News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-9-27 Perussuomalainen vaatii veneitä verolle

Started by kekkeruusi, 27.09.2013, 16:20:13

Previous topic - Next topic

jopelius

Kaikkein kalleimman veneet ovat purjeella kulkevia. Niille veroa reilusti. Tuhat euroa per metri ja kymmenestä pidemmille veneille kymppitonni/m vuodessa. Kirkkoveneille airoveroa 100 €/airo..

Harrastuslentokoneille vielä kovempi vero. Niille sopisi laittaa veroa 1000 euroa per lentoonlähtö..alastulosta ei veroa, ettei kukaan jättäisi laskeutumatta verotuksen vuoksi.

Asuntoautoille ja perävaunuille myös roima vero.
Polkupyörille ketjuveroa.

Ikävä kyllä tilanne taitaa kuitenkin olla sellainen että suomalaiset ovat jo ns. tappiinsa asti verotettuja.. Enää ei ole mahdollista verottaa enempää sillä uusi vero vähentää määränsä verran vanhojen verojen fiskaalista tuottoa.

Autoveron kävi jo näin. Ihmisillä ei veronkorotuksen jälkeen ollut varaa ostaa uusia autoja. Niinpä myynti jäi ennakoitua pienemmäksi..  liikenneministeri kylliäisellä on tähän tietenkin keinonsa:  Kun uusia autoja menee vähemmän kaupaksi,  pitää korottaa veroja entisestään jotta saadaan vähemmästä määrästä myytyjä autoja enemmän verokertymää. Lopulta viimeisen uuden auton ostajalle jää mustapekka käteen - Hän joutuu pulittamaan kokonaan ministerin suunnitteleman autoverotuoton.


Ernst

Quote from: jopelius on 27.09.2013, 18:13:29
Kaikkein kalleimman veneet ovat purjeella kulkevia. Niille veroa reilusti. Tuhat euroa per metri ja kymmenestä pidemmille veneille kymppitonni/m vuodessa. Kirkkoveneille airoveroa 100 €/airo..




Purjeveneille (ilmaisen energian) käyttövoimavero!
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

CaptainNuiva

Quote from: jopelius on 27.09.2013, 18:13:29

Harrastuslentokoneille vielä kovempi vero. Niille sopisi laittaa veroa 1000 euroa per lentoonlähtö..alastulosta ei veroa, ettei kukaan jättäisi laskeutumatta verotuksen vuoksi.


Haa, näkee että et ymmärrä verotuksesta mitään !
Lentoonlähdöstä ei pidä verottaa vaan sitä pitää suosia ynnä kehua....Ja sitten verottaa urakalla laskeutumisesta koska alashan kaikkien on ennen pitkää tultava mutta verotettava lentoonlähtö voi turhan monia arveluttaa  :flowerhat:

Mölsä haluaa siis veneveron...ok.
Tämä tietäisi henkitoreissaan pyörivälle veneteollisuudelle monin osin kuolin-iskua ja lisää työvoimatalkoolaisia niin valmistuksesta, huollosta kuin markkinoinnistakin.
Lisäksi se tietäisi kaikkien käyettyään myyvien veneiden arvon alennuksia kysynnän hiipuessa.
Lisäksi se tietäisi lisää työvoimatalkoolaisia kaikista sidosryhmistä veneilyn suhteen, ihan alkaen suurimpien kaupunkien duunareista jotka pitävät venepaikkoja kunnossa taikka niihin liittyen töitä tekisivät vai meinaakohan Mölsä että nämä jatkaisivat töitään kuten ennenkin vaikka veneet radikaalisti vähenisivät...Valtio/kaupunki vain ottaisi lisää velkaa maksaakseen näiden palkat?
Ja että vaikkapa mainostoimistotkin edelleen saisivat konkaan menneiltä firmoilta mainoksia tehtäviksi ja lehtiin laitettaviksi?

Veneilijä maksaa nyt veroja ALVien ja polttoaineverojen muodossa tälle yhteiskunnalle suht mittavan määrän ja Mölsä ei tunnu ymmärtävän että hölmöläisten peiton jatkaminen ei ole hyvä idea eli nämä tuotot vähenisivät kun veneveroa alettaisiin perimään, sen lisäksi saataisiin mittavasti työttömiä.
Mistä ne ne näitä ideoitaan oikein keksivät, kuinka vaikeaa voi olla ajattelematta ehdotusten/vaatimusten seurauksia ennen kuin suunsa aukaisee vai kateusko on niin suuri että se pakoittaa idiootiksi?

Keskimääräinen veneilijä ajaa veneellään kaiketi noin 20-30 tuntia kesässä, miten näitä verotettaisiin, koko kesästä vaiko peräti talvella ajeluistakin?
Tuntiperusteisestiko? GPS jäljittiminkö ?
:facepalm:


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Uuno Nuivanen

Ykkösaihe pääuutisissa, arvatkaa mikä.

Verottamalla lisää suomalaisia, maailma tulee pelastumaan...

acc

Nyt ei tulisi vaatia mitään veronkorotuksia. Päinvastoin tulisi esittää keinoja, joilla verot saadaan alenemaan. Tällaisia keinoja voisi olla vaikkapa haittamaahanmuuton lopettaminen ja julkishallinnon toiminnan järkevöittäminen.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

Ari-Lee

Esitän Mölsän erottamista. Syy: Vääränlainen politiikka. Perustelu: Nyt on menossa Kataisen hallituksen tuho- ja tuhlaustalkoot ei säästö- ja eheytystalkoot.

Tuhotalkoissa ei tarvitse enää verottaa yhtään enempää yhtään mistään koska mitkään verotuotot näin pienellä työllisten kansanosalla eivät koskaan riittäisi velkaantumisen pysäyttämiseen nykyisellä tuho- ja tuhlausvimmalla. Velkaa tulee jo lasten lapsille ja kenties vielä niidenkin lapsille.

Mölsän olisi pitänyt esittää uusia tuhlauskohteita. Mitä nopeammin ryskyy sen nopeammin pääsemme siivoamaan tuhoja ja rakentamaan uudestaan. Heidi Hautala hanskaa homman.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

JoKaGO

Pyhä asia rantahurreille, ei aiheuta toimenpiteitä.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ano Nyymi

Mieluummin työnvieroksujat pakkotöihin. Tekisivät edes jotain hyödyllistä tukiensa eteen.


Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

JoKaGO

Quote from: Uuno Nuivanen on 27.09.2013, 22:33:47
Quote from: JoKaGO on 27.09.2013, 22:15:37
Pyhä asia rantahurreille, ei aiheuta toimenpiteitä.

Ei tokikaan, mutta kyllähän tuollainen mölsäily nuuskamuikuttaa.

Niinpä...

Helpompi tapahan saada veneveron tuotto kokoon on toki lisätä henkiautojen verotusta  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Ano Nyymi

Ennustan Soinin kannan asiaan:

Kumiveneille ei veroja, mutta homoveneet ankaralle verolle  ;D

mielipide

Sen sijaan että keskittyisivät turhuuksien karsimiseen valtion budjetista niin persut keksivät lisää veroja.

:facepalm:

Mitä enemmän valtio saa verotuloja niin sitä kauemmin nykyistä hullluuutta voidaan jatkaa maahanmuuttopolitiikassa, eu-politiikassa, euro-politiikassa, elinkustannusten paisuttamisessa, asuntokuplassa, byrokratia häkkyröiden ja satelliittikyttäysten askartelussa jne.

Suomen pitää ajaa seinään jotta vähäjärkisinkin paperin pyörittelijänä valtiolla työskentelevä kokoomuslainen toimisto-täti ja maailmaahalaavin vihreäitä äänestävä elämäntapaopiskelija tajuavat että kusessa ollaan.

Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

elukka

Quote from: Uuno Nuivanen on 27.09.2013, 16:53:40
Mölsä on hyvä ja vaihtaa puoluetta, 'vaihtoehtoja' löytyy kyllä. Heti tulee mieleen pari kolme. >:(

virheet?
kommarit?
stallarit?
tai joku muu kulttuurimarxilainen yhdistys, kuten kokoomus?
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Quote from: Ano Nyymi on 27.09.2013, 22:52:48
Ennustan Soinin kannan asiaan:

Kumiveneille ei veroja, mutta homoveneet ankaralle verolle  ;D

kannatetaan.

jos heittävät voltin, sallisin verovapauden
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

P

Quote from: Reinhardt42 on 27.09.2013, 17:18:54
Vittu mitä kommaripaskaa! Valtion edesvastuuttomalle törsäilylle kaikenmaailman kusipäisyyksiin
pitää laittaa stoppi ja verotus voidaan laskea vaikka kolmasosaan nykyisestä.
Ihmeen saatanan syväänjuurtunut on ajattelutapa että kaikki raha pitää kierrättää valtion kautta
verottamalla.
Voisi hetkeksi seisahtua ajattelemaan ja katsoa ympärilleen onko kannattanut.

Nyt taitaa jo kiertää karvan alle 60% BKT:sta valtion kautta. Meillä ei ole valtiolla varaa 30 miljoonaa lastensairaalaan. Poliisipalvelut, joiden saatavuus on suuressa osassa maata ihan perseestä maksavat 700 miljoonaa per vuosi. Meillä on kuitenkin varaa pistää 1 118 miljoonaa kehitysapuun, juuri korottaa YK:n Tasa-arvoyksikön vuosiraha 700 000:sta 7:ään miljoonaan euroon. Varaa maksaa keskinkertaisesta esitelmästä Himaselle 700 000€.

On varaa haalia 500 syyrialaista, jotka tulevat maksamaan malataita maailman tappiin. On varaa hassata sosiaalisten mamujen elättämiseen ehkäpä parimiljardia per vuosi (siis arvio, koottua laskelmaahan ei tehdä poliitisista syistä.). On varaa laajentaa sosiaalituki lyhyttä keikkahommaa Suomessa tekevillekin. Siis maksamme lapsilisät vaikkapa siivoojan 12 lapsiselle perheelle jonnekin kehitysmaahan. Sitten kun muutama kuu työtä on takana onkin oikeus työttömyysturvaan - perheenyhdistämiseen yms.

Meillä on varaa maksaa pelkästään Suomeen sosiaaliturvan takia pakkautuneille virolaisille enemmän sosiaaliturvaa euroina, kuin Viro maksaa Virossa!!

Ei saatana. Ja nämä puusilmät halauvat lisää veroja. Ja kyseinen vero vähentää venealan työpaikkoja ja sieltä verotuloja todennäköisesti enemmän kuin sen kantamalla tulee kasaan. Verorasitus on jo aivan liian suuri. Verojen korottaminen vain pienentää kertymää. Näin kävi autoverossa. Kansalla ei ole enää rahaa, jota verottaa.

Ja joku aasi vielä nielee IPCC:n sadut. Ei saatana. Ja tosiaan, kuten moni muukin on todennut, ne päästöt maksetaan polttoaineessa, jos se auttaa verotuskiimaan. Jokainen kulutettu litra sisältää veroa suurimman osan litrahinnasta. Vene joka polttaa enemmän, maksaa enemmän ajaa per merimaili. Kansanedustajuus leikkaa joillain ilmeisesti osan aivoista. Vai suunnitteliko hän uutta virastoa, joka määrittää kaikenlaisille moottori ja runkoyhdistelmille "nimelliskulutuksen". Ja veroa maksetaan nopeasta moottoriveneestä maltaita, vaikka ajettaisiin vuodessa kaksi tuntia. Taas jostain puksuttimesta menee mitätön vero, mutta ko. vene ajelee Suomenlinnan väliä ympärikesän ammattiajossa. Yhtä nerokasta kuin maksaa auton 2päästöjen perusteella veroa", joka peritään, ajoi tai ei ajanut.. Kun on olemassa jo polttoainevero, joka kohdistuu kulutukseen, ilman gps-anaalisondien apua.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Micke90

Jaahas. Että kaikki veneiden omistajat ovat sitten rikkaita vai? Tuliko Persukselle ollenkaan mieleen, että joku mökkiläinen on saattanut hyvinkin ostaa veneen esim. pankkilainalla?

Valtion toimintoja järkeistämällä ja turhia menoja karsimalla poistuu tarve himoverottaa kansalaisia. Yritystukia, hallintoa, maahanmuuttoa ja kehitysapua höyläämällä saataisiin helposti 6-10 mrd. vuosittaiset säästöt. Martti Mölsä kuuluu ilmeisesti siihen Persujen Demari-siipeen, jonka mielestä kaikki valtion toiminnot ovat tuiki tarpeellisia eikä mistään saa karsia.

P

Quote from: Micke90 on 28.09.2013, 04:13:55
Jaahas. Että kaikki veneiden omistajat ovat sitten rikkaita vai? Tuliko Persukselle ollenkaan mieleen, että joku mökkiläinen on saattanut hyvinkin ostaa veneen esim. pankkilainalla?

Valtion toimintoja järkeistämällä ja turhia menoja karsimalla poistuu tarve himoverottaa kansalaisia. Yritystukia, hallintoa, maahanmuuttoa ja kehitysapua höyläämällä saataisiin helposti 6-10 mrd. vuosittaiset säästöt. Martti Mölsä kuuluu ilmeisesti siihen Persujen Demari-siipeen, jonka mielestä kaikki valtion toiminnot ovat tuiki tarpeellisia eikä mistään saa karsia.

Jep. Noille köpeille valtio on pyhä ja kansalainen on olemassa vain valtiota varten. Ja päätehtävä on vain ylläpitää mahtavaa koneistoa, kuin muurahainen. Ei missään nimessä toisinpäin.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Tauno-yksi

Quote from: P on 28.09.2013, 04:00:05
Yhtä nerokasta kuin maksaa auton 2päästöjen perusteella veroa", joka peritään, ajoi tai ei ajanut.. Kun on olemassa jo polttoainevero, joka kohdistuu kulutukseen, ilman gps-anaalisondien apua.

Asian ytimeen. Kohta veneissäkin anaalisondit....tästähän itse asiassa keskusteltiin jo aikaisemminkin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,81298.msg1417282.html#msg1417282
:)

"Ökyveneiden" verotus on valtiontaloudellista kannalta muutenkin täysin turhaa, koska niitä on veneistä niin pieni osa. Suurin osa on tavallisia matkaveneitä. Ja kuten todettua, niissähän on vero polttoaineveron muodossa - ökyveneilijä maksaa mailistaan enemmän veroa, kuin muut. Tietenkin veneen hintaan kuuluu alv 24.5%, sekä mahdollinen tulli, jos se on EU:n ulkopuolella valmistettu.

Veneet ovat jo nyt Suomessa perhanan kalliita verrattuna esim. Välimeren maihin tai jenkkilään. Veneiden ylläpito työllistää aika paljon erilaisia telakoita ja huoltoyrittäjiä, venetarvikemyyjiä ym., ihan täällä kotisuomessa.

Osa ns. "ökyveneistä" on charter-veneitä, joita vuokrataan ja joilla kuskataan erilaisia firmojen porukoita ym. Tämä yritystoiminta ei suinkaan ole mitään kultakaivostoimintaa, koska kausi on niin lyhyt. Pitäisikö tätäkin yrittämistä sitten rankaista lisää verottamalla?

Lopuksi se on ...ttu aivan sama, mitä päästöjä niistä sadasta suomalaisesta ökyveneestä tulee niinä kahtena viikonloppuna, kun niillä ajetaan, kun Kiinan ja Intian hiilidioksidipäästöt kasvavat seuraavan 10-15 vuoden aikana saman verran, kuin mitä länsimaat tuottavat tällä hetkellä yhteensä. Edellisen vuoksi on aivan sama, mitä me teemme tai olemme tekemättä, vaikka IPCC:n pahimmat skenaariot pitäisivät paikkansa.

Nykytilanne, huom. kasvuprosentit (huikeita):
http://e360.yale.edu/images/digest/carbon_web.pdf

Jos ja kun kasvu jatkuu, kiinan co2-päästöt tuplantuvat alle 10 vuodessa. Tätä ja sen implikaatioita ei Suomessa tajuta pätkääkään.

Järjettömintä on ampua itseään jalkaan kurittamalla eurooppalaista teollisuutta kaikenmaailman veroilla, kun seuraus siitä on, että se siirtyy Kiinaan ja muualle, missä se saastuttaa monin verroin enemmän.
Seinähullu hallitus.

JoKaGO

Quote from: Tauno-yksi on 28.09.2013, 07:49:41
Asian ytimeen. Kohta veneissäkin anaalisondit....tästähän itse asiassa keskusteltiin jo aikaisemminkin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,81298.msg1417282.html#msg1417282
:)

"Ökyveneiden" verotus on valtiontaloudellista kannalta muutenkin täysin turhaa, koska niitä on veneistä niin pieni osa. Suurin osa on tavallisia matkaveneitä. Ja kuten todettua, niissähän on vero polttoaineveron muodossa - ökyveneilijä maksaa mailistaan enemmän veroa, kuin muut. Tietenkin veneen hintaan kuuluu alv 24.5%, sekä mahdollinen tulli, jos se on EU:n ulkopuolella valmistettu.

Veneet ovat jo nyt Suomessa perhanan kalliita verrattuna esim. Välimeren maihin tai jenkkilään. Veneiden ylläpito työllistää aika paljon erilaisia telakoita ja huoltoyrittäjiä, venetarvikemyyjiä ym., ihan täällä kotisuomessa.

Osa ns. "ökyveneistä" on charter-veneitä, joita vuokrataan ja joilla kuskataan erilaisia firmojen porukoita ym. Tämä yritystoiminta ei suinkaan ole mitään kultakaivostoimintaa, koska kausi on niin lyhyt. Pitäisikö tätäkin yrittämistä sitten rankaista lisää verottamalla?

Lopuksi se on ...ttu aivan sama, mitä päästöjä niistä sadasta suomalaisesta ökyveneestä tulee niinä kahtena viikonloppuna, kun niillä ajetaan, kun Kiinan ja Intian hiilidioksidipäästöt kasvavat seuraavan 10-15 vuoden aikana saman verran, kuin mitä länsimaat tuottavat tällä hetkellä yhteensä. Edellisen vuoksi on aivan sama, mitä me teemme tai olemme tekemättä, vaikka IPCC:n pahimmat skenaariot pitäisivät paikkansa.

Nykytilanne, huom. kasvuprosentit (huikeita):
http://e360.yale.edu/images/digest/carbon_web.pdf

Jos ja kun kasvu jatkuu, kiinan co2-päästöt tuplantuvat alle 10 vuodessa. Tätä ja sen implikaatioita ei Suomessa tajuta pätkääkään.

Järjettömintä on ampua itseään jalkaan kurittamalla eurooppalaista teollisuutta kaikenmaailman veroilla, kun seuraus siitä on, että se siirtyy Kiinaan ja muualle, missä se saastuttaa monin verroin enemmän.

VERTAA:

Quote from: Axel Cardan on 27.09.2013, 23:31:37
Nyt pistin jarrupalat uusiksi - 120 reuhoa, pikkuremontti isompien lohduttomassa sarjassa, höystettynä autoverolla, polttoaineverolla, tarvikkeiden arvonlisäverolla ja - kuten Spede toteaisi - kaikilla veroilla, jotka pitää periä syistä joita ei vielä tiedetä. Seuraavaksi talvirenkaat ja katsastus, x reuhoa. Mittarissa 320 000 km. Jakopään hihna varmaan ihan säikeinä. Semmoista se on pottunokkaperheen elämä, eikä kumpikaan pyöritä papereita, vaan tekee face-to-face työtä. Nyt vielä Kylläisen satelliittipaikannus kolmena pankkisiirtolomakkeena, ja voimme veikkailla sitä, ylittääkö autoon asennettava modeemi koko kotteron arvon.

Jotenkin kuulostaa veneilijöiden valitukset hieman turhanaikaiselta itkulta, sillä henkilöautoilija on se lypsylehmä. Rahaporukat eivät turhia veroja veneistään halua maksaa, eivät maksa, eivätkä joudu maksamaan. Turhaan murehditte!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Sour-One

Quote from: Tauno-yksi on 28.09.2013, 07:49:41
Quote from: P on 28.09.2013, 04:00:05
Yhtä nerokasta kuin maksaa auton 2päästöjen perusteella veroa", joka peritään, ajoi tai ei ajanut.. Kun on olemassa jo polttoainevero, joka kohdistuu kulutukseen, ilman gps-anaalisondien apua.
Järjettömintä on ampua itseään jalkaan kurittamalla eurooppalaista teollisuutta kaikenmaailman veroilla, kun seuraus siitä on, että se siirtyy Kiinaan ja muualle, missä se saastuttaa monin verroin enemmän.

Olet niin oikeassa siinä, että ajamme yritykset enemmän saastuttaviin maihin.

turjake

Quote
Jotenkin kuulostaa veneilijöiden valitukset hieman turhanaikaiselta itkulta, sillä henkilöautoilija on se lypsylehmä. Rahaporukat eivät turhia veroja veneistään halua maksaa, eivät maksa, eivätkä joudu maksamaan. Turhaan murehditte!

Luulenpa ja taidan olla luulossani oikeassa että yli 90% veneilijöistä omistaa myös auton. Eli kokemusta yliverottamisesta kyllä löytyy.
Vedotaan oikeudenmukaisuuteen että veneilijöiden pitäisi maksaa enemmän veroa, sehän ei ole oikeudenmukaisuutta vaan pakkokurjuuden levittämistä kaikille. Autoilun ja polttoaineen veroja pitäisi vähentää myös, kuten veroja yleensäkin. On vaan niin helppo markkinoida lisää veroja sellaisille joilla on jotain jota itsellä ei ole. Kohta on kaikki verotettu niin tiukalle ettei kukaan voi enää hankkia mitään kivaa. Seuraus on että rahat valuvat muualle missä niille saa jotain vastinetta.

Goman

Martti Mölsä voisi mieluummin miettiä sitä kuinka verotusta vähennetään, eikä kuinka sitä nostetaan.
Verojen korottaminen on liian helppo (etten sanoisi vähä-älyinen) tapa korjata 'lapasesta lähtenyttä' tilojen ja menojen epäsuhtaa.

Korkea verotus on jo nyt muuttanut suomalaisen yhteiskunnan byrokratiahirviöksi joka ei enää pysty tienaamaan niin paljon kuin se kuluttaa. Korjaavilla toimenpiteillä alkaa olla jo kiire. Viimeistään seuraava hallitus, mikä se sitten onkaan, on tosipaikan edessä. Nykyinen hallitus näköjään vielä luikertelee ja välttelee tosiasioita. Valitettavasti.

JoKaGO

Quote from: turjake on 28.09.2013, 09:47:42
Luulenpa ja taidan olla luulossani oikeassa että yli 90% veneilijöistä omistaa myös auton. Eli kokemusta yliverottamisesta kyllä löytyy.
Vedotaan oikeudenmukaisuuteen että veneilijöiden pitäisi maksaa enemmän veroa, sehän ei ole oikeudenmukaisuutta vaan pakkokurjuuden levittämistä kaikille. Autoilun ja polttoaineen veroja pitäisi vähentää myös, kuten veroja yleensäkin. On vaan niin helppo markkinoida lisää veroja sellaisille joilla on jotain jota itsellä ei ole. Kohta on kaikki verotettu niin tiukalle ettei kukaan voi enää hankkia mitään kivaa. Seuraus on että rahat valuvat muualle missä niille saa jotain vastinetta.

Oivalsit pointin. Jos autojen verotusta pudotettaisiin ja tilalle tulisi veneveroja, niin suurin osa suomalaista hyötyisi eli yksityisautoilijat. Autottomat veneettömät ja autonomistavat veneilijät jäisivät omilleen. Pelkät veneilijät olisivat maksumiehiä, ja tämä ei käy RKP:n plaatuun.

Quote from: Goman on 28.09.2013, 09:49:06
Martti Mölsä voisi mieluummin miettiä sitä kuinka verotusta vähennetään, eikä kuinka sitä nostetaan.
Verojen korottaminen on liian helppo (etten sanoisi vähä-älyinen) tapa korjata 'lapasesta lähtenyttä' tilojen ja menojen epäsuhtaa.

Korkea verotus on jo nyt muuttanut suomalaisen yhteiskunnan byrokratiahirviöksi joka ei enää pysty tienaamaan niin paljon kuin se kuluttaa. Korjaavilla toimenpiteillä alkaa olla jo kiire. Viimeistään seuraava hallitus, mikä se sitten onkaan, on tosipaikan edessä. Nykyinen hallitus näköjään vielä luikertelee ja välttelee tosiasioita. Valitettavasti.

Juuri näin! Autoverojen vähittäinen leikkaaminensille tasolle, että sillä katetaan tienpito- ym. autoilun kustannukset, ei muuta. Siirtymävaiheena voisi olla veneiden ottaminen "autoveron" piiriin... ehkä...
Mutta oleellista olisi huuhaan rahoittamisen lopettaminen verovaroista. Sellaisia aloitteita ei hirveän paljon ole putkahdellut, mutta kohta alkaa viikate heilumaan, kun juustohöylä ei enää auta. Viikatemiehenä huitoo IMF ja Maailmanpankki.
Valitettavasti.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

CaptainNuiva

Quote from: JoKaGO on 28.09.2013, 12:24:31
Quote from: turjake on 28.09.2013, 09:47:42
Luulenpa ja taidan olla luulossani oikeassa että yli 90% veneilijöistä omistaa myös auton. Eli kokemusta yliverottamisesta kyllä löytyy.
Vedotaan oikeudenmukaisuuteen että veneilijöiden pitäisi maksaa enemmän veroa, sehän ei ole oikeudenmukaisuutta vaan pakkokurjuuden levittämistä kaikille. Autoilun ja polttoaineen veroja pitäisi vähentää myös, kuten veroja yleensäkin. On vaan niin helppo markkinoida lisää veroja sellaisille joilla on jotain jota itsellä ei ole. Kohta on kaikki verotettu niin tiukalle ettei kukaan voi enää hankkia mitään kivaa. Seuraus on että rahat valuvat muualle missä niille saa jotain vastinetta.

Oivalsit pointin. Jos autojen verotusta pudotettaisiin ja tilalle tulisi veneveroja, niin suurin osa suomalaista hyötyisi eli yksityisautoilijat. Autottomat veneettömät ja autonomistavat veneilijät jäisivät omilleen. Pelkät veneilijät olisivat maksumiehiä, ja tämä ei käy RKP:n plaatuun.

Quote from: Goman on 28.09.2013, 09:49:06
Martti Mölsä voisi mieluummin miettiä sitä kuinka verotusta vähennetään, eikä kuinka sitä nostetaan.
Verojen korottaminen on liian helppo (etten sanoisi vähä-älyinen) tapa korjata 'lapasesta lähtenyttä' tilojen ja menojen epäsuhtaa.

Korkea verotus on jo nyt muuttanut suomalaisen yhteiskunnan byrokratiahirviöksi joka ei enää pysty tienaamaan niin paljon kuin se kuluttaa. Korjaavilla toimenpiteillä alkaa olla jo kiire. Viimeistään seuraava hallitus, mikä se sitten onkaan, on tosipaikan edessä. Nykyinen hallitus näköjään vielä luikertelee ja välttelee tosiasioita. Valitettavasti.

Juuri näin! Autoverojen vähittäinen leikkaaminensille tasolle, että sillä katetaan tienpito- ym. autoilun kustannukset, ei muuta. Siirtymävaiheena voisi olla veneiden ottaminen "autoveron" piiriin... ehkä...
Mutta oleellista olisi huuhaan rahoittamisen lopettaminen verovaroista. Sellaisia aloitteita ei hirveän paljon ole putkahdellut, mutta kohta alkaa viikate heilumaan, kun juustohöylä ei enää auta. Viikatemiehenä huitoo IMF ja Maailmanpankki.
Valitettavasti.

En kyllä ymmärrä että mitä mieltä olisi verottaa veneitä jotta autoveroa saataiisn kevennettyä...kaikkihan me tiedämme että valtio ei päästä lapasestaan yhtäkään vero-euroa sillä perusteella että jonkun veron myötä saadaan jotain toista veroa pienennettyä, näin tapatuu vain eri satujen maissa.
Se että autovero on sörssitty, ei ole syy eikä oikeutus lisätä epäonnistuneista veroja toisaalle.

Tässä pikkaisen dataa, toisin hiukka vanhaa mutta taatusti suuntaa antavaa:
http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf5/mkl_2005-5_veneilyn_maara.pdf
Tuohon kun tustustuu huolella ja miettii ajan kanssa mitä veron tuotto voisi tai itse asissa sen pitäisi olla
jotta se kattaisi mm. edes nämä ehdot:
- Tuotto enemmän kuin veron kerääminen kaikkine sivukuluineen vie
- Tuotto enemmän kuin veron viemät työpaikkojen tuottamat verot
- Tuotto enemmän kuin veron viemien liikevaihtojen ALV-tuotot

Tuosta linkistä löytyy myös käppyröitä sen suhteen mitä veneet vaikuttavat ympäristötekijöihin, paljonko
niitä käytetään ja ennen kaikkea sieltä löytyy tieto että Suomessa ei juurikaan ole "Ökyveneitä, itse asiassa
Suomen venekannasta suurin osa on kanootteja,soutuveneitä ja veneitä alle 20 hp koneilla.

Noin 6 prosenttia veneistä on sisäperäkoneilla, sisäkoneella taikka purjeveneitä ( Tässä ryhmässä ovat sisällä
myös lähinnä raadoiksi luokiteltavat, esim. vanha läpilahonnut puu-fiskari vanhalla Wickströmillä kuuluu tähän porukkaan)
Äkkisiltään väittäsin että tästä kuudesta prossasta joka tuhannes on ns.ökyveneeksi luokiteltava ja näistä taas valta osa on firmojen eli esim.charter-vene.

Kun hahmotellaan nyt että mitä veron tuotto pitäisi olla jotta se kattaisi edes aiheuttamansa menetykset niin
käppyröistä voimme päätellä että Mölsän idea on kuollut sikiö, sitä ei saa henkiin millään ilveellä.
Myös Finnboatin tilasto tältä vuodelta kertoo karua kieltään siitä mitä Suomeen rekisteröidään.
Takavuosina esim. Marino oli suht suosittu retkivene Suomessa ja viime vuosina ovat rajusti yrittäneet kehittää mallistoaan, rahaa on poltettu oikein urakalla kuin myös työtä.
Tilasto kertoo Suomeen rekisteröidyn tänä vuonna yhden uuden veneen, siis yksi ! 1 ! Uno ! One and only !
Nyt ei muuta kuin Mölsä matkaan ja kertomaan Marinon tehtaalle että veneitä pitää verottaa....Veikkaisin että tehtaalla Mölsä vietäisiin suljettujen ovien taakse ja mäiske alkaisi kuulumaan.

On helppo heittää mukamas ratkaisuksi sitä että hei, tuikataan verolla ja kaikki on jees mutta on melkoista kansalaisten aliarvioimista jättää kertomatta keinot että miten se tehtäisiin, mitä se vaikuttaisi ja mikä olisi lopullinen nettotuotto valtion ja kansalaisten osalta.
Ei voi sanoa että pitäisin Mölsää arvossa, ennemminkin mies antaa itsestään varsin tyhmän kuvan ja haluaa esittää fiksua mutta ei kyllä onnistu edes sen suhteen.
Kerrassaan surkea esitys joka yrittää ratsastaa auringon laskuun ihmisten kustannuksella, kateutta herättelemällä.








"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

hannes58

Ostan veneeseni bensat Venäjältä n.1km päästä mitenkäs minua voisi verottaa,vastaan itse, ei mitenkään.
Hiljainen sivusta katsoja

Arvoton

Itse verottaisin mopoautoja kalliimman mukaan. Elleivät ne jo ole verotuksen piirissä. Tuskin niillä ainakaan käyttömaksuja on. Heille sitten verovapaus, jotka voivat näyttää lääkärintodistuksen liikuntavammaisuudestaan.

Ja vesiskootterit pärisemästä **ttuun!

maltti on valttia

#58
Quote from: Faidros. on 27.09.2013, 16:39:49
Kaikki moottoriveneet on jo verotuksen piirissä. Muutama vuosi sitten kiellettiin polttoöljyn käyttö dieseleissä vesillä. Polttoaineissa suurin osa on veroa!
Jos verotusta nostetaan, kannattaa kysyä, mihin toimenpiteisiin hallitus on ryhtynyt tasaisempien ajoalustojen saamiseksi veneilijöille. Mihin käytetään veneilijöiltä kannetut verovarat?

  Veneilyä harrastavana voin sinulle kertoa että verovaroin rakennettuja venepaikkoja ja todella hienoja verovaroin rakennettuja venesatamia on Suomessa pilvin pimein. 
  Kaupunkien venepaikat on verovaroin tuettuja, esim Porissa venepaikkojen vuokraa pitäisi kaksinkertaistaa jotta kustannukset maksaisi venepaikan käyttäjä. 

  Tuon Lisäksi Suomessa ylläpidetään huviveneilijöitä varten käsittämätön määrä vesistöjen kanavia, ja ökypurjeveneiden purjeveneiden vuoksi vesistöjen ylitysten sillat pitää olla huikean korkealla, tai sitten pitää olla avattavia siltoja.
  Menkääpä käymään vaikka Padasjoella Päijänteellä, Virmailan saareen on avattava silta. Veneilijä vetäisee vaan narusta ja tieliikenne pysähtyy, silta avautuu. Koska kyseessä on saari, veneiljä voisi kiertää toistakautta maantiesillan toiselle puolelle päästäkseen.

   Hulluudella ei ole rajaa kun huviveneilyyn syydetään miljoonia.

  Lisäys:  Periaatteessa en kannata lisäverotuskohteiden keksimistä, en millekään taholle. Tämäkin vene asia saataisiin parempaan kuntoonn järkeistämällä venesatamien rakentamisen ja veneväylien kulut niiden käyttäjien maksettaviksi.
   
 


Teiskolainen

Ökyveneillä ajelee poikkeuksetta mulkut, joten ei kun verolle vaan raskaimman jälkeen.