News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Lasse Nortunen: musiikkia ja videoita

Started by L.N, 02.08.2013, 11:38:00

Previous topic - Next topic

Kni

Quote from: Janne on 06.10.2014, 11:50:47
Puoleen väliin jaksoin kuunnella. Tekorankka laulanta ja soitanta aiheuttaa aina ja kaikkialla saman refleksin: kanavan vaihtamisen.

Minä kuuntelin monta kertaa peräjälkeen vaikka en koskaan ole ollut minkään sortin punkkari. Kertsi jää soimaan päähän. Hieno biisi ja toteutus! Twelve points.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Riitasointu

Quote from: KJ on 06.10.2014, 02:15:54
Aika hyvä video, kun on arvatenkin tehty nollabudjetilla.

Sanoituksista olen ennenkin kitissyt, ja ei nytkään tavumäärät olleet ihan kohdillaan.

1. säkeistön "Me ollaan nöyrä ja lakia kunnioittava" on kyllä aika haastava rivi saada rimmaamaan, eikä se kyllä onnistunutkaan. Miksi ei esim. näin:

(Me) ollaan nöyriä, (ja) lakeja kunnioitetaan
pohjoinen kansa, rauhaa rakastetaan
Jne. Tai jos halutaan sen kulkevan samassa tahdissa toisen säkeistön kanssa, niin menisi esim. näin: "lakeja kunnioitetaan, me ollaan kansa nöyrin". Tjmsp.

No, punk on punkkia, eikä se ole niin nokon nuukaa.
Ääni haudan takaa on otettava vakavin mielin.   :roll:
Ennen olin päättämätön, tänään en ole enää niin varma.

törö

Oon mäkin syntynyt 70-luvulla, mutta nöyrä en ole.

Yhteiskunna taloudellinen kiertokulku menee niin, että kun edelliset sodat ovat vähän unohtuneet, aletaan taas rosvota yhteistä hyvää kaksin käsin. Mitä vaikeammaksi se käy, sitä kovempia guruja porukka kunnioittaa. Lopulta turvaudutaan niinhin, jotka ovat valmiita rahastamaan sodilla, ja kun paikat on saatu tasaiseksi ja nuorista miehistä puolet hengiltä niin sitten vituttaa taas vähän aikaa ja toistellaan kuorossa punikkien tekosyitä.

Emmää mitään oo tehny kun en mitään tajunnu. Kapitalisti se oli.

Kumminkin mieli tekee taas kalliimpaa kämppää kuin mihin varat riittävät ja kesämökkikin pitäisi olla kun siellä luonnon helmassa on vapautuu vastuun tunteesta ja voi kaikessa rauhassa miettiä miten saisi vedettyä välistä vielä vähän lisää.

Niin että paskaako tässä olemaan muka parempi kuin muut. Ulkopuolinen selviää muiden perseilyistä vähimmällä ja siihen rooliin nöyryys ei sovi sitten ollenkaan.

Riitasointu

Herrapelkoa ei ole, mutta lain edessä olen nöyrä!
Ennen olin päättämätön, tänään en ole enää niin varma.

Onkko

Quote from: Riitasointu on 14.10.2014, 13:42:59
Herrapelkoa ei ole, mutta lain edessä olen nöyrä!

Miksi pitää kikkailla fonteilla?

Kaikille helpompaa kun käytät sitä perusfonttia, se mikä näyttää sinun ruudulta hyvältä ei näytä samalta toisen ruudulla.

L.N

Kuka haluaa jeesata? Etsin henkilöä, jolla on raudanlujaa ymmärrystä musiikin suhteen. Olisi hyvä jos vaikka ite soittaisit tai laulaisit tai olisi kokemusta studiotyöskentelystä, miksauksista jne.

Kyse on siis tästä. Samassa yhteydessä tämän Tuntomerkit-biisin kanssa äänittelimme myös toisen biisin. Tämä toinen biisi on nimeltään Juuret ja Siivet. Biisi ei ole varsinaisesti maahanmuutto- tai yhteiskuntakriittinen, vaan laulu siitä miten isä kantaa huolta lapsistaan ja yrittää evästää heitä sitä hetkeä varten, kun on aika lähteä kokeilemaan omia siipiään. Biisi on henkilökohtainen ja "tositapahtumiin perustuva", mutta uskoisin että silti monen isän ja lapsen päässä pyörii samankaltaisia ajatuksia. Tämä biisi on äärimmäisen tärkeä minulle. Ongelmana on nyt vain se, ettei se kuulosta aivan siltä miltä sen pitäisi. Soitto on just niin kuin pitää, lauluun on annettu kaikki mitä lähtee, mutta silti biisistä puuttuu se jokin?! Uskon, että tämä on ratkaistavissa miksausteknisin jutuin, ehkä. Tai onko sinulla ratkaisun avaimia tähän ongelmaan? Ite kun ollaan kaverin kanssa tätä kuunneltu sata kertaa, niin sitä puutuu ja turtuu eikä keksi enää mitään, mutta joku ulkopuolinen voisi keksiä. Tämä ei varmasti ole isosta jutusta kiinni. Laulu on jotenkin irti biisistä jne. Lopussa on myös yksi sana, jossa nielaisen/kiekaisen tms, mutta se on helposti korjattavissa, eikä tahän kannata takerua, sillä lauluraitoja tuli vedettyä ihan riittävästi.

Voin lähettää biisin kuunteluun ja arvioitavaksi jollekin foorumilaiselle, en kuitenkaan kenellekään yhden viestin ihmeelle, vaan päätän ihan itse kuka on luottamukseni arvoinen. Tarvitsen myös suoraa palautetta, ei mitään nössöilyä ja kiertelyä vaan ihan raakaa palautetta. Kiitos, jos joku viitsii tai haluaa jeesata. Jos taas ei, niin ei maailmani siihen kaadu. Kyllä tämä ratkeaa ennemmin tai myöhemmin.

L.N

L.N

2000 kuuntelijan raja on ylitetty. 70-luvun lapset kiittävät. Tällä viikolla saimmekin oikein malliesimerkin tuntomerkkien kuvailusta. Etninen tausta ei ollut suomalainen,  ihon väri ei ollut vaalea, eikä auto ollut farmarimallinen  :facepalm: Joten pitkäkäähän silmänne auki avoautolla ajelevan venäläisen intiaanin suhteen.

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Lasse Nortunen on 28.09.2014, 13:01:47
Facebook-Hommafoorum 6-0  :facepalm:

Huomenna jatkuu videon kuvaukset, käyn ryöstämässä kaupan, tuskin jään kuitenkaan kiinni, pikselöity naama juu nou?

Hei, täähän on kipaleena ihan toista luokkaa kuin se edellinen. Tämähän on lähes hyvä! Kuuntelin sen jopa toistamiseen.

Video olisi ollut kyllä parempi, kun olisi suosiolla pikselöity naamat pois.

J. Lannan haamu

^ Ei kai nyt sentään ihan eri luokkaa?

Tästä jälkimmäisestä huomaa että on ehkä hiotummin tuotettu, mutta hyvää jytää kaikki tyynni. Nyt silmät auki silmät auki -tulee sellaisella hyvällä angstilla ja vähän jopa hitaalla, se on muy bien!

Harmi kun minun stilli kuva ei päässyt jälkimmäiselle kipaleelle, mutta ehkä seuraavaan jotain kivaa kujeilua  :roll:
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

L.N

^^ Saundimaailma on mennyt eteenpäin tässä Tuntomerkit- biisissä. Mutta ovat toki melko kaukana siitä, millaisia jälkeä saisi, jos olisi ihan oikea bändi, treenimahdollisuus ja muutama tonni rahaa oikeaan studioon, mut näillä mennään toistaiseksi. Myös video oli tehty nollabudjetilla ja editointi ilmaisohjelmalla.

^ Kuvasi jäi pois vain ja ainoastaan siitä syystä, että se oli ainut kuva minkä sain, muut olivat videoita. Voit tulla seuraavaan videoon vaikka päätähdeksi  8)

Suvaitsevainen Vihreä

Quote from: Lasse Nortunen on 18.11.2014, 23:34:56
^^ Saundimaailma on mennyt eteenpäin tässä Tuntomerkit- biisissä. Mutta ovat toki melko kaukana siitä, millaisia jälkeä saisi, jos olisi ihan oikea bändi, treenimahdollisuus ja muutama tonni rahaa oikeaan studioon, mut näillä mennään toistaiseksi. Myös video oli tehty nollabudjetilla ja editointi ilmaisohjelmalla.

^ Kuvasi jäi pois vain ja ainoastaan siitä syystä, että se oli ainut kuva minkä sain, muut olivat videoita. Voit tulla seuraavaan videoon vaikka päätähdeksi  8)

Tämä ei ole mikään arvostelu sinua kohtaa, vaan vain toteamus.

Nykyään ilmaisohjelmilla saa taidolla ja ajan kanssa lähes samaa tasoa kuin ammattilaisten parhailla vehkeillä. Vaikkapa Star Wreck leffat ovat siitä todisteena.

Mutta onhan se niin, että harvalla amatöörillä on ensinnäkin aikaa ja lahjakkuutta kehittyä moniosaajaksi, joka osaa kaiken sen minkä ammattilainenkin, mutta tekee sen nollabudjetilla. Mutta periaatteessa se on mahdollista.

L.N

Tuosta tuore videoni. Kiitoksia avusta muutamalle foorumilaiselle. Saavat itse ilmoittautua, jos haluavat. Saa jakaa tai olla jakamatta. Facebookissa lähti mieletön jakotahti käyntiin välittömästi. Keväällä, kun eduskuntavaaliehdokkaiden numerot arvotaan, voi yhteyttä ottaa minuun, mikäli haluaa nimensä ja numeronsa videon loppuun.

https://www.youtube.com/watch?v=2SF76MV0U_g

L.N

Illan saldo 27 jakoa ja 200 katselukertaa. Ei mennyt työ hukkaan  :)

Tabula Rasa

tällä kohtaa 328 katselua ja 13 tykkäystä. Kunhan saan cohenin loppuun niin voisi katsoa tuotakin.

Mietin vain täysin luokatonta medialla nostettua musiikkia ja toisaalta laadukasta nuivaa musiikkia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Viimeinen suomalainen

Kohta 500 kertaa katsottu. Osaava kaveri kertoo reilussa kahdessa minuutissa sen, mitä suomalainen media ei saa kakistettua ulos vuodessakaan! Lassella on homma hanskassa.

Pidin erityisesti osuvan v...tuilevasta musiikkivalinnasta sekä palavien autojen ja nuivien mustavalkoisten inforuutujen kontrastista. Nuo infot olivat oikein osuvia, puoluelogot vielä sopivaa kuittailua kaupan päälle. Loppu oli paras, kun muistutettiin vaikuttamisen mahdollisuudesta äänestämällä.

PS. Kiitos kuuluu maestrolle itselleen, kumarrus ja pokkaus! ;D
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

L.N

662 katselukertaa, 40 kertaa jaettu facebookissa. Kovasti on tykätty siellä sun täällä. Täytyy tehä lisää. Ideoita vastaanotetaan. Myös "mittatilaustyöt" nuiville ehdokaille onnistuu, mikäli laatu kelpaa. https://www.youtube.com/watch?v=2SF76MV0U_g

L.N

Tonni poks. Laittakaahan viimeistään keväällä jakoon, jospa joku havahtuisi ja äänestäisi nuivaa.

L.N

No ny. En tiedä kuka tai ketkä ja minne ovat videota laittaneet jakoon, mutta nyt lähti oikein kunnolla  :) Vuorokauden arvio 1200 katselukertaa! Kuka tunnustaa? Hieno juttu. Vaalit lähestyvät ja hyvä näin. Liikenteen lähteet selviävät vasta 1-2 vrk:n viiveellä.

Nuiville ehdokkaille on edelleen tarjous voimassa. Ei maksa mitään. Eli voin tehä videoita oman osaamiseni rajoissa, mm tuon "äänestä." videoon saa oman nimensä ja aikanaan myös ehdokasnumeronsa.

Juho Eerola

No minä olen ainakin pariin kertaan katsonut ;)

Kni

Olis hienoa, jos löytäisit Ruotsista jonkun samalla aallonpituudella olevan laulajan ja yhdessä tekisitte biisin sekä suomeksi että på svenska, samalla idealla kuin Aki Sirkesalo ja Lisa Nilsson. Genre on tietysti eri, mutta minä pidän tuosta Sirkesalon ja Nilssonin ideasta.

Kun ruotsalaiset nuivat ilmeisesti arvostavat Suomea niin hyvä suomalais-ruotsalainen nuiva biisi voisi edistää asiaa molemmissa maissa. Ruotsista ainakin saa videomateriaalia.

Itse en tiedä musiikista mitään joten ihan ideana heitän ilmaan. Te taiteilijat tiedätte miten pitää edetä jos kipinä syttyy.

Lisa Nilsson on tehnyt saman biisin myös norjalaisen Bjørn Eidsvågin kanssa. Olisihan se hienoa jos Suomen Lasse Nortunen laulaisi saman biisin sekä ruotsalaisen, norjalaisen ja vielä tanskalaisen kanssa, puoliksi kunkin omalla kielellä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

L.N

Kunhan nyt sen bändin löytäisin jostain. Kyllä voi olla vaikeeta. Yks bändi otti yhteyttä, kun olivat laulajaa vaille, mutta se oli aivan liian hc mun makuun. Kovia ja kantaaottavia biisejä ois 10-15 valmiina. Hakuilmoitukseni tuolla, jos joku pystyy jeesaamaan. http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=127817

2011-04-17

Quote from: Kni on 04.02.2015, 18:22:54
hyvä suomalais-ruotsalainen nuiva biisi

Musiikkimausta riippuen hyvä suomalais-ruotsalainen biisi on jo olemassa nimekkäältä bändiltä.

Onko se sitten ns. nuiva ja mistä se loppujen lopuksi kertoo, jääköön kuulijan itsensä päätettäväksi.

Kent - Sverige

QuoteSverige, Sverige, älskade vän
En tiger som skäms
Jag vet hur det känns
När allvaret har blivit ett skämt
När tystnaden skräms
Vad är det som hänt

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är, var du än är

Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färsk potatis och sill
Som om tiden stått still

Välkommen, välkommen hit

Regnet slår mot rutorna nu
Men natten är ljus i ett land utan ljud
Och glasen glittrar tyst på vårt bord
Lika tomma som ord
Visst är kärleken stor

Välkommen, välkommen hit

x2

(http://www.soundi.fi/sites/default/files/styles/infobox_image/public/soundi/record_review/Kent_Vapen%2B%26%2BAmmunition_4146.png)
Sverige, Sverige, älskade vän
En tiger som skäms
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

L.N

Uus biisi ois valmis. Jotain pientä hifistelymiksausmasterointia vissiin vielä kaipaa. Tällä kertaa biisi ei ole maahanmuutto- tai yhteiskuntakriittinen, mutta laitan tänne aikanaan, jos vaan passaa? Video pitäis vielä väsätä. Biisi on kauneinta ja koskettavinta mitä ikinä oon musiikkimaailmassa tehnyt! Laulutyyli on karjunnan sijaan clean ja punkin räimeestä ja rätkeestä ei ole hajuakaan. Onko mies pehmennyt? No en nyt lopullisesti, mättöbiisejäkin löytyy (kunhan se saakelin bändi joskus sattuu kohilleen) Biisi käsittelee isän huolta lapsistaan ja siitä miten tulevat elämässä pärjäämään jne. Eli onhan tämä toisaalta sittenkin jossainmäärin yhteiskuntakriittinen ja ehkä jopa maahanmuuttokriittinenkin, sillä huoli kasvaa joka hetki.

Jos joku luottojannu haluaa ennakkokuunnella ja kommentoida biisiä, niin huikatkaa ihmeessä.

L.N

Kokeillaas ottaako tämä tuulta purjeisiinsa. Uusi biisini on masterointia vaille valmis ja nyt olisi aika tehdä video. Itselläni ei ole tässä mitään taka-ajatuksia, kaupallista tarkoitusta tms. Teen tätä vain rakkaudesta musiikkiin ja siksi koska tämä on niin kivaa.

Idea pääpiirteittäin:
Tarkoituksenani on tehdä musiikkivideo, joka on koottu osittain videomateriaalista ja osittain kuvista. Video löytyy perinteisesti aikanaan Youtubesta ym. Olisiko jollakin tai mielellään useammallakin foorumilaisella kiinnostusta osallistua musiikkivideoon kuvien muodossa?

Laulun nimi on Juuret & siivet ja se on minulle henkilökohtaisesti erittäin tärkeä biisi. Tämä on tavallaan "ennakkoperintö" lapsilleni. Laulun sanoissa pohditaan isän ja lapsien välisiä asioita. Sitä, miten isä yrittää kasvattaa lapsensa parhaansa mukaan ja antaa juuria, että on sitten niitä siipiä, kun on aika lentää pesästä. Tyylilaji on jotain suomirokin ja punkrokin väliltä, ehkäpä suomirock on tässä kipaleessa lähempänä totuutta. Pari hommalaista on biisin jo ennakkokuunnelleetkin, ja voivat kommentoida halutessaan.

Valokuvat saisivat olla tähän liittyviä, isän ja pojan (myös tytön käy) välisiä puuhailuja. Kalastusta, nikkarointia, ristiäisiä, luonnossa liikkumista, yhdessä oloa, iloa, surua jne. Tärkeintä olisi se, että kuvista välittyy tunnelma. Kuvat voivat olla uusia tai retroja. Sinä ja lapset, tai vaikkapa isästäsi ja sinusta, kun olitte pieniä. Kuvien lähettäjien anonyymisyyttä en voi taata, mutta mistäs kukaan tietää kuka on kuka ja väliäkö sillä, joillekin ehkä voi ollakin.

Kiinnostuitko? Onko hyvä idea? Kysy ihmeessä rohkeasti lisää. Jos kiinnostusta löytyy, voin postata biisin sanat ja ite laulun yksityisviestillä tai sähköpostitse sekä tietenkin videon valmistuttua foorumillekin.

Ottakaa rokeasti yhteyttä ja kysykää lisää, jos jokin asia mietityttää.

------------------------------------------------------------
Tuossa ilmoitukseni copy-pastetettuna valokuvafoorumilta. Pikkusen muokkailin sitä, sillä hommalaiset mut varmaan jo tuntee, kai, ehkä, suurinpiirtein. Tiedätte etten ole mikään perverssi, joka haluaa katella pikkupoikien kuvia, vaan tehdä hyvän musiikkivideon. Jos porukat innostuu, niin teen tällaisen videon, jos taas ei niin sitten suunnitelmaa pitää muuttaa. Teen ratkaisun 15.2 mennessä, ihan sillä perusteella onko innokkaita lähtenyt mukaan.

L.N

Oon saanut fb:n puolelta jo muutamia tyypejä mukaan, mutta lisää mahtuu. Sunnuntaihin asti aikaa ilmoittautua. Jos jokin asia askarruttaa tai mietityttää, niin kysy ihmeessä.

L.N

Quote from: Lasse Nortunen on 08.02.2015, 23:29:26
Uus biisi ois valmis. Jotain pientä hifistelymiksausmasterointia vissiin vielä kaipaa. Tällä kertaa biisi ei ole maahanmuutto- tai yhteiskuntakriittinen, mutta laitan tänne aikanaan, jos vaan passaa? Video pitäis vielä väsätä. Biisi on kauneinta ja koskettavinta mitä ikinä oon musiikkimaailmassa tehnyt! Laulutyyli on karjunnan sijaan clean ja punkin räimeestä ja rätkeestä ei ole hajuakaan. Onko mies pehmennyt? No en nyt lopullisesti, mättöbiisejäkin löytyy (kunhan se saakelin bändi joskus sattuu kohilleen) Biisi käsittelee isän huolta lapsistaan ja siitä miten tulevat elämässä pärjäämään jne. Eli onhan tämä toisaalta sittenkin jossainmäärin yhteiskuntakriittinen ja ehkä jopa maahanmuuttokriittinenkin, sillä huoli kasvaa joka hetki.
Dodii. Video on valmis. Kaveri duunailee vaan ääniraidan hienosäädöt kohilleen huomenna lauantaina ja toivon mukaan huomenna illalla saan tämän julkaistua vihdoin ja viimein.

Kun mä sävelsin ja sanotin tän biisin, mä itkin. Kun kuuntelen sen nyt valmiina, mä itken taas. Sen mä ymmärrän, että joskus kuulee jonkun tekemän biisin ja liikuttuu, mutta se, että liikuttuu omasta biisistään, on jotain ennen kokematonta. Huikea tunne. Lauluun ja biisiin on ladattu niin paljon tunnetta, pelkoa, toiveikkuutta, lämpöä ja rakkautta, että näin se sitten purkautuu, iso mies pillittää. Uskon ja toivon, että hyvin moni isä tai äiti pystyy samaistumaan biisin sanomaan. Onneksi tää on kohta vihdoin ja vihdoin valmis. Mä oon aivan tyhjiin imetty henkisesti. Oon käynyt läpi todella syvällisiä ja mielenkiintoisia hetkiä oman pääkopan kanssa yön pimeinä hetkinä.

Ibn Matti

Stuck Mojon Open Season

Varsinainen kappale alkaa sen jälkeen kun Walid Shoebat, entinen PLO:n terroristi on sanonut sanottavansa.

https://www.youtube.com/watch?v=d9oX5Q2ftmA

L.N

Tuosta vielä ilmainen uusinta. Juuret & siivet. https://www.youtube.com/watch?v=TjOhNoxJEWU

Seuraavaksi työn alle menee tod.näk seuraavanlaiset biisit. Aikatauluista taas parempi olla lupaamatta yhtään mitään.

Itä-Suomen hovivääryys. Tyylilaji hc-punk. Foorumilaiset varmaan osaavat arvata mitä sanat koskevat.

Take Away. Tyylilaji suomirock/punkrock. Downsiftaus-fiilistelyä.

Toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Tyylilaji suomirock/punkrock. Nuorten miesten turhat liikennekuolemat kesäöinä.