News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Hommakerhossa nimellä vai nimimerkillä?

Started by Taikakaulin, 02.01.2012, 22:01:55

Previous topic - Next topic

Taikakaulin

Yleinen kysymys koskien hommakerhoilua - paikkakuntaan katsomatta: onko teillä tapana kertoa millä nimimerkillä kirjoittelette Hommassa? Onko vastoin nuivaa etikettiä jättää kertomatta henkilöllisyyttä, vai onko anonymitetti sallittua näissä korkeatasoisissa illanistujaisissa?

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

mikkoellila

Quote from: Taikakaulin on 02.01.2012, 22:01:55
Yleinen kysymys koskien hommakerhoilua - paikkakuntaan katsomatta: onko teillä tapana kertoa millä nimimerkillä kirjoittelette Hommassa? Onko vastoin nuivaa etikettiä jättää kertomatta henkilöllisyyttä, vai onko anonymitetti sallittua näissä korkeatasoisissa illanistujaisissa?

Kyllä yleensä kaikki näissä livetapaamisissa kertovat sekä nimimerkkinsä että oikean nimensä. Jos haluat jättää jomman kumman kertomatta, jätä mieluummin mainitsematta nimimerkkisi kuin oikea nimesi. Ihmiset suhtautuvat happamasti anonyymeihin haamuihin. Jos et halua nimeäsi yhdistettävän nimimerkkiisi, jätä nimimerkkisi mainitsematta.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Brandöt

Quote from: mikkoellila on 03.01.2012, 18:23:32

Kyllä yleensä kaikki näissä livetapaamisissa kertovat sekä nimimerkkinsä että oikean nimensä. Jos haluat jättää jomman kumman kertomatta, jätä mieluummin mainitsematta nimimerkkisi kuin oikea nimesi. Ihmiset suhtautuvat happamasti anonyymeihin haamuihin. Jos et halua nimeäsi yhdistettävän nimimerkkiisi, jätä nimimerkkisi mainitsematta.

Minäkin toivoisin, että tapaamisissa esittäydyttäisiin sekä nimellä että nimimerkillä; henk. koht. pidän siitä, että tästä nettikirjoittelusta tulee edes niissä omissa "luottopiireissä" (= hommalaisten kesken) henkilökohtaisempaa. Mielenkiintoista olisi myös pystyä tapaamisissa keskustelemaan foorumin keskusteluista, ja nimimerkin yhdistäminen teksteihin ja henkilöön olisi näitä keskusteluita ajatellen selkeää plussaa.  :)

mikkoellila

Quote from: Bonaventura on 03.01.2012, 19:10:11

Olen täysin päinvastaista mieltä. On mukavaa saada yhdistettyä kasvot nimimerkkiin; toisinaan nimimerkin kirjoitukset ymmärtää ihan uudella tavalla, kun tapaa henkilön livenä. Oikealla nimellä ei ole niin merkitystä, jos ei halua tai uskalla sitä kertoa.

Olen käynyt Helsingin ja Turun hommakerhoissa useita kertoja ja olen tavannut niissä yhteensä n. 50 eri ihmistä eikä kukaan heistä ole koskaan ollut tuota mieltä.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Ugle Byggle

^ Olen käynyt sekä Tampereen ja Turun Hommakerhoissa (ja Muutoksen puoluetouhuissa), ja esitellyt itseni nimimerkillä. Kukaan ei ole sitä ihmetellyt ja kysyttäessä olen varmaan oikeankin nimeni kertonut. Mutta ensimmäisenä en oikeaa nimeäni kerro, koska nimimerkkini käy hyvin keskustelussa puhuttelunimenä. Jokainen tyylillään ja mielensä mukaan.

Komppaan siis Bonaventuraa tässä asiassa.
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

Miniluv

Quote from: Brandöt on 03.01.2012, 18:30:49
Mielenkiintoista olisi myös pystyä tapaamisissa keskustelemaan foorumin keskusteluista, ja nimimerkin yhdistäminen teksteihin ja henkilöön olisi näitä keskusteluita ajatellen selkeää plussaa.  :)

Mielestäni on miellyttävää nähdä kuinka livenä tavattaessa ihmisessä näkyvät ne piirteet jotka ovat jo kirjotuksista tuttuja.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

mmm

Quote from: Brandöt on 03.01.2012, 18:30:49

Minäkin toivoisin, että tapaamisissa esittäydyttäisiin sekä nimellä että nimimerkillä; henk. koht. pidän siitä, että tästä nettikirjoittelusta tulee edes niissä omissa "luottopiireissä" (= hommalaisten kesken) henkilökohtaisempaa. Mielenkiintoista olisi myös pystyä tapaamisissa keskustelemaan foorumin keskusteluista, ja nimimerkin yhdistäminen teksteihin ja henkilöön olisi näitä keskusteluita ajatellen selkeää plussaa.  :)
En ole kuin muutaman kerran käynyt erinäisissä homma / ps aiheisissa tapahtumissa, mutta muissa tapahtumissa elämäni aikana jonkin verran kuitenkin.

Nimimerkin käyttö aiheuttaa varmasti happamuutta, mutta minä ainakin pidän sen oikeuden itselläni, sillä istuessa pöytään täynnä vieraita ihmisiä, ei ole käsitystäkään kuka on kuka. Pahimmassa tapauksessa juuri se hetki aikaisemmin saapunut kaveri-nimimerkillä tai ilman- on viittä vaille avohoitopotilas tai joku muu omituinen veijari. Siltä osin kyseessä on itse itseään ruokkiva tilanne, mutta kyllähän mä nimeni kerron kun pääsee vähän kuvioon sisään, kuten varmaan kaikki muutkin, joilla ei ole mitään erityisen raskauttavaa syytä olla kertomatta.

Miniluvin kanssa olen samaa mieltä, mutta mun mielestä on lisäksi hauskaa yrittää ratkoa livetapaamisen perusteella nimimerkkiä, vaikken mikään Sherlock olekaan.

Pitäisi allekirjoittaneenkin hieman taas aktivoitua, edelliset 1,5 vuotta on mennyt ei niin mallikkaasti ja sosiaaliset tapahtumat ovat jääneet pitkälti väliin.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

Micke90

En ole koskaan käynyt Homma-kerhoissa enkä kyllä ole varma kertoisinko nimimerkkiäni, jos sellaiseen eksyisin. Käykö moisissa kerhoissa paljonkin hommalaisia, millaisia ovat ja mistä keskustelevat?

Elemosina

Meillä naisilla on hiukan hankalampaa kun ei olla niin runsaslukuisina paikalla. Siis melkeinpä aina arvataan kuka kukin on.
Itse kieltämättä pitäisin siitä että ainakin se nimimerkki, jolla kirjoittaa täällä, kerrotaan. Yleensä kerron itse nimimerkkini ja etunimeni.

Nimen kertomisesta saa itse päättää, mutta onhan se aikamoista jos esim yrittäisin Miniluvin kanssa keskustella ja huutelisin siellä baarissa: Miniluuvvvv! Tai mmm!!Tai Taikakaulin!!

;)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

mmm

Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

Miniluv

Quote from: Elemosina on 06.02.2014, 11:13:48
Nimen kertomisesta saa itse päättää, mutta onhan se aikamoista jos esim yrittäisin Miniluvin kanssa keskustella ja huutelisin siellä baarissa: Miniluuvvvv! Tai mmm!!Tai Taikakaulin!!

;)

Nimimerkkini ei sentään ole SuperSaatana tai 0Vfgu1yrZhwB85sG9sllBG0nA ;)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Elemosina

Onneksi ei.
Näyttää Satan löytyvän jäsenistöstä ja yksi Molo myös.
;)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Miniluv

Tuota jälkimmäistä ei kannata huutaa kovin suureen ääneen... Foorumisoftaan on asennettu melkoinen lista sanoja joita ei voi ottaa nimimerkkiin, mutta ainahan jää jotain pois :)

Emo

Quote from: Miniluv on 02.02.2014, 09:55:19

Mielestäni on miellyttävää nähdä kuinka livenä tavattaessa ihmisessä näkyvät ne piirteet jotka ovat jo kirjotuksista tuttuja.

Noinkohan olisi aina miellyttävää?

Miniluv

Quote from: Emo on 06.02.2014, 21:32:25
Quote from: Miniluv on 02.02.2014, 09:55:19

Noinkohan olisi aina miellyttävää?

No jos avatar on jalopeura, susikoira tai Ilmestyskirjan peto niin sitten ei välttämättä ;)

Arvoton

Milloinhan ehtisin Hommakerhoon Jäkeen tai Hesaan. Guru Eino pitäisi päästä kerran näkemään livenä. Sehän voi olla **ttumainen jätkä livenä. Mistäs tota tietää. Jokainen tietysti on jollekin sellainen maailman ihmisistä. Ainii, Jäkestä pääsee junalla kotikonnuille. Baarikertoina mä vaan tuppaan ajelee taksilla. Kyl siihen sen kerran vois tuhlata, etenkin jos on päässy À La Totissa vetää Paranoidin.

Toi nikin tärkeys on vähän niin ja näin, mutta jos juttuun pääsee, voi mainita, että on se ja se ("joo, alokas Senjasen punkka").

Oma nikkini on tosikkomainen ja haluaisin sen vaihtaa vaikkapa A.R. Vottoseksi tai Hentun Liisaksi. Se Ja Se olisi kans hieno. (Nimitys Se on jo liian kulunut.) Tai Seija Se. Tai TotaTota. (Nyt joku muinainen inttikaverini hiffaa mut.)

Sunt Lacrimae

Quote from: Elemosina on 06.02.2014, 21:20:11
Onneksi ei.
Näyttää Satan löytyvän jäsenistöstä ja yksi Molo myös.
;)

Ehkä edellisen takana on ainoastaan slovakialaiskiekkoilija Miroslav Satanin innokas fani? Ei henkilönimiä voi kriminalisoida.
Play stupid games, win stupid prizes.

Lumina

Quote from: Arvoton on 06.02.2014, 21:48:02
Milloinhan ehtisin Hommakerhoon Jäkeen tai Hesaan. Guru Eino pitäisi päästä kerran näkemään livenä. Sehän voi olla **ttumainen jätkä livenä. Mistäs tota tietää. Jokainen tietysti on jollekin sellainen maailman ihmisistä. Ainii, Jäkestä pääsee junalla kotikonnuille. Baarikertoina mä vaan tuppaan ajelee taksilla. Kyl siihen sen kerran vois tuhlata, etenkin jos on päässy À La Totissa vetää Paranoidin.

Toi nikin tärkeys on vähän niin ja näin, mutta jos juttuun pääsee, voi mainita, että on se ja se ("joo, alokas Senjasen punkka").

Oma nikkini on tosikkomainen ja haluaisin sen vaihtaa vaikkapa A.R. Vottoseksi tai Hentun Liisaksi. Se Ja Se olisi kans hieno. (Nimitys Se on jo liian kulunut.) Tai Seija Se. Tai TotaTota. (Nyt joku muinainen inttikaverini hiffaa mut.)

Tervetuloa Jäkeen! Oon poikia piinannut, että pitää ehdotella päiviä Keski-Uudenmaan-ketjuun seuraavaa kerhoa varten. Eihän ne vaan oo innostuneet.  :'(