News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-06-11 VU: Olli Immonen: "Maahanmuuttajat ovat epäsiistejä"

Started by Iloveallpeople, 11.06.2013, 16:40:00

Previous topic - Next topic

Sepeteus Hiihtäjä

Quote from: Sepeteus Hiihtäjä on 12.06.2013, 09:26:45
Quote from: Katarina.R on 11.06.2013, 21:25:47
Ruotsiksi on sanonta että tala är silver, tiga är guld ja ehkä Immonen olisi voinut soveltaa sitä. Suurin osa maapallon ihmisistä elää kehitysmaissa missä ei ole roska-auto hakemassa roskat joka viikko kuten me kultalusikassa syntyneet ovat tottuneet. Jos sitten menee vähäosaisten, spugien jne kansoittamaan lähiöön niin ehkä jotain yhtymäkohtia voi löytyä.

Kappas arvoisa Katarina.R syyllistyi törkeään rasismiin. Tuossa kyseessä olevassa jutussahan puhutaan Helsingistä ja itä-keskuksesta, joka on lähes täysin monikulttuurinen, eli erittäin suuri osa asukkaista on ulkomaalaistaustaisia. Tuossa Katarinan kommentissa selkeästi yhdistetään "spurgut" ja maahanmuuttajat samaan porukkaan, joka on luontoa ja paikkoja likaavaa ja tuhoavaa.
Nyt olisi Katarinan aika pyytää julkisesti anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa meille "tois uskoisille" ja irtisanoutua törkeästä rasistisesta kirjoittelustaan.
Minusta on hyvin harmillista, että täällä suomessa tuollaisia kirjoituksia saa kirjoittaa ilman seuraamuksia. Voin vain kuvitella, että miltä vaikkapa islaminuskoisista itä-helsingin asukkaista tuntuu, kun netissä Katarina.R kirjoittelee ja solvaa törkeästi muslimeja ja yhdistää muslimit ja "alkoholin väärinkäyttäjät" toisiinsa. Vähäosaiset pienipalkkalaisetkaan eivät varmastikaan ole tyytyväisiä, että Katarina syyttää heitä asuinalueensa roskaamisesta ja likaisuudesta.
Jään odottamaan julkista anteeksi pyyntöä nimimerkki Katarina.R!

arvoisa nimimerkki Katarina.R: odotan edelleen julkista anteeksipyyntöä törkeästä rasistisesta kirjoittelustasi, joka koski itä-helsingin maahanmuuttoväestöä ja vähäosaisia.
tiedän, että olet lukenut aikaisemman anteeksipyyntö vaatimukseni ja nyt vielä toistan sen.
Me jäämme odottamaan julkista anteeksipyyntöä sinulta Katarina.R!
"Käteen sattuu, polttaa."
"Korostan, että se johtuu vain siitä, että kätesi on nuotiossa. Ei siis mitään syytä huoleen eikä toimenpiteisiin. Sanot vain napakasti, että ei saa polttaa."

Topi Junkkari

Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:02:14
Mielenkiintoista .... Täällä siis islamistisia kulttuurikeskuksia ja kauppoja. Voitko kertoa mistä kulttuurikeskuksesta/kaupoista on kyse ja millä tavalla tuo islamismi ilmenee?

Leso jo antoikin paremman ohjeen, mutta väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole nyt paikkakunnalla, enkä aio muutamaan viikkoon ollakaan. Käytin vahingossa täällä-sanaa (en minäkään ole immuuni englannin kielen vaikutukselle), kun tarkoitin, että siellä on niitä paikkoja.

Lukekaa nyt vaikka ensin se Helsingin Uutisten juttu ja lähettäkää sen jälkeen iskuryhmä havainnoimaan Puhosta vaikkapa perjantaina eli ylihuomenna.

Ylätasanteella on muun muassa epäilyttävän oloinen "Islam Kültür Merkezi", jonka minua kielitaitoisemmat osaavat suomentaa kulttuurikeskukseksi, sekä useita kauppoja, joista ei oikein saa selvää, mitä ne myyvät, koska mikään ulkopuolelle näkyvä teksti ei ole suomeksi, vaan jollakin "al-waabaal qaalaam xaalaam uubalaa wuubalaa" -kielellä. Tunnusmerkkistä tuon kielen kirjoitusasulle on runsas pitkien vokaalien sekä q-, w- ja x-kirjainten käyttö. Veikkaan, että kyse on somalin kielestä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Leso

Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21
Quote from: Leso on 12.06.2013, 16:11:04
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:02:14
Quote from: Topi Junkkari on 12.06.2013, 13:28:03

Puhos = Puotinharjun vanha ostari, betonirumilus, joka oli jo täysin kuolemassa, kunnes sen ränsistyneitä liiketiloja on viime vuosien aikana kiihtyvällä tahdilla muutettu moskeijoiksi, islamistisiksi kulttuurikeskuksiksi, islamistisia tuotteita myyviksi kaupoiksi jne. Täällä on ainakin kaksi paikkaa, jotka ansaitsevat nimen räkäkaljala, ja yksi vähän parempi kaljala. Terassikuva Ollista puolitutun paikallisen miehen kanssa näyttäisi olevan siitä vähän paremmasta.

Mielenkiintoista .... Täällä siis islamistisia kulttuurikeskuksia ja kauppoja. Voitko kertoa mistä kulttuurikeskuksesta/kaupoista on kyse ja millä tavalla tuo islamismi ilmenee?

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista. Olen kyllä käynyt siellä muistaakseni talvella enkä huomannut mitään poliittista toimintaa siellä.

O-ou. Pitäiskö teidän kuulkaa kerrankin tehdä jotain ihan itse ja mennä paikan päälle toteamaan?

O-ou. Tässä lainauksessa (boldaamani) Katarina.Rinki laittaa sanoja minun suuhuni, ja sanojen toisten suuhun laittaminen onkin ensisijaisesti tämän ketjun aihe, vaiko eikö?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

nuiv-or

Quote from: AuggieWren on 12.06.2013, 11:09:43Jos kaikki Tallinnanaukion räkäkaljalat korvaisi vaikka jopa halal-lihakaupoilla, siistiytyisi fiilis huomattavasti.

Tähän tyyliin,
QuoteDutch anxiety over 'Sharia triangle' police no-go area in The Hague

Area two kilometres from city centre has become 'orthodox Muslim territory' largely ignored by authorities


There have been calls for an urgent debate in the Dutch parliament about the integration of Muslim immigrants amid claims that one area of The Hague, known locally as "the Sharia triangle", is being run by a form of unofficial Sharia police.

The claims relate to the district of Schilderswijk, about two kilometres from the city centre, where an almost entirely Muslim population of some 5,000 people surrounds the El Islam mosque, fuelling criticism that the government has failed to ensure a proper ethnic mix in schools and local housing. One recent investigation, in which local people were extensively interviewed, concluded that Schilderswijk had become "orthodox Muslim territory" which was now largely ignored by the city authorities, by politicians and even by the police, on the grounds that it had become self-regulating.

The investigation found that orthodox Muslims had become so dominant that they were dictating what people in the neighbourhood wore and how they behaved.

"The norms of the majority are beginning to take over," it said.

In the case of women, dress was a particular issue. One woman told how her daughter had been approached and told her short skirt was inappropriate, while her son had been called a "kaffir" – a racist term formerly used in colonial South Africa to refer to a black person – for smoking.

A youth who had previously been involved in local gangs said that criminality had dropped off, not because of the police, but because he and his friends were "afraid of the wrath of Allah".

Another man said he felt he was gradually being driven out of his home because he had a dog, and many traditional Muslims tended not to keep or favour dogs.
A veiled Muslim woman, however, defended Islamic practices, and said dressing modestly would "do the locals good". She pointed out that women in the Dutch ultra-conservative, largely Protestant, Bible Belt also wore long dresses, and that shops there were closed on Sunday – as many in Schilderswijk were on Fridays.

Local police chief Michel de Roos said: "We have no indications there is a form of Sharia police here. That is not to say it does not happen, but we are unaware of it."

Last Tuesday, social affairs minister Lodewijk Asscher and right-wing Freedom Party leader Geert Wilders paid separate visits to the area, and are to report to parliament.


http://www.irishtimes.com/news/world/europe/dutch-anxiety-over-sharia-triangle-police-no-go-area-in-the-hague-1.1404541

JT

Quote from: Leso on 12.06.2013, 16:11:04
Pitäiskö teidän kuulkaa kerrankin tehdä jotain ihan itse ja mennä paikan päälle toteamaan?

Tuo on hyvä idea. Kannattaa tosiaankin mennä toteamaan ne asiat ihan itse. Ei niitä muuten välttämättä usko. Esimerkiksi monikulttuurille asuinpaikkansa takia altistuneiden paikallisten nuivuuden jyrkkyys on aina yhtä hämmentävää kuulla suoraan hevosen suusta (vaikka olisi itsekin saanut multikultista osansa). Jututtakaa suomalaista kantaväestöä - se kannattaa!

Kohtaamisteoria toimii täsmälleen päinvastaisella tavalla kuin suvikset väittävät.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Lahti-Saloranta

Quote from: Olli Immonen on 11.06.2013, 22:31:59
Tutkari:
QuoteToimittaja Ilkka Luukkonen on kirjoittanut ja julkaissut yleisön saataville tekstin "Maahanmuuttajat ovat epäsiistejä", jonka on yrittänyt laittaa toisen henkilön nimiin harhauttaakseen tuottamansa tekstin lukijoita. Hän ei siis ole kopioinut jonkun toisen kirjoittamaa, vaan ihan omin pikku sorminsa kirjoittanut kyseisen tekstin ja saattanut yleisön luettavaksi, vaikka antaa muuta ymmärtää.
Rikoslaki 11 luku 10§ sanoo: "Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammaisuuden perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."
Kiistatonta on, että Luukkonen on asettanut yleisön nähtäville sekä levittänyt tiedon, mielipiteen tai muun viestin. Teksti on hänen itsensä tuottama.
Kiistatonta on, että väite "ryhmän X edustajat ovat epäsiistejä" on panettelevaa ja solvaavaa.
Ollin olisi kannattanut mainita tuosta fontista. Jussin kiihotukirjoituksessahan pidettiin raskauttavana sitä että kiihottava kohta oli esitetty lihavoidulla fontilla. Tässä kiihotuskirjoituksessa on menetelty vielä törkeämmin. Kiihottava kohta oli esitetty lihavoinnin lisäksi vielä suurennetulla fontilla.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

guest8788

www.hs.fi/m/ulkomaat/Tarpeetonta+matkustamista+syytä+välttää/a1371086314313

Ville Similän tämänpäiväinen uutisharhaa ja riskimatkailua käsittelevä kolumni päättyy Immos-piikkiin:

"Kun kaikki outo pelottaa, voi käydä niin kuin perussuomalaisten kansanedustajalla Olli Immosella. Hän teki blogissaan suuren numeron siitä, että matkusti metrolla Itäkeskukseen."

Maalaispoika kaupungissa -teemasta riittänee naurunaihetta vielä pitkään.

nuiv-or

Quote from: MrFinland on 13.06.2013, 12:52:30
"Kun kaikki outo pelottaa, voi käydä niin kuin perussuomalaisten kansanedustajalla Olli Immosella. Hän teki blogissaan suuren numeron siitä, että matkusti metrolla Itäkeskukseen."

Maalaispoika kaupungissa -teemasta riittänee naurunaihetta vielä pitkään.

On kyllä niin naurettava "argumentti", ettei voi kuin hämmästellä, että miten nuo edes kehtaavat. Ilmeisesti eivät ole itsetietoisia.

Muuten, se olis vitosen: sä et tuu tänne hesarilinkkies kaa verenpaineen nostamisaikeissa! Alvin saat anteeksi, sillä linkkisi oli rikki.

ämpee

Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: qåaäzm on 13.06.2013, 13:24:06

Tarkoitatte siis kaikkia itäkeskuslaisia? Maahanmuuttajilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä? Ei ainakaan ei-maahanmuuttajia enemmin?

Ja palstan jo tutuksi käyneeseen tyyliin...tällä ei ole mitään tekemistä uskonnon/kulttuurin/ehkä geenien/taustaisuuden kanssa !!1!
Ja tottakai, tällä kaikella tarkoitetaan ihan kaikkia, jopa länsikeskulaisia !
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

normi

Quote from: qåaäzm on 13.06.2013, 13:24:06Eikö todellakaan mielessänne käynyt, että sanomanne voidaan helposti käsittää väärin?
Pitääkö PS:n kansanedustajien aina miettiä, että kuinka suvismokuttajat mahdollisesti asian aktiivisesti käsittävät ja levittävät käsityksensä eteenpäin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että suvismokujen puheita ja kirjoituksia ei pidä edes seurata kuin sen verran, että tällaiset karkeimmat vääristelyt huomioidaan.

Dialogi näissä asioissa vihollisten eli suvismokupunavihreiden kanssa on aivan turhaa. Kannattaa vain jatkaa omalla linjalla ja omien ajatusten esiintuomista. Suvismokutoimittajat pyrkivät vain vesittämään ja sekoittamaan sanomaa. Ei ole syytä edes antautua debattiin, koska he eivät ole sanoman kohde, he ovat jo valinneet kenen rintamassa seisovat. Olli, jatka vaan omaa linjaasi äläkä liikaa mieti mitä suvismokut puhuvat. ;)
Impossible situations can become possible miracles

Katarina.R

Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?
Puhdas sielu: "Ovat vieneet jo naiset, työpaikat, sosiaaliavun, kunnan asunnot. Nyt ne haluavat partionkin. Mitä seuraavaksi?"
Asta Tuominen: "Jos niihin (Katarina.R:n viesteihin) ei vastata, satunnaiselle foorumilukijalle jää mielikuva, ettei niihin osattu vastata ja että hän oli oikeassa."

normi

Impossible situations can become possible miracles

nuiv-or

Quote from: qåaäzm on 13.06.2013, 13:24:06
Quote.. Ollessani valiokuntamatkalla Vietnamissa Kaakkois-Aasiassa kiinnitin erityistä huomiota maan huonosti hoidettuun asuinympäristöön ja infrastruktuurin kehittymättömyyteen. Kävellessäni pitkin Itäkeskuksen katuja en voinut välttyä déjà vu -kokemukselta. Ihmiset, jotka aidosti välittävät ympäristöstään ja tuntevat kiintymystä sitä kohtaan, ovat myös yleensä valmiita huolehtimaan alueensa siisteydestä. Itäkeskuksen ilmapiiristä huokuikin eräänlainen juurettomuus eli tunne siitä, etteivät kaikki ihmiset selvästikään enää tunteneet siellä oloansa kotoisaksi. ...

Tuossahan aivan selvästi sanotaan, että teistä tuntuu siltä että itäkeskuslaiset eivät välitä ympäristöstään, eivät tunne kiintymystä sitä kohtaan, ja eivät ole valmiita huolehtimaan sen siisteydestä. Eli ovat mm. epäsiistejä.

Eikä sanota. Teillä lienee vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa.

Tarkoitatte siis kaikkia itäkeskuslaisia? Maahanmuuttajilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä? Ei ainakaan ei-maahanmuuttajia enemmin?[/quote]

Mitä tällä on asian kanssa tekemistä?


Quote from: qåaäzm on 13.06.2013, 13:24:06
On yleisesti tiedossa että Itäkeskuksessa asuu paljon maahanmuuttajia. Eikö todellakaan mielessänne käynyt, että sanomanne voidaan helposti käsittää väärin?

Kenen yleisessä tiedossa? Kaikki, joiden kanssa olen väitellyt, ovat sanoneet, ettei siellä ole paljoa maahanmuuttajia, ja että paikka on erittäin viihtyisä

Paikan nimi on muuten Itis, ei Itäkeskus.


Pelkästään asiasta mainitseminen on kiihottamista kansanryhmää vastaan:
https://www.facebook.com/jlokka/posts/481901968511338

Irma Hautala Junes Lokka, epäilty rikos: kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Tuuppa Junes ulos sieltä tunkkasesta tynnyristä vähän avarampaan maailmaan haukkaamaan raitista ilmaa ja kasvamaan ihmiseksi.


QuoteIrma Hautala Junes kirjoitti:

"Kiertueen kohokohta voisi olla Lidlin myymälä, jossa näkee paljastavimmillaan myös sen, kuinka kehitysmaista tänne siirtämämme _e_l_ä_t_i_t_ ottavat kulutuksesta kaiken irti kulutuksen itsensä vuoksi (ja jossa _k_a_s_s_a_t_k_i_n_ ovat _m_a_m_u_j_a_). Lopuksi siirtyisimme Puotinharjun vanhan ostoskeskuksen puolelle, jossa _s_o_m_a_l_i_p_r_o_s_e_n_t_t_i_ on noin 75 %".
---
"Alan miehenä" varmaan tiedät, että somalit ovat romaanien eli "mustalaisten" jälkeen toiseksi syrjityin väestöryhmä Suomessa.

Syrjintä on (vähän niin kuin koulukiusaaminen) vakava ja usein näkymätön yhteiskunnallinen ongelma.

Kun ruvetaan määrittelemään syrjittäviä väestöryhmiä uskonnon, ihonvärin, syntyperän, seksuaalisen suuntautumisen jne. perusteella, kuten jotkut Suomessa määrittelevät mm. somalit tai venäläiset tai homot ja kuten Saksan natsihallinto määritteli 1930-1940 -luvuilla juutalaiset, romanit, slaavilaiset, homot, vammaiset jne. yhteiskunnasta eristettäviksi ja lopulta tuhottaviksi, liikutaan vaarallisilla vesillä.

Mitä järkeä on lietsoa sokeaa muukalaisvihaa vailla kokonaisvaltaista yhteiskunnallis-analyyttista näkemystä, ja tehdä etnisisistä ym. vähemmistösyhmistä syntipukkeja poliittisten päättäjien virheellisen talouspolitiikan aiheuttamiin yhteiskunnallisiin ongelmiin? Kuten sanottu, kyseessä ei ole uusi ilmiö vaan synkkä vaihe Euroopan poliittisessa historiassa.

Syntipukkiteoria maahanmuuttopoliittisessa keskustelussa on monimutkaisten yhteiskunnallisten ongelmien arvotonta populistista yksinkertaistamista ja vastuutonta yhteiskunnallisen keskustelun harhaanjohtamista, mikä synnyttää vain uusia ja vielä vaikeampia ongelmia.

Historia on osoittanut, että seuraukset voivat olla ennalta arvaamattomia sekä kansakunnalle, ja jopa maailman mittakaavassa tuhoisia.


Mikko Anttilainen Missäs Junes itse asuu? Kertoisitko miten maahanmuutto siellä näkyy? Entä onko se jollain tavoin heikentänyt kotiympäristösi viihtyvyyttä?


QuoteJoni Pelkonen Heh, Lokan kannattaa kysyä vaikka oululaiselta persukansanedustaja Olli Immoselta miltä siellä Itäkeskuksessa näyttää. Immonenkin kerkisi useamman vuoden kauhistella itäkeskuksen oloja ilman että oli kertaakaan vieraillut koko paikassa

http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/Vieras+mies+kaupungissa/1135266943719

QuoteJoni Pelkonen Yleensä on tapana esittää mielipiteitä paikoista ja asioista jotka tuntee. Oletko muuten koskaan vieraillut Itäkeskuksessa. Et ainakaan ihan äskettäin sillä paikan nimi muuttui jo viime vuonna Itikseksi


Myös eräässä Kansan Uutisten tähtiblogaajan plokissa on kerrottu, ettei Itiksessä ole paljon ulkomaalaisia. Plokiin on kerätty kuvia, jotka todistavat koko keskustelun eurabia-hörhöilyksi. Tässä esimerkiksi kuva Itiksen Lidlistä:

ämpee

Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Mistä tuollainen kysymys ?
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

nuiv-or

Quote from: ämpee on 13.06.2013, 14:02:12
Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Mistä tuollainen kysymys ?

Kahvi tuli Wieniin turkkilaisten mukana?

Siili

Quote from: qåaäzm on 13.06.2013, 13:24:06
Eikö todellakaan mielessänne käynyt, että sanomanne voidaan helposti käsittää väärin?

Väärinkäsitykset ovat inhimillisiä.  Jos reportteri olisi kirjoittanut, että Immosen mielestä maahanmuuttajat ovat epäsiistejä, juttu olisi mennyt väärinkäsityksen ja ehkä reportterin asenteellisuuden piikkiin.

Väittäminen otsikkotasolla, että toinen on sanonut sanatarkasti jotain, on aivan toinen juttu.  Lainausmerkit kun indikoivat suoraa sitaattia.  Ehkäpä kyseessä on sitten väärinkäsittävä, asenteellinen ja epäpätevä reportteri.


ämpee

Quote from: Junes Lokka on 13.06.2013, 14:03:14
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 14:02:12
Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Mistä tuollainen kysymys ?

Kahvi tuli Wieniin turkkilaisten mukana?

Croisantit muistaakseni olivat turkkilaisten innoittamia...
Eli jotain perää arvelussasi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Siili

Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Onko toimittajaryhmän pieksäminen moskeijan edustalla merkki islamismista?  Vai ainoastaan monikulttuurisuudesta?

ämpee

Quote from: Siili on 13.06.2013, 14:08:19
Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Onko toimittajaryhmän pieksäminen moskeijan edustalla merkki islamismista?  Vai ainoastaan monikulttuurisuudesta?

Vai vuorovaikutteisesta mediasta ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Katarina.R

Quote from: Siili on 13.06.2013, 14:08:19
Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Onko toimittajaryhmän pieksäminen moskeijan edustalla merkki islamismista?  Vai ainoastaan monikulttuurisuudesta?

Riippuu siitä onko tekijät islamisteja vai ei ...  :roll:
Puhdas sielu: "Ovat vieneet jo naiset, työpaikat, sosiaaliavun, kunnan asunnot. Nyt ne haluavat partionkin. Mitä seuraavaksi?"
Asta Tuominen: "Jos niihin (Katarina.R:n viesteihin) ei vastata, satunnaiselle foorumilukijalle jää mielikuva, ettei niihin osattu vastata ja että hän oli oikeassa."

hattiwatti

Quote from: JT on 12.06.2013, 10:10:52
Quote from: Elcric12 on 11.06.2013, 19:32:07
QuoteOllessani valiokuntamatkalla Vietnamissa Kaakkois-Aasiassa kiinnitin erityistä huomiota maan huonosti hoidettuun asuinympäristöön ja infrastruktuurin kehittymättömyyteen. Kävellessäni pitkin Itäkeskuksen katuja en voinut välttyä déjà vu -kokemukselta. Ihmiset, jotka aidosti välittävät ympäristöstään ja tuntevat kiintymystä sitä kohtaan, ovat myös yleensä valmiita huolehtimaan alueensa siisteydestä. Itäkeskuksen ilmapiiristä huokuikin eräänlainen juurettomuus eli tunne siitä, etteivät kaikki ihmiset selvästikään enää tunteneet siellä oloansa kotoisaksi.

Eipä nuo silti taida (asuinympäristön hoito, infrastruktuurin kehittäminen ja alueen siisteys) Suomessa olla asukkaiden itsensä vastuualuetta.

Kehitysmaissa perusinfra on usein siirtomaavaltojen pystyttämää. Esimerkiksi Pakistanissa ei ehkä olisi vieläkään viemäreitä, rautateitä tai vesijohtoja ilman brittien imperiumia, joka ne kyseiselle alueelle aikoinaan pystytti. Infran ylläpitoon ei noissa maissa juuri satsata ja usein toimivatkin systeemit rapistuvat ilman länsimaiden (ja esimerkiksi YK:n) jatkuvaa apua.

Toisaalta siirtomaavaltojen aikana myös elintärkeää infraa tuhoutui valtavasti koska sen pyörittäminen perustui sellaisiin vallankäytön rakenteisiin jotka eivät sopineet yhteen sellaisten valtarakenteiden kanssa jota kolonialismi loi.

Toisin sanoen; ennen kuninkaan jotka hallitsivat suuria maa - alueita ja toimivat kansansa parhaaksi verovaroin loivat yleishyödyllistä infraa. Kolonaliastit sen sijaan loivat ns. itselleen uskollisen suurmaaomistaja-systeemin hajota-ja-hallitse periaatteella jotka välittivät vain omista tiluksistaan, vähentääkseen potentiaalisesti kapinallisten kuninkaiden valtaa.

Keskeinen mainitsemisen arvoinen juttu on vedenkeräily infra, jollaisia on ollut kaikissa kuivissa maissa, esim. Etelä-Intiassa lukemattomia toisiinsa linkitettyjä tekojärviä jotka sadekautena toimivat myös tulvapuskurina. Alueellahan sinällään vuositasolla sataa paljon tiettyyn aikaan tulviksi saakka, mutta aurinko paahtaa sitten taas maaston kuivaksi. Maanviljelys kuitenkin voi olla erittäin tuottoisaa jos vain vettä piisaa. Systeemi tuhottiin miltei kokonaan sellaisten valtarakenteiden muutosten kautta jotka kolonialistit loivat. Kun kyse on laajojen maapinta-aluieden kollektiivisista järjestelmistä, kuten valtavan laajasta tekojärvien ja kanaalien verkostosta ainoastaan koko maa-alueen kollektiivinen hallitsija voi systeemiä pyörittää sillä yhdenkin osion laiminlyönti romahduttaisi koko systeemin. Tuho muuttui totaaliseksi kun tulivat käyttöön syväporapumput ja kilpailuun perustuva markkinatalouskapitalismi. Tämä systeemi taas palkitsee siitä kuka kollektiivisia resursseja käyttää ahnaimmin, eikä rankaise niiden liikakäytöstä sillä naapureillahan on sama ongelma myös, eikä palkitse pohjaveden tuottamisesta sadeveden keräilyjärjestelmin sillä kilpailevat naapurithan hyötyisivät myös. Lisäksi rikkaat ovat ostelleen jäljellä olevia tekojärviä kalastuslammiksi pyhän yksityisomistuksen nimissä, mikä tuhoaa mahdollisuudet laajemman järviverkoston koordinointiin. Lopputulemana pohjaveden pinta on vajonnut niin syvälle että sen pumppaaminen syö valtavasti sähköä jota ei riitä teollisuudelle, tai edes valaistukseen kokopäiväisesti ja paikallishallinto on pakotettu antamaan sitä maanviljelijöille ilmaiseksi koska ruoantuotanto romahtaisi muuten. Tämä on erinomainen rautalankavääntö siitä mikä libertarismissa mättää niin paljon. On tutkittu että keskiajalla alueelta saatiin suurempia riisisatoja kuin modernina nykyaikana em. syistä! Kaikki viljely aurinkoisissa maissa perustuu vain kasteluveden saatavuuteen ja taistelut jokien vesistä tulee tulevaisuudessa olemaan merkittävä sotien syy. 

Vaikka massiivisen muinaisen vedenkeräilyjärjestelmän uudelleenrakennus on ylivoimainen vaikka traktorit ja kuormurit ovat käytössä... on ainakin otettu alueella käyttöön sääntö jotta jokaisessa talossa pitää olla jonkinlainen pienehkö sadeveden keräys jotta edes lähikaivoa voi ladata. Lakia alettiin jopa noudattaa kun siihen tehtiin lisäys sähköjen katkaisusta joka talolta joka ei asiaan suostu. Nyttemmin tällä säädöksellä on onnistuttu säästämään valtavasti muutoin veden pumppaamiseen (vaikkapa puolen kilometrin syvyydestä!) kuluvaa energiaa. Katastrofin edessä yksilönvapaus on vaan pakko uhrata kollektiiviselle edulle.

Ja nämä EIVÄT ole kehitysmaiden ongelmia, myös USAssa jossa pahasti päässyt valloilleen talousliberalismi rikkaiden lobbausvarojen ansiosta, ongelma on ihan sama; julkishyödykkeistä ei voida pitää huolta. Puolet vesiputkista on hajoamassa, ja arvokkaan makean veden tuhlaus on kuivissa osavaltioissa massiviista kun putket vuotavat. Kuitenkaan niitä ei voida korjata valtion toimesta koska vaatisi verorahoja jota teaparty ja republikaanit eivät hyväksy. Ketään yksityistä taas ei kiinnosta hoitaa julkista omaisuutta jossa omilla varoilla tehdyt investoinnit tuottaisivat kollektiivista hyötyä eli hyöty valuisi muiden taskuihin, jotka maanviljelyssä ovat toki kilpailijoita. Atlantan kaupunki jouduttaneen purkamaan asteittaan kun 5 miljoonaa asukasta keskellä kuivaa aluetta on vain mahdoton yhtälö. Ja kyse on eräästä maailman vahvimmasta taloudesta.

Tämä aihe muuten liittyy siihen, miksi Suomen pohjavesien yksityistämistä (=halpamyyntiä, kansalta ryöstämistä) kohtaan on alkanut esiintyä kiinnostusta maailmalta.

Sen sijaan katson että kansallismielinen katsantokanta voisi olla ratkaisu julkishyödykkeiden ongelmaan koska tässä ne voidaan julistaa kansallisomaisuudeksi.

Lisäksi Nobelin palkinnon sai Balilla vedenkeräilyjärjestelmiä tutkinut Elinor Ostrom, jonka näkemykset antavat paljon ajatusruokaa myös kansallismielisille.

http://kansankokonaisuus.blogspot.fi/2010/01/rasismi-on-siis-vaarin-ja-uskonto.html
Quote
Markkinatalous tuottaa ns. näkymättömän käden ohjaamana usein lopputuloksia, jotka ovat taloudellisesti tehokkaita. Wikipedia toteaa:

Voidaan osoittaa, että teoriassa vapaat markkinat tuottavat aina Pareto-tehokkaan lopputuloksen. Tulos tunnetaan nimellä ensimmäinen hyvinvointiteoreema (engl. first welfare theorem). Matemaattisen todistuksen esittivät ensimmäisenä Kenneth Arrow ja Gerard Debreu. Tosin todistuksessa tarvitaan hyvin rajoittavia oletuksia, jonka vuoksi tulos ei välttämättä kuvaa talouden toimintaa käytännössä.

On kuitenkin olemassa hyvin määriteltyjä tilanteita - esimerkiksi vangin dilemma, julkishyödykkeen tuottamiseen liiittyvä vapaa-matkustajan ongelma ja yhteismaan ongelma - joissa oletus, että jokainen aktori on omaa utiliteettiaan maksimoiva toimija (Homo Economicus), johtaa tulokseen, joka on tehoton.

Elävän elämän esimerkkejä tällaisista koordinaatio-ongelmista on vaikkapa ryöstökalastus, ilmaston lämpeneminen, kastelujärjestelmien rappio ja aavikoituminen.

Taloustieteen tämän vuoden nobelisti Elinor Ostrom on osoittanut, että yhteismaan ongelmia ja vapaamatkustajan ongelmia kyetään käytännössä kuitenkin usein pitkän kulttuurievoluution myötä syntynein yhteisöllisin keinoin ratkaisemaan. Ongelma on siinä, että kun maailma nopeasti muuttuu perinteiset ratkaisut eivät välttämättä enää toimi tai niiden toiminnalta viedään nopeasti pohja harkitsemattomin toimin - esimerkiksi yksityistämällä tai valtiollistamalla yhteisomistuksessa olevia resursseja.

Human institutions—ways of organizing activities—affect the resilience of the environment. Locally evolved institutional arrangements governed by stable communities and buffered from outside forces have sustained resources successfully for centuries, although they often fail when rapid change occurs. Ideal conditions for governance are increasingly rare. Critical problems, such as transboundary pollution, tropical deforestation, and climate change, are at larger scales and involve nonlocal influences. Promising strategies for addressing these problems include dialogue among interested parties, officials, and scientists; complex, redundant, and layered institutions; a mix of institutional types; and designs that facilitate experimentation, learning, and change.

Ekologi D.S. Wilson on osoittanut, miten uskonnot luovat usein puitteet ratkaista koordinaatio-ongelmia - klassinen esimerkki on Balin vesitemppeli-järjestelmä.

hattiwatti

Quote from: JT on 12.06.2013, 10:10:52
Quote from: Elcric12 on 11.06.2013, 19:32:07
QuoteOllessani valiokuntamatkalla Vietnamissa Kaakkois-Aasiassa kiinnitin erityistä huomiota maan huonosti hoidettuun asuinympäristöön ja infrastruktuurin kehittymättömyyteen. Kävellessäni pitkin Itäkeskuksen katuja en voinut välttyä déjà vu -kokemukselta. Ihmiset, jotka aidosti välittävät ympäristöstään ja tuntevat kiintymystä sitä kohtaan, ovat myös yleensä valmiita huolehtimaan alueensa siisteydestä. Itäkeskuksen ilmapiiristä huokuikin eräänlainen juurettomuus eli tunne siitä, etteivät kaikki ihmiset selvästikään enää tunteneet siellä oloansa kotoisaksi.

Eipä nuo silti taida (asuinympäristön hoito, infrastruktuurin kehittäminen ja alueen siisteys) Suomessa olla asukkaiden itsensä vastuualuetta.

Ghettoutumisessa hyväkuntoinen infra saattaa tuhoutua nopeastikin, tuoreena esimerkkinä vaikkapa Detroitin kaupunki. Tosiasia on sekin, että eri puolilla maailmaa siisteyskäsitys on erilainen. Esimerkiksi Tokiossa ihmiset eivät heitä tupakantumppeja kadulle, kuten vaikkapa Suomessa näkee tehtävän, vaan tokiolaiset käyttävät kiireessäkin kadunvarsien tuhkakuppeja.

Suurkaupungin sisällä siisteyskäsitys saattaa vaihdella suuresti, riippuen siitä ketä milläkin alueella asuu. Esimerkiksi joissain päin NYC:iä suhtpuhtaaksi kaluttujen kananluiden viskominen puiston istutusten joukkoon tai liikeyritysten lattianpesuvesien kippaaminen katuojaan on täysin normaalia touhua. Muutaman korttelin päässä taas vastaava touhu herättäisi yleistä pahennusta niin paljon, ettei sitä siksi näe. Jätän arvattavaksi kummalla esimerkkialueella asuu enimmäkseen eurooppalaistaustaisia, kummalla karibialaisia.

Infrasta vielä se, että ongelma on siinä, kun mamut eivät tiedä mikä taho aiheesta huolehtii. Useinhan kehitysmaissa muut sottaavat jotta köyhälistö saa työtä siivoamisessa. Järjestelmä ei ole taloudellisesti järkevä, mutta se on intuitiivinen tapa huolehtia että kaikilla on jotain työtä paikoissa jossa liikaa ihmisiä ja tapa luoda jonkun sortin yhteiskuntarauha.

Mielenkiintoista on se että saastaisimmat maat ovat sellaisia esimerkiksi korostetun puhtauskäytönnön vuoksi yläluokalla, eli roskiin ei saa koskea joten niitä ei siivota ellei joku asiaa varten luotu sitä tee.

http://kansankokonaisuus.blogspot.fi/2010/01/rasismi-on-siis-vaarin-ja-uskonto.html
Quote
Tamil Nadussa kristilliset uskontokunnat leviävät nopeasti kastittoman väestön keskuudessa. Kristillinen toiminta generoi suuren määrän tehokkaasti hallittuja yhteisöllisiä resursseja. Varsinkin orpokoteja ja kouluja. Hyvinvointiyhteiskunta syntyy kristillisten NGO:iden toiminnan tuloksena Tamil Naduun.

Toisaalta uskonto voi olla myös este ratkaista koordinointi-ongelmia. Intiassa jätähuolto on perinteisesti kastittomien kontolla. Kasti-hindujen ylimielisyys kastittomia kohtaan toisaalta ja rituaalisen puhtauden vaatimus toisaalta johtaa siihen, että kastihindut eivät tunnu välittävän ympäristönsä siisteydestä mitään. Katselimme Tamil Nadussa Tanjavurin asemalla miten vasta siivottu asema muuttui puolessa tunnissa jätekasaksi, kun "länsimaistunut" keskiluokka ei alentunut käyttämään asemalla olevia roskiksia.

Mahatma Gandhi havaitsi ilmiön jo kaksikymmenluvulla. Vieraillessaan erikastisten ihmisten kodeissa Gandhi havaitsi kastittomien kodit siisteimmiksi. Yläkastiset olivat kykenemättämiä käsittelemään edes ulosteitaan - jätöksiä oli pihojen nurkissa tautivaaraa lisäämässä. (Lähde: Mahatma Gandhi, My Experiments with Truth.)

Steve Sailer antaa myös esimerkin siitä, miten ns. rasismi voi usein olla tapa ratkaista yhteismaan ongelma:............

Kastihindujen ohella myös kunniakulttuuri-arabeilla on vastaava puhtauskäytäntö - tosin heiltä puuttuu kasti joka ongelman hoitaisi joten asia voi olla vielä vaikeampi. Kansallismielisille ehdottomasti tutustumisen arvoisen omaelämänkerran kirjoittanut "confessions of economic hit man" John Perkins joka toimi agenttina jonka tarkoitus oli tuhota kehitysmaiden suverenitetti velkaannuttamalla niitä jotta myisivät kansallisomaisuutensa sen jälkeen jenkkiläisille suuryrityksille pilkkahintaan ja alistuisivat IMF saneluun miten talous järjestetään korporaatioiden ehdolle (Kreikka anyone!?! ja Suomikin huomenna!) kertoi miten vaikea projekti oli Saudi-Arabiassa joilla oli kaikkea noin muuten. Mutta Riadissa jätehuolto oli vuohien kontolla "koska kukaan itseään kunnioittava Saudi ei ikinä koskisi roskiin". Jätehuoltojärjestelmien (paketissa myös ulkoa tuotu työvoima) kauppaaminen olikin sitten ensimmäinen älynväläys maan sitomisessa asteittain jenkkikorporaatioiden intresseihin. Koska kunniakulttuuri, ratkaisu oli pakko saada ulkoapäin. Meillä taas vastaava velkaannutus projekti hoituu koska Kataisen komissaarihaaveet.

rapa-nuiv

Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 14:20:01
Quote from: Siili on 13.06.2013, 14:08:19
Quote from: Katarina.R on 13.06.2013, 13:54:52
Quote from: ämpee on 13.06.2013, 13:46:47
Quote from: Katarina.R on 12.06.2013, 16:17:21

Wikipedian mukaan siellä on moskeija ja somalinuorten kahvila. Ei siis mitään viitteitä mistään islamismista.

Tämä toi mieleeni deja vu ilmiön lailla vierailuni Kölnin keskustassa, siellä aivan tuomiokirkon kulmilla, enkä missään huomannut mitään viitteitä mahdollisesta erityiskristillisyydestä...

Onko joku moskeija tai kahvila merkki islamismista?

Onko toimittajaryhmän pieksäminen moskeijan edustalla merkki islamismista?  Vai ainoastaan monikulttuurisuudesta?

Riippuu siitä onko tekijät islamisteja vai ei ...  :roll:

Eli Teidän mielestänne se on merkki ainakin monikulttuurisuudesta.
Jaxuhali !