News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suomalaiset videoblogit eli vlogit

Started by sivullinen., 24.06.2013, 00:45:24

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: kriittinen_ajattelija on 02.05.2014, 03:34:39
https://www.youtube.com/watch?v=VWmt4naxNPM
Olipas vastenmielinen vlogaus rasismista, tuosta yhdestä sivullisen linkistä.

Quote from: mentaalisavuke, kohdasta 7:32Mä niin tiedän, että sieltä tulee joku... vitun hyvinkasvatettu... maiharit jalassa kulkeva joukko tulee kertomaan mulle että kuinka väärässä mä olen ja lyö jotain tilastoja pöytään ja muuta vastaavaa paskaa. Älkää tulko. Kyl mä oon lukenut tilastoja. Kyllä mä tiedän, luultavasti tiedän asiasta enemmän kuin te. Niin, säästäkää kommenttinne koska mua ei kiinnosta niin keskisormen vertaa --

Rasistit tulevat ja kiusaavat tilastoilla :D

Tuon ilmeistä saisi hauskat liitteet tähän, mutta en kehtaa... Tekijältä löytyy sivistäviä plajäyksiä myös monista muista aiheista.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

sivullinen.

Mentaalisavukkeen tiedot eivät aivan ole aivan ajantasalla, eivätkä maihinnousukengät ole enää suosittu asuste, mutta mitä asialle pitää tehdä? Pitääkö häntä haukkua mulkuksi vai pelastaa tuon onnettoman nuoren miehen sielu totuudella ja tiedolla? Minusta vastaus on päivän selvä. Pelastusta kehiin. Mies, joka kertoo haluavansa kulkea kadulla ja olla ylpeä valkoisesta rodustaan, ei voi olla läpeensä paha. Minusta hän asetellut palikat päässään paikoilleen oivaltavasti, tehnyt johtopäätöksiä ja yrittää selvittää niitä muille. Se on oikein. Valitettavasti Ylen aivopesu on vain estänyt sopivien sanojen löytämisen. Hän yrittää sanoa, ettei syy mustan miehen "kotoutumiseen" ole mustuus, vaan islam ja radikaalikulttuuri; että älykkyysosamäärä tai sen puute tee ihmisestä pahaa ja rikollista, vaan ympäristö, jossa hänen annetaan kasvaa rikolliseksi liialla "ymmärtämisellä", hyysäämisellä ja "positiivisella syrjinnällä", koska hän on erillainen ja tullut "vaikeista oloista". Mentaalisavukkeen kaltaisia aivopestyjä nuoria on yhdeksän kymmenestä. Heille pitää antaa likainen totuus pohdittavaksi. Silloin sieltä tulee oikea vastaus.

Mutta vielä tärkeämpää on huomata korrelaatio vittu sanan käytön ja menestyksen kanssa; ja Ylen mielistelyn ja menestyksettömyyden kanssa. Jos "aivottomien narsisti-bimbojen marsu- ja puuterointivideoita" tarkoittaa, vaatimusta solmiopaitaan pukeutumiseen ja poliittisesti korrektiin kielenkäyttöön, on se häviäjän vaatimus. Jos se tarkoitaa, vaatimusta puhua asioista, eikä meikeistä, huomaa hyvin nopeasti vlogeja katsomalla niissä esitettävän mielipiteitä ja asiapuhetta paljon enemmän kuin mainostelevision eetteritaajuksilla suhteessa tavaran määrään, ja ilman uutisia jäisi Ylekin toiseksi. Tyyli on toinen. Se on perisuomalainen perseily tyyli. Se mikä löytyy kirjoituksesta muutamista täkyistä Illmannille. Se jota Ruben Stiller -- vihainen huutava mies -- esitti noustessaan mielipidehenkilöksi. Kuunnelkaa vaikka tästä, miten Stillerin "avautuminen" oli lähes yksi yhteen Mentaalisavukkeen "avautumista". Vlogeissa puhutaan kieltä, mitä suomalainen ymmärtää. Siellä puhutaan Suoraan.

Huutamista tämä kansa kaipaa. Maihariin tai solmiopaitaan pukeutuvia tilastonikkareita ei.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

nollatoleranssi

Quote from: sivullinen. on 02.05.2014, 00:02:12
Niin katovaista on kaikki maallinen maine ja kunnia.

Soikkuu ei vedä. Vielä puoli vuotta sitten hänen videonsa keräsivät keskimäärin noin 30 000 katsojaa. Nyt videot keräävät enää keskimäärin 15 000 katsojaa. Hän lähti laskuun heti kun koski Suomen viralliseen paskantekijään eli Yleen.

En erikoisemmin seuraa näitä vlogeja (korkeintaan yksittäisinä sketseinä niitä saattaa katsoa), mutta pitää tähän korjata että hieman taidat nyt omiasi puhua.

Jos parin päivän sivulatausmäärä on 15.000, niin eihän se tarkoita, että suosio olisi minnekkään kadonnut... Ne aikaisemmat videot ovat olleet pidempään esillä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Conscript on 17.03.2014, 19:47:15
https://www.youtube.com/watch?v=e2cC8XkB2VA

"Mä en jokapaikan höyläksi rupea".

Kyl näissä joissakin pätkissä on ainesta ihan Suomen komiikan parhaimmille paikoille. Sellaisen idean jos antaisi noille vloggaajille, niin tekisivät "kokoelman" parhaista paloista ja laittaisivat sen dvd:lle.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Miniluv

Quote from: sivullinen. on 02.05.2014, 14:47:35
Huutamista tämä kansa kaipaa. Maihariin tai solmiopaitaan pukeutuvia tilastonikkareita ei.

Ei, tämä kansa kaipaa selittämistä siitä, miksei kukaan huuda kun huutamista tämä kansa kuitenkin kaipaa :roll: STFU. Tee itse tai ole hiljaa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Conscript

Quote from: nollatoleranssi on 03.05.2014, 16:58:05
Quote from: Conscript on 17.03.2014, 19:47:15
https://www.youtube.com/watch?v=e2cC8XkB2VA

"Mä en jokapaikan höyläksi rupea".

Kyl näissä joissakin pätkissä on ainesta ihan Suomen komiikan parhaimmille paikoille. Sellaisen idean jos antaisi noille vloggaajille, niin tekisivät "kokoelman" parhaista paloista ja laittaisivat sen dvd:lle.

Tästä kaverista löydät kokoelmia, kun laitat Youtubeen hakusanaksi "niilo22".

kriittinen_ajattelija

https://www.youtube.com/channel/UCkp3R9JUcg2xjoP8N9qKrEQ
Itse seuraan tämän mustan jenkin vlogia, todella mielenkiintoisia mielipiteitä mieheltä aina ajankohtaisista aiheista. Mielenkiintoiseksi tuon vlogin tekee erityisesti se että hän käy säännöllisesti Venäjällä tekemässä bisnestä.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

kriittinen_ajattelija

http://www.starktruthradio.com/

Vähän ohi aiheen, mutta tuolla on mielenkiintoisia haastatteluja monista aiheista jotka varmasti kiinnostaa hommalaisia. Tuolla ei "poliittinen korrektius" ole valttia.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

sivullinen.

Suomalaiset vlogaajat ovat perustaneet jonkinlaisen verkoston -- Splay Suomen --, joka ainakin aluksi näyttää esittelevän suomalaisia vloggaajia ja mainostavan Kotipizzaa.

Suomen vloggauksen nousu on kuitenkin taittunut. Se kasvoi viime vuoden aikana pienen piirin puuhastelusta hurjan isoksi ilmiöksi. Ne jotka pääsivät pinnalle ovat tulleet tunnetuiksi ja oppineet taidon niin hyvin, ettei uusilla tulokkailla enää ole helppo päästä esiin. Silti "aikuismaisempaa" asiaa ei vielä näy. Tuleeko sitä koskaan, ja jos tulee koska?

ArmoaIsille: Elossa ft.Aaron vs Brain Blasterz
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Sunt Lacrimae

Onko noita muitakin kuin teini-ikäisten tyttöjen huomionhakua ja pseudoajattelua sekä tiettyjen jo käveleviksi Internet-meemeiksi muodostuneiden elämäntapataiteilijoiden hengentuotokset?

Mutta Pasi Viheraho on kyllä äijä. Jotenkin on pakko arvostaa vaikka järjellä ajateltuna ukon jutuissa ei ole mitään järkeä. :D
Play stupid games, win stupid prizes.

Vaeltaja

Quote from: Sunt Lacrimae on 07.07.2014, 20:54:42
Onko noita muitakin kuin teini-ikäisten tyttöjen huomionhakua ja pseudoajattelua sekä tiettyjen jo käveleviksi Internet-meemeiksi muodostuneiden elämäntapataiteilijoiden hengentuotokset?

Ei tunnu muunlaisia pahemmin olevan, mitä itse olen tätä suomen vlogikulttuuria seurannut. Nuorten ja lasten suosimaa puuhaa pitkälti ja ikävä kyllä suomen nuoriso on saanut kokea tässä vlogailussakin erään rikastuttajan tekemää kiusaa. Tämä venäjältä kotoisin oleva nuorimies harrastaa mm. aloittelevien lapsivlogaajien mollaamista. Tyyppi sai vasta hiljaittain paskaa niskaansa muutamilta muilta aikuisilta vlogaajilta, mutta ehti melko pitkään harjoittaa tätä lapsien kiusaamista. Nyttemmin poistanut ne kiusaamisvideot, mutta ei osoita mitään katumusta toiminnastaan  :facepalm:

Tässä yksi fiksun oloinen vlogaaja, joka puuttui tähän toimintaan:

https://www.youtube.com/watch?v=8rnFbaWzDTk&list=UUadMkxHtSfResnAiTGBrcSg

https://www.youtube.com/watch?v=1jOWIRjVMls&list=UUadMkxHtSfResnAiTGBrcSg

sivullinen.

YouTubeen ladataan 300 tuntia videoa joka minuutti – nuori naistubettaja nousi jo Suomen vaikutusvaltaisimpien listalle

[...]

Kauppalehti Optio selvitti vastikään kysymällä eri alojen asiantuntijoilta, ketkä ovat Suomen vaikutusvaltaisimmat henkilöt. TOP100 lista henkilöistä jakaantuu kymmeneen vallan kategoriaan: talous, startup, kulttuuri, aktivistit, urheilu, mielipidevaikuttajat, viihde, trendsetterit, tiede ja politiikka.

TOP100 listan ylivoimaisesti nuorin vaikuttaja on Justin Bieberin ikäinen 21-vuotias tubettaja Miisa Rotola-Pukkila. Keuruulta kotoisin oleva tubettaja mmiisas löytyy viihdevaikuttajien sarjasta. Sieltä löytyvät toimittaja Tuomas Enbuske, näyttelijä-kirjailija Antti Holma, Ylen julkaisupäällikkö Risto Kuulasmaa, tuotantoyhtiön johtaja Roope Lehtinen, radiojuontaja Jaajo Linnonmaa, MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund, Gimmeyawalletin toimitusjohtaja Elise Pietarila, elokuvatuottaja Markus Selin ja poptähti Jare Tiihonen eli Cheek.

Option perusteluissa todetaan, että jos median tulevaisuus on nuorten mielipidevaikuttajien, kannattaa painaa mieleen Mmiisasin nimi. Tilaajia YouTubessa 225 000, videoita katsottu 30 miljoonaa kertaa, seuraajia Twitterissä noin 28 000. Uuden sukupolven tulkki, jolle yleisön tavoittamiseen riittää pelkkä älypuhelin.

http://yle.fi/uutiset/youtubeen_ladataan_300_tuntia_videoa_joka_minuutti__nuori_naistubettaja_nousi_jo_suomen_vaikutusvaltaisimpien_listalle/8617660

sivullinen.

Teemu Torssosen Teemu-TV vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kannattaa tutustua.

Omaan makuuni se vaikuttaa kuitenkin liian asialliseen keskusteluun pyrkivältä, vaikka sitä ei loppujen lopuksi ole; minä en enää poliittisesti korrektiin mitään sanomattomaan asialinjaan usko. Stefan Molyneux on esimerkiksi paljon elävämpi ja hän jopa tuo paremmin tilastoja, loogisia päätelmiä ja uusia tietoja esiin. Sitä olisin kaivannut. Jostain syystä erityisesti persut jostain syystä kuvittelevat hesarin ja A-Studion olevan täydellisiä toiminnassaan, ja siten "arvostettuja" tyyliltään. Tuntuu olevan vaikeata katsoa ulos omista tottumuksista ja nähdä, ettei se, mihin on itse tottunut muualla, ole toimiva toisaalla.

Timo Soinin youtube kanava yritti myös pärjätä poliittisesti korrektilla asialinjalla -- ja epäonnistui täysin --. Siten en valitettavasti usko Teemu-TV:n menestykseen. Hänen olisi pitänyt alusta alkaen lähteä apinoimaan menestyviä asiaapuhuvia verkkovaikuttajia, kuten Molyneuxia tai Alex Jonesia, tai sitten suomalaisia tubettajia, kuten mmiisasia, eikä Ylen televisiokeskustelumallia. Joten ei voittoa; jäämme yhä odottamaan läpimurtajaa. Toistaiseksi Jari Leino Show on ollut onnistunein suomalaisyritelmä alalla. Jos se vain olisi jatkunut hieman kauemmin eli alkanut hieman aiemmin. Mutta niin käynyt, ja tyhjiö on olemassa, ja se odottaa täyttäjäänsä. Kertokaa kokeilijoista. Kyllä me vielä voittaja tullaan löytämään.

Riukulehto

"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014