News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suuri Joulukuusi-Gallup 2013

Started by Goman, 15.12.2013, 09:42:33

Previous topic - Next topic

Miten hankit Joulukuusen ?

Ostan aidon kuusen
5 (5.7%)
Haen kuusen omasta metsästä
14 (15.9%)
Saan kuusen
3 (3.4%)
Varastan kuusen
12 (13.6%)
En laita kuusta
42 (47.7%)
Laitan muovikuusen
12 (13.6%)

Total Members Voted: 88

Voting closed: 25.12.2013, 09:42:33

dothefake

Joko kuusi on varastettu, vai luotatteko viime tingan rauhallisuuteen?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Muuttohaukka

Quote from: Emo on 15.12.2013, 13:51:36
Opiskeluaikoina joulukuusen varastaminen oli miehelläni ja minulla jo perinne, nykyään joulukuusi ostetaan ja sijoitetaan ulos koska allergiani ei salli kuusen viettää joulua kanssani samassa tilassa.
Mutta keittiön ja olkkarin ikkunasta se näkyy sisälle. Muovikuusta en tahdo.
Teillä on sotten sama idea kuin  meillä. Tosin allergia ei ole syynä vaan nuo toheltajat ja muutenkaan en erityisemmin pidä koko kuusijutusta.
Haimme ikkunan alle kuusen ja siihen talipalloja ja siemenpötköjä sekä lyhde linnuille. Saa olla siinä helmikuun lopulle. En myöskään halua muovikuusta.
Katajia on terassilla ja jäälyhtyjä pihassa. Aattona sitten jätkänkynttilä palamaan.

Marija

Hain eilen hienon, 10 vuotta kasvatetun kuusen, komein, mikä mulla on koskaan ollut. Laitoin siihen heti sekä tähden, sähkökynttilät, että ikkunavalokoristuksenkin. Muutoin en ole vielä koristellut. Ehkä otan nuo ikkunavalot siitä vielä pois.

JoKaGO

Quote from: Marija on 15.12.2013, 13:43:06
Kuusen pidän ainakin Nuutin-päivän yli, eli 13. tammikuuta. Kristillinen jouluaika kuulemma kestää helmikuuhun, Kynttilänpäivään asti.

Eli Vanhojen piikojen päivään.  :roll:

Mää nääs varastan joulukuusen. Tai "varastan"... Isäukko joskus sai sotakaveriltaan ison tilan isännältä, mökkinaapuriltamme, luvan hakea kuusen itselleen ja muutaman lapsilleenkin hänen mailtaan. Tuo isäntä on jo vapautunut sotavammoistaan, mutta uuden isännän kanssa en ole vielä kuusiasiaa sopinut. Hakkuilla olevat oksat ja muut jämät saan vapaasti hakea saunapuikseni, enkä epäile hetkeäkään, että kuusivarkaissa ollessanikaan joutuisin Ukko-Pekan jyvälle.

Kinkun hankin valmiina Tammelantorilta Papan Saunapalvin Maunolta. Siitä ei kinkku parane, tosin jos sen hakee paljon ennen aattoa, siitä menee lähes kilo illassa, ja aattona onkin jo niin ummella, että vain väskynäsoppa maistuu  ;D

Nyt tässä on pari edellistä joulua, kuten tämäkin mennyt/menossa kaakana, niin kaakana, että joulukin tulee vasta Uutena vuotena. Tai no, täällä on länsimainen joulu, uusi vuosi ja sitten uusi-uusi vuosi loppiaisena, ja koko tuon ajan vähän niin kuin juhlitaan. Maksa viheltää!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Marija

Joulukuuseni päästelee vahvoja havulöyhähdyksiään.
Puolipakana kun olen, juttelen myös joulukuuselle. Jopa halaan sitä.
Silloin saattaa levitä vahva kuusentuoksu huoneeseen.

Aiemmin annoin heille nimetkin, en välttämättä enää. Ja surullinen on hetki kun kannan kuolevan, mutta kauniisti palvelleen kuusen roskaläjään. Pyydän hältä aina anteeksi ja koen olevani hyvin julma.

JoKaGO

Quote from: Marija on 21.12.2013, 15:57:29
Joulukuuseni päästelee vahvoja havulöyhähdyksiään.
Puolipakana kun olen, juttelen myös joulukuuselle. Jopa halaan sitä.
Silloin saattaa levitä vahva kuusentuoksu huoneeseen.

Aiemmin annoin heille nimetkin, en välttämättä enää. Ja surullinen on hetki kun kannan kuolevan, mutta kauniisti palvelleen kuusen roskaläjään. Pyydän hältä aina anteeksi ja koen olevani hyvin julma.

Anoppi-evp sai kerran appi-evp:n varastaman kuusen elpymään kuusenjalassa niin, että se alkoi tehdä vuosikasvaimia. Tuolloin 80-luvulla ei tiedetty mitään kerkkäteestä tms., joten kevään tullen tuokin kuusi päätyi pannuhuoneen uuniin. Mutta yhtään ei varistellut olohuoneessa  8)

Niin Marija, appi-evp oli aikoinaan metsuri, ei mikään puunhalaaja  ;) Teepäs perässä!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Goman

Kävi niin kuin ounastelinkin; muovikuusen suosio on kasvanut selvästi vuodesta 2011.
Niin muuttuu maailma... halusimme tai emme.

Hyvää Joulua kaikille lukijoille, kuusesta riippumatta.  :)

Nuivanlinna

Hain Seija-myrkyn kaataman kuusen latvaosan metsästä, näin jollekin kuusivauvalle avautui mahdollisuus luoda aikuisena uraa metsäteollisuuden palveluksessa. Hyvää Joulua!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

59ikapod

Eihän tuo kuusen varastaminen itselle ja omaan käyttöön ole mitään. Kaveri varasti myyntiin. Kuorma-auton perästä oli nostettu iso määrä kuusia asfaltille. Omistaja myi auton toiselta sivulta ja kaveri rupesi myymään omiin nimiinsä toiselta puolelta. Kyllä juopuneet keksii.
Itse olen kuusen varastanut jo 20 v. En katso syyllistyneeni mihinkään rikokseen tai  vääryyteen. Naapuri haki mun puolelta  jo paljon ennen kuin satuin huomaamaan. Asia on molempien tiedossa, hyväksytty ja sovittu. mutta saan mä kyllä  siitä riidan Tapanina kun joulusahteja juodaan, jos ei muusta. Kun se teki sitä jo ennenkuin huomasin. Olen siis tappiolla.

l'uomo normale

Joskus hankin vielä taas joulufiikuksen.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

mikkoR

Itse olin ennen sitä mieltä että varastettu kuusi on ainoa oikea kuusi, nykyisenä joulukuusen kasvattajana olen eri mieltä  ;D
Tosin jos ei omalta pihalta sattuisi löytymään kuusia niin varastaisin sen edelleen...
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote from: mikkoR on 24.12.2013, 21:18:15
Itse olin ennen sitä mieltä että varastettu kuusi on ainoa oikea kuusi, nykyisenä joulukuusen kasvattajana olen eri mieltä  ;D
Tosin jos ei omalta pihalta sattuisi löytymään kuusia niin varastaisin sen edelleen...

Me BS-konsultit tunnemme kyseisen strategian nimellä pragmatic flexibility. ;)
Non poteris veritatem

Luotsi

Valtion mailta kun hakemassa käy, niin on kuin itteltään varastais  :)
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Emo

Entisenä perinnevarkaana ostin sitten kuitenkin pienen pöytäkuusen jonka toin sisälle, ja nyt odottelen milloin happi alkaa käydä senverta vähiin että kuusi lentää pihalle.
Vaan jospa tuo olisi niin pieni että se voisi olla?

Marija

Kastele sitä hellästi.
Itse lorotan päivittäin kastelukannusta vettä kuusen rungolle ja tuuheille oksille.
Myös kuusen jalassa on tietenkin vettä.