News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Perussuomalaisten uusi tuleminen ja tulosvastuus

Started by J. Lannan haamu, 12.04.2017, 16:36:34

Previous topic - Next topic

Hankala Tapaus

Quote from: J. Lannan haamu on 16.04.2017, 00:48:19
...Mitä Hankala tapaus on mieltä tuosta tulosvastuusta ja mittareista, joilla sitä mitataan?...

Hankala Tapaus on sitä mieltä, että lähtotilanne ei perustunut kokonaan todellisuuteen.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että poliitikot on mahdollista asettaa tulosvastuuseen tekemisistään. Se tapahtuu äänestämällä järkevästi.

Vaikka naamani ei ole vaarassa revetä hymyn takia kahtia vaalituloksen johdosta, on siinä nähtävissä yllättävä, positiivinen kehitys. PS:n kuntavaalen äänestäjistä suurin osa hoksasi äänestää puolueessa oikein toimineita. Jos kaikki ihmiset ymmärtäisivät tämän, ei kukaan typeriä päätöksiä tehnyt luottamushenkilö pääsisi seuraavalle kaudelle missään puolueessa.

Mitä tulee trolleihin, palstalla ei trollaa niinkään persut (yksi paatunut persutrolli kyllä on, mutta muistaakseni olen ilmoittautunut sellaiseksi ihan julkisesti). Sen sijaan monia valeita persuista kyllä kerrotaan. Monet jatkavat niiden levittämistä hyvässä uskossa, mutta muutamilla on ihan toinen agenda. Se agenda on vahingoittaa persuja, syystä tai toisesta, mahdollsimman paljon.

Katson että reilun pelin hengessä hävittäjät ohjataan hävittäjiä vastaan, tankit tankkeja vastaan ja nyt viimein myös persutrolli muita trolleja vastaan. Maailma rakentuu kauhun tasapainon varaan ;D

IDA

Minusta tämä taisteluasetelma muuttui täysin siinä vaiheessa, kun meistä tuli suurempia kuin vihreät ja vasemmistoliitto yhteensä. Ei ole sopivaa lyödä pienempiä. Emme vain itse osanneet omaksua tätä asemaa, vaan suorastaan etsimme mediasta meitä vastaan olevia juttuja ja jäimme jänkkäämään niiden kanssa ikään kuin olisimme itse olleet altavastaajia.

Nyt taas olemme. Seuraava voitto on kuitenkin tulossa. Hoidetaan se kunnolla.
qui non est mecum adversum me est

Hankala Tapaus

Quote from: IDA on 16.04.2017, 03:31:18
...jäimme jänkkäämään niiden kanssa ikään kuin olisimme itse olleet altavastaajia...

Kyllä vain. Sekin on toiminut vastapuolen hyväksi. Heille jokainen tuhlattu sekunti on voitto. Osa jäi myös pikkusieluisesti makselemaan kalavelkojaan. Ihmiset eivät siis osanneet kasvaa vallan mukana.

Vinkki PS:lle: Kun puolue saa uuden kansanedustajan, kertokaa sille ensin että ei saa kusta vastatuuleen, viekää sitten mediakoulutukseen oppimaan sama asia perusteellisemmin ja vasta sitten annatte sille työhuoneen avaimet.

Ja jos se avaa suunsa ennen sitä, koivuhalko.

Goman

Quote from: Tiskirätti on 14.04.2017, 12:12:46
Näin häilyvän punavihersinisenä liberaalina voin vihjaista teille, että viherpunakoiden vaalimenestyksessä on kyse Suomea isommista asioista Brexitistä ja Trumpista lähtien — yleinen tunnelma kaltaisteni arvoliberaalien joukossa on, että ummehtunut haudankylmä kusipäinen minäminä-maailmankuva on jyrännyt viime vuodet aivan tarpeeksi, ja jokaisen, joka vähänkin kannattaa liberaaleja arvoja, on syytä herätä äänestämään niiden puolesta.

Väitän, että esimerkiksi suurin osa vihreiden kannatuksen noususta johtuu juuri tästä, eikä esimerkiksi Ville Niinistön räksytyksestä. Oppositiosta ponnistaminen ei toki haittaa tuota nousua ja jatkossa mahdollisen hallitusvastuun jälkeen suunta on tietysti vihreilläkin taas alaspäin, kuten yleensä kaikilla puolueilla. Tuskin kuitenkaan ihan persujen nykyisen persmäen kaltaista vauhtia.

Minä puolestaan väitän että yltiöliberaalitkin joutuvat tarkistamaan suhtautumistaan maailmanparannukseen ja liian pitkälle menevään solidaarisuuteen. Merkille pantavaa on mm. se että vasta nyt Ruotsissa ja Saksassa ryhdytään keskustelemaan siitä, kuinka on  mahdollista että terroristiepäiltyjä ja kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita ei saada poistumaan maasta, eikä mihinkään muuhunkaan kontrolliin. Vaikka kaikki maahanmuuttokriittiset ovat jo vuosikausia saarnanneet siitä mihin liika suvaitsevaisuus johtaa. Kehitys on ollut nähtävissä ja tiedossa. Mutta kun liberaalit arvot..

Pienten kansojen, kuten kaikki skandinaavit ja baltit, on pakko ennen pitkää ryhtyä oikeasti puolustamaan itseään, kulttuuriaan, perinteitään. Sadat tuhannet, jopa miljoonat siirtolaiset tulevat muuten jo pelkästään suurella määrällään muuttamaan peruuttamattomasti nykyisiä sinänsä liberaaleja yhteiskuntia vähemmän liberaaleiksi.

Siis, voimme muuttaa ja puolustaa yhteiskuntaamme itse, tai sitten se jää muiden muutettavaksi.
Kannatan ensin mainittua vaihtoehtoa.