News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-06-29 Kankaanniemi liittyi perussuomalaisiin

Started by mielipide, 29.06.2013, 19:59:34

Previous topic - Next topic

John

Kristilliset yrittävät saada eurovaaleihin vaaliliiton kokoomuksen kanssa, mutta ainakaan vielä kokoomus ei ole ollut myötämielinen tähän ehdotukseen. Tuo tarkoittaisi varmaan, että Essayah asettuisi yksin kd:ltä ehdolle, ja kd:n äänet keskitettäisiin sinne. En kuitenkaan usko, että kokoomus lähtee vaaliliittoon.

Archaeopteryx

Quote from: Roosamaria on 29.06.2013, 20:06:48
Mä olisin varovainen näiden puoluetta vaihtavien loikkareiden kanssa.
Aijai. Ei ole paha asia, että oppii nuoruuden tyhmyyksistä ja korjaa toimintaansa. Anteeksiantoa, hyvät ihmiset, anteeksiantoa. Itse en pystyisi T:mi Kankaanniemeä äänestämään syvän kristillisen taustansa vuoksi, mutta en halua tuomita poliittisesti viisastunutta miestä.

Tragedian synty

Quote from: Archaeopteryx on 30.06.2013, 09:46:23
Aijai. Ei ole paha asia, että oppii nuoruuden tyhmyyksistä ja korjaa toimintaansa. Anteeksiantoa, hyvät ihmiset, anteeksiantoa. Itse en pystyisi T:mi Kankaanniemeä äänestämään syvän kristillisen taustansa vuoksi, mutta en halua tuomita poliittisesti viisastunutta miestä.

Ja on myös syytä ottaa huomioon, ettei oikea loikkaaja tässä asiassa ole Kankaanniemi, vaan Kristillisdemokraatit. Puolue petti vaalilupauksensa EU-asioissa yhtä räikeästi kuin Vasemmistoliitto, ja jos Kankaanniemi olisi jatkanut eduskunnassa, hänet olisi todennäköisesti potkittu pihalle kuten Yrttiaho ja Mustajärvikin. Hän ei jättänyt puoluetta, puolue jätti hänet. Niinpä hän vain siirtyi siihen puolueeseen, joka oli jäänyt täyttämään loikkaajien jättämää tyhjiötä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Roosamaria

No, olenhan itsekin äänestäjänä heilunut siellä, täällä.
Onhan se hienoa, että viisastuu. Persut on paras puolue!

Ajattelin vain joitakin aiempia kristillisiä, joiden loikkaamiset toisiin puolueisiin ainakin vaikuttivat perustuneen enemmänkin poliittiseen kiipimiseen kuin itse vakaumukseen.

Tietenkin jokainen vakaumuksen persu on oikea persu!

l'uomo normale

Quote from: Roosamaria on 30.06.2013, 11:41:30
Ajattelin vain joitakin aiempia kristillisiä, joiden loikkaamiset toisiin puolueisiin ainakin vaikuttivat perustuneen enemmänkin poliittiseen kiipimiseen kuin itse vakaumukseen.

Mersuherätyksen Bjarne Kalliksen aikaan kristillisiin lienee tullut oudompaa porukkaa. Muistaakseni krisujen puoluesihteerinäkin huseerannut Eija-Riitta Korhola eteni MEP:iksi kokoomuslaisena. Lyly Rajalan valinta eduskuntaan Kristillisten listoilta oli omituista ottaen huomioon hänen yksityiselämänsä (jota hän ei erityisemmin pyrkinyt peittelemään). Samoin kauneusyrittäjä, Juhani Palmun exän, Tiina Jylhän otto listoille oli ainakin pyrkimys laajentaa Kristillsten ehdokasprofiilia. Tarja Tallqvist oli juuri 90-luvun alussa tehnyt ylisäviä dokumentteja "Suomen vastarintaliikkeestä" eli suomalaisista maanpettureista, jotka talvi- ja jatkosodan aikana tekivät kotirintamalla sabotaasia Neuvostoliiton hyväksi. Vanhusten puolustajana profiloitunut Tallqvist vaikuttaa nykyään SDP:ssä.

Joten Kankaanniemi on edellämainittuihin nähden ihan eri maata.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Viimeinen suomalainen

Viime eduskuntavaalien  hallitusneuvottelujen jälkeen tässä maassa oli vain kourallinen poliitikkoja, jotka säilyttivät selkärankansa.Persut, vasenryhmän kaksikko ja KD:stä protestiksi eronnut Kankaanniemi. Näille kaikille nostan hattua. Etenkin Kankaanniemelle oli varmasti kova pala tippua eduskunnasta, kun persut rynnivät ohi ja todennäköisesti Teuvo Hakkarainen pudotti Toimin pienen vaalipiirin kovassa kilpailussa osin samoista äänestäjistä. Kankaanniemen veto erota protestiksi vuosikymmeniä palvelleensa puolueesta oli huima veto ja osoittaa miehen seisovan sanojensa takana. Tämä on tullut kyllä todettua jo aiemminkin, kun olen seurannut hänen kannanottojaan eduskunnassa ja verrannut niitä sitten äänestyskäyttäytymiseen salissa. Eivät ole menneet Kankaanniemelle annetut äänet hukkaan.

Nyt sitten KD:stä eroamisen jälkeen Kankaanniemi asettui kunnallisvaaleissa ehdolle sitoutumattomana PS:n listoilta ja sai pienen Uuraisten kunnan äänistä enemmän kuin joka kymmenennen!! Uurainen on Suomen persuin kunta (PS 8 paikkaa 21:stä) Kihniön ohella ja se on paljolti Kankaanniemen ansiota, hän veti äänisaalillaan muitakin persuja vanavedessään valtuustoon. Perinteisessä kepukunnassa onkin nyt persuenemmistö! Kankaanniemen liittyminen suruajan jälkeen PS:n jäseneksi oli odotettu jatke tilanteelle.

Olisikin erittäin mielenkiintoista, jos hallitus nyt hajoaisi ja tulisi ennenaikaiset eduskuntavaalit. Kankaanniemen asettuessa PS:n listoilta ehdolle hänen läpimenonsa olisi satavarma, vaikkakin Teuvo Hakkarainen antaisi vaalipiirissä kovan vastuksen. Mielenkiintoinen kaksikko, Kankaanniemi vs. Hakkarainen:) Myös puolueiden valtasuhteissa Keski-Suomessa tulisi muutoksia, todennäköisesti ainakin yhdestä demarista/kokoomuslaisesta/vasurista päästäisiin eroon. Kankaanniemellä on uskollinen kannattajakuntansa, etenkin maakunnassa.

linkkejä viime kuntavaaleihin Uuraisilla:
http://yle.fi/uutiset/perussuomalaiset_rynnivat_valtaan_uuraisilla/6356513
http://vaalit.yle.fi/tulospalvelu/2012/kuntavaalit/kunnat/uurainen_aaniharavat_13_892.html

PS. Vielä tuosta ensimmäisestä kappaleesta. Pitihän Kokoomuskin tosin kiinni lupauksistaan, sehän lupasi alunperinkin syytää kaikki rahamme EU:n pankkiireille. Mutta se on toinen juttu se.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

EL SID

ei tuota salmiakkikossu-kohua jaksa muistella, mutta kuinka moni muistaa sen, kun kankaanniemi leikki suurta valkoista hyväntekijää ja lenteli pitkin afrikkaa jakamassa rahoja, kun samaan aikaan suomessa oli suurin lama sitten 1930-luvun ja leipäjonot syntyivät?

Tekojensa persuteella kankaaniemi on tyypillinen näennäislähimmäinen, maailmanparantaja, jolle tärkeintä on nähdä kuinka hän lievittää tuskaa toisella puolella maailmaa, suomalaisista hän ei piittaa.

Onneksi Kankaanniemen kausi ministerinä loppui lyhyeen. Suomi pystyi vihdoinkin leikkamaan kehitysavusta.

Oami

Ei loikkaaminen ole paha asia, jos sen tekee ennen vaaleja ja antaa siten äänestäjien osoittaa mielipiteensä sille. Itse en Kankaanniemeä ole äänestänyt enkä äänestä, mutta väliäkö sillä. Ei hänen minua tarvitsekaan miellyttää, hyvä jos on omille äänestäjilleen rehellinen.

Sen sijaan niille, jotka loikkaavat juuri vaalien jälkeen, osoitan syvän paheksuntani:  >:( Niitäkin valitettavasti näkee.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi