News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Lasse Nortunen: musiikkia ja videoita

Started by L.N, 02.08.2013, 11:38:00

Previous topic - Next topic

L.N

Vuorokaudessa lähes yhdeksän sataa katselukertaa. 70-luvun lapset kiittää. Mitään varsinaista katselukerta odotusta ei sinänsä edes ollut, mutta yllätyin kunnolla, positiivisesti.

Viimeinen suomalainen

Hyvä Lasse. Tyylilaji kolahtaa! Oikea asenne, komppi ja sopivan räkäinen ääni. Sanoma oli lyhyt ja ytimekäs - ei jäänyt epäselväksi.

PS. Vessan pytty kannattaa pestä:)
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

L.N

No niin rakkaat nuivat siskot ja veljet. Yritetääs vielä kerran.

Olen tekemässä musiikkivideota Maassa maan tavalla - lauluun, mutta koska en pysty tekemään sitä yksin, pyydän jälleen teidän apuanne. Mä en taaskaan pyydä paljoa, helppo muutaman minuutin juttu. Osa teistä kirjoittelee täällä omalla nimellään, osa pitää blogia, osa käy mielenosoituksissa, eli rohkeutta löytyy ja nyt jos koskaan sitä tarvitaan.

Videon idea.

Tarvisin kymmeniä 5-15 sekunin videopätkiä. Videoissa ihmiset ovat työnsä ääressä, vapaa-ajalla, luonnossa, kotona, missä vaan mikä luontevalta tuntuu. Sitten nostatte valkoisen A4-paperin rintanne korkeudelle, johon on kirjoitettu mustalla tussilla selkeillä kirjaimilla "iskulauseenne". Tämä lause saisi olla 1-7 sanan mittainen: Jotain rajaa! Rajat kiinni! Maassa maan tavalla! Pelottaa! R.I.P Suomi yms. mitä nyt mieleen tulee. Mitään alatyylistä ei luonnollisestikaan. Saahan siinä ruman sanan sanoa, jos siltä tuntuu, kyl te tiiätte mitä tarkoitan.

Tässä alla nopeasti tehty esimerkkivideo siitä, mitä haen. Tuli kyllä tehtyä niin hätäisesti, että teksit eivät erotu riittävän hyvin, mutta kyllä tosta pitäisi saada kiinni, mitä tarkoitan.

Vetoan nyt teihin, arvon kollegat. Lähtekää mukaan. Haastakaa mukaan työkavereita, naapureita, isiä, äitejä, isoäitejä, isoisiä, ystäviä. Tehdään tämä yhdessä. Nuivien kansallislaulu :) Tämä tosiaan ei ole tällä kertaa mikään punkin rätkytys, vaan akustinen balladi, joka lauletaan suurella pelon ja epätoivon valtaamalla sydämellä. Maassa maan tavalla, tai rajan taakse.

Kuka on mukana, nimiä alle,
Yst.terv. Sisar-nuiva-valkoinen,
Lastunen

https://youtu.be/mhN0Gj0S6tg

Marius

Tsemppiä. Itsellä ei ammattitaito riitä, mutta pidän peukkua. :)
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

L.N

Quote from: Marius on 11.10.2015, 21:32:21
Tsemppiä. Itsellä ei ammattitaito riitä, mutta pidän peukkua. :)
Ei täs paljon ammattitaitoa tarvita. Kännykamera ja A4. Jokainen osaa jos mielenkiintoa prokkikseen riittää. Eräänlainen mielenosoitus tämäkin.

MW

Tuli ihan lapsuus mieleen. Kiitos tästä.

L.N

Quote from: MW on 11.10.2015, 21:57:31
Tuli ihan lapsuus mieleen. Kiitos tästä.
Nyt ei kyllä auennut yhtään.

Marius

Onko sulla Lasse biisi jo valmiina, ja nyt vaan haetaan videovisiota ?

Vai kaipaatko vinkkejä tai lauseita tai kielikuvia ?

L.N

Quote from: Marius on 11.10.2015, 22:06:44
Onko sulla Lasse biisi jo valmiina, ja nyt vaan haetaan videovisiota ?

Vai kaipaatko vinkkejä tai lauseita tai kielikuvia ?
Biisi on osittain valmis. Lauluosuudet on hoidettu jo ajat sitten, mutta kaverit soittelee sitten soittimet uusiksi, säätää ja kikkailee, miksailee, masteroi ja mitä lieneekään. Julkaisu varmaan tämän vuoden puolella. Muutama hommalainen onkin jo kuullut tuon raakaversion ja palaute on ollut pääasiassa positiivista. Tämä ei tosiaankaa ole tälläkertaa punkkia vaan herkkä balladi.

Eli nyt ois videon rakentelun aika ja kaipailisin noita pyytämiäni videonpätkiä.

Miniluv

QuoteTämä tosiaan ei ole tällä kertaa mikään punkin rätkytys, vaan akustinen balladi, joka lauletaan suurella pelon ja epätoivon valtaamalla sydämellä. Maassa maan tavalla, tai rajan taakse.

Tommonen se biisi on.

Lasse, mikä eräpäivä näillä videopätkillä on?
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

L.N

Ei oo toistaiseksi mitään tiukkaa aikarajaa. Eka katon lähteekö tähän porukat mukaan. Jos ei täältä löydy mielenkiintoa, niin kokeilen sitten muita kanavia ja jos ei niistäkään tärppää, niin sit meni suunnitelmat kokonaan uusiksi. Mut tosiaan, jos innostusta löytyy, niin laitan sitten sähköpostiosoitteen, minne voi pätkiä lähettää ja toki viimeisen päivämäärän myös.

Marius

Olisi se ihme jollei tältä forumilta löytyisi apuja videomatskuun.

Nyt on vaan tainnut käydä niin, että porukka jollain tappaa nukkuu.

Mäkin auttaisin, ehdottomasti, mutta kun mä olen tällainen tumpelo tekniikassa.

Ja taiteilijan musiikkiin en tietenkään puutu; sitä on kuultu ja hyväksi todettu.  ;)

Itseasiassa olen joskus sitä mieltä kuvituksien suhteen noin yleisesti, että "less is more".

Potkua, ja toivottavasti päästään pian nauttimaan lopputuloksesta.

L.N

Quote from: Marius on 12.10.2015, 03:53:14
Olisi se ihme jollei tältä forumilta löytyisi apuja videomatskuun.
Tätä samaa asiaa olen ihmetellyt eräänkin kerran, kun olen apuja kysellyt,  ja tunnustan, että se on syönyt miestä oikein huolella.

Ja vielä itse laulusta. Siinä on jotain samankaltaista syvyyttä kuin tässä ja sitä samaa olisi tarkoitus saada vielä videoonkin https://youtu.be/TjOhNoxJEWU

Kumkvatti

Quote from: Lasse Nortunen on 12.10.2015, 09:42:51
Tätä samaa asiaa olen ihmetellyt eräänkin kerran, kun olen apuja kysellyt,  ja tunnustan, että se on syönyt miestä oikein huolella.

Ei varmaan ole kyse siitä ettei viitsisi nähdä vaivaa, tuo itsensä filmaaminen vaan ei ole kaikilla yhtä luonnollista kuin esim. jollekin stubbille.

sukunimeä muokattu

L.N

Quote from: Kumkvatti on 12.10.2015, 10:12:54
Quote from: Lasse Nortunen on 12.10.2015, 09:42:51

Ei varmaan ole kyse siitä ettei viitsisi nähdä vaivaa, tuo itsensä filmaaminen vaan ei ole kaikilla yhtä luonnollista kuin esim. joillekin stubeloille.
Totta varmaan tuokin, mutta foorumilla on miltei 10000 jäsentä (kaikki eivät toki aktiivinetsejä), joten luulisi löytyvän innokkaita.  Sitä vaan mielessä pyörittelee kaikenlaisia ajatuksia. Elättelee toiveita ja luulee, että mitta rupeaisi olemaan täynnä tätä maahanvyörymista ja muuta mukavaa, että tähän lähtisi porukkaa helposti ja innokkaasti mukaan.
Mutta tämän enempää en ala ruinaamaan ja ruikuttamaan. Porukat joko lähtevät mukaan, tai sitten eivät, syystä tai toisesta.

L.N

Aragornin kadonnut poika

Tänään sain tietää tästä uudesta projektistasi. Hyvä idea kipaleeksi. Olen mukana! Pistän oman pätkäni lähitulevaisuudessa sinulle.

L.N

Quote from: Aragornin kadonnut poika on 16.10.2015, 22:08:59
Tänään sain tietää tästä uudesta projektistasi. Hyvä idea kipaleeksi. Olen mukana! Pistän oman pätkäni lähitulevaisuudessa sinulle.
Mahtavaa! Oot eka, pioneeri, ottakaas muut mallia. Laitan myöhemmin osoitetta, minne voi lähettää oman pätkän. Mikäli videoita alkaa tulemaan enemmän, saan homman toimimaan. Jos taasen ei, niin tuhoan lähetetyt videot. Pätkiä voi lähettää myös anonyymisti, jos haluaa esimerkisi, ettei Hommanicci paljastu. Asia onnistuu esim. luomalla tätä varten sähköpostitilin ja lähettää sitä kautta.

Jos sulla tai jollain muulla on innokkuutta lähteä mukaan puuhamieheksi, niin ilmoittautukaa ihmeessä. Puuhamiehellä tarkoitan henkilöä, joka kertoo projektista ihmisille ja pyytää heitä antamaan oma pieni panoksensa tähän, eli osallistumalla omalla iskulauseellaan videoon. Ihmiset voivat olla nuoria, vanhoja, taviksia, julkkiksia, ihan ketä tahansa, jotka ovat huolissaan isänmaansa tilasta.

Aragornin kadonnut poika

Quote from: Lasse Nortunen on 17.10.2015, 15:48:20
Quote from: Aragornin kadonnut poika on 16.10.2015, 22:08:59
Mahtavaa! Oot eka, pioneeri, ottakaas muut mallia. Laitan myöhemmin osoitetta, minne voi lähettää oman pätkän. Mikäli videoita alkaa tulemaan enemmän, saan homman toimimaan. Jos taasen ei, niin tuhoan lähetetyt videot. Pätkiä voi lähettää myös anonyymisti, jos haluaa esimerkisi, ettei Hommanicci paljastu. Asia onnistuu esim. luomalla tätä varten sähköpostitilin ja lähettää sitä kautta.

Jos sulla tai jollain muulla on innokkuutta lähteä mukaan puuhamieheksi, niin ilmoittautukaa ihmeessä. Puuhamiehellä tarkoitan henkilöä, joka kertoo projektista ihmisille ja pyytää heitä antamaan oma pieni panoksensa tähän, eli osallistumalla omalla iskulauseellaan videoon. Ihmiset voivat olla nuoria, vanhoja, taviksia, julkkiksia, ihan ketä tahansa, jotka ovat huolissaan isänmaansa tilasta.

Ok, edetään näin! Enköhän voisi saada jonkun muunkin vinkattua mukaan...yritetään ainakin!

L.N

Maailma on kova ja paska, 
mutta maailmassa on silti vielä jotain kaunista ja hyvää,
jonka eteen on syytä tehdä lujasti työtä, joka ikinen päivä.
Ja pyrkiä pitämään Suomen asiat sellaisessa kunnossa,
että meidän olisi hyvä olla täällä myös tulevaisuudessakin.

http://mvlehti.net/2015/10/26/juuret-siivet-musiikkivideo/

L.N

Quote from: Lasse Nortunen on 11.10.2015, 17:09:52
No niin rakkaat nuivat siskot ja veljet. Yritetääs vielä kerran.

Olen tekemässä musiikkivideota Maassa maan tavalla - lauluun, mutta koska en pysty tekemään sitä yksin, pyydän jälleen teidän apuanne. Mä en taaskaan pyydä paljoa, helppo muutaman minuutin juttu. Osa teistä kirjoittelee täällä omalla nimellään, osa pitää blogia, osa käy mielenosoituksissa, eli rohkeutta löytyy ja nyt jos koskaan sitä tarvitaan.

Videon idea.

Tarvisin kymmeniä 5-15 sekunin videopätkiä. Videoissa ihmiset ovat työnsä ääressä, vapaa-ajalla, luonnossa, kotona, missä vaan mikä luontevalta tuntuu. Sitten nostatte valkoisen A4-paperin rintanne korkeudelle, johon on kirjoitettu mustalla tussilla selkeillä kirjaimilla "iskulauseenne". Tämä lause saisi olla 1-7 sanan mittainen: Jotain rajaa! Rajat kiinni! Maassa maan tavalla! Pelottaa! R.I.P Suomi yms. mitä nyt mieleen tulee. Mitään alatyylistä ei luonnollisestikaan. Saahan siinä ruman sanan sanoa, jos siltä tuntuu, kyl te tiiätte mitä tarkoitan.

Tässä alla nopeasti tehty esimerkkivideo siitä, mitä haen. Tuli kyllä tehtyä niin hätäisesti, että teksit eivät erotu riittävän hyvin, mutta kyllä tosta pitäisi saada kiinni, mitä tarkoitan.

Vetoan nyt teihin, arvon kollegat. Lähtekää mukaan. Haastakaa mukaan työkavereita, naapureita, isiä, äitejä, isoäitejä, isoisiä, ystäviä. Tehdään tämä yhdessä. Nuivien kansallislaulu :) Tämä tosiaan ei ole tällä kertaa mikään punkin rätkytys, vaan akustinen balladi, joka lauletaan suurella pelon ja epätoivon valtaamalla sydämellä. Maassa maan tavalla, tai rajan taakse.

Kuka on mukana, nimiä alle,
Yst.terv. Sisar-nuiva-valkoinen,
Lastunen

https://youtu.be/mhN0Gj0S6tg
Joko täällä ois porukat jo valmiita? Mitta täynnä ja haluaisi osallistua edes jotenkin tämän hulluuden pysäyttämiseksi? Kuten olen aikaisemminkin todennut, eihän maailma yhdellä tai kahdellakaan laululla parane, mutta onpahan tehty edes jotain.

Supernuiva

Taistolaiset luulivat ihan oikeasti 1970-luvulla voivansa muuttaa maailmaa taiteen avulla. Jälkeenpäin he ovat todenneet, ettei se toiminut. Eivätkä he enää usko niin. Kysymys: kuinka moni laulaja esittää tällä hetkellä räikeästi mokuttavia lauluja? (Itse en ihan oikeasti tiedä, sillä en kuuntele nykyaikaista musiikkia radiosta. Radioni ei ole juuri koskaan päällä, enkä katso televisiosta tai netistä musiikkiohjelmia. Kuuntelen toki musiikkia mokutusta edeltävältä ajalta, eli 90-luvun tuotanto on uusinta mitä yleensä kuuntelen.)

Jostain syystä sanoisin nyt 2010-luvulla samoin sanoin, taiteen avulla maailmaa ei voi muuttaa. Erityisesti siksi, koska taiteita paljon kuluttavat ihmiset taitavat olla omasta mielestään niin sanottuja hyviä ihmisiä, eli täysverisiä mokuttajia. Tätä Nortusen videota katsoisivat lopulta vain muutamat jo ennestään nuivat ja suvakit, jotka miettisivät mitä pahaa voisivat tehdä videolta tunnistettaville ihmisille. Yhdenkään ihmisen maailmankatsomusta tämä laulu tuskin tulisi kääntämään.

Nuivuus olisi saatava solutettua politiikkaan, mutta persesudit sössivät audikkimiehen johdolla kaiken.

Jokainen videolla esiintyvä ihminen voi lisäksi altistua ihan oikeasti hyvien ihmisten taholta tuleviin haitallisiin seuraamuksiin, vaikka he eivät saisi itse mitään hyötyä videolla esiintymisestä.

En halua lannistaa, yritin vain kirjoittaa tähän faktoja. Ainoa keino on soluttautuminen politiikkaan, niihin pöytiin joissa tehdään päätöksiä. Muutoin nuivuutta ei saada ikinä edistettyä, ei millään muulla keinolla.

Nortunen: olet nuiva ja teet hyvää työtä, mutta ei tämä suunnitelma auttaisi mitenkään nuivuuden edistämisessä. Haluan kiittää sinua yrittämisestä, ehkä sisuunnut nyt tämän kirjoituksen edessä - ja hyvä niin. Tämä kirjoitus on vain näkemykseni tilanteesta, tämä ei ole ainoa tapa nähdä maailmaa.

Mitä enemmän matut raiskaavat ja rötöstelevät, sitä enemmän nuivuus etenee. Mitä enemmän nuivat laulavat, sitä enemmän mokutus etenee. (Noin kärjistettynä.)

L.N

Kiitti mielenkiintoisista ajatuksistasi. Kuten olen monesti sanonut, tuskin maailma tulee sen paremmaksi vaikka kuinka karjuisi. Tämä nyt on yksi keino muiden muassa osoittaa tyytymättömyyttään, pelkoa, epätoivoa ja tuskaa. Vaikuttaminen politiikassa olisi varmasti paras keino, mutta juuri nyt sekin on kuin tuuleen huutaisi. Vasta kun meillä olisi 101 rutinuivaa kansanedustajaa, alkaisi tapahtumaan jotain, ehkä.  Mutta se taitaa olla yhtä todennäköistä kuin Nortunen Radion soittolistojen ykkösenä. Joten jatkan samaan malliin, vaikka se tuntuukin turhalta, on sillä ainakin mulle iso henkinen merkitys, saa purkaa paineita ja tietää sydämessään että on ainakin jotain tehnyt. Sitä paitsi musiikin tekeminen ja laulaminen on kivaa :-)

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Supernuiva on 01.12.2015, 18:58:38
Taistolaiset luulivat ihan oikeasti 1970-luvulla voivansa muuttaa maailmaa taiteen avulla. Jälkeenpäin he ovat todenneet, ettei se toiminut. Eivätkä he enää usko niin. Kysymys: kuinka moni laulaja esittää tällä hetkellä räikeästi mokuttavia lauluja?

Sanoisin että oikeastaan ei kukaan. Eipä tule mieleen kovin montaa kantaa ottavaakaan kipaletta. Lähinnä tämä ikivanha Pave Maijasen Pidä huolta, mikä on taas noussut framille Vain Elämää ohjelman ansiosta.

Itse olen sitä mieltä, että jollain taiteella ei todellakaan muuteta maailmaa. Toki sitä voi niin uskotella, jos jotkut virtaukset kääntyvät johonkin suuntaan, mutta itse kyllä uskoisin että vaikutus on lähes olematon.

L.N

Varmaan totta joo, edelleenkin. Kuinka paljon paremmaksi maailma muuttuu, jos öyhöttää Hommafoorumilla tai osallistuu mielenosoitukseen tai liimailee tarroja? Teen näitä juttuja edelleenkin rakkaudesta musiikkiin, rakkaudesta punkrokkiin, hätähuutona, paineiden purkuna ja haaveena, että joku edes pikkuisen havahtuisi. Tässä nyt on vaan semmonen ongelma, että jos joku sattuisikin havahtumaan ja esimerkiksi päättäisi äänestää puoluetta joka ajaisi maahanmuuttokriittistä linjaa, ei hänellä ole puoluetta mitä äänestää. Vmp.

Maassa maan tavalla-biisi muuten etenee taas. Vaihdoin videon suhteen suunnitelmaan B ja kuvauksia on tarkoitus suorittaa tällä viikolla. Eikös jokainen bändi aina ole ajan hermolla ja julkaise Joululevyn ;D Katotaan ehtiikö ennen joulua.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Lasse Nortunen on 07.12.2015, 22:05:23
Varmaan totta joo, edelleenkin. Kuinka paljon paremmaksi maailma muuttuu, jos öyhöttää Hommafoorumilla tai osallistuu mielenosoitukseen tai liimailee tarroja?

Minä tiedän 100% varmana, että nämä mun erinäiset kirjoitukseni Homma-foorumilla eivät vaikuta hevonpeetä mihinkään. Tämä on lähinnä terapiaa ettei sekoa täydellisesti mokutusvyöryn alle.

Kuvittelin kyllä tyhmänä, että Persujen äänestäminen olisi vaikuttanut jotain. Mutta minkäs sitä yksittäinen äänestäjä sille voi, että puolueessa ei ole selkärankaisia tyyppejä tai että niiden tavoitteet olivat ihan erit kuin vaalilupaukset.

L.N

Quote from: Lasse Nortunen on 07.12.2015, 22:05:23
Maassa maan tavalla-biisi muuten etenee taas. Vaihdoin videon suhteen suunnitelmaan B ja kuvauksia on tarkoitus suorittaa tällä viikolla. Eikös jokainen bändi aina ole ajan hermolla ja julkaise Joululevyn ;D Katotaan ehtiikö ennen joulua.
Hommat edistyy. Kävin parin tunnin ajan kuvaamassa Suomalaista Työtä. Tällä kertaa ei videossa olekaan pääosissa mikään korvakoruhomovässykkä, vaan Aito ja Oikea Suomalainen Metsäkoneyrittäjä!

L.N

Meiking of Maassa maan tavalla -mjyysik video