News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Kyssäri: persujen kristillissosiaaliset arvot

Started by FatFrank, 21.11.2013, 18:03:48

Previous topic - Next topic

Persujen kristillissosiaaliset arvot

on hyvä asia puolueelle
31 (23.5%)
on hyvä asia suomelle
54 (40.9%)
kuuluu traditioihin ja traditioista täytyy pitää kiinni
34 (25.8%)
...kyseenalaisia
23 (17.4%)
on huono asia
14 (10.6%)
pitäisi heittää mappi ööhön
32 (24.2%)

Total Members Voted: 132

Morsum

Quote from: Punaniska on 26.11.2013, 18:55:02
Quote from: Morsum on 26.11.2013, 17:35:08
Minä itse näkisin kaikkein mieluusti uskonpuhdistuksen persuissa. Juuri nämä jeesustelijat ovat olleet tämänkin foorumin naamapalmujen loputtomia lähteitä.

Miks turhaan? Ei Persut ole muutenkaan kakkosen miehille ykkösvaihtoehto.

Ovat olleet jo useita vuosia.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Punaniska

Quote from: Morsum on 26.11.2013, 18:57:29
Minä itse näkisin kaikkein mieluusti uskonpuhdistuksen persuissa. Juuri nämä jeesustelijat ovat olleet tämänkin foorumin naamapalmujen loputtomia lähteitä.

Sulle ehkä. Mutta yks Morsumi ei tee äänisaalista.
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Morsum

Quote from: Punaniska on 26.11.2013, 18:58:41
Quote from: Morsum on 26.11.2013, 18:57:29

Sulle ehkä. Mutta yks Morsumi ei tee äänisaalista.

Ei tietenkään. Sebastian Tynkkysen muistan sanoneen televisiossa, että persunuorison johdossa heterot itseasiassa ovat vähemmistössä. Kyllä persujen äänestäjistä löytyy iso kasa seksuellivähemmistöjen edustajiakin.

koli

Persujen pitäisi lopettaa kaikenlainen jeesustelu ja tehdä nykyaikaista kansallismielistä politiikkaa, johon ei jeesustelu kuulu. Keskitytään niihin tärkeimpiin teemoihin ja jätetään jeesustelu Kristillisdemareille. SMP:n jäärät voisi potkia pois.
Mörökölli

FatFrank

Quote from: Miniluv on 26.11.2013, 18:41:51
Quote from: FatFrank on 26.11.2013, 17:20:09
tuolla, tuolla kaukana on maa nimeltä Egypti. Siellä ei pystytä päättämään onko taivaallinen laki maan laki vai demokratiaan perustuva perustuslaki maan laki. Demokratiaa siellä ei juuri ole...eikä se ole naapurimaissakaan kovin hyvällä tasolla. Tämä on yksi esimerkki miten uskonto vähentää ja tuhoaa yhteiskunnan demokraattista voimaa, vitaliteettia jne

Jälleen maineikkaan maasäteilyperiaatteen yksi sovellus :) Yhteiskunnassa - riippumatta kulttuurista ja mistään muusta - on mystis-maagista demokraattista voimaa, jota sitten yleiskäsite "uskonto" jotenkin vähentää.
demokratian fundamentteihin kuuluu sananvapaus, joka sekin on kyseenalaisella tasolla euroopassa ja suomessa mm koska islamia ei saa kritisoida julkisesti...ja muistamme kaikki muhammed pilapiirrokset kun lehdet eivät halunneet julkaista kuvia täällä suomessa
Liberalismi ja länsimaalaistuminen oli tulossa egyptiinkin viime vuosisadalla ennen muslimiveljeskunnan voimakasta nousua joka käänsi yhteiskunnan suunnan toiseen suuntaan. Iran on toinen esimerkki miten demokratia tuhottiin islamistisella vallankumouksella -79
''The only thing necessary for the triumph of evil..
is for good men to do nothing..''

Edmund Burke

Noottikriisi

Tämän gallupin perusteella näyttää siltä että tuollainen "uskonpuhdistus" karkottaisi kaksi kolmasosaa äänestäjistä.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Morsum

Quote from: Noottikriisi on 26.11.2013, 21:34:22

Tämän gallupin perusteella näyttää siltä että tuollainen "uskonpuhdistus" karkottaisi kaksi kolmasosaa äänestäjistä.

Ei välttämättä. Onhan täällä sellaisiakin persujen äänestäjiä, jotka äänestävät tälläkin hetkellä, vaikka kaipaavat kipeästi puolueeseen uskonpuhdistajaa. Itse uskon tuollaisen tuovan enemmän äänestäjiä kuin karkoittavan, koska Niikon kaltaiset jeesustelijat eivät oikein iske nykyaikaiseen ihmiseen, jolle uskonnolla ei ole mitään merkitystä.

Emo

Quote from: Morsum on 26.11.2013, 22:08:13

Ei välttämättä. Onhan täällä sellaisiakin persujen äänestäjiä, jotka äänestävät tälläkin hetkellä, vaikka kaipaavat kipeästi puolueeseen uskonpuhdistajaa. Itse uskon tuollaisen tuovan enemmän äänestäjiä kuin karkoittavan, koska Niikon kaltaiset jeesustelijat eivät oikein iske nykyaikaiseen ihmiseen, jolle uskonnolla ei ole mitään merkitystä.

Ai noinko uskot?
No, jokaisella meistä on uskomme.

Punaniska

Niitä uskonpuhdistettuja puolueita riittää kyllä. Myöskin homoille riittää avosylin vastaanottajia, jos nykyisillä reunaehdoilla oleminen Persuissa on liian vaikeaa. Tässä on vähän samaa henkeä kuin aikoinaan naispappeudessa tai nykyään naispalomiehissä: "mutkunmähaluun"

Morsum

Quote from: Punaniska on 26.11.2013, 22:16:46

Niitä uskonpuhdistettuja puolueita riittää kyllä. Myöskin homoille riittää avosylin vastaanottajia, jos nykyisillä reunaehdoilla oleminen Persuissa on liian vaikeaa.

Ei riitä persuhomoille ^^

Miniluv

Suomessa on jo riittämiin puolueita, jotka ovat mielin kielin homoihin päin. Se, joka ei ole, pitää muuttaa - vaikka se sitten jo olisikin paras vaihtoehto valmiiksi.

Miksi minulle tulee mieleen ne porukat, jotka haluavat asumaan ensimmäiseen maailmaan, mutta tuovat sinne kolmannen maailman mukanaan?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Morsum

Quote from: Miniluv on 26.11.2013, 22:19:26
Itse uskon tuollaisen tuovan enemmän äänestäjiä kuin karkoittavan, koska Niikon kaltaiset jeesustelijat eivät oikein iske nykyaikaiseen ihmiseen, jolle uskonnolla ei ole mitään merkitystä.

Esittelet kategorian "nykyaikainen", jonka sisältö on lähinnä "samaa mieltä tämän maailman morsumien kanssa". Ei jatkoa.

Ei varmaan mikään puolue voi pitää sisällään mitään kollektiivimieltä, jossa kaikki ovat samaa mieltä. Olen persujen linjausten kanssa hyvin paljon samaa mieltä todella monista asioista, ja aivan erityisesti pidän eurooppapolitiikasta. Toivoisin lähinnä, että puhuviin käärmeisiin massamurhaavaan ja umpimieliseen jumaluuteen uskovat eivät saisi ohjattua niin paljon puoluetta uskonnolliseen suuntaan.

Punaniska

Quote from: Morsum on 26.11.2013, 22:18:01
Ei riitä persuhomoille ^^

No sitten vaan kysymään, että saatteko perustaa "Kansalliset Kakkoset"-alajärjestön Persuihin. Persujen ei tarvitse ruuvata linjaansa homoja miellyttävämmäksi, mutta homot joutaisivat puolestaan suvaitsemaan tätä kristillissosiaalista arvomaailmaa. Tasapuolisuuden vuoksi, koska ne kristillispainotteisetkin persut suvaitsevat homoja.

Miniluv

Quote from: Morsum on 26.11.2013, 22:24:29
Toivoisin lähinnä, että puhuviin käärmeisiin massamurhaavaan ja umpimieliseen jumaluuteen uskovat eivät saisi ohjattua niin paljon puoluetta uskonnolliseen suuntaan.

Jumala lopettaa vain yhtä monta elämää kuin luo.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Morsum

Quote from: Miniluv on 26.11.2013, 22:28:35
Toivoisin lähinnä, että puhuviin käärmeisiin massamurhaavaan ja umpimieliseen jumaluuteen uskovat eivät saisi ohjattua niin paljon puoluetta uskonnolliseen suuntaan.

Jumalako ne lapset luo, eikä sukusolujen yhtyminen? Varmaan olisi jonkinlainen puoluepoliittinen päätöskin mietittävä, että ketä syytetään vaikka kuolemantuottamustilanteissa.

Noottikriisi

Ei varmaan mikään puolue voi pitää sisällään mitään kollektiivimieltä, jossa kaikki ovat samaa mieltä. Olen persujen linjausten kanssa hyvin paljon samaa mieltä todella monista asioista, ja aivan erityisesti pidän eurooppapolitiikasta. Toivoisin lähinnä, että puhuviin käärmeisiin massamurhaavaan ja umpimieliseen jumaluuteen uskovat eivät saisi ohjattua niin paljon puoluetta uskonnolliseen suuntaan.

Tämän kyselyn perusteella enemmistö on kanssasi eri mieltä. Minun käsitykseni on että kristilliset arvot ovat muovanneet nykyaikaisen länsimaisen yhteiskunnan kuten islamilaiset arvot ovat luoneet islamilaisen  yhteiskunnan (ja ateistiset arvot loivat Neuvostoliiton, Albanian ja Pohjois-Korean kaltaiset).
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

coscarnorth

Sen verran voisin osallistua keskusteluun, että katson kristinuskon omaavan - irrationaalisesta perustastaan huolimatta - huomattavasti terveemmän maailmankuvan kuin uudet läntiset uskonnot (humanismi, liberalismi, sosialismi jne.) omaavat. Avaintekijä sijaitsee kristinuskon ihmiskäsityksessä. Minulle on aivan turha tulla sanomaan, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä ja kun kaikki taloudelliset, sosiokulturaaliset, seksuaaliset ja yleiseettiset rajoitukset/normit poistetaan, niin sieltä vapautuu vain uusi ihana ihminen. Tällaista visiotahan humanistinen ja liberaali perspektiivi kaikessa banaaliudessaan edustaa.

Kuinka kukaan voi olla niin typerä, että kuvittelee tosissaan, että jokainen sivilisaatio on historiansa aikana luonut ankaran ja ahdasmielisen käyttäytymisnormiston ihan vain sattumalta? Sille on syynsä. Tietysti, joo, nyt 2000-luvulla ihminen on niin hirmuisen fiksu, ettei semmoisia enää tarvita. Kristinuskon ja muiden uskontojen sortuminen on johtanut uskontoakin surrealistisempiin käsityksiin ihmisestä, elämästä ym. Sen takia on hyvä, että tällaista kehitystä - joka eittämättä jatkuu katkeraan loppuunsa asti - on edes yksi puolue hidastamassa.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

normi

Quote from: Morsum on 26.11.2013, 16:22:19Mainitsemasi rauhanarvot sun muut eivät ole kristillisiä arvoja, vaan valistusajalla syntyneitä arvoja, jotka ovat kulkeneet käsi kädessä sekularisoitumisen kanssa.
Höpölöpö...

Kristilliset perusarvot löytyvät kymmenestä käskystä, kultaisesta säännöstä, sekä rakkauden kaksoiskäskystä.

Otetaanpa sitten esimerkiksi tuo kultainen sääntö, jota ei tietnkään islamista löydy, koska se hankaloittaisi vääräuskoisten listimistä moraalisessa mielessä.

Jeesus: "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille"

Islam: "Kukaan teistä ei ole uskovainen niin kauan kuin hän ei toivo veljelleen sitä, mitä hän toivoo itselleen".

Eli suomeksi: kristinuskossa halutaan hyvää kaikille ihmisille, islamissa vain uskonveljille (ei siis vääräuskoisille).

Tässä yksi ratkaiseva ero ja huomaamme heti, että islam on epäeettinen ja rasistinen uskonto kristinuskoon verrattuna.

Valistusaika ei ole luonut oikeastaan mitään uusia arvoja, vaan pääarvo oli valistukseen liittynyt tiedon ja tieteen edistyminen.
Impossible situations can become possible miracles

elukka

Tuoha rimmaa!
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

normi

Quote from: coscarnorth on 26.11.2013, 23:20:05Kuinka kukaan voi olla niin typerä, että kuvittelee tosissaan, että jokainen sivilisaatio on historiansa aikana luonut ankaran ja ahdasmielisen käyttäytymisnormiston ihan vain sattumalta? Sille on syynsä.
Tottakai jokaisella yhteisöllä on säännöt. Muuten se ei ole yhteisö. Nykyinen monikulttuurisuus toimii suoraan yhteisöllisyyttä ja yhteenkuuluvuutta vastaan. Samaten suvaitsevaisuus nykymerkityksessä toimii yhteiskunnan etua vastaan. Nykysuvaitsevaisuushan tarkoittaa sitä, että kaikkea vierasta pitää suvaita ja omia arvoja vastaavasti ei pidä suvaita mikäli ne ovat ristiriidassa vieraiden arvojen kanssa. Oikeastihan suvaitsevaisuus tarkoittaa jonkun asian jota ei hyväksy suvaitsemista (en hyväksy tupakanpolttoa, mutta suvaitsen, että sinä poltat nyt siinä. Jos itse hyväksyy tupakanpolton, niin ei sitä sitten erikseen tarvitse suvaita)

Jos otetaan esimerkiksi nyt tämä heteroydinperhe. Se on tietenkin muodostunut luonnolliseksi terveen yhteisön yksiköksi. Jos puhutaan homliiton suvaitsemisesta, niin oikeastihan sitten sanotaan ettei itse hyväksy niitä, mutta suvaitsee niiden olemassaolon.

Mihin asti meidän kannattaa suvaita yhteisöämme hajoittavia voimia, kuten vaikkapa ultraliberaaleja vihervasureita tai vaikkapa islamisteja? Kumpikaan edellämainituistahan ei suvaitse meidän perinteistä yhteisöämme ja sen normeja.

Erilaiset arvot luovat yhteiskunnasta epäyhtenäisen sillisalaatin, jossa on paljon ryhmiä, jotka suvaitsevat tai pikemminkin korkeintaan sietävät toisiaaan, mutta eivät hyväksy.

Siis... olisi viisasta vaalia hyväksihavaittuja perinteisiä arvojamme ja lopettaa vieraiden arvojen suvaitseminen meidän yhteisössämme. Sehän ei tarkoita sitä etteikö niitä suvaitsisi ensinkään. Voimme kernaasti jatkaa suvaitsemista siten, että vieraat normit ja arvot ovat siinä vieraassa yhteisössä, joka on siellä meidän yhteisömme (SUOMI) ulkopuolella.
Impossible situations can become possible miracles

Emo

Quote from: Morsum on 26.11.2013, 22:34:34

Jumalako ne lapset luo, eikä sukusolujen yhtyminen? Varmaan olisi jonkinlainen puoluepoliittinen päätöskin mietittävä, että ketä syytetään vaikka kuolemantuottamustilanteissa.

http://www.finbible.fi/VT/Psalmit/Raamattu140.htm

Quote13 Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14 Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15 Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Lainaus on psalmista 139.

hiaou

Jumala käski täyttää maan ja loi myös esimerkiksi muslimit.
tuo shiftin käyttö on kosketusnäytöllä ja ykssormijärjestelmällä vähän kömpelöä, jos se häiritsee niin se häiritsee

DuPont

Quote from: Noottikriisi on 26.11.2013, 22:37:25
Minun käsitykseni on että kristilliset arvot ovat muovanneet nykyaikaisen länsimaisen yhteiskunnan kuten islamilaiset arvot ovat luoneet islamilaisen  yhteiskunnan (ja ateistiset arvot loivat Neuvostoliiton, Albanian ja Pohjois-Korean kaltaiset).
Länsimainen yhteiskunta pohjautuu pitkälti kristilliseen maailmankuvaan ja ihmiskäsitykseen. Nämä käsitykset ovat toki muokkautuneet vahvasti vuosisatojen mittaan ja eritoten 1600-luvun jälkeisten aatteellisten mullistusten perusteella. Silti sanoisin länsimaisen sivilisaation perustuvan vahvasti kristillisyydelle ja sen arvoille. Tätä ei ehkä nykyaikana aina myönnetä (ainakaan vasemmistossa), mutta en oikein näe muutakaan pohjaa yhteiskunnallemme. Vaikken itsekään kovin kristillinen ole, pitäisin tuota perinnettä arvokkaana ajatusmallina, koska pelkään yhteiskunnan rapautuvan ilman vahvaa arvopohjaa. Jos meillä ei ole kristillistä, eurooppalaista arvoperustaa, mitä meillä muka sitten on? Jos olemme arvoliberaaleja avoimessa mielessä, jokin toinen arvojärjestelmä voi hiipiä arvotyhjiön tilalle.

Minusta ehkä tarvitsemme konservatiivisempaa asennetta puolustaaksemme niitä saavutuksia (ihmisoikeudet, taloudellinen vapaus, poliittinen vapaus...), joita olemme saavuttaneet lännessä. Nuo länsimaiden saavutukset eivät ehkä ole niin itsestäänselviä, mitä kuvittelemme niiden olevan nykymaailmassa. Niitä kyseenalaistetaan monikulttuurisuuden nimessä. Niiden arvopohjaa kyseenalaistetaan, koska olemme heikkoja puolustaen niitä. Perinteinen eurooppalaisuus, jopa nationalistisella tasolla, on kuitenkin puolustamisen arvoinen malli. Sehän juuri on luonut nykyisen hyvän yhteiskunnan, monikulttuurinen malli haastaa sitä. Vaikka EU on taloudellisessa mielessä järkevä, en pidä sen ylikulttuurisesta ja -poliittisesta hakuisuudesta. Ehkä Eurooppa tarvitsee yhteistä arvopohjaa enemmän kuin taloudellista integraatiota.

Tuskin kukaan haluaa paluuta 1950-luvun yhteiskuntaan, mutta ehkä sen arvomaailmasta olisi opittavaa 1960-luvulta lähteneen individualismia korostavan näkemyksen jälkeen. Yhteiskunta on muutakin kuin minäminäminä?

Emo

Quote from: hiaou on 27.11.2013, 00:24:06
Jumala käski täyttää maan ja loi myös esimerkiksi muslimit.

Totta. Jumala loi muslimit ja Jumala rakastaa myös muslimeita. Siksi muslimeille pitää kertoa Jeesuksesta totuus. Se, mitä heidän oma uskontonsa islam Jeesuksesta kertoo, on valhetta.

Ja tämän järjestään kaikki (tapa)kristityt Euroopassa tänä päivänä jättävät tekemättä rasismin pelossa ja suvaitsevaisuuden takia. Ja sehän on synti, ettei muslimeille kerrota totuutta.

Abdul Reis

Quote from: coscarnorth on 26.11.2013, 23:20:05
Sen verran voisin osallistua keskusteluun, että katson kristinuskon omaavan - irrationaalisesta perustastaan huolimatta - huomattavasti terveemmän maailmankuvan kuin uudet läntiset uskonnot (humanismi, liberalismi, sosialismi jne.) omaavat. Avaintekijä sijaitsee kristinuskon ihmiskäsityksessä. Minulle on aivan turha tulla sanomaan, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä ja kun kaikki taloudelliset, sosiokulturaaliset, seksuaaliset ja yleiseettiset rajoitukset/normit poistetaan, niin sieltä vapautuu vain uusi ihana ihminen. Tällaista visiotahan humanistinen ja liberaali perspektiivi kaikessa banaaliudessaan edustaa.

Kuinka kukaan voi olla niin typerä, että kuvittelee tosissaan, että jokainen sivilisaatio on historiansa aikana luonut ankaran ja ahdasmielisen käyttäytymisnormiston ihan vain sattumalta? Sille on syynsä. Tietysti, joo, nyt 2000-luvulla ihminen on niin hirmuisen fiksu, ettei semmoisia enää tarvita. Kristinuskon ja muiden uskontojen sortuminen on johtanut uskontoakin surrealistisempiin käsityksiin ihmisestä, elämästä ym. Sen takia on hyvä, että tällaista kehitystä - joka eittämättä jatkuu katkeraan loppuunsa asti - on edes yksi puolue hidastamassa.

Olen hyvin pitkälti samaa mieltä. Sen voisin lisätä, että uskonnon irrationaalinen perusta on se asia, joka pitää yhteiskunnan arvot ja perinteet kasassa sukupolvelta toiselle. Rationaaliset arvot ja perinteet voidaan aina muuttaa järkeilyllä, mutta irrationaalinen perusta mahdollistaa jatkuvuuden ja sitä kautta vakaan yhteiskunnan. Minusta persujen kristillissosiaaliset arvot ovat hieno asia.
"Ja kaikesta huolimatta toivon, kun vanhenen, rukoilen palavasti, että varjeltuisin loppuun saakka kuolemansynniltä nimeltä suvaitsevaisuus. ... Että en koskaan lakkaisi tuomitsemasta vääriä ja vahingollisia asioita, vääriä ja vahingollisia ihmisiä." -Pentti Linkola

Turjalainen

Vaikken uskoisi Jumalaan, niin historiallis-faktapohjaista käsitystäni ihmisluonnon perimmäisestä syntisyydestä/pahuudesta (tai miksi sitä nyt kutsutaankin) ei saisi kammettua minusta pois edes dynamiitilla.

Lainatakseni Kiinan ensimmäistä keisaria: "Jokainen ihminen on paha ja häntä täytyy rangaista"  ;D

Jokainen menestyvä sivilisaatio on luonut käyttäytymistä ja seksuaalisuutta suht tiukasti kontrolloivan etiikan ja sitä valvovan ja uudistavan (tai ainakin sellaiseen pyrkivän) uskonnon. Ne jotka eivät usko jumaluuksiin, tms, löytävät tälle myös pätevät sosiaaliset ja kulttuurievolutiiviset selitykset.
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Turjalainen

Quote from: Abdul Reis on 27.11.2013, 13:12:34

Olen hyvin pitkälti samaa mieltä. Sen voisin lisätä, että uskonnon irrationaalinen perusta on se asia, joka pitää yhteiskunnan arvot ja perinteet kasassa sukupolvelta toiselle. Rationaaliset arvot ja perinteet voidaan aina muuttaa järkeilyllä, mutta irrationaalinen perusta mahdollistaa jatkuvuuden ja sitä kautta vakaan yhteiskunnan. Minusta persujen kristillissosiaaliset arvot ovat hieno asia.

Tähän liittyen:

"Jos Jumalaa ei olisi, hänet olisi pitänyt keksiä"
"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

FatFrank

Quote from: FatFrank on 21.11.2013, 18:03:48
QuotePerussuomalaiset on kansallismielinen ja kristillissosiaalinen puolue

Uskonnon sekoittaminen politiikkaan vähentää yhteiskunnan demokraattista voimaa.
Syyrian demokratian (voima) on olematon, kun jihadistit yrittävät perustaa kalifaatin..
''The only thing necessary for the triumph of evil..
is for good men to do nothing..''

Edmund Burke