News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

"Sori vaan kaverit, mutta olen somali"

Started by Panopticon, 26.06.2013, 17:53:38

Previous topic - Next topic

Muuttohaukka

Quote from: me on 04.07.2013, 21:34:04
Ei se mina kiinnosta kunhan se ihminen joka halveksii pitää turpansa kiinni. En tiedä sinusta mutta se että joku on ranskalainen ja toinen albaani ei lähtökohtaisesti kerro minulle mitään, joten pidän heitä lähtökohtaisesti samanarvoisena.

Lähtökohtaisesti minullakaan ei ole mitään somaleja vastaan , jos he ovat Somaliassa rakentamassa omaa maataan. Ei ole mitään vastaan muitakaan afrikkalaisia, imaamiuskoisia, kunhan pysyttelisivät siellä omissa maissaan, parantaisivat olojaan siellä, 
pyllistelisivät kukin minne sen ukko ylijumalansa uskoo majailevan.

Aprropoo! Mitä teet, jos joku ei pidä turpaansa kiinni? 

me

Quote from: Muuttohaukka on 04.07.2013, 22:05:50

Afrikan mustalaiset joopa joo. Tansanialaisilla on varmasti varaa kutsua somaleita mustalaisiksi.

Luit taas väärin. En sanonut mitään tansalialaisista. Sanat olivat suomalaisen Tansaniassa syntyneen sanoja ja hän sanoi muun Afrikan pitävän somaleja Afrikan mustalaisina.
Mutta hypoteettisesti siihen joukkoon toki sisältyvät tansalialaisetkin.
Itse en ole Afrikassa käynyt, enkä tule koskaan käymäänkään. Minulle riittää, että näen näitä Afrikan manneja täällä ja maksan heidän hyökkäysvaununsa täällä , majoitan, ruokin, lähetän avustuksia sinne pohjattomaan kaivoon, vaatimuksia, vaatimuksia, vaatimuksia.
Mutta uskon häntä- pakko uskoa, koska asian kertoi pappismies.

Mielenkiintoista asian kertoi siis suomalainen eikä tansanialainen. Eli tansanialaiset eivät välttämättä olekkaan tätä mieltä. Se että on pappismies kertoi näin, ei kyllä kerro mitään, näinä aikoina ollaan nähty mistä puusta sekin sakki on tehty.
Majoitat manneja ja ruokit ja lähetät avustuksia ok, ei taida olla rahasta puutetta, mutta mikäs siinä harrastuksensa kullakin.
Quote from: Muuttohaukka on 04.07.2013, 22:14:53
Ei se mina kiinnosta kunhan se ihminen joka halveksii pitää turpansa kiinni. En tiedä sinusta mutta se että joku on ranskalainen ja toinen albaani ei lähtökohtaisesti kerro minulle mitään, joten pidän heitä lähtökohtaisesti samanarvoisena.

Lähtökohtaisesti minullakaan ei ole mitään somaleja vastaan , jos he ovat Somaliassa rakentamassa omaa maataan. Ei ole mitään vastaan muitakaan afrikkalaisia, imaamiuskoisia, kunhan pysyttelisivät siellä omissa maissaan, parantaisivat olojaan siellä, 
pyllistelisivät kukin minne sen ukko ylijumalansa uskoo majailevan.

Aprropoo! Mitä teet, jos joku ei pidä turpaansa kiinni? 

Kannattaisko tuo kertoa somaleille, ehkä ottaisivat viisaista neuvoistasi vaarin.

PS. Minulla on kyllä omat keinoni jos joku avautuu liikaa siitä ei sen enempää.

Muuttohaukka

Quote from: me on 04.07.2013, 22:31:55

Sinulla on todella suuria vaikeuksia ymmärtää lukemaasi.

Ikävä kyllä en voi korvamerkitä maksamiani veroeuroja ja iso osa niitä menee noille jätesäkkilaivueille. Mutta se on tapahtunut, ettei SPR saa enää senttiäkään, eikä mikään muukaan ulkomanapu. Se afrikkalaisten kaivo on pohjaton.

Kyllä ne somalien keinot on jo nähty. Muutama käräjäoikeuden päätös ja päätelmä on tehty.  Ei tarvitsekaan avautua. Kysymys oli sittenkin ihan retorinen.
Pappijuttu oli vitsi. Ei sinänsä vitsi. Kyseessä on pappimies, joka on asunut ja toiminut Tansaniassa vuosia. Mutta älä kuitenkään kiroile- taas. Se on rumaa. Hyi, hyi!

Mutta mustalaisvertaus on muualtakin kuultua kuin yhdestä suusta. Sehän on ihan tosi. Euroopassa mannet ja Afrikassa somput.

Kerro sinä maamiehillesi, että nyt voisitte jo palata sinne Somaliaan ja tehdä jotain sen maan eteen.
Miten minä kertoisin, kun en somaliaa osaa ja he eivät osaa suomenkieltä? Kirjoittaisnko? Ei auta, koska he eivät myöskään osaa lukea.

me

Quote from: Muuttohaukka on 04.07.2013, 22:56:35

Ikävä kyllä en voi korvamerkitä maksamiani veroeuroja ja iso osa niitä menee noille jätesäkkilaivueille. Mutta se on tapahtunut, ettei SPR saa enää senttiäkään, eikä mikään muukaan ulkomanapu. Se afrikkalaisten kaivo on pohjaton.

Kyllä ne somalien keinot on jo nähty. Muutama käräjäoikeuden päätös ja päätelmä on tehty.  Ei tarvitsekaan avautua. Kysymys oli sittenkin ihan retorinen.
Pappijuttu oli vitsi. Ei sinänsä vitsi. Kyseessä on pappimies, joka on asunut ja toiminut Tansaniassa vuosia. Mutta älä kuitenkään kirkoile- taas. Se on rumaa. Hyi, hyi!

Mutta mustalaisvertaus on muualtakin kuultua kuin yhdestä suusta. Sehän on ihan tosi. Euroopassa mannet ja Afrikassa somput.

Puhuitkin maksamista veroista. Ja minä kun luulin että oletkin joku miljardööri puheet oli sen kaltaisia, erehdyin näköjään. Älä murehdi niistä veroäyrien käytöstä viisaammat pitävät siitä huolen. Jatka sinä vain sitä raatamistasi, saat ehkä luupalan joskus.

Ei tullut yllätyksenä että pappijuttu oli vitsi sen verrran keksityltä jutulta kuulosti.

PS. Hyvä että osaat päätellä käräjäoikeuksien päätösksistä jotain, et sinä täysin tumpelo ole sussa on vielä toivoa.

Muuttohaukka

Quote from: me on 04.07.2013, 23:09:09

Ei tullut yllätyksenä että pappijuttu oli vitsi sen verrran keksityltä jutulta kuulosti.
Luit taas väärin. Ei se pappijuttu ole vitsi an sich! Mutta arvasin sinun tarttuvan siihen. Tunnen todella papin, joka on ollut vuosia Afrikassa ja kertonut monenlaista tarinaa ja monenlaista juttua. Yksi niistä on tuo somalit = Afrikan mustalaiset.
Tottahan se on. Kertoi sen nyt kuka tahansa.

Mutta varo sinäkin, ettet joudu koristamaan niitä rikostilastoja. Ei kannata niin kovin suuttua, vaikka joku sanookin suorat sanat loiselämisestä.

Mikset sinäkin lähde heimoveljiäsi auttamaan? Siellä savimajoja kunnostaessa ei niin tarvitsekaan osata kaikkia pilkkusääntöjä ynnä muuta koulussa opittua ja kuultua. Pikavauhdilla olet koneinsinööri itsekin. Saatte rattaat pyörimään ihan khatin käänteessä.,

me

Quote from: Muuttohaukka on 04.07.2013, 23:22:06
Quote from: me on 04.07.2013, 23:09:09

Luit taas väärin. Ei se pappijuttu ole vitsi an sich! Mutta arvasin sinun tarttuvan siihen. Tunnen todella papin, joka on ollut vuosia Afrikassa ja kertonut monenlaista tarinaa ja monenlaista juttua. Yksi niistä on tuo somalit = Afrikan mustalaiset.
Tottahan se on. Kertoi sen nyt kuka tahansa.

Mutta varo sinäkin, ettet joudu koristamaan niitä rikostilastoja. Ei kannata niin kovin suuttua, vaikka joku sanookin suorat sanat loiselämisestä.

Mikset sinäkin lähde heimoveljiäsi auttamaan? Siellä savimajoja kunnostaessa ei niin tarvitsekaan osata kaikkia pilkkusääntöjä ynnä muuta koulussa opittua ja kuultua. Pikavauhdilla olet koneinsinööri itsekin. Saatte rattaat pyörimään ihan khatin käänteessä.,

Tarinaltasi lähti jo uskottavuus. Voit toki pitää somaleja vaikka mustalaisina se nyt tuskin häiritsee ketään somalia.

Älä toki huolehdi minun rikostilastoistani, eiköhän omassasi ole sinulle tekemistä. Kenen loiselämisestä nyt puhutaan sinun vai minun ?

Ihmisten auttaminen nyt ei ole parhaita puoliani, joten annan heimoveljilleni vapaat kädet tehdä mitä haluavat. Itse keskityn vähän muihin asioihin.

Muuttohaukka

Quote from: me on 04.07.2013, 23:41:48

Tarinaltasi lähti jo uskottavuus. Voit toki pitää somaleja vaikka mustalaisina se nyt tuskin häiritsee ketään somalia.

Älä toki huolehdi minun rikostilastoistani, eiköhän omassasi ole sinulle tekemistä. Kenen loiselämisestä nyt puhutaan sinun vai minun ?

Ihmisten auttaminen nyt ei ole parhaita puoliani, joten annan heimoveljilleni vapaat kädet tehdä mitä haluavat. Itse keskityn vähän muihin asioihin.
Silpojaryöstejilöitä ei varmaankaan häiritse mikään muu kuin se, että money on tilillä.

PS. Sinun tarninoiltasi on jo iät ajat sitten mennyt uskottavuus. Rankaa varmaankin esiintyä jonakin muuna ja yrittää pitää se puku päällä.

Oletan, että tarinani on uskottavampi kuin sinun Ruotsin suurlähettiläsdiplomaattieno-/-setäsatuilusi vai mikä se nyt ikinä olikaan.
Ei tietenkään sinua kiinnosta oma maasi ja sen tila. Pääasia, että Somalian lahja Suomelle saa keskittyä muuhun- esim. xxxtilastojen parantamiseen.
Ihan miten haluat. Up to you. Kovin tunnut naiville.
(//)

Werther

QuoteSuomalaisen siirtokunnan koko Egyptissä 129 ihmistä, joista 25 on lapsia.
Lisäksi Egyptissä oleskelee 70-100 somalitaustaista Suomen kansalaista

me, tiedätkö miksi Egyptissä on noin paljon suomalaisia somaleita?
Onko suomalaisten somalien keskuudessa suosittua mennä sinne opiskelemaan tms?

Faidros.

Quote from: Werther on 05.07.2013, 07:49:54

"Matkanjärjestäjiä". Egyptin kautta on hyvät yhteydet, niin paskastanioihin, kuin länsimaihinkin.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Muuttohaukka

Sitä kautta tytöjä savimajoihin ja hullun leikkaajasomalin kynsiin. Mikään ei ole noissa sivistymättömissä etovampaa kuin tuo FMG eli tyttöjen silpominen. Miten lasten oma äiti haluaa tuolla tavalla järjettömästi kiduttaa omaa lastaan. Mutta kai sompuille nuo lapsetkaan eivät ole mitään muuta kuin rasite siellä ja tulonlähde täällä.

Toisaalta mikään mullahismissa ei ole käsitettävää. Huutaminen, mölyäminen, pyllistely tiettyyn kellonaikaan jonnekin Saudi-Arabian kaupunkiin, säkittäminen, halal teseteraa, etseteraa.

me

En kyllä tiedä mitä ne siellä tekee, pitää kysyä siellä olevilta somaleilta mitä ne siellä touhuaa. Näillä näkymin eivät kyllä kauaa siellä ole. Moni tuntemani somali joka on lähtenyt ulkomaille Suomesta on lähtenyt Englantiin tai Yhdysvaltoihin.

Toni R Jyväskylästä

Olen kuullut useasti, että mamujen ei pitäisi nöyristellä suomalaisia, mutta suomalaisten pitää rakastaa ehdoitta huippuosaajia ja antaa heille kaikki mitä he pyytävät. Hävettää olla suomalainen.

me

Quote from: ilmari3. on 06.07.2013, 19:57:00
Quote from: me on 06.07.2013, 18:56:58
Quote from: M on 06.07.2013, 17:58:32

Tekstiviestillä klaani kokoon ja suunsoittajalle väkivaltaa? Yksinäänhän te olette pelkureita.

Vaikeeta haalia mitään klaania apuun tänne asti. Eivät suomalaisetkaan kovin rohkeilta vaikuta kun katsoo tuota menoa, sori vaan.

Onko kellään tiedossa yhtään somppua, joka olisi uskaltautunut tatamille, painimatolle, nuorattuun neliöön tai häkkiin?
Siis yksin mies miestä vastaan. Minulla ei ole tietoa.

En kyllä tiedä mitä sillä tiedolla teet. Mutta jos yhden haluat välttämättä katsoa niin tuolta löytyy.

http://www.youtube.com/watch?v=DAEkhBPxzp4

Eino P. Keravalta

QuoteOnko kellään tiedossa yhtään somppua, joka olisi uskaltautunut tatamille, painimatolle, nuorattuun neliöön tai häkkiin?
Siis yksin mies miestä vastaan. Minulla ei ole tietoa.

Olen omalla laiskalla, kömpelöllä ja koomisella tavallani aika-ajoin harrastanut budoa vuosien mittaan niin Järvenpäässä, Sipoossa, Keravalla, Vantaalla kuin Helsingissäkin. Olen ollut jäsenenä monissa seuroissa ja harrastanut monia lajeja - ainakin jonkin aikaa aina muutamasta käynnistä parin vuoden jaksoon. Silti en ole ikinä nähnyt ainoankaan somalin osallistuvan treeneihin. Yhden neekerin olen nähnyt ja hänkin oli kung-fu-valmentaja, Britanniasta tänne tullut. Hatunnosto hänelle.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Saippuakupla

Quote from: me on 06.07.2013, 18:56:58
Quote from: M on 06.07.2013, 17:58:32
Tekstiviestillä klaani kokoon ja suunsoittajalle väkivaltaa? Yksinäänhän te olette pelkureita.
Vaikeeta haalia mitään klaania apuun tänne asti. Eivät suomalaisetkaan kovin rohkeilta vaikuta kun katsoo tuota menoa, sori vaan.

Älkää jatkako!

haermae

Quote from: Rändöm on 28.06.2013, 13:32:40
Kyllä sitä juopottelua muuallakin harrastetaan, mutta se tapahtuu useimmiten neljän seinän sisällä. Jostain syystä julkinen juopottelu on paljon hyväksytympää Suomessa kuin yleensä muualla. Lähivuosina julkinen juopottelu etenkin nuorison keskuudessa on tietääkseni kuitenkin yleistynyt myös esimerkiksi eteläisemmässä Euroopassa.

Samanlaisia havaintoja julkijuonnin yleistymisestä, turistin näkökulmasta katsottuna. Takavuosina esim. Saksassa ei ainakaan pienemmissä kaupungeissa nähnyt oikeastaan ollenkaan pussikalja-nuoria eikä vanhempia alan miehiäkään tenuttelemassa.

Tämänkesäisellä reissulla näkyi molempia. Keskellä arkipäivää, keskellä kaupunkia ja ihan kunnon tuiterissa. Pistivät silmään kun ei ole noita tottunut siellä näkemään. Samaten viikonlopun pe-la -iltoina oli meno silminnähden kosteampaa kuin ennen.

Osataan sitä kuppia kallistaa muuallakin kuin Suomessa.

Tuomas3

QuoteKoulun pitäisi tukea nuoria oman sosiaalisen identiteetin rakentamisessa. Koulussa pitäisi purkaa suomalaisuuden kliseistä normistoa. Identiteetin perusteet rakentuvat jo varhaislapsuudessa, mutta nuorena oman sosiaalisen identiteetin muodostumisesta tulee tietoinen prosessi. Ympäristön pitää olla suotuisa, kannustava ja tarjota sille tarvittavat rakennusaineet. Kansainvälisyyspäivät eivät ole mikään tapa ottaa huomioon interkulttuurisia oppilaita ja henkilökuntaa. Koulun ilmapiirin pitää olla vapaampia ja moniarvoisempi.
Tekstistä välittyi asenne, että suomalaisuudessa ja suomalaisissa on paljon korjattavaa. Tämä on kuitenkin vapaa maa eikä ihmisiä voi pakottaa "moniarvoisiksi", ei edes somaleita. Työmarkkinat ja ympäröivä yhteiskunta patistaa sopeutumaan pärjätäkseen hyvin. Toisille tämä sopeutuminen on vaikeampaa ja silloin haetaan syytä muista.

QuoteOpinto-ohjaajan tehtävä ei ole arvioida soveltuuko nuori tälle tai tuolle alalle kulttuuritaustansa vuoksi vaan taitojensa ja kiinnostuksensa mukaan. Usein opinto-ohjaajat ja opettajat suhtautuvat interkultuurisiin nuoriin jopa vielä tavallista jyrkemmin sukupuolinormatiivisesti. Jokaisesta konfliktitilanteesta koulussa ei pidä tehdä kulttuurikysymystä. Että tekikö se Warda tuolla tavalla, koska on somali, muslimi tai mamu? Tasaveroinen kollegiaasen hengen tulisi ulottua koko koulun henkilökuntaan oli talkkari sitten Ghanasta ja resurssiopettaja Somalimaasta. Usein näiden normistojen ylläpitäjiä kouluissa ovat opettajat ja vanhemmat. Opettajan asenne nuoreen on merkittävää. Suhtautuuko opettaja säälinsekaisen halveksien somalityttöön vai näkeekö hän tämän samanveroisena oppilaana muiden kanssa luokassa?
Opon kannattanee kuitenkin mainita pukeutumiskoodit ja työskentelytavat, jotka eivät välttämättä kulje käsi kädessä kaikkien kulttuurien ja islamin oppien kera.

Totta on toisaalta se, että koulumaailmastakin löytyy näitä "suojelijoita", jotka kuvittelevat auttavansa kurjaa ja näin toimimalla leimaavat näitä vähemmistöjä avuttomiksi.