News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Pienpuolueet ja pienpuoluehankkeet

Started by Ilkka Partanen, 06.10.2013, 14:06:33

Previous topic - Next topic

Tuomas Tähti

Quote from: Ant. on 14.04.2014, 10:42:22
Kristallipuolue kertoo kotisivuillaan ja Facebookissa aloittaneensa kannattajakorttien keräämisen. Keräys alkoi ilmeisesti 12.4.

Kristallipuolue ry on näköjään aloittanut kannattajakorttikeräyksensä uudelleen pari kuukautta sitten. Vuonna 2014 kerätyt kortit ovat tietysti jo vanhentuneet. Kristallipuolueen verkkosivustolla lukee tällä hetkellä, että yhdistys "aloitti syyskuussa 2018 kannattajakorttien keräyksen saadakseen virallisen puolueen aseman, jolla se voi osallistua valtakunnallisiin vaaleihin".

Allekirjoitin Kristallipuolueen kannattajakortin tänään 26.11.2018. En ole aikeissa äänestää Kristallipuoluetta enkä liittyä sen jäseneksi, vaan jatkan edelleen toimintaa Perussuomalaisissa, mutta minun mielestäni demokratialle on hyväksi, että äänestäjille on vaaleissa tarjolla useita erilaisia vaihtoehtoja. Vuosien varrella olen allekirjoittanut seitsemäntoista eri puoluehankkeen kannattajakortin ja olen kieltäytynyt vain Sinisen tulevaisuuden kortin täyttämisestä.

l'uomo normale

Miten ne jaksavat vaikka exentristä aatetta onkin mukana? Pienpuoluhankkeet on yleensä hyytyneet, jos ei neljässä vuodessa ole saatu kortteja kasaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Antti Moisander

Kaleva julkaisi kattavan artikkelin johon on haastateltu edustajia jokaisesta pienpuolueesta. Artikkeli on vain tilaajille, mutta Kalevaan voi kirjautua kahden viikon ilmaiselle kokeilujaksolle.

https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pikkupuolueiden-kirjo-ulottuu-kommunisteista-feministeihin-ja-eu-kriitikoihin-tallaisia-pienpuolueet-ovat-omien-sanojensa-mukaan/812686/
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Atte Saarela

Kristallipuolueen teeseistä löytyy yllättävän nuivaa tekstiä
Koska asumme Suomessa, meidän tulee ajatella ensisijaisesti suomalaisten etua haittaamatta muita. Meidän tulisi olla hyvin tarkkoja siitä, minkä verran pakolaisia ja mistä Suomeen kannattaa ottaa. Me voimme katsoa esimerkiksi Ruotsista ja Saksasta niitä seurauksia, joita hallitsematon maahanmuutto voi tuoda tullessaan, sillä niitä virheitä meidän ei kannata tehdä. On myös huomioitava, että vaikka ottaisimme maahamme edellä mainitut 100 000 pakolaista, niin se ei parantaisi lähtömaiden tilanteita ollenkaan. Sen sijaan, se aiheuttaisi taas turhaa vastakkainasettelua kansan keskuudessa, mikä itse asiassa onkin todennäköisimmin se syy miksi massamaahanmuutto on tarkoituksellisesti toteutettu.
Kokonaisuudessaan vaikuttaa yllättävän järkevältä, voisin oikeastaan allekirjoittaa suurimman osan puolueen tavoitteista..

Vaikka tietenkin siihen miten Suomessa saadaan rahat riittämään pitäisi kiinnittää lisää huomiota. Vaikka niin varmaan kaikilla puolueilla.

Ant.v2

Quote from: Atte Saarela on 04.01.2019, 17:46:53
Kokonaisuudessaan vaikuttaa yllättävän järkevältä, voisin oikeastaan allekirjoittaa suurimman osan puolueen tavoitteista.

Selvästi huonoina puolina voidaan pitää uskomuslääketieteen kuten homeopatian ja muun huuhaan tukemista ja tietyin varauksin myös liberaalia päihdepolitiikkaa. Suomen tuhoavaan kehitysmaista tapahtuvaan maahanmuuttoon nähden nämä asiat ovat kuitenkin lillukanvarsia.
"Siniset jatkaa täysillä" (Sampo Terho)

l'uomo normale

QuoteUudenmaan vaalipiiri:
Kalevi Riikonen (ipu), Julia Kuu Järvinen (ipu), Krista Lagus (ipu), Niko Vuorela (ipu)
Pirkanmaan vaalipiiri:
Eija Annala (ipu), Jarmo Ekman (ipu), Ville Hanhisuo (ipu), Outi Hallikainen (ipu), Anu Kalliola (ipu), Juho Lyytikäinen (ipu), Teija Marjamaa (ipu), Altti Parviainen (ipu), Saria Saukkonen (ipu), Hemmo Silvola (ipu), Nana Saila Törnebladh (ipu), Taru Vuorela (ipu)
Kaakkois-Suomen vaalipiiri:
Ville Puromäki (tähtiliike)
Oulun vaalipiiri:
Taina Launonen (ipu)

https://www.kristallipuolue.fi/eduskuntavaaliehdokkaat/

Kristallipuolue on asettanut eduskuntavaaliehdokkaita, lähinnä itsenäisyyspuolueen listoilta.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Tuomas Tähti

Pienpuolueiden ehdokasmäärät kevään 2019 eduskuntavaaleissa:

– Suomen Kommunistinen Puolue 88 ehdokasta

– Piraattipuolue 87 ehdokasta

– Kansalaispuolue 50 ehdokasta

– Itsenäisyyspuolue 47 ehdokasta

– Feministinen puolue 38 ehdokasta

– Liberaalipuolue 36 ehdokasta

– Suomen Kansa Ensin 34 ehdokasta

– Kommunistinen Työväenpuolue 32 ehdokasta

– Eläinoikeuspuolue 17 ehdokasta

Lisäksi lienee aiheellista mainita Sininen tulevaisuus rp ja Seitsemän tähden liike rp, jotka ovat eduskunnassa mutta osallistuvat vasta nyt ensimmäisiin eduskuntavaaleihinsa. Uuvateilla on 152 ja tähtiliikkeellä 175 ehdokasta.

Vertailun vuoksi: Keskustalla, SDP:llä, Vihreällä liitolla ja Vasemmistoliitolla on kullakin 216 kansanedustajaehdokasta.

Ehdokasmäärien lähde:
https://tulospalvelu.vaalit.fi/EKV-2019/fi/rpt521.pdf

Tuomas Tähti

Kommunistisen Työväenpuolueen eli KTP:n kannattajakorttikeräys alkoi 1.11.2019. Aikaa oikeusministeriön vaatimien vähintään 5 000 kortin keräämiselle on vuosi. Nimien keräys tapahtuu virallisilla kannattajakorteilla katukeräyksenä. Lisäksi kortin voi hankkia KTP:n verkkosivustolta, Työkansan Sanomat -lehdestä ja mm. Facebookin kautta.

Lähde:
https://www.ktpkom.fi/ajankohtaista/nimienkerays-alkaa-marraskuun-alussa/

Itse allekirjoitin eilen 6.11. KTP:n kortin, jotta äänestäjillä olisi vaaleissa enemmän valinnanvaraa. Kukkikoot kaikki kukat minun puolestani.

Savi

Quote from: Tuomas Tähti on 07.11.2019, 07:34:00
Kommunistisen Työväenpuolueen eli KTP:n kannattajakorttikeräys alkoi 1.11.2019. Aikaa oikeusministeriön vaatimien vähintään 5 000 kortin keräämiselle on vuosi. Nimien keräys tapahtuu virallisilla kannattajakorteilla katukeräyksenä. Lisäksi kortin voi hankkia KTP:n verkkosivustolta, Työkansan Sanomat -lehdestä ja mm. Facebookin kautta.

Lähde:

Itse allekirjoitin eilen 6.11. KTP:n kortin, jotta äänestäjillä olisi vaaleissa enemmän valinnanvaraa. Kukkikoot kaikki kukat minun puolestani.
Jos tuo olisi vaaleissa tarkoittaisi se ääniä pois vassareilta ja demareilta.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Savi on 07.11.2019, 07:42:45
Quote from: Tuomas Tähti on 07.11.2019, 07:34:00

Lähde:

Jos tuo olisi vaaleissa tarkoittaisi se ääniä pois vassareilta ja demareilta.
Tai sitten ei
KTP saa jotain 0,1% ääniä ja nämä ovat selvästi protestiääniä. Ovat poissa toiselta hupipuolueelta tai nukkuvilta.

l'uomo normale

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 07.11.2019, 08:04:54
KTP saa jotain 0,1% ääniä ja nämä ovat selvästi protestiääniä. Ovat poissa toiselta hupipuolueelta tai nukkuvilta.

KTPn äänimäärät ovat vaaleissa jääneet muutamiin satoihin, huomattavasti vähäisemmiksi kuin puoluerekisteriin vaadittavien allekirjoitusten määrä. Olisin jo odottanut KTPn porukoiden kuolevan pois tähän mennessä, mutta ehkä se kulkee suvussa ja osa lapsista ja lastenlapsista jaksaa edelleen aatteen parissa.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Antti Moisander

Quote from: l'uomo normale on 07.11.2019, 09:00:05KTPn äänimäärät ovat vaaleissa jääneet muutamiin satoihin, huomattavasti vähäisemmiksi kuin puoluerekisteriin vaadittavien allekirjoitusten määrä. Olisin jo odottanut KTPn porukoiden kuolevan pois tähän mennessä, mutta ehkä se kulkee suvussa ja osa lapsista ja lastenlapsista jaksaa edelleen aatteen parissa.

SKP:n kannatuksen ollessa myös laskussa, alkaa näiden kahden kommunistipuolueen yhteenlaskettu kannatus olla tuon allekirjoituksiin vaaditun 5000 kannattajan luokkaa. Saavat varmaan puuttuvat nimet sellaisilta jotka kuitenkin vaaleissa äänestävätkin vasemmistoliittoa.
Kuntavaalit Kerava | Aluevaalit Vantaa-Kerava

https://www.anttimoisander.fi/

Tuomas Tähti

Suomen Kommunistinen Puolue ry eli SKP kerää kannattajakortteja päästäkseen takaisin puoluerekisteriin.
Lähde:
https://www.skp.fi/asiakirjat/skpn-kannattajakortti

Allekirjoitin SKP:n kortin, vaikka en ole kommunisti. Kukkikoot kaikki kukat minun puolestani.

Uuno Nuivanen

Quote from: Tuomas Tähti on 15.01.2020, 12:14:32
Allekirjoitin SKP:n kortin, vaikka en ole kommunisti.

Ai. Minä kun luulin, että kommunistisen puolueen kannattaja on kommunisti. Toki olen muutenkin jäänyt tästä ajasta jälkeen.

repo

Allekirjoitin SKP:n kortin, vaikka en ole kommunisti. Kukkikoot kaikki kukat minun puolestani.

Kaikki ei ole kannattamisen arvoista, mikä näyttää kauniilta.

QuoteSuomen ympäristökeskus on voimakkaasti lupiinin leviämisen estämisen kannalla, koska lupiini on luonnossa esiintyviä kotoperäisiä lajeja syrjäyttävä haitallinen vieraslaji. Komealupiini lisää maaperän typpipitoisuutta sitomalla typpeä ilmasta juurinystyröidensä bakteerien avulla kuten monet muutkin hernekasvit, esimerkiksi kotoperäinen hiirenvirna. Maaperän koostumuksen muutos heikentää alkuperäisten, köyhässä maaperässä esiintyvien niittykasvien elinmahdollisuutta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lupiini#Lupiini_haitallisena_vieraslajina

Olisihan se kiva, jos kommunistit kukkisivat vain SKP nimisessä kukkapenkissä, kun ne nykyisin ovat levinneet  liki jokaiseen politiikan, yliopiston ja valtamedian kukkapenkkiin, ja niiden kitkeminen on yhtä työlästä kuin verrokin.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Lalli IsoTalo

Quote from: Uuno Nuivanen on 15.01.2020, 16:08:40

Ai. Minä kun luulin, että kommunistisen puolueen kannattaja on kommunisti. Toki olen muutenkin jäänyt tästä ajasta jälkeen.

Mitä sirpaleisempi ja riitaisampi vihervasemmisto, sitä vähemmän läpimenijöitä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tuomas Tähti

Oikeusministeriössä on valmisteltu luonnos hallituksen esitykseksi, jolla muutettaisiin puoluelakia. Esitysluonnoksen mukaan hakemuksen yhdistyksen lisäämiseksi puoluerekisteriin voisi jatkossa tehdä myös Internetissä. Rekisteröintiin vaadittavat 5 000 kannatusilmoitusta voisi tulevaisuudessa kerätä sähköisesti. Puoluerekisteriin haluavan yhdistyksen täytyy nykyään kerätä kannattajakortit paperimuodossa.

Lisäksi ehdotetaan, että kannatusilmoitusten keräämiseen käytettävissä olevaa aikaa lyhennettäisiin vuodesta kuuteen kuukauteen.

Oikeusministeriö ottaisi käyttöön tarkoitusta varten käyttäjille maksuttoman verkkopalvelun, jossa kannatusilmoitukset voitaisiin kerätä vahvaa tunnistautumista käyttäen.

Lähde:
https://oikeusministerio.fi/artikkeli/-/asset_publisher/nyt-lausunnolla-puolueen-rekisterointia-voisi-jatkossa-hakea-verkossa (julkaistu 3.2.2020)

Valmistelu on tehty ennen uuden koronaviruksen laajaa leviämistä, mutta nyt käynnissä oleva koronavirustilanne on hyvä perustelu sille, että kannatusilmoituksia pitäisi olla mahdollista kerätä myös Internetissä. Tällä hetkellä fyysisten kannattajakorttien kerääminen on erittäin vaikeaa, kun kokoontumista on rajoitettu, Uusimaa on eristetty ja monet aiemmin vilkkaat paikat ovat nyt lähes tyhjiä ihmisistä.

Muistan, että samanlainen hanke oli käynnissä viime vaalikaudella, mutta se ei silloin johtanut edellä mainittuihin lainmuutoksiin.

Supernuiva

Quote from: Uuno Nuivanen on 15.01.2020, 16:08:40

Uuno Nuivanen on tässä näkemyksessään täysin oikeassa. Kannattajakorttien ideahan on selvittää se, olisiko puolueen linjalla kannatusta. Jokaisen kortin täyttäjän pitäisi siis vähintään henkisellä tasolla kannattaa perustettavaksi kannatettavan puolueen aatemaailmaa.

Jos jokainen kannattaa periaatteesta kaikkia puoluehankkeita, voisi pian maassa olla niin paljon puolueita, että nykymuotoisten vaalien järjestäminen olisi käytännön mahdottomuus.

Kannattajakortin täyttäjähän ilmoittaa kannattavansa sitä, että kyseistä aatetta edustava puolue tulee puoluerekisteriin. Miksi kukaan kannattaisi sellaisen puolueen perustamista, jonka aatetta hän ei itse kannata, tai jopa vastustaa?

Suomalaisessa demokratiassa valtaa saadaan ymmärtääkseni vain vaalien kautta, ja jotta puolue voi tulla edustetuksi päätöksentekoon, pitää sen ehdokkaan tai ehdokkaiden saada ylitettyä äänikynnys. Tätä kautta voisin henkilökohtaisesti ajatella, että kannattajakortteja vaadittaisiin paljon nykyistä enemmän.

Viisi tuhatta ilmoitusta on toki paljon, mutta samalla se on hyvin vähän. Jotta puolueella olisi "muskeleita" esimerkiksi vaalityöhön, ei olisi yhtään liioiteltua ajatella, että kannatusilmoituksia vaadittaisiin puoluerekisteröintiin jopa 20 000 kappaletta. (Vähintään.)

Nyt en sitten samalla halua nostaa yksittäisten ehdokkaiden mahdollisuuksia asettua vaaleissa ehdolle, mutta puoluestatuksen saavuttaminen pitäisi olla suuremman työn takana, jotta sillä olisi enemmän arvoa.

Aikuisten oikeasti olen joskus miettinyt, onko yksikään kannattajakorttiminimillä viime aikoina perustettu puolue saanut mitään tuloksia aikaiseksi yhtään mihinkään asiaan?

Tuomas Tähti

Quote from: Supernuiva on 31.03.2020, 14:58:27
Kannattajakortin täyttäjähän ilmoittaa kannattavansa sitä, että kyseistä aatetta edustava puolue tulee puoluerekisteriin. Miksi kukaan kannattaisi sellaisen puolueen perustamista, jonka aatetta hän ei itse kannata, tai jopa vastustaa?

Suomalaisessa demokratiassa valtaa saadaan ymmärtääkseni vain vaalien kautta

Lähestyn asiaa kultaisen säännön kautta. Jos minä olisin keräämässä kannattajakortteja jollekin pienpuolueelle, toivoisin että kortin allekirjoittavat myös sellaiset ihmiset, jotka eivät kannata kyseistä puoluetta. Teen tässä toisille siten kuin toivoisin itselleni tehtävän. Poikkeuksena on Sinisen tulevaisuuden loikkaripetturijoukko, jonka kannattajakortin allekirjoittamisesta olen kieltäytynyt.

Politiikassa ei ole kyse pelkästään päätöksiin vaikuttamisesta vaan myös ihmisiin vaikuttamisesta. Vaikka vaalimenestystä ei tulisi, ehdokkaita asettamalla voi päästä puhumaan vaalipaneeleihin ja päästä kirjoittamaan näkemyksiä perusteluineen vaalikoneisiin ym. Esimerkiksi itse en ole koskaan päässyt missään vaaleissa edes varasijalle, mutta jos ehdokkuuteni saa ihmisiä lukemaan blogikirjoituksiani, lehtikirjoituksiani ja kirjani, joissa kerron ideologiastani, niin ehdokkaaksi ryhtyminen kerta toisensa jälkeen ei mene hukkaan. Jos oma puheenvuoro tai kirjoitus saa edes osan yleisöstä miettimään asioita, sekin on eräänlaista vallankäyttöä tai vaikuttamista.

Tuomas Tähti

Lähetin eilen 11.5.2020 tällaisen pienpuoluehankkeisiin liittyvän lainmuutosidean sähköpostitse oikeusministeri Anna-Maja Henrikssonille (r.) ja kahdelle erityisavustajalle:

QuoteEhdotus puoluelain väliaikaisesta muuttamisesta uuden koronaviruksen takia

Arvoisa oikeusministeri Anna-Maja Henriksson
ja arvoisat erityisavustajat Lisa Palm ja Hanna Seppä,

Puoluelain (10/1969) 3 §:n mukaan puolueen rekisteröintihakemukseen liittyvissä kannatusilmoituksissa tulee olla päiväys, joka ei saa olla yhtä vuotta vanhempi. Kannatusilmoituksen antaminen on mahdollista vain kynällä ja paperilla, koska tarkoitukseen sopivaa verkkopalvelua ei ole vielä julkaistu. Fyysisten kannatusilmoitusten eli kannattajakorttien kerääminen on tällä hetkellä erittäin vaikeaa ja käytännössä lähes mahdotonta, koska kokoontumista on rajoitettu ja monet ihmiset välttelevät yleisillä paikoilla liikkumista mahdollisimman paljon.

Edellä olevan perusteella haluan antaa pohdittavaksenne, olisiko aiheellista tehdä puoluelakiin sellainen väliaikainen muutos, että puoluerekisteröinnin kannatusilmoitusten (joita puoluelaissa kutsutaan luettelokorteiksi) kelpoisuusaikaa pidennettäisiin yhtä vuotta pidemmäksi? Julkisuudessa olleiden tietojen perusteella on olemassa puoluerekisteriin pyrkiviä yhdistyksiä, jotka aloittivat korttikeräyksensä jo ennen koronaviruksen leviämistä Suomessa. Näillä yhdistyksillä on siis kannatusilmoituksia, jotka voivat vanhentua ennen kuin koronakriisi laantuu ja korttikeräyksiä voidaan täysivoimaisesti jälleen jatkaa.

ystävällisin terveisin
Tuomas Tähti
diplomi-insinööri, Espoo

Supernuiva

^Ymmärtääkseni olet kertonut julkisesti, että olet perussuomalaisen puolueen jäsen ja aktiivinen toimija puolueessa?

Voidaanko kilpailevien puolueiden toiminnan edistäminen tulkita perussuomalaisen puolueen vastaiseksi toiminnaksi, ja siten perusteeksi perussuomalaisesta puolueesta erottamiselle?

Tuomas Tähti

Quote from: Supernuiva on 12.05.2020, 22:32:35
^Ymmärtääkseni olet kertonut julkisesti, että olet perussuomalaisen puolueen jäsen ja aktiivinen toimija puolueessa?

Kyllä, olen ollut Perussuomalaiset rp:n jäsen jo yhdeksän vuotta.
Verkkolehti Kansalainen julkaisi tämän vuoden huhtikuussa uutisen täyttämistäni pienpuoluehankkeiden kannattajakorteista. Laitan tähän linkin ja lainauksen:
https://www.kansalainen.fi/espoolaismies-allekirjoitti-20-puoluehankkeen-kannatuskortin-ei-ole-aanestanyt-niita/ (julkaistu 28.4.2020)

QuoteEspoolaismies allekirjoitti 20 puoluehankkeen kannatuskortin – ei ole äänestänyt niitä

Espoolaisella Tuomas Tähdellä saattaa olla Suomen ennätys siinä, kuinka monen eri puoluehankkeen rekisteröintikortin yksi ihminen on täyttänyt. Vuosien varrella Tähti on edistänyt jo 20 yhdistyksen pääsemistä puoluerekisteriin.

[...]

Jos puoluerekisterissä on kaksi lähes samanmielistä puoluetta, ne kilpailevat paljolti samoista äänistä ja syövät toistensa äänisaalista. Tähden mielestä toisiaan muistuttavat puolueet voivat kuitenkin myös toimia kirittäjinä ja kuolevaisuudesta muistuttajina toisilleen.

– Minkään puolueen ei pidä väittää, että toinen samaa linjaa edistävä puolue syö meidän puolueellemme kuuluvia ääniä. Äänet eivät kuulu millekään puolueelle pysyvänä omaisuutena, vaan ne pitää ansaita jokaisissa vaaleissa uudelleen, Tähti sanoo.

Tähti ei ole vaaleissa äänestänyt niitä ryhmiä, joiden kortit hän on allekirjoittanut. Tähti on ollut Perussuomalaisten jäsen vuodesta 2011 alkaen. Sininen tulevaisuus on ainoa puoluehanke, jonka kannattajakortin allekirjoittamisesta hän on kysyttäessä kieltäytynyt.

– Vuonna 2017 olin paikalla siinä Perussuomalaisten puoluekokouksessa, jonka jälkimainingeissa Uusi vaihtoehto eli sittemmin Sininen tulevaisuus perustettiin. Tiedän, että Sinisen tulevaisuuden olemassaolo perustuu epärehellisyydelle ja itsekkyydelle. Siksi en täyttänyt heidän korttiaan, vaikka sitä minulle tarjottiin, Tähti kertoo.

Supernuiva

Quote from: Lyyti on 08.06.2020, 16:45:18
Quote from: Supernuiva on 12.05.2020, 22:32:35

Voidaanko kilpailevien puolueiden toiminnan edistäminen tulkita perussuomalaisen puolueen vastaiseksi toiminnaksi, ja siten perusteeksi perussuomalaisesta puolueesta erottamiselle?

Taitaa se kyllä olla niinkin, että mitä enempi pienpuolueita, sitä vähempi eduskuntaan nousevia pienpuolueita.

Jotenkin puolueiden määrän sijaan sitä tuntuu, että puolueen vetäjien uskottavuus ja kokemus on tärkeämpää eduskuntaan nousemisessa.

Jotta eduskuntaan voi päästä, pitää puolueen olla tunnettu. Tässä olennaista on valtamedian rummutus, mikä näkyi esimerkiksi Liike Nytin menestyksessä. Hjallista ei mediassa voimallisesti haastettu, eikä hänen poliittista linjaansa vähätelty.

viisitoista

Quote from: Supernuiva on 08.06.2020, 22:09:54

Jotta eduskuntaan voi päästä, pitää puolueen olla tunnettu. Tässä olennaista on valtamedian rummutus, mikä näkyi esimerkiksi Liike Nytin menestyksessä. Hjallista ei mediassa voimallisesti haastettu, eikä hänen poliittista linjaansa vähätelty.

Ja lisäksi Hjalliksella on se maine että hän oikeasti osaa jotain.

Tuomas Tähti

Ex-piraatti Petrus Pennasen johtama Avoin Puolue ry lisättiin yhdistysrekisteriin 20.1.2020. Ryhmä kerää nyt kannatusilmoituksia päästäkseen puoluerekisteriin.

Lainaus yhdistyksen verkkosivustolta:

QuoteAllekirjoita Avoimen puolueen kannattajakortti ja auta meitä osallistumaan kuntavaaleihin puolueena! Kannattajakortin täyttäminen ei sido sinua mihinkään, se tarkoittaa vain, että kannatat puolueemme rekisteröimistä.

Korttien sähköinen kerääminen mahdollistuu oikeusministeriön mukaan vasta vuoden vaihteessa, joten keräämme kortteja tässä vaiheessa vanhanaikaisesti paperilla.

Lähde:
https://avoinpuolue.fi/allekirjoita-avoimen-puolueen-kannattajakortti/ (julkaistu 25.7.2020)

Ari-Lee

Quote from: Tuomas Tähti on 09.08.2020, 01:20:04
Ex-piraatti Petrus Pennasen johtama Avoin Puolue ry lisättiin yhdistysrekisteriin 20.1.2020. Ryhmä kerää nyt kannatusilmoituksia päästäkseen puoluerekisteriin.

Missä on puolueohjelma? Sehän on tärkein ennen nimen antamista. @Tuomas Tähti
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

l'uomo normale

Quote from: Ari-Lee on 09.08.2020, 01:51:25

Vaaliohjelman luonnos on:

https://avoinpuolue.fi/kuntavaalit/

Ideologia niillä taitaa olla se, että he ovat kivoja ihmisiä.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Golimar

X

Maahanmuutto ja kotouttaminen
Maamme tarvitsee runsaasti työikäisiä, että meillä riittää tulevaisuudessa varoja hoitaa kasvava eläkeläisten joukko. Maahanmuuttajille pitää tarjota helppo mahdollisuus työlupaan, ja jo työllistyneiden lainkuuliaisten on syytä antaa jatkaa työtään Suomessa.

Esimerkiksi ulkomaiset Suomessa opiskelleet jäävät nykyään usein ilman työlupaa ja joutuvat nykyään usein opintojen päätyttyä maksamaan veroja muualle.

Kuntiin sijoitettavien turvapaikkaa hakevien ja pakolaisten työntekoa pitäisi rohkaista ja kotouttamista edistää jo vastaanottokeskuksessa. Suomen lakien rikkomista ei tule sallia.Työn tekeminen ja siihen kouluttautuminen ovat aikuisille parasta kotoutumista.

Yrityksen perustaminen myös ilman hyvää suomen kielen taitoa tulee olla mahdollista suuremmissa kunnissa. Helsingissä palveluita tulee saada englanniksi, Karjalassa tarpeellisempaa voi olla tuki venäjää äidinkielenään puhuville.

X

Roope

Quote from: Golimar on 09.08.2020, 06:36:42
Esimerkiksi ulkomaiset Suomessa opiskelleet jäävät nykyään usein ilman työlupaa ja joutuvat nykyään usein opintojen päätyttyä maksamaan veroja muualle.

En ymmärrä. Suomessa opiskelevat ulkomaalaiset voivat tehdä tutkintoon liittyviä töitä opiskeluaikana ja saavat valmistumisen jälkeen vuoden oleskeluluvan töiden etsimistä varten.

Olisiko Pennasen kiertoilmaisu hieman toisenlaisille "opiskelijoille", jotka tosin hekin saavat nykyään helposti työluvan vaikka sitten feikkityöpaikan avulla?

QuoteMaamme tarvitsee runsaasti työikäisiä, että meillä riittää tulevaisuudessa varoja hoitaa kasvava eläkeläisten joukko.

Suomessa työikäisten ulkomaalaisten määrä on kasvanut viime vuosina runsaasti, mutta lisäys on tullut ennen kaikkea yhteiskunnan tukien nettosaajista, jotka ovat suomalaisille valtava rahareikä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Supernuiva

Quote from: Ari-Lee on 09.08.2020, 01:51:25

Toteamisen vuoksi pitää todeta, että Saksassa oli äänestetty valtaan puolue, jolla ei ollut lainkaan puolueohjelmaa.

Mitään puolueohjelmaa ei ollut, koska teatraalisesti esiintynyt viiksisetä sanoi: "Meillä ei ole ohjelmaa, koska emme halua valehdella teille." Väkijoukko hurrasi, löytynee Ylen Areenasta? Tämä sama setä kävi myöhemmin Mannerheimin synttärivieraana siinä junavaunussa, joka oli sotkettu Mikkelin asemalla.