News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Junes Lokka, ASYL, elämä ja teot (yhdistetty Junes Lokka -ketju)

Started by AstaTTT, 22.08.2013, 21:04:05

Previous topic - Next topic

EL SID

en nyt puutu tähän huorittelu-asiaan, koska en pidä sitä edes kovin tärkeänä juttuna, vaan lähinnä  kahviporukan, joka nyt rekisteröitynyt puolueeksi, julkisuustempauksena ja sitä seuraavaa "sisäistä kohua" lähinnä kärpästen herra-sarjaan kuuluvana tapahtumana.

Se mikä minua häiritsee asiassa on suhtautuminen Junes Lokkaan ja tämän eräänlainen "vaino" täällä.

Vaikka en koskaan tule äänestämään Junes Lokkaa, suhtaudun häneen positiivisesti siksi, koska hän on aktiivinen maahanmuuttokriitikko ja on saanut paljon aikaan, mikä on, oman kokemukseni mukaan, hyvin harvinaista jopa homma-foorumissa. Kun taas otetaan vertailuksi Juneksen kohteekseen ottaneen Ilkka Partasen, niin mitä tämä KOKoomukselainen veijari on ikinä tehnyt maahanmuuttokriittisyyden hyväksi? pitänyt blogia?

Käsittääkseni Homma luotiin alunperin maahanmuuttokriittisten kokoontumispaikaksi, joka tarjoaisi jalustan maahanmuuttokriittisten toiminnalle. vaikka me kaikki olemme tasa-arvoisia, niin alkuperäisen periaatteen mukaisesti, Junes Lokan pitäisi olla itse täällä äänessä kertomassa kuinka hän on jälleen tilannut jonkun mamu-oikeudenkäynnin pöytäkirjan ja häntä vainoavan Ilkka Partasen oikea paikka olisi purnata blogissaan kuinka korruptio-Kataista ei pysty valkomaalamaan maahanmuuttokriittiseksi.

Mielestäni ylläpidon tehtävä ( ei en arvostele ylläpitoa paikassa missä sitä ei saa tehdä, vaan totean yleisesti)  olisi suojella aktiivisesti toimivia mamukriittikoita juuri näiltä vänkyttäviltä muiden muroon kusevilta ja omaa etua ajavilta häiriköiltä, jotta aktiiviset toimijat saisivat olla edes hommassa rauhassa ajamassa eteenpäin maahanmuuttokriittisten, eli meidän asiaamme. Tiedän omasta kokemuksesta, että alkuaikoina hyökkäyksillä nimellisenä toimivaa aktivistia vastaan, mallia Ilkka Partanen tuli helposti rangaistuksista varoittava yv. Miksi Homma onkaan ajautunut näin kauaksi alkuperäisistä arvoista?

Ilkka Partasen tuntien tämä vastaa kysymällä mitä minä olen tehnyt asian, eli maahanmuuttokriittisyyden eteen, ja vastaus on, että pyörtyisit jos tietäisit. Nimimerkkinä täällä toimiminen antaa minulla suuren vapauden, ja koska en itse aja itselleni poliittista uraa, ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos samaa asiaa ajava ihminen ottaa kunnian minun töistäni.

Miniluv

Quoteaikka me kaikki olemme tasa-arvoisia, niin alkuperäisen periaatteen mukaisesti, Junes Lokan pitäisi olla itse täällä äänessä kertomassa kuinka hän on jälleen tilannut jonkun mamu-oikeudenkäynnin pöytäkirjan ja häntä vainoavan Ilkka Partasen oikea paikka olisi purnata blogissaan kuinka Kataista ei pysty valkomaalamaan maahanmuuttokriittiseksi.

Selvennän tilannetta varmuuden vuoksi: Junes Lokka on saanut vain määräaikaisia kirjoituskieltoja, jotka ovat kaikki jo umpeutuneet.

Säännöistä: "Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen."

Missään ei käsittääkseni luvata, että maahanmuuttokriittistä toimijaa suojeltaisiin hänen toimintansa arvostelulta. Tästä ketjusta on muistaakseni poistettu Lokan haukkumista, mutta kritisoivan mielipiteen sensurointi ei täällä kuulu moderaattorin toimenkuvaan.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

EL SID

Quote from: Miniluv on 16.11.2013, 12:01:28
Quoteaikka me kaikki olemme tasa-arvoisia, niin alkuperäisen periaatteen mukaisesti, Junes Lokan pitäisi olla itse täällä äänessä kertomassa kuinka hän on jälleen tilannut jonkun mamu-oikeudenkäynnin pöytäkirjan ja häntä vainoavan Ilkka Partasen oikea paikka olisi purnata blogissaan kuinka Kataista ei pysty valkomaalamaan maahanmuuttokriittiseksi.

Selvennän tilannetta varmuuden vuoksi: Junes Lokka on saanut vain määräaikaisia kirjoituskieltoja, jotka ovat kaikki jo umpeutuneet.

Säännöistä: "Forum tarjoaa vertaistukea niille, joita on poliittisen kantansa vuoksi aiheettomasti leimattu sekä pyrkii tarjoamaan vaikutusmahdollisuuksia ja -kanavia aihepiiriin liittyen."

Missään ei käsittääkseni luvata, että maahanmuuttokriittistä toimijaa suojeltaisiin hänen toimintansa arvostelulta. Tästä ketjusta on musitaakseni poistettu Lokan haukkumista, mutta kritisoivan mielipiteen sensurointi ei täällä kuulu moderaattorin toimenkuvaan.

eikä taatusti palaa kovin helposti takaisin ottamaan vastaan sitä hattuilua, joka täällä kohdistuu häneen.

enkä nyt puhu kritiikistä jotakin toimijaa kohtaan, sillä kun ketjua lukee, niin minusta ainakin kyse on selvästä vainoamisesta. Vaikka henkilö jäisin hommaan, niin mieti, kuinka paljon aikaa hänellä menee itsensä puolustamiseen, sitä samaa aikaa, jonka hän voisi käyttää maahanmuuttokritiikin ajamiseen.

Miniluv

Hommaforum tarjoaa mahdollisuuksia. On kai sitten jokaisen oma asia, käyttääkö niitä mahdollisuuksia tai jättääkö käyttämättä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Miniluv

Quoteenkä nyt puhu kritiikistä jotakin toimijaa kohtaan, sillä kun ketjua lukee, niin minusta ainakin kyse on selvästä vainoamisesta.

Moderoinnin avuksi ei mitään yksiselitteistä kriteeriä ei taida tässä tarkoitetulle vainoamiselle olla olemassa. Se kuitenkin pidetään, että tämä keskustelu ei leviä muihin ketjuihin. Minusta koko tämä kohu on nyt jo ollut laantumaan päin.

Saippuakupla

Quote from: EL SID on 16.11.2013, 12:03:48
eikä taatusti palaa kovin helposti takaisin ottamaan vastaan sitä hattuilua, joka täällä kohdistuu häneen.

enkä nyt puhu kritiikistä jotakin toimijaa kohtaan, sillä kun ketjua lukee, niin minusta ainakin kyse on selvästä vainoamisesta. Vaikka henkilö jäisin hommaan, niin mieti, kuinka paljon aikaa hänellä menee itsensä puolustamiseen, sitä samaa aikaa, jonka hän voisi käyttää maahanmuuttokritiikin ajamiseen.

Kritiikin syitäkin voi tietysti pohtia... Junesta on fanitettu täällä, mutta erityisesti viimeisen vuoden aikana kritiikin määrä on lisääntynyt (ja tällä en tarkoita yksittäisi henkilöitä, jotka jaksavat jauhaa kymmeniä viestejä asiaan liittyen). Tuolloin kannattaisi pohtia syitä moiseen ja mahdollisesti miettiä omia toiminta- ja ilmaisutapoja. Esim. itse pidin vielä pari vuotta sitten Juneksen tavasta toimia ja penkoa asioita, mutta en voi millään ilveellä arvostaa nykyistä huorittelua, milloin mistäkin napattujen kuvakaappausten julkaisua ja oletettavasti yksityisiksi tarkoitettujen sähköpostien ja  puheluiden julkaisua. Oletan myös, että Junes on toiminnallaan tuhonnut lopullisesti suhteensa median suuntaan, joka hankaloittaa varmasti hänen toimintaa ja tavoitteiden saavuttamista, mikäli hän pyrkii vielä politiikkaan ja luottamusasemiin.

Mitä sinun mielestä Juneksen pitäisi tehdä, jotta kritiikki vähenisi ja arvostus nousisi?

Veikko

Forumilaiseen kohdistuvaa kritiikkiä voi esittää - varsinkin kun on kyse julkisesta poliittisesta toimijasta - mutta sen esittämisen toimintamuodot olisi pidettävä jotenkin hallinnassa ja Junesta koskien juuri tuo hallinta, mielestäni, karkasi ja kritiikki alkoi muistuttaa henkilökohtaista ajojahtia. En tiedä mitkä henkilökohtaisiin, puolueen sisäisiin ja puolueiden välisiin jännitteisiin tuo aina liittyi - enkä missään nimessä halua tietääkään - mutta ikävältä tuo on näyttänyt ainakin minusta. Niin ollen olen edelleen samaa mieltä kuin kuluvan kuukauden kolmas päivä, jolloin kirjoitin tähän ketjuun:

Hassua, minusta tuntuu, että tämä "keskustelu" Juneksesta täällä on lähtenyt paljon enemmän lapasesta kuin itsensä Juneksen toisinaan ainakin jossain määrin narsistiset ja vielä ehkä sitäkin enemmän harkitsemattomat vedot (Junesta koskien on tämä nyt vain minun mielipiteeni). Mutta tässä suhteessa en ainakaan minä lähtisi ketään kivittämään, koska juuri tuollaisessa lasitalossa elän itsekin.

Ja en katso tätä asiaa Muutoksen kannalta, jota pidän muutenkin puolueena itselleni vieraana - en suoran demokratian takia, jota itsekin kannatan, vaan lähinnä yleisen linjattomuuden takia - vaan henkilön kannalta. Ja henkilönä arvostan Junesta vaikka en ole likikään kaikissa asioissa samaa mieltä.

Ja kun ajattelen Muutoksen profiilia, joka on kovin erilainen kuin vaikkapa Perussuomalaisten, niin ehkä Junes sopii siihen niin ansioineen kuin vikoineenkin oikein hyvin. (?)
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

coscarnorth

Junes facebookissa: "Seppo [Saarela] on sisäsiittoinen läskipaska, nyrkillä tapettava runkkari".

Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää, että kuka on Seppo Saarela. Kenelläkään tietoa?
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Taikakaulin

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Lalli IsoTalo

— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Saippuakupla

Quote from: Lalli IsoTalo on 16.11.2013, 17:23:06
Junes lienee saanut vaikutteita lyriikkoihinsa tästä biisistä:
Nyrkillä Tapettava Huora Lyrics - Impaled Nazarene
http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Nyrkill%C3%A4-Tapettava-Huora-lyrics-Impaled-Nazarene/14E952BB79D6C2BC48256CF4001FE0C2

Varmasti on, koska itse tuo linkitti sen Facebookiin kun ilmoitti suurimman osan Helsingin valtuuston jäsenistä olevan nyrkillä tapettavia huoria.

(http://hommaforum.org/index.php?action=dlattach;topic=86588.0;attach=29500;image)

Ilkka Partanen

Quote from: EL SID on 16.11.2013, 11:56:15
Se mikä minua häiritsee asiassa on suhtautuminen Junes Lokkaan ja tämän eräänlainen "vaino" täällä.

Vaino kun ei ihailla kritiikittä kaikkeen hänen toimintaansa? Toki, jos ihmiset (kuten eräs El Sid) vaivautuisivat lukemaan ennen fiilispiereskelyjensä postaamista, niin selviäisi että olen kyllä kehunutkin Junesta siitä Helsingin rautatieaseman romaniepisodin paljastamisesta.

Vaikka en koskaan tule äänestämään Junes Lokkaa, suhtaudun häneen positiivisesti siksi, koska hän on aktiivinen maahanmuuttokriitikko ja on saanut paljon aikaan, mikä on, oman kokemukseni mukaan, hyvin harvinaista jopa homma-foorumissa.

Saanut aikaan niin mitä? Missä Lokan vaikutus näkyy yhtään mitenkään?

Kun taas otetaan vertailuksi Juneksen kohteekseen ottaneen Ilkka Partasen, niin mitä tämä KOKoomukselainen veijari on ikinä tehnyt maahanmuuttokriittisyyden hyväksi? pitänyt blogia?

Ilmeisesti sinua ei juurikaan kiinnosta kun oletat suoralta kädeltä asioita. Vastaan nyt siltä varalta kun ei täällä kaikki ole täydellisen asennevammaisia. Siis: olen paikallistoimija, joten Kuopion saralla kun näitä ongelmia ei juurikaan ole, on tietenkin hieman ohkaista alkaa väsäämään olemattomasta asiaa. Kuopiossa jos haluat nähdä ulkomaalaisia ihmisiä, niin yliopistolla ja ruokapaikoissa omistajina/työntekijöinä heitä varmimmin näet. Tilanteeseen ollaan varsin tyytyväisiä täällä ja näinhän sen toivoisi muuallakin olevan. Pyöritin myös hetken Kuopion Homma-kerhoa, joskin vähäisen osallistujamäärän sekä omien menojeni vuoksi se on nyt toistaiseksi tauolla. Toisaalta todettiin myös ettei alueella ole homma-relevantteja ongelmia, joten se oli enemmänkin keskustelukerho foorumista ja muista sinänsä kiintoisista poliittisista aiheista. Epäilemättä Sinä, EL SID the Great, olet varmaan vetänyt pystyyn ziljoona Homma-kerhoa joissa kaikissa ziljoona kävijää...ikävä vain ettei sitä voi todistaa mitenkään. ;D

Toki osallistun puolueen toimintaan ja kun aiheesta jossain kohtaa päätöksiä tehdään, niin toki tuon esiin vaihtoehtoisen näkökulman jos ei sitä kukaan muu tee. Kuopion kokoomus tosin on, kuten useissa muissakin maakunnissa puolueiden osastot, kovin erilainen jäsenistönsä näkemyksiltä kuin vaikkapa enemmistö Helsingin kokoomuksesta. Samoin ovat vaikkapa maakuntien vihreät kovin erilaisia kuin Helsingin vihreät. Vasemmistoliitollakin on jopa ihan oikeasti työtä ja omaa ansiota arvostavia henkilöitä maakuntien järjestöissä, monet etenkin vanhemman sukupolven vasemmistolaiset suhtautuvat hyvin leppoisasti muihin puolueisiin, eivätkä ole todellakaan mitään monikulttuurisuutta sokeasti fanittavia, "feminismi ja ympäristötietoisuus"-ajattelua keskeisenä pitävää porukkaa kuten Paavo ja Paavon jengi sekä yhä kasvava osa vasemmiston nykyisistä äänestäjistä.

Tietenkin se mitä myös teen, niin tuen tarvittaessa maahanmuuttokriittisiä näkemyksiä esittäviä henkilöitä, niin omassa puolueessani kuin muissakin puolueissa. El Sid toki näyttää taas tuonnempana sitä nelivuotiaan hiekkalaatikko-ajattelua että ihan väärin ajateltu kun olet väärässä puolueessa ja haluaisi jotenkin omia maahanmuuttokriittisyyden tiettyjen ryhmittymien omaisuudeksi. Se ei tule koskaan onnistumaan, tosin epäilen ettet sitä pysty koskaan hyväksymään miksi niin on.

Käsittääkseni Homma luotiin alunperin maahanmuuttokriittisten kokoontumispaikaksi, joka tarjoaisi jalustan maahanmuuttokriittisten toiminnalle.

Täsmälleen samaa mieltä, kuitenkin jo seuraavassa toteat näin:
vaikka me kaikki olemme tasa-arvoisia, niin alkuperäisen periaatteen mukaisesti, Junes Lokan pitäisi olla itse täällä äänessä kertomassa kuinka hän on jälleen tilannut jonkun mamu-oikeudenkäynnin pöytäkirjan ja häntä vainoavan Ilkka Partasen oikea paikka olisi purnata blogissaan kuinka korruptio-Kataista ei pysty valkomaalamaan maahanmuuttokriittiseksi.

Miten niin "oikea paikka" olisi noin? Nythän tilanne on niinpäin että minä kerron täällä esim. sinulle maahanmuuttokriittisyydestäni ja Junes purnaa blogissaan milloin mistäkin, Katainenkin saanee osansa. Juneksen pöytäkirjojen tilailu ei muuten ole johtanut yhtään mihinkään. Halla-ahon havainnot epäkohdista tuomioissa olivat ansiokkaita selvityksiä ja ne on yritetty vaieta olemattomiin. Juneksen juttuja ei tarvitse vaieta olemattomiin, koska hän ei yleensä paljasta mitään uutta. En vainoa Lokkaa, se että kommentoin hänen edesottamuksiaan sosiaalisessa mediassa tai blogissaan ei ole yhtä kuin "vaino". Ilmeisesti sinun yksinkertainen mielesi ei pysty erottelemaan muuta kuin kritiikittömän ihailun tai sitten sokean vihan. Paviaaneillakin on tutkittu leveämpi tunneskaala, joten hanki nyt alkuun vaikka kaksi lievempää versiota noista päätunteistasi lisää. Saattaisit jopa nähdä maailmankin eri tavalla kun se ei jakautuisi kahtena ääripäänä edessäsi.

Mielestäni ylläpidon tehtävä ( ei en arvostele ylläpitoa paikassa missä sitä ei saa tehdä, vaan totean yleisesti)  olisi suojella aktiivisesti toimivia mamukriittikoita juuri näiltä vänkyttäviltä muiden muroon kusevilta ja omaa etua ajavilta häiriköiltä, jotta aktiiviset toimijat saisivat olla edes hommassa rauhassa ajamassa eteenpäin maahanmuuttokriittisten, eli meidän asiaamme. Tiedän omasta kokemuksesta, että alkuaikoina hyökkäyksillä nimellisenä toimivaa aktivistia vastaan, mallia Ilkka Partanen tuli helposti rangaistuksista varoittava yv. Miksi Homma onkaan ajautunut näin kauaksi alkuperäisistä arvoista?

El Sidin mielestä siis vääristä mielipiteistä pitää antaa varoitus, vaikka mielipiteet olisivatkin täysin perusteltuja? Hieno käsitys taas maailmasta, tosin paitsi tietysti jos aletaan jakaa varoituksia asioista joista sinä olet fiilispohjallakaan eri mieltä. Silloin on taas kamalaa vaientamista ja alkuperäisistä arvoista vieraantumista, ei muuta kun itkuketju demiin ja siskot paikalle lohduttamaan  ;D

Ilkka Partasen tuntien tämä vastaa kysymällä mitä minä olen tehnyt asian, eli maahanmuuttokriittisyyden eteen, ja vastaus on, että pyörtyisit jos tietäisit.

Ainahan se on niin että siellä tunnistamattomana tehdään suurimmat jutut, joita ei tosin voida vahvistaa mistään, mitenkään. Suurimmat kyvyt luuhaavat aina nimimerkkien takana, näinhän se epäilemättä on. 

Nimimerkkinä täällä toimiminen antaa minulla suuren vapauden, ja koska en itse aja itselleni poliittista uraa, ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos samaa asiaa ajava ihminen ottaa kunnian minun töistäni.

Oletpas harvinaisen jalo ja puhdassydäminen ihminen. Jos ei olisi tekstiesi pohjalta selkeä käsitys luonteesi laadusta niin voisin melkein uskoakin. Toisaalta röyhistelet ihan turhaan, kun minä esiinnyn omalla nimelläni ja olen sanonut jo ajat sitten ettei minulla ole mielenkiintoa hankkia politiikasta ammattia. Kokoomus on arvojani lähimpänä ja sinä päivänä kun se ei enää sitä ole, niin yritän tietenkin muuttaa asiaa sisältäpäin sen minkä pystyn. Jos tilanne menee toivottomaksi ja meistä tulee joku vihreiden pukuosasto, niin en enää tue kokoomuksen vaalityötä työpanoksellani, enkä rahallisestikaan jäsenmaksun muodossa. Tuo voi olla vähän vaikeasti hahmottuva kuvio sinulle, mutta kenties viidennellä lukemisella alat tajuta. Älä sitten ala jankuttaa minulle mitä kokoomus mielestäsi on, koska tiedän mielipiteesi kyllä. Sen sijaan minä tiedän myös mitä kokoomus on, siinä missä sinä vain tyrkytät harhojasi.

Ilkka Partanen

Quote from: coscarnorth on 16.11.2013, 17:04:54
Junes facebookissa: "Seppo [Saarela] on sisäsiittoinen läskipaska, nyrkillä tapettava runkkari".

Tässä vaiheessa kiinnostaisi tietää, että kuka on Seppo Saarela. Kenelläkään tietoa?

Seppo Saarela oli Muutoksen hallituksen jäsen viime lokakuuhun saakka ja jota kohtaan Juneksella on ilmeisesti jotain syviä henkilötason antipatioita. Oula Lintula totesi ettei Saarela ole osallistunut Juneksen asian käsittelyyn, mutta se ei näemmä ole syy olla häntä vihaamatta. Ilmeisesti fanipoikien kuoroon liittymättä jättäminen on asian taustalla?

Ilkka Partanen

Tuosta voi muuten seurailla ihan alusta lähtien Juneksen uraa Punk in Finlandilla. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä: http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=103350

Emo

Sisäsiittoinen, läski, paska, runkkari ja nyrkillä tapettava <- tämä ei ole politiikkaa eli yhteisten asioiden hoitamista millään mittarilla mitattuna.
Olen pettynyt. Ylen huoran vielä ymmärsin, tätä jonkun nimeltä nimetyn yksilöidyn henkilön solvaamista en ymmärrä. En hyväksy.

coscarnorth

Omasta mielestäni Juneksen käytöksestä paistaa puhdas luovuttamisen meininki. Väitteitä ja syytöksiä heitetään vailla vähäisimpiäkään perusteita. Kaikki diskurssi lyödään täysin läskiksi heittämällä esoteerisia vitsejä, joita kukaan ei-sisäpiiriläinen ei voi ymmärtää. Ns. "samalla puolella" olevia henkilöitä vastaan hyökätään, mikäli jokin mielipide eroaa edes vähän omasta. Ei edes yritetä puhaltaa yhteen hiileen.

Vaikka pidän Juneksen käytöstä ala-arvoisena, kykenen ymmärtämään taustalla olevia syitä. Kun vuosikausia on esitetty rakentavia argumentteja maahanmuuttoteollisuutta vastaan ilman, että vastapuoli antaa vähäisintäkään tunnustusta, alkaa koko dialogi vaikuttaa ajanhukalta.

Se, että humanitaarisesta maahanmuutosta on merkittävästi enemmän sosioekomista haittaa kuin hyötyä, on fakta josta ei voi olla mielipiteitä. Tätä vastapuoli ei kykene ymmärtämään. Aktiivinen ja pitkään jatkunut debatti tällaisen vastapuolen kanssa saa kenet tahansa luopumaan toivosta. Vähän niin kuin yrittäisi selittää lapselle, että kuu ei ole juustoa, mutta lapsi vastaisi kerta toisensa jälkeen toteamalla, että "minun mielestäni se on juustoa, olemme vain eri mieltä".

Junes ei ole maahanmuuttokriittisessä skenessä ainoa henkilö, jolle näin on käynyt. Osa uupuu ja Juneksen tavoin ryhtyy viljelemään ad hominem -argumentteja sekä kiroilemaan, osa hurahtaa salaliittoteorioihin, koska ei kykene ymmärtämään nykyistä kehitystä enää millään mittarilla, osa menettää uskonsa demokratiaan.

Valitettavasti en tiedä, miten tällainen kehitys saataisiin katkaistua. Se edellyttäisi, että vastapuoli tunnustaisi tosiasiat tai yrittäisi edes tarkastella maahanmuuttokriitikoiden argumentteja objektiivisesti, vailla kiihkoilua. Koska tällaista muutosta ei ole näkyvissä ainakaan lähitulevaisuudessa, tulee maahanmuuttokriitikoiden keskuudessa esiintymään jatkossa yhä kasvavissa määrin radikalisoitumista ja retoriikan tason laskua.   
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

Shemeikka

J-Lo :) voi vaikka perustaa oman puolueen ja kai ehdokkaana voi olla ilman puoluettakin.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Saippuakupla

Quote from: Shemeikka on 16.11.2013, 18:46:42
kai ehdokkaana voi olla ilman puoluettakin.

Ehdokkaita europarlamenttivaaleissa voivat asettaa rekisteröidyt puolueet ja äänioikeutettujen (2000 äänioikeutettua) perustamat valitsijayhdistykset.

nollatoleranssi

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 16.11.2013, 00:28:11
Aivan varmasti mutta toisin kuin monet väittävät, kaikki julkisuus ei ole hyvää julkisuutta. Omalle kartalleni perussuomalaiset nousivat Tony Halmeen kautta, eikä mitenkään erityisen hyvällä tavalla. Oman ääneni perussuomalaiset saivat koska toivoin heidän kalisuttavan häkkiä. Enpä osannut odottaa että juuri näin kävi ja eläintarhamaisemmalla meiningillä kuin mitä olin ajatellut.

En itsekkään pitänyt Halmetta minään hyvänä ehdokkaana aikoinaan. Ajattelin Halmeen pikemminkin pilaavan puolueen mainetta kuin nostavan sitä.

Mutta näin jälkikäteen on voinutkin todeta, että Halmeen merkitys puolueen kannalta saattoi olla todella suuri, koska se nosti kannatusta merkittävästi ja toi kansanedustajan paikan. Halmehan pääsi isolla äänimäärällä eduskuntaan.

Perussuomalaisen suosion nouseminen tapahtui lyhyessä ajassa, mutta puolue tarvitsi alunperin tietyn kannatuksen nousemisen saadakseen suurempaa suosiota.

Tästä syystä sellaiset "ääniharavat" kuin vaikkapa Halmekin niin olivat jossakin määrin nostamassa puoluetta suurempaan suosioon (myöhempää suosiota ajatellen).

Quote from: Huolestunut Kansalainen on 16.11.2013, 00:28:11
Siihen ei paljoa älyä tarvita, opportunismia ja tilannetajua kyllä. Kuten jo totesin, kun tämän manaattimassan edessä tekee jotakin mitä ihan tavallisilla kansalaistaidoilla ja normaaliälykkyydellä varustettu ihminen kykenee tekemään saa luotua illuusion siitä että on "mies paikallaan", "hommat rautaisesti hanskassa" etc. Loppuviimein on kyse rääväsuusta joka viitsii tehdä edes jotakin.

En ole tosiaan seurannut kaikkia vaiheita, mutta ainakin Junesilta on tosiaan löytynyt halukkuutta tilailla niitä asiakirjoja yms. ja julkaista niitä.

On eri asia puhua vaikka maahanmuuttajien tekemistä rikoksista kuin osoittaa oikeuspöytäkirjoilla, että niitä rikoksia oikeastikin tapahtuu.

Yksi tapaus jäi mieleen ja se oli kun YLE julkaisi juttusarjansa "vaarallisimmista lähiöistä" ja siinä oli mainittuna Varissuo. YLE:n toimittaja haastatteli kahta mamu-taustaista henkilöä ja toisella oli käsi paketissa. Todettiimpa jotakin "reippaista nuorista miehistä". Muistelen Junesin antaneen tällä foorumilla näytille pöytäkirjan, jossa kyseisten "reippaiden nuorten miesten" todettiin olevan osallisena paikallisten ikäihmisten ryöstöihin ja saaneen niistä tuomiotkin.

Ei kyse ole siis oikeastaan siitä, etteikö joku toinenkin pystyisi tekemään tuollaista halutessaan. On vain eri asia, että löytyykö siihen halukkuutta, motivaatiota, aikaa, kiinnostusta tai rohkeuttakaan.

Tähän mennessä en ole kuullut Junesin tehneen mitään niin vakavaa, että siitä pitäisi jotakin tuomioitakin antaa. Siitä YLE:n kohustakin nyt kerroin oman mielipiteeni tuonne toiseen ketjuun eli en pitänyt sitä merkitykseltään niin isona. Otin toki kantaa siihenkin, että videon otsikko olisi parempi muuttaa toisenlaiseksi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Hämeenlinnan Oraakkeli

Muutos on tehny todella tyhmästi jos on savustanut herra Lokan ulos. Jos julkisuutta ei ole niin melkein mikä tahansa julkisuus on plussaa. Juneksen sekoiluja ei voi verrata parin örkin ja hörhön perseilyihin usarin palstalla ennen 2011 vaaleja.

nollatoleranssi

Quote from: coscarnorth on 16.11.2013, 18:35:35
Omasta mielestäni Juneksen käytöksestä paistaa puhdas luovuttamisen meininki. Väitteitä ja syytöksiä heitetään vailla vähäisimpiäkään perusteita. Kaikki diskurssi lyödään täysin läskiksi heittämällä esoteerisia vitsejä, joita kukaan ei-sisäpiiriläinen ei voi ymmärtää. Ns. "samalla puolella" olevia henkilöitä vastaan hyökätään, mikäli jokin mielipide eroaa edes vähän omasta. Ei edes yritetä puhaltaa yhteen hiileen.

Pitää tietenkin todeta, etten itsekkään tiedä Junesin "sekoiluista" ihan kaikkea eli on hyvin pintapuolinen käsitys siitä mitä on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Toki tuo luonne on jollakin tavalla tullut huomattua noista tietyistä episodeista (esim. siitä YLE:n jutusta "inttäminen", vaikka toimittaja selitti asian ihan tarpeeksi selvästi). Sellaista jääräpäisyyttä siis tuntuu löytyvän.

En nyt oikein ymmärtänyt tuota kirjoitusta. Eikö Junes ole juuri mahdollisimman mamukriittinen? Vai eikö ole samaa mieltä kuin jotkut muut kritisoijat?

---

En itse edusta mitään äärimielipiteitä maahanmuuttoa kohtaan. En pidä sitä edes Suomen suurimpana ongelmana, mutta olen todennut aikaisemminkin, että ongelmiin voi etukäteen varautua, mutta myöhemmin se on lähes mahdotonta.

Varmasti yksi asia joka toki tässä keskustelussa häiritsee, niin on valtamedian tyyli pitää "suomalaisia" jonakin alempiarvoisena väestönä ja maahanmuuttajia pelkästään maata rikastavana tekijänä. Ongelmista ei puhutakkaan sitten yhtikäs mitään...
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Tragedian synty

Quote from: coscarnorth on 16.11.2013, 18:35:35

Ainoa tapa on lisätä painetta vastapuolta kohtaan. Mitä enemmän meillä on väkeä takanamme, sen enemmän hankalia kysymyksiä vastapuolelle tullaan esittämään, ja aina kun sellaiseen ei kyetä vastaamaan, joku liittyy joukkoon mukaan. Se tilanne voi ratketa vain kahdella tavalla: joko meidän leirimme saa täyden kansan tuen tai vastapuoli myöntää realiteetit.

Tällainen kehitys taisi olla vallalla viime vuoden alkuun asti. Hommaforumin kuukausittaisista uusista käyttäjistä voi varmaan vetään jonkinlaisia johtopäätöksiä. Presidentinvaalien jälkeen uusien jäsenten määrät lähtivät tippumaan ja pysähtyivät matalalle tasolle samoihin aikoihin, kun Turkkila jätti Homman puheenjohtajuuden.

Luulenpa, että oli paha virhe olettaa eduskuntaan pääsyn vakiinnuttavan nuivan liikkeen vaikutusvaltaiseksi. Kävi pikemminkin toisin päin, kun terävimmät kynäilijämme hautautuivat politiikan arkeen, missä ei paljon yhteiskuntafilosofista keskustelua pääse käymään.

Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että meidän tulisi ottaa uudeksi aseeksemme hiljentyneen Scriptan tilalle Sarastus-verkkolehti. Siellä on Halla-ahon tasoisia kirjoittajia, jotka ansaitsisivat yhtä paljon huomiota. Minusta on masentavaa, että Scriptan vähäisimmätkin päivitykset noteerataan tällä foorumilla laajasti, jopa etusivua myöten, kun taas Sarastus-ketjussa äänessä olemme lähinnä minä ja IDA.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

coscarnorth

Quote from: Tragedian synty on 16.11.2013, 19:26:08
Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että meidän tulisi ottaa uudeksi aseeksemme hiljentyneen Scriptan tilalle Sarastus-verkkolehti. Siellä on Halla-ahon tasoisia kirjoittajia, jotka ansaitsisivat yhtä paljon huomiota. Minusta on masentavaa, että Scriptan vähäisimmätkin päivitykset noteerataan tällä foorumilla laajasti, jopa etusivua myöten, kun taas Sarastus-ketjussa äänessä olemme lähinnä minä ja IDA.

Olen samaa mieltä. Toisaalta en usko, että Sarastuksen radikaali traditionalismi nauttii maahanmuuttokriittisen liikkeen keskuudessa kuin korkeintaan 30 prosentin kannatusta. Halla-ahon suuri suosio liikkeen sisällä selittyy suurelta osin sillä, että hänen mielipiteensä ovat maahanmuuttopolitiikkaa lukuunottamatta varsin maltillisia.

Pidän Sarastuksen työtä tärkeänä erityisesti kulttuurin kannalta. Sarastuksen kontribuutio on vasemmistolaisen ja liberaalin kulttuurin vastustamisessa, kun taas Homma on ensisijaisesti maahanmuuttoa ja yleistä reaalipolitiikkaa ruotiva foorumi. Molemmat täydentävät toisiaan.

ihminen

Quote from: Ilkka Partanen on 16.11.2013, 18:08:59
Tuosta voi muuten seurailla ihan alusta lähtien Juneksen uraa Punk in Finlandilla. Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä: http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=103350

Miksi meidän tulisi olla kiinnostuneita Juneksen "urasta" Punk in Finlandilla?

Minä en ainakaan ole.

Oli miten oli, Junes on omalaatuinen hahmo ja hänen nettipersoonansa on vielä yli siitä. En tunne miestä henkilökohtaisesti, joten en esitä mitään väitteitä hänen todellisesta luonteestaan tai olemuksestaan. En ole myöskään kiinnostunut tonkimaan netistä hänen tekemisiään, jätän sen mieluusti henkilöille jotka omaavat lahjakkaan toimittelijan luonteen. Tällaisten henkilöiden kannattaisi harkita uraa HS:ssa tai YLE:llä.

Huono käytös on huonoa käytöstä, oli motiivit sen takana mitä tahansa. Päättävissä asemissa olevien ihmisten tulee omata alkeellisimmat käytöstavat ja myös osata soveltaa niitä omassa toiminnassaan. Tämä näin mielipiteenä siihen miten ihmisten nyt yleensä tulisi toimia, jotta jonkinlainen sivistys säilyisi yhteiskunnassamme.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: ihminen on 16.11.2013, 22:49:19
Quote from: Ilkka Partanen on 16.11.2013, 18:08:59

Miksi meidän tulisi olla kiinnostuneita Juneksen "urasta" Punk in Finlandilla?

Minä en ainakaan ole.

Oli miten oli, Junes on omalaatuinen hahmo ja hänen nettipersoonansa on vielä yli siitä. En tunne miestä henkilökohtaisesti, joten en esitä mitään väitteitä hänen todellisesta luonteestaan tai olemuksestaan. En ole myöskään kiinnostunut tonkimaan netistä hänen tekemisiään, jätän sen mieluusti henkilöille jotka omaavat lahjakkaan toimittelijan luonteen. Tällaisten henkilöiden kannattaisi harkita uraa HS:ssa tai YLE:llä.

Huono käytös on huonoa käytöstä, oli motiivit sen takana mitä tahansa. Päättävissä asemissa olevien ihmisten tulee omata alkeellisimmat käytöstavat ja myös osata soveltaa niitä omassa toiminnassaan. Tämä näin mielipiteenä siihen miten ihmisten nyt yleensä tulisi toimia, jotta jonkinlainen sivistys säilyisi yhteiskunnassamme.

Junes ei ole missään päättävässä asemassa, joten huono käytös ei ole niin paha asia. Itse en ole huomannut että Junes käyttäytyisi poikkeuksellisen huonosti.

ihminen

Quote from: Jani Rantala on 16.11.2013, 23:07:16
Quote from: ihminen on 16.11.2013, 22:49:19
...

Junes ei ole missään päättävässä asemassa, joten huono käytös ei ole niin paha asia. Itse en ole huomannut että Junes käyttäytyisi poikkeuksellisen huonosti.

Ei ole ei, olenko niin väittänyt?

Todetaan kuitenkin että Junes pyrki tällaiseen asemaan, nyt enään ilmeisesti ei.

Jokainen tietysti päättää omalta kohdaltaan millaiset käytöstavat kuvaavat omaa maailmankatsomustaan parhaiten, myös sinä.

sivullinen.

Quote from: Ilkka Partanen on 15.11.2013, 15:44:46
Kun kysytään mitä Junes on saanut aikaan niin kokopäivätyönä näitä Hommafoorumin juttuja puuhaavana lopulta todella vähän [...]

Samaa mieltä, mutta: Mitä on saanut aikaan Maria Lohela? Kuka? Pitäisi tietää. Ei hänestä sen enempää; en häneen ole ikinä suurta toivoa laittanut. Mutta mitä on saanut aikaan Olli Immonen? Entä itse Mestari? Eikä lista tähän pääty. Se menee ihan loppuun asti. Mitä on saanut aikaan Katainen? Mitä on saanut aikaan eduskunta? Syytetään EUta - mutta mitä se on saanut aikaan? Mitä on saanut aikaan Olli Rehn - tuo vaikutusvaltaisin suomalainen? Mitään hyvää en keksi. Vaan en keksi mitään pahaakaan. Soinia on pari kertaa haukkunut. Huora sanaa ei sentään ole käyttänyt.

Joten aikaansaamattomuus on ihan laajempi ongelma nykyisessä euroopassa. Järjestelmä on niin läpi mätä, ettei kukaan uskalla yrittää edes korjaamista, koska pelkää koko roskan romahtavan. Kiina päätti juuri lopettaa yhden lapsen politiikan, ja teki samalla sata muuta suurta uudistusta. Siellä hallinto on toimintakykyinen.

Minusta pitäisi rohkeammin kokeilla kaikkea uutta - hämmentää, kuten tuo mies totesi. Junes ja Hirvisaari ovat siinä viimeksi loistaneet. Heille pisteet. Halla-ahon kulta-aika oli yhtä suurta hämmennystä. Lisää sitä; lisää isompaa ja sekavampaa hämmennystä. Paskantärkeät pikkubyrokraatit on saatava ylös epämukavuusalueelleen. Silloin totuus väistämättä paljastuu. JT ja Tragedian synty peräänkuuluttavat uuden tiedon merkitystä. Sitä juuri tarvitaan - mutta anteeksi vaan, ettei minua enää tuhansien blogipostausten jälkeen innosta yksi uusi. Videologeja olen itse ehdottanut vaihtoehdoksi. Parasta olisi kuitenkin, jos me yhtenä joukkona pystyisimme yhteishämmentämään. Sitä voimaa ei Yle ja virastot pystyisi trollaamaan kumoon.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Ilkka Partanen

Quote from: sivullinen. on 16.11.2013, 23:31:41
Quote from: Ilkka Partanen on 15.11.2013, 15:44:46
Kun kysytään mitä Junes on saanut aikaan niin kokopäivätyönä näitä Hommafoorumin juttuja puuhaavana lopulta todella vähän [...]

Samaa mieltä, mutta: Mitä on saanut aikaan Maria Lohela? Kuka? Pitäisi tietää. Ei hänestä sen enempää; en häneen ole ikinä suurta toivoa laittanut. Mutta mitä on saanut aikaan Olli Immonen? Entä itse Mestari? Eikä lista tähän pääty. Se menee ihan loppuun asti. Mitä on saanut aikaan Katainen? Mitä on saanut aikaan eduskunta? Syytetään EUta - mutta mitä se on saanut aikaan? Mitä on saanut aikaan Olli Rehn - tuo vaikutusvaltaisin suomalainen? Mitään hyvää en keksi. Vaan en keksi mitään pahaakaan. Soinia on pari kertaa haukkunut. Huora sanaa ei sentään ole käyttänyt.

Joten aikaansaamattomuus on ihan laajempi ongelma nykyisessä euroopassa. Järjestelmä on niin läpi mätä, ettei kukaan uskalla yrittää edes korjaamista, koska pelkää koko roskan romahtavan. Kiina päätti juuri lopettaa yhden lapsen politiikan, ja teki samalla sata muuta suurta uudistusta. Siellä hallinto on toimintakykyinen.

Kyllähän nämä ihmiset tahoillaan tekevät paljonkin, suurin osa siitä työstä vaan on hiljaista vaikuttamista poliittisen päätöksenteon piirissä kullakin tahollaan. Päätöksiä edeltävät ainakin eduskunnassa valiokuntakäsittelyt, eduskuntaryhmien keskustelut, ym. Euroopan komissiossa ketjut ovat vielä pidempiä. Ero on tietysti siinä onko edes niissä päättävissä pöydissä ja jos onkin, niin saako neuvoteltua asioita haluamaansa suuntaan. Hallitusohjelman osalta tässä on vielä sellainen 14 kuukautta aikaa asiaa objektiivisesti arvioida että mitä siellä saadaan päätettyä ja mitä ei. Siinäkin tosin on istuntotaukoja, mutta noin periaatteessa.