News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Veronkorotuksia vastustava adressi kerännyt yli tuhat nimeä

Started by Micke90, 14.11.2013, 14:56:22

Previous topic - Next topic

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 20:19:34
ei ole totta. Pohjoismaissa on todennäköisesti maailman kovin verotus, eli himoverotus. Suomessa ollaan himoverotettu jo viimeiset 50 vuotta +, saaden varsin hyviä tuloksia aikaiseksi

Viimeisen 20 vuoden aikana Suomeen on saatu edes jonkinlaista elintasoa juuri keventämällä verotusta ja samalla valtion verokertymä on kasvanut. Ennen 90-lukua Suomessa oli elämää korkeampi verotaso ja täällä säädeltiin kaikkea, mikä liikkui. Suunta viimeisen 20 vuoden aikana on ollut oikea, vaikkei yliverottamisesta ja -sääntelystä olekaan vielä täysin päästy.

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 20:24:57
Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 20:19:34
ei ole totta. Pohjoismaissa on todennäköisesti maailman kovin verotus, eli himoverotus. Suomessa ollaan himoverotettu jo viimeiset 50 vuotta +, saaden varsin hyviä tuloksia aikaiseksi

Viimeisen 20 vuoden aikana Suomeen on saatu edes jonkinlaista elintasoa juuri keventämällä verotusta ja samalla valtion verokertymä on kasvanut. Ennen 90-lukua Suomessa oli elämää korkeampi verotaso ja täällä säädeltiin kaikkea, mikä liikkui. Suunta viimeisen 20 vuoden aikana on ollut oikea, vaikkei yliverottamisesta ja -sääntelystä olekaan vielä täysin päästy.
väärin sekin. Shoot shoot, shoot again.
''The only thing necessary for the triumph of evil..
is for good men to do nothing..''

Edmund Burke

FatFrank

veroaste on tänä päivänä suurempi kuin vuonna 1991 1990

Edmund Burke

FatFrank

Edmund Burke

Micke90

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 20:31:21
Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 20:27:49
väärin sekin. Shoot shoot, shoot again.

Perustelut?  :roll:
↑, pohjoismaat verottavat rankingimmin ja elintaso on korkeinta maailmassa

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 20:35:20

Sanotko tätä elintasoksi? Millaista elintasoa on se, että valtio kateusverottaa kaikkia, jotka vähänkään menestyvät? Missä Suomessa ja pohjoismaissa ovat ne oikeasti sikarikkaat, joilla on rahaa miljarditolkulla?

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 20:42:18
Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 20:35:20

Sanotko tätä elintasoksi? Millaista elintasoa on se, että valtio kateusverottaa kaikkia, jotka vähänkään menestyvät? Missä Suomessa ja pohjoismaissa ovat ne oikeasti sikarikkaat, joilla on rahaa miljarditolkulla?
vuonna 2010 Newsweek: Finland World's Best Country. Rahalla saa ja hevosella pääsee

Edmund Burke

Sour-One

Kokonaisveroasteessa kun päästään eu:n keskitasolla, niin riittää minulle

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 20:58:25
vuonna 2010 Newsweek: Finland World's Best Country. Rahalla saa ja hevosella pääsee

Kyllä kevyemmällä verotuksella sitä rahaa olisi huomattavasti enemmän jaettavaksi kehitysmaihin tai Etelä-Eurooppaan!

Quote from: Sour-One on 17.11.2013, 21:11:38
Kokonaisveroasteessa kun päästään eu:n keskitasolla, niin riittää minulle

Mieluummin reilusti alle sen!

FatFrank

rikkailla on yleensä paljon pääomatuloja. Minä olen rikas ja mun rahoihin valtio ei pääse käsiksi.

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:12:06
rikkailla on yleensä paljon pääomatuloja. Minä olen rikas ja mun rahoihin valtio ei pääse käsiksi.

Pääomatuloistahan maksetaan 30 % veroa?

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 21:13:20
Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:12:06

Pääomatuloistahan maksetaan 30 % veroa?
ole hyvä vaan. Minä maksan vähemmän. Money talks, bullshit walks

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:15:23

En minä maksa 30 % veroja. Veroprosenttini oli 6 %, kun viimeksi tarkistin. Miten olet onnistunut nuijimaan pääomatulojesi verotuksen noin alhaiseksi?

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 21:17:50
Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:15:23

En minä maksa 30 % veroja. Veroprosenttini oli 6 %, kun viimeksi tarkistin. Miten olet onnistunut nuijimaan pääomatulojesi verotuksen noin alhaiseksi?
ei-julkisista saadut osinkotulot verotetaan noin puolet kevyemmin (laskurin mukaan) kuin julkisista.

Edmund Burke

FatFrank

jos kokeilee laskea erilaisia laskelmia verolaskurilla niin huomaa nopeesti että
QuoteSanotko tätä elintasoksi? Millaista elintasoa on se, että valtio kateusverottaa kaikkia, jotka vähänkään menestyvät? Missä Suomessa ja pohjoismaissa ovat ne oikeasti sikarikkaat, joilla on rahaa miljarditolkulla?
väite on puppua, se on monessa mielessä just päinvastoin

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:24:13
ei-julkisista saadut osinkotulot verotetaan noin puolet kevyemmin (laskurin mukaan) kuin julkisista.

Tuossa oli kylläkin julkiset yhtiöt.

FatFrank

itse uskon että köyhät ja pienituloiset maksavat suhteellisesti katsottuna enemmän veroa (kokonaisveroaste) kuin rikkaat.

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:39:46
itse uskon että köyhät ja pienituloiset maksavat suhteellisesti katsottuna enemmän veroa (kokonaisveroaste) kuin rikkaat.

Siksi tuloveron lisäksi olisikin tehtävä jotain myös alville. Olisiko 10 % yleinen alv-kanta sopiva? Ruoat, lääkkeet ja vaatteet voisi tehdä kokonaan alvittomiksi.

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 21:51:53

Siksi tuloveron lisäksi olisikin tehtävä jotain myös alville. Olisiko 10 % yleinen alv-kanta sopiva? Ruoat, lääkkeet ja vaatteet voisi tehdä kokonaan alvittomiksi.
taloustieteilijä S Terho oli nostamassa elintarvikkeiden alvia, laittamassa kaikki köyhät kyykkyyn.

Suomen valtio huutaa verotuloja. Veroaste on tapissa jo nyt...Mitä teemme? Mitä tekee Jykä?

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 21:59:09
taloustieteilijä S Terho oli nostamassa elintarvikkeiden alvia, laittamassa kaikki köyhät kyykkyyn.

Sitähän Kykypuolueen pääministeri Käteinenkin tekee ja pienituloisten asialla oleva sossupuolueen valtionvarainministeri Urpolainen seuraa perässä...

FatFrank

Quote from: Micke90 on 17.11.2013, 21:51:53

jos nuo toteutuu niin saadaan myydä Suomi/FIN-konkurssipesä, vaikkapa ruotsiin

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 22:14:31
jos nuo toteutuu niin saadaan myydä Suomi/FIN-konkurssipesä, vaikkapa ruotsiin

Ehei, vaan Ruotsi saisi myydä konkurssikypsän pakolaispesänsä tänne (emme ostaisi). Itse ostelisimme kalliita autoja, arvoasuntoja ja merkkivaatteita. Meillä ei ole myöskään sellaista pakkoloislaumaa elätettävämme. Verotuskin olisi kohdillaan, samoin hintataso.  ;D

FatFrank

Jykä hei, paa talous kuntoon. Ei kai se ole liikaa pyydetty?

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 22:23:36
Jykä hei, paa talous kuntoon. Ei kai se ole liikaa pyydetty?

Ei Käteinen osaa hankkia käteistä, hän osaa vain jakaa sitä. Harmi vain, että käteiset on nyt jaettu ja lipas tyhjä.

FatFrank

olen kuitenkin sitä mieltä että veroja piutää nostaa. Jossain menee raja, se raja jolloin investoinnit lähtevät ulkomaille. Parempi tehdä suomesta vähemmmän kiinostava maa ulkomaille ja ulkomaalaisille. Ei tule turhia ählämeitä tänne ja hoidamme itse omat asiamme.

Edmund Burke

Micke90

Quote from: FatFrank on 17.11.2013, 23:26:03
Parempi tehdä suomesta vähemmmän kiinostava maa ulkomaille ja ulkomaalaisille.

Myös ulkomaisille sijoittajille?  :o