News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Merirosvouutiset (yhdistetty)

Started by rähmis, 03.01.2009, 17:58:19

Previous topic - Next topic

Fiftari

Quote from: Taikakaulin on 15.05.2012, 16:01:39
YLE - EU:n joukot iskivät Somalian maaperälle

QuoteEU:n joukot ovat tiistaina ensimmäistä kertaa iskeneet Somalian rannikolle operaatio Atalantassa. Merirosvousta kitkevä sotilasoperaatio sai viime maaliskuussa valtuudet tuhota ryöstäjien kalustoa Somalian rannikolla.

Britannian yleisradioyhtiön BBC:n mukaan joukot tuhosivat monta merirosvoalusta Haradheeren sataman lähellä. Atalanta-operaatiota johdetaan operaatioesikunnasta Englannista.

Kauanko menee ennen kuin alkaa itku että pitäisi saada uusia kalastusveneitä tuhottujen tilalle? Vanha sotilaskalusto käy varsin hyvin, eikä tarvitse purkaa kun sekin voidaan tehdä alihankintana somaliassa.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

P

#1201
Quote from: Taikakaulin on 15.05.2012, 16:01:39
YLE - EU:n joukot iskivät Somalian maaperälle

QuoteEU:n joukot ovat tiistaina ensimmäistä kertaa iskeneet Somalian rannikolle operaatio Atalantassa. Merirosvousta kitkevä sotilasoperaatio sai viime maaliskuussa valtuudet tuhota ryöstäjien kalustoa Somalian rannikolla.

Britannian yleisradioyhtiön BBC:n mukaan joukot tuhosivat monta merirosvoalusta Haradheeren sataman lähellä. Atalanta-operaatiota johdetaan operaatioesikunnasta Englannista.

Merirosvous Välimerellä saatiin loppumaan vain iskemällä tukikohdan merirosvoille tarjonneisiin satamiin. Siksi US. merijalkaväen hymnissä laulellaan Tripolin rannoista.

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Barbary_War

Mutta pyörää on yritetty keksiä uudestaa ja uudestaan..

Ollaan muuten omalta osaltamme oltu kiusaamassa vaatimattomia "berberikalastajia" inhan USA:n kanssa jo tuolloin.. :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991


B52

http://www.hs.fi/ulkomaat/Mauritius+ryhtyy+tuomitsemaan+merirosvoja/a1305572440166

Mauritius ryhtyy tuomitsemaan merirosvoja

PORT LOUIS. Mauritius aikoo ottaa vastaan ja viedä oikeuden eteen Britannian laivaston Intian valtamerellä kiinni ottamia merirosvoja.

Mauritiuksen pääministerin Navinchandra Ramgoolamin on määrä allekirjoittaa sopimus asiasta tänä viikonloppuna Britannian kanssa Lontoossa.

Se on yksi keino yrittää suitsia Intian valtamerelle rehottavaa kansainvälisiin kauppalaivoihin kohdistuvaa merirosvousta.

Somalian rannikon ulkopuolella partioivat kansainväliset sota-alukset ovat olleet haluttomia viemään pidätettyjä rosvoja omiin maihinsa tuomittaviksi. Syynä on puuttuva lainsäädäntö ja myös pelko siitä, että rosvot hakevatkin turvapaikkaa maasta.

Maailman meriltä kiinni otetut merirosvot pääsetetään yleensä lyhyen pidätysajan jälkeen vapaaksi, koska mitkään maat eivät halua viedä heitä oikeuden eteen.

Viime kuussa Mauritius kertoi valmistelevansa yhden tai kahden pidätetyn merirosvoryhmän vastaanottamista tässä kuussa, mutta ei kertonut montako heitä on.

Euroopan unioni on myöntänyt saarivaltiolle kolme miljoonaa euroa merirosvojen pidättämisen ja oikeudenkäyntien aiheuttamiin kuluihin.

Laivoja kaappaavat ja lunnaita niistä pyytävät merirosvot ovat tehneet Somalian rannikosta maailman vaarallisimman laivareitin. Kaapparit ovat tienanneet merirosvouksella kymmeniä miljoonia.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Hoomeri

QuoteLontoo. Somalimerirosvojen laivakaappauksissa kuolleiden panttivankien määrä on nousussa, käy ilmi merenkulkuviranomaisten raportista.

Kansainvälisen merenkulkujärjestön IMB:n mukaan ainakin 35 panttivangin tiedetään kuolleen merirosvojen käsissä vuonna 2011. Panttivankeja myös kohdellaan entistä väkivaltaisemmin.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Panttivankeja+kuolee+yh%C3%A4+enemm%C3%A4n+somalien+laivakaappauksissa/a1305576523526

Noita täällä sitten hyysätään kuin kuninkaallisia.

Uuno Nuivanen

Fattan maksamilla lomillaan ja muilla etuuksilla toimivat jopa laivanvarustajina ehkä.

ajuha

#1206
Quote from: Hoomeri on 22.06.2012, 23:41:50
QuoteLontoo. Somalimerirosvojen laivakaappauksissa kuolleiden panttivankien määrä on nousussa, käy ilmi merenkulkuviranomaisten raportista.

Kansainvälisen merenkulkujärjestön IMB:n mukaan ainakin 35 panttivangin tiedetään kuolleen merirosvojen käsissä vuonna 2011. Panttivankeja myös kohdellaan entistä väkivaltaisemmin.
http://www.hs.fi/ulkomaat/Panttivankeja+kuolee+yh%C3%A4+enemm%C3%A4n+somalien+laivakaappauksissa/a1305576523526

Noita täällä sitten hyysätään kuin kuninkaallisia.

Niin,miksi  Suomessa kylkeään kääntävä somaliyhteisö ei sanoudu irti panttivanki bisneksestä, köyhät kalastajat kaap
aavat laivoja, ja tulouttavat lunnaat köyhille kalastajille.

Alkuasukas

Olen jo hetken ihmetellyt miksi noilla laivoilla ei ole raskasta aseistusta?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Lemmy

Siitä on jonkinlainen kansainvälinen sopimus olemassa, ettei kauppalaivoja aseisteta...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Alkuasukas

Quote from: Lemmy on 23.06.2012, 01:01:24
Siitä on jonkinlainen kansainvälinen sopimus olemassa, ettei kauppalaivoja aseisteta...
Kustutaan niitä sitten muiksi kuin kauppalaivoiksi. Niin niitä muitakin sopimuksia kierretään.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Uuno Nuivanen

#1210
Minä keksin! Jokaiseen Adeninlahdella seilaavaan kauppa-alukseen Venäjän lippu, pikku royaltya vastaan toki ryssän laivastolle. Kalustoakin piisaisi ja koulutettavaa asevelvollista. Ne ampuvat merirosvot purkkeineen upoksiin, koska merirosvo ei venäläisille ihmisoikeus eikä orjalaivaterva. Kohta loppuisi se rosvoilu.

Daemonic

Quote from: Alkuasukas on 23.06.2012, 01:56:57
Quote from: Lemmy on 23.06.2012, 01:01:24
Siitä on jonkinlainen kansainvälinen sopimus olemassa, ettei kauppalaivoja aseisteta...
Kustutaan niitä sitten muiksi kuin kauppalaivoiksi. Niin niitä muitakin sopimuksia kierretään.

Ja ei luulisi tilanteen niin vaatiessa olevan kovin vaikeaa tehdä sopimukseen pientä poikkeusta poikeusalueilla. Se ei kummoista aseistusta vaadi, että ison laivan miehitys soutuveneestä käsin estetään.

EDIT: Ihan "hyvä" asia sinänsä, että piraattien otteet kovenevat. Saattavat muutkin kuin Venäjä ja Kiina ruveta pitämään huolen omistaan.
EIT: "sananvapaus ei koske pelkästään sellaisia "tietoja" tai "ajatuksia", joihin suhtaudutaan myötämielisesti tai joita pidetään vaarattomina tai yhdentekevinä, vaan myös sellaisia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät."

ilmari3.

Lainaus
"EDIT: Ihan "hyvä" asia sinänsä, että piraattien otteet kovenevat. Saattavat muutkin kuin Venäjä ja Kiina ruveta pitämään huolen omistaan."

Toivotaan... toivotaan...

Lahti-Saloranta

Näiden "kansanryhmää vastaan kiihotuksesta" nostettujen syytteiden oikeudenkäyntien pitopaikaksi pitäisi määrätä Adenin lahti. Syytetyn ei tietenkään tarvitsisi osallistua oikeudenkäyntiin paikanpäällä, videoyhteys riittäisi mutta valtakunnansyyttäjän pitäisi olla henkilökohtaisestiapulaisineen paikalla toteamassa se geneettinen erikoispiirre. Niin ja tuomarin pitäisi ehdottomasti olla demlalainen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Sunt Lacrimae

Quote from: Daemonic on 23.06.2012, 02:12:01
Quote from: Alkuasukas on 23.06.2012, 01:56:57
Quote from: Lemmy on 23.06.2012, 01:01:24
Siitä on jonkinlainen kansainvälinen sopimus olemassa, ettei kauppalaivoja aseisteta...
Kustutaan niitä sitten muiksi kuin kauppalaivoiksi. Niin niitä muitakin sopimuksia kierretään.

Ja ei luulisi tilanteen niin vaatiessa olevan kovin vaikeaa tehdä sopimukseen pientä poikkeusta poikeusalueilla. Se ei kummoista aseistusta vaadi, että ison laivan miehitys soutuveneestä käsin estetään.

EDIT: Ihan "hyvä" asia sinänsä, että piraattien otteet kovenevat. Saattavat muutkin kuin Venäjä ja Kiina ruveta pitämään huolen omistaan.

Kevytaseita ja less-lethal- kalustoa käyttäviä turvaryhmiähän on jo nyt olemassa myös yksityisinä versioina, käsittääkseni kaikki varustajat eivät vain halua moisia käyttää koska pelkäävät piraattien turvautuvan puolestaan kovempiin voimakeinoihin. Vaikka jo se tähdätty tuliannos 5,56x45mm NATO:a lähestyvien merirosvopaattien suuntaan lienee jo pelote niin puolestani noilla rahtialuksilla saisi vaara-alueelle mennessään olla luvat pistää kannelle vaikka kranaattikonekivääri.

Venäläistä mentaliteettia pitää kyllä tässä merirosvoasiassa arvostaa. Mites tuo vuoden 2010 tankkerikaappaus? Erikoisjoukot valtasivat laivan takaisin ilman sen kummempia neuvotteluja, sitten olivat jo Moskovaan roudaamassa vangittuja piraatteja kunnes päättivät, että ei meillä olekaan oikein oikeuksia viedä näitä Venäjälle ja päästivät vapaaksi. Tosin kumiveneessä keskellä Intian valtamerta ilman ruokaa tai navigaatiolaitteita. Tuskin linnatuomio venäläisessä vankilassakaan olisi ollut kovin hauska vaihtoehto herroille.
Play stupid games, win stupid prizes.

ElinaElina

Viime talvelta oli uutinen, että risteilyalukseen oli asennettu kovaääninen tms, jonka saattoi kohdistaa, ja sieltä tuli 150 dB. Se kohdistettiin somalirosvojen venettä kohti, kun se lähestyi.
Tällainen ääni rikkoo korvat ja ties mitä se ihmisessä rikkoo, se on hirveää joutua sellaiseen ääneen.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Jukka Wallin

Quote from: ElinaElina on 23.06.2012, 08:55:41
Viime talvelta oli uutinen, että risteilyalukseen oli asennettu kovaääninen tms, jonka saattoi kohdistaa, ja sieltä tuli 150 dB. Se kohdistettiin somalirosvojen venettä kohti, kun se lähestyi.
Tällainen ääni rikkoo korvat ja ties mitä se ihmisessä rikkoo, se on hirveää joutua sellaiseen ääneen.

Paikallisen imaanin rukouskutsu voisi rauhoittaa tilannetta, alkavat kumartamaan Mekkaan kohti voisi valtauksen kohteena oleva laiva päästä karkuun..
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

CaptainNuiva

Quote from: ElinaElina on 23.06.2012, 08:55:41
Viime talvelta oli uutinen, että risteilyalukseen oli asennettu kovaääninen tms, jonka saattoi kohdistaa, ja sieltä tuli 150 dB. Se kohdistettiin somalirosvojen venettä kohti, kun se lähestyi.
Tällainen ääni rikkoo korvat ja ties mitä se ihmisessä rikkoo, se on hirveää joutua sellaiseen ääneen.

Kyse on tästä vempaimesta:
http://www.youtube.com/watch?v=k7r-V6rDOpA&feature=related
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

elukka

tuommoselta se kuullostaa:
http://www.youtube.com/watch?v=9Xgejlo9DZw&feature=related


voihan noita LRADejakin käyttää, muttä kyllä moderni gatling tai vanhahtava browning  sopisi joka siviililaivaan.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Nuutti Hyttinen

#1219
Quote from: P on 15.05.2012, 16:33:29
Merirosvous Välimerellä saatiin loppumaan vain iskemällä tukikohdan merirosvoille tarjonneisiin satamiin. Siksi US. merijalkaväen hymnissä laulellaan Tripolin rannoista.

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Barbary_War

Mutta pyörää on yritetty keksiä uudestaa ja uudestaan..

Ollaan muuten omalta osaltamme oltu kiusaamassa vaatimattomia "berberikalastajia" inhan USA:n kanssa jo tuolloin.. :roll:

Kaksi muuta vanhaa, hyväksihavaittua konstia, jotka voisivat toimia myös somalimerirosvoja vastaan, voisivat olla

1) Saattueet. Eli kauppalaivat kootaan vaarallisen merialueen ohittamista varten ryhmiin, joita saattamassa ja puolustamassa on sota-aluksia. Molemmissa maailmansodissa nähtiin selvästi, miten saattuejärjestelmän käyttöönotto vähensi merkittävästi sukellusveneiden saaliita. Somaleita vastaan puolustautuminen olisi merkittävästi helpompaa, koska somaleilla ei ole sukellusveneitä eikä pikkupaateilla ole järeitä tykkejä, merimaaliohjuksia, torpedoita tai muutakaan raskasta aseistusta, josta olisi mitään vastusta oikeille sotalaivoille. Operaatio voitaisiin toteuttaa mielellään venäläisten johdolla, koska Venäjän laivasto osaa toimia silloin, kun tarvitaan, kuten on jo useamman kerran Somalian rannikollakin nähty.

2) Q-ship -tyyliset syöttilaivat, jotka näyttävät tavallisilta kauppa-aluksilta, mutta joissa on todellisuudessa raskas aseistus. Varustelussa voitaisiin ottaa mallia Kormoranista. Kun somalit yrittäisivät hyökätä laivaa vastaan, naamiointi poistettaisiin, hyökkääjät torjuttaisiin ja heidän aluksensa upotettaisiin.

Lunnaiden maksamisessa ei ole tippaakaan järkeä, koska se vain kannustaa somaleita lisäämään merirosvousta helpon rahan toivossa. Ainoa ratkaisu ongelmaan on se, että merirosvouksesta tehdään merirosvoille taloudellisesti kannattamatonta ja hengenvaarallista. On täysin käsittämätöntä, että ongelmaa vain suvaitaan vuodesta toiseen ja samalla annetaan muiden somaleiden kupata sosiaalietuuksia Euroopassa ja lähettää kotiin rahaa, josta ainakin osa päätynee merirosvojen aseistamiseen.
Ehdolla Helsingissä numerolla 393
oikeustieteen kandidaatti, kauppatieteiden maisteri
kaupunginvaltuutettu
kaupunkiympäristölautakunnan jäsen

CaptainNuiva

Quote from: PahaSilmä on 10.07.2012, 16:22:35
Quote from: P on 15.05.2012, 16:33:29
Merirosvous Välimerellä saatiin loppumaan vain iskemällä tukikohdan merirosvoille tarjonneisiin satamiin. Siksi US. merijalkaväen hymnissä laulellaan Tripolin rannoista.

http://en.wikipedia.org/wiki/First_Barbary_War

Mutta pyörää on yritetty keksiä uudestaa ja uudestaan..

Ollaan muuten omalta osaltamme oltu kiusaamassa vaatimattomia "berberikalastajia" inhan USA:n kanssa jo tuolloin.. :roll:

Kaksi muuta vanhaa, hyväksihavaittua konstia, jotka voisivat toimia myös somalimerirosvoja vastaan, voisivat olla

1) Saattueet. Eli kauppalaivat kootaan vaarallisen merialueen ohittamista varten ryhmiin, joita saattamassa ja puolustamassa on sota-aluksia. Molemmissa maailmansodissa nähtiin selvästi, miten saattuejärjestelmän käyttöönotto vähensi merkittävästi sukellusveneiden saaliita. Somaleita vastaan puolustautuminen olisi merkittävästi helpompaa, koska somaleilla ei ole sukellusveneitä eikä pikkupaateilla ole järeitä tykkejä, merimaaliohjuksia, torpedoita tai muutakaan raskasta aseistusta, josta olisi mitään vastusta oikeille sotalaivoille. Operaatio voitaisiin toteuttaa mielellään venäläisten johdolla, koska Venäjän laivasto osaa toimia silloin, kun tarvitaan, kuten on jo useamman kerran Somalian rannikollakin nähty.

2) Q-ship -tyyliset syöttilaivat, jotka näyttävät tavallisilta kauppa-aluksilta, mutta joissa on todellisuudessa raskas aseistus. Varustelussa voitaisiin ottaa mallia Kormoranista. Kun somalit yrittäisivät hyökätä laivaa vastaan, naamiointi poistettaisiin, hyökkääjät torjuttaisiin ja heidän aluksensa upotettaisiin.

Lunnaiden maksamisessa ei ole tippaakaan järkeä, koska se vain kannustaa somaleita lisäämään merirosvousta helpon rahan toivossa. Ainoa ratkaisu ongelmaan on se, että merirosvouksesta tehdään merirosvoille taloudellisesti kannattamatonta ja hengenvaarallista. On täysin käsittämätöntä, että ongelmaa vain suvaitaan vuodesta toiseen ja samalla annetaan muiden somaleiden kupata sosiaalietuuksia Euroopassa ja lähettää kotiin rahaa, josta ainakin osa päätynee merirosvojen aseistamiseen.

Saattueet toimivat vain silloin kun ryhmä laivoja seilaa paikasta A paikkaan B ja suojellaan laivoja selkeältä hyökkääjältä.
Pienvene voi olla merirosvo taikka kalastaja, eroa ei pysty sotalaivastakaan sanomaan ja ongelmaa pukkaa sitten siinä että kaikkia ei voida ampua vain siksi että ovat kalassa väärässä paikassa väärään aikaan.
Tästä seuraa se että rosvojen päästessä aluksen kylkeen on peli menetetty koska silloin sotalaivakaan ei voi estää panttivankitilanteen muotoutumista.
Huomattava myös on että meriliikenne läntisellä Intian valtamerellä (Jonne rosvot ovat levittäytyneet) on sen verta vilkasta ja eri suuntiin/satamiin suuntautuvaa että saattueet ovat käytännössä mahdottomia toteuttaa.

Q-shipin tapaista olen aiemmin ihmetellytkin, tai lähinnä sitä että niitä ei käytetä.
Juttu olisi mahdollista hoitaa suht pienin kustannuksin ja kevyin voimin,ilman mitään raskaita aseita taikka operaattioita.
Näin se menisi:
- Hankitaan 5-10 vanhaa, 2000-4000 tn rahtilaivaa jotka eivät enää mene luokituksista tai rahtaajien vaatimuksista läpi mutta toimivat, hintaluokka 300000-600000$ kpl.
- Jokaiseen laivaan painolastia niin että näyttävät olevan "Keikalla" ja aseistettu/koulutettu porukka, ruumiin sellitilat.
- Laivat ristelemään läntistä Intian-valtamerta, enimmäkseen rannikon tuntumaan, muutamia valittuja satamia tukikohdiksi mutta ei liian näkyville/vilkkaille seuduille.

Sitten ei muuta kuin "kalaan".
Sitä myöten kun lavaan lappaa rosvoa niin nämä napsitaan ammattilaisten toimesta ruuman selleihin, rosvojen aluksen tuhotaan nin että mikään ei jää kertomaan satunnaiselle seilaajalle sen kohtalosta.
Vangit toimitetaan oikeuteen ja pikakäsittelyillä vankeuteen sopimuksen tehneeseen maahan, vankilapalvelut voitaneen myös ostaa yritykseltä jos jonkun maan laki niin sallii.

Väitän että että 6-9 kk operoimisen jälkeen ongelma alkaa olla lapasessa koska rosvoiksi haluavia ei enää ole....Miksi haluta rosvoksi kun yksikään ei mereltä palaa?
Joku saattaa toki tulla tyhjin toimin keikaltaan mutta uuden yrityksen jälkeen katoaisivat hekin.
Pikanttina lisänä voisi juttuun kuulua huhujen liikkeelle laskemista, allah suuttui rosvoille ja meri imaisi tai merihirviö söi rosvot, jne., mitä nyt vain keksittäisiin levottomuuden ja epävarmuuden lisäämiseksi.

Tässä video hyökkäyksestä joka torjutaan:
http://www.youtube.com/watch?v=M93od9fbpWM
Tässä kohden siis ei ammuttaisi ja siirrettäisi ongelmaa seuraavalle laivalle vaan päästettäisiin hemmot nousemaan alukseen (Yksi kerrallaanhan ne sieltä tikkaita pitkin yrittävät) ja lopuksi tietty veneeseen jääväkin kutsuttaisiin sieltä pois ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla mutta yksikään ei poistuisi paikalta kertomaan kavereilleen että mitä tapahtui.

Operatsuunin jälkeen laivat myytäisiin romuksi ja ajettaisiin vanhalle kunnon Karachi beachille.




"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

elukka

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31

Tässä video hyökkäyksestä joka torjutaan:
http://www.youtube.com/watch?v=M93od9fbpWM
Tässä kohden siis ei ammuttaisi ja siirrettäisi ongelmaa seuraavalle laivalle vaan päästettäisiin hemmot nousemaan alukseen (Yksi kerrallaanhan ne sieltä tikkaita pitkin yrittävät) ja lopuksi tietty veneeseen jääväkin kutsuttaisiin sieltä pois ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla mutta yksikään ei poistuisi paikalta kertomaan kavereilleen että mitä tapahtui.

Operatsuunin jälkeen laivat myytäisiin romuksi ja ajettaisiin vanhalle kunnon Karachi beachille.

Minusta M-4 tai AR-14 on tuonne nallipyssy. Gatlinki se olla pittää..
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Cotton Eyed Joe

Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31
---
Q-shipin tapaista olen aiemmin ihmetellytkin, tai lähinnä sitä että niitä ei käytetä.
...

Merirosvoilla on Suomessa ammattikorkeakouluissa tietotekniikkaa opiskelleet kaverit, joiden laajakaistat ja peeseet joku muu maksaa, kuin al-skeida. Niin kukahan?  8)  Sitten nämä islamistisiakin nettisivuja rakennelleet osaajat googlaavat positiolistat ja reaaliaikaisen kauppaliikenteen transponderi-seurannan. Klikkaamalla laivan kuvaketta kartalla saa lähtö- ja tulosatamat, omistajat ja lastin.

Tiedot saaliista menevät sitten tekstareina.

Haetaan nämä apurit ja luovutetaan Venään laivastolle?  :D
Länsimainen kulttuuriperintömme on parasta mitä tältä pallolta löytyy!

Jukka Wallin

Quote from: elukka on 10.07.2012, 23:24:40
Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31

Tässä video hyökkäyksestä joka torjutaan:
http://www.youtube.com/watch?v=M93od9fbpWM
Tässä kohden siis ei ammuttaisi ja siirrettäisi ongelmaa seuraavalle laivalle vaan päästettäisiin hemmot nousemaan alukseen (Yksi kerrallaanhan ne sieltä tikkaita pitkin yrittävät) ja lopuksi tietty veneeseen jääväkin kutsuttaisiin sieltä pois ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla mutta yksikään ei poistuisi paikalta kertomaan kavereilleen että mitä tapahtui.

Operatsuunin jälkeen laivat myytäisiin romuksi ja ajettaisiin vanhalle kunnon Karachi beachille.

Minusta M-4 tai AR-14 on tuonne nallipyssy. Gatlinki se olla pittää..

Kun tuollaisenkin luoti osuu tekee sekin kipeetä. Itse en haluaisi testata vaikutusta itseeni
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

CaptainNuiva

Quote from: Cotton Eyed Joe on 11.07.2012, 08:14:54
Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31
---
Q-shipin tapaista olen aiemmin ihmetellytkin, tai lähinnä sitä että niitä ei käytetä.
...

Merirosvoilla on Suomessa ammattikorkeakouluissa tietotekniikkaa opiskelleet kaverit, joiden laajakaistat ja peeseet joku muu maksaa, kuin al-skeida. Niin kukahan?  8)  Sitten nämä islamistisiakin nettisivuja rakennelleet osaajat googlaavat positiolistat ja reaaliaikaisen kauppaliikenteen transponderi-seurannan. Klikkaamalla laivan kuvaketta kartalla saa lähtö- ja tulosatamat, omistajat ja lastin.

Tiedot saaliista menevät sitten tekstareina.

Haetaan nämä apurit ja luovutetaan Venään laivastolle?  :D

Tuo perusteellisempi seuranta ja laivojen/lastien haravointi on enempi Malakan salmen eli aasialaisten juttuja, siellä myös luovat kaapatuille laivoille uusia identtiteettäjä (Tämä toiminta on nyttemmin on vaikeutunut).
Laivojen lasteja ei kylläkään ilmoiteta missään on-line seurantasivulla (kuten ei myöskään omistajia taikka määräsatamaa) ja aika moni laiva kytkee myös transponderin pois päältä tietyillä alueilla, on myös huomattava että järjestelmä toimii vain rannikoiden läheisyydessä.

Somalialaiset ovat kaapanneet aluksia laidasta laitaan lastista välittämättä ja jopa erehtyneet sotalaivan kimppuun pimeässä eli ovat enempi lunnaiden kuin lastien/laivojen perässä.

Toki tuollaisille "rosvokaappareille" luotaisiin varmuuden vuoksi omistaja-yhtiöt ja lastit/määräsatamat, helppoa kuin heinän teko eli AIS sivuilla näkyisi reaaliaikaisesti laivan nimi ja tunnukset, "Yhtiön" nettisivuilta löytyisivät laivan positiolistat, jne.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Nuutti Hyttinen

Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31Saattueet toimivat vain silloin kun ryhmä laivoja seilaa paikasta A paikkaan B ja suojellaan laivoja selkeältä hyökkääjältä.
Pienvene voi olla merirosvo taikka kalastaja, eroa ei pysty sotalaivastakaan sanomaan ja ongelmaa pukkaa sitten siinä että kaikkia ei voida ampua vain siksi että ovat kalassa väärässä paikassa väärään aikaan.
Tästä seuraa se että rosvojen päästessä aluksen kylkeen on peli menetetty koska silloin sotalaivakaan ei voi estää panttivankitilanteen muotoutumista.
Huomattava myös on että meriliikenne läntisellä Intian valtamerellä (Jonne rosvot ovat levittäytyneet) on sen verta vilkasta ja eri suuntiin/satamiin suuntautuvaa että saattueet ovat käytännössä mahdottomia toteuttaa.

Jokaista laivaa tietenkään ei pysty saattamaan, mutta mahdollista olisi pyrkiä kokoamaan arvokkaita lasteja kuljettavat, tiettyä reittiä kulkevat laivat saattueisiin. Oleellistahan on lähinnä se, mistä suunnasta ja mihin suuntaan laiva on menossa vaara-alueen läpi. Alkuperäinen lähtösatama ja määräsatama voivat olla mikä hyvänsä, kunhan reittiä muutetaan tarvittaessa niin, että vaara-alue ohitetaan saatettuna.

Jos tuntematon alus lähestyy saattuetta, saattava alus ampuu varoituslaukauksen, ja jos alus pysähtymisen sijasta jatkaa lähestymistä, hyökkääjä upotetaan. Saattueesta voidaan tarkistaa esimerkiksi lähettämällä helikopteri tai vene, onko pysähtynyt alus oikealla asialla vai ei. Muiden annetaan jatkaa matkaansa, mutta merirosvouksesta epäillyt napataan talteen.

Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31Q-shipin tapaista olen aiemmin ihmetellytkin, tai lähinnä sitä että niitä ei käytetä.
Juttu olisi mahdollista hoitaa suht pienin kustannuksin ja kevyin voimin,ilman mitään raskaita aseita taikka operaattioita.
Näin se menisi:
- Hankitaan 5-10 vanhaa, 2000-4000 tn rahtilaivaa jotka eivät enää mene luokituksista tai rahtaajien vaatimuksista läpi mutta toimivat, hintaluokka 300000-600000$ kpl.
- Jokaiseen laivaan painolastia niin että näyttävät olevan "Keikalla" ja aseistettu/koulutettu porukka, ruumiin sellitilat.
- Laivat ristelemään läntistä Intian-valtamerta, enimmäkseen rannikon tuntumaan, muutamia valittuja satamia tukikohdiksi mutta ei liian näkyville/vilkkaille seuduille.

Sitten ei muuta kuin "kalaan".
Sitä myöten kun lavaan lappaa rosvoa niin nämä napsitaan ammattilaisten toimesta ruuman selleihin, rosvojen aluksen tuhotaan nin että mikään ei jää kertomaan satunnaiselle seilaajalle sen kohtalosta.
Vangit toimitetaan oikeuteen ja pikakäsittelyillä vankeuteen sopimuksen tehneeseen maahan, vankilapalvelut voitaneen myös ostaa yritykseltä jos jonkun maan laki niin sallii.

Väitän että että 6-9 kk operoimisen jälkeen ongelma alkaa olla lapasessa koska rosvoiksi haluavia ei enää ole....Miksi haluta rosvoksi kun yksikään ei mereltä palaa?
Joku saattaa toki tulla tyhjin toimin keikaltaan mutta uuden yrityksen jälkeen katoaisivat hekin.
Pikanttina lisänä voisi juttuun kuulua huhujen liikkeelle laskemista, allah suuttui rosvoille ja meri imaisi tai merihirviö söi rosvot, jne., mitä nyt vain keksittäisiin levottomuuden ja epävarmuuden lisäämiseksi.

Tässä video hyökkäyksestä joka torjutaan:
http://www.youtube.com/watch?v=M93od9fbpWM
Tässä kohden siis ei ammuttaisi ja siirrettäisi ongelmaa seuraavalle laivalle vaan päästettäisiin hemmot nousemaan alukseen (Yksi kerrallaanhan ne sieltä tikkaita pitkin yrittävät) ja lopuksi tietty veneeseen jääväkin kutsuttaisiin sieltä pois ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla mutta yksikään ei poistuisi paikalta kertomaan kavereilleen että mitä tapahtui.

Operatsuunin jälkeen laivat myytäisiin romuksi ja ajettaisiin vanhalle kunnon Karachi beachille.

Kunhan merirosvot eivät päädy EU-maihin istumaan tuomiota, tuokin kävisi.

Riippuen siitä, missä merirosvot säilyttävät kaapattuja laivoja ja missä panttivankeja säilytetään, hauska jäynä tietenkin olisi myös lastata tuollainen vanha kippo täyteen sopivia räjähteitä, hitsata ruuman luukut kiinni tai estää muuten ruumaan pääsy ja sen jälkeen tavalla tai toisella järjestää laiva merirosvojen käsiin. Jos merirosvot säilyttävät laivoja tukikohtansa välittömässä läheisyydessä, laivan saavuttua satamaan siihen piilotetut räjähteet räjäytettäisiin, Halifax Explosion -tyyliin:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/79/Halifax_Explosion_blast_cloud_restored.jpg/377px-Halifax_Explosion_blast_cloud_restored.jpg)

Tuossa räjähtänyt SS Mont-Blanc oli 3121 grt:n alus, joten vastaavan toteuttamiseen ei tarvittaisi kovin ihmeellistä vanhaa rahtilaivaa. Räjähdyksen aiheuttamat tuhot olisivat joka tapauksessa  pienen atomipommin luokkaa

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cd/Halifax_Explosion_Aftermath_LOC_2_-_restored.jpg/800px-Halifax_Explosion_Aftermath_LOC_2_-_restored.jpg)

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Halifax_Explosion_Aftermath_LOC_1_-_retouched.jpg/800px-Halifax_Explosion_Aftermath_LOC_1_-_retouched.jpg)

joten ainakaan samasta kylästä tuskin ihan äkkiä lähdettäisiin uudestaan merirosvoamaan.
Ehdolla Helsingissä numerolla 393
oikeustieteen kandidaatti, kauppatieteiden maisteri
kaupunginvaltuutettu
kaupunkiympäristölautakunnan jäsen

CaptainNuiva

Quote from: PahaSilmä on 11.07.2012, 11:36:23
Quote from: CaptainNuiva on 10.07.2012, 23:10:31Saattueet toimivat vain silloin kun ryhmä laivoja seilaa paikasta A paikkaan B ja suojellaan laivoja selkeältä hyökkääjältä.
Pienvene voi olla merirosvo taikka kalastaja, eroa ei pysty sotalaivastakaan sanomaan ja ongelmaa pukkaa sitten siinä että kaikkia ei voida ampua vain siksi että ovat kalassa väärässä paikassa väärään aikaan.
Tästä seuraa se että rosvojen päästessä aluksen kylkeen on peli menetetty koska silloin sotalaivakaan ei voi estää panttivankitilanteen muotoutumista.
Huomattava myös on että meriliikenne läntisellä Intian valtamerellä (Jonne rosvot ovat levittäytyneet) on sen verta vilkasta ja eri suuntiin/satamiin suuntautuvaa että saattueet ovat käytännössä mahdottomia toteuttaa.

Jokaista laivaa tietenkään ei pysty saattamaan, mutta mahdollista olisi pyrkiä kokoamaan arvokkaita lasteja kuljettavat, tiettyä reittiä kulkevat laivat saattueisiin. Oleellistahan on lähinnä se, mistä suunnasta ja mihin suuntaan laiva on menossa vaara-alueen läpi. Alkuperäinen lähtösatama ja määräsatama voivat olla mikä hyvänsä, kunhan reittiä muutetaan tarvittaessa niin, että vaara-alue ohitetaan saatettuna.

Jos tuntematon alus lähestyy saattuetta, saattava alus ampuu varoituslaukauksen, ja jos alus pysähtymisen sijasta jatkaa lähestymistä, hyökkääjä upotetaan. Saattueesta voidaan tarkistaa esimerkiksi lähettämällä helikopteri tai vene, onko pysähtynyt alus oikealla asialla vai ei. Muiden annetaan jatkaa matkaansa, mutta merirosvouksesta epäillyt napataan talteen.



Kuten tuossa ylempänä kirjoitin niin Intian valtamerellä kyse on lunnaista, ei lasteista ja niinpä myös kalastusalukset ovat kelvanneet rosvojen kohteiksi.
Rosvot operoivat lähes koko läntisellä Intian valtamerellä sekä Adenin lahdella joten vaarapaikkojen kiertämäminen 100 prosenttisesti on käytännössä mahdotonta.
Tuo saattueen suojaaminen ei ole niin helppoa kuin voisi kuvitella, jo pelkästään kansainväliset meriteiden säännöt tuovat rutkasti mutkia matkaan....Esim. kalastavaa alusta on väistettävä, on sitten saattue tai ei ja väistämättä tulee merellä tilanteita jolloin ollaan lähituntumassa syystä tai toisesta.
Muutamilla sotalaivoilla ei suojata useita kauppalaivoja niin etteikö joku pienalus jossain kohdin olisi sopivasti suojaajiin nähden katveessa ja silloin riittää muutama minuutti että ovat laivan kyljessä kiinni ja panttivankitilanne pääsee kehkeytymään. Tällöin ei sotalaivalla siinä tilanteessa tee enää yhtään mitään, hekotkaan eivät niin nopeasti pääse ilmaan että voisivat tilanteeseen jotenkin vaikuttaa.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Fiftari

Ei kenelläkään kalastusaluksella ole asiaa kauppalaivan kylkeen kiinni. Jos kauempaa näkee että tulee lähemmäksi niin ilmoitus kovaäänisellä että mikäli lähestyminen jatkuu niin sitten alkaa lentää lyijyä. Tämä on se ainoa lääke. Sitä niittää mitä kylvää. Omaa tyhmyyttään jos pääsee hengestään.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

CaptainNuiva

Quote from: Fiftari on 11.07.2012, 16:23:33
Ei kenelläkään kalastusaluksella ole asiaa kauppalaivan kylkeen kiinni. Jos kauempaa näkee että tulee lähemmäksi niin ilmoitus kovaäänisellä että mikäli lähestyminen jatkuu niin sitten alkaa lentää lyijyä. Tämä on se ainoa lääke. Sitä niittää mitä kylvää. Omaa tyhmyyttään jos pääsee hengestään.

Eihän oikea kalastaja laivan kylkeen ole himoamassakaan mutta ei ole yksi ei kaksi kertaa kun kalastajia on väistetty lähes paniikissa näiden arvaattomien liikeiden vuoksi.
Merellä ohitukset saattavat tapahtua jopa 100-200 metrin etäisyydeltä kun kalastavia aluksia väistetään.
Esim.25 solmun huippuun pystyvä vene, paikaltaan lähtiessä, on laivan kyljessä kiinni tällöin parissakymmenessä sekunnissa ja siinä ajassa ei paljokaan kerkiä tehdä.

Se nyt vain on niin että kaikkea laivan/laivojen lähellä liikkuvaa ei voi ampua ja jos tuolla menetelmällä saattue etenisi niin vain murto-osa perään jäävistä ruumiista olisi rosvoja.
Oma lukunsa on sitten liikenteen määrä, pelkästään Suezin läpi kulkee vuosittain n.15000 alusta, siihen päälle sitten kaikki muu pohjoisen/läntisen Intian valtameren liikenne, mistään ei löydy niin paljoa saattuekalustoa että aukottomaan suojaukseen päästäsiin.



"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."