News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

pako Helsingistä / minne voi muuttaa ?

Started by Eugen235, 30.05.2013, 12:18:10

Previous topic - Next topic

me

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 14:09:56
Quote from: me on 31.05.2013, 13:56:10
Micke90 käyppäs Joensuussa huviksesi tai Tampereella taikka jos oikein innostut niin vaikkapa Oulussa ja tule sitten sanomaan näitkö somaleita. Vaikka pääkaupunkiseutu nyt on se suurinkeskittymä niin kyllä niitä somaleita voi löytyä lähempänä kuin luuletkaan. Kerro toki misäpäin asut niin selvitän miten pitkä matka sinulla olisi lähimpään somali keskittymään. Elleet sitten asu päääkupunkiseudulla.

Äläs Somppu puhu Joensuusta mitään! Minulla on sukulaisia siellä suunnalla ja suku alunperin idästä lähtöisin.  >:(

Sinun ei tarvitse selvittää lähintä somppukeskittymää. Näen niitä Itiksessä päivittäin...  ;D

Ja miksi en puhuisi Joensuusta mitään onko se kaupunki sukusi omistuksessa vai mitä helevettiä sönkötät?

Siili

Quote from: Elemosina on 31.05.2013, 14:10:43
Vaikka joku maahanmuuttajaryhmä olisikin tilastojen valossa ongelmallinen, niin ei se tarkoita sitä etteikö sopeutuneita ja hyvin integroituneitakin kyseisestä joukosta löytyisi.
On hyvä yrittää välttää yleistämistä.

Eiköhän tilastollinen tarkastelu ole nimen omaan "yleistämistä"?  Se ei ole oikea tapa toimia kohdatessa yksilö, mutta esimerkiksi sosiaalisten ongelmien ratkaisuja mietittäessä on pakko myös jaotella ihmisiä ryhmiin. 

Tasapainorealisti

Quote from: me on 31.05.2013, 14:26:07Ja miksi en puhuisi Joensuusta mitään onko se kaupunki sukusi omistuksessa vai mitä helevettiä sönkötät
Micke90 purkaa turhautumistaan Hesan Itiksen somalialaisiin tällä foorumilla sinuun, nimimerkki me. Otan osaa ja koen vastuuni maanmieheni Micke90:n huonosta käytöksestä sinua kohtaan.

Micke90

Quote from: me on 31.05.2013, 14:26:07
Ja miksi en puhuisi Joensuusta mitään onko se kaupunki sukusi omistuksessa vai mitä helevettiä sönkötät?

Oletko edes käynyt siellä? Väität tuntevasi vähän liian monta suomalaista paikkakuntaa, jotta se olisi enää edes uskottavaa. Annas nyt tyhjentävä luettelo paikkakunnista, joissa olet käynyt ja kerro yksityiskohtaisesti, mikä on arviosi paikkakuntien nykytilasta, historiasta ja tulevaisuudesta!  ;D

Quote from: Tasapainorealisti on 31.05.2013, 14:28:35
Micke90 purkaa turhautumistaan Hesan Itiksen somalialaisiin tällä foorumilla sinuun, nimimerkki me. Otan osaa ja koen vastuuni maanmieheni Micke90:n huonosta käytöksestä sinua kohtaan.

Kukapa ei purkaisi. Onhan niitä elostelijoita jokunen eksynyt tällekin palstalle...

Quote from: ankka on 31.05.2013, 14:30:08
Sääli että palstasta annetaan tulla chatti jossa saa heikkomielinen pauhaa.

Ei sinun ole pakko osallistua "chattaamiseen"...

me

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 14:29:58
Quote from: me on 31.05.2013, 14:26:07

Oletko edes käynyt siellä? Väität tuntevasi vähän liian monta suomalaista paikkakuntaa, jotta se olisi enää edes uskottavaa. Annas nyt tyhjentävä luettelo paikkakunnista, joissa olet käynyt ja kerro yksityiskohtaisesti, mikä on arviosi paikkakuntien nykytilasta, historiasta ja tulevaisuudesta!  ;D

Quote from: Tasapainorealisti on 31.05.2013, 14:28:35

Olenko väittänyt käyneeni Joensuussa? Liian monta Suomalaista paikkakuntaa nyt kyllä meni kaveri täysin ohi voitko tarkentaa?

Miksi ihmeessä antaisin luettelon paikkakunnista missä olen käynyt mitä sä edes teet sillä tiedolla?

Kukapa ei purkaisi. Onhan niitä elostelijoita jokunen eksynyt tällekin palstalle...

Ovat somalit taineet pojalle tehdä jotain todella kamalaa kun on noin innoissaan, kun kerrankin pääsee avautumaan, mutta mikäs siinä anna mennä vaan.

Micke90

Quote from: me on 31.05.2013, 14:39:16
Ovat somalit taineet pojalle tehdä jotain todella kamalaa kun on noin innoissaan, kun kerrankin pääsee avautumaan, mutta mikäs siinä anna mennä vaan.

Mikäs nuorempi poju se sieltä huutelee?  ;D

Kun nyt olet täällä innokkaasti esittelemässä paikallistietämystäsi Suomesta oikein Forssaa ja Hämeenlinnaa myöten, niin kerro minulle, oletko edes käynyt näillä paikkakunnilla? Saati asunut?

me

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 14:44:55

Kun nyt olet täällä innokkaasti esittelemässä paikallistietämystäsi Suomesta oikein Forssaa ja Hämeenlinnaa myöten, niin kerro minulle, oletko edes käynyt näillä paikkakunnilla? Saati asunut?
Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 14:44:55

Hahahaha ei voi olla totta mitä tenttaamista. Ihan sama mitä vastaan niin mitä se sua liikuttaa olenko käynyt Forssassa tai Hämeenlinnassa. Ja missä vaiheessa olen esittänyt paikallistietämystä.

Ankka olen kyllä kanssasi samaa mieltä.

Micke90

Luepas vaan aiemmat viestisi, joissa olet kehunut Forssaa mm. mainettaan paremmaksi paikaksi.

Quote from: me on 31.05.2013, 12:21:50
Hei juoni älä ny dissaa Forssaa on mainettaan parempi paikka on niitä huonompiakin nähty. Ja by the way ei Salossakaan mitään kehumista ole :D

Ankalle en vastaa mitään. Ei tuollaista trollaamista jaksa.

me

Kyllä olen käynyt Forssassa eikä se nyt mielestäni niin paha ollut kuin maine antaa ymmärtää. Onko muuta ?

Micke90

Quote from: me on 31.05.2013, 15:03:31
Kyllä olen käynyt Forssassa eikä se nyt mielestäni niin paha ollut kuin maine antaa ymmärtää. Onko muuta ?

Ja Riihimäellä, Hämeenlinnassa, Joensuussa...?

me

No niin lopetahan paskanjauhaminen ja tuo keskusteluun jotain sisältöä tai ole hiljaa. Tietääkseni tässä ketjussa ei kusketella missä kaikkialla olen käynyt. J a vaikka olisin käynytkin tai en niin edelleen mitä hyödyt näistä tiedoista.

Malla

Olen kohdakkoin pakenemassa synnyninkaupungistani Helsingistä. Syy ei ole maahanmuutossa vaan asuntojen hinnoissa. Tarkoitus olisi päästä pikkukaupunkiin, josta on julkisilla noin tunnin matka Helsinkiin (en autoile; matkustaisin stadiin muutaman kerran kuukaudessa, työ on etää). Asunnon pitäisi olla keskustassa, kävelymatkan päässä peruspalveluista. Vinkkejä, suosituksia?

Micke90

Quote from: Malla on 31.05.2013, 15:28:55
Olen kohdakkoin pakenemassa synnyninkaupungistani Helsingistä. Syy ei ole maahanmuutossa vaan asuntojen hinnoissa. Tarkoitus olisi päästä pikkukaupunkiin, josta on julkisilla noin tunnin matka Helsinkiin (en autoile; matkustaisin stadiin muutaman kerran kuukaudessa, työ on etää). Asunnon pitäisi olla keskustassa, kävelymatkan päässä peruspalveluista. Vinkkejä, suosituksia?

Suosittelen koko Uudenmaan alueen tutkimista läpikotaisin. Hieman kauenpaa Helsingistä löytyy kohtuuhintaisia asuntoja (Hyvinkää, Kirkkonummi...)

Jaffasiini

Quote from: Malla on 31.05.2013, 15:28:55
Onhan siinä ratojen varressa montakin. Jos vaan muutaman kerran kuussa tarvii käydä niin johan sitä voisi säästää enemmänkin muuttamalla Viroon. Eikös sieltä ole niitä nopeitakin laivoja ja kaikki yhä halvempaa?

multa tulille

Jäsen Malla, joka kysyi paikkaa, jonne muuttaa  Helsingistä. Matka-aijan ja maantieteellisen etäisyyden sisällä  on Hämeenlinna ja Lahti. Kumpaankin  moottoritie ja rautatie ja tiheä junaliikenne. Kummasakin ihan oikea kaupunkikeskusta ja sen mukaiset palvelut ja ainakin Lahdessa on toimivat asuntomarkkinat  ja  asukasluvultaan suurempi. Käy katsomasas, haastattele tuttuja  ja osta paikallisen valtalehden sunnuntainumero tai katso paikalllisen kiinteistövälittäjän nettisivut niin saat käsityksen tarjonnasta ja hintatasosta. siitä se lähtee ja voi vaikka päättyä onnellisesti. 

Malla

Quote from: Jaffasiini on 31.05.2013, 15:35:53
Onhan siinä ratojen varressa montakin. Jos vaan muutaman kerran kuussa tarvii käydä niin johan sitä voisi säästää enemmänkin muuttamalla Viroon. Eikös sieltä ole niitä nopeitakin laivoja ja kaikki yhä halvempaa?

Ei tarvitse olla radan varressa.
Viro, hmm, kiitos Jaffasiini, mietintämyssyyn. Tallinna on liian iso, ja muualta kertyy liikaa matka(-aikaa).
Lähinnä kyselin kokemuksia. Lohjaa, Loviisaa, Karkkilaa ja Karjaata on suositeltu.

Hämeenlinna ja Lahti ovat liian isoja pikkukaupungeiksi. Olen katsellut nettisivuja ja haastatellut tuttuja :)

Eugen235

Quote from: Embo on 31.05.2013, 09:54:38
Quote from: me on 30.05.2013, 21:43:55
Olen kyllä junakohtauksen kanssa samaa mieltä. Vähän nyt liiotellaan Helsinkin mamutumista. Onhan siellä ja kyllä ne aiheuttavat välillä ongelmia, mutta kun lukee tätä foorumia saa sellaisen kuvan että puoli Helsinkiä olisi mamujen vallassa, ja koko kaupunki olisi jotenkin kaaoksessa. Eihän se nyt niin mene, kyllä Helsinki edelleenkin on asuttava paikka joten älkää nyt luoko hysteeri meininkiä noin paljon.

Ongelma onkin pistekuormituksessa: väärällä tavalla mamuttunut päiväkoti ja koulu (varsinkin jos rehtorina on kukkis), mamuttunut talo, mamuttunut asuinalue, mamuttunut terveyskeskus, jne...

Plus sitten kerjäläiset ja muut, sekä holtiton rahanjako.

Itse muutin pois v. 2008 asuttuani Helsingissä yli 16 vuotta. Vaikka olen läpikotaisin kaupunkiasuja, olen yllätyksekseni kaivannut Helsinkiä paljon vähemmän kuin osasin edes odottaa.

no minne muutit? ja mites työpaikka?

Arkontti

Quote from: Ulkopuolinen on 31.05.2013, 16:11:51Hämeenlinna. Junalla noin tunti. Lähijuna esim. 1:18, Intercity 1:03. Aika kallistahan toi junailu on mutta Hämeenlinna on kaunis kylä ja siellä on ihan kohtuulliset palvelut. Asuntojen hinnatkaan eivät taida olla aivan mielettömiä.
Eikös näistä työmatkajunien kuukausilipuista kuitenkin saa verovähennykset?

Embo

Quote from: Eugen235 on 31.05.2013, 16:17:04
no minne muutit? ja mites työpaikka?

En kerro mihin muutin, mutta työpaikan löysin kyllä.

Eugen235

nurmijärvi vai tuusula?

Kumpi parempi paikka jos 4 henkeä joutuu suhaamaan Hkiin Manskun varrelle 5 x vko.

Ja mun mielestä tällainen forssa - joensuu - hämeenlinna -vänkäys on turhaa. Kuka niistä asti käy Hgissä koulussa ja töissä?

Micke90

Quote from: Eugen235 on 31.05.2013, 16:24:20
nurmijärvi vai tuusula?

Kumpi parempi paikka jos 4 henkeä joutuu suhaamaan Hkiin Manskun varrelle 5 x vko.

Etäisyydet.

multa tulille

eugen235:lle. Tuusulasta tiedän, kun olen kolme vuotta ajellut päivittäin Hyrylään  (= Tuusulaan) , mutta valtavirtaa vastaan, että Helsinkiin päin liikenne puuroutuu aamuisin jo jossan kehä kolmosen kohdalla, syynä on se, että  kun moottoritie loppuu Käpylään niin Mäkelänkatu on miinoitettu liikennevaloilla 50 metrin välein ja se patoaa autot  tehokkaasti ja varmasti. Joku väistöreitti kannattaisi hakea, ettei tarttisi seistä jonossa joka päivä.  Nurmijärvestä en  tiedä, kun en ole ollut.

Jaffasiini

Quote from: Malla on 31.05.2013, 15:55:00

Hämeenlinna ja Lahti ovat liian isoja pikkukaupungeiksi. Olen katsellut nettisivuja ja haastatellut tuttuja :)
Niistä kun katsoo syrjäsen paikan jonkin niin voisi ehkä ollakin kuin pikkukaupunki. (Ei kokemusta mulla kummastakaan.)