News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-06-29 Kankaanniemi liittyi perussuomalaisiin

Started by mielipide, 29.06.2013, 19:59:34

Previous topic - Next topic

mielipide

QuoteKankaanniemi liittyi perussuomalaisiin

Kristillisten entinen puoluejohtaja ja ministeri Toimi Kankaanniemi on liittynyt perussuomalaisten jäseneksi.
Kankaanniemi toimi kristillisten kansanedustajana 1987-2011 ja puheenjohtajana vuosina 1989-1995.

-  Liityin puolueen jäseneksi. Se on minusta reilua ja luonnollista, kun puolue antoi minulle Kuntaliiton hallituksen paikan ja maakuntatasolla toimin tärkeissä tehtävissä, kertoo kokouksessa oleva Kankaanniemi.

Kristillisistä hän erosi syksyllä 2011, koska vastusti kristillisten liian myönteistä EU-politiikkaa ja kuntapolitiikkaa.

Nyt Kankaanniemi olisi valmis harkitsemaan euroehdokkuutta, jos perussuomalaiset pyytäisivät.

- Minä osaan harkita nopeassakin ajassa. Ja ei siellä Keski-Suomessa ole kovin tunnettuja kasvoja. Kaksi ministeriä, mutta tuskin kumpikaan lähtee.

Syksyllä 2012 hänet valittiin Uuraisten kunnanvaltuustoon sitoutumattomana perussuomalaisten listalta.

Kyösti Hagert

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288578388159.html

Jos Kankaanniemi otetaan euro-ehdokkaaksi niin hän todennäköisesti menee läpi vetäen paljon ääniä kristillisiltä persuille ja kristillisten kannatusprosentti jää minimaaliseksi koska heillä ei ole realistista mahdollisuutta saada ehdokasta läpi ilman vaaliliittoa persujen kanssa niinkuin viiime kerralla joka ei ole nyt mahdollinen.

Onko Kankaanniemi maahanmuuttokriittinen?

Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

desperaato

Quote from: mielipide on 29.06.2013, 19:59:34
Onko Kankaanniemi maahanmuuttokriittinen?

Varmasti on ainakin musujen osalta.

Marko Parkkola

Kysy häneltä vaikka sähköpostilla :) Luulisin, että hän vastaa.

Roosamaria

Mä olisin varovainen näiden puoluetta vaihtavien loikkareiden kanssa.

kekkeruusi

Quote from: Roosamaria on 29.06.2013, 20:06:48
Eipä tuo ole varsinaisesti mikään loikkari, kun kristillisistä erosi jo pari vuotta sitten.

Marko Parkkola

Itse olen tullut kokoomuksesta PS:än :(

Viimeinen suomalainen

Toimi Kankaanniemi on ääniharava persuille missä tahansa vaaleissa. Äijä on vielä kaiken lisäksi harvinainen poliitikko, omaa terveet arvot, pitää sanansa ja seisoo vakaumuksensa takana. Huippuhyvä uutinen ja erinomainen vahvistus puolueen riveihin! Toimihan on jo ollut Uuraisten kunnanvaltuuston pj. sitoutumattomana persujen listoilta, nyt sitten täysjäsen eikä mikään hangaround. Jytky v 3.0 alkaa jo kehittyä...
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Uuno Nuivanen

Vanhahkona pieruna muistan hänen poliittisista saavutuksistaan alko- ja ulkoministerinä vain salmiakkikossun hinnan nostamisen.

Voi se silti jonkinlainen hyvä juttu olla, uskiskonservatiivien mieleen lienee.

Ennen vanhaanhan hänen lempinimesä oli Toimi "Ei-toimi" Kankaanniemi.

Roosamaria

Quote from: Marko Parkkola on 29.06.2013, 20:11:13

No. Kai se sitten on oikein.   :)

Uuno Nuivanen

Et varmaan ole ainoa, tuskin edes harvinaisuus. Jykä ym. paskasakki sen teki.

Viimeinen suomalainen

Kankaanniemi tuo persuihin lisää kokemusta ja näkemystä. Tuolla hänen bloginsa:
http://toimikankaanniemi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Fetissimies

Toimi Kankaanniemi edustaa nimenomaan tuota hörhölinjaa, missä ratkaisu kaikkeen on joko kielto tai veronkorotus.  :facepalm:

Täydellinen pragmaatikon vastakohta. En äänestäisi edes Kanerva-tason lahjuksesta.  :flowerhat:
"The protection of "opinions" by Article 10 of the Convention relates both to their substance and to their form; the fact that their wording is offensive, shocking, disturbing or polemical does not take them outside the scope of protection."
- Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin, GRIGORIADES vs GREECE (121/1996/740/939)

John Doe

Ainut mielikuva Kankaanniemestä on että hän sai salmarikossun pois alkon listoilta.
Tulihan se takaisin parin vuoden päästä mutta laimennettuna ja kallimmpana.

rooster

Uutista enemmän minua yllätytti jutun kirjoittaja.

Marko Parkkola

Paskat nyt siitä salmarista. Nyt on kyse EU:sta, eurosta, SOTE-uudistuksesta ja puolueesta. Turkinpippuri & kossu on sitä paitsi parempaa.

Viimeinen suomalainen

Kankaanniemi on lahjomaton EU-kriitikko ja liittovaltiokehityksen vastustaja. Paikallistasolla tiukka hallituksen kritisoija, joka myös osaa arvostelun lisäksi esittää asiallisen vaihtoehdon. Sitäpaitsi hän taitaa olla ainoa perussuomalainen, joka on ollut ministerinä!

Mika

Kankaanniemen siirtyminen persuihin ei nyt ole mikään suoranainen voitto.  Hänen mukaan tulonsa vahvistaa sitä median ja muiden puolueiden markkinoimaa kuvaa, jonka mukaan persut on yksinkertaisen tuulipukukansan puolue, jota ei kannata ottaa ihan tosissaan.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

jumahul

Quote from: Marko Parkkola on 29.06.2013, 20:57:28
Paskat nyt siitä salmarista. Nyt on kyse EU:sta, eurosta, SOTE-uudistuksesta ja puolueesta. Turkinpippuri & kossu on sitä paitsi parempaa.

Ja Fisu vielä parempaa!   :D

ilkka75

Kankaanniemi on ainakin minulle profiloitunut ahdasmieliseksi. Kai siitä jotkut tykkää, mutta persujen imago järjen äänenä saattaa kärsiä. Tosin Kankaanniemi tuonee puolueelle enemmän ääniä, kuin vie. Jos ihan puhtaasti ääniä katsotaan. Että toisaalta ja toisaalta.
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Tragedian synty

Kaikkien nimekkäiden poliitikkojen siirtyminen Perussuomalaisiin on minusta hyvä asia. Kaikilla on henkilökohtaisia kannattajia (Kankaanniemellä Keski-Suomeessa takuulla yli tuhat), joiden lisäksi moninkertainen määrä ympäri maan ottaa esimerkkiä. Perussuomalaisten leimaaminen kamaliksi junteiksi on sitä vaikeampaa, mitä enemmän kansalaiset tuntevat Perussuomalaisiin liittyneitä. Kankaanniemi on tietääkseni yhteistyökykyinen ja diplomaattinen ihminen, jota arvostetaan ylitse puoluerajojen.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Viimeinen suomalainen

Kankaanniemi on persukunnan (Uuraisilla enemmistö)valtuuston puheenjohtaja. Mies tuo varmasti lisää ääniä joka vaaleissa, joissa hän on ehdolla. Juuri niitä ääniä, jotka muuten menidivät muille. Ei kannata unohtaa tätä.

Roope

Nyt Kankaanniemi olisi valmis harkitsemaan euroehdokkuutta, jos perussuomalaiset pyytäisivät.

Jos kristillisdemokraatit lähtevät eurovaaleihin omilla ehdokkailla, he vain ampuvat itseään jalkaan viemällä ääniä perussuomalaisilta. Omin avuin äänimäärä ei riitä lähellekään europarlamenttipaikkaa. Onkohan puheenjohtaja Räsäsellä rohkeutta myöntää tämä ja kehottaa äänestämään perussuomalaisia, etenkin jos Kankaanniemi on ehdokkaana?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

alussaolisana

Kankaanniemi oli ministerinä ollessaan vielä hyvin kokematon ja siksi ehkä liian suurissa saappaissa. Nykyisinhän hän on jo kokenut veteraanipoliitikko. Hyvä lisä persujen EU-kriittiseen rintamaan.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

törnström

Quote from: Viimeinen suomalainen on 29.06.2013, 21:14:11
Kankaanniemi on lahjomaton EU-kriitikko ja liittovaltiokehityksen vastustaja. Paikallistasolla tiukka hallituksen kritisoija, joka myös osaa arvostelun lisäksi esittää asiallisen vaihtoehdon. Sitäpaitsi hän taitaa olla ainoa perussuomalainen, joka on ollut ministerinä!

Eipäs unohdeta Vistbackaa!

Quote from: Roope on 29.06.2013, 22:17:58

Jos kristillisdemokraatit lähtevät eurovaaleihin omilla ehdokkailla, he vain ampuvat itseään jalkaan viemällä ääniä perussuomalaisilta. Omin avuin äänimäärä ei riitä lähellekään europarlamenttipaikkaa. Onkohan puheenjohtaja Räsäsellä rohkeutta myöntää tämä ja kehottaa äänestämään perussuomalaisia, etenkin jos Kankaanniemi on ehdokkaana?

Mutta onko Kristillisdemokraateilla muuta vaihtoehtoa kuin asettaa ehdokkaita? Ei kai yksikään itseään kunnioittava puolue voi vain sanoa, että äänestäkää tuota toista puoluetta, kun ei meistä ole läpimenijöiksi. Presidentinvaalit taitaa olla ainoa poikkeus, jolloin tällä tavalla voi olla järkevää menetellä.

Roope

Quote from: törnström on 29.06.2013, 22:38:14
Mutta onko Kristillisdemokraateilla muuta vaihtoehtoa kuin asettaa ehdokkaita? Ei kai yksikään itseään kunnioittava puolue voi vain sanoa, että äänestäkää tuota toista puoluetta, kun ei meistä ole läpimenijöiksi.

Tilanne on kuitenkin harvinaisen selvästi se, että viemällä vaikka 50 000 ääntä perussuomalaisilta, europarlamenttiin voi livahtaa perussuomalaisen konservatiivin sijaan joku kristillisdemokraattien tavoitteita henkeen ja vereen vastustava liberaali. Omaan paikkaan ei ole mitään mahdollisuuksia. Ilman Soinia sen perussuomalaisten kolmannenkin paikan kanssa voi olla kiikun kaakun. Kristillisdemokraateilla ei siis ole mikään helppo valinta.

Emo

Kuten myös. Ja kanssani on syytäkin olla varovainen. Itsekin olen alituiseen varuillani itseni vuoksi.

törnström

Quote from: Roope on 29.06.2013, 23:04:59
Quote from: törnström on 29.06.2013, 22:38:14
Mutta onko Kristillisdemokraateilla muuta vaihtoehtoa kuin asettaa ehdokkaita? Ei kai yksikään itseään kunnioittava puolue voi vain sanoa, että äänestäkää tuota toista puoluetta, kun ei meistä ole läpimenijöiksi.

Tilanne on kuitenkin harvinaisen selvästi se, että viemällä vaikka 50 000 ääntä perussuomalaisilta, europarlamenttiin voi livahtaa perussuomalaisen konservatiivin sijaan joku kristillisdemokraattien tavoitteita henkeen ja vereen vastustava liberaali. Omaan paikkaan ei ole mitään mahdollisuuksia. Ilman Soinia sen perussuomalaisten kolmannenkin paikan kanssa voi olla kiikun kaakun. Kristillisdemokraateilla ei siis ole mikään helppo valinta.

Ei ole mitenkään sanottua, että Kristillisdemokraatteja äänestävät äänestäisivät paljolti perussuomalaisia. Kokoomus, Keskusta ja myös SDP voivat olla toissijaisia äänestyssuosituimmuudessa. Tämä on ehkä samanlainen kysymys kuin, että voiko suuri puolue jättää asettamatta presidenttiehdokasta. Jos Kristillisdemokraatit haluavat jatkaa toimintaansa, ei heille oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin asettaa ehdokkaita. Mieluiten vaaliliitossa tai sitten omalla listalla.

Arvoton

Aikalailla vähissä ovat ryvettymättömät, siis ihmiset, jotka eivät olisi vähintään äänestäneet takavuosina (5 vuotta ja siitä taakse päin) muita puolueita kuin persuja. Toimintaan osallistumisesta puhumattakaan.

Toimi on uudestisyntynyt, mutta tuntuu maalaisjärkiseltä maallisissa asioissa.

Puolinuiva

Quote from: Roope on 29.06.2013, 22:17:58

Viimeksihän PS js KD olivat vaaliliitossa, jonka tuloksena europarlamenttiin valittiin Soini ja Sari Essayah. Essayah on tehnyt mielestäni hyvää politiikkaa, ja omaa terveellä tavalla kriittisen asenteen moniin EU- ja maahanmuuttokysymyksiin. Tilanne, jossa Essayah putoaisi pois ja tilalle nousisi vaikka Ruohonen-Lerner olisi ainakin omasta mielestäni surkea. Vaaliliitto ei varmaan nytkään olisi mahdoton idea kummallekaan puolueelle. Tuloksena voisi hyvinkin olla SE + 3 perussuomalaista, ja paikanmenetys esimerkiksi Vihreille. Kuka tahansa Essayahin sijasta läpimennyt vihr, vas, kok, sdp, rkp ja jopa keks ehdokas on PS:n politiikalle huonompi vaihtoehto.

Roope

Quote from: Puolinuiva on 30.06.2013, 00:07:32
Vaaliliitto ei varmaan nytkään olisi mahdoton idea kummallekaan puolueelle.

Ei ole enää mahdollinen, sillä perussuomalaiset ovat ilmoittaneet asettavansa täyden listan.