News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hyvejohtajuus.fi: Lue tyynesti tekstejä joita vihaat

Started by Iloveallpeople, 11.11.2013, 17:46:11

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteLue tyynesti tekstejä joita vihaat

Jokaisen meidän pitäisi lukea tekstejä, joiden kanssa on täysin eri mieltä. Ja kaiken lisäksi luku-urakassa on säilytettävä mieli tyynenä. On nimittäin hyödyllisempää tulkita vastustajan tekstejä ymmärtäen kuin päivitellen tai raivostuen.

...
Yhteiskunnassamme näkyy jo selkeästi ryhmittymiä, jotka eivät enää tunnista mitään muuta totuutta kuin oman totuutensa.
...

Kolmas esimerkki tulee Homma-foorumilta. Siellä maahanmuutto on monen mielestä automaattisesti pahaa, ja vahva oikeistolainen näkökulma on ainoa oikea. Jokainen maahanmuuttajan tekemä rikos uutisoidaan todisteena, mutta kantaväestön tekemät rikokset ovat "normaalia taustahälyä". Kriittiset äänet ovat idioottien ääntä.

Tällainen ajattelumalli on äärimmäisen vaarallista. Jos omaa totuutta vahvistetaan vain samanmielisten viestillä, pian kaikki vastakkaiset ajattelumallit alkavat näyttää haihattelulta tai virheargumentoinnilta. Yhteiskunta lokeroituu, emmekä enää kykene ymmärtämään muita näkökantoja.
...

Meidän jokaisen pitäisi lukea tyynesti tekstejä, joita vihaamme. Silti aivan liian usein luemme niitä naureskellen, pöyristyen tai kammoksuen.

Katleena Kortesuo on bloggaaja, kouluttaja ja tietokirjailija, joka on erikoistunut selkeään tekstiin, sisältömarkkinointiin ja verkkokirjoittamiseen. Katleenan Ei oo totta -blogi on Suomen luetuimpia viestinnän alan blogeja.

Hyvejohtajuus.fi
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

normi

"äärimmäisen vaarallisia"...

kaikki hommalaiset niputettiin iloisesti yhteen. kovin mustavalkoinen oli naikkosen näkemys hommasta... veikkaanpa ettei neiti ole juurikaan hommaa lukenut...
Impossible situations can become possible miracles

Tragedian synty

QuoteJokaisen meidän pitäisi lukea tekstejä, joiden kanssa on täysin eri mieltä.

Tuskin koskee maahanmuuttokriittisten tekstejä.

QuoteKolmas esimerkki tulee Homma-foorumilta. Siellä maahanmuutto on monen mielestä automaattisesti pahaa, ja vahva oikeistolainen näkökulma on ainoa oikea.

Todisteet?
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Miniluv

Kysykääs joku: montako tuntia kirjoittaja on itse lukenut Hommaa?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Iloveallpeople

Quote from: Iloveallpeople on 11.11.2013, 17:46:11
Jokainen maahanmuuttajan tekemä rikos uutisoidaan todisteena, mutta kantaväestön tekemät rikokset ovat "normaalia taustahälyä".

Tämä on kritiikki, jonka olen valitettavasti ennenkin kuullut. Tämä foorumi on keskittynyt maahanmuuttoon, eli tottakai täällä uutisoidaan myös maahanmuuttajien rikokset. Tuonhan voisi muotoilla toisinkin: Jokainen positiivinen uutinen maahanmuuttajista uutisoidaan todisteena, mutta kantaväestöstä tehdyt positiiviset uutiset ovat "normaalia taustahälyä".

Jos tämä olisi rikosfoorumi, niin sitten uutisoitaisiin tasapuolisesti, mutta ei maahanmuuttofoorumilla ruveta uutisoimaan kuin maahanmuuttoon liittyvät uutiset. Ei jääkiekkofoorumillakaan jutella jalkapallosta.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Miniluv

QuoteJokainen maahanmuuttajan tekemä rikos uutisoidaan todisteena, mutta kantaväestön tekemät rikokset ovat "normaalia taustahälyä".

Siinä mielessähän tuo on totta, että kantaväestön rikokset ovat "normaalia taustahälyä," johon verrataan maahanmuuttajien tekemien rikosten määrää ja laatua.

Mutta ei kai kukaan voi tosissaan olla sitä mieltä, että täällä haluttaisiin silitellä kantisrikollistenkaan päätä?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Jaatinen

QuoteTulevaisuuden yhteiskunnan pahimpia uhkia on ihmisryhmien eriytyminen. Kun toista osapuolta ei ymmärrä, hänet saa epäinhimillistää. Tämän jälkeen vastapuoli on enää pelkkä lauma elukoita, joten heitä voi kohdella miten sattuu.

Miksi suvaitsevaisilla ihmisillä on näin pienet liikkumatilat? Ymmärtää tai sitten pitää toista eläimenä.

Ei ihmisen elämä ole noin takakireää oikeasti. Eikä pahin uhka ole niiden ryhmien eriytyminen, eivät ne ryhmät koskaan ole yhdessä olleetkaan. Eivätkä tule olemaan.

Siili

Quote from: Iloveallpeople on 11.11.2013, 17:46:11
QuoteLue tyynesti tekstejä joita vihaat

Meidän jokaisen pitäisi lukea tyynesti tekstejä, joita vihaamme. Silti aivan liian usein luemme niitä naureskellen, pöyristyen tai kammoksuen.

Hyvejohtajuus.fi

Minusta tuo on ihan hyvä suositus. 

rölli2

tyynenä voi pysyä ja kiroilla vain vähän suupielestä mutta samaa mieltä ei tarvitse olla

Punaniska

Olihan tuossa kyllä myös omaan viiteryhmään kuuluvaa kritiikkiä:

Olen jo löytänyt pahimman ryhmittymän. Se koostuu kaltaisistani asiantuntijabloggaajista.

Me kuvittelemme oman älymme olevan niin analyyttinen ja erheetön, että emme näe itseämme minkään ryhmän edustajana, vaan koemme olevamme individualistisia ajattelijoita

Mutta me asiantuntijat. Oi, me asiantuntijat. Me emme kuulu mihinkään ryhmään, sillä olemme vapaita ajattelijoita. Meillä on persoona, meillä on henkilöbrändi.Käymme toistemme blogeissa vahvistamassa tätä ajattelua, ja kirjoitamme kirja-arvosteluja toistemme teoksista. Suosittelemme toisiamme Twitterissä. Ystävystymme verkossa, sovimme treffit kahvikupin äärelle ja ymmärrämme toisiamme.

Ja kyllähän nämä Haavistoa äänestäneet espoolaiset lattekahvin litkijät ovat kaikessa trendikkyydessään (johon mokusuvaitsevaisuus ja arvoliberalismi kuuluvat) vaatteitaan, huonekalujaan,harrastuksiaan myöten harvinaisen tasaista massaa.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

tapio

On kai tässä jo oppinut kymmenien vuosien aikana lukemaan suvaitsevaisia tekstejä tyynesti. :-[
On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

acc

Katleena viekoittelee ihmisiä, erityisesti suvakkeja lukemaan Hommafoorumia ja vieläpä sitten, että lukeminen tapahtuu ilman raivokohtauksia. Tässä on mahdollisuus, että osa rauhallisuuteen pystyvistä suvakkilukijoista nuivistuu. Olisikohan Katleena salanuiva?
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

far angst

Aika hyvin tuo bloggaaja sanoi:

QuoteMikä on pahin ryhmittymä?

Olen jo löytänyt pahimman ryhmittymän. Se koostuu kaltaisistani asiantuntijabloggaajista.
Me kuvittelemme oman älymme olevan niin analyyttinen ja erheetön, että emme näe itseämme minkään ryhmän edustajana, vaan koemme olevamme individualistisia ajattelijoita.

Niputamme kyllä muut yhteen: On muotibloggaajia. On demareita. On hommafoorumilaisia.
Kun niputus on tehty, ryhmään on helppo liittää adjektiiveja ja ominaisuuksia. Muotibloggaajat ovat pinnallisia. Demarit eivät ymmärrä yritystoimintaa. Hommafoorumilaiset ovat idiootteja.

Mutta me asiantuntijat. Oi, me asiantuntijat. Me emme kuulu mihinkään ryhmään, sillä olemme vapaita ajattelijoita. Meillä on persoona, meillä on henkilöbrändi.

Noinhan se toimii: kaikki syyllistyvät samaan.  Toisaalta taas erojakin on:  suvishyviksillä on toiveita, haaveita ja uskomuksia,  hommiksilla on tilastoja, laskelmia, kokemuksia, empiriaa.

Hyvis hommista herjaa, afrikan-amerikkalainen kylki kummallakin.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

normi

Quote from: Miniluv on 11.11.2013, 18:05:22
Mutta ei kai kukaan voi tosissaan olla sitä mieltä, että täällä haluttaisiin silitellä kantisrikollistenkaan päätä?
Suvismokuvaltiomme kyllä hoitaa sen kriminaalien päänsilittelyn...
Impossible situations can become possible miracles

elukka

Lue tyynesti tekstejä joita vihaat

haistakaa v##¤&%

En lue:
- ääliösuvaitsevaisia
- feministisikoja
- kommareita
- kulttuurimarxilaisia
Painukaa #""#¤%¤&:n kaikki!

Mutta ihan varmasti luen:
- hyviä persoonia, jotka ovat joko maahanmuuttajia tai "rasistisuomalaisia"

Miksi? Koska käytän verenpainelääkkeitä ja mitä tahansa kusipäisyyttä en niele.....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Kemolitor

Minusta tuo oli oikein hyvä kirjoitus kokonaan luettuna, tervettä itsekritiikkiäkin löytyi. Blogeistahan löytyy juuri noita asiantuntijoita, jotka osaavat niputtaa keskustelufoorumit tehokkaasti yhteen nippuun, määritellä monen tuhannen ihmisen yhteisön parilla sanalla.

Kyllä minä olen kovasti yrittänyt lukea kaikkia löytämiäni Hommafoorumi- ja halla-aho -kritiikkisivuja, tosin en kyllä ole kovin montaa kunnollista onnistunut löytämään, lähinnä ovat olleet sellaisia reppanoita itkupotkuraivari-tyyppisiä, joille ei voi kuin hymähtää.

En muista, onko täällä missään mainittu Panu Höglundin uusinta:
http://www.paljastettu.fi/276988545
Ilmestyi verkkoon noin kuukausi sitten, siellä minä olen viettänyt montaa hauskaa hetkeä, välillä on kyllä ollut verenpaineen nousu lähellä, mutta siedätyshoito auttaa, hammasta purren ja tulitikkuja raivokkaasti katkoen olen lukenut eteenpäin.

rapa-nuiv

No nyt viimein ymmärsin mistä nykyisin niin muodikkaassa vihapuheessa on kysymys !

Vihapuhe ei siis suinkaan ole puhetta, johon sisältyy vihaa.
Vihapuhe onkin puhetta, joka saa kuuntelijan vihaamaan puhujaa.

Jaxuhali !

kriittinen_ajattelija

Quote from: Kemolitor on 11.11.2013, 19:06:20
Minusta tuo oli oikein hyvä kirjoitus kokonaan luettuna, tervettä itsekritiikkiäkin löytyi. Blogeistahan löytyy juuri noita asiantuntijoita, jotka osaavat niputtaa keskustelufoorumit tehokkaasti yhteen nippuun, määritellä monen tuhannen ihmisen yhteisön parilla sanalla.

Kyllä minä olen kovasti yrittänyt lukea kaikkia löytämiäni Hommafoorumi- ja halla-aho -kritiikkisivuja, tosin en kyllä ole kovin montaa kunnollista onnistunut löytämään, lähinnä ovat olleet sellaisia reppanoita itkupotkuraivari-tyyppisiä, joille ei voi kuin hymähtää.

Ilmestyi verkkoon noin kuukausi sitten, siellä minä olen viettänyt montaa hauskaa hetkeä, välillä on kyllä ollut verenpaineen nousu lähellä, mutta siedätyshoito auttaa, hammasta purren ja tulitikkuja raivokkaasti katkoen olen lukenut eteenpäin.
Ihan mielenkiintoinen sivusto, en kyllä tajua noita kukkiksia jotka jaksaa analysoida hommafoorumia 24/7 niinkuin me jotain "vallankumousta suunnittelevia natseja" olisimme. Hommafoorumilla muutenkin nykyisin keskustelua aika laajasti muustakin kuin maahanmuutosta, että tätä melkein voisi pitää nykyisin yhteiskunnallisena foorumina, maahanmuuttokritiikin ohessa.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Roope

Quote from: Punaniska on 11.11.2013, 18:18:35

Me kuvittelemme oman älymme olevan niin analyyttinen ja erheetön, että emme näe itseämme minkään ryhmän edustajana, vaan koemme olevamme individualistisia ajattelijoita

Mutta me asiantuntijat. Oi, me asiantuntijat. Me emme kuulu mihinkään ryhmään, sillä olemme vapaita ajattelijoita. Meillä on persoona, meillä on henkilöbrändi.Käymme toistemme blogeissa vahvistamassa tätä ajattelua, ja kirjoitamme kirja-arvosteluja toistemme teoksista. Suosittelemme toisiamme Twitterissä. Ystävystymme verkossa, sovimme treffit kahvikupin äärelle ja ymmärrämme toisiamme.

Svenska Dagbladetin Ivar Arpi:
QuoteHuvittavaa kyllä, erityisesti korkeasti koulutetut vaikuttavat arvostavan ideologista oikeaoppisuutta. Sosiologi Diana C Mutz osoitti kirjassaan Hearing the Other Side (2006), että mitä korkeammin koulutettu, sitä vähemmän altistuu muiden näkemyksille. Korkeasti koulutetut muodostavat muista ja ympäröivästä yhteiskunnasta eristyneen mielipidegheton. Kirja käsittelee Yhdysvaltoja, mutta sama pätee luultavasti myös ruotsalaisiin olosuhteisiin. Jos vain kaikkein suosituimmat näkemykset saavat sijaa julkisuudessa, ei demokratialla ole paljon arvoa.  (käännös)
Svenska Dagbladet: Hoten mot SD är en attack på demokratin 5.11.2013
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

LW

Quote from: Kemolitor on 11.11.2013, 19:06:20

Mielenkiintoinen paikka, eikä minulla ole mitään ongelmia lukea sitä tyynesti. Välillä kyllä alkaa väkisinkin naurattaa, joskin Parodia&Sarkasmi -osastolla lähinnä siksi, etteivät kirjoittajat ole tajunneet sanojen merkitystä laisinkaan. Ei uhkaavan oloisiin kirjoituskilpailuihinkaan sovi osallistua tällaisellä tuuballa:

"Minä haluan maahan miljoona MUSLIMINEEKERIÄ (siis ne käyttää tota sanaa mutta en mä kun oon Parempi eettinen), koska mä vihaan suomalaisia ja valkoista rotua mihin ne ugrimongolit ei edes kuulu, phähähähä. Suomalainen heteroperse haisee pahalta ja on vitun tyhmä. Suvaitseminen on sitä, että häntä ammutaan munille singolla, ja silloin on Suomessa hyvä elää homona, kun on muslimit ripustamassa homosaatiosta ölisevät keskikaljajunttihomot nosturin nokkaan. TARJA-HALONEN, TARJA-HALONEN!"

Mallia parodiaan voi ottaa vaikka tuolta. Pidin myös siitä eduskuntavaalien aikaan liikkuneesta sivusta, jossa oli pohjoiskorealaista propagandataidetta perussuomalaiseen malliin muokattuna, jos joku muistaa.

"Nuiva kritiikki FAQ" sisältää toisaalta hyviäkin linkkejä. Blogien taso vaihtelee puolestaan Cosmo Hunkin supernovan lailla tuikkivasta älystä johonkin Pauli Vennervirtaan, jonka kanssa voisi varmasti väitellä ihan itse asiasta. Väliin mahtuu normitason kliseemaatteja, jotka kertovat meille mm. että suomalainen kulttuuri on aina ottanut vaikutteita ulkomailta, mikä ainakin itselleni tuli täydellisenä yllätyksenä, ja erinäisiä Härkösiä, joita Breivik ampui myös ja ilmeisesti tällä tavoin innoitti esittämään aika painavia kysymyksiä:

"Miksi Perussuomalaiset-puolue haluaa pitää yllä foorumia, jonka ilmeinen ja ainoa tarkoitus on herättää epäluuloisuutta ja vihaa etenkin muslimimaahanmuuttajia ja maassa jo asuvia muslimeja kohtaan?" (...?)

"Ovatko muut foorumin kirjoitukset sellaisia, jotka kuuluvat normaaliin ja hyväksyttävään suomalaiseen poliittiseen toimintaan? Tai yleensä inhimilliseen toimintaan?" (pakko tunnustaa viimein, etten aja vajavaisten orgaanisten ihmisolentojen asiaa täällä laisinkaan, joten aika hyvin huomattu)

"Mutta voiko koskaan keskustella salonkikelpoisesti siitä, että joitakin ihmisryhmiä pitäisi kohdella toisia alempiarvoisempina?" (kuten niitä irrationaalisia, väkivaltaa lietsovia rasisteja, joiden toiminta ei ole hyväksyttävää eikä edes inhimillistä?)
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

IDA

Quote from: tapio on 11.11.2013, 18:18:58
On kai tässä jo oppinut kymmenien vuosien aikana lukemaan suvaitsevaisia tekstejä tyynesti. :-[

Sama. Nykyään kyllä aika vähän tulee luettua tekstejä, jotka edustavat jotain mielipidettä muualta kuin nettikeskusteluista. Sitä vain on huomannut, että maailmassa on kirjoitettu niin paljon hyvää asiaa, että mielellään keskittyy siihen silloin, kun varsinaisesti lukee jotain.

Käsittääkseni tuossa tekstissä esitettiin oma karikatyyrinomainen näkemys noista kolmesta kohteesta, joista yksi oli hommafoorumi ja sitten lopuksi paljastettiin oma asema ihan kohtuullisen rehellisesti.
qui non est mecum adversum me est

Lalli IsoTalo

Quote from: Miniluv on 11.11.2013, 17:56:17
Kysykääs joku: montako tuntia kirjoittaja on itse lukenut Hommaa?

Postasin seuraavaa:

Quote from: Lalli IsoTalo"Kolmas esimerkki tulee Homma-foorumilta." Onnistuit tekemään kaksi kirjoitusvirhettä Hommaforumin nimessä, mikä viittaa siihen, että kaikki mitä tiedät Hommasta on kuulopuhetta. Vai viittaako?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

kekkeruusi

Taas ratsastetaan Hommalla. Se on kai nykyään noissa piireissä jokin muotijuttu.

Aapo

Quote from: Punaniska on 11.11.2013, 18:18:35

Jep, oli tuossa kirjoituksessa paljon muutakin hyvää. Vaikka kirjoituksen hommakritiikki ei ehkä aivan kohdilleen menisikään, niin muilta osin erittäin tyynesti lukemisen arvoinen kirjoitus.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

MW

Quote from: kekkeruusi on 11.11.2013, 22:46:39
Taas ratsastetaan Hommalla. Se on kai nykyään noissa piireissä jokin muotijuttu.

Isot pojat ovat vissiin kertoneet Hommaforumista. Asiantuntijan-han ei tarvitse itse tutustua kommentoimiinsa asioihin, sillä asiantuntija-han on asiantuntija Ctulhun armosta.

EwithAllinPoe

Minusta kaikenlaisten tekstien lukeminen on hyödyllistä. Tässä lisää harjoituksia:

Lue itkijänaisen tavoin tekstejä, jotka naurattavat sinua. Yritä saada kyyneleet.

Lue vihapuhetta iloisesti ja pirteästi.

Kerro vitsejä vihaisena!

Lue vaikkapa ilmaisjakelulehtiä "dekkariäänellä". Yritä saada tekstit kuulostamaan jännittäviltä.

Lue illalla rauhallisesti, unettavalla äänellä Tekniikan Maailmaa.

Laula kalevalaisesti puhelinluetteloa.  :)

Sydänmesi kuuluu minulle.