News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-06-25 Yle: Puukkoja ja tuliaseita Linnanmäen asiakkaiden repuissa

Started by törö, 25.06.2013, 16:29:40

Previous topic - Next topic

törö

QuoteJoitakin Linnanmäellä käyneitä on ihmetyttänyt se, että järjestyksenvalvojat ovat tarkistaneet asiakkaiden reppuja. Toimitusjohtaja Risto Räikkösen mukaan käytäntö on syntynyt, jotta puisto pysyisi turvallisena paikkana.

Alkoholijuomia, puukkoja, pippurisumutteita ja tuliaseita. Nämä ovat Linnanmäen kävijöiden repuista löytyneitä kiellettyjä asioita, joita ei puiston alueelle saa tuoda.

Linnanmäen järjestyksenvalvojat tarkastavat säännöllisin pistokokein asiakkaiden reppuja. Vapun ja juhannuksen aikaan tarkastukset kiihtyvät.

- Syynä on suomalaisten juhlamieli. Suomalaisilla on yleensä tarkoitus tuoda alkoholijuomia tänne puiston alueelle ja ne ovat ehdottomasti meillä kiellettyjä. Välillä löytyy muutakin, kuten juhannuksena pippurisumutetta. Vappuna taas löytyy yleensä puukkoja, Linnanmäen toimitusjohtaja Risto Räikkönen kertoo.

Räikkösen mukaan polisi vierailee usein vapun aikaan huvipuistossa, kun asiakkailta löydetään aseita.

- Olen ihmetellyt vuosikausia, miksi suomalaiset kantavat aseita mukanaan. Täytyy silti muistaa, että huvipuisto on turvallinen paikka. Täällä aseet otetaan kaikilta pois, toisin kuin tuolla kaupungin kaduilla.
Huvipuisto on yksityisalue, jota valvotaan

Vaikka Linnanmäelle pääsee ilman pääsymaksua sisään, se ei ole julkinen alue.

- Tämä on yksityisalue ja me teemme tiivistä yhteistyötä viranomaisten, kuten poliisin kanssa. He ovat muun muassa määränneet, kuinka paljon meillä pitää olla järjestyksenvalvojia. Nämä ammattilaiset ovat suorittaneet järjestyksenvalvojakortin, ja kassien tarkastaminen perustuu ihan lakiin, Räikkönen perustelee.

Jotkut asiakkaat ovat halunneet tuoda myös koiria puistoon, mutta niiltä on pääsy kielletty Linnanmäelle.

- Vain opaskoirat ja muut ammattityössä olevat koirat saavat tulla alueelle. Tämä johtuu yksinomaan asiakkaiden toiveista, Räikkönen sanoo.

http://yle.fi/uutiset/puukkoja_ja_tuliaseita_linnanmaen_asiakkaiden_repuissa/6704268

foobar

Quote- Olen ihmetellyt vuosikausia, miksi suomalaiset kantavat aseita mukanaan.

Olen itse ihmetellyt vuosikausia, miksi Linnanmäelle tunkee niin paljon porukkaa rikollisjärjestöjen tunnusvaatteet päällä. Isoja hameita röyhelöineen, suoria housuja ja sitä rataa. Syynä lienee siis se, että organisaatio, Räikkönen johdossaan, pitää heitä ainoina aitoina suomalaisina. Erityisesti vappuna ja juhannuksena näitä aitosuomalaisia on puisto pullollaan. Muutaman kymmenen tuhannen hengen joukko suorastaan dominoi ilmapiiriä.

Henkilökohtainen vinkki: kun Yleä ette voi boikotoida, boikotoikaa Linnanmäkeä. Heidän toimitusjohtajansa ei selkeästikään kaipaa teitä puistoon, vaan hänen näkemyksensä suomalaisesta luonteesta (joka hänen puistostaan pitää) on kirjoitettu ylle. Jos ette koe olevanne laittoman tuli- tai teräaseen kanniskelija, ette ole hänen mittapuullaan suomalainen. Ehkä jostain muualta löytyy hupia josta maksaa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Franklin

Olin juuri tänä kesänä ensimmäistä kertaa vuosiin Linnanmäellä. Silmiinpistävää tosiaan oli rainerien ja tenhojen suuri määrä. Toista se oli silloin kun Lintsille oli pääsymaksu.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Tabula Rasa

Njooh. Eiköhän sitä löytyne parempiakin paikkoja. Antaapa aarnen ja mirandan pitää seiniä pystyssä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

foobar

Quote from: Franklin on 25.06.2013, 17:16:20
Olin juuri tänä kesänä ensimmäistä kertaa vuosiin Linnanmäellä. Silmiinpistävää tosiaan oli rainerien ja tenhojen suuri määrä. Toista se oli silloin kun Lintsille oli pääsymaksu.

Itseasiassa muistaakseni ei ollut hirveän erilaista. Suhteessa vähemmistönsä kokoon he ovat ainakin pari vuosikymmentä ylettömästi rikastaneet aluetta olemuksellaan ja joviaalilla käytöksellään.

Joka tapauksessa: jos lasketaan että noin 5% (hattuvakio) asiakkaista on manneja ja he tekevät esim. ampuma-aserikoksia luokkaa 20 kertaa enemmän (vähemmän hattuvakio) kuin kantaväestö, kaksi kolmasosaa kerätyistä aseista on todennäköisesti peräisin heiltä. Itse veikkaisin että vielä suurempikin osuus, koska harva suomalainen ilman pitkää rikosrekisteriä ottaisi asetta tuollaiselle paikalle - varsinkaan paikalle, jossa laukkuja tarkastetaan rutiinilla.

Mannejen tavat, mutta suomalaisten syy. Eipä taida kalenteristani löytyä suunnitelmaa Lintsillä käymiselle tänä vuonna.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.