News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-12-26 HS: EU:n uusi rahasto turvaa ruoka-avun jatkumisen

Started by John Doe, 26.12.2013, 12:40:01

Previous topic - Next topic

John Doe

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2013/12/26/hs-eun-uusi-rahasto-turvaa-ruoka-avun-jatkumisen/201317833/12

"EU:n ruoka-apu saa jatkoa, vaikka nykymuotoinen tuki päättyy vuodenvaihteessa.

Suomen osuus yhteensä 3,4 miljardin euron rahastosta on 20 miljoonaa euroa.
Suomi on saanut vuosittain ruoka-apua noin 3–5 miljoonan euron edestä."

siviilitarkkailija

(http://rahajatalous.files.wordpress.com/2010/10/katainen.jpg)

Hei...Me tienataan tällä. Annetaan 20 miljoonaa josta saadaan 3 tai ehkä jopa 5 miljoonaa takaisin EU:n tarjoamana ruoka-apuna köyhillemme. Miksi en ole keksinyt tätä aikaisemmin?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Eino P. Keravalta

Mulla olis tarjota Jyrtsälle parempi diili:

Jos Jyrtsä antaa mulle vuodessa 20 miljoonaa, mä voin antaa siitä takaisin 18 miljoonaa ruoka-avuksi. Kaikki voittaa!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sitruunamelissa

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.12.2013, 12:50:57
Mulla olis tarjota Jyrtsälle parempi diili:

Jos Jyrtsä antaa mulle vuodessa 20 miljoonaa, mä voin antaa siitä takaisin 18 miljoonaa ruoka-avuksi. Kaikki voittaa!
Mutta kun ei toi oo Jyrtsälle se parempi diili, koska siinä joku oikeasti saa Suomessa sitä ruokaa + Jyrtsä ei pääse olemaan rähmällään EU:hun päin.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

siviilitarkkailija

Eino Eino, sä oot aivan liian rehellinen etkä ymmärrää korporaatiokommunismin hädänalaisia tarpeita. Esinnäkin:

Jos Käteinen antaa sulle 20 miljoonaa ruoka-apuun (suomalaisille) niin

1. Poliittisesti valittavan hätäruoka-johtajan palkka on väintään 1 000 000 € vuodessa. Ja jotta tämä johtaja olisi vakuuttava ja kattava, ja ettei punaisen ristin johtajat nauraisi tätä ulos kokkaritilaisuuksista hänellä olisi oltava 
- autoetu min 300 000 €,
- autonkuljettaja (100 000 €) että voi nopeasti ja joustavasti kulkea avustuspisteistä toiseen 
- edustusasunto(2 milj euroa) että voi tavata kohderyhmien päättäjiä
- 200 000 euroa siivoojien, talonmiesten yms henkilökunnan palkkaamiseen.
- edustusrahaa (400 000 €) koska näissä jutuissa voi toiminta loppua aika nopeasti jos ei ole edustusrahaa. 
-Henkilökohtainen  sihteeri 300 000 € vuodessa.

2. 2 hehkeää korporaatiokommarimisua osastojohtajiksi min.  500 000 € kpl.

3. 20 monikulttuurista kuntajohtotyöntekijää a 100 000 € kpl.

4. 200 jakelutyöntekijää 25 000 € kpl ja näille kaveri (toiset 200 a 25000€ kpl) että saat lomat ja muut vapaat hoidettua.

5. 1 milj € jaettavaksi kok,sdp,kepun puoluetstolle ettei tule virkaesteitä kun poliittisesti valitut virkahenkilöt tutkivat vääristääkö sinun ruoka-apusi markkinoita.

5. Sitten sinun pitää varata n 2 miljoonaa euroa markkinointiin jossa kerrot että olet jakamassa ilmaista ruokaa.

jne jne

....

Kuule Eino, Mulla on sulle hyviä ja huonoja uutisia. Ensiksi ne hyvät uutiset. Organisaatio toimii fantastisesti. Olet tullut markkinoille erittäin vahvasti ja tietoisuus markkinoilla on vahvaa. Järjestelmä ja avainhenkilöt ovat ottaneet vastuualueensa tiukasti hallintaan ja kohtaavat tulevaisuuden haasteet luottavaisesti ...

Sitten ne huonot uutiset. Valitettavasti vahvan brändin ja toimivan organisaation luominen kulutti niin paljon resursseja että tänävuonna tuosta 20 miljoonasta ei riittänyt resursseja itse ruoan hankkimiseen, mutta tilanne ei ole katastrofaalinen, päinvastoin. Voimme käyttää organisaation koko resursseja valtiovallan suuntaan. Olemmekin rohkeasti saaneet apuja sekä tarjonneet avainhenkilöille uramahdollisuuksia, että mikäli valtiovalta lahjoittaisi tänävuonna 20 miljoonaa lisää sen 20 miljoonan päälle, organisaatiomme pystyisi tarjoamaan suomalaisille myös ruokaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

törö

Quote from: John Doe on 26.12.2013, 12:40:01
Suomen osuus yhteensä 3,4 miljardin euron rahastosta on 20 miljoonaa euroa.
Suomi on saanut vuosittain ruoka-apua noin 3–5 miljoonan euron edestä."

Suomen saamisista iso siivu on mennyt ulkomaisille kerjäläisille ja halpatyöntekijöille, eli todellinen summa on pienempi.

Nuivatar

Ja jospa näihin ruoka-apuihin vihdoinkin saataisiin se velvoite esittää Kela-kortti? Legenda kertoo, että väärinkäytökset vähenivät n. 99% entisestä, kun alettiin vaatimaan tuota taikakorttia...