News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-07-20 YLE: Näkökulma: Voimmeko me mamutkin nostaa kissan pöydälle?

Started by ihminen, 20.07.2013, 10:02:19

Previous topic - Next topic

ihminen

QuoteNäkökulmat 20.7.2013 klo 7:31 | päivitetty 20.7.2013 klo 7:31
Näkökulma: Voimmeko me mamutkin nostaa kissan pöydälle?
Suomen tämän hetken pahin vihollinen ei ole Venäjä, eikä maahanmuuttajat, eikä islamistit, eikä äärioikeistolaiset. Se on alkoholi, sanoo toimittaja Wali Hashi.

Toimin välillä vartijana Turun keskustassa. Työtehtävissä törmään päivittäin alkoholisteihin, tai kutsun heitä asiakkaiksi. Yksi heistä on Pekka.

Pekka on harmiton alkoholisti, jonka aina poistan tietystä liikkeestä. Eräänä iltana juteltiin Pekan kanssa.

Pekka näytti kossupulloa ja sanoi: Olin lääkäri ja minulla oli lapset ja vaimo, onnellinen perhe, menetin kaiken, ja se syy oli tämä.

Kysyin: miksi et yksinkertaisesti lopettanut?

- Helppohan sinun on sanoa, tiuskaisi Pekka.

- Mistä saat rahaa, että voit juoda näin paljon alkoholia, kysyin.

- Sossulta tietenkin, vastasi Pekka.

Kun puhun suomalaisten ystävieni tai työkavereiden kanssa, he harvoin puhuvat henkilökohtaista asioista, kuten perheestä, sairauksista, taustasta, uskonnosta tai siitä, ketä he äänestävät.

Mutta kuulen heiltä  päivittäin sellaisia asioita kuin olin kännissä, vedin lärvät, olin naamareissa, vedin perseet, olin ihan peltikii, olin turpa jumissa jne. Ja sen jälkeen krapula.

Jos olet kännissä tai juot alkoholia liikaa, se on minusta todella henkilökohtainen asia, mutta ei ehkä tässä yhteiskunnassa. Alkoholin käyttö on Suomessa hyväksyttyä.

Suomessa ihmiset kertovat ylpeinä, miten kännissä he ovat olleet. Jos et juo alkoholia, olet outo, tiukkapipoinen, etkä kuulu joukkoon.

Ei ihme, että teinit esittävät olevansa kännissä, vaikka eivät olisikaan.

Siksi ihmettelen, miksi alkoholiongelmista ei voi puhua.

Lääketieteen ja kirurgian tohtori Mikko Vienonen sanoi MTV3:lla suomalaisten alkoholin käytöstä, että Suomessa ollaan katastrofin partaalla.

- Tilanne on huonontumassa, emmekä edes itse tiedä, missä olemme alkoholin käytön kanssa.

Jos tilanne on näin vakava, miksi ei voi puhua alkoholin huonosta käytöstä?

Miksi ei voi puhua, kun alkoholilla on merkittävä rooli suomalaisessa väkivaltarikollisuudessa?

Miksi ei voi puhua, kun 80 % henkirikoksista ja 70 % pahoinpitelyistä tehdään alkoholin vaikutuksen alaisena?

Miksi ei voi puhua, kun kansakunta menettää alkoholiongelmien takia vähän alle 13 miljardia vuodessa?

Miksi ei voi puhua, kun valtaosaan kuolemaan johtaneista väkivaltarikoksista liittyy nimenomaan alkoholinkäyttö ja rikokset tehdään suurimmaksi osaksi humalassa?

Suomessahan arvostetaan rehellisyyttä, mutta kun kysymys on alkoholiongelmista, mihin se rehellisyys katoaa?

Tiedän, että minua syytetään varmasti tiukkapipoiseksi, moralisoijaksi, muslimiksi tai pakolaiseksi, jolla on taka-ajatuksena toivo lopettaa alkoholin käyttö Suomessa.

Voin kuitenkin sanoa, että olen tavallinen kansalainen, joka on huolestunut yhteiskunnan ongelmista, ja myös meillä maahanmuuttajilla pitäisi olla joskus varaa nostaa kissa pöydälle.

Kiitos suomen kielen opettajalleni Tuulikille, joka opetti minulle sanonnan kissa pöydälle! Vitsi, se on loistava sanonta.

Wali Hashi
Kirjoittaja on freelancetoimittaja

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_voimmeko_me_mamutkin_nostaa_kissan_poydalle/6739528

Tottahan tuo on, alkoholi on joillekin ongelma tässä maassa. Monesti nämä ongelmat päätyvät kaikkien muiden maksettavaksi. Näitä päihdeongelmaisia näkee päivittäin. Tämähän on se meidän "geneettinen ominaispiirteemme".

Siitä olen erimieltä että tästä ei puhuttaisi, ongelmaan vaan ei taida olla ratkaisua?

Alkoholin kieltäminen ei toimi, Sitä on kokeiltu.

Olen muuten nähnyt hyvin usein juopottelevia somalimiehiäkin viime aikoina, ehkä joku päivä vartija hommissa ei tarvitse jutella Pekan kanssa, vaan voi keskustella ihan sillä äidinkielellään. Ehkä se on tämä ilmasto joka saa sen alkoholismin aikaan. :roll:

Keskustella saa kyllä maahanmuuttajakin, myös tästä aiheesta.

Sivuhuomautuksena jutusta, toimittaja pelaa käänteinen rasistikortin suomalaisista jo etukäteen.

RP

Quote from: ihminen on 20.07.2013, 10:02:19
QuoteMiksi ei voi puhua, kun valtaosaan kuolemaan johtaneista väkivaltarikoksista liittyy nimenomaan alkoholinkäyttö ja rikokset tehdään suurimmaksi osaksi humalassa?
Kuka muka tästä EI ole tietoinen?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Arvoton

Siispä maahanmuutto ei paranna ainakaan Suomen kansaa. Kai se 15 prosenttia väestä on geneettisesti tuhoon tuomittuja. Mutta harvoin he elävät 8-kymppisiksi, jonka ikäiset ovat usein ehtineet käyttää julkisia palveluja AIKA paljon. On noita afrikkalaisia ja turkkilaisiakin nähty alkoholiongelmissa ihan livenä. Myös khatin jatkuva käyttö vie resursseja ainakin hammasterveydenhoidolta ja tod.näk. monen sossun asiakkaan toimesta.

Saman kokoluokan terveysongelma kuin viinaongelma, ovat ylipainoiset, joita on yhtä lailla mamuissa kuin kantiksissakin.

Ihan todelliseen ongelmaan on Wali tarttunut, mutta ottaako hän huomioon oman viiteryhmänsä ongelmia?

Jos "kissan" joku aina nostaa, hän on kantsissuomalainen juoppo toimittaja. Tällä kertaa ratsastettiin mamulla. Toimittajille ainakin maistuu. Nähty on.

Finka

Mukava kuitenkin että toimittaja heitti lukuja mielipiteensä pohjaksi.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Titus

Ajatella miten rasismikortti viuhuisi jos joku laittaisi Pekan tilalle Abdulin ja kossun vaihtaisi khattiin...

Hyvä, mutta kovin standardinomainen ja yksipuolinen juttu.

:flowerhat:
that's a bingo!

far angst

Wali Hashi tekee työtä ja maksaa veroa ja on ihan yhtä oikeutettu nostamaan
kissan pöydälle kuin kuka muu tahansa.  Totta saa aina ja kaikesta puhua,
vaikka se ei kaikkia miellytäkään.  Eikä toden puhuminen milloinkaan ole rasismia.

Kato vaikka siguani.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Agentti

Niin kauan kuin ihmisillä ei ole vaihtoehtoja irroitteluun muita kuin alkoholi, ongelma on ja pysyy.

Nanfung

QuoteNäkökulmat 20.7.2013 klo 7:31 | päivitetty 20.7.2013 klo 7:31

Voin kuitenkin sanoa, että olen tavallinen kansalainen, joka on huolestunut yhteiskunnan ongelmista, ja myös meillä maahanmuuttajilla pitäisi olla joskus varaa nostaa kissa pöydälle.

Wali Hashi

http://yle.fi/uutiset/nakokulma_voimmeko_me_mamutkin_nostaa_kissan_poydalle/6739528

Jos kerran olet huolestunut yhteiskunnan ongelmista, niin mikset nostanut sikaa pöydälle?

Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Iloveallpeople

Kun puhun suomalaisten ystävieni tai työkavereiden kanssa, he harvoin puhuvat henkilökohtaista asioista, kuten perheestä, sairauksista, taustasta, uskonnosta tai siitä, ketä he äänestävät.

Mutta kuulen heiltä  päivittäin sellaisia asioita kuin olin kännissä, vedin lärvät, olin naamareissa, vedin perseet, olin ihan peltikii, olin turpa jumissa jne. Ja sen jälkeen krapula.

Päivittäin? Ongelma ei taida olla suomalaisessa yhteiskunnassa, vaan juopoissa journalisteissa ja huonosti valitussa ystäväpiirissä. Omassa työpaikassani kukaan ei kehuskele alkoholin juomisella, eikä ystäväpiirissäkään sen jälkeen, kun 25 vuotta tuli täytettyä.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Mika

QuoteSuomessahan arvostetaan rehellisyyttä, mutta kun kysymys on alkoholiongelmista, mihin se rehellisyys katoaa?

Joopa joo.  Koskahan YLE julkaisee vastaavan puheenvuoron, jossa kissa nostetaan pöydälle somalien ja islaminuskon osalta?  Siinä sitä olisikin taivastelemista, jos kaikki rikollisuus-, huoltosuhde- ja sosiaalitukitilastot nostettaisiin rehelliseen tarkasteluun.  Suomalaisten alkohoholinkäytöstä on viime vuosikymmeninä puhuttu melkeinpä liikaakin.  Paljon paremmalla syyllä voisi kysyä, mihin se rehellisyys katoaa, kun kysymys on somaleista ja islaminuskoon liittyvistä ongelmista.

Vaikea muuten uskoa, että entinen lääkäri käyttäytyisi tai puhuisi tuohon tyyliin kuin Walin kertomuksessa.  Ammattinsa juoneita lääkäreitä lienee paljonkin, mutta harvempi vajoaa tuollaiselle tasolle. Entisessä lääkärissä on puliukkonakin enemmän tyyliä ja omanarvontuntoa.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Rusinapulla

Alkoholin kanssa läträäminen kuuluu suomalaiseen "kulttuuriin", kuten vesipiipun pössyttely tai khatin mässyttäminen muihin mahdollisesti sivistyneempiin ja vanhempiin kulttuureihin. Ulkomaanmatkoilla olen nähnyt kohdemaiden kantiksia tillin tallin ja myös makuuasennossa, mutta ei se ole minua häirinnyt. Olen vain todennut että heilläkin on alkoholikulttuuria.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Franklin

QuoteMiksi ei voi puhua, kun kansakunta menettää alkoholiongelmien takia vähän alle 13 miljardia vuodessa?

13 miljardia vuodessa kuulostaa aika paljolta. Mistäköhän kaikesta tuo luku koostuu?
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Mika Mäntylä

Quote from: Franklin on 20.07.2013, 11:36:48
QuoteMiksi ei voi puhua, kun kansakunta menettää alkoholiongelmien takia vähän alle 13 miljardia vuodessa?

13 miljardia vuodessa kuulostaa aika paljolta. Mistäköhän kaikesta tuo luku koostuu?
Josko se tulee siitä olettamasta, että ilman alkoholia kaikki puliukot perustaisivat lintupelejä kehittäviä rovioita ja tuo on se taloudellinen menetys, joka alkoholista näin syntyy?
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

IMMane

Tässä vanha suomalainen sanonta mamuvartijalle: Viina on viisasten juoma. Mieti mitä se mahtaa oikein tarkoittaa sekä mahdollisesti kertoa tuntemistasi ihmisistä ja näkemistäsi puliukoista. Kun olet oivaltanut sen niin ota ryyppy jos uskallat.

Fincum

Otsikon ja kirjoituksen alun luettuani jäin malttamattomana odottamaan maahanmuuttajan näkemyksiä ja keinoja ongelman ratkaisemiseen.

QuoteTiedän, että minua syytetään varmasti tiukkapipoiseksi, moralisoijaksi, muslimiksi tai pakolaiseksi, jolla on taka-ajatuksena toivo lopettaa alkoholin käyttö Suomessa.
Voin kuitenkin sanoa, että olen tavallinen kansalainen, joka on huolestunut yhteiskunnan ongelmista, ja myös meillä maahanmuuttajilla pitäisi olla joskus varaa nostaa kissa pöydälle

Ei sinua voi syyttää miksikään noista - tämän kirjoituksen perusteella -, kun et esitä ensimmäistäkään toimenpidettä ongelman ratkaisemiseksi ja yleisön arvioitavaksi.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Panopticon

Fix'd

Näkökulma: Voimmeko me mamutkin nostaa kissan pöydälle?
Somalian tämän hetken pahin vihollinen ei ole USA, eikä maahanmuuttajat, eikä islamistit, eikä äärioikeistolaiset. Se on Khat, sanoo toimittaja Wali Hashi.

Wali Hashi

Toimin välillä vartijana Mogadishun keskustassa. Työtehtävissä törmään päivittäin khatisteihin, tai kutsun heitä asiakkaiksi. Yksi heistä on Muhis.
Muhis on harmiton khatisti, jonka aina poistan tietystä liikkeestä. Eräänä iltana juteltiin Muhiksen kanssa.

Muhis näytti khattipuskaansa ja sanoi: Olin imaami ja minulla oli lapset ja vaimo, onnellinen perhe, menetin kaiken, ja se syy oli tämä.

Kysyin: miksi et yksinkertaisesti lopettanut?

- Helppohan sinun on sanoa, tiuskaisi Muhis.

- Mistä saat rahaa, että voit pureskella noin paljon khattia, kysyin.

- Western unionin kautta suomifattarahaa tietenkin, vastasi Muhis.

Kun puhun somalialaisten ystävieni tai työkavereiden kanssa, he harvoin puhuvat henkilökohtaista asioista, kuten perheestä, sairauksista, taustasta, uskonnosta tai siitä, mihin maahan kannattaa mennä turvapaikanhakijaksi.

Mutta kuulen heiltä  päivittäin sellaisia asioita kuin olin khatissa, vedin puskat, olin naamareissa, vedin perseet, olin ihan peltikii, olin turpa jumissa jne. Ja sen jälkeen krapula.

Jos olet päihteessä tai mussutat khatia liikaa, se on minusta todella henkilökohtainen asia, mutta ei ehkä tässä yhteiskunnassa. Khain käyttö on Somaliassa hyväksyttyä.

Somaliassa ihmiset kertovat ylpeinä, miten huimauspäissään he ovat olleet. Jos et puputa khattia, olet outo, tiukkapipoinen, etkä kuulu joukkoon.

Ei ihme, että teinit esittävät olevansa huimauksissa, vaikka eivät olisikaan.

Siksi ihmettelen, miksi khatongelmista ei voi puhua.

Lääketieteen ja kirurgian tohtori Ahmed Sähläm sanoi Al Jazeera:lla somalialaisten khatin käytöstä, että Somaliassa ollaan katastrofin partaalla.

- Tilanne on huonontumassa, emmekä edes itse tiedä, missä olemme khatin käytön kanssa.

Jos tilanne on näin vakava, miksi ei voi puhua khatin huonosta käytöstä?

Miksi ei voi puhua, kun khatilla on merkittävä rooli somalialaisessa väkivaltarikollisuudessa?

Miksi ei voi puhua, kun 100 % sukupuolielinten silpomisita ja 70 % raiskauksista tehdään khatin vaikutuksen alaisena?

Miksi ei voi puhua, kun kansakunta menettää khatongelmien takia vähän alle 13 miljardia vuodessa?

Miksi ei voi puhua, kun valtaosaan kuolemaan johtaneista väkivaltarikoksista liittyy nimenomaan khatinkäyttö ja rikokset tehdään suurimmaksi osaksi huimauspäihteessä?

Somaliassahan ei arvostetaan rehellisyyttä, mutta kun kysymys on khatongelmista, pysyy epärehellisyys ryhdikkäästi linjassa.

Tiedän, että minua syytetään varmasti tiukkapipoiseksi, moralisoijaksi, muslimiksi tai pakolaiseksi, jolla on taka-ajatuksena toivo lopettaa alkoholin käyttö Suomessa.

Kiitos suomen kielen opettajalleni Tuulikille, joka opetti minulle sanonnan kissa pöydälle! Vitsi, se on loistava sanonta.

Wali Hashi

Panopticon

Niin ja Somaliassahan toki nostetaan khatti pöydälle, eikä kissa. Kuvassa Somali.

Agentti

Quote from: IMMane on 20.07.2013, 11:49:13
Tässä vanha suomalainen sanonta mamuvartijalle: Viina on viisasten juoma. Mieti mitä se mahtaa oikein tarkoittaa sekä mahdollisesti kertoa tuntemistasi ihmisistä ja näkemistäsi puliukoista. Kun olet oivaltanut sen niin ota ryyppy jos uskallat.

Niin monta perhettä jotka viinalla läträäminen on pilannut pelkästään lähipiirissäni, on pakko todeta että viina on raukkojen juoma. Sitä vain ei osata käyttää kohtuudella, valitettavasti.

Fjödörör Räkinen

Quote from: ihminen on 20.07.2013, 10:02:19Siitä olen erimieltä että tästä ei puhuttaisi, ongelmaan vaan ei taida olla ratkaisua?

Suunta on parempaan. Nuorissa sekä absolutistien että kohtuukäyttäjien määrä kasvaa. Kännien vetämistä tai ainakin siitä seuraavaa huonoa käytöstä uskalletaan jo kritisoida. Luulisi, että nuivistunut asenne viinaa kohtaan vähentää ihmisten määrää, joilla on mahdollisuus ajautua viinan vietäväksi.

Kokonaan ongelma ei ratkea koskaan, koska viina nyt vain on sellaista kuin on ja aina se jonkun vie. Tämä ongelma on kaikissa länsimaissa, ei vain Suomessa.

Siili

Tietty prosentti työikäisistä Suomen alkoholisteista elää yhteiskunnan varassa.

Tietty prosentti työikäisistä Suomen somaleista elää yhteiskunnan varassa.

Kumpi prosenttiluku on suurempi?

Veikko

Sitä samaa vanhaa, tylsää mokutusta vain vähemmän käytetystä näkökulmasta. Suomalaiset ja suomalaisten pahat tavat. Ja ahkera, nuhteeton ja varsinkin suomalaisille esikuvaksi tarjoutuva ja tarjottu maahanmuuttaja. Ja ikään kuin suomalaisten viinankäytön kamaluudesta ei olisi kirjoitettu väsyksiin asti aina siitä lähtien kirjapainotaito tuli Suomeen. Mutta se puhuttu kissa katoaa vilauksessa näkymättömiin silloin kun pitäisi puhua maahanmuuttajien suhteettoman suuresta osuudesta rikollisuuteen - mahdollisesti jopa selvin päin. 
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

törö

Quote from: RP on 20.07.2013, 10:05:09
QuoteMiksi ei voi puhua, kun valtaosaan kuolemaan johtaneista väkivaltarikoksista liittyy nimenomaan alkoholinkäyttö ja rikokset tehdään suurimmaksi osaksi humalassa?

Kuka muka tästä EI ole tietoinen?

Tiedostavaisto ei ainakaan halua tajuta, että suurin osa väkivallasta johtuu päihderiippuvuudesta. Sen sijaan se syyllistää siitä muita ja yrittää muuttaa päihdehörhöt uhreiksi.

foobar

Juon ehkä kaksin käsin kuten kaverinikin, mutta perkele minä ja kaverit sentään tehdään viikot läpi töitä joista maksetaan hyvää palkkaa, ja josta maksamme reippaasti veroja. (Maksan muuten reippaasti veroja siitä oluestakin.) Tekevätkö ideaalimaahanmuuttajamme (jotka tietenkin saapuvat vain ja ainoastaan Afrikan sarvesta) edes sitä?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

SimoMäkelä

Wali Hashi:

QuoteSiksi ihmettelen, miksi alkoholiongelmista ei voi puhua.

Muuten ok. kirjoitus, mutta tuo on kyllä outo toteamus. Minusta alkoholiongelmista ja alkoholin haitallisuudesta puhutaan ja kirjoitellaan paljonkin.

Brandöt

Quote from: Fjödörör Räkinen
Quote from: ihminenSiitä olen erimieltä että tästä ei puhuttaisi, ongelmaan vaan ei taida olla ratkaisua?
Suunta on parempaan. Nuorissa sekä absolutistien että kohtuukäyttäjien määrä kasvaa. Kännien vetämistä tai ainakin siitä seuraavaa huonoa käytöstä uskalletaan jo kritisoida. Luulisi, että nuivistunut asenne viinaa kohtaan vähentää ihmisten määrää, joilla on mahdollisuus ajautua viinan vietäväksi.

Kokonaan ongelma ei ratkea koskaan, koska viina nyt vain on sellaista kuin on ja aina se jonkun vie. Tämä ongelma on kaikissa länsimaissa, ei vain Suomessa.
Boldasin olennaisimman.

Suunta todellakin on parempaan, se on myös oma kokemukseni nuorten parista. Tilanne on monissa paikoissa niin, että esim. yläasteikäisten keskuudessa ne ovat 'luusereita' / urpoja (keksi itse valinnainen termi kuvaamaan tätä), jotka örveltävät kännissä. Myös säännöllistä tupakointia koulun välitunneilla jo kummaksutaan.

Kun näistä menee muiden silmissä hohto, ei se kannusta ketään edes aloittamaan.

Aurelius

Silti, suomalaiset ovat niin juroja (tms) että melkein ainoa paikka ottaa kontaktia ja tutustua uusiin ihmisiin ovat baarit ja yökerhot. Sosiaalinen elämä noin laajemmin pyörii alkoholin ympärillä. Liekö sitten lämpimimmissä maissa toisin.

Mehud

Se on totta että suurin osa tapoista ja muista väkivallanteoista tehdään kännissä, mutta paljon huiolestuttavampaa että tappoja ja muita väkivallantekoja tehdään selvinpäin kulttuurillisista ja uskonnolisista syistä. Alkoholismia voidaan yrittää hoitaa, kiristää alkoholiveroa ja halutessamme monin tavoin vaikeutttaa ryyppäämistä tai yksinkertaisesti se voi hetkellisesti loppua kun rahat loppuu. Sitä vastoin kulttuurillisista ja uskonnollisista syistä johtuvia raiskauksia, ryöstöjä ja kunniaväkivaltaa ei voi estää millään muulla tavalla kuin estää muslimien ja afrikkalaisten muutto suomeen. Kaikki muut toimepiteet ovat kansallista itsepetosta ja oman oksan sahaamista.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Faidros.

Quote from: Titus on 20.07.2013, 10:28:32
Ajatella miten rasismikortti viuhuisi jos joku laittaisi Pekan tilalle Abdulin ja kossun vaihtaisi khattiin...

Tai jos kirjoittaisi kritiikkiä omasta heimostaan, sompuista. Poliittinen itsemurha. Toimittajilta, kuten Hali Washi, ei ole odotettavissa koskaan mitään kriittistä juttua omasta kansasta, koska: loppu, finito, end, koneh, finish, kaputt, slut...
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Mehud

Voimmeko me kantasuomalaiset nostaa kissan pöydälle liittyen kunniaväkivaltaan, naisten alistamiseen, raiskauksiin ja yhteiskunnan rahojen laajamittaiseen huijaamiseen.

Vastaus: Emme voi nostaa kyseistä kissaa pöydälle ilman rasistiksi leimaamista ja jopa syytteen uhkaa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Kaappihommailija

Alkoholin haitoista opetetaan ihan jo koulussa. On kuitenkin monta muuta ongelmaa ja vaaraa, mistä hyssytellään ja ollaan hiljaa.