News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Katainen: Olin kova monarkisti

Started by Ilkka Partanen, 21.09.2013, 16:33:40

Previous topic - Next topic

Olitko mielipiteiltäsi radikaali nuorempana vai vanhempana?

Nuorempana
11 (13.8%)
Vanhempana
32 (40%)
En kumpaakaan
13 (16.3%)
Olen aina ollut radikaali
24 (30%)

Total Members Voted: 80

Voting closed: 18.07.2014, 16:33:40

Uuno Nuivanen

Olen äänestänyt Paavo Lipposta. Kaksi kertaa.

Ampukaa minut ja päästäkää kärsimyksistäni. Pelkkä katuminen ei tällaisessa riitä.  :'(  :facepalm:  :'(

AstaTTT

^^ Ilkka, en ole koskaan nähnyt sinua kokoomuslaisena, vaikka sellaiseksi julistaudutkin. Sinulla on liikaa omia ajatuksia. Jospa kuitenkin harkitsisit perussuomalaisuutta? Tai muutoslaisuutta? Muutoksella on vielä kuusi eurovaaliehdokaspaikkaa auki.

Olet aito ja rohkea (vaikkakin aika kataissokea), joten minusta sinä menet hukkaan puoluekurimuskokoomuksessa. Aika usein sinulla on kuitenkin näkemykset ja arvot kohdillaan (PS ja Muutos -katsantokannoista katsoen).

törö

Sosiaalidemokraattina en ole koskaan pystynyt äänestämään demareita. Muita virheitä on kyllä vaaleissa sattunut, mutta ei sitä.

Uuno Nuivanen

Quote from: Nousuhumala on 21.09.2013, 21:26:02
Quote from: Uuno Nuivanen on 21.09.2013, 21:20:04

Ampukaa minut ja päästäkää kärsimyksistäni. Pelkkä katuminen ei tällaisessa riitä.  :'(  :facepalm:  :'(
Ei helvetti  :D  Olen itse niin nuori etten tätä osaa ymmärtää. Saako kysyä miksi? Tietenkin tilanne oli silloin erinlainen, mutta näin vetreän nuoren nuivan silmin tämä ihmetyttää... ;)

Annahan kun yritän selittää. Kepun vastustus oli tuolloin minulle pääasia, ja strategia tuntui jopa toimivan..  :-[ Olen vissiin vähän sinua vanhempi, joten tuon ajan poliittiset kuviot olivat vähän toisenlaiset. No, (http://www.sherv.net/cm/emoticons/guns/smiley-killing-himself.gif)

AstaTTT

Quote from: Nousuhumala on 21.09.2013, 21:26:02
Ei helvetti  :D  Olen itse niin nuori etten tätä osaa ymmärtää. Saako kysyä miksi? Tietenkin tilanne oli silloin erinlainen, mutta näin vetreän nuoren nuivan silmin tämä ihmetyttää... ;)

No hei, minä sentään äänestin Elisabeth Rehniä presidentiksi. Ja sen jälkeen Tarja Halosta. Silloin tuntui jotenkin maailmanlaajuisesti tärkeältä saada Suomeen naispresidentti - ikään kuin näyttäisimme maailmalle, että meillä on sellainen tasa-arvo, että nainen voi olla maan johtaja.

Nuo samaiset naiset vaikuttivat myöhemmin osaltaan nuivistumiseeni, koska he halusivat halata koko muuta maailmaa lujemmin kuin suomalaisia. Sitä en silloin (aikoinaan äänestäessäni) nähnyt. Tarja Halosen jatkokaudella jätin äänestämättä. Sen jälkeen äänestin ensimmäisellä kierroksella Soinia ja toisella kierroksella jätin äänestämättä tai äänestin Niinistöä. Jälkimmäinen äänestys oli sen verran merkityksetön, ettei se ole edes rekisteröitynyt muistiin. Varmaan vanhoista viesteistä löytyy, miten se meni.

Niinistö taitaa olla Suomen historian näkymättömin presidentti.

Uuno Nuivanen

Quote from: Nousuhumala on 21.09.2013, 21:40:08
Hei Asta ja Uuno, en millään tavalla halua teitä mollata, kunhan ihmettelen. Kaikki me teemme virheitä(?). Olen aina mamupolitiikkaa seurannut, mutta nyt on muutkin asiat ruvennut kiinnostamaan. Esim. 2007 olisin äänestänyt Kokoomusta, mutta onneksi krapula veroitti poikkeaman työmatkan varrella  :)
Saatoin olla kankkusessa minäkin, mutta ponnistelin tuona päivänä persu-uurnalle jo... neitsyys meni muistaakseni.

Edit: kun meni taas ooteeksi, niin ins'Allah, koskaan, milloinkaan, ikinä, kertaakaan, kännissä, selvänä, pyörätuolissa, hullujenhuoneella tai eläkkeellä (pun int.) EN enää äänestä Kokoomusta!!1!11!1!. Sanoinko jo 'ikinä'?

sivullinen.

Olen harrastelija. Harrastan hartaasti eli sydämeni pohjasta. Juon maljani täytenä. Ennen olen harrastanut urheilua, lukemista, opiskelua, oman alani työntekoon liittyviä toimia ja vaikka mitä. Maailman tuulet - eli kasvanut byrokratia - estivät kuitenkin harrasteluni, joten päädyin harrastamaan byrokratian vastaisuutta. Radikaaliutena en sitä pidä. Vaikka kai kaikki eri mieltä Ylen homo-suvaitsevais-sosialismi-federalismi-mokutuksesta oleminen sitä viralisen totuuden mukaan on.

Mitä radikaalius sitten minusta oikeasti on? Se on omien mielipiteiden esittämistä vaikka kukaan ei halua niitä kuulla. Uudistushenkisyyttä on meissä kaikissa, mutta suurin osa pitää sen omana tietonaan. Varsinkin naiset ennemmin päätyvät miellyttämään miehiä kuin olemaan mieltä asioista - siis yhteiskunnallisista asioista; kotiasioiden kanssa on päinvastoin. Äärimmäinen radikaalius on sanojen viemistä teoiksi. Nalkuttaminen ei ole radikaalia. Tekotissit on radikaalia. Itse en ole ikinä tehnyt mitään vastoin käskettyä. En ole radikaali. Enkä pidä Ilkkaa radikaalina, jos hänkin on vain korvessa kirjoitellut lehteen. Se on ei-mitään. Tosin omalla nimellä kirjoittelukin on pikkupisaran verran radikaalia. Halla-ahosta tuli radikaali Illmannin takia. Muuten hänkin olisi vain kellarikirjoittelija.

Niin ja olen ollut myös monarkisti - ja suurin osin olen yhä joskin 1800-luvun itsevaltaisen monarkin sijaan suosin fuhrerprinzipiä. Mutta en ole tässäkään radikaali. En tee asialle mitään.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Eino P. Keravalta

Quote from: Uuno Nuivanen on 21.09.2013, 21:20:04

No on täällä sentään yksi minuakin pahempi syntinen!

Asia on vakava. Sen korjaamiseksi varmaan sallit, että lyön Sinua tyhjällä kiljukanisterilla perseelle?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Elemosina

Quote from: Asta Tuominen on 21.09.2013, 20:58:34
^ Älä mitään. Olen ollut kokkarinuori ja äänestänyt vaikka mitä puolueita, vihreitäkin. Yksissä presidentivaaleissakin äänestin jopa Halosta presidentiksi. Olen varmaan Homman syyllisin näissä asioissa.  :)

Nuoruus (johon useimmiten kuuluu turvattu kotiympäristö, koulu, harrastukset, kaverit ja peruskoulun luoma maailmankuva) ja monenlainen idealismi kuuluvat yhteen. Sitten, pikkuhiljaa, omaa elämää omillaan kokiessa ja luodessa, iskee se realismi ja näkemys muuttuu. Se on sitä elämää. Onneksi opitaan, kuitenkin.  :)

Asta, älä häpeä. En häpeä minäkään. Olin ulkomailla kun Halosta piti äänestää ja tietenkin menin äänestämään varta vasten Halosta, tietämättä mistään mitään.
Ulkomailla kun asustaa niin ei ole edes senkään vertaa perillä Suomen tilanteesta kuin täällä asuessa. Eikä täälläkään asuessa välttämättä ole perillä mistään...
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Kim Evil-666

Olen äänestänyt kaksi kertaa Niinistöä . Halosta vastaan ja Haavistoa vastaan .
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

-PPT-

Nuoret idealistiset opiskelijat ovat kulttuuri-marxistien tarvitsemia hyödyllisiä idiootteja. Kummallista miten naivi maailmanhalaus on pesiytynyt varsinkin yliopistojen opiskelijoihin sillä eiväthän he mitään puupäitä voi olla.

Kim Evil-666

Quote from: -PPT- on 22.09.2013, 02:12:42
Nuoret idealistiset opiskelijat ovat kulttuuri-marxistien tarvitsemia hyödyllisiä idiootteja. Kummallista miten naivi maailmanhalaus on pesiytynyt varsinkin yliopistojen opiskelijoihin sillä eiväthän he mitään puupäitä voi olla.

Eivätkö? Hyvämuistisia puupäitä?
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Kaappihommailija

Quote from: -PPT- on 22.09.2013, 02:12:42

Minulle on pari kertaa kerrottu netissä, että lukisit sosiologiaa, kun olen tuonut esiin mokutuksen epäkohtia, kuten Ruotsin mamughetto mellakat.

Yliopistoissa siis tehdään opiskelijoista kulttuurimarxisteja. Tämä on aikamoinen epäkohta ja pitäisi tutkia miten tähän tilanteeseen on tultu. Ja miksei sitten yhtähyvin voisi olla esimerkiksi linjaa missä opetetaan opiskelijoista kansallismielisiä perussuomalaisia?

http://www.helsinki.fi/sosiologia/tietoa/index.html

"Useimmat sosiologit toimivat suunnittelu-, hallinto- ja tilastointitehtävissä, opettajina aikuiskoulutuksessa sekä toimittajina ja muussa tiedotustyössä. Monet ovat tutkijoina tai päätöksenteon asiantuntijoina."

Taikakaulin

Silloin kun fanitin vihreitä olin ala-asteella, joten konkreettista tuhoa ajatukseni eivät ole koskaan päässeet aiheuttamaan. Olen äänestänyt 18-vuotiaasta asti aina oikein. Äänestyshistoriani on siis putipuhdas. Yksi kokkari tosin on joukossa(Sauli Niinistö).
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Mok

[/quote]

Minulle on pari kertaa kerrottu netissä, että lukisit sosiologiaa, kun olen tuonut esiin mokutuksen epäkohtia, kuten Ruotsin mamughetto mellakat.

Yliopistoissa siis tehdään opiskelijoista kulttuurimarxisteja. Tämä on aikamoinen epäkohta ja pitäisi tutkia miten tähän tilanteeseen on tultu. Ja miksei sitten yhtähyvin voisi olla esimerkiksi linjaa missä opetetaan opiskelijoista kansallismielisiä perussuomalaisia?
[/quote]

Valmistuin 1970-luvun alussa Tampereen Yliopistosta sosiologia pääaineena loistavin arvosanoin ja sain gradustakin eximian. Graduni oli ehdolla yhteiskuntatieteellisen tiedekunnan parhaan gradun -palkintoon, mutta tilastotieteestä joku oli saanut laudaturin.  En kuitenkaan päässyt assistentiksi tai mihinkään muuhunkaan sosiologian laitoksen hommiin, kun en ollut taistolaisia. 

Taistolaisajan jälkeen sosiologit keskittyivät ympäristöaktivismiin ja naistutkimukseen, joiden rinnalle on nyt tullut monikulttuurisuus. Toisinajattelijoille ei sosiologiassa ole ollut koskaan tilaa - ei ainakaan suomalaisissa yliopistoissa.

siviilitarkkailija

Kataisten perheen äiti oli innoissaan lapsensa harrastuksesta. Prinsessa Jyrki pukeutui vaaleanpunaiseen hameeseen ja asetteli vaaleille kutreilleen muovisen kruunun. Sellaisen pienen. Jalkaansa prinsessa Jyrki laittoi punaiset solkikengät. Prinsessa Jyrki liihotteli ympäri asuntoa kädessään Hong Kongissa tehty puristemuovinen sauva. Päivät kulkivat liihotellen. Muut prinsessat halusivat olla prinssi Rohkeita. Heidän leikeissään prinsessa miekkaili, ratsasti ja oli kuten muutkin toimintasankarit. Prinsessa Jyrkin maailmassa ei ollut ikäviä asioita. Oli ihania kukkia ja suloisia hevosia joiden kanssa prinsessa Jyrki vietti koko mielikuvituspäivän.

Illan tullen taika raukesi. Iso Velho saapui kotiin. Prinsessa Jyrkin tavarat liihottelivat laatikkoihin, kengät komeroon ja kauniit kutrit katosivat hyllylle vaatepinon alle. Esille laitettiin muoviautoja, pikkusotilaita ja nuorten kommunistien sinisenpunainen jäsenkirja. Äiti hymyili vaisusti kun Iso Velho taputti Jyrkin päätä. "Mitäs olet poikani tehnyt kun olin poissa?" kysyi Iso Velho. "Leikin monarkistia." vastasi Jyrki vaisusti. "Mahtavaa!" jylisi Velho. "Katsos vaimoni, pojasta tulee vielä jotain!".
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Sami Aario

Quote"Sanat ovat tekoja"

Jyrki Kataisen mukaan kokoomusnuoret lähtevät "hyvin teoreettisesta ajattelusta", jonka mukaan sananvapaus menisi kaikkien muiden vapauksien yli.

– Ihmisten kannalta ajateltuna tällainen hyvin teoreettinen näkemys on hyvin väärä. Jokaisella ihmisellä on oikeus turvallisuuden tunteeseen. Jokaisella ihmisellä on oikeus tulla kohdelluksi yhdenvertaisena, ja ihmisarvo on jakamaton. Tässä asiassa sanat ovat tekoja, Katainen totesi.

Jos olisi sallittua sanoa aivan mitä hyvänsä kenestä tahansa, se pääministerin mukaan "varmasti rajoittaisi ihmisten turvallisuuden ja yhdenvertaisuuden tunnetta ja häivyttäisi ihmisarvon jakamattomuutta".

Tässä menee ehdottomasti raja, ja sen yli ei pidä mennä.

Kokoomus on sotkenut keskustelua esittämällä asian joko-tai -muodossa, eli että joko laki säilytetään nykyisellään tai se poistetaan kokonaan.

Halla-aholla oli esittää realistinen kolmas vaihtoehto lakialoitteen muodossa, jossa rikosnimikettä "kiihottaminen kansanryhmää vastaan" rajataan siten, että rangaistavaa on rikoksella uhkaaminen ja rikokseen yllyttäminen mutta ei mielipiteen ilmaisu tai tiedon levittäminen.

Ikävä kyllä tämä vaihtoehto todennäköisesti vaietaan kuoliaaksi, koska Halla-aho.

Eino P. Keravalta

QuoteJos olisi sallittua sanoa aivan mitä hyvänsä kenestä tahansa, se pääministerin mukaan "varmasti rajoittaisi ihmisten turvallisuuden ja yhdenvertaisuuden tunnetta ja häivyttäisi ihmisarvon jakamattomuutta".

Minusta turvallisuuden ja yhdenvertaisuuden tunnetta rajoittavat ennenkaikkea nykyiset, hämärät poliittiseen ajojahtiin suunnitellut sensuuripykälät ja näytösoikeudenkäynnit.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Sami Aario

Sivumennen sanoen, tuo ajatus siitä että ongelmasta puhuminen (eli "syrjivä puhe") on ongelman (eli syrjäytyminen) aiheuttaja, on sanotaanko kaappisosialistinen.

JR

Ei Eino P. ole parantunut, Eino P. on eheytynyt, elävä todiste siitä, että eheytymistä voi tapahtua.

-PPT-

Kulttuuri-marxilaisisuudesta puheenollen, hyvä tiivistelmä. USA:n näkökulmasta kylläkin mutta pätee kaikkiin länsimaihin:

http://www.westernrevival.org/who_stole_our_culture.htm

Micke90

Itse olin nuorempanakin radikaali, mutta toisella tavalla kuin nykyään. Suhtauduin maahanmuuttoon myönteisemmin ja kannatin mm. homojen adoptio-oikeutta. Sitten kasvoin aikuiseksi ja lakkasin uskomasta satuihin.

Kannatin jopa Demareita...  :-[

IDA

Itse tunnustan edelleenkin Sigusmundin Suomen ainoaksi lailliseksi hallitsijaksi. 400 vuotta olemme eläneet anarkiassa, mutta tähän on tulossa muutos. Eli aika radikaali olen.
qui non est mecum adversum me est

veikko1980

Quote from: Ilkka Partanen on 21.09.2013, 21:12:48
Quote from: Asta Tuominen on 21.09.2013, 20:58:34
^ Älä mitään. Olen ollut kokkarinuori ja äänestänyt vaikka mitä puolueita, vihreitäkin. Yksissä presidentivaaleissakin äänestin jopa Halosta presidentiksi. Olen varmaan Homman syyllisin näissä asioissa.  :)

Nuoruus (johon useimmiten kuuluu turvattu kotiympäristö, koulu, harrastukset, kaverit ja peruskoulun luoma maailmankuva) ja monenlainen idealismi kuuluvat yhteen. Sitten, pikkuhiljaa, omaa elämää omillaan kokiessa ja luodessa, iskee se realismi ja näkemys muuttuu. Se on sitä elämää. Onneksi opitaan, kuitenkin.  :)

No, äänestin minäkin demareita 1999 eduskuntavaaleissa, 2000 kunnallisvaaleissa, 2004 europarlamenttiin kannatin Lasse Lehtistä ja Presidentiksi 2000 meni ääni Haloselle. Kokoomukseenhan liityin siis syksyllä 2006, pitkähkön harkinnan jälkeen, toisena vaihtoehtona Perussuomalaiset. Demareihin en nähnyt mitään syytä liittyä ja sama päti muihinkin puolueisiin, pois lukien nuo kaksi. Kaverin kautta sitten solahdin Kokoomukseen, olin tosin jo porvarifoorumilla huomannut että siellä oli kanssani runsaasti samanhenkistä porukkaa. En ole sitä juurikaan katunut. Periaatteessa SDP:tä äänestettäessä se oli kuitenkin Lipposen aikaan, jolloin demarit oli talouspolitiikassaan paitsi jopa niin tyly että Kokoomuslaisiakin hirvitti, niin lisäksi myös Suomen suosituin puolue liki 30 % kannatuksella. En sanoisi Lipposen politiikkaa erityisen "oikeistolaiseksi" koska pelkkä leikkaaminen ei ole oikeistolaista tai vasemmistolaista, vaan pelkästään idioottimaista. Eräs perhetuttumme oli demarien kansanedustaja sekä toimii vissiin edelleenkin JKL:n kaupunginvaltuustossa, niin siitä se demarin äänestäminen lähti. Kävimme lounailla, kahvilla ja kävin myös Helsingissä kerran käydessäni hänen vieraanaan Eduskunnassakin. En silloin vielä ymmärtänyt asioita kuten nyt.

Nalle sanoi kaikille ja kokoomuslaisille. Länsi tulee menettämään paljon valtaa.

Se on kaikille klaari juttu, PRO- eu ja reilusti tulee turpaan tulevaisuudessa.
Kokoomus on kiitettävästi nostanut suomen velkaosuutta vaikka helvetti on vasta alkamassa. Viiden vuoden päässä ollaan hattu kourassa pyytämässä rahaa...

Itse vastustan epädemokraattista kokoomusta
monikulttuuri vie terveyteni