News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-01-04 SK: Vihan julistajat

Started by Raro, 04.01.2013, 18:12:00

Previous topic - Next topic

JoKaGO

Quote from: Marko Parkkola on 07.01.2013, 08:55:47
Olenkin alkanut pohtimaan onko olemassa korrelaatio mokutienestien ja höyrypäisyyden välillä.

Kyllähän se on (taidat kusettaa, tiedät pohtimatta itsekin  ;) )

Tuolla vassareissa ja sossuissa oli sellainen duunarijoukko, jolle nuivuus olisi mennyt kuin häkä päähän, kun vain joku ryhmä olisi heitä lähestynyt ajoissa s.o. kymmenkunta vuotta sitten. Sieltä olisi irronnut paljon ääniä.
Muistan, kun Muutos-puoluetta pystytettiin, yksi ajatus oli käydä työpaikoilla luottamusmiesten ja toimijoiden jutulla päästä esittämään näkemystämme työperäisestä maahanmuutosta ja vastaavasti kuulemaan, miten kenttäväki siihen suhtautui. Aikeeksi se kai jäi? Ja varmaan myöhässäkin jo vähän oltiin. Jaa miksikö? Ks. "Työvoimapulan poistotalkoot" -ketju.

Niin, siis en yhtään ihmettele, että punavihertävä duunari on jalat maassa, kun taas mokuklusterilla töissä käyvä sossu menee (parodia)horisontin yläpuolella.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Mursu

Quote from: Pöllämystynyt on 07.01.2013, 10:13:39
Näin se jotakuinkin on. Nationalismi eli kansallisaate on lähtökohtaisesti imperialismin ja kolonialismin vastakohta, joka syntyi arvostelemaan monikansallisia suurvaltoja, ja vaatimaan jokaiselle kansalle oikeutta päättää omista asioistaan.

Nationalismi tarkoittaa kansallisuusaatteen lisäksi kansalliskiihkoa. Suomessa käsittääkseni tämä merkitys on yleisempi, kun kansallisuusaatteelle on jo oma sanansa. Kansalliskiihko on imperialismin kaltaista, ideana: meidän kansa ja valtio on yli kaiken ja muista viis. Klassisiin imperiumeihin verrattuna siinä on selvä alistamisen meininki, koska kansaan ei voi liittyä niin kuin imperiumiin.

gloaming

Quote from: Mursu on 07.01.2013, 17:44:20Nationalismi tarkoittaa kansallisuusaatteen lisäksi kansalliskiihkoa.

Nationalismilla ei ole merkitystä "kansalliskiihko", tälle on oma sanansa: sovinismi. Ja sitten on lisäksi näitä huonosti määriteltyjä ääri-jotain -käsitteitä.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

siviilitarkkailija

http://areena.yle.fi/tv/1761287

Suomalaisessa roskalehdistössä aina silloin tällöin tulee vastaan niin hirvittävän epäoikeudenmukainen ja valheellinen dokumentointi että ei voi kuin nauraa. 10.1 esitetty A Studio on tällainen tekonen. Se että kyseistä tuotosta kommentoi itse Tuomioja on kuin kirsikka kakun päälle.

Suomalainen roskamedian toimittaja on huolestunut äärioikeiston noususta. Okei. Äärioikeisto on kauheaa, väkivaltaista ja vaarallista. Kreikan talouskaaoksen keskellä noussut kultainen aamunkoitto on hirveä kun antaa kreikkalaisille todistusta vastaan ruoka-apua. Kun vihervasemmistolaisen yleisradion juttu ajetaan televisiossa ulos, niin kultaisen aamunkoiton puoluetoimistoa vastaan tehty räjähtys kuitataan ohimennen. Tämän jälkeen haastatellaan lääkäriaseman työntekijää jonka tietokoneella olevat kuvat liitetään juttuun todistusaineistona rasistisesta hyökkäyksestä.

Eli selvä terroristinen räjätys on pikkujuttu. Rasistinen syytös sensijaan on paljon kauheampi. Se on niin kauhea että sitä täytyy maustaa kuvilla jotka eivät liity koko asiaan. Tai jos liittyvät, niin miksi samassa tilanteessa ei näytetä ulkomaalaisjengien tekemien joukkoraiskausten uhrien kuvia tai pahoinpitelemien ihmisten kuvia? Ehei. Yleisradion verovaroilla tuotettu valhepropaganda pitää maustaa syytöksin, valokuvin ja leikkauksin asiaan jotka eivät edes liittyneet uutiseen vaan ovat vasemmistolaisen maailmankuvan edustajien yksioikoisia propagandaesityksiä.

Kysymys kuuluu että kun Breivikin murhatöitä tuomitaan, niin kyllä kohtuullisuuden nimissä toimistorakennuksen tuhoaminen räjähteillä on tekona yhtäläinen terroriteko. Vaikka toimisto kuuluisikin puolueelle jonka ideologiaa ei hyväksy niin räjähteiden käyttö on rikos jonka kaikkien olisi pitänyt tuomita. Myös vihervasemmistolaisten. Vaan eihän roskaväki kykene arvioimaan rikoksia niiden rikollisuuden ja vaaran perusteella vaan sen mukaan mikä itseä sattuu miellyttämään.

Ainoa minkä raportista pystyi päättelemään on että kreikan valtion tuho on fakta eikä sitä pystytä euro-poliittisin keinoin korjaamaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

JoKaGO

Tarkkailija on ollut taas tarkkana, ja kynäkin terävänä. Hieno postaus, kiitos!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

BigPapa

Quote from: Arto Luukkainen on 05.01.2013, 06:07:17
Pekka Auvisen liittäminen "äärioikeistoon" on erityisen hupaisaa, kun hänhän oli innostunut pienestä asti stalinismista ihan kotitaustan vuoksi. Hänen vanhempansa kun olivat vahvasti vasemmalle kallellaan. Jos hän jotain oli niin ennemminkin äärivasemmistolainen. Mutta kaipa hän lähinnä fantasioi diktatuurista mistä hyvänsä, missä hän saisi pyöriä kaduilla mustaan pitkään nahkatakkiin sonnustautuneena  ja ampua vapaasti muita ihmisiä. Tätä fantasiaa hän sitten toteutti myös Jokelassa.

Tämän vahvasti tai edes lievästi vasemmalle kallelleen olon voin ihan henkilökohtaisesti kumota. Samoin sen että olisi Stalinismista ollut innostunut tai kiinnostunut  pienestä asti.  Se on vähän monimutkaisempi juttu, joka liittyy historian opiskeluun ja aatteiden analysointiin, mukaanlukien monia muitakin ideologioita. Myöskään pitkää mustaa nahkatakkia ei pojallani ollut. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä huhuina kerrotaan.

gloaming

Quote from: BigPapa on 24.07.2013, 17:24:05Tämän vahvasti vasemmalle kalleellaan olon voin ihan henkilökohtaisesti kumota. Samoin sen että olisi Stalinismista ollut kiinnostunut  pienestä asti. Myös pitkän mustan nahkatakin pojallani. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä huhuina kerrotaan.

Mielenkiintoista. Ehkä osaat vastata itse keskusteltuun asiaankin. Eli, oliko hän sitten äärioikeistolainen (sitoutunut uusnatsi-ideologiaan tms.) ja tapahtumat "äärioikeistolainen terrori-isku"?
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

BigPapa

Quote from: gloaming on 24.07.2013, 17:35:27
Quote from: BigPapa on 24.07.2013, 17:24:05Tämän vahvasti vasemmalle kalleellaan olon voin ihan henkilökohtaisesti kumota. Samoin sen että olisi Stalinismista ollut kiinnostunut  pienestä asti. Myös pitkän mustan nahkatakin pojallani. Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä huhuina kerrotaan.

Mielenkiintoista. Ehkä osaat vastata itse keskusteltuun asiaankin. Eli, oliko hän sitten äärioikeistolainen (sitoutunut uusnatsi-ideologiaan tms.) ja tapahtumat "äärioikeistolainen terrori-isku"?

Annan hänen itsensä vastata: "Olen itsenäinen ajattelija, enkä kannata mitään ideologiaa tai
uskontoa. Ajattelen asiat järjellä itse. 

Olen kyyninen oikeinajattelija ja yhteiskunnallisista asioista, historiasta
sekä filosofiasta kiinnostunut opiskelija.

Olen hyvin huolestunut maamme tulevaisuudesta ja toivon, että nykyinen mätä
yhteiskuntamme tulee muuttumaan tulevina vuosina radikaalisti. Toisaalta en
suoraan kannata mitään tiettyä aatetta, oppia tai ideologiaa dogmaattisesti,
vaan pyrin ajattelemaan asioita rationaalisesti, itsenäisesti ja
kriittisesti."

gloaming

Quote from: BigPapa on 24.07.2013, 17:47:46
Quote from: gloaming on 24.07.2013, 17:35:27

Annan hänen itsensä vastata: "Olen itsenäinen ajattelija, enkä kannata mitään ideologiaa tai
uskontoa. Ajattelen asiat järjellä itse. 

Olen kyyninen oikeinajattelija ja yhteiskunnallisista asioista, historiasta
sekä filosofiasta kiinnostunut opiskelija.

Olen hyvin huolestunut maamme tulevaisuudesta ja toivon, että nykyinen mätä
yhteiskuntamme tulee muuttumaan tulevina vuosina radikaalisti. Toisaalta en
suoraan kannata mitään tiettyä aatetta, oppia tai ideologiaa dogmaattisesti,
vaan pyrin ajattelemaan asioita rationaalisesti, itsenäisesti ja
kriittisesti."

Osaatko sanoa, miksi hänet sitten on esim. tässä käsiteltävässä lehtijutussa tulkittu äärioikeistolaiseksi?

BigPapa

Osaatko sanoa, miksi hänet sitten on esim. tässä käsiteltävässä lehtijutussa tulkittu äärioikeistolaiseksi?

Sitä varmaan pitäisi kysyä tulkitsijalta, eli jutun kirjoittajalta.

gloaming

Quote from: BigPapa on 24.07.2013, 18:01:08Sitä varmaan pitäisi kysyä tulkitsijalta, eli jutun kirjoittajalta.

Fair enough.

Siili

Hieman alta kaksikymppisenä ihminen tuppaa tietämään parhaiten, miten asiat ovat ja miten niiden oikeasti pitäisi olla. 

Voisiko edesmennyttä Pekka Auvista kutsua "äärimyöhäisteiniksi" tai kenties "ääribesserwisseriksi"?

gloaming

Minua on aina jotenkin ihmetyttänyt Auvisen leimaaminen äärioikeistolaiseksi, mihin törmäsin ensimmäisen kerran varmaankin vuonna 2008. Kun luin hänen manifestinsa silloin tuoreeltaan, äärioikeistolaisuus ei pälkähtänyt mieleeni ollenkaan.

Itse asiassa Breivikinkin äärioikeistolaisuus on mielestäni pitkälti päälleliimattua. Hän käyttää lukuisia sivuja selittääkseen ajattelunsa eroja äärioikeistoon nähden. Kuitenkin "tutkijat" ja monet muut kommentoijat päättivät sivuuttaa tämän kokonaan ja naulata kaupan päälle äärioikeiston Breivikin perusteella. Tällä on ehkä jotain tekemistä sen kanssa, että äärioikeiston "tutkijat" vaikuttavat olevan valtaosin laitavasemmistolaisia.

Toadie

Media:

10 if PAHA then ÄÄRIOIKEISTO
20 print
Kiitos ja kuulemiin.

gloaming

Quote from: Toadie on 24.07.2013, 18:31:58Media:

10 if PAHA then ÄÄRIOIKEISTO
20 print

Pikemminkin PAHA <==> EI-UUSVASEMMISTO

('68-uusvasemmisto on pitkälti sama, mitä nykyisin käsitetään "vihervasemmistolla")

Sanotaan, että vuonna 2019 ps on pääministeripuolue ja pääministerinä on Halla-aho ja sisäministerinä vaikka minä. Sanotaan, että valmistelutan lakimuutoksen, joka olennaisesti lopettaa kehitysmaaköyhyysmaahanmuuton perheenyhdistämisineen kokonaan, ja tämä laki painetaan eduskunnassa läpi, ehkä vielä osin taannehtivana. Oletetaan, että EU-tasolla päädytään samaan, josta ennustettava seuraus on, että Välimerestä tulee paremman elämän kostea joukkohauta. Sitten Abdul Abdirahman (kuvitteellinen henkilö) murhaa minut ja perheeni itsemurhapommilla Ran Koivutolpan (kuvitteellinen henkilö) kuljettaessa autoa, joka ajoi lukitun, vartioidun kotiporttini läpi.

Mitäpä veikkaatte, miten käsiteltäisiin tässä skenaariossa hyvyyttä ja pahuutta? Edustaisiko kyseinen, kiistatta poliittista terroria edustava murha hyvyyttä vai pahuutta?

No, oikein arvaamiseen tuskin menee 10s pidempään.

Nykyviitekehyksessä tietenkin hyvyyttä, koska tässä viitekehyksessä ratkaisevimmaksi moraaliseksi kysymykseksi on naulattu suhtautumisemme, erityisesti jakamisen/tulonsiirtojen kannalta, kolmannen maailman yleensä meihin nähden rutiköyhään toiseuteen. Tällä asialle on junailtu ehdoton moraalinen presedenssi, jonka edessä hyvinvoinnillamme ei ole merkitystä; Tämä on toissijaista. Ja kääntäen, jos käännämme selkämme toiseudelle, tässä viitekehyksessä tuhoudumme. Emme konkreettisesti, mutta moraalisesti.

Uusvasemmistolaisella ajattelulla on moraalinen monopoli tässä asiassa; He saavat määrittää hyvyyden.

Ville Hämäläinen

Quote from: SimoMäkelä on 04.01.2013, 19:01:24
Mikä ihmeen supermokutus kampanja medialla nyt on menossa. Se painaa päälle oikein leveältä rintamalta. Ja jos kansa ei vieläkään taivu, mitä ne sitten tekevät...väkivaltaako kenties? Meinaan keinot alkaa olla heillä lopussa muuten.
???
Samaa ihmettelin kun tulin lomareissulta linkolanselkosilta,
pohjalainen ollut täyttä mamutusta joka päivä, lopetan heti tilauksen kun pystyn
Ei jaksa enää lukea noita otsikoita. Somalit tekee jo työnhskuvideoita
Jitka "villitsee" netissä. Miten somalit voi tehdä videon midtä ei
Tiefä mitään? Tekidivät pyörien varastamisesta. Anterksi kirjoitusvirheet
ei osu sormet...uusi älypuhelin ei oo mua varten...
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

CaptainNuiva

Quote from: gloaming on 24.07.2013, 18:20:29
Minua on aina jotenkin ihmetyttänyt Auvisen leimaaminen äärioikeistolaiseksi, mihin törmäsin ensimmäisen kerran varmaankin vuonna 2008. Kun luin hänen manifestinsa silloin tuoreeltaan, äärioikeistolaisuus ei pälkähtänyt mieleeni ollenkaan.

Itse asiassa Breivikinkin äärioikeistolaisuus on mielestäni pitkälti päälleliimattua. Hän käyttää lukuisia sivuja selittääkseen ajattelunsa eroja äärioikeistoon nähden. Kuitenkin "tutkijat" ja monet muut kommentoijat päättivät sivuuttaa tämän kokonaan ja naulata kaupan päälle äärioikeiston Breivikin perusteella. Tällä on ehkä jotain tekemistä sen kanssa, että äärioikeiston "tutkijat" vaikuttavat olevan valtaosin laitavasemmistolaisia.

Äärivasemmistolainen näkee näissä Breivikeissä sun muissa hörhöissä kuin itseäsä peilistä katsoen ja se ei käy...Itsepetos astuu kuvioihin ja paha selitetään itsestä ja omista visioista pois muut äärioikeistolaisiksi leimaamalla.
Tätä voisi verrata alkoholistiin joka kyllä tietää että alkoholismia on olemassa mutta ei suinkaan itse omasta mielestään ole, vain muut ovat alkoholisteja ja siten sietäisivät kyllä hakea apua...
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."