News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-02-02 HS: Ylipaino vaivaa Suomen somalialaisia

Started by Saippuakupla, 02.02.2014, 10:32:38

Previous topic - Next topic

Blanc73

Quote from: me on 04.02.2014, 11:33:56
Quote from: Micke90 on 02.02.2014, 18:39:06
Quote from: me on 02.02.2014, 18:36:22
Eipä tuota kiitollisuutta ole kukaan kysellykään, ainakaan minulta.

Nyt kysyy. Kai ymmärrät edes olla kiitollinen kaikesta siitä avusta, jota Suomi on sinulle antanut?  :o

En sen enempää kuin sinäkään.

Mutta onneksi maksajan roolissa on kiitollista olla. Somalien vetelehtimisen sponsorointi verorahoilla on mitä suurinta kansanhuvia. Kiitos kun rikastutatte kulttuuriamme maailmankuululla työmoraalillanne.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Venne

Malla

Quote from: Puhdas sielu on 07.02.2014, 06:23:26
Opiskelin itse ulkomailla ja olen kiitollinen tälle valtiolle, jonka myöntämän stipendin turvin sain ylemmän korkeakoulututkinnon.  On normaalia hyvää käytöstä tuntea kiitollisuutta sitä tahoa kohtaan, joka on sinua auttanut.
´

Aivan. Taho voi olla esimerkiksi kotimaa tai ulkomaa tai molemmat.
Minä olen kiitollinen esimerkiksi siitä, että lapseni sai hyvän koulutuksen. Kiitin myös opettajia, ihan henkilökohtaisesti, mutta varmuuden vuoksi vasta sitten kun kiitokseni eivät voineet mitenkään vaikuttaa arvosanoihin.

Ilmeisesti joidenkuiden mielissä kiitollisuus ja sen ilmaiseminen on samaa kuin nöyristely ja/tai merkki heikkoudesta. Ei se ole. Kuten Puhdas sielu kirjoitti, se on hyvää käytöstä. Hyvä käytös on hyvää pääomaa. 

Nuivatar

Suomen asioista puhuttaessa on helppo sanoa että "pitää olla kiitollinen", mutta harvemmin kukaan muistaa KENELLE pitää olla kiitollinen. Esim. uusimmassa Yhteishyvässä aihetta raapaistaan, mutta siinäkään ei puhuta niistä suomalaisista, joiden ansiosta meillä on asiat hyvin tänä päivänä. Suomalaisten hyvinvointi tuntuu olevan jokin lahja taivaalta, ei mitenkään riippuvainen suomalaisten teoista, eikä sitä nähtävästi saa opettaa lapsillekaan, miten nykypäivän toimintamallit ym. on rakennettu.  :roll:

me

Quote from: Blanc73 on 07.02.2014, 07:30:21
Quote from: me on 04.02.2014, 11:33:56
Quote from: Micke90 on 02.02.2014, 18:39:06
Quote from: me on 02.02.2014, 18:36:22
Eipä tuota kiitollisuutta ole kukaan kysellykään, ainakaan minulta.

Nyt kysyy. Kai ymmärrät edes olla kiitollinen kaikesta siitä avusta, jota Suomi on sinulle antanut?  :o

En sen enempää kuin sinäkään.

Mutta onneksi maksajan roolissa on kiitollista olla. Somalien vetelehtimisen sponsorointi verorahoilla on mitä suurinta kansanhuvia. Kiitos kun rikastutatte kulttuuriamme maailmankuululla työmoraalillanne.

Muista somaleista en tiedä eikä minua muut kiinnosta,mutta itse olen kyllä maksellut veroja 15-vuotiaasta saakka milloin lehtiä jakamalla ja kesätöillä ja nyt töitä tekemällä koulun ohella, enkä edes nostele opintotukea. Joten jos kaiken valtion antaman maksaa takaisin niin turha tässä on ketään kiitellä. Ajattelen kaiken saamani olevan ihan lainaa, jonka aion maksaa takaisin, eikä itsestään selvyyksiä, toisinkuin moni muu. Se saa riittää mun puolesta.

Muuttohaukka

Quote from: dothefake on 04.02.2014, 11:41:10
Somaliallehan tässä meidän pitää olla kiitollisia, kun on parhaimmistonsa lähettänyt meille avuksi.

Onko lahja pakko ottaa vastaan? Somalian lahjat Suomelle ovat sellaisia imukkeita. Imevät lahjansaajansa kuiviin kuin omat aavikkonsa. Ei siitä oikein voi olla kovin kiitollinen. Pakkotuputtettuja lahjoja.

Siili

Quote from: me on 07.02.2014, 11:35:55
Ajattelen kaiken saamani olevan ihan lainaa, jonka aion maksaa takaisin, eikä itsestään selvyyksiä, toisinkuin moni muu. Se saa riittää mun puolesta.

Muistelen sinun joskus sanoneen, että tarkoituksesi on karistaa Suomen tomut jossain vaiheessa jaloistasi, vaikket Somaliaan ole muuttamassakaan.  Miten ajattelit silloin maksaa "lainasi" takaisin?

Muuttohaukka

Muista somaleista en tiedä eikä minua muut kiinnosta,mutta itse olen kyllä maksellut veroja 15-vuotiaasta saakka milloin lehtiä jakamalla ja kesätöillä ja nyt töitä tekemällä koulun ohella, enkä edes nostele opintotukea. Joten jos kaiken valtion antaman maksaa takaisin niin turha tässä on ketään kiitellä. Ajattelen kaiken saamani olevan ihan lainaa, jonka aion maksaa takaisin, eikä itsestään selvyyksiä, toisinkuin moni muu. Se saa riittää mun puolesta.
Puhut paskaa. Tietenkin tiedät ja tiedät monta ja tiedät kansasi läskit. Ne näkee jo päällekin päin ja se muu maksukyky on sinulle varsin tuttua.
En vain ole koskaan nähnyt yhtään mustaa mainostenjakajaa. Harvinainen olio.

Golimar

Vuonna 2050 Somalian väkiluku on ennusteiden mukaan kaksinkertaistunut nykytilanteeseen verrattuna, pelottaa ajatellakin kuinka monta ylipainoista somalia tuolloin on Suomessa.

me

Quote from: Siili on 07.02.2014, 11:48:21
Ajattelen kaiken saamani olevan ihan lainaa, jonka aion maksaa takaisin, eikä itsestään selvyyksiä, toisinkuin moni muu. Se saa riittää mun puolesta.

Muistelen sinun joskus sanoneen, että tarkoituksesi on karistaa Suomen tomut jossain vaiheessa jaloistasi, vaikket Somaliaan ole muuttamassakaan.  Miten ajattelit silloin maksaa "lainasi" takaisin?

Jos karistan en ole vielä kyllä päätöstä asian suhteen tehnyt, mutta todennäköisesti vietän muutaman vuoden jossain muualla. Takaisin olen kyllä tulossa kanssa, joten kyllä se laina tulee maksettua takaisin älä siitä huolehdi.

me

Quote from: Muuttohaukka on 07.02.2014, 11:50:15

Puhut paskaa. Tietenkin tiedät ja tiedät monta ja tiedät kansasi läskit. Ne näkee jo päällekin päin ja se muu maksukyky on sinulle varsin tuttua.

Ei kiinnosta, elätköön kaikki muut vaikka verorahoilla puhun tässä omasta puolestani.

Sunt Lacrimae

Missä päin asut? Pääkaupunkiseudulla ovat suhteellisen yleisiä, sekä postilla, että yksityisillä jakelufirmoilla.
Play stupid games, win stupid prizes.

Faidros.

Quote from: me on 07.02.2014, 12:06:37
Ei kiinnosta, elätköön kaikki muut vaikka verorahoilla puhun tässä omasta puolestani.
Ei näköjään kiinnosta sen vertaa, että toiset elävät sinunkin rahoillasi. Sompulle on vaikea hahmottaa tätä taikaseinähommaa, on se niin "monimutkainen".
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Miniluv

Löytyy kyllä Jyväskylästäkin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Uuno Nuivanen

Quote from: Faidros. on 07.02.2014, 12:12:28
Ei näköjään kiinnosta sen vertaa, että toiset elävät sinunkin rahoillasi. Sompulle on vaikea hahmottaa tätä taikaseinähommaa, on se niin "monimutkainen".

Melko vaikea se on pääministerillekin hahmottaa. Onneksi IMF:n mukavanoloiset sedät tulevat pian neuvomaan.

Muuttohaukka

Quote from: Sunt Lacrimae on 07.02.2014, 12:11:28

Missä päin asut? Pääkaupunkiseudulla ovat suhteellisen yleisiä, sekä postilla, että yksityisillä jakelufirmoilla.
Helsingissä asuessani sattumalta en nähnyt ja täällä en tietenkään- onneksi ei näy muuten. Mitä tarkoittaa suhteellisen yleinen?

Muuttohaukka

Eipä tietenkään kiinnosta. Kiinnostaa vain sen oman tuttava- ja lähipiirin KELAkortin nostovara. Jotenkin ei tunnu uskottavalle, ettei somppu tiedä toisen sompun - tiiviisti kuitenkin elätte - tukiaisista. Faktaahan se tuilla eläminen kansasi keskuudessa on.

me

Quote from: Faidros. on 07.02.2014, 12:12:28

Jos olet lukenut kirjoituksiani, niin tajuat varmaan että haluan äärikapitalistina romuttaa koko sosiaalijärjestelmän, jotta kukaan ei eläisi minun rahoillani. Mutta jos se ei toteudu niin ihan sama käyttäköön rahat mihin haluavat jakakoon vaikka kaikki Kreikalle ja somaleille.

me

Quote from: Muuttohaukka on 07.02.2014, 12:27:05

Eipä tietenkään kiinnosta. Kiinnostaa vain sen oman tuttava- ja lähipiirin KELAkortin nostovara. Jotenkin ei tunnu uskottavalle, ettei somppu tiedä toisen sompun - tiiviisti kuitenkin elätte - tukiaisista. Faktaahan se tuilla eläminen kansasi keskuudessa on.

Nyt puhun ihan itsestäni. Lähipiiristäni vanhempani ovat kyllä makselleet veroja kiitettävään tahtiin jo vuosikausia. Mutta sun mielestä minä olen myöskin hyväksikäyttäjä koska olen somali ja somali ei voi olla kunnollinen ainakin tällaista kirjoituksistasi voi päätellä.

Miniluv

Emme voi vahvistaa tai kumota nimimerkkien itsestään kertomia asioita, joten jatketaan jostain muusta.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

me

Quote from: Miniluv on 07.02.2014, 13:09:24
Emme voi vahvistaa tai kumota nimimerkkien itsestään kertomia asioita, joten jatketaan jostain muusta.

Näinhän se on, mutta jollekin näyttää olevan vaikeeta käsittää tämä, ja pitää näköjään vänkätä asiasta topikista toiseen.

Marija

Quote from: Golimar on 04.02.2014, 10:36:24
Kun noilla somaleilla on niin paljon ongelmia Suomessa niin miksei lähetetä niitä takaisin Somaliaan?

Täh?   :-\

Mutta sehän olisi rasismia!

Sunt Lacrimae

Quote from: Muuttohaukka on 07.02.2014, 12:23:59
Quote from: Sunt Lacrimae on 07.02.2014, 12:11:28

Mitä tarkoittaa suhteellisen yleinen?

Näkyy säännöllisesti, mutta en koe itseäni päteväksi antamaan yleistä arviota asiasta. Voihan toki olla, että ne kaikki mustat mainosten- ja postinjakajat duunailevat mun asuinalueella ja alueella, jossa työpaikkani sijaitsee. Lähinnä sitä tarkoitin.
Play stupid games, win stupid prizes.

ämpee

Quote from: Sunt Lacrimae on 07.02.2014, 16:01:02

Voihan toki olla, että ne kaikki mustat mainosten- ja postinjakajat duunailevat mun asuinalueella ja alueella, jossa työpaikkani sijaitsee.

Asutko sinäkin Hangossa ?
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Jaska Pankkaaja

Määh somppujen ylipaino-ongelma kuten muutkin ongelmat ratkeavat siten että harkinnanvaraiset ja muut ylimääräiset sossutuet otetaan pois ja pitkäaikaistyöttömille järjestetään työllistämistöitä, ja jos ei mene ei saa mistää rahaa eli niin sanottu äärioikeistolainen natsiTanskan tai Hollannin malli. Se että muutama suomilainen 20 - 55 vuotias kokee asian ihan vääräksi on pieni hinta saatavista valtavista eduista kuten loisivimman mamufraktion maasta poistuminen.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Muuttohaukka

Quote from: me on 07.02.2014, 12:30:57
Jos olet lukenut kirjoituksiani, niin tajuat varmaan että haluan äärikapitalistina romuttaa koko sosiaalijärjestelmän, jotta kukaan ei eläisi minun rahoillani. Mutta jos se ei toteudu niin ihan sama käyttäköön rahat mihin haluavat jakakoon vaikka kaikki Kreikalle ja somaleille.

Olen huomannut ja olen lukenut kirjoituksesi. Nyt, kun itse olet saanut koulutuksen ynnä muun, niin haluat ajaa tämän systeemin alas. Millä varoilla olisit itse itsesi kouluttanut? Millä varoilla sinut on päivä-, terveyshoidettu? Kyllä ne ovat olleet verorahat, joita olet saanut osaksesi ja nyt saat sitä omaa rahaa. Ei sinun rahasi koskaan tule riittämään elämäsi terveyden- puolisosi äitiys- ja tulevien lastesi huoltoon mitenkään. Vanhempasi tulevat tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.

Helppoa miettiä, että nyt et juuri nyt tarvitse mitään, mutta jatkossa asia voi olla toisin. Ihan kaikesta, jota nyt tarvitset, on maksettu yhteisistä varoista. Tätä maata rakentaneet ihmiset eivät ole voineet määrätä, mihin ne rahat menevät. Saat nauttia siitä edusta nyt itse. Saat nauttia vapaudesta, rauhasta, ihan kaikesta. Etkä ole edes kiitollinen, kuten aiemmin kirjoitit.
Toisaalta olet oikeassa. Tämä ei enää kestä. Elämme ja elätämme lainarahalla.

Olet puhunut muuttavasi maasta pois. Minne ikinä muutatkin, tarvitset melkoisen pääoman selviytyäksesi kaikesta tuosta.
Kyllä minäkin haluaisin ja olisin halunnut korvamerkitä veroeuroni.

Joker

Asiaan on hyvin yksinkertainen ratkaisu.

Perustetaan kuntosaleja jotka on tarkoitettu vain islaminuskoisille paksuille somalialaistädeille.
Kuntosalin kuntopyörät ja soutulaitteet varustetaan dynamoilla, jotka tahkoavat läskin ähkiessä sähköä, joka voidaan syöttää akkuun tai jopa valtakunnanverkkoon.

Somppu laihtuu ja energiantuotannon ongelmat ratkeavat. Kotitaloudet käyttävät alle puolet sähköstä Suomessa, mutta silti meitä on syyllistetty jopa joulusähkösaunan lämmittämisestä, koska se aiheuttaa kulutushuippuja. Tätä ongelmaa voitaisiin ratkoa järjestämällä happy-houreja kuntosaleille, jolloin esimerkiksi jouluyönä pääsisi spinningtunnille edullisemmin. Sehän säästäisi myös yhteiskunnan rahoja kun kunta kuitenkin maksaa sekä kuntosalin että somalialaisten jäsenyyden eikä kunnan tarvitsisi silloin maksaa niin suurta pääsymaksua itselleen. Tätien ahkeralla kuntoilulla saataisiin ainakin 40 watin hehkulamppu hehkumaan himmeästi. Mutta hei, hyvä tarkoitushan on tärkein! Idea on niin hyvä, että kuka yrittäjä perustaa ensimmäisenä salin jolla on näin suuri ja varma asiakaskunta. Asiakkaat voitaisiin myös sitouttaa kanta-asiakkaiksi tarjoamalla kuntosalin kahviossa munkkipossuja ja donitseja ja kookosrasvaa, jolloin sähköä väsymättöminä jauhavat Afrikan sarven dynamot eivät laihdu liikaa ja lopeta salilla käyntiä.

Ja parasta kaikessa olisi, että jatkossa mm, Ärrkkoopee, sosialidemokraatit ja Vihreät voisivat perustella maahanmuuttoa sillä että se ratkaisee myös energiantuotannon ongelmat. Kaikki maailman 10 miljoonaa somalia voisivat yhdessä polkiessaan tuottaa sähköä jopa valjastetun kosken verran! Tai ainakin saman verran kuin järeä dieselgeneraattori. Ja hei, dieselgeneraattori savuttaa ja saastuttaa. Somalisähkö on puhdasta!

Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

me

Quote from: Muuttohaukka on 07.02.2014, 16:33:33
Quote from: me on 07.02.2014, 12:30:57

Olen huomannut ja olen lukenut kirjoituksesi. Nyt, kun itse olet saanut koulutuksen ynnä muun, niin haluat ajaa tämän systeemin alas. Millä varoilla olisit itse itsesi kouluttanut? Millä varoilla sinut on päivä-, terveyshoidettu? Kyllä ne ovat olleet verorahat, joita olet saanut osaksesi ja nyt saat sitä omaa rahaa. Ei sinun rahasi koskaan tule riittämään elämäsi terveyden- puolisosi äitiys- ja tulevien lastesi huoltoon mitenkään. Vanhempasi tulevat tarvitsemaan yhteiskunnan tukea.

Helppoa miettiä, että nyt et juuri nyt tarvitse mitään, mutta jatkossa asia voi olla toisin. Ihan kaikesta, jota nyt tarvitset, on maksettu yhteisistä varoista. Tätä maata rakentaneet ihmiset eivät ole voineet määrätä, mihin ne rahat menevät. Saat nauttia siitä edusta nyt itse. Saat nauttia vapaudesta, rauhasta, ihan kaikesta. Etkä ole edes kiitollinen, kuten aiemmin kirjoitit.
Toisaalta olet oikeassa. Tämä ei enää kestä. Elämme ja elätämme lainarahalla.

Olet puhunut muuttavasi maasta pois. Minne ikinä muutatkin, tarvitset melkoisen pääoman selviytyäksesi kaikesta tuosta.
Kyllä minäkin haluaisin ja olisin halunnut korvamerkitä veroeuroni.

Hitot mulla on vieläkin koulutus kesken ja voisin ihan hyvin maksaa siitä niinkuin Amerikoissa tehdään, samoin voisin maksaa terveyspalveluista ( vakuutuksen muodossa niinkuin Amerikoissa) ja kakesta muustakin. Tietenkin sillä ehdolla että verot minimiin ja pummien elättäminen seis. Tulevasta tulotasostani et tietenkään voi tietää mitään joten turha väittää etteivät muka riittäisi kunnolliseen elintasoon. Vanhempani taas tekevät töitä, joten elätköön niillä rahoilla ja eläkkeillään ja jättäköön yhteiskunnan rahat rauhaan.

Olet oikeassa kaikesta mitä olen saanut on maksettu  verovaroista, mutta kuten sanoin kyllä ne mun osat tulee maksettua pois ajan kanssa, koska uskon niiden olevan lainaa ja eihän kukaan halua olla maksamatta lainaansa. Minne nyt lähdenkin niin en kyllä aikonutkaan lähteä ilman kunnollista pääomaa ja koulutusta jolla saa kunnollisen elintason ulkomailta.

Mitä tulee kiitollisuuteen niin en ole väittänyt etteen olisi, mutta en osoita sitä kiitollisuutta sen enempää kuin sinäkään tai kukaan muukaan, enkä ole edes velvollinen siihen. Se saa riittää että maksan veroni ja olen kunnolla tuskin kukaan sinultakaan enempää vaatii.

Ano Nyymi

Quote from: ekto on 03.02.2014, 20:56:47
Perhana kun meinaa lipsua somalien haukkumiseksi tämä keskustelu. Ehkäpä aiheesta voi keskustella muutoin?

Niin no, kun suomalainen lihoo, syy on laiskuus. Kun somali lihoo, kyseessä ei suinkaan ole laiskuus vaan syy on suomalaisen.

Niin että ole nyt sitten tässä kiltisti  ;D

Blanc73

Quote from: Ano Nyymi on 07.02.2014, 22:28:28
Quote from: ekto on 03.02.2014, 20:56:47
Perhana kun meinaa lipsua somalien haukkumiseksi tämä keskustelu. Ehkäpä aiheesta voi keskustella muutoin?

Niin no, kun suomalainen lihoo, syy on laiskuus. Kun somali lihoo, kyseessä ei suinkaan ole laiskuus vaan syy on suomalaisen.

Niin että ole nyt sitten tässä kiltisti  ;D

Rasismi valtaväestön taholta sisältää paljon kaloreita ja lisäksi estää rakettimaisen uraputken avautumisen työelämässä. Mistä saisi halpaa ja hyvää light-rasismia joka ei lihota somppuja? Lisäksi light-rasismi ei saa olla mautonta. Kuka sellaista kunniavieraillemme kehtaa tarjota?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."