News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-12-27 Aamuset: Perussuomalaisten ex-puoluesihteerille syyte

Started by Solidman, 27.12.2013, 16:25:17

Previous topic - Next topic

Solidman

Aamusetin näköislehdestä:
Perussuomalaisten ex-puoluesihteeri Ossi Sandvik saa syytteen viestintäsalaisuuden loukkaamisesta. Syyteharkinta on valmistunut. Helsingin syyttäjänvirasto vahvistaa, että Sandvikia vastaan nostetaan syyte.
Asia etenee käräjäoikeuden käsittelyyn kevään aikana.
Turkulainen Jan Sandelin lähetti puoluetoimistolle kaksi pikakirjettä kesäkuussa 2012. Sandvik on myöntänyt avanneensa toiselle henkilölle osoitetun kirjeen , mutta kiistänyt syyllistyneensä rikokseen.
Sandelin teki asiasta tutkintapyynnön poliisille. Sandelinin mukaan kirje oli avattu ilman lupaa. Kirjekuori ja sen sisältämät asiakirjat tuhottiin ilman, että vastaanottajaksi nimetty sai niitä ja kirjeen sisältämään henkilökohtaista viestiä.
Sandelin lähetti puoluetoimistoon kaksi kirjettä, joista toinen oli osoitettu Sandvikille, toinen ei. Kirjeiden sisältö oli henkilökohtaista viestiä lukuunottamatta sama. Sandvik avasi myös kirjeen, joka ei ollut osoitettu hänelle. Se päätyi silppuriin, koska Sandvik arvioi sisällön samanlaiseksi kuin itselleen osoitetun kirjeen. Sandvik arvioi, ettei hänen esimiesasemassa tarvinnut lähettää kirjettä henkilölle, jolle se oli osoitettu.
Sandelin ei ole puolueen jäsen, mutta hän on luonnehtinut itseään "pitkäaikaiseksi ja vankkumattomaksi kannattajaksi". Hän on peräänkuuluttanut kannattamaltaan puolueelta korkeampaa moraalia.
Sandvik jätti puoluesihteerin tehtävät viime kesänä. Hänen tilalleen valittiin viime kesäkuussa Riikka Slunga-Poutsalo.

Emo

Itse olen joskus aukonut muiden kirjeitä, jopa naapurin, kun postinkantaja on jakanut väärin. Katsonut vaan että kas kirjekuori, ja huomannut vasta aukaistuani jos sittenkään ettei ollut meidän lasku. Hirveetä jos menisin vielä maksamaankin väärän laskun!  :o

Jännä nähdä mitä ex-puoluesihteeri saa tuomioksi kun muistaa, mitä tässä maassa saa jos ajaa jonkun autolla kännissä hengettömäksi tai tulee raiskanneeksi.

Marija

No onpa ollut törkeä ja omavaltainen teko.
Kirje on aina virallinen asiakirja, joka on osoitettu vain sen nimeltämainitulle saajalle.
Tietenkään kenelläkään muulla ei ilman lupaa ole oikeutta avata sitä.

Hyvä, että Persujen toimisto on päässyt eroon mokomasta keisarista.

Tällainen vahinko on itselleni sattunut, että olen avannut vahingossa itselleni tulleen naapurin postin, kerran oli kyse jopa pankin tiliotteesta. Vilkaisin sitä vain nopeasti, mutta sitten toisen kerran: ei mulla noin suuria summia ole tililläni! Kyse olikin naapurin miehen tiliotteesta.

Kirjoitin kuoreen selvityksen ja tiputin sen oikeaan osoitteeseen. Muutoin, jos väärää postia tulee luukusta ja huomaan asian, en tietenkään avaa sitä, vaan toimitan postin oikeaan osoitteeseen.

JoKaGO

Mitä PERUSSUOMALAISESSA puolueessa tekee henkilöt nimeltä Sandelin ja Sandvik? Jos Sandvik vahingossa luki lähettäjän nimen väärin ja luuli, että kirje oli hänelle? Laittoi potaskan silppuriin.
Kerrankos noin vaikeiden ja samannäköisten nimien kanssa menee sekaisin.

Where is the banana hotdog?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Emo

Quote from: JoKaGO on 27.12.2013, 16:50:29
Mitä PERUSSUOMALAISESSA puolueessa tekee henkilöt nimeltä Sandelin ja Sandvik? Jos Sandvik vahingossa luki lähettäjän nimen väärin ja luuli, että kirje oli hänelle? Laittoi potaskan silppuriin.

Tarkemmin lukien tuosta uutisesta ei käy ilmi kenen kirjeen Sandvik on avannut, mutta oli kenen oli niin en lähtisi avatusta kirjeestä raastupaan asti ellei olisi ihan huipputärkeä kirje! Mitä tuo kirje tuskin oli, mutta politiikkaahan tällä tapauksella tietysti nyt tehdäänkin.

JoKaGO

Quote from: Emo on 27.12.2013, 16:32:58
Itse olen joskus aukonut muiden kirjeitä, jopa naapurin, kun postinkantaja on jakanut väärin. Katsonut vaan että kas kirjekuori, ja huomannut vasta aukaistuani jos sittenkään ettei ollut meidän lasku.

Mulle kävi kerran samoin, ei kylläkään ollut lasku tai tiliote. Kävin soittamassa naapurin ovikelloa ja selitin korvat punaisena tapahtuneen vahingon. Naapuri kiitteli eikä ollut mitenkään vihainen. Sen jälkeenkin on väärää postia tullut, mutta olen vienyt sen avaamattomana perille, kun aina katson, että kirjeissä ym. on varmasti mun tai rouvan nimi.
Entisen asukkaan kirjeet, jos niitä enää tulee, vien postilaatikkoon varustettuna tekstillä "Ei asu tässä osoitteessa".

Quote from: Emo on 27.12.2013, 16:57:32
Quote from: JoKaGO on 27.12.2013, 16:50:29

Tarkemmin lukien tuosta uutisesta ei käy ilmi kenen kirjeen Sandvik on avannut, mutta oli kenen oli niin en lähtisi avatusta kirjeestä raastupaan asti ellei olisi ihan huipputärkeä kirje! Mitä tuo kirje tuskin oli, mutta politiikkaahan tällä tapauksella tietysti nyt tehdäänkin.

Mutta lähettäjä oli Sandell, eli melkein kuin vastaanottaja Sandvik. Vahinko mikä vahinko.  :o

Kirjeen saaja ilmeisesti tiesi odottaa kirjettä, tai ainakin sai tietoonsa sen olemassaolon ja sisällön, luulen ma.

En tiedä, yritettiinkö tätä likapyykkiä ensin pestä "perheen sisällä". Ellei, niin aika hölmöä meininkiä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Tabula Rasa

Miten muuten on? mikäli posti toimittaa värään osoitteeseen niin onko olemassa muuta kuin moraalinen velvoite jatkotoimittaa oikeaan osoitteeseen?

Käsittääkseni posti tekee virheen joten korvatkoon.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

JoKaGO

Quote from: Tabula Rasa on 27.12.2013, 17:13:02
Miten muuten on? mikäli posti toimittaa värään osoitteeseen niin onko olemassa muuta kuin moraalinen velvoite jatkotoimittaa oikeaan osoitteeseen?

Tuskin korvaa. Vaikka kyllä pitäisi.

Kirjesalaisuus kai tarkoittaa sitä, että ei avaa muiden kirjeitä. Se, että jollekin toiselle ihmiselle osoitettu kirje tupsahtaa postiluukustasi, ei velvoita mihinkään. Mutta avata sitä et saa, tosin, kukapa voi todistaa, jos hävität todistusaineiston?

Faidros.

Quote from: Tabula Rasa on 27.12.2013, 17:13:02

Posti ei korvaa mitään jos ei itse halua. Monopolin antamia etuja.
Ninimerkki: Kokemusta on.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Marija

Vein aikoinaan myös takaisin postiin, vaikka oli naapurin postia. Postin tehtävä on toimittaa posti oikeaan osoitteeseen, olen myös laittanut kirjelaatikkoon.

Mutta tätäkin useammin nähnyt vaivan kiikuttaa posti oikeille asiakkaille.

Tabula Rasa

Voisi pistää silppuriin. Piruako minulle kuuluu postinkantajan työt. Kerran kannettiin 40 pulloa skumppaa väärään osoitteeseen=minulle. Se sentään viitsittiin hakea takaisin. Mutta perus kirjepostin kanssa voisi olla että postilain muutos joka laittaa kaiken postin vakuutetuksi. Ja sitten korvausluokat postiluokan mukaan. Kadonnut/väärin jaettu kirje/kortti voisi kustantaa vaikkapa lähtökohtaisesti tonnin. Luulisi kiinnostavan jakelun taso sen jälkeen.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Solidman

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/578375/Oikaisu
---
OIKAISU (Turun sanomat 30.12.2013 kello 12:15)

Lauantaina (28.12.) Turun Sanomissa julkaistu juttu Perussuomalaisten entisen puoluesihteerin Ossi Sandvikin saamasta syytteestä kaipaa tarkennusta.

Perussuomalaiset korostaa, ettei syytteen nostamiseen johtaneen jutun tutkintapyynnöllään alulla pannut ja jutussa Perussuomalaisten aktiiviksi kuvailtu Jan Sandelin ole puolueen eikä sen Turun paikallisyhdistyksen jäsen.

Sandvik saa syytteen viestintäsalaisuuden loukkaamisesta hänen avattuaan toiselle henkilölle osoitetun kirjeen.