News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Synkkä käyrä Suomen rahoista - he ovat vastuussa, katso nimilista

Started by JaanaT, 09.12.2013, 18:22:43

Previous topic - Next topic

JaanaT

Suomen valtionvelka lähti reippaaseen nousuun 2009, kun pääministerinä oli Matti Vanhanen (kesk) ja valtiovarainministerinä Jyrki Katanen (kok). Kesäkuusta 2011 alkaen pääministerinä on toiminut Katainen ja hänen valtiovarainministerinään Jutta Urpilainen (sd).

(http://is12.snstatic.fi/img/468/1288630320733.jpg)

Katso ketkä olivat vallassa ja vastuussa, kun velkaralli ryöpsähti uudestaan käyntiin.

2008

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk)

Valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok)

Anni Sinnemäki (vihr), Stefan Wallin (rkp)

Hallituksessa: keskusta, kokoomus, vihreät, rkp

2009

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk)

Valtiovarainminsteri Jyrki Katainen (kok)

2010

Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) 22.6. saakka

Pääministeri Mari Kiviniemi (kesk) 22.6. alkaen

Valtiovarainminsteri Jyrki Katainen (kok)

2011

Pääministeri Mari Kiviniemi (kesk) 22.6. 2011 saakka

Valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok) 22.6.2011 saakka

Pääministeri Jyrki Katainen (kok) 22.6. 2011 alkaen

Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd) 22.6.2011 alkaen

Paavo Arhinmäki (vas), Ville Niinistö (vihr), Stefan Wallin (rkp), Päivi Räsänen (kd)

Hallituksessa: kokoomus, sdp, vasemmistoliitto, vihreät, rkp, kd

2012

Pääministeri Jyrki Katainen (kok)

Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd)

Paavo Arhinmäki (vas), Ville Niinistö (vihr), Stefan Wallin 5.7.2012 saakka, Carl Haglund (rkp) 5.7. alkaen, Päivi Räsänen (kd)

2013

Pääministeri Jyrki Katainen (kok)

Valtiovarainministeri Jutta Urpilainen (sd)

Paavo Arhinmäki (vas), Ville Niinistö (vihr), Carl Haglund (rkp), Päivi Räsänen (kd)

Suomen velkaantuminen
Do NOT touch the dot, OK? .

Sour-One

Everyman

Nyt, nyt ollaan todella syväluotaavan talousjournalismin äärellä. Ihan huimaa tällainen journalismi, hui.

JaanaT

Quote from: Everyman on 09.12.2013, 21:34:23
Nyt, nyt ollaan todella syväluotaavan talousjournalismin äärellä. Ihan huimaa tällainen journalismi, hui.

Anna huimata vaan, mutta tuossa nyt kuitenkin ovat ne henkilöt jotka ovat lähes täysin voineet päättää ja ovat päättäneet montako miljardia otetaan. Vai kysyttiinkö sinulta? Minulta ei kysynyt kukaan. Yleensä jos jollekin otetaan velkaa, kyllä velanottajalta kysytään että sopiiko. Jopa nimiä laitellaan papereihin.

Sour-One

Quote from: JaanaT on 09.12.2013, 21:44:27

Anna huimata vaan, mutta tuossa nyt kuitenkin ovat ne henkilöt jotka ovat lähes täysin voineet päättää ja ovat päättäneet montako miljardia otetaan. Vai kysyttiinkö sinulta? Minulta ei kysynyt kukaan. Yleensä jos jollekin otetaan velkaa, kyllä velanottajalta kysytään että sopiiko. Jopa nimiä laitellaan papereihin.

Eikä kukaan kysynyt sinulta edes sitä, haluatko olla maksamassa Länsimetroa. Tulevasta Pisara-radasta nyt puhumattakaan. Ja kaikki muu siihen päälle. Halusit tai et, maksaja olet. Siis siinä tapauksessa, että olet nettoveronmaksaja etkä pelkästään verovaroin tuotettujen palvelujen käyttäjä.

JaanaT

Quote from: Sour-One on 09.12.2013, 21:48:37

Eikä kukaan kysynyt sinulta edes sitä, haluatko olla maksamassa Länsimetroa. Tulevasta Pisara-radasta nyt puhumattakaan. Ja kaikki muu siihen päälle. Halusit tai et, maksaja olet. Siis siinä tapauksessa, että olet nettoveronmaksaja etkä pelkästään verovaroin tuotettujen palvelujen käyttäjä.

Kerronpa sinulle uutisen joka saattaisi jotakuta hieman harmittaa. En asu Suomessa. Viimeisen 18 vuoden aikana olen ollut siellä alle parin vuoden ajan, joten en maksa latiakaan, enkä tule ikinä maksamaan, sinä ja te maksatte.

Joskus tulevat eläkkeet tulen kuitenkin ottamaan täysimääräisinä, mutta en edelleenkään käytä sentin jeesusta Suomessa kulutukseen, kun siitä näetsä voisi mennä jokin arvonlisäveronsirpale neekereitten taikaseinään. Ei käy minulle  8)

Sour-One

Quote from: JaanaT on 09.12.2013, 21:59:11

Kerronpa sinulle uutisen joka saattaisi jotakuta hieman harmittaa. En asu Suomessa. Viimeisen 18 vuoden aikana olen ollut siellä alle parin vuoden ajan, joten en maksa latiakaan, enkä tule ikinä maksamaan, sinä ja te maksatte.

Joskus tulevat eläkkeet tulen kuitenkin ottamaan täysimääräisinä, mutta en edelleenkään käytä sentin jeesusta Suomessa kulutukseen, kun siitä näetsä voisi mennä jokin arvonlisäveronsirpale neekereitten taikaseinään. Ei käy minulle  8)

Et asu Suomessa? Minua ei harmita ollenkaan; päinvastoin! Olen erittäin iloinen.

Rullaluistin

Quote from: JaanaT on 09.12.2013, 18:22:43
Suomen valtionvelka lähti reippaaseen nousuun 2009, kun pääministerinä oli Matti Vanhanen (kesk) ja valtiovarainministerinä Jyrki Katanen (kok). Kesäkuusta 2011 alkaen pääministerinä on toiminut Katainen ja hänen valtiovarainministerinään Jutta Urpilainen (sd).
Ansiokkaasti toimivat näitä edellisetkin. Olisi ollut mahdollista maksaa velat pois.

JaanaT

Quote from: Sour-One on 09.12.2013, 22:02:05

Et asu Suomessa? Minua ei harmita ollenkaan; päinvastoin! Olen erittäin iloinen.

Iloinen omasta vai minun puolestani?

Sour-One

Quote from: JaanaT on 09.12.2013, 22:13:26
Quote from: Sour-One on 09.12.2013, 22:02:05

Iloinen omasta vai minun puolestani?

Omasta puolestani tietty. Miksi minä nyt sinun puolestasi olisin iloinen? En tunne sinua enkä edes halua tuntea.

JaanaT

/\

Sehän hienoa! Ymmärsit varmaan kuitenkin että minä en maksa ja sinä maksat?

Olen 100varma siitä, että todella monet teistä tekisivät samoin kuin minä, ulos ja äkkiä, ennen kuin kaikki on mennyt. Mutta mutta, se vaan valitettavasti on lähes mahdoton liike sellaisille, eli useimmille suomalaisille, joilla a; on työpaikka kiinni Suomessa ja b; ei ole varaa lähteä. Itse aikanaan otin vaan riskin ja lähdin. Periksiantamaton pärjää aivan missä tahansa.

Sour-One

Quote from: JaanaT on 09.12.2013, 22:22:49
/\

Sehän hienoa! Ymmärsit varmaan kuitenkin että minä en maksa ja sinä maksat?

Olen 100varma siitä, että todella monet teistä tekisivät samoin kuin minä, ulos ja äkkiä, ennen kuin kaikki on mennyt. Mutta mutta, se vaan valitettavasti on lähes mahdoton liike sellaisille, eli useimmille suomalaisille, joilla a; on työpaikka kiinni Suomessa ja b; ei ole varaa lähteä. Itse aikanaan otin vaan riskin ja lähdin. Periksiantamaton pärjää aivan missä tahansa.

Kyllä. Kyllä. Olen erittäin iloinen, että sinä et asu Suomessa.

JoKaGO

Huhhuh, hapannaama, ulos nyt!

JaanaT:lle pinnat. Kun joskus kerran vielä saadaan totuuskomissio aikaiseksi, niin siellähän nahkurin orsilla tapaavat.

Ja joku vitsiniekka otti "edeltäjät" mukaan kuppatestiin. Pitää muistaa, että he eivät "ryypänneet" velaksi, vaan pitivät huolen, että vientiteollisuutemme tuotti "ryypättävää". Velat teki Viinanen ja Aho, ja ne velat oli alle puolet nykyvelan määrästä.
Sen sijaan ketju Ahtisaari - Lipponen - Niinistö hankki Suomeen hyvinvointia tukien muutamien vuorineuvosten vientiponnisteluja, nimeltä mainiten Martin Saarikangas, Antti Herlin ja Matti Sundberg.

En ymmärrä tuollaisten asennetta kuin nimim. Sour-Onella on. Mitä Sinä olet muka tehnyt Suomen vientiteollisuuden toimintaedellytysten parantamiseksi? Lappanut verovarojamme Kreikkaan  ;D

213 sanaa riittää, yksi A4.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Sour-One

Quote from: JoKaGO on 12.12.2013, 22:15:26
Huhhuh, hapannaama, ulos nyt!

JaanaT:lle pinnat. Kun joskus kerran vielä saadaan totuuskomissio aikaiseksi, niin siellähän nahkurin orsilla tapaavat.

Ja joku vitsiniekka otti "edeltäjät" mukaan kuppatestiin. Pitää muistaa, että he eivät "ryypänneet" velaksi, vaan pitivät huolen, että vientiteollisuutemme tuotti "ryypättävää". Velat teki Viinanen ja Aho, ja ne velat oli alle puolet nykyvelan määrästä.
Sen sijaan ketju Ahtisaari - Lipponen - Niinistö hankki Suomeen hyvinvointia tukien muutamien vuorineuvosten vientiponnisteluja, nimeltä mainiten Martin Saarikangas, Antti Herlin ja Matti Sundberg.

En ymmärrä tuollaisten asennetta kuin nimim. Sour-Onella on. Mitä Sinä olet muka tehnyt Suomen vientiteollisuuden toimintaedellytysten parantamiseksi? Lappanut verovarojamme Kreikkaan  ;D

213 sanaa riittää, yksi A4.

Jokago... ensinnäkin kannattaa tsekata mitä sana Sour voisi tarkoittaa Homma nimisellä keskustelupalstalla... keksit varmasti, kun oikein yrität. Käytä vaikka google-kääntäjää; ohessa linkkikin http://translate.google.fi/

Toiseksi onko mielestäsi vuoden 60 miljardia euroa puolet vuoden 2013 93 miljardista?

Kolmanneksi. Ei. En ole tehnyt mitään Mitä Suomen vientiteollisuuden toimintaedellytysten parantamiseksi. Ja ei. En ole lappanut verovarojamme Kreikkaan.

Edit. Neljänneksi; listalta tosiaankin puuttuu Lehmannin veljekset

JoKaGO

Quote from: Sour-One on 12.12.2013, 22:29:38
Jokago... ensinnäkin kannattaa tsekata mitä sana Sour voisi tarkoittaa Homma nimisellä keskustelupalstalla... keksit varmasti, kun oikein yrität. Käytä vaikka google-kääntäjää; ohessa linkkikin http://translate.google.fi/

Miten tuo liittyi minuun? Mikset käännä itse tuota kaikille meille? Googlekin sen kertoo, että hapan mikä hapan, mutta miten se liittyy minuun? No, se siitä off-topicista.

Toiseksi onko mielestäsi vuoden 60 miljardia euroa puolet vuoden 2013 93 miljardista?

Tämäkin vaatisi hiukan avaamista.

Kolmanneksi. Ei. En ole tehnyt mitään Mitä Suomen vientiteollisuuden toimintaedellytysten parantamiseksi.

Ylläri.

Ja ei. En ole lappanut verovarojamme Kreikkaan.

Mutta kannatat toimia kuitenkin?

Euran Daltonitkin puuttuvat, samoin Saku ja Mikko Koivu. Mitä mitä mitä?

JaanaT on asiallisella asialla, joten voisimme kai kommentoida hänen kirjoitustaan, eikä keljuilla toisillemme. OK?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Sour-One

Quote from: JoKaGO on 12.12.2013, 22:58:26
Quote from: Sour-One on 12.12.2013, 22:29:38

Miten tuo liittyi minuun? Mikset käännä itse tuota kaikille meille? Googlekin sen kertoo, että hapan mikä hapan, mutta miten se liittyy minuun? No, se siitä off-topicista.

Tämäkin vaatisi hiukan avaamista.

Kolmanneksi. Ei. En ole tehnyt mitään Mitä Suomen vientiteollisuuden toimintaedellytysten parantamiseksi.

Ylläri.

Ja ei. En ole lappanut verovarojamme Kreikkaan.

Mutta kannatat toimia kuitenkin?

Euran Daltonitkin puuttuvat, samoin Saku ja Mikko Koivu. Mitä mitä mitä?

JaanaT on asiallisella asialla, joten voisimme kai kommentoida hänen kirjoitustaan, eikä keljuilla toisillemme. OK?

Sour-One nicci... yritä vielä, annan lisää apuja niin ehkä pystyt...http://translate.google.fi/#fi/en/nuiva

Vuonna 1995 oli velkaa noin 60 miljardia ja vuonna 2013 93 miljardia; onko mielestäsi laina tällä hetkellä kaksinkertainen tai edes puolitoistakertainen vuoteen 1995 verrattuna?

Miten Sinä olet edistänyt vientiteollisuuttamme?

Ei, en kannata rahan lappamista Kreikkaan. Ei ole minun vikani, että pääsi kehittelee moisia ajatuksia.

Lehmannin veljekset... etkö hokaa. helpotan vielä tätäkin kohtaa.... http://fi.wikipedia.org/wiki/Lehman_Brothers

Ja ei. En tule sitten pyyhkimään.