News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Mikä on paras tapa auttaa taifuunin uhreja?

Started by Hevonen, 09.11.2013, 16:47:45

Previous topic - Next topic

Sylvia borin

Quote from: Hevonen on 09.11.2013, 16:47:45
Haluaisin auttaa taifuunin uhreja Philippiineillä, joten onko hommalaisilla tietoa, minne kannattaisi rahansa antaa, että se menisi varmasti perille?  :'(

En tiedä tarkemmin Filippiineistä, mutta omalta kohdaltani voin kertoa, mitä olen joskus tehnyt. Otin suoraan yhteyttä muutamiin Suomen vapaakirkon lähetystyöntekijöihin, (joiden omatuntoon ja vakaumukseen luotan) ja lahjoitin heille rahaa jaettavaksi oman harkintansa mukaan kohdemaassaan. Luotin siihen, että näin apu meni 100% tarpeeseen ja lähetit paikan päällä eläessään näkevät , missä rahaa kipeimmin tarvitaan.  Minulle itselleni oli sama ylläpidettiinkö minun rahoillani paikallista kirkkoa, klinikkaa vai köyhiä, mutta jos joku haluaisi tehdä lahjoituksen ilman hengellistä aspektia, siitäkin varmaan voisi sopia, että ne nimenomaiset rahat käytettäisiin puhtaasti humanitääriseen avustukseen.

Jotain rahatmullebisnes-SPR:ää tälläinen suora ohituskaista voi kyllä ottaa päähän, mutta ainakin vielä toistaiseksi ihmisellä on (Suomessakin) oikeus lahjoittaa omia rahojaan miten tykkää, kunhan verotuskynnys ei ylity.

En löytänyt netistä listaa tämän päivän läheteistä, mutta täältä voi varmaan kysellä lisää, jos kiinnostaa: http://www.svk.fi/?sid=450

kekkeruusi

Quote from: nimierkki on 10.11.2013, 22:25:35
Pistin juuri tekstarin SPR:lle, tullee uni paremmin ensi yönä.
Aneet on maksettu, taivaspaikka tiedossa? SPR - Omantunnon pesua myynnissä jo vuodest miekka ja kypärä.

nimierkki

Quote from: kekkeruusi on 10.11.2013, 23:01:57
Quote from: nimierkki on 10.11.2013, 22:25:35
Pistin juuri tekstarin SPR:lle, tullee uni paremmin ensi yönä.
Aneet on maksettu, taivaspaikka tiedossa? SPR - Omantunnon pesua myynnissä jo vuodest miekka ja kypärä.

Varmaan vähän noinkin. Kyllä mä silti toivon, että edes osa tuosta pikkusummasta menee ihmisten auttamiseen eikä kaikki uppoa esim. pomoihmisten tolkuttomiin palkkoihin.

Vähän menee OT:n puolelle, mutta olisipa se vain erinomaisen mukavaa jos Suomen valtio kanavoisi humanitäärisen avun armeijan kautta. Armeijalla on toimiva ja tehokas organisaatio. Kun katastrofi tapahtuu, lähetettäisiin täältä upseereja johtamaan toimintaa ja organisoimaan avustusta. Vielä jos kansalaiset voisivat helposti lahjoittaa lisärahaa tällaiseen toimintaan, niin kyllä kelpaisi. Voisi antaa parilla klikkauksella rahaa hyvään asiaan ja vieläpä luottaa siihen, että rahojani käsittelevät järkevät ihmiset.

Marija

Quote from: pikku hukka on 10.11.2013, 20:55:18
Marija, en tiedä miksi filippiiniläiset ovat mielestäsi auttamisen arvoisia, mutta kukaan muu ei ole. Ehkä yksittäisen henkilön tekemiä lahjoituksia on vaikea kohdentaa tietylle alueelle ilman erillisiä tili- tai vähintään viitenumeroita. Ehkä SPR ei ole pitänyt sellaisten tarjoamista tarpeellisena. Ehkä se vaatisi lisää byrokratiaa. SPR:n nettisivun mukaan

QuoteJuuri nyt autamme mm. Filippiineillä ja Syyriassa.

Jos se ei riitä sinulle ja haluat toimittaa apusi nimenomaan Filippiineille ja vain yksinomaan aivan varmasti Filippiineille, ehkä sinun täytyy viedä se itse perille. Silloin näet omin silmin, minne rahasi menee.

No mutta, enhän minä väitä, etteivätkö monet muutkin ihmiset olisi auttamisen arvoisia.

Mutta haluan aina kohdentaa avustukseni tiettyyn kohteeseen, jolloin tulee se hyvä mieli, että nyt sympatiani kohteet saavat avun. Ei minulla ole varaa jatkuvasti lähettää avustuksia sinne, tänne, heittää roponi taivaan tuuliin, toivossa, että kai joku tulee autetuksi. Juuri viime viikolla annoin UNICEFin Afrikan malarian vastaiseen keräykseen. Pikku-Matti jää eloon.

Filippiineillä on nyt suuri hätä ja ehkä SPR viekin avustukseni Afrikkaan!

pikku hukka

Quote from: Marija on 11.11.2013, 10:13:43
Quote from: pikku hukka on 10.11.2013, 20:55:18
Marija, en tiedä miksi filippiiniläiset ovat mielestäsi auttamisen arvoisia, mutta kukaan muu ei ole. Ehkä yksittäisen henkilön tekemiä lahjoituksia on vaikea kohdentaa tietylle alueelle ilman erillisiä tili- tai vähintään viitenumeroita. Ehkä SPR ei ole pitänyt sellaisten tarjoamista tarpeellisena. Ehkä se vaatisi lisää byrokratiaa. SPR:n nettisivun mukaan

QuoteJuuri nyt autamme mm. Filippiineillä ja Syyriassa.

Jos se ei riitä sinulle ja haluat toimittaa apusi nimenomaan Filippiineille ja vain yksinomaan aivan varmasti Filippiineille, ehkä sinun täytyy viedä se itse perille. Silloin näet omin silmin, minne rahasi menee.

No mutta, enhän minä väitä, etteivätkö monet muutkin ihmiset olisi auttamisen arvoisia.

Mutta haluan aina kohdentaa avustukseni tiettyyn kohteeseen, jolloin tulee se hyvä mieli, että nyt sympatiani kohteet saavat avun. Ei minulla ole varaa jatkuvasti lähettää avustuksia sinne, tänne, heittää roponi taivaan tuuliin, toivossa, että kai joku tulee autetuksi. Juuri viime viikolla annoin UNICEFin Afrikan malarian vastaiseen keräykseen. Pikku-Matti jää eloon.

Filippiineillä on nyt suuri hätä ja ehkä SPR viekin avustukseni Afrikkaan!

Eiköhän ne osaa päättää missä on milloinkin akuutein tilanne ja kohdentavat rahat sen mukaan. Varmaan Filippiinit on tällä hetkellä ykkössijalla.

Marija

Aivan. Nyt oli ongelma se, että ilmoituksessa luki "Auta Taifuunin uhreja".
Autoin. Sitten ilmeni, että kyseistä rahaa kenties menee muuallekin.

Tänään selvisi että kyseisen auttamispuhelimen ensisijaiset kohteet ovat: Filippiinit ja Syyrian sodan uhrit.

Syyria. En halua olla missään tekemisissä Syyrian sotien kanssa. Olen kerran saanut siellä kulmilla, tosin Libanonista, mutta tuolloin käytännössä samaa joukkoa, raketin lähes niskaani: lähin osui n. 2 talon päähän ja meteli oli kauhea.

Tomi

Hirmumyrsky Haiyan-keräys
http://lahjoita.worldvision.fi/katastrofi/Apua-hirmumyrskyn-uhreille-Filippiineilla/
- Lahjoita verkossa
- Lahjoita tilille:
FI3280001570768136
viite 241542
- Lahjoita 10e, lähetä tekstiviesti AUTAN numeroon 16499

Rahankeräyslupa
2020/2013/2768
Voimassa  1.10.2013 - 30.9.2015
Myöntänyt Poliisihallitus 10.9.2013

Penninginsamling

pikku hukka

Quote from: Tomi on 11.11.2013, 19:01:31
Hirmumyrsky Haiyan-keräys
http://lahjoita.worldvision.fi/katastrofi/Apua-hirmumyrskyn-uhreille-Filippiineilla/
- Lahjoita verkossa
- Lahjoita tilille:
FI3280001570768136
viite 241542
- Lahjoita 10e, lähetä tekstiviesti AUTAN numeroon 16499

Rahankeräyslupa
2020/2013/2768
Voimassa  1.10.2013 - 30.9.2015
Myöntänyt Poliisihallitus 10.9.2013

Penninginsamling

Mä en tykkää WorldVisionista koska se ei ole uskonnollisesti sitoutumaton, mutta se ketä ei haittaa, siitä vain. Itse en halua tarjota Raamattua samalla. Tai valehdella, että Jumala auttaa.

Myös Plan on aloittanut keräyksen Filippiinien auttamiseksi. Suora linkki lahjoitussivulle: http://www.plan.fi/fi-FI/lahjoita/.

Sylvia borin

Joku oli tehnyt hyvän listan hyväntekeväisyysjärjestöjen johtajien pikkupikku palkoista. Eikö Suomesta todellakaan löydy kyvykkäitä, ideologisesti suuntautuneita ihmisiä johtamaan näitä puljuja talkoopalkalla, kun suurin osa varsinaisista rahan kerääjistäkin tekee ilmaista vapaaehtoistyötä?! Tämä vastuullisten mässäily avustusrahoilla lopulta tukahduttaa hyväsydämisten ihmisten halun auttaa, kun omasta niukasta elannosta kärsiville nipistetyt kympit menevätkin vaikkapa toiminnanjohtajan golfkurssiin Bahamalla.
QuoteMiten voi olla mahdollista että esimerkiksi Sotainvalidien Veljesliiton pääsihteerin Juhani Saaren palkka on 128 346 e  ?
Tai muidenkin järjestöjen johtajien jättiansiot, tässä faktaa v. 2009 palkoista:

*Unicef Suomi*, Pääsihteeri Pentti Kotoaro /€ 99 651,-/

*Syöpäjärjestöt*,Harri Vertio /€ 98 735,-/

*Suomen Punainen Risti*, Pääsihteeri Kristiina Kumpula /€ 98 228,-/

*Invalidiliitto*, Toimitusjohtaja Raimo Lindberg /€ 97 282,-/

*Mannerheimin Lastensuojeluliitto*, Pääsihteeri Mirjam Kalland /€ 84 414,-/

*Suomen Sotaveteraaniliitto*, Toiminnanjohtaja Markku Seppä/€ 76 698,-/

*Pelastakaa Lapset*, Pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta /€ 74 625,-/

*Kirkon Ulkomaanapu*, Toiminnanjohtaja Antti Pentikäinen /€ 74 326,-/

*Suomen Lähetysseura*, Johtaja Seppo Rissanen/€ 72 079,-/

*Plan Suomi Säätiö*, Pääsihteeri Riitta Weiste /€ 61 548,-/

*Suomen World Vision*, Toiminnanjohtaja Aki Temisevä /€ 57 508,-/

*Suomen Luonnonsuojeluliitto*, Toiminnanjohtaja Eero Yrjö-Koskinen/€ 56 917,-/

*Amnesty International*, Toiminnanjohtaja Frank Johansson/€ 50 337,-/

*Suomen Pakolaisapu*, Toiminnanjohtaja Kim Remitz /€ 45 452,-/
http://annaleena.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48741-hyvantekevaisyysjarjestojen-johtajilla-jattipalkat

Ari-Lee

Quote from: Sylvia borin on 13.11.2013, 15:43:34
Joku oli tehnyt hyvän listan hyväntekeväisyysjärjestöjen johtajien pikkupikku palkoista. Eikö Suomesta todellakaan löydy kyvykkäitä, ideologisesti suuntautuneita ihmisiä johtamaan näitä puljuja talkoopalkalla, kun suurin osa varsinaisista rahan kerääjistäkin tekee ilmaista vapaaehtoistyötä?! Tämä vastuullisten mässäily avustusrahoilla lopulta tukahduttaa hyväsydämisten ihmisten halun auttaa, kun omasta niukasta elannosta kärsiville nipistetyt kympit menevätkin vaikkapa toiminnanjohtajan golfkurssiin Bahamalla.
QuoteMiten voi olla mahdollista että esimerkiksi Sotainvalidien Veljesliiton pääsihteerin Juhani Saaren palkka on 128 346 e  ?
Tai muidenkin järjestöjen johtajien jättiansiot, tässä faktaa v. 2009 palkoista:

*Unicef Suomi*, Pääsihteeri Pentti Kotoaro /€ 99 651,-/

*Syöpäjärjestöt*,Harri Vertio /€ 98 735,-/

*Suomen Punainen Risti*, Pääsihteeri Kristiina Kumpula /€ 98 228,-/

*Invalidiliitto*, Toimitusjohtaja Raimo Lindberg /€ 97 282,-/

*Mannerheimin Lastensuojeluliitto*, Pääsihteeri Mirjam Kalland /€ 84 414,-/

*Suomen Sotaveteraaniliitto*, Toiminnanjohtaja Markku Seppä/€ 76 698,-/

*Pelastakaa Lapset*, Pääsihteeri Hanna Markkula-Kivisilta /€ 74 625,-/

*Kirkon Ulkomaanapu*, Toiminnanjohtaja Antti Pentikäinen /€ 74 326,-/

*Suomen Lähetysseura*, Johtaja Seppo Rissanen/€ 72 079,-/

*Plan Suomi Säätiö*, Pääsihteeri Riitta Weiste /€ 61 548,-/

*Suomen World Vision*, Toiminnanjohtaja Aki Temisevä /€ 57 508,-/

*Suomen Luonnonsuojeluliitto*, Toiminnanjohtaja Eero Yrjö-Koskinen/€ 56 917,-/

*Amnesty International*, Toiminnanjohtaja Frank Johansson/€ 50 337,-/

*Suomen Pakolaisapu*, Toiminnanjohtaja Kim Remitz /€ 45 452,-/
http://annaleena.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48741-hyvantekevaisyysjarjestojen-johtajilla-jattipalkat

Minulta ei irtoa punaista puupenniä noille kunniattomille rahankerääjä paskiaisille. Myös järjestöt itsessään ovat korruption maailman huippua. Yli 300 avustajajärjestöä Haitilla eivät saaneet aikaiseksi muuta kuin itselleen kivat lomat hienossa hotellissa. Haitilaiset asuvat edelleen hökkeleissä ja tilsivät paljasjaloin liejussa. Puhdasta vettä ei ole eikä ruokaa. Olisi jo jotakin jos heillä olisi edes käymälät ja/tai vaatteet tai edes jotain.

Ei silti - paljon laitan avustettavan itsensä harteille mutta jos toisen harteet notkuvat hyvällä tahdolla kerjätyllä rahalla ja toisen, sen autettavan hartiat eivät enää kestä niin tuomioni on ankara noita "avustusjärjestöjä kohtaan".
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Viljami

Otetaan budjetista se Somaliaan varattu 30(?) miljoonan euron lisämääräraha pois, ja annetaan se Filippiineille. Somalit ovat itse syypäitä ongelmiinsa, eikä ne ole rahalla korjattavissa. Filippiiniläiset, kuten muutkaan, eivät voi luonnonvoimille mitään. Samoin somaliyhdistyksille, kuten "kameliaktiivisille naisille" varatut rahat katastrofiapuun. Ja heti.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Marija

Kuten toisessa ketjussa jo kerroin, seuraavana päivänä tuli SPR:ltä tekstiviesti, jossa kiittivät lahjoituksesta "Filippiinien taifuunin uhreille."

Joten nou hätä, raha meni oikeaan osoitteeseen.   :)

Olen penkonut kaappini perukoita ja kerännyt vaatetta. Ketkähän keräävät vaatelahjoituksia Filippiineille?

Sour-One

Quote from: Tabula Rasa on 09.11.2013, 18:32:57
Lähdet itse filippiineille ja tuet paikallisia pienyrittäjiä. Ja toki voit ostaa kassan koosta riippuen onnettomuusalueelle tarvikkeita ja viedä perille asti.

Siellä riittää autettavia jo ihan riittävästi. Eivät tarvitse yhtään lisää.