News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Junes Lokka, ASYL, elämä ja teot (yhdistetty Junes Lokka -ketju)

Started by AstaTTT, 22.08.2013, 21:04:05

Previous topic - Next topic

Veturinainen

Quote from: Emo on 21.11.2018, 08:49:35
Quote from: Veturihenkilö on 21.11.2018, 00:10:39Olen tehnyt johtopäätökset Junes Lokan haittaöyhötyksestä nettikirjoittelunsa pohjalta. Ei liene tarvetta käyttää aikaa "lähetysten" seuraamiseen; Lokka on varmasti johdonmukaisesti samoilla linjoilla alustasta riippumatta.

Miksi vastustat Junesta noin aktiivisesti?

Miksi fanitat lapsellista, impulsiivista öyhöttäjää noin aktiivisesti?

Kai Junes-ketjussa saa esittää myös kritiikkiä, jos siltä tuntuu? Vai onko tämä tarkoitettu vain fanittamiselle?
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Emo

Quote from: Veturihenkilö on 21.11.2018, 08:53:52Miksi fanitat lapsellista, impulsiivista öyhöttäjää noin aktiivisesti?

Kai Junes-ketjussa saa esittää myös kritiikkiä, jos siltä tuntuu? Vai onko tämä tarkoitettu vain fanittamiselle?

Tietenkin saat esittää kritiikkiä.

Tykkään Juneksesta, koska hän ja Tiina ovat samaa mieltä maahantunkeutumisesta kuin mitä itsekin olen, ja minua huvittaa ajatus Juneksesta öyhöttämässä ja laittamassa kapuloita rattaisiin  Oulun päättäjien keskuudessa, missä typeryys ja omaneduntavoittelu on sakeaa, mutta äänestäjät (sinäkin) pitävät sitä normipoliitikkojen mädännäisyyttä ihan asiallisena politikointina ja yhteisten asioiden hoitamisena, koska nämä Juneksen kollegat hoitavat sen oman juttunsa ilman kirosanoja, ilman nimittelyä, ilman tuntikausien skriimejä, ilman sitä ja ilman tätä, totutun ulkokultaisella mukasivistyneellä kaavalla, pukien paskan koreaan kääreeseen ja täydestä menee suurimpaan osaan äänestäjistä, ketkä sitten vielä paheksuvat Juneksen moukkamaisuutta, jonka hän vaan suorempaa tuo esiin eikä vaivaudu teeskentelemään,ei edes käyttäytymään.

Minua huvittaa tämä, että kun et kiroile ja nimittele, niin saat olla vaikka millainen ihmispaska ja tehdä sellaista tappopolitiikkaa kuin kehtaat, kunhan muistat käyttäytyä hyvin!

Veturinainen

-naps-

Aktiivinen moderaatio kävikin jo poistamassa tuon edellisen kommenttini, mikä saattoi olla näin jälkitarkastelussa ihan hyvä asia. Myönnän, että oli aika karkeasti sanottu, ja pahoittelen mikäli siitä aiheutui mielipahaa.

Väitit kuitenkin minun ajattelustani jotain sellaista, joka ei pidä paikkaansa. Siis nämä:

Quoteäänestäjät (sinäkin) pitävät sitä normipoliitikkojen mädännäisyyttä ihan asiallisena politikointina ja yhteisten asioiden hoitamisena

QuoteMinua huvittaa tämä, että kun et kiroile ja nimittele, niin saat olla vaikka millainen ihmispaska ja tehdä sellaista tappopolitiikkaa kuin kehtaat, kunhan muistat käyttäytyä hyvin!

Missä näin on sanottu? Ovatko kaikki muut paitsi Junes mielestäsi mätiä?

Quoteminua huvittaa ajatus Juneksesta öyhöttämässä ja laittamassa kapuloita rattaisiin  Oulun päättäjien keskuudessa, missä typeryys ja omaneduntavoittelu on sakeaa

Ymmärrän, että Junes on monille jonkinlainen elämän turhautumiskokemuksiin vastaava protestihahmo ja politiikan viihdyttäjä, mutta asioiden hoidon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Lisäksi et huomioi, tai et huomatessasi välitä, sitä, että Juneksen motiivi on aivan yhtä lailla omaneduntavoittelu narsismia voitelevan fanilauman muodossa. Puhumattakaan sakeasta typeryydestä.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

diipadaapa

Juneksen skriimi jorinat voi jättää katsomatta. Itse olen seurannut lähetyksiä mielenkiinnolla kun mukana on ollut Tuukka Kuru sekä Tajukangas, Tiinan vierailut ramzpaul-kanavalla ovat myös hyviä.
Juneksen ja Tiinan duetto lähetyksistä saisi parempia jos asia tiivistettäisiin, eli kerrottaisiin aihe, siihen omat kommentit, jonka jälkeen siirryttäisiin seuraavaan aiheeseen. Nyt aikaa kuluu liian paljon Juneksen tilittelyyn.

Muuten Junes tekee kiitettävää työtä ja tuo esiin mm. kunnanvaltuuston mädätystä.
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Emo

^ ^ @Veturihenkilö

Anteeksipyyntö hyväksytty ja esitän samoin anteeksipyyntöni sinulle, että olen antanut epäsuorasti ymmärtää asioita sinusta niputtamalla sinut äänestäjiin.

Olet oikeassa, Junes voi olla tuollainen mitä sanot, mutta tykkään silti.

Emo

Quote from: Veturihenkilö on 21.11.2018, 09:24:41
...

Ymmärrän, että Junes on monille jonkinlainen elämän turhautumiskokemuksiin vastaava protestihahmo ja politiikan viihdyttäjä, mutta asioiden hoidon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Lisäksi et huomioi, tai et huomatessasi välitä, sitä, että Juneksen motiivi on aivan yhtä lailla omaneduntavoittelu narsismia voitelevan fanilauman muodossa. Puhumattakaan sakeasta typeryydestä.

Junes Lokka on värikäs, särmikäs, ristiriitainenkin persoona, ärsyttävä, viihdyttävä ... kömpelökin jollain tapaa, mutta ikinä en ole ajatellut että hän olisi narsisti niin kuin joku stubbelo on.

Kahdesti olen Juneksen tavannut livenä, hän ei minua ole tunnistanut Emoksi, ja päällimmäinen mielikuva joka Juneksesta nokakkain on jäänyt on, että Junes on kohtelias. Avulias ja kohtelias, toki omaa asiaansa on silloinkin ajanut eli minulle mainoksiaan antanut, mutta kasvotusten varsin miellyttävä henkilö.
Toki en tietenkään ole mitään aihetta siinä kojulla pyörähtäessäni antanutkaan sille, että hän olisi jotenkin provosoitunut jutuistani ja alkanut solvaamaan minua, ja varsin samaa mieltähän olimme jo silloin asioista kun Junes hommaili eikä tilanne ole muuttunut.

Itsekin kun olen jossain määrin epäsovinnainen täti-ihminen, niin Tiina ja Junes vaan istuvat makuuni noin pääpiirteissään, mutta sen myönnän että toivon etenkin Juneksen oppivan itsehillintää, koska haluaisin nähdä hänen etenevän politiikassa nykyistä pidemmälle.
Tiina on Junekselle varmasti napakymppi elämänkumppaniksi, kaikkea hyvää ja kestävyyttä heidän suhteelleen toivon. Tiina on nopeaälyinen ja selväsanainen, ja naurunsa on valloittava, tykkään Tiinastakin ja sanomatta selvää sekin, että Mugabe on mielestäni erittäin komea mies myös  :-*

Joskun olen miettnyt miten suhtautuisin, jos Junes yllättäen skriimissään haukkuisi nikkini maan rakoon jonkun kommenttini johdosta, kuinka henkilökohtaisesti ottaisin jos hän sanoisi minun olevan tekopyhä pönöttävä keski-ikäinen kääkkä joka vain Hommalla tärkeilee tms. (hetkinen ... tuollainenhan mä olen), voisinko antaa mennä vaan korvasta sisään ja toisesta ulos ... Vieläkö liketystä piisaisi? Oletan että piisaisi, mutta mistä sen tietää miten herkkähipiäinen olen  :D

Tämähän on kuitenkin vain politiikkaa ja elämää, eli ei mitään vakavaa, ei näihin asioihin tarvitsisi kovin vakavasti suhtautua. Teuvo Hakkaraisestakin tykkään, olen kyllä melko toivoton tapaus  ;D

Bagana

Quote from: Lahti-Saloranta on 20.11.2018, 14:07:02
Sitä ei varmaankaan ole tarkoitettu henkilökohtaista postia varten vaan valtuutetun tehtävien hoitoon liittyvää postia varten. Onko jotkut kannattajakortit sitten henkilökohtaisia vai liittyykö ne poliittiseen toimintaa.
No eivät ne ainakaan valtuuston toimintaan liity.

Bagana

Quote from: Emo on 21.11.2018, 08:49:35
Quote from: Veturihenkilö on 21.11.2018, 00:10:39Olen tehnyt johtopäätökset Junes Lokan haittaöyhötyksestä nettikirjoittelunsa pohjalta. Ei liene tarvetta käyttää aikaa "lähetysten" seuraamiseen; Lokka on varmasti johdonmukaisesti samoilla linjoilla alustasta riippumatta.

Miksi vastustat Junesta noin aktiivisesti? Millä tapaa hän mielestäsi on vaarallinen?

Jos mietimme muhamettilaista kulttuuria ja afrikkalaisia kulttuureita, niin ne ovat haitallisia niin yksilöille kuin etenkin yhteiskunnille. Näistä valittaminen on ymmärrettävää, mutta sinä käyt vihakampanjaa yksittäistä Junes Lokkaa kohtaan, joka ei ole enempää ählämi kuin neekeri. Mikä Juneksessa pelottaa?
Junes on mm. aiheuttanut jo kymmenien tuhansien laskun oulun veronmaksajille ja jatkaa sitä, ja näköjään tekee oikeasta työskentelystä lähes mahdotonta kaikille lähellä oleville. Pelon sijaan voisi sanoa "inhottaa" tuollainen toiminta

Lahti-Saloranta

Quote from: Bagana on 23.11.2018, 05:38:55
Sitä ei varmaankaan ole tarkoitettu henkilökohtaista postia varten vaan valtuutetun tehtävien hoitoon liittyvää postia varten. Onko jotkut kannattajakortit sitten henkilökohtaisia vai liittyykö ne poliittiseen toimintaa.
Tosin ne kannatuskortit on kirjekuoressa jota suojaa kirjesalaisuus. Se hallinto-oikeuden päätös jonka Heikkinen ohjasi Jyväskylään kyllä liittyy aika oleellisesti valtuuston toimintaan.
Jutun pihvihän on se että oli Junes millainen häirikkö ja mulkku tahansa niin hallinto-johtaja on samantasoinen. Se posti ei ole minkäänlainen ongelma eikä suurempi vaiva vahtimestareille, ongelmaksi tekee sen se että se on Juneksen postia.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Emo

Quote from: Bagana on 23.11.2018, 05:42:09
Junes on mm. aiheuttanut jo kymmenien tuhansien laskun oulun veronmaksajille ja jatkaa sitä, ja näköjään tekee oikeasta työskentelystä lähes mahdotonta kaikille lähellä oleville. Pelon sijaan voisi sanoa "inhottaa" tuollainen toiminta

Junes on oululaisista valtuutetuista ainoa, joka on puolustanut Oulun kauppahallin pienyrittäjiä.
Perehdypä asioihin ennen kuin julistat inhoasi julkisesti, jos oikeasti olet sen muun kyykyttävän valtuustosakin kannattaja niin huh huh ... ei sinulle näytä tavallinen suomalainen työtätekevä merkkaavan enempää kuin kokkareille.

Kalevahan valeuutisoi muutama päivä sitten, että osa Kauppahallin yrittäjistä lopettaa. Tänään Kalevan oli pakko kertoa totuus, että kukaan ei ole lopettamassa vaan jokainen, joka siellä kojuaan tänään pitää, haluaa myös jatkaa.

Lahti-Saloranta

Junesta syytetään osin aiheestakin häiriköinnistä mutta ei kaupungillakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Viimeisin juttu on tämä valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Lautakuntapaikkojen valinnassa oli muotovirhe jonka hallinto-oikeus totesi todeten samalla lautakunnat laittomasti valituiksi. Kaupunki sitten menee valittamaan päätöksestä sillä perusteella ettei tulos olisi muuttunut vaikka valinta olisi tehty kuten laki määrää. Sillä ei ole väliä mikä tulos olisi ollut jos valinta olisi tehty lain edellyttämällä tavalla, merkitystä on ainoastaan sillä onko noudatettu lakia vai ei.. Kaupunki olisi voinut yksinkertaisesti tehdä valinnan uudestaan lain edellyttämällä tavalla. Nyt sitten Junes pääsee vaatimaan että myös lautakuntien tekemät päätökset pitäisi kumota. Periaatteessa hän on oikeassa varsinkin nyt kun kaupunki jatkaa laittomasti valittujen lautakuntien toimintaa korjaamatta asiaa. Fiksusti tehden kaupunginvaltuusto olisi valinnut täsmälleen samat henkilöt lautakuntiin jolloin niiden päätösten laillisuudesta ei olisi nokan koputtamista.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Econ101

Jonkin verran noita Juneksen ja Tiinan lähetyksiä itsekin katsonut. Tiina on kyllä hyvä. Hoksaa usein jotakin olennaista ja pukee sen hyvin sanoiksi, ilman suurempia jaarituksia. Junekselle tuo jaaritus on ongelma, samaa asiaa pyöritellään monen monituista kertaa. Välillä lause pysähtyy luonnottoman pitkäksi aikaa, ilmeisesti siksi, että yritetään keksiä jotakin nokkelaa.

Lähetysten pituus lyhenisi olennaisesti ilman näitä lukuisia saman asian kertauksia. Toinen mitä voisi tehdä on se, että kun käsitellään jotakin aihetta, ei hypittäisi aiheisiin jotka ovat vasta tulossa. Kukin aihe kerrallaan. Homma toimii ehkä paremmin Monokulttuurissa, jossa Juneksen jaaritukset jäävät vähemmälle, ja äänessä on kolme erityyppistä puhujaa (Tajuhan ei ole viime aikoina juuri ollut mukana).

Ja tosiaan, ei niitä lähetyksiä ole pakko katsoa vaan enpä sitten tiedä onko teflonmainen suhtautuminen kritiikkiin hyvä sekään. Ehkä sitten reagoidaan, jos kanavan katsojamäärät alkavat hiipua. Paljon on Juneksessa hyvääkin, tässä nyt pyörittelin niitä ei niin hyviä mediaominaisuuksia.
"It is not what you say, it is what you do that reveals what you want."

Riukulehto

Itse taas tykkään pitkistä lähetyksistä. Eilen semmoinen reilun neljän tunnin mittainen. Koneella kun touhuaa niin lähetys on taustalla auki. TV:n paskaohjelmia tulee katsottua alle kaksi tuntia viikossa. Nämä pitkät lähetykset ovat oiva tv:n korvike.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Emo

Quote from: Riukulehto on 23.11.2018, 11:50:43
Itse taas tykkään pitkistä lähetyksistä. Eilen semmoinen reilun neljän tunnin mittainen. Koneella kun touhuaa niin lähetys on taustalla auki. TV:n paskaohjelmia tulee katsottua alle kaksi tuntia viikossa. Nämä pitkät lähetykset ovat oiva tv:n korvike.

Mulla sama ja koiratkin tykkkäävät, kun taustalla solisee Juneksen rauhoittava ääni jonka ajoittain keskeyttää Tiinan iloinen nauru. Elukat oikeasti vihakuuntelevat lähetyksiä, unen läpi, rentoutuvat perusteellisesti. Joskus pyöritän ihan taustamusana Vihapuhetta ja Monokulttuuria, ikinä en ole varsinaisesta musiikista taustamusana tykännyt mutta tämä sopii muiden hommien ohella kuunneltavaksi.

Bagana

Quote from: Lahti-Saloranta on 23.11.2018, 08:48:30
Quote from: Bagana on 23.11.2018, 05:38:55
Tosin ne kannatuskortit on kirjekuoressa jota suojaa kirjesalaisuus. Se hallinto-oikeuden päätös jonka Heikkinen ohjasi Jyväskylään kyllä liittyy aika oleellisesti valtuuston toimintaan.
Jutun pihvihän on se että oli Junes millainen häirikkö ja mulkku tahansa niin hallinto-johtaja on samantasoinen. Se posti ei ole minkäänlainen ongelma eikä suurempi vaiva vahtimestareille, ongelmaksi tekee sen se että se on Juneksen postia.
Jos tyypille tulee kymmeniä kirjeitä ja vielä ite pyytää julkisesti että sinne lähetetään ne niin on se jo ongelma ja "käytännön" hyväksikäyttöä jossa jos joskus sattuu joku kirje tulemaan niin se annetaan kelle se on tullut. Se posti ei ole tarkotettu kenenkään omalle postille

Bagana

Quote from: Emo on 23.11.2018, 09:26:02
Quote from: Bagana on 23.11.2018, 05:42:09

Junes on oululaisista valtuutetuista ainoa, joka on puolustanut Oulun kauppahallin pienyrittäjiä.
Perehdypä asioihin ennen kuin julistat inhoasi julkisesti, jos oikeasti olet sen muun kyykyttävän valtuustosakin kannattaja niin huh huh ... ei sinulle näytä tavallinen suomalainen työtätekevä merkkaavan enempää kuin kokkareille.

Kalevahan valeuutisoi muutama päivä sitten, että osa Kauppahallin yrittäjistä lopettaa. Tänään Kalevan oli pakko kertoa totuus, että kukaan ei ole lopettamassa vaan jokainen, joka siellä kojuaan tänään pitää, haluaa myös jatkaa.
Olen kyllä paljon enemmän muun valtuuston puolella kuin Juneksen. Tollanen pelleily ei ole mitään valtuustotyötä mitä junes tekee

Bagana

Quote from: Lahti-Saloranta on 23.11.2018, 10:53:57
Junesta syytetään osin aiheestakin häiriköinnistä mutta ei kaupungillakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Viimeisin juttu on tämä valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Lautakuntapaikkojen valinnassa oli muotovirhe jonka hallinto-oikeus totesi todeten samalla lautakunnat laittomasti valituiksi.
Tää on pelkkää nitpickausta. Se tulos oli ihan konsensuksen mukainen, byrokratia byrokratian vuoksi ei ole mikään ihanne johon pitäisi pyrkiä

Make M

Quote from: Bagana on 23.11.2018, 13:57:07
——-
Olen kyllä paljon enemmän muun valtuuston puolella kuin Juneksen. Tollanen pelleily ei ole mitään valtuustotyötä mitä junes tekee

Joo, kyllä valtuustotyöskentely silloin sujuu mallikkaasti, kun muutama nokkamies ja -nainen kabineteissa sopii etukäteen asioista keskenään ja ilmoittaa sitten npc-väelleen valtuustossa, miten tulee äänestää. Ei ole turhaa byrokratiaa eikä ikäviä lakikoukeroita sopivien päätösten tiellä.

Lahti-Saloranta

Quote from: Bagana on 23.11.2018, 13:58:09
Quote from: Lahti-Saloranta on 23.11.2018, 10:53:57
Junesta syytetään osin aiheestakin häiriköinnistä mutta ei kaupungillakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Viimeisin juttu on tämä valitus korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Lautakuntapaikkojen valinnassa oli muotovirhe jonka hallinto-oikeus totesi todeten samalla lautakunnat laittomasti valituiksi.
Tää on pelkkää nitpickausta. Se tulos oli ihan konsensuksen mukainen, byrokratia byrokratian vuoksi ei ole mikään ihanne johon pitäisi pyrkiä
Vaikka se äänestys lautakunnista oli kuinka konsensuksen mukainen niin se oli silti lain vastainen eikä kyse ole mistään pilkkuvirheestä vaan koko äänestysasetelma oli täysin järjetön. Jos äänestysvaihtoehdoiksi asetetaan lista lautakunnan jäsenistä ja vaihtoehdoksi Junes Lokka niin ei kyllä tarvitse olla kummoinen Einstein havaitakseen että jokin on viturallaan.

no future

No siis juneksen olisi pitänyt itse kasata se vaihtoehtoinen lista äänestykseen, mutta kun siihen olisi tarvinnut yhden (1!!!) toisen valtuutetun allekirjoittajaksi, eikä edes perussuomalaisista löytynyt niin rohkeita demokratian kannattajia.

koojii

Quote from: no future on 23.11.2018, 16:17:58
No siis juneksen olisi pitänyt itse kasata se vaihtoehtoinen lista äänestykseen, mutta kun siihen olisi tarvinnut yhden (1!!!) toisen valtuutetun allekirjoittajaksi, eikä edes perussuomalaisista löytynyt niin rohkeita demokratian kannattajia.

Eiköhän seuraavassa äänestyksessä kun lautakuntaäänestykset uusitaan joku perussuomalainen tue Junesta kun mulkut eivät suostuneet potkimaan niitä uuvattiluopioita mäkeen perussuomalaisten luottamuspaikoilta.

Emo

Riukulehto

Quote from: Junes Lokka
Nyt se viharikoksesta syytetty Ylen faktantarkistaja on laittanut Oulun käräjäoikeudelle 37-sivuisen itkukirjeen :DD
https://www.facebook.com/junes.lokka/posts/1196810307136739
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Lahti-Saloranta

Quote from: Riukulehto on 23.11.2018, 22:47:56
Quote from: Junes Lokka
Nyt se viharikoksesta syytetty Ylen faktantarkistaja on laittanut Oulun käräjäoikeudelle 37-sivuisen itkukirjeen :DD
https://www.facebook.com/junes.lokka/posts/1196810307136739
Onkohan tuollaiset kirjeet sitä hybridivaikuttamista. Liekkö edes sopivaa aloittaa oikeudenkäynti ennen syytteiden lukemista. Ilmeisesti tuo materiaali on toimitettu myös Juneksella tosin salaiseksi leimattuna. Yrittääkö Vehkoo todistaa että Junes on natsi. Se taitaa olla vaikeaa kun Junes ei taida kuulua mihinkään sellaiseen järjestöön tai osallistunut niiden toimintaan. Junes kun on toimittaja ja faktantarkistaja kuten Vehkoo, Juneksella taitaa olla jopa pressikortti. Jonkun PLV:n juttujen streemaaminen on ihan normaalia toimittajan hommaa. 37 sivun kirje on aika erikoinen käräjäoikeudelle tässä vaiheessa. Jos kirje sisältää Vehkoon puolustusmateriaalia niin on tavan tyhmää tuoda se esiin tässä vaiheessa kun kaiken järjen mukaan se on toimitettava myös Junekselle faktan tarkistusta varten eli tarjota mahdollisuus antaa vaste.

Veturinainen

Quote from: Lahti-Saloranta on 24.11.2018, 11:07:43
Onkohan tuollaiset kirjeet sitä hybridivaikuttamista. Liekkö edes sopivaa aloittaa oikeudenkäynti ennen syytteiden lukemista. Ilmeisesti tuo materiaali on toimitettu myös Juneksella tosin salaiseksi leimattuna. Yrittääkö Vehkoo todistaa että Junes on natsi. Se taitaa olla vaikeaa kun Junes ei taida kuulua mihinkään sellaiseen järjestöön tai osallistunut niiden toimintaan. Junes kun on toimittaja ja faktantarkistaja kuten Vehkoo, Juneksella taitaa olla jopa pressikortti. Jonkun PLV:n juttujen streemaaminen on ihan normaalia toimittajan hommaa. 37 sivun kirje on aika erikoinen käräjäoikeudelle tässä vaiheessa. Jos kirje sisältää Vehkoon puolustusmateriaalia niin on tavan tyhmää tuoda se esiin tässä vaiheessa kun kaiken järjen mukaan se on toimitettava myös Junekselle faktan tarkistusta varten eli tarjota mahdollisuus antaa vaste.

Ei ole mitään "erikoista" tai "hybridivaikuttamista". Ihan normaali rikosprosessiin kuuluva vaihe.

no future

Sen sijaan Juneksen ei kannattaisi hirveästi naureskella tai alkaa revittelemään kesken olevaa oikeudenkäyntiä somessa. Etenkään tällaisessa tapauksessa.

QuoteJunes kun on toimittaja ja faktantarkistaja kuten Vehkoo, Juneksella taitaa olla jopa pressikortti
Niin ne vaihtoehtoiset totuudet leviää ja jää elämään.  :facepalm: Mistähän ja millä meriiteillä Junes sen pressikortin olisi saanut? Viimeksi oli ainakin käytössä vanha festareiden talkoolaispassi, missä oli takapuolella Oulu-lehden mainos.

Ne on nämä Juneksen pressipassit vähän kuin Mogadishusta ostetut ajokortit, vielä vähemmän aitoja vaan.

Lahti-Saloranta

Quote from: Veturihenkilö on 24.11.2018, 12:36:50
Ei ole mitään "erikoista" tai "hybridivaikuttamista". Ihan normaali rikosprosessiin kuuluva vaihe.
Saatan olla ihan hakoteillä kun ei ole kokemusta noista oikeusjutuista. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää enemmän tuosta normaalista rikosoikeuteen kuuluvasta vaiheesta eli voiko tuollaisen kirjeen lähettää noin vain vai pyytääkö käräjäoikeus sitä lisäselvityksenä. Itselläni on sellainen käsitys että tuollaiset lisäselvitykset ja kirjelmöinnit liittyy vaikeisiin oikeusjuttuihin eikä tällaisiin yksinkertaisiin juttuihin. Aika erikoista on se että tällaista kunnianloukkausjuttua käsitellään kaksi päivää. Jutussa kun on riidatonta se mitä Vehkoo kirjoitti ja natsittelusta on ihan oikeuden ennakkopäätös. Tuon natsittelun aikaan Junes ei ollut edes kunnanvaltuutettu eikä kummoinen politikkokaan.
Vielä tuosta kunnianloukkauksesta. Vaikka Junes olisi pyörinytkin natsipiireissä käsitervehdyksiä tehden niin voiko häntä julkisesti kutsua natsiksi jos on aatteesta luopunut eli halvennetaanko Junesta. Jessika Arolla oli oikeuden antama lainvoimainen tuomio huumeiden käytöstä. Sen julkaisemisesta Johan Bäckman, Ilja Janetskin ja Asta Tuominen saivat tuomion ja valtaiset korvaukset aiheuttamastaan kärsimyksestä. Vehkoo nimitti Junesta natsiksi vaikka ei esittänyt todisteita Juneksen kansallissosialismiin liittyvistä tekosista tai kirjoituksista. Oikeudessa kai Vehkoo yrittää osoittaa että Junes on natsi tai on joskus ollut. Iljan oikeudenkäynnissä sitä ei kummemmin noteerattu että Arolla on huumetuomio. Vastaava juttu on Mikko Parantaisen saama tuomio pedofiilien nimien julkaisusta. Siitä napsahti tuomio.

Veturinainen

Quote from: Lahti-Saloranta on 24.11.2018, 13:05:43
Quote from: Veturihenkilö on 24.11.2018, 12:36:50
Saatan olla ihan hakoteillä kun ei ole kokemusta noista oikeusjutuista. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää enemmän tuosta normaalista rikosoikeuteen kuuluvasta vaiheesta eli voiko tuollaisen kirjeen lähettää noin vain vai pyytääkö käräjäoikeus sitä lisäselvityksenä. Itselläni on sellainen käsitys että tuollaiset lisäselvitykset ja kirjelmöinnit liittyy vaikeisiin oikeusjuttuihin eikä tällaisiin yksinkertaisiin juttuihin. Aika erikoista on se että tällaista kunnianloukkausjuttua käsitellään kaksi päivää. Jutussa kun on riidatonta se mitä Vehkoo kirjoitti ja natsittelusta on ihan oikeuden ennakkopäätös. Tuon natsittelun aikaan Junes ei ollut edes kunnanvaltuutettu eikä kummoinen politikkokaan.

Yleensä tuomioistuin kehottaa antamansa haasteen yhteydessä vastaamaan esitettyihin syytteisiin/vaatimuksiin kirjallisesti määräaikaan mennessä.

Veturinainen

Quote from: no future on 24.11.2018, 12:49:43
Sen sijaan Juneksen ei kannattaisi hirveästi naureskella tai alkaa revittelemään kesken olevaa oikeudenkäyntiä somessa. Etenkään tällaisessa tapauksessa.

QuoteJunes kun on toimittaja ja faktantarkistaja kuten Vehkoo, Juneksella taitaa olla jopa pressikortti
Niin ne vaihtoehtoiset totuudet leviää ja jää elämään.  :facepalm: Mistähän ja millä meriiteillä Junes sen pressikortin olisi saanut? Viimeksi oli ainakin käytössä vanha festareiden talkoolaispassi, missä oli takapuolella Oulu-lehden mainos.

Ne on nämä Juneksen pressipassit vähän kuin Mogadishusta ostetut ajokortit, vielä vähemmän aitoja vaan.

Totta tosiaan: https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/valtuutettu-junes-lokka-esiintyi-oulu-lehden-kortti-kaulassaan-tampereen-mielenosoituksissa-onko-se-kiellettya/774113/

Jutun päiväys: 24.10.2017

QuoteOulun kaupunginvaltuutettu Junes Lokka (asyl.) on sosiaalisessa mediassa leviävien kuvien perusteella esiintynyt viikonvaihteessa Tampereella järjestetyissä uusnatsien ja vastamielenosoittajien mielenosoituksissa kaulassaan Oulu-lehden logolla varustettu kortti.

Alan käytäntöjen mukaan kortti kertoo, että sen kantaja työskentelee journalistina tai muissa tehtävissä kortin ilmaisemalle medialle.

Lokka ei kuitenkaan ole Oulu-lehden toimittaja, avustaja tai muukaan työntekijä.

Oulu-lehden päätoimittaja Juha Honkala kertoo lehden saaneen useita ilmoituksia asiasta.

Honkalan mukaan Lokka on esiintynyt aiemminkin julkisissa tilaisuuksissa kortin kanssa, jossa on "jonkinmoinen Oulu-lehden logo".

– Se taitaa olla meidän vanha logo. En tiedä, mistä hän on kortin saanut käsiinsä.

Päätoimittaja on keskustellut asiasta Lokan kanssa.

Lehden kortin käyttö tuli Honkalan mukaan alkujaan ilmi jonkin aikaa sitten.

– Keskustelin Lokan kanssa hänen Oulu-lehdeltä vaatimastaan oikaisusta, missä yhteydessä hän itse mainitsi seisoneensa eräässä tilaisuudessa lehden kortti kaulassa.

– Pyysin sen jälkeen, ettei hän esiintyisi sen kanssa enää julkisuudessa.

Honkala kertoo Lokan kysyneen, onko kortin käyttö jokin rikos.

– Totesin siinä etten ole asiasta varma, mutta ainakaan se ei ole hyvien tapojen mukaista.

Junes Lokka myöntää olleensa seuraamassa ja kuvaamassa mielenosoituksia Tampereella.

Hänen mukaansa kuvissa näkyvä kortti on Jalometalli-festarin staff-passi, jossa on kääntöpuolella Oulu-lehden mainos.

– Se on varmaankin vuodelta 2012 tai 2011.

Haastattelun edetessä hän kuitenkin kysyy, mitä mieltä toimittaja on siitä, että vastamielenosoittajat tönivät hänet Tampereella katuun ja rikkoivat Lokan kamerakalustoa, vaikka hänellä oli "pressikortti kaulassa".

Lokka kertoo tehneensä päällekävijöistä rikosilmoituksen.

Oulu-lehti on pyytänyt lopettamaan kortin käytön. Aiotko noudattaa toivetta?
– Se on Jalometallin staffipassi.

Jos vaikkapa minä näen sen, niin ajattelen että siinä on Oulu-lehdestä kaveri, että edustat lehteä.
– Se on sinun ongelmasi.

Aiot pitää sitä siis jatkossakin?
– Onko se kiellettyä?

no future

Enkä olisi niin varma jutun riidattomuudestakaan. Kuinka paljon tällaisessa tapauksessa pohditaan Lokan itsensä nettikäyttäytymistä ja kielenkäyttöä? Lokan olemista julkisena henkilönäkin varmaan käsitellään. Eli jos heittelet sontaa ympäriinsä, paljonko sitä pitää olla valmis ottamaan vastaan?