatava kuulua rauhassa mihin tahansa ryhmään ilman, että jotkut paskapäät tulevat kotiin riehumaan. Ryhmään kuuluminen ei tarkoita, että ko. henkilö on käynyt kovistelemassa yhtään kenenkään kotiovella.

Ja mainittakoon nyt vielä, että minulta ei heru sympatiaa poliittisille ääriryhmille sen enempää vasemmalle tai oikealle.

Ihan samaa mieltä sun kanssa.. Mutta on ryhmiä ja on "ryhmiä". Jos itse oot jäsen ryhmässä mitä kannataa väkivaltaa sitten se on sun oma päätös ja sä pitäis myös olla vastussa.

RP

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 11:39:54
Ihan samaa mieltä sun kanssa.. Mutta on ryhmiä ja on "ryhmiä". Jos itse oot jäsen ryhmässä mitä kannataa väkivaltaa sitten se on sun oma päätös ja sä pitäis myös olla vastussa.
Päteekö tämä myös jos vasemmistolaisen väkivaltaa kannattavan ryhmän jäsen joutuu pahoinpidellyksi tai koti vandalismin uhriksi?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

kummastelija

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 11:32:39
Quote from: kummastelija on 05.02.2014, 11:28:41

Siis: väkivalta oi ole väkivallan peruste. Vai onko tuo mummo vedellyt äärivassareita turpaan?

My point still stands.. Jos lityyt väkivaltaisten natsiryhmän pitäis odotaa vastaiskun. You can't have your cake and eat it .
Koko tää topici on selvä syy mainostaa patriootti . com .. Tään takia otsikoo on väärässa.. Miks se ei voi olla "äärivasemmisto ahdistelee natsijäseneitä"?

Väkivallan käyttö tuolla perusteella on laitonta. Ajattelu on samanlaista kuin jossain moottoripyöräjengeissä. Mikäli sinun ajatuksiasi siellä AFA:ssa jakaa muutkin niin tässä haisee jopa järjestäytynyt väkivalta. Poliisitutkinta-asia.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

lol161

Quote from: RP on 05.02.2014, 11:43:51
Päteekö tämä myös jos vasemmistolaisen väkivaltaa kannattavan ryhmän jäsen joutuu pahoinpidellyksi tai koti vandalismin uhriksi?

Joo.. Jos tyypi on AFAn tai RFn jäsen.

Ongelma on silloin kun natsit ylensää valitsevat "pehmempii" liberali vasemmisto hipstereita.

J.M

Myönnän, että henkilöön kohdistuvan väkivallan riski kasvaa, jos kuuluu poliittiseen ääriryhmään. Mutta mielestäni kaikilla pitäisi olla mahdollisuus kuulua mihin tahansa ryhmään ilman pelkoa väkivallasta. Se ei vaan toteudu nyt, ja tuskin koskaan, koska aina riittää fanaatikkoja.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Malla

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 11:46:11
Ongelma on silloin kun natsit ylensää valitsevat "pehmempii" liberali vasemmisto hipstereita.

Mitä tämä tarkoittaa? Ajatus ei avautunut.

lol161

Quote from: J.M on 05.02.2014, 11:52:45

Myönnän, että henkilöön kohdistuvan väkivallan riski kasvaa, jos kuuluu poliittiseen ääriryhmään. Mutta mielestäni kaikilla pitäisi olla mahdollisuus kuulua mihin tahansa ryhmään ilman pelkoa väkivallasta. Se ei vaan toteudu nyt, ja tuskin koskaan, koska aina riittää fanaatikkoja.

Taas...En oo eri mieltä sun kanssa.. Jos sä haluat harrastaa politikaa voit vaikka joina vas.liitoon tai vaikka Persuihin tai tehdä se ulkoparlamentaristi jos sun mielistä se on parempi. Mutta jos sun päätös että meet järjestön joka kannataa väkivaltaa sitten sä on sun oma päätös ja pitäis olla tarpeksi skarppi että tajuut mitä voi tapahtuu.

lol161

Quote from: Malla on 05.02.2014, 11:53:23

Että Ruotsissa ja myös Suomessa natsilla on tapa hyökkatä vaikka vas.liiton kimpuun tai randomisti hakaa jtn punkareita. Eli ihmisä jotka eivät harastaa radikaali politikaa.

J.M

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 11:54:57
Mutta jos sun päätös että meet järjestön joka kannataa väkivaltaa sitten sä on sun oma päätös ja pitäis olla tarpeksi skarppi että tajuut mitä voi tapahtuu.

Näin se menee.

Jorma Peelo

Tuosta porukasta tuskin kukaan uskaltaisi kenenkään miehen oven taakse mennä koluamaankaan.
Siinä on aina riskinsä...

lol161

Quote from: Jorma Peelo on 05.02.2014, 12:09:44
Tuosta porukasta tuskin kukaan uskaltaisi kenenkään miehen oven taakse mennä koluamaankaan.

99.9% natsi jäsenetä on miehiä. Jos siellä on joku nainen se juttu ylensää aiheutta suuri draama erityisti kun se nainen vaihaa poikaystävän.

Roope

Väkivaltaporukoilla voi olla sisäiset/keskinäiset koodinsa siitä, mitkä kohteet ovat oikeutettuja ja mitkä eivät. Voidaan esimerkiksi selittää, että on oikeutettua vastata väkivaltaan väkivallalla tai että väkivaltaryhmään kuuluvien kurmoottaminen ei ole keneltäkään pois. Tämä on kaltevan pinnan argumentointia, eikä väkivalta koskaan pysy tällä tavalla rajattuna.

Esimerkiksi tuo mainitsemani Revolutionärä Fronten perustelee väkivaltaa ensisijaisesti fasistien väkivallan uhalla ja itsepuolustuksella, mutta tarvittaessa uhrien ja sivullisten omaa syyllisyyttä laajennetaan rajattomasti. Jos joku sattuu asumaan samassa asunnossa tai samassa talossa "ennaltaehkäisevän hyökkäyksen" kohteen kanssa, oma vikansa. Jos joku sattuu seisomaan kadulla äärioikeiston mielenosoitusta seuraamassa ja hakataan, oma vikansa. Poliisi tai muu viranomainen on oikeutettu kohde, koska on osa fasisteja puolustavaa fasistista koneistoa jne. Selityksiä riittää.

Yritykset tasapainotella poliittisen väkivallan oikeutuksen - edes väkivaltaryhmien välisen - kanssa ovat tuomittuja epäonnistumaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

JoS

Quote from: J.M on 05.02.2014, 11:58:22
Mutta jos sun päätös että meet järjestön joka kannataa väkivaltaa sitten sä on sun oma päätös ja pitäis olla tarpeksi skarppi että tajuut mitä voi tapahtuu.

Näin se menee.

Toisaalta, kenellä on valta päättää mikä järjestö kannattaa väkivaltaa? Onko väkivaltaa kannattava järjestö sellainen, jonka jäsen on syyllistynyt väkivaltarikokseen? Onko väkivaltaa kannattava järjestö sellainen jonka johtohahmoista joku on syyllistynyt väkivaltarikokseen? Onko väkivaltaa kannattava järjestö sellainen jonka useat johtohahmot yllyttävät väkivaltaan? Vai onko väkivaltainen järjestö vain sellainen jonka perustuskirjaan on toimintamalliksi kirjattu väkivaltaiset iskut?

Ensimmäiseen noista kuuluu käytännössä mikä tahansa maanlaajuinen järjestö, vaikkapa jokin ammattiliitto. Toiseen monia suomalaisia poliittisia puolueita. Kolmanteen saa jokainen valita itselleen ensimmäisenä mieleen tulevan, minä en sitä ääneen sano. Ja neljännen olemassaolo jo lienee kriminalisoitu (perstuntumaa, tästä en ole ihan varma...)

Käytännössä väkivaltaa kannattavaan järjestöön kuulumisen arvioi se vastakkaista aatesuuntaa edustava äärihenkilö, joka esimerkiksi tämän uutisen (mikäli siis ei pelkkää propagandaa) tapauksessa oli valmis myös itse väkivaltaisiin tekoihin. Ei sellainen "tuomari" jonka itse haluaisin arvioimaan omia tekemisiäni tai järjestöihin kuulumisiani. Ei siis minkäänlaista ymmärrystä iskujen tekijöille eikä jäsen lol161:n komppaukselle tältä suunnalta...

lol161

QuoteEsimerkiksi tuo mainitsemani Revolutionärä Fronten perustelee väkivaltaa ensisijaisesti fasistien väkivallan uhalla ja itsepuolustuksella, mutta tarvittaessa uhrien ja sivullisten omaa syyllisyyttä laajennetaan rajattomasti. Jos joku sattuu asumaan samassa asunnossa tai samassa talossa "ennaltaehkäisevän hyökkäyksen" kohteen kanssa, oma vikansa.
BS.. Kaikkeissa tapauksissa milloin se on tapahtunut ja se tapahtuu vain yksi kertaa. Silloin kaikki "äärivassareita" vastusti siitä.

QuoteJos joku sattuu seisomaan kadulla äärioikeiston mielenosoitusta seuraamassa ja hakataan, oma vikansa.

Puhutko nyt toi Tukholman tapaukisista missä yhden slovakilais tyypillä oli "white brigade" t-paita pääle?

QuotePoliisi tai muu viranomainen on oikeutettu kohde, koska on osa fasisteja puolustavaa fasistista koneistoa jne. Selityksiä riittää.
Ei.. Poliisin ylensä vastustaan koska se on valtion ja pääomaan väkivaltaa monopoli.

Sunt Lacrimae

Jos joku liittyy antifaan ja saa mellakan ja polttopullojen heittelyn jälkeen urakalla ns. runtua poliisiputkassa, niin tämä on varmaan mielestäsi myös OK? Onhan henkilö liittynyt väkivaltaiseen äärivasemmistoryhmään.

Järjestäytyneessä yhteiskunnassa oman käden oikeus ei voi olla hyväksyttävä perustelu. Jossain vaiheessa tuota jatkamalla ollaan katsos siinä pisteessä, jossa "oikean" ja "väärän" määrittelee ainoastaan miesvahvuuden ja aseistautumisen taso.
Play stupid games, win stupid prizes.

Jorma Peelo

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 12:10:23
Quote from: Jorma Peelo on 05.02.2014, 12:09:44

99.9% natsi jäsenetä on miehiä.

Aika p-housuja ovat, kun täytyy valita sitten se 1:tä promillea edustava nainen.

lol161

Quote from: Sunt Lacrimae on 05.02.2014, 12:18:19

Jos joku liittyy antifaan ja saa mellakan ja polttopullojen heittelyn jälkeen urakalla ns. runtua poliisiputkassa, niin tämä on varmaan mielestäsi myös OK? Onhan henkilö liittynyt väkivaltaiseen äärivasemmistoryhmään.

Järjestäytyneessä yhteiskunnassa oman käden oikeus ei voi olla hyväksyttävä perustelu. Jossain vaiheessa tuota jatkamalla ollaan katsos siinä pisteessä, jossa "oikean" ja "väärän" määrittelee ainoastaan miesvahvuuden ja aseistautumisen taso.
Jos joku on heitäänyt poltopullon tai lyönyt polisiin sitten poliisilla on oikeus väkivaltaan. Sitten ei pitäis itkee että on saanut pampunssa.

Mutta vastustan "putka hakkamista". Se on joo kidutusta.

JT

Quote from: Roope on 05.02.2014, 10:50:52
Ruotsissa Dan Koivulaakson edustamaa Vasemmistoliittoa vastaava Vänsterpartiet (V) on ryhtynyt puhdistamaan puolueesta räikeimpiä poliittista väkivaltaa harjoittavan Revolutionära Frontenin tukijoita. Tehtävä ei ole ihan helppo.

Milloin Vasemmistoliitto siivoaa joukoistaan Dan Koivulaakson, Li Anderssonin ja muun teleskooppipamppuosaston? Selvyyden vuoksi lisään vielä, että minulle on jokseenkin yhdentekevää heiluttaako teleskooppipamppua Dan, Li vai joku muu siitä samasta porukasta.

PS. Päätän keskustelun osaltani tästä aiheesta tähän. Pointtini tuli näköjään selväksi.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

lol161

Quote from: JT on 05.02.2014, 12:24:35
Ruotsissa Dan Koivulaakson edustamaa Vasemmistoliittoa vastaava Vänsterpartiet (V) on ryhtynyt puhdistamaan puolueesta räikeimpiä poliittista väkivaltaa harjoittavan Revolutionära Frontenin tukijoita. Tehtävä ei ole ihan helppo.

Milloin Vasemmistoliitto siivoaa joukoistaan Dan Koivulaakson, Li Anderssonin ja muun teleskooppipamppuosaston? Selvyyden vuoksi lisään vielä, että minulle on jokseenkin yhdentekevää heiluttaako teleskooppipamppua Dan, Li vai joku muu siitä samasta porukasta.

Tää kunnianloukas.. Onko Dan tai Li syylistenyt rikoksin? Harrastatko Vasemmistoliito väkivaltaa?

Roope

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 12:18:03
BS.. Kaikkeissa tapauksissa milloin se on tapahtunut ja se tapahtuu vain yksi kertaa. Silloin kaikki "äärivassareita" vastusti siitä.
...
Puhutko nyt toi Tukholman tapaukisista missä yhden slovakilais tyypillä oli "white brigade" t-paita pääle?
...
Ei.. Poliisin ylensä vastustaan koska se on valtion ja pääomaan väkivaltaa monopoli.

Pointtini oli, että selityksiä poliittisen väkivallan oikeutukselle kyllä riittää. Sen tuossa itsekin vahvistit, kiitos siitä.

Quote from: JT on 05.02.2014, 12:24:35

Miksi putsaisi? Eiväthän he ole syyllistyneet väkivaltaisuuksiin. He voivat flirttailla vapaasti ulkomaisten väkivaltaryhmien ja niiden edustaman kaupunkisissiromantiikan kanssa, koska aika harva ymmärtää Suomessa AFA/RF-viittauksia. Ruotsissa tilanne on toinen. Siellä tiedetään valtajulkisuudessa, mitä RF tekee ja sen liketys pannaan merkille.

lol161

QuotePointtini oli, että selityksiä poliittisen väkivallan oikeutukselle kyllä riittää. Sen tuossa itsekin vahvistit, kiitos siitä.

Mitä on pahempi? Fysinen väkivaltaa tai politinen väkivaltaa mitä vaikka eduskunta harrasta Ruotsissa tai Suomessa? Onko se parempi jos eliiti päätä että nyt pitäis antaa vähämään rahaa työtömille? Tai että firmat ja pomot irtisano satoja duunareita ja sen jälkeen ottavat vastaan isoja bonuksia samaan aikana kun irtisanotu duunari taistele lainaan kanssa ?

Roope

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 12:41:37
QuotePointtini oli, että selityksiä poliittisen väkivallan oikeutukselle kyllä riittää. Sen tuossa itsekin vahvistit, kiitos siitä.

Mitä on pahempi? Fysinen väkivaltaa tai politinen väkivaltaa mitä vaikka eduskunta harrasta Ruotsissa tai Suomessa? Onko se parempi jos eliiti päätä että nyt pitäis antaa vähämään rahaa työtömille? Tai että firmat ja pomot irtisano satoja työntäkijötä ja sen jälkeen ottavat vastaan isoja bonuksia samaan aikana kun irtisanotu duunari taistele lainaan kanssa ?

"Poliittinen väkivalta on oikeutettua, koska maailmassa on vääryys X."

Juuri tätä hain takaa.

kummastelija

Mitä on pahempi? Fysinen väkivaltaa tai politinen väkivaltaa mitä vaikka eduskunta harrasta Ruotsissa tai Suomessa? Onko se parempi jos eliiti päätä että nyt pitäis antaa vähämään rahaa työtömille? Tai että firmat ja pomot irtisano satoja työntäkijötä ja sen jälkeen ottavat vastaan isoja bonuksia samaan aikana kun irtisanotu duunari taistele lainaan kanssa ?

Menee jo foliohattuosastolle. Tähän poliittiseen väkivaltaan viitaten - Suomessa vasemmistopuolueet ovat nimenomaan hallituksessa. Ja Ruotsissakin SD on oppositiossa.

Kuten tuossa ylempänä todettiin - väkivaltaa käyttävät liikkeet keksivät "perustelunsa" vaikka tyhjästä perustellakseen väkivaltansa. Maailmanhistoria on täynnä näitä surkimusliikkeitä, joita yhteä sinä niin ylpeänä edustat. "Ruotsin anarkistiset mummonhakkaajat" - pelastaa kansakunnan natsimummojen invaasiolta. Voiko järjestö enää naurettavammaksi tulla. Täyttä pahkasika-ainesta.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

lol161

Quote from: Roope on 05.02.2014, 12:47:26

"Poliittinen väkivalta on oikeutettua, koska maailmassa on vääryys X."

Juuri tätä hain takaa.

Köyhyys tapaa ja myös aiheutaa väkivaltaa. Ihminen kenelle ei oo kovin paljon menetävä tarttu rikoksten paljon paljon heikompi. Kaikkeissa maissa missä luokkien välinen ero on iso, tai on iso työtömyys määrä etc on maaita missä rikoksia on paljon yleisempi.

lol161

Quote from: kummastelija on 05.02.2014, 12:49:18

Menee jo foliohattuosastolle. Tähän poliittiseen väkivaltaan viitaten - Suomessa vasemmistopuolueet ovat nimenomaan hallituksessa. Ja Ruotsissakin SD on oppositiossa.

Kuten tuossa ylempänä todettiin - väkivaltaa käyttävät liikkeet keksivät "perustelunsa" vaikka tyhjästä perustellakseen väkivaltansa. Maailmanhistoria on täynnä näitä surkimusliikkeitä, joita yhteä sinä niin ylpeänä edustat. "Ruotsin anarkistiset mummonhakkaajat" - pelastaa kansakunnan natsimummojen invaasiolta. Voiko järjestö enää naurettavammaksi tulla. Täyttä pahkasika-ainesta.

Nykinen vas.liito Suomessa on yhtä paska kun kokoomus. Samaa juttu Ruotissa. Mutta luuletko että eiran asuva porvari on parempi?

Malla

Quote from: lol161 on 05.02.2014, 11:56:42
Quote from: Malla on 05.02.2014, 11:53:23

Että Ruotsissa ja myös Suomessa natsilla on tapa hyökkatä vaikka vas.liiton kimpuun tai randomisti hakaa jtn punkareita. Eli ihmisä jotka eivät harastaa radikaali politikaa.

Ahaa, siis valitsevat kohteiksi hipstereitä (ym. sivillisia). Luulin että tekijöiksi.
Kiitos tarkennuksesta.

J.M

Quote from: JoS on 05.02.2014, 12:16:36
Quote from: J.M on 05.02.2014, 11:58:22

Näin se menee.

Toisaalta, kenellä on valta päättää mikä järjestö kannattaa väkivaltaa? Onko väkivaltaa kannattava järjestö sellainen, jonka jäsen on syyllistynyt väkivaltarikokseen? Onko väkivaltaa kannattava järjestö sellainen jonka johtohahmoista joku on syyllistynyt väkivaltarikokseen? Onko väkivaltaa kannattava järjestö sellainen jonka useat johtohahmot yllyttävät väkivaltaan? Vai onko väkivaltainen järjestö vain sellainen jonka perustuskirjaan on toimintamalliksi kirjattu väkivaltaiset iskut?

Ensimmäiseen noista kuuluu käytännössä mikä tahansa maanlaajuinen järjestö, vaikkapa jokin ammattiliitto. Toiseen monia suomalaisia poliittisia puolueita. Kolmanteen saa jokainen valita itselleen ensimmäisenä mieleen tulevan, minä en sitä ääneen sano. Ja neljännen olemassaolo jo lienee kriminalisoitu (perstuntumaa, tästä en ole ihan varma...)

Käytännössä väkivaltaa kannattavaan järjestöön kuulumisen arvioi se vastakkaista aatesuuntaa edustava äärihenkilö, joka esimerkiksi tämän uutisen (mikäli siis ei pelkkää propagandaa) tapauksessa oli valmis myös itse väkivaltaisiin tekoihin. Ei sellainen "tuomari" jonka itse haluaisin arvioimaan omia tekemisiäni tai järjestöihin kuulumisiani. Ei siis minkäänlaista ymmärrystä iskujen tekijöille eikä jäsen lol161:n komppaukselle tältä suunnalta...

Luitko aikaisemmat viestini? Komppasin yleisellä tasolla, en tiedä näistä ketjun aiheena olevista ryhmistä oikeastaan mitään. Se vaan on tosiasia, että saattaa herkemmin tulla itsellekin kuokkaan, jos avoimesti kannattaa sellaisia ryhmiä, joiden nimissä hyökkäillään poliittisten toisinajattelijoiden kimppuun ja käytetään väkivaltaa. Ei ole mielestäni oikein kumpikaan, se, että joutuu pelkäämään itsensä puolesta kuuluessaan johonkin ryhmään tai että hyökkäillään poliittisia toisinajattelijoita vastaan muuten kuin sanan säilällä. Mutta näin tää elämä menee, valitettavasti.