News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Millä mielellä äänestät perussuomalaisia?

Started by Miniluv, 03.12.2013, 16:44:02

Previous topic - Next topic

Millä mielellä äänestät perussuomalaisia?

Puolue minun makuun; jaan ps-laisen arvomaailman
28 (11.1%)
Paras ratkaisu tässä tilanteessa; useita minua miellyttäviä linjauksia
129 (51.2%)
Nenääni pidellen ja hammasta purren. Toivottavasti jotain parempaa tulee tarjolle!
56 (22.2%)
En äänestä perussuomalaisia
39 (15.5%)

Total Members Voted: 252

Emo

Quote from: Suvaitsevainen Vihreä on 03.12.2013, 19:57:56
Persut lienee kaikesta sekoilustaan ja pelleilystään huolimatta ainoa puolue, mitä edes voi harkita äänestävänsä.

Hiukan pelkään, että mikäli ne todella pääsisivät valtaan, niin ne ryssisivät koko homman megalomaanisesti. Toisaalta voiko vielä pahemmin ryssiä kuin Kataisen hallitus?

Vastaus: ei voi. Joten persujen äänestämisessä ei ole riskiä, se on riskitöntä  :)

Koepotkupallo

Quote from: Kukko on 03.12.2013, 19:50:16
Koska Halla-aho.

+1

Jo Vieraskirjan ajoilta n. vuodesta 2006 ja äänestänyt Halla-ahoa aina kun on ollut ehdokkaana. Tämä äänestyskäyttäytyminen loppuu eurovaaleihin tai mahdollisesti seuraaviin eduskuntavaaleihin, jossa Halla-aho on toivottavasti ehdokkaana keräämässä suurta henkilökohtaista äänisaalista, joka tietysti auttaa myös muita saman puolueen ehdokkaita.
Rehellinen lapinmies on myös yrittäjä-lakimies, varatuomari, suunnistaja, aloittaja, kenttäjuristi, juristi, auktorisoitu lakimies, varatuomari, juristi ja pelle.

Perttu Ahonen

Perussuomalaiset on ainoa vaihtoehto, koska perussuomalaiset ovat kansallismielinen puolue joka vastustaa plutokraattista globalismia, eli bolshevismia 2.0

Hämeenlinnan Oraakkeli

Nenääni pidellen ja hammasta purren. Toivottavasti jotain parempaa tulee tarjolle!

Puolue on vain ja ainoastaan väline. Jos joskus tulee sellainen ihme että tulee uusi parempi puolue, niin sitten sinne ja sitä äänestetään. perussuomalaiset ovat nykyisistä vähiten huonoin.

Oami

PS on puolue-rankingissani tukevasti kolmen parhaan joukossa. Tosin se ei vielä riitä siihen, että sitä äänestäisin, millään mielellä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Veikko

Paras ratkaisu tässä tilanteessa. Ja eduskunnassa vaikuttavista puolueista persujen henki on demokraattisin. Demokratiaa vierastavat - tai suorastaan vastustavat - tahot sanovat sitä "populismiksi".

(Ja hitto - taktisista syistä olen äänestänyt jopa kokoomusta! :o )
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Micke90

Quote from: Marija on 03.12.2013, 20:30:37
Jaan perussuomalaisen arvomaailman.

Olen Persu. Ole sinäkin!

En ole möläyttelijä ja perseurpoilija. Älä ole sinäkään.

Itse äänestin Persuja protestiksi vuonna 2011 - ja se protesti jatkuu niin kauan kuin EU:ssa riittää ongelmia.

JmR

Ei ole vaihtoehtoa joka tarjoaisi etäisyyttä EU:sta ja oikeistolaista talouspolitiikkaa. Katotaan ketä tässä pitkin hampain pystyy äänestämään.

1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

Defiance

Quote from: Dharma on 03.12.2013, 18:31:01
En pysty enää äänestämään muita puolueita kuin Perussuomalaisia. Perussuomalaiset on ainoa suomalaisten etua ajava puolue. Tilanne on todella perverssi, kun yli 80 % äänistä saavat puolueet priorisoivat jotain muuta kuin suomalaista valtaväestöä ja näiden itsestään selviä materiaalisia tarpeita.

Olen itse asiassa ruvennut suhtautumaan hyvin skeptisesti yhteiskuntamuotoomme. Sen historia on lyhyt ja voi hyvin olla, että olemme palaamassa maailmassa aikaan, jossa tällainen systeemi ei yksinkertaisesti selviä hengissä eloonjäämistaistelussa. Kiinalaisilla, arabeilla ja venäläisillä on paljon pidempi historia omasta yhteiskuntamuodostaan ja vaikka länsimainen demokratia saikin yliotteen, saattaa se olla hyvinkin nopeasti murenemassa ja pysyvästi.

Kerrotko lisää näistä yhteiskuntamuodoista?

Persuthan se on vähiten huonoin vaihtoehto. Ei nyt tule mieleen oikein muitakaan puolueita, joita voisi äänestää.
""Jokainen meistä eurooppalaisista on syntynyt kulttuuriin, joka on rasistinen"

- Anna Rastas, SK, 8.12.2012.

Morsum

LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

stefani

En osaa valita tämän hommaäänestyksen vaihtoehdoista, mutta äänestän PS:ää siksi, että PS:läiset vaikuttavat usein olevan kiinnostuneita siitä miten suomalaisille käy tulevaisuudessa. Tämä kyseinen asia ei näytä kiinnostavan muiden puolueiden edustajia, joille politiikka on vain teatteria.

Kulttuurirealisti

Kevyesti hampaita kiristellen. EU-vaaleissa tosin valinta on helppo, koska EU- ja mamu-linjaus korostuu.

Odottaisin persuilta uskottavampia linjauksia verotuksessa, kauppapolitiikassa ja yleisessä talouspolitiikassa. Monien persuedustajien ja -ehdokkaiden tietämys ja näkemys taloudesta ei ihan täysin vakuuta.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

FadeAway

Missä ne PS:n maahanmuuttopolitiikan toimet ovat ?

Immonen on kasan aloitteita duunannut ja JH-a:n muutamat puheenvuorot.
Jotenkin aika vähän 39, siis 38:lta kansanedustajalta.

Ennen 2011 EK-vaaleja oli kuitenkin näkemys, että nuiva linja ajaisi järkevää maahanmuuttopolitiikkaa.

ps.
En tarkoita, että muut puolueet olisivat tehneet sen enempää ja oppositio.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Oami

Quote from: Veikko on 04.12.2013, 00:49:34
Paras ratkaisu tässä tilanteessa. Ja eduskunnassa vaikuttavista puolueista persujen henki on demokraattisin.

Mikä persuissa tarkkaan ottaen on demokraattisempaa kuin muutoksessa?

Nationalisti

Quote from: Oami on 04.12.2013, 08:26:18
Paras ratkaisu tässä tilanteessa. Ja eduskunnassa vaikuttavista puolueista persujen henki on demokraattisin.

Älkää nyt tosissaanne ottako tuota "muutos on ny eduskuntapuolue!!1" läppäänne. :D
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Turjalainen

Vielä vuonna 2010 katsoin olevani noin 70-75%:sti Perussuomalainen.

Sittemmin puolueen kehityssuunta ei ole ollut monilta osin kovin tyydyttävää. Tällä hetkellä olen noin 60%:sti Perussuomalainen.

Voi sanoa, että koen noin 25:% verran vetoa IPU:un ja 15:%n verran Muutokseen.

Käänteisesti voisi sanoa, että puolueiden vetovoima minuun, tai niiden linjausten/perusarvojen veto minuun menee suunilleen näin:

Perussuomalaiset 60%
Itsenäisyyspuolue 50%
Kristillisdemokraatit ja Muutos 2011 40%
(EU-vastainen)-Keskusta ja (EU-vastainen konservatiivisiipi)-Vasemmistoliitto 25-30%
Kokoomus ja SDP 15-20%
Vihreät 10%
RKP 0-3%
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Rubiikinkuutio

"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Lalli IsoTalo

.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Oami

Quote from: Nationalisti on 04.12.2013, 08:57:17

Älkää nyt tosissaanne ottako tuota "muutos on ny eduskuntapuolue!!1" läppäänne. :D

Tietenkin otan. Ja sanamuotohan oli sitä paitsi "eduskunnassa vaikuttava puolue".

guest3656

Persuissa ei mikään ole tietenkään demokraattisempaa, koska persut edustavat arkirealismia, muutos taasen ainoastaan idealismia.

Persut ovat kana, muutos on muna, jonka kana munii jos on muniakseen.

Olli_Johannes

Olen persu, koska puolueen linja on kokonaisuudessaan lähimpänä omaani. EU:n suhteen olen enemmän IPU:n linjalla. IPU:lta kuitenkin puuttuu selkeä linja melkein kaikkeen muuhun. Myöskään persujen kaikki ympäristölinjaukset eivät miellytä minua. Viimeisimpänä Talvivaaran puolustelu. Sen sijaan vennamolaisuus ei haittaa yhtään, päin vastoin.

Turjalainen

"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Dharma

Quote from: Defiance on 04.12.2013, 03:56:49
Quote from: Dharma on 03.12.2013, 18:31:01
En pysty enää äänestämään muita puolueita kuin Perussuomalaisia. Perussuomalaiset on ainoa suomalaisten etua ajava puolue. Tilanne on todella perverssi, kun yli 80 % äänistä saavat puolueet priorisoivat jotain muuta kuin suomalaista valtaväestöä ja näiden itsestään selviä materiaalisia tarpeita.

Olen itse asiassa ruvennut suhtautumaan hyvin skeptisesti yhteiskuntamuotoomme. Sen historia on lyhyt ja voi hyvin olla, että olemme palaamassa maailmassa aikaan, jossa tällainen systeemi ei yksinkertaisesti selviä hengissä eloonjäämistaistelussa. Kiinalaisilla, arabeilla ja venäläisillä on paljon pidempi historia omasta yhteiskuntamuodostaan ja vaikka länsimainen demokratia saikin yliotteen, saattaa se olla hyvinkin nopeasti murenemassa ja pysyvästi.

Kerrotko lisää näistä yhteiskuntamuodoista?

Persuthan se on vähiten huonoin vaihtoehto. Ei nyt tule mieleen oikein muitakaan puolueita, joita voisi äänestää.

Autoritaarisia ja hoitavat selviytymisensä hyvin, koska ovat edelleen pystyssä.

Dharma

Quote from: Axel Cardan on 04.12.2013, 19:02:22
Minun kannaltani on olemassa vain yksi ainoa kysymys, joka ratkaisee perussuomalaisuuteni:

Meneekö PS siihen ansaan, jonka hallitustunnustelija Sipilä ensiksi virittää?

Olli Rehnin ehdokkuus osoittaa, että tämä testi on taatusti edessä.

Minusta PS voisi hyvin jättää Keskustan väliin. Antaa Keskustan, SDP:n ja Kokoomuksen sössiä vielä seuraavat 4 vuottakin. Jos PS menee sinne mukaan, niin mitä se voi, kun kaikki muut puolueet ovat olennaisista kysymyksistä täysin päinvastaista mieltä?

Noottikriisi

Melko hyvillä mielin äänestän. Ainoa puolue joka ajaa Suomen etua eikä ylikansallisten ideologioiden. Pakkoruotsin, maahanmuuton ja EU-politiikan osalta lähimpänä minua. Pidän myös konservatiivisuudesta ja perinteiden kunnoittamisesta. Talouspoliittisesti olen myös suht vasemmistolainen joskin kannatan pragmaattisista syistä joitain oikeistolaisiksi miellettyjä ratkaisuja.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Takinravistaja

Perussuomalaiset on sekava lauma, joka pysyy koossa ainoastaan puheenjohtajansa voimalla. Kuka voisi korvata Soinin? Hän on 2000-luvun Veikko Vennamo.
On siellä eduskuntaryhmässä jokunen järki-ihminenkin, mutta muuten on porukkaa hyvin moneen lähtöön.

Oami

Quote from: Noottikriisi on 05.12.2013, 12:23:37
Melko hyvillä mielin äänestän. Ainoa puolue joka ajaa Suomen etua eikä ylikansallisten ideologioiden.

Millä perusteella muutos mielestäsi ei aja Suomen etua?

Demokratia toki voisi olla ylikansallinen ideologia, ei sillä. Tosin valitettavan harva sitä muuallakaan ajaa.

John

Quote from: Oami on 05.12.2013, 20:05:04
Quote from: Noottikriisi on 05.12.2013, 12:23:37
Melko hyvillä mielin äänestän. Ainoa puolue joka ajaa Suomen etua eikä ylikansallisten ideologioiden.

Millä perusteella muutos mielestäsi ei aja Suomen etua?

Demokratia toki voisi olla ylikansallinen ideologia, ei sillä. Tosin valitettavan harva sitä muuallakaan ajaa.

Millä perusteella muutos ajaa Suomen etua? Muutos-puolueen ohjelmissahan lukee vain "Suomen etu", mutta ei kerrota mitään, mikä se Suomen etu olisi. Jonkun mielestä Suomen etu voi olla vaikka se, että mennään EU:ssa kaikkiin ytimiin.

P.S. Ainiin unohdin: ehkä mun on turha kysyä mitään tällaista, koska Muutos-puolueen puoluesihteeri kiukuttelee mulle, kun joskus sanoin vähän pahasti.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/