News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-09-13 Sr: Paluumuuttajat kokevat Suomen rasistisena

Started by Iloveallpeople, 14.09.2013, 12:21:19

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: ike60 on 14.09.2013, 14:23:38
Quote from: Roope on 14.09.2013, 13:52:18
Takaisin Suomeen (pdf)

Tutkimuksessa ulkosuomalaisiin suhtaudutaan "monikulttuurisina" maahanmuuttajina, "voimavarana", joka voisi "rikastuttaa työmarkkinoita".

Tuo on tietenkin tavanomaista liturgiaa ja onhan siinä totuuden siementäkin mukana. Ongelma vain on se, että on kovin vähän sellaisia työtehtäviä joissa tuo voimavara ja rikastus tulisivat käyttöön.

Siltä vaikutti. Tutkimuksessa siteeratut voimavarat kuitenkin halusivat muun muassa lisää taloudellisia tukia, kielitaitovaatimusten alentamista, nimetöntä työnhakua ja rasistisen maahanmuuttopolitiikan muuttamista. Väestönvaihtoa ei sentään ehdotettu, vaikka suomalaisia kuvattiinkin kaikin puolin ikäviksi ihmisiksi. Mitä pitemälle luin, sitä vakuuttuneemmaksi tulin, että on kaikkien osapuolien kannalta parasta, että ainakin ne siteeratut valittajat jäävät juuri sinne missä ovatkin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Leso

Quote from: Roope on 14.09.2013, 15:38:28
[...] Mitä pitemälle luin, sitä vakuuttuneemmaksi tulin, että on kaikkien osapuolien kannalta parasta, että ainakin ne siteeratut valittajat jäävät juuri sinne missä ovatkin.

Eikös paluumuuttajien kannattaisi ennemminkin palata sinne, minne ovat lähteneet?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Roope

Quote from: Leso on 14.09.2013, 16:04:40
Quote from: Roope on 14.09.2013, 15:38:28
[...] Mitä pitemälle luin, sitä vakuuttuneemmaksi tulin, että on kaikkien osapuolien kannalta parasta, että ainakin ne siteeratut valittajat jäävät juuri sinne missä ovatkin.

Eikös paluumuuttajien kannattaisi ennemminkin palata sinne, minne ovat lähteneet?

Tutkimuksessa kyseltiin paluuhalukkuudesta ulkomailla asuvilta suomalaisilta ja heidän jälkeläisiltään. En tiedä varsinaisten paluumuuttajien määrää, mutta he lienevät pieni vähemmistö vastaajista.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Veikko

Quote- Suomessa on kasvanut hirveesti tämä rasismi -- Helmi Kaukonen sanoo.
;D
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Fastracker

Quote from: dothefake on 14.09.2013, 12:51:44
Suomalaisissa on piilevä rasistigeeni, joka on ollut vuosituhansia lepäävänä. Se ei herää esim. muutaman viikon ulkomaanmatkalla, mutta pitkäainen neekerialtistus saa sen heräämään.

Nyt jo yli kaksikymmentä vuotta useilla mantereilla jatkuneiden kenttäkokeiden perusteella voin kertoa saapuneeni samaan johtopäätökseen:  Pitkäkestoinen altistuminen toiseudelle herättää henkiin suomalaisessa geeniperimässä muhineen rasismin.  Jokunen tuntemani savolainen koiranleuka on kyllä väittänyt tätä ilmiötä realismiksi.
"Maa, jossa ovat maailman kalleimmat autot, rakennusmafian aikaansaamat sikahintaiset asunnot, Euroopan kallein ruoka, maailman korkein verotus, julkisen talouden osuus on 57% ja maa täyttyy Afrikkalaisista, muslimeista ja romaneista kiihtyvään tahtiin, ei oikein voi olla matkalla kuin kohti haisevaa slummia."
Octavius

Blanc73

Kun tuota tutkimusta lukee tarkemmin, niin huomaa että toimittajat ovat poimineet sieltä agendaansa sopivat jutut. Se ei yllätä yhtään. Itselleni jäin aika positiivinenkin kuva tuosta tutkimuksesta.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Toadie

Tunsin tänään ikävän tuulahduksen 30-luvulta, ja tuuli toi vaimean uuninluukun kolahduksen. Olin yksin, mutta olen aivan varma että olen ollut rasismin kohteena. Se olin siis minä itse. Olin rasisti itseäni kohtaan. Me suomalaiset olemme rasistista porukkaa.
Kiitos ja kuulemiin.

Uuno Nuivanen

Kummasti se vaan rasistinen junttila kiinnostaa niin paljon, että ihan pitää ihanalasta palata. Vaikka rasismi pöyristyttääkin.

Eino P. Keravalta

Quote from: Puhdas sielu on 14.09.2013, 19:38:28
Näin syntyperäisenä 100 % sawolaisena ja paluumuuttajana ulkomailta ihmettelen sitä, että kuinka on mahdollista, että minä, syntyperäinen Suomen kansalainen, Suomessa ihan oikeasti syntynyt, en saa samaa takuueläkettä kuin esim. "inkeriläinen" paluumuuttaja tai somalialainen eläkeläinen, joka muuttaaa Suomeen eläkeikäisenä eikä ole päivääkään tehnyt palkkatyötä Suomessa......

Kyseessä on apartheid, Suomen kansaan kohdistuva avoin ja institutionalisoitu rasismi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Leso

[...] Mielestäni tämä on ihmeellistä.

Ei olla mittah ihmeellinen.
Sinä olla ollu suomalinen yrittaja. Sinä ymmarta kuvio.
Suomaline yrittaja olla paska.

Suomaline yrittaja olla sama viiva ku suomaline maahamuuto.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

veikko1980

Jos stadilainen muuttaa savoon, hän saattaa joutua muuttamaan modus operandia pikkasen. Ei mihinkään vaa kävellä ja luulla et mää on kingi. Näin se toimii maailman joka nurkassa. Rasismia? Tottahan toki, ja annons uhrimentaliteettia.

Ruotsi... He yksi kertaisesti tekevät omasta maastaan Beirutin eikä kukaan kadehdi..
monikulttuuri vie terveyteni

Uuno Nuivanen

Quote from: Iloveallpeople on 14.09.2013, 12:58:20
Quote from: Suvaitsija on 14.09.2013, 12:54:21
Quote- Suomessa on kasvanut hirveesti tämä rasismi, usein kun on kyse Suomesta puhutaan perussuomalaisista ja se on minun mielestä todella ikävää, Helmi Kaukonen sanoo.

Tämä kuulostaa ihan siltä, että joku on ulkomailla lukenut hieman liikaa yleä, hesaria ja turun sanomia, ja sisäistänyt oikein mallikkaasti kaiken propagandan perehtymättä itse aiheeseen tippaakaan. Mutta onko se silloin persujen vai median syy, että Suomesta on yhtäkkiä tullut joku rasismin kasvumaa ulkopuolisten silmissä?

Eikä vain media, vaan myös muut puolueet (ainakin RKP) ovat levittäneet ulkomailla käsitystä, että Suomi on hirvittävän rasistinen maa.

Tämähän nyt on ainoa positiivinen asia, mitä ko. tahot ovat saaneet aikaan! On täysin mahdollista, ja jopa todennäköistä, että muutama kultamuna on valinnut rikastuttamiskohteekseen esim. Ruotsin tai Norjan tästä 'syystä'..  ;)

Ano Nyymi

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.09.2013, 12:41:08
Kaksi samaan etniseen ryhmään kuuluvaa ei voi osoittaa rasismia toisiaan kohtaan, joten koko juttu on aivan absurdia paskaa.

Kule sie Eikka, minä koen rasismia omalta pelikuvaltani. Niin kovaksi on rasimus Suomessa äitynyt.
On tää kauheeta.

Melbac

Näin syntyperäisenä 100 % sawolaisena ja paluumuuttajana ulkomailta ihmettelen sitä, että kuinka on mahdollista, että minä, syntyperäinen Suomen kansalainen, Suomessa ihan oikeasti syntynyt, en saa samaa takuueläkettä kuin esim. "inkeriläinen" paluumuuttaja tai somalialainen eläkeläinen, joka muuttaaa Suomeen eläkeikäisenä eikä ole päivääkään tehnyt palkkatyötä Suomessa. Minun eläkkeestäni vähennetään jokin kertoimen mukaan summa, joka lasketaan ulkomailla viettämieni vuosien perusteella.

Miksi ulkomaalaisen muuttajan ulkomailla viettämät vuodet eivät vaikuta vähentävästi eläkkeeseen? Tunnen useita "inkeriläisiä" paluumuuttajia, joista jotkut saavat Venäjällä eläkettä, mutta eivät ilmoita edes kysyttäessä saavansa sitä ja näin ollen nostavat täydet tuet Suomessa.

Tunnen suomalaisen henkilön, joka ensin työskenteli Suomessa muutamia vuosia, oli sitten kotiäitinä ulkomailla, muutti Suomeen takaisin vuosikymmenien kuluttua ja haki eläkettä. Ulkomailta eläkettä ei tule. Hänelle kerrottiin, että on turha odottaa täällä edes täyttä takuueläkettä, koska ulkmailla vietetyt vuodet vaikuttavat alentavasti ja niinpä hän saa nyt tasan 170 euroa kuussa eläkettä. Jos hän siis olisi venäläinen tai somali, tilanne olisi aivan toinen - tulisi se noin 700 euroa. Mielestäni tämä on ihmeellistä.
Eikös toi ollut jo tiedossa kun sinne maailmalle lähdit eli ulkomailla se eläke pitää kerätä vuosien mittaan eikä se tule automaattisesti?.Et kuitenkaan ole maksanut veroja suomeen yhtään niinä vuosina kun siellä ulkomailla olet ollut.Toi että inkerinsuomalaisille myönnetään automaattisesti joku eläke taitaa taas johtua poliittisista päätöksistä(koivisto muistaakseni).Niiden eläke ei euroissa taida muutenkaan olla paljoa.Somppujen eläkejutut taas taitaa johtua näistä vihervasureista juristeista jotka esim kehoittivat niitä tahalteen hävittämään passinsa kun tulivat suomeen jollain laivalla kun NL hajosi ja ne pistettiin sieltä pihalle.Itsehän en pidä oikein kummistakaan ja osa noista inkerinsuomalaisista mitä sieltä tolloin tuli taitaa aika rosvoa porukkaa.

Melbac

Quote from: Puhdas sielu on 15.09.2013, 08:30:51
Toki tiesin eläkemenettelyn, en minä siitä urputa. Ihmettelen vain sitä, että ulkomaalainen on paremmassa asemasas kuin syntyperäinen suomalainen. Se ei ole tasa-arvoa.

Minulle sopisi mainiosti, että kaikkia maahan muuttavia kohdeltaisiin samalla tavalla kuin minua - ulkomailla vietetyt vuodet tuovat miinusta. Se olisi oikeudenmukaista.

Lisäys: Itse asiassa maksoin veroa Suomeen vuokratuloista, joita sain Suomessa sijaitsevasta asunnostani.
Olet siis tullut maitojunalla takaisin maailmanvalloitukselta?.Työkomennukset tietenkin erikseen yms.Toi on kyllä omasta mielestänikin epäreilua että suomeen takaisin muuttava tyyppi joka on syntyperäinen suomalainen ja jolla on täällä sukutaustaa monen sadan vuoden ajalta _on_ eri asemassa kuin joku abdul joka tuli kurpitsavaunuilla suomeen ja joka sai jotenkin ihmeellisesti turvapaikan ja suomen kansalaisuuden ja josta ei ole mitään tietoa missään.

Vasarahammer

Pienellä googlettamisella löytyi Sisuradion haastattelemasta Helmi Kaukosesta kaikki olennainen, eli tyypillinen vasemmistohippi on kyseessä. Opiskelee media-alaa ja tiedostaa.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Micke

Ongelmana näissä artikkeleissa ja näissä haastattelukohdissa on että sekä toimittajalla että haastatteluobjektillä on tavallisesti todella radikaallinen maailmankuva joka on hyvinkin jumiutunut vasemmalle laidalle.
Olisi vähän niin kuin joku haastatteli minua ja muita vasemmistoon todella kriittisesti suhtautuvia ihmisiä ja sitten kirjoittaisi artikkelin missä lukee että ihmisiä huolestuttaa vihreä-fasismi joka on noussut Euroopassa ja joka murskaa Euroopan kansat, kulttuurit ja teollisuus ja jonka kannattajat sympatisoivat islamofasistien ja ulkomaalaisrikollisten kanssa.