News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-10-03 HS: Hirvisaaren vieras teki natsitervehdyksen eduskunnassa

Started by Mo, 02.10.2013, 17:41:32

Previous topic - Next topic

Lahti-Saloranta

James tekisi viisaasti jos rupeaisi julkisesti dikkaamaan Freudenthalia.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jaakko Sivonen on 05.10.2013, 22:10:58
Quote from: Roope on 05.10.2013, 22:07:10
Quote from: Iloveallpeople on 05.10.2013, 18:47:25
Vaikea sanoa. Nelosten uutisten mukaan perussuomalaisten 7 hengen kukkahattusiipi on tyytymätön Soinin lepsuiluun maahanmuuttokriitikoiden savustamisessa puolueesta ulos.

No jaa. Eli siis seitsemän kansanedustajaa vastasi myöntävästi kysymykseen "Onko Timo Soinin linja ollut liian lepsu?" Yksi kansanedustaja oli lisäksi kirjoittanut nimettömänä, ettei Halla-ahoa olisi pitänyt valita eurovaaliehdokkaaksi, koska "Soini on aiemmin sanonut, ettei rasismista tuomittu voi olla puolueemme ehdokkaana". Ei kylläkään ole noin sanonut, mutta näköjään Soini ei ole saanut tehtyä tätä selväksi edes omalle ryhmälleen.

Ilmeisesti eduskuntaryhmästä löytyy siis ainakin yksi henkilö, joka jakaa HS:n ja HBL:n pääkirjoituskirjoittajien ajatusmaailman. Kukakohan tuon kommentin laatija mahtaa olla?

No tämä on helppo tehtävä Jos Jussi on prysselissä niin keneltä menee duuni. elikkä kuka hyötyy siitä että Jussi jäisi kotimaan politiikkaan.

Ilkka Partanen

Quote from: nimierkki on 04.10.2013, 21:38:12
En toivo Jamesin menevän muutokseen. Sen sijaan toivon monen muun pikkuporukan ryhmittyvän hänen ympärilleen. Itsenäisyyspuolue, Palosaaren demokratiaryhmä, Suomiidemokraatit ja luonnollisesti myös Vapauspuolue mukaan, ja on varmasti muitakin porukoita vielä. Olisi pitkästä aikaa eduskunnassa oma kansanedustaja niille, joille ei miedompi linja riitä.

Nuo kun solmisivat jonkun liittoneuvoston niin jopas. Vaikka suojeluskuntamies onkin toiminut/toimii Vapauspuolueen riveissä, niin hän edelleenkin edustaisi tuossa kokoonpanossa miedompaa liikettä.

ikuturso

Quote from: Ilkka Partanen on 05.10.2013, 18:37:53
Quote from: EL SID on 05.10.2013, 18:29:02
jotenkin tämä maailma on sairas: pääministerinä saat järjestää satojatuhansia euroja kaverillesi ilman ongelmia, mutta jos tuttusi tai sinä kohotat kätesi väärässä asennossa, sinusta tulee poliittinen hylkiö.

Pääministerin osalta asia käsiteltiin pitkän kaavan mukaan.

Eikä tuossa jutussa ollut kyse ollut mistään sattumasta jossa olisi viritelty sopiva tilanne, näpätty tilannekuva ja sitten alettu myllyttää kuvaa ihan eri kontekstissa, vaan Hirvisaari kutsui varsin tunnetun Seppo Lehdon luokseen eduskuntaan ja otti itse kuvan kun Seppo tekee natsitervehdyksen eduskunnan lehterillä. Sen jälkeen hän sanoi että kyseessä oli joku "superhumoristin" ja "syntymähumalassa" olevan tyypin kiva ja hauska letkautus.

Heh.... Partanenkin tullut tänne Hirvisaaren haudalla tanssimaan....

Kuule kuule... Sama juttu, mutta eri kuosissa... Katainen kutsui varsin tunnetun ystävänsä Pekka Himasen kanssaan Suomen Akatemiaan ja ihan itse antoi ymmärtää että akatemian kannattaa rahoittaa projektia, kun Jyrki pyyhkii persaustaan suomalaisten veromarkoilla ja kilpailutuslainsäädännöllä. Sen jälkeen hän sanoi, että akatemia lähti ihan itse rahoittamaan tätä syntymähumalassa olevaa superfilosofia.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Dim Archer

James on pieni harvennus ja pienenä narsistisena irtiottona melkein jo voidaan julistautua pääministeripuolueeksi. Lisäksi puolueen ohjelmassa on mainittu itsestäänselvyys: Illman ihmisvihaa. Näin kertoo YLE Teksti-TV, sivu 106:

"Soini: Narsistiset irtiotot pois       

Perussuomalaisilla on puheenjohtajansa
Timo Soinin mukaan hyvät mahdollisuudet
yltää pääministeripuolueeksi.         

- Etenkin kun puolueen rivit ovat     
pienen harvennuksen jälkeen           
tiivistyneet peruslinjan taakse, Soini
sanoi Uudessakaupungissa.             

Soinin mukaan menestys vaatii hyvää   
joukkuepeliä ja "narsististen         
irtiottojen" karsimista.               

- Puolueessa on jatkossakin rosoa ja   
rustoa, niin kuin kansanpuolueessa
pitääkin olla - ilman ihmisvihaa, kuten
puolueemme ohjelma edellyttää."

sivullinen.

Quote from: ikuturso on 06.10.2013, 01:03:41Katainen kutsui varsin tunnetun ystävänsä Pekka Himasen kanssaan Suomen Akatemiaan [...]

Moniko kokoomuslainen vaati Kataisen eroa?

Kokoomus on tässä loistava. Omia ei lyödä - ei vaikka mieli tekisi ja tlaisuus olisi. Muistan miten Vapaavuori luisti todella upeasti Häkämiehen loikasta EK:hon: En ole veljeni vartija. Tosin tämän raamatullisen sanonnan syvempi tutkiminen saattaisi antaa aika ruman kuvan tilanteesta. Silti se korostaa, ettei yksityisistä teoista kanna vastuuta kuin tekijä itse. Hirvisaaren tempusta ei puolueen tarvitse tuomiota jakaa. Se ei ole puolueen nimissä tehty kannanotto; puolue ei ole siitä vastuussa; puolueen ei myöskään tarvitse itseään siihen yhdistää - ellei sitten haluta. Jos yritetään kerätään pisteitä moralisteilta, päästä kilpailijasta eroon tai päästä julkisuuteen oman puoluetoverin haukkumisella, on se julmaa ja typerää.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Tommi Korhonen

Ja vaikka Seppo Lehto on kaveri josta pitää pysyä kaukana, ja jolle ei saa yhtään antaa mitään vakavaa poliittista vastuuta... niin hän on kuitenkin lähinnä humoristi. Seppo Lehto ei ole ajanut fasismia tai kansalaisten valvontaa tai uuninluukkujen kolistelua. Ei ainakaan minun tietääkseni? Sitä minä en pysty ymmärtämään miksi Seppo sitten (haluaa) assosioitua sieg hailitteluun, mutta se ei oikeastaan ole minun asiani.

Eli vaikka Hirvisaarelle saattoi ennustaa käyvän jotenkin poliittisesti kalpaten, ja Seppo Lehdosta kannattaa ns. kunniallisten ihmisten pysyä erossa, niin ei se nyt oikeasti mikään hilterin klooni ole. En vähättele uusnatsismia silloin kuin se järjestäytyy ja oikeasti ajaa kansallisosialismia (tai oikeammin sen hirmuvaltaista mielikuvaa johon mediakin koko ajan nojaa), mutta sellaisia uhkia ei Suomessa ole juuri ollut.

Huomatkaa esim Pekka Siitoimen kohtalo: nykypäivänähän sellainen olisi hirveän kauhistelun aihe, mutta ilman mitään sen rajumpia toimenpiteitä sekin liike (joka lienee ollut "sitä oikeata uusnatsismia"?) kuihtui kokoon, eikä sillä koskaan ollut mitään asemaa Suomessa.

Seppo Lehto on siitäkin vielä huomattavasti lepsumpi asia. Haluaa herättää huomiota ja shokeerata. Päinvastoin Sepolle ei pitäisi antaa sitä valtaa muka uskomalla sen vitsejä. Sama muuten koskee sen törkyblogeja. Mielestäni ne olivat niin törkeitä että tuomio oli tulossa, mutta se kyllä vietiin ylitse.

Seppo Lehto *ei ole* mikään vakava asia. Häneen ei ehkä kannata koskea, mutta hän ei todellakaan ole mikään tulevaisuuden hitler.

EDIT: korostan vielä että vakaviin yhteiskunnallisiin liikkeisiin pitää suhtautua vakavasti. Mutta pilipalipelleilyyn ei juuri tarvitse reagoida. Se on se kuuluisa sananvapauden toinen puoli että peeloille pitää myös saada vastata samalla tavalla ja samalla sananvapaudella - ja nauraa ne suohon.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

nurkkakuntalainen

- Puolueessa on jatkossakin rosoa ja   
rustoa, niin kuin kansanpuolueessa
pitääkin olla - ilman ihmisvihaa, kuten
puolueemme ohjelma edellyttää."       

Miksi ihmeessä olen useamminkin havainnut ns. rasismin yhteydessä puhuttavan ihmisvihasta? Wikipedian mukaan "Ihmisviha eli misantropia on yleisesti inhoa, epäuskoa tai vihaa ihmislajia kohtaan. Termiä voidaan myös käyttää niistä, jotka itse pakenevat, tai eristäytyvät ihmisistä, edellä mainituista syistä.". Eli esimerkiksi äärioikeistolainen ulkomaalaisia vihaava kiljuskini, joka kuitenkin vihaamisen sijasta rakastaa omia skinitovereitaan, ei ole ihmisvihaaja. On siis täyttä shaissea puhua "rasismin" yhteydessä "ihmisvihasta". Ne ovat aivan eri asioita, sitä paitsi rasismi-sana on nykyään ahkerimmassa käytössä haukkumasanana suvaitsevaisten suusta.
Ghettoutuminen parempi kuin assimilaatio. Paluumuutto parempi kuin ghettoutuminen.
Kotiutus kotoutuksen tilalle!
Eroa valtiosta

Dim Archer

Quote from: Tommi Korhonen on 06.10.2013, 02:45:23
Ja vaikka Seppo Lehto on kaveri josta pitää pysyä kaukana, ja jolle ei saa yhtään antaa mitään vakavaa poliittista vastuuta... niin hän on kuitenkin lähinnä humoristi. Seppo Lehto ei ole ajanut fasismia tai kansalaisten valvontaa tai uuninluukkujen kolistelua. Ei ainakaan minun tietääkseni? Sitä minä en pysty ymmärtämään miksi Seppo sitten (haluaa) assosioitua sieg hailitteluun, mutta se ei oikeastaan ole minun asiani.

Pysyä kaukana, no kyllä kättelisin Hervannan Jättiläistä! Mitään vakavaa poliittista vastuuta en antaisi laskutaidottomalle Kataiselle. Kohottelu on vaan kivaa.

Tommi Korhonen

Quote from: Dim Archer on 06.10.2013, 03:29:20
Pysyä kaukana, no kyllä kättelisin Hervannan Jättiläistä! Mitään vakavaa poliittista vastuuta en antaisi laskutaidottomalle Kataiselle. Kohottelu on vaan kivaa.

Olet toki oikeassa että Katainen on Suomelle huomattavasti tuhoisampi kuin Hirvisaari, Lehto ja vaikka kuinka monta muuta "äärisitäjatätä" yhteensä. Ja tietenkään tyhmiä (poliittisia tai muitakaan) broilereita ei pitäisi päästää päättämään ihmisten asioista. Eikä varsinkaan kansakunnan asioista.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Saippuakupla

Miniluv

En tunne Lehtoa henkilökohtaisesti, mutta pitäisin yleisenä periaatteena että jos se vaakkuu kuin ankka, liikuttaa raajojaan ankoille tyypilliseen tapaan, vainoaa käytettävissä olevilla keinoilla poliittisesti eri linjoilla olevia kuin ankka, ja tekee sitä vuosikymmenet, niin kyllä se silloin on ankka, vaikka sen touhut väliin jotakuta naurattaisivatkin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kimmo Pirkkala

Suvisskenessä jo sosialismin vastustamisesta saa natsileiman. Ei mennä siihen toisen ääripään ansaan, että nuivaskenessä natsileimaa ei saa millään ilveellä, vaikka kaikki evidenssi viittaisi siihen, että kyllä se vaan natsi on.

Kaiken voi selittää sillä, että tuo vain pelleilee. Ei humoristi ole tosissaan. Kyllä se vaan voi olla tosissaan, vaikka sen touhut naurattaisikin joskus.

törö

Quote from: Miniluv on 06.10.2013, 10:09:29

En tunne Lehtoa henkilökohtaisesti, mutta pitäisin yleisenä periaatteena että jos se vaakkuu kuin ankka, liikuttaa raajojaan ankoille tyypilliseen tapaan, vainoaa käytettävissä olevilla keinoilla poliittisesti eri linjoilla olevia kuin ankka, ja tekee sitä vuosikymmenet, niin kyllä se silloin on ankka, vaikka sen touhut väliin jotakuta naurattaisivatkin.

Lehdolla on oma Suur-Suomi-aatteensa, johon kuuluu kainalon tuulettaminen. Stalkkeritoiminta johtuu pyrkimyksestä raivata aatteen kannattajiksi valittujen omat johtajahahmot pois tieltä, jotta he huomaisivat Lehdon olevan sitä mitä he todella ovat vailla.

Se on vähän kuin epäonnistunut käki, joka yrittää kovasti munia toisten pesiin, mutta onnistuu korkeintaan paskomaan ne asumiskelvottomiksi.

JoKaGO

Miksi pitäisi leimata joku natsiksi? Jos joku ilmoittautuu natsiksi, häntä kutsuttakoon natsiksi. Mutta että "natsi" tai "kommunisti" olisivat jotain muuta kuin arvolatautuneita ajattelutapoja ja poliittisiakin suuntauksia, ei mahdu mun kaaliin. Mutta ei se mitään!
Oli kaveri sitten natsi, kokkari, sossu, kommari tai mikä tahansa, niin ei se voi olla mikään rikos. Rikos on, kun rikkoo Suomen lakia.

Juuri siitähän nämä elävät, että heitä tölvitään marginaaliin, kun he haluiaisivat tulla esiin ajatuksineen. Vastareaktio voi sitten olla vaikka mitä. Jos vastareaktio on luokkaa "kainalon tuuletus eduskuntatalossa", niin kaikki on meillä hyvin. Mutta kun reaktio kainalontuuletukseen on paskamyrsky mediassa, niin systeemissä on paha virhe!

Olen täällä ennenkin kirjoittanut, että jokainen saakoon mielipiteillään tai käyttäytymisellään nolata itsensä vapaasti, kunhan ei riko lakia. Moraalisten normien rikkominen aiheuttaa tietenkin moraalisen närkästymisen, mutta että paskamyrsky mediassa... Tätä samaa olen aina tolkuttanut myös, kun suvisten kellokkaat pääsevät julkisuuteen lausunnoillaan ja typeryyksillään, että lisää media-aikaa heille, koska samallahan kaivavat maata kannatuksensa alta.
Sama juttu nuivan skenen rönsyjen kohdalla, saakoon 15-minuuttisensa ja nolatkoon itsensä. Siinä valitettavasti paska roiskuu ja tarttuu valtavirran takkiin, mutta kyllä se paskanhaju lähtee pois ajan kanssa. Lopputuloksena voimakkaampi ja kannatustaan kasvattava nuiva skene. Pikavoittoja ei ole, vaikka osa kannatuksesta saattaa hävitä pikana näiden paskaroiskeiden takia. Se pitää hyväksyä.

Olisiko PS nykyisessä koossaan, jollei Timo Soini olisi oivaltanut edellä kirjoitettua?

[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ilkka Partanen

Quote from: Tommi Korhonen on 06.10.2013, 03:37:37
Quote from: Dim Archer on 06.10.2013, 03:29:20

Olet toki oikeassa että Katainen on Suomelle huomattavasti tuhoisampi kuin Hirvisaari, Lehto ja vaikka kuinka monta muuta "äärisitäjatätä" yhteensä. Ja tietenkään tyhmiä (poliittisia tai muitakaan) broilereita ei pitäisi päästää päättämään ihmisten asioista. Eikä varsinkaan kansakunnan asioista.

Hirvisaarta ei olisi pitänyt erottaa perussuomalaisista, koska Katainen. Todella hienoa argumentointia täällä jälleen kerran  ;D

Pöllämystynyt

Quote from: Miniluv on 06.10.2013, 10:09:29

Lehdon kirjoituksista saa kuvan mahdollisista psykososiaalisista seikoista, joita en kuitenkaan ala tarkemmin kuvaamaan, ettei menisi herjaavaksi. Tämän verran katson kuitenkin voivani sanoa, onhan hänen tempauksensa nyt saavuttanut maailmanlaajuista huomiota, ja monet sille kuitenkin syytä etsivät.

Hän siis on ankka, mutta ankka-ideologian pohjalla/taustalla on toinen taso, jossa asiat eivät ole sitä miltä näyttävät, ja joka vaatii päälleen jotain vähän ronskimpaa ja provokatiivisempaa tavallaan peittämään sisäisen epävarmuuden. Samankaltainen pohjataso voisi kannattaa jotakin muutakin julistuksellista maailmankatsomusta ja elämäntapaa, kuten sen tapaista, mitä oli Ior Bockilla, ufouskovaisilla, joillakin "profeetoilla", poppamiehillä ja guruilla, huuhaa-ihmevempainten keksijöillä jne.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

rapa-nuiv

Quote from: sivullinen. on 06.10.2013, 02:00:30
Quote from: ikuturso on 06.10.2013, 01:03:41Katainen kutsui varsin tunnetun ystävänsä Pekka Himasen kanssaan Suomen Akatemiaan [...]

Moniko kokoomuslainen vaati Kataisen eroa?

Kokoomus on tässä loistava. Omia ei lyödä - ei vaikka mieli tekisi ja tlaisuus olisi. Muistan miten Vapaavuori luisti todella upeasti Häkämiehen loikasta EK:hon: En ole veljeni vartija. Tosin tämän raamatullisen sanonnan syvempi tutkiminen saattaisi antaa aika ruman kuvan tilanteesta. Silti se korostaa, ettei yksityisistä teoista kanna vastuuta kuin tekijä itse. Hirvisaaren tempusta ei puolueen tarvitse tuomiota jakaa. Se ei ole puolueen nimissä tehty kannanotto; puolue ei ole siitä vastuussa; puolueen ei myöskään tarvitse itseään siihen yhdistää - ellei sitten haluta. Jos yritetään kerätään pisteitä moralisteilta, päästä kilpailijasta eroon tai päästä julkisuuteen oman puoluetoverin haukkumisella, on se julmaa ja typerää.

Kokoomuksessa on luettu Machiavelli
"Roomalaisia sotapäälliköitä ei koskaan erikoisesti rangaistu virheistä, ei silloinkaan, kun heidän taitamattomuutensa tai virheelliset ratkaisunsa olivat aiheuttaneet vahinkoa valtiolle."   
(Discorsi I:31)

Se yksi merivesiperseinen pelin poliitikko ja nuuna taas jätti läksynsä lukematta.
"Kuinka vaarallista on tasavalloille tai ruhtinaalle olla rankaisematta yksityiselle tehtyä vääryyttä."
(Discorsi II:28)

Erosen tapauksessa persujen johto palkitsi Turun Sanomien herjaajat rankaisemalla aiheettomasti syyttömiä.  Seurauksena oli loukatun kosto puolueelle.  Pätevä henkilöjohtaja olisi osannut välttää tämän.  Ja pätevä pelin poliitikko ei olisi lentänyt lehdistön lankaan alunperinkään. Soinia on ilmeisesti aika helppo höynäyttää. Meni kahdesti samaan ansaan ja toisella kertaa tärppäsi.
Jaxuhali !

Salaa nuiva

Ilkka jatkaa linjallaan,H-linja,Eronen/hihamerkit,keskitysleirit,Kultainen aamunkoitto mainittu:
http://www.ilkka.fi/mielipide/kolumnit/torttoily-loppuu-jos-salonki-kutsuu-1.1476459
QuoteHirvisaari itse kirjoitti erottamisen osoittavan koko maailmalle, että perussuomalaiset ei ole äärioikeistolainen rasistipuolue.

Noinkohan olisi? Ei enää yhtään rasistia? Tuota ei usko erkkikään – joka on muuten James Hirvisaaren alkuperäinen etunimi.

Perussuomalaisissa on kaksi leiriä. Aidosti pienen ihmisen ja maaseudun asialla olevat SMP:n jälkeläiset ja sitten H-linjalaiset, joiden lausumat poikkeavat kovasti maakuntien SMP-joukosta ja valtavirran politiikasta. He olivat se aito vaihtoehto politiikkaan kyllästyneille. Ei mitään tavallisia jonneja, vaan tyyppejä, jotka uskaltavat Hirvisaaren tavoin sanoa ääneen "Kikkarapäille kuonoon".

H-linjalaiset Hirvisaari, Hakkarainen ja Halla-aho ovat esittäneet avoimen rasistisia kannanottoja, joita he kutsuvat maahanmuuttokritiikiksi.

H-linjaan sopii myös Helena Eronen, jonka vitsi hihamerkeistä ulkomaisille tulkittiin yleisesti natsimieliseksi kannanotoksi. Eronen toimi Hirvisaaren avustajana.
QuoteDachaun keskitysleiri oli käytössä koko ajan 1933–1945 eli lopulta hyvin vähän aikaa sitten. Käyn keskitysleireillä, koska yritän ymmärtää, miksi niin tapahtui.

Voisiko niin tapahtua uudelleen? Kyllä voisi, ääriliikkeet kytevät oikeissa olosuhteissa. Asiantuntijoiden mukaan ääriliikkeiden uhka on myös Suomessa todellinen. Kultainen aamunkoitto -natsipuolue Kreikassa nousee kurjistuneista oloista ja rahattomuudesta. Samanlaisista olosuhteista, mistä natsiliikekin.
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

JoKaGO

Quote from: Jussi Halla-aho on 04.10.2013, 23:13:42
Minulla on karmea olo.

Taidan olla tästedes ihan hiljaa tästä aiheesta.

Harmittaa minuakin vietävästi, varsinkin sinun vetäminen likasankoon täysin aiheetta! Jaksamisia, sinua tarvitaan myös kotona. Tärkeimmät asiat ensin!

QuoteUrpilainen: Rasistisiin ylilyönteihin puututtava

SDP:n puheenjohtaja Jutta Urpilainen sanoo, että kansanedustaja James Hirvisaaren erottaminen perussuomalaisista on oikea ratkaisu.

– Minusta oli hyvä, että perussuomalaiset päätti erottaa Hirvisaaren ja sitä kautta osoittaa, että tällaista toimintaa ei hyväksytä.

Urpilainen pitää hyvänä myös huomautusta, jonka puhemies Eero Heinäluoma (sd) eilen antoi Hirvisaarelle natsitempauksesta.

Ylilyönteihin pitää Urpilaisen mielestä puuttua jatkossakin.

– Totta kai, jos tämänkaltainen toiminta jatkuu, siihen pitää puuttua yhä uudestaan ja vielä järeämmin toimin.

Urpilainen on kiinnittänyt huomiota rasismin nousuun yhteiskunnassa.

Olen huolestunut siitä, että rasismi eri muodoissaan näkyy tämän päivän Suomessa mielestäni useammin kuin aikaisemmin.

Urpilaisen mukaan rasismiin pitäisi olla nollatoleranssi.

– Jokaisen kansalaisen vastuulla on puuttua näihin ilmiöihin, kun niitä näkee. Vastuu rasismin kitkemisestä on jokaisella suomalaisella.

Urpilainen pitää mahdollisena, että puolueet voisivat tehdä yhteisen ihmisoikeuksia puolustavan kannanoton ennen ensi toukokuun eurovaaleja.

Kappas, kuinka meidän hottis-täti avautuu!

"Vielä järeämmin toimin"? Eli miten? Jos kutsuu eduskuntaan vääriä mielipiteitä omaavan henkilön, joka vielä pieraisee kuuluvasti, edustaja nauraa kuoron mukana, koko sattumus kuvataan kännykällä ja laitetaan someen -> ULOS tehtävistä!

"Rasismi näkyy entistä enemmän"? Siis ei enemmän rasismia vaan enemmän näkyvää rasismia! Eikö tämä ole hyvä juttu, sillä sen missään näkymättömän piilorasisminhan piti olla se maailman pahin juttu.

"Ihmisoikeuksia puolustava kannanotto"... My ass! Onko rouva ministerin mielestä epäselvää, mikä tai mitkä puolueet olisivat jotain muuta, kuin ihmisoikeuksia puolustavia? Saisi rouva ministeri avata tätä taustaa vähän, sillä epäsuorastihan hän hyökkää puolueita vastaan langettamalla epäilyksen varjon niiden ylle. SDP mukaanlukien.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JT

Quote from: kaivanto on 05.10.2013, 21:48:45
Sain viestiä ystävältäni Pariisista. Mokusiionistimedia ja RKP on levittänyt suomalaisen äärioikeiston ilosanomaa jo Kyprokselle asti!!!11

Mukana myös Sepo Leto ja Tzeims Hirvisari!
(kansat joilla on itsetunto ja muu kuin latinalainen kirjaimisto, kirjoittavat ulkomaalaisten nimet niin kuin ne lausutaan)

http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=149582&desktop=Y

Tarkoittaako tuo sitä, että Kyproksen turkkilaiselle väestönosalle Seppo Lehto on nyt juhlittu sankari?
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

qåaäzm

Quote from: sivullinen. on 04.10.2013, 21:45:29
Quote from: Miniluv on 04.10.2013, 20:53:06
Oma subjektiivinen suhtautumiseni kädenojennuskaustiin.

Mielestäni heilaajan tuominen eduskuntaan oli suomalaisen demokratian halveksimista.

Tästä olen samaa mieltä. Mutta minun mielestäni juuri se teki vitsistä osuvan.

Suomalainen demokratia on nimittäin erittäin heikkoa - tämä on minun mielipiteeni, kuten kaikki mitä sanon. Kun vaaleissa Suomen kansa selvästi vaati jonkinlaista muutosta politiikkaan äänestämällä historiallisen suuren vaalivoiton persuille, miten siihen vastasi eduskunta eli suomalainen demokratia? Se sanoi: Ei kiitos, me jatkamme kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja niin he jatkoivat. Muut puolueet muodostivat yhteisen rintaman sulkemaan persut pois kaikesta päätöksen teosta. Lehdistö esti jo ennen vaaleja kaiken vapaan mielipiteen ilmaisun persuilta. Oikeuslaitos on useasti sen jälkeen osoittanut, ettei ole aivan poliittisesti sitoutumaton. Mitä tällainen demokratia on? Se on suomalaisten - Perussuomalaisten - syrjintää Suomessa. Omassa kotimaassaan. Kansan halveksuntaa. Miten kansan on vastattava kun vallanpitäjät - kuten eduskunta - sitä halveksivat? Eikö hyvä tapa ole halveksia takaisin? Minusta se ei ole paras, mutta luonnollinen. Tee niin toisille kuin haluat itsellesi tehtävän, sanotaan. Se on ihmiskunnan ikuinen käytössääntö.

Kun eduskunta - "demokratia" - halveksii kansaa, on kansalla lupa halveksia eduskuntaa - "demokratiaa".

Olen jo useasti toistanut ennustukseni. Eduskunta ei enää ole kansan tahtoa ilmaiseva instituutio. Sen kyky toimia on siksi olematon. Se ei nauti kansan luottamusta, eikä sen päätöksillä ole siksi tehoa. Se tullaan lakkauttamaan. Jos ei sinä päivänä ole valmiiksi koeteltua ja hyväksi todettua demokraattista elintä, kuten Suoran Demokratiaa, on todennäköistä, että maamme syöksyy joko kommunismiin tai fasismiin. Mustia pilviä näkee taivaalla jo jokainen. Varoituksen sanojakin huudellaan. Kuka keräisi joukot kokoon ja alkaisi keräämään arvoesineitä myrskyltä suojaan?

Pälä pälä. 20 prosenttia ei ole kansa.

JoKaGO

Quote from: qåaäzm on 06.10.2013, 12:12:41
Pälä pälä. 20 prosenttia ei ole kansa.

Olet ihan oikeassa, mutta silti 20 pinnan kanntuksella saa meidän "enemmistödemokratiassamme" vallan haltuunsa. Systeemimme, jossa suurimman eduskuntapuolueen puheenjohta on pääministeri ja muodostaa hallituksen, on syvältä! Sitä ei ole tarkoitettukaan meille, vaan ainoastaan maihin, joissa on vähän puolueita (UK) tai sitten vaaleihin mennään koalitioina (Ruotsi).

Eli jos bout 20 %:n gallup-kannatuksella pullistelee, niin se on ihan oikein, mutta järjellä ajateltuna niiiiin väärin.

Goman

Quote from: JoKaGO on 06.10.2013, 11:56:34

Urpilainen on kiinnittänyt huomiota rasismin nousuun yhteiskunnassa.

Olen huolestunut siitä, että rasismi eri muodoissaan näkyy tämän päivän Suomessa mielestäni useammin kuin aikaisemmin.

Urpilaisen mukaan rasismiin pitäisi olla nollatoleranssi.

– Jokaisen kansalaisen vastuulla on puuttua näihin ilmiöihin, kun niitä näkee. Vastuu rasismin kitkemisestä on jokaisella suomalaisella.

Urpilainen pitää mahdollisena, että puolueet voisivat tehdä yhteisen ihmisoikeuksia puolustavan kannanoton ennen ensi toukokuun eurovaaleja.

Tässä tulee taas tuttua demari diibadaabaa potenssiin 10.  Näitä julistuksia suurella ja vielä suuremmalla joukolla tehdään säännöllisin väliajoin. Miksi?

Kun mitään ei kuitenkaan tehdä niille syille jotka mahdollisiin "rasistisiin ilmiöihin" johtavat.
Pitäisi olla melko selvää että varastomies joka saa kenkää työpaikaltaan ja huomaa että paikalle on pian palkattu joku afrikan osaaja, ei varmasti välty "rasistisilta ilmiöiltä".
Tai tarjoilija jonka työpaikka loppuu Lähi-idän tulokkaiden naapuriin perustaman pizzerian takia. Näinköhän vältyy tuhmilta ajatuksilta.

Tekojen ja puheiden ristiriita on melkoinen.

Ilkka Partanen

QuoteDachaun keskitysleiri oli käytössä koko ajan 1933–1945 eli lopulta hyvin vähän aikaa sitten. Käyn keskitysleireillä, koska yritän ymmärtää, miksi niin tapahtui.

Voisiko niin tapahtua uudelleen? Kyllä voisi, ääriliikkeet kytevät oikeissa olosuhteissa. Asiantuntijoiden mukaan ääriliikkeiden uhka on myös Suomessa todellinen. Kultainen aamunkoitto -natsipuolue Kreikassa nousee kurjistuneista oloista ja rahattomuudesta. Samanlaisista olosuhteista, mistä natsiliikekin.

On muodikasta olla huolissaan ja vielä muodikkaampaa uskoa ettei historiasta olisi opittu mitään. Tosin natsityyppisen liikkeen nousu ei ole niinkään todennäköistä kuin sosialistien riehuminen ja käden paiskaaminen toisten suoran toiminnan tyyppien kanssa, mistä seuraa toki laajoja levottomuuksia, vaikkeivat he poliittiseen valtaan pääsekään. Lisäksi nuo "voisiko keskitysleirejä vielä tulla -kyllä voisi" osoittaa toimittajan omaa ymmärtämättömyyttä maailman muutoksista, omaa harhaista turvattomuuden kokemusta sekä tärkeilyn haluaan jonka varjosta hän pyrkii lietsomaan syyllisyyttä ja pelkoa muihin. Voisiko natsien toiminta toistua nykyisessä Euroopassa tai Suomessa, niin ei voisi. Syitä on monia.

Iloveallpeople

Quote from: nurkkakuntalainen on 06.10.2013, 02:52:51

Miksi ihmeessä olen useamminkin havainnut ns. rasismin yhteydessä puhuttavan ihmisvihasta?

Saattaa olla merkki siitä, että rasismin liiallinen huutaminen on jo alkanut aiheuttaa inflaatiota sanalle. Rasismi on alkanut ilmeisesti menettää sen tunnelatauksen, joka sillä vielä tähän asti on ollut, koska sitä on käytetty liikaa liian vähäpätöisissä yhteyksissä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

-gentilhommehki-

Eikö ole mielenkiintoista, että Urpilainen ei ole huolestunut veronmaksajien mahdollisuuksista rahoittaa turvapaikkarulettia tai siitä, että ghettoutuminen on hyvässä vauhdissa Helsingissä ja muissakin paikoissa?

Miksi syy on aina vaan suomalainen rasismi?
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Kimmo Pirkkala

QuoteAsiantuntijoiden mukaan ääriliikkeiden uhka on myös Suomessa todellinen.

Kyllä. On varsin mahdollista, että Suomessa pääsee valtaan ääriliike, joka haluaa sulkea perussuomalaiset keskitysleiriin.

Jos poliittista karttaa katsotaan spektrillä ps-antips, niin on täysin selvää, kummalla puolella halutaan tukkia vastapuolen turpa ja kummalla puolella ollaan halukkaita käyttämään oikeuslaitosta, mediaa ja jopa väkivaltaa toisen laidan tukahduttamiseksi enemmän kuin toisella.

Loppujen lopuksi natsitkin kukisti  toisenlainen ääriliike, joka ei jäänyt yhtään huonommaksi vastustajien teloittamisessa ja erilaisille leireille sulkemisissa. Miksi se ei pelota meitä?

kaivanto

Totta kai pelottaa. EU-utopiasta on tullut dystopia yllättävän nopeasti.

Veikko

Quote from: kaivanto on 05.10.2013, 21:48:45
Sain viestiä ystävältäni Pariisista. Mokusiionistimedia ja RKP on levittänyt suomalaisen äärioikeiston ilosanomaa jo Kyprokselle asti!!!11

Mukana myös Sepo Leto ja Tzeims Hirvisari!
(kansat joilla on itsetunto ja muu kuin latinalainen kirjaimisto, kirjoittavat ulkomaalaisten nimet niin kuin ne lausutaan)

http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=149582&desktop=Y

Kaksikon aivokuollut tempaisu kantaa täyttä satoa ympäri Eurooppaa, joka kaikuu Suomen "äärioikeiston" kauhistusta. Ihmettelen ja kiroilen edelleenkin, miten jotkut voivat olla noin dorkia.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos