News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

pako Helsingistä / minne voi muuttaa ?

Started by Eugen235, 30.05.2013, 12:18:10

Previous topic - Next topic

normi

Quote from: me on 30.05.2013, 21:43:55
Olen kyllä junakohtauksen kanssa samaa mieltä. Vähän nyt liiotellaan Helsinkin mamutumista. Onhan siellä ja kyllä ne aiheuttavat välillä ongelmia, mutta kun lukee tätä foorumia saa sellaisen kuvan että puoli Helsinkiä olisi mamujen vallassa, ja koko kaupunki olisi jotenkin kaaoksessa. Eihän se nyt niin mene, kyllä Helsinki edelleenkin on asuttava paikka joten älkää nyt luoko hysteeri meininkiä noin paljon.
Kannattaa ennakoida ja etenkin lapsiperheiden on syytä viedä lapsensa turvaan. Joka vuosi on mamumpaa ja mamumpaa, että Suomen kansan todellinen pääkaupunki se ei tulevaisuudessa ole. Suomalaisten ja nuivien kannattaisi keskittää muuttonsa johonkin tiettyyn alueeseen Tehtäisiin siitä mallialue. Vähän rikastusta, vähän rikollisuutta, vähän nuorisotyöttömyyttä, vähän kukkahattumokuttajia jne.
Impossible situations can become possible miracles

siviilitarkkailija

Helsinki on jatkuvasti menettänyt ja menettää teollisia ja tuottavia työpaikkoja. Vastineeksi tulee kunnan hätätyöpaikkoja (stara) ja suojatyöpaikkoja (mamusektori). Kaupungin maahanmuuttajat eivät ole luoneet eivätkä kykene luomaan merkittäviä työllistäviä hankkeita.

Helsingin etuna on erinomainen liikennelaitos. Valitettavasti työtätekevän ihmisen käytössä järjestelmä ei ole varsinkaan iltaisin kuten seuraavana iltana voidaan havaita. Koulujen lopetusviikonlopun aikana kaupungista tulee perseilevän kakaralauman kännikoluamisen kohde. Rahaa HSL syö melkoisesti.

Raha on alkanut kiertämään Helsinkiä. Raha sijoittuu Espooseen ja Kauniaisiin. Samoin lentokentän suunta on miellyttävä lähinnä poistumisen kannalta. Helsinkiin jää yhä suurempi joukko työttömyydestä ja anarkiasta sekä pikkurötöksistä elantonsa saavia. Itseasiassa kannabiskaupan määrä on jo niin suurta että kaupungin poliisi ei voi edes tutkia tätä koska muuten mitkään vankilat eivät kestäisi kiinniotettujen määriä.

Itä-Helsingin asunnot ovat usein halvempia kuin vaikkapa Keski-Suomalaisen kaupungin keskustassa olevat. Samoin uudet kerros- ja rivitalokohteet voivat rapistua peruskorjauskuntoon jopa 15 vuodessa mikäli eivät kosteusvaurioiden takia jo aikaisemmin. n 20 % Helsingin asuntokannasta on kosteusvaurioituneita mikä kertoo rakentamisen tasosta kaiken.

Toistaiseksi lähinnä valtion investoinnit Helsinkiin pitävät laivaa pinnalla. Mikäli valtion virastot lähtevät, Helsinki uppoaa kuin kivi. Itsenään kaupunki ei ole onnistunut juuri yhdessäkään talous- ja teollisuushankkeessaan. Ja komukkateatterin tuotoilla ei kaupunkiin tulevia mamulaumoja syötetä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Ink Visitor

Hyvinkää on varteenotettava vaihtoehto. Motaria pitkin pääsee Stadiin kohtuu mukavasti ja tietty junalla (jos pysyvät aikataulussa). Keskustan alueelta löytyy kohtuu hinnalla omakotitaloja, joten asumismukavuus on ihan eri luokkaa kuin DDR-tyylisissä lähiöissä.
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Embo

Olen kyllä junakohtauksen kanssa samaa mieltä. Vähän nyt liiotellaan Helsinkin mamutumista. Onhan siellä ja kyllä ne aiheuttavat välillä ongelmia, mutta kun lukee tätä foorumia saa sellaisen kuvan että puoli Helsinkiä olisi mamujen vallassa, ja koko kaupunki olisi jotenkin kaaoksessa. Eihän se nyt niin mene, kyllä Helsinki edelleenkin on asuttava paikka joten älkää nyt luoko hysteeri meininkiä noin paljon.

Ongelma onkin pistekuormituksessa: väärällä tavalla mamuttunut päiväkoti ja koulu (varsinkin jos rehtorina on kukkis), mamuttunut talo, mamuttunut asuinalue, mamuttunut terveyskeskus, jne...

Plus sitten kerjäläiset ja muut, sekä holtiton rahanjako.

Itse muutin pois v. 2008 asuttuani Helsingissä yli 16 vuotta. Vaikka olen läpikotaisin kaupunkiasuja, olen yllätyksekseni kaivannut Helsinkiä paljon vähemmän kuin osasin edes odottaa.

-PPT-

Turku lienee sellainen paikka josta voi sanoa että jos lähtee sutta karkuun niin tulee karhu vastaan jos puhutaan pk-seudulta poismuuttamisesta. Muut Suomen maakuntakeskukset, puhumattakaan pienemmistä paikoista, ovat vielä toistaiseksi syyt siedettäviä.

Teiskolainen

Muuta Orimattilaan. Mulla siellä yksi kiinteistö myynnissä, jonka myyn edullisesti sopivalle ostajalle. Ei juurikaan mamuja, mutta
melko pitkänä miinuksena Pekka Siikala.

siviilitarkkailija

Sinänsä surullista ja valitettavaa. Mielestäni Helsingin tulevaisuus on aika synkkä. Paikallisesti alueella voi olla alueita joissa ihmiset elelevät onnellisina kunhan paikalle ei tule vastaanottokeskusta tai asunnottomien majaa. Näiden raju vastustaminen kertoo hyvinkin nurkkakuntaisesta ajattelusta. Todellinen pommi on kuitenkin teollisten ja tuotannollisten työpaikkojen raju menetys joka heijastuu koko kaupungin rakennuskantaan. Kaupungissa on miljoonia neliöitä tyhjää toimistotilaa. Mutta varsinainen juttu onkin siinä että vihervasemmiston ansiosta näille on vain kaksi vaihtoehtoa. Joko täysi markkinahintainen vuokralainen tai sitten paikat hajoittava valtaaja. Eli mitään muuta ei ole.

Lopputulos on että rakennuksia kirjaimellisesti hävitetään purkukuntoon jahka ne otetaan kaupungin haltuun. Vasemmistolaiset käyvät ihan oikeasti katsomassa kaupungin virastossa mitkä kiinteistöt ovat kaupungin hallussa ennenkuin hyökkäävät vallatakseen ja paskoakseen rakennukset purkukuntoon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että taloja pannaan paskaksi ihan vain valtaamisen nimissä eikä järkevälle ja vastuulliselle pienituloiselle vuokratulolle ole tilaa. Joko raju ja ylihintainen markkinavuokra tai talo paskaksi. Käytännössä mitään edellytyksiä järkevään pien- ja keskisuuren teollisuuden tilatarpeeseen ei ole eikä tule.

multa tulille

Lahti on asukasmäärältään riittävän iso, jolloin sen palvelutarjonta on riittävä. Lisäksi Lahdessa asuntoja on tarjolla varsin mukavasti ja hintataso on huomattavasti edullisempi kuin Helsingissä. Myös omakotitaloja (joita PK-seudulla ei saa kuin lottovoitolla) on tarjolla.  Lisäksi jos on jäänyt jotain kaipuuta Helsinkiin, niin junia kulkee tunnin välein ( junan nopeus 140 km/h) ja jos haluaa yksilöllistä kyytiä niin Lahdentietä matka taittuu ihan nopeusrajoitusten  ja järkevän polttoainetalouden puitteissa  anhanakaupunginkoskelle  tunnissa.  Ainakaan omien havaintojeni mukaan Lahdessa (ainakaan toistaiseksi) ei paljon mokkakorvia näy  ja jos viesti menisi perille  niin täytyy uskoa  ettei tulisi koskaan näkymäänkään.  Lisäksi jos tiettyihin asioihin suhtautuu vähän kriittisesti, siihenkin on ratkaisu Lahdessa ( ja Päijäthämeessä), voi  äänestää varmaa veturinkuljettajaa, James Hirvisaarta.

me

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 03:37:46
Quote from: me on 31.05.2013, 03:25:51
Tai Forssa ennen Hämeenlinnaa.

Mitäs sä tiedät Suomen paikkakunnista?  ;D

Kai mä nyt tiedän Suomen paikkakunnista jos asun täällä ja oon liikkunutkin ympäri Suomea. Valoja päälle kaveri  :facepalm:

torakka

Quote from: me on 31.05.2013, 11:52:16

Kai mä nyt tiedän Suomen paikkakunnista jos asun täällä ja oon liikkunutkin ympäri Suomea. Valoja päälle kaveri  :facepalm:

miksi muuttaa forssaan jossa on todella vaikea saada minkään alan töitä? hämeenlinassa varmasti helpompi työlistyä kuin forssassa.
ja tuolla vouhotit että hellsingin tilannetta suurennelaan :facepalm: keskustasta löytyy 2 romanikerjäläistä/ihmispatsasta/katusoittajaa/ison numeron myyjää joka metriltä. nyt tulevat ruusun myyjät ja halailiat jotka vievät kaikki päältä. Rautatien torilla nimeltä mainitsematon mamu ryhmä 3hlö varasti espoolais  naiselta kännykät yms koko kassin sisällön ja ketään ei tehnyt mitään.
Nyt kaupungin valtuustossa ehdotellaan turvapaikkoja romanikerjäläisille :facepalm:

Juoni

Piditkö todella Forssasta?

Harvemmin siitä juuri positiivista sanottavaa kuulee. Oma salolaistaustani saattaa tietysti myös vaikuttaa.

me

Torakka vastasin kaverille joka ihmetteli mitä mä muka tiedän Suomen paikkakunnista.  :facepalm: Ja Forssa on sen verran lähellä Helsinkiä että voi käydä sieltä käsin töissä jos työpaikka on Helsingissä. miksi muuttaa Hämeenlinnaan saakka kuten joku aikaisemmin ehdotti? Ja luulen että Forssasta löytyy vähemmän mamujakin kuin Hämeenlinnasta. Se sitten on toinen asia miten mielekästä Forssaan on muuttaa jos on työtön.

Kuten sanoin Helsingissä on ongelmia tuskin sitä kukaan kieltää ja niihin pitää puuttua. Tätä foorumia kun lukee niin saa kuitenkin sellaisen käsityksen että Helsinki olisi vähintäänkin samanlaisessa tilanteessa kuin Tukholma. 

me

Hei juoni älä ny dissaa Forssaa on mainettaan parempi paikka on niitä huonompiakin nähty. Ja by the way ei Salossakaan mitään kehumista ole :D

Juoni

Quote from: me on 31.05.2013, 12:21:50
Hei juoni älä ny dissaa Forssaa on mainettaan parempi paikka on niitä huonompiakin nähty.

En dissaa, kun omakohtaiset kokemukseni siitä rajoittuvat muutaman tunnin visiitteihin, mutta monet muut dissaavat kyllä.

Ja by the way ei Salossakaan mitään kehumista ole :D

Samaa mieltä. Varsinais-suomalaiset ovat nimensä veroisia. Liekö missään muualla yhtä kyräilevää ja epäluuloista porukkaa.

torakka

Quote from: me on 31.05.2013, 12:21:50
Hei juoni älä ny dissaa Forssaa on mainettaan parempi paikka on niitä huonompiakin nähty. Ja by the way ei Salossakaan mitään kehumista ole :D

itse olen lapsuuteni viettänyt siellä forssan seudulla ja muutin sieltä juuri sen takia pois kun valmistuin forssan ammattioppilaitoksesta niin valmistuin kelan ja sossun asiakkaaksi.
kaikki suuret työllistäjät forssassa lopettivat juuri tuona aikana(helkama-forste,atria,yms) ja nyt jälkeenpäin on vielä laitettu porukkaa kilometritehtaalle muistakin yrityksistä.

L. Brander

Jos olet eri mieltä, sinut vaiennetaan. Jos näkemyksesi on erilainen kuin valtaapitävillä sinut suljetaan yhteiskunnan ulkopuolelle ja tehdään tarkoituksellista kiusaa.  Tässä resepti, jolla nykyinen establismentti  toimii.

On luonnollista, että vallassa olevat ajavat omaa politiikkaansa. Sen sijaan on luonnotonta, että sillä tietoisesti pyritään nöyryyttämään ja sulkemaan yhteiskunnan ulkopuolelle eri mieltä olevat.  On käsittämätöntä, että establismentin mielestä kansalta saatu mandaatti on mandaatti tehdä mitä vain välittämättä seurauksista. Helsingissä mandaatti tiettyjen valtuutettujen mielestä oikeuttaa heidät tekemään politiikkaa, joka vääjäämättä ajaa kaupungin vararikkoon ja jättää veroja maksaneet kaupunkilaiset tyhjän päälle.  Saatu mandaatti oikeuttaa harrastamaan, toteuttamaan itseään ja vitut veisaamaan seurauksista.

Olen työn ja luottamustoimien johdosta tekemisissä kahden helsinkiläisen teollisuuskiinteistön kanssa, joissa on yhteensä vähän kolmatta kymmentä pienyritystä. Yritysten henkilömäärät ovat välillä 3-25. Suurin osa yrityksistä työllistää 5-10 henkeä. Puhutaan karkeasti noin sadasta työssäkäyvästä ihmisestä (en ole laskenut).  Jokainen yritys harkitsee muuttoa pois Helsingistä jonnekin kehäteille.

Helsinki kuppaa järjetöntä vuokraa maasta. Kaupunki haittaa tietoisesti kuljetusliikennettä yrityksiin. Kaupungin idea on toimimattomilla ja ahtailla liikennejärjestelyillä pakottaa ihmiset joukkoliikenteen käyttäjiksi. Jos siinä ohessa karkotetaan muutamia satoja tai tuhansia työpaikkoja kehyskuntiin, niin se ei kaupungin päättäjiä haittaa. Kaupunginvaltuuston runkut viisastelevat ja sanovat kaiken teollisen toiminnan olevan auringonlaskun toimintaa. "Hei, ottakaa mallia niinq Roviosta". Ei kaikki voi nakutella työkseen hauskoja eläimiä toisten kännyköihin.

Teollinen toiminta on Suomessa muutenkin vaikeaa huonon hintakilpailukyvyn vuoksi. Tätä kaupunki vaikeuttaa entisestään järjettömillä vuokrilla. Toinen radikaalimpi keino on ottaa tontti haltuun ja ajaa yritykset pois.  Tilalle rakennetaan asuntoja ihmisille, joita kaupungin sosiaalitoimi elättää velkarahalla.

Rikollishotelli ei sinällään ole hanke, jonka myötä kaupungin talous nousee tai kaatuu. Mutta se kuvastaa kuinka saatanan nilkkejä kaupunkimme päättäjät ovat.  Näkisi sen päivän, että puoskareita, wallgreneja, pajamäkiä,  zahroja, koivulaaksoja jne. kiinnostaisi laittaa tikkua ristiin tukalan taloustilanteen ratkaisemiseksi. Tietysti osaamisen ja kyvyn ymmärtää asioita ollessa pyöreä nolla, on paha yrittää mitään.

Tuntuu kohtuuttomalta, että helsinkiläisten syvää yksinkertaisuutta ja välinpitämättömyyttä käytetään tällä tavalla hyväksi. Eikö esim. Vasemmistoliittoa tai demareita äänestävät ymmärrä, ettei tässä ole kyseessä mikään "luokkataistelu".  Kaupungin velat ja holtiton rahan tuhlaaminen koskevat kaikkia. Erityisen kipeästi tuhlatut varat ovat poissa pienituloisilta, jotka eivät voi ostaa palveluita, joita kaupunki ei rahapulassaan enää tarjoa. Miksi siis äänestää heitä? Miksi tuntea ylpeyttä, kun työpaikkoja karkotetaan Helsingistä, että "onneksi täällä ei kaikkea raha määrää"?  :facepalm:

On typerää helsinkiläisiltä antaa määräysvalta apinoille ottamatta selvää heidän tekemisistään. Yhtä lailla on täysin moraalitonta poliitikoilta käyttää tilannetta hyväksi.

Kaupungin poliitikot, johto ja johtavat virkamiehet ovat tuhonneet maan suurimman kaupungin.
Dystooppinen salamasota

siviilitarkkailija

Jos laskemme elämälle miellyttävimmän ja parhaan vaihtoehdon, niin siinä jokainen on itse paras arvioimaan mikä kenellekkin sopii ja mikä ei. Minusta Hämeenlinna on parempi vaihtoehto kuin Forssa ja forssalainen on varmaan erimieltä.

Täällä ei nyt ymmärretä sitä mitä Helsingille on tapahtumassa. Helsinkiin mötkähtää joka vuosi n 10 000 maahan- ja maassamuuttajaa. Helsinki on kovaa vauhtia matkalla miljoonakaupungiksi.

On arvioitu, että Helsinkiin tarvitaan jopa 50 000 uutta asuntoa vuoteen 2030 mennessä. Tämä tarkoittaa 100 000 + asukkaan muuttopainetta. Katsotaampa mitä valtakunnallinen teollisuuden, eli maksajien viiva näyttää...

(http://www.stat.fi/ajk/tiedotteet/2013/uutinen_001_2013-01-25_002.gif)

Vittu oho. Henkilöstömäärä laskee mutta liikevaihto pysyy paikallaan. No entä rakennusteollisuus. Miltä siellä näyttää? Tuleeko rahaa suomalaiseen vai ulkomaalaiseen verokirstuun?

(http://www.stat.fi/artikkelit/2007/art_2007-11-07_005_003.gif)

Kappas...jo vuonna 2007 12 % työvoimasta ulkomaalaista. Arvatkaa onko tilanne muuttunut Helsingin ja Suomen veronkannon kannalta parempaan? Kaikki tilastot näyttävät tietysti mitä kukakin haluaa niiden näyttävän. Tosiasia on kuitenkin se että työpaikkoja EI OLE tai jos on ne menevät ulkomaalaisille halpatyöyrittäjille.

Helsingin kaupunki on Suomen suurin työnantaja. Kaupunkilaisten erilaisista palveluista vastaavat lähes 39 000 työntekijää. Itseasiassa työntekijöiden määrää pyritään laskemaan ja virastojohtajien määrää nostamaan. Mutta lopputulos on se että vain valtionhallinnon ansiosta itse kaupungissa olevien kaikkien työpaikkojen määrä on suuri mutta kaikki työpaikat ovat lähinnä hallinnon ja pankki- ja palvelusektorin töitä. Töitä joihin tullaan muualta lähikunnista. Töitä jotka toisivat rahaa ja toimintaa ei kaupungissa ole.

Kun tästä laskee mitä tapahtuu kun lopulta kaikki ovat enemmän tai vähemmän sosialistisen kuntahallinnon työntekijöitä, niin paikallinen taloudellinen romahdus on likipitäen väistämätön. Tätä yritetään estää tai hidastaa liittämällä työssäkäyntialueen kuntia Helsinkiin hidastamaan tuhoutumista. Helsinki on hallinnollaan ajamassa itsensä totaaliseen paitsioon. Palveluja sekä hallintoa joka ajaa kokonaisen kaupungin selvitystilaan ei kannata apinoida eikä kopioida muualle Suomeen. Kannattaa muuttaa kaupunkiin joka keskittyy tuotannolliseen ja teolliseen tulevaisuuteen. Helsinki ei tätä tee. Se laskee kylmästi että vaikka se sotkisi asiansa kuinka huonoksi hyvänsä, valtionhallinnon työpaikat pelastavat sen taseen riittävän tehokkaasti jatkaakseen tuhlailua ja sekoiluaan.

siviilitarkkailija

Rikollishotelli ei sinällään ole hanke, jonka myötä kaupungin talous nousee tai kaatuu. Mutta se kuvastaa kuinka saatanan nilkkejä kaupunkimme päättäjät ovat.  Näkisi sen päivän, että puoskareita, wallgreneja, pajamäkiä,  zahroja, koivulaaksoja jne. kiinnostaisi laittaa tikkua ristiin tukalan taloustilanteen ratkaisemiseksi. Tietysti osaamisen ja kyvyn ymmärtää asioita ollessa pyöreä nolla, on paha yrittää mitään.

Hyvin sanottu. Näillänäkymin Helsingin ainoaksi mediateolliseksi toimijaksi jää tyhjään lasitaloon mennyttä lukijakuntaa kaipaava poliittinen mielipidelehdykkä helsingin sanomat ja yleisradio pasilan verovaroilla kustannettuun bunkkeriinsa.

Sivuhuomautuksena sanoen, on aivan järjetöntä että veronmaksajien varoja ylipäänsä käytetään yleisradion toimitilojen vuokraamiseen ja annetaan yleisradion päätoimintojen olla Helsingissä. Laitos voidaan siirtää poiskin ja antaa tilat niille jotka ovat moisista valmiita maksamaan enemmän. Näin säästetään veronmaksajien varoja pitkä penni. Ehkä jäädyttämällä kaikki yleisradiotoiminta Helsingissä ja siirtämällä se pikkuhiljaa vaikkapa Tampereelle.

Micke90

Harvinaista, että somalit on liikkunu muuallakin ku pääkaupunkiseudulla. Jos sä todella kuulusit siihen poikkeuksellisen pieneen vähemmistöön sompuista, jotka on hyvin sopeutunu hyvin ja tutustunu Suomeen, niin se ois kyllä suurin ihme, jota Suomen historiassa on nähty.  ;D

Tasapainorealisti

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 13:17:43

Harvinaista, että somalit on liikkunu muuallakin ku pääkaupunkiseudulla. Jos sä todella kuulusit siihen poikkeuksellisen pieneen vähemmistöön sompuista, jotka on hyvin sopeutunu hyvin ja tutustunu Suomeen, niin se ois kyllä suurin ihme, jota Suomen historiassa on nähty.  ;D
Pudasjärven vastaanottokeskus on pohjoisin paikka, missä somaleja on ollut eniten suhteessa kantaväestöön, eiköhän sieltäkin joku ainakin ole sopeutunut, saatikka kaikista muista Suomen somalikeskittymistä. Rasistiset höpinäsi tuskin asiaa muuksi muuttavat.

Micke90

Quote from: Tasapainorealisti on 31.05.2013, 13:21:00
Pudasjärven vastaanottokeskus on pohjoisin paikka, missä somaleja on ollut eniten suhteessa kantaväestöön, eiköhän sieltäkin joku ainakin ole sopeutunut, saatikka kaikista muista Suomen somalikeskittymistä. Rasistiset höpinäsi tuskin asiaa muuksi muuttavat.

Voitko antaa jotain tilastoja somppujen sopeutumisesta Suomeen?  :facepalm:

Minä valitettavasti voin.

Enkä nyt kiistä, etteikö joku somppu voisi ollakin hyvin sopeutunut, mutta todennäköisyys sellaiseen on prosentin luokkaa. Aina siltä suunnalta on jotain vaatimuksia tullut...

MacGyver

Kohdallani syynä ei varsinaisesti olekaan että kaupunki olisi "mamujen vallassa" (ghettoutunut), varsinkaan jos asuu vähän paremmissa kaupunginosissa. Syy on että nyt joutuu pakolla maksajaksi näihin kerjäläisten asuntolajuttuihin yms. mitä näitä nyt onkaan.

Maatiaisjuntitar

Olisi hyvin järkevää ja toivottavaa kehitystä, että sekä työntekijät, että yritykset muuttaisivat pois kalliista ja asuntopulan riivaamasta Helsingistä.
Näin ainakin täältä kaukaa Impivaarasta katsottuna.

Siili

Quote from: Micke90 on 31.05.2013, 13:31:06
Voitko antaa jotain tilastoja somppujen sopeutumisesta Suomeen?  :facepalm:

Minä valitettavasti voin.

Enkä nyt kiistä, etteikö joku somppu voisi ollakin hyvin sopeutunut, mutta todennäköisyys sellaiseen on prosentin luokkaa. Aina siltä suunnalta on jotain vaatimuksia tullut...

On selvää, että jos sompuista olisi Suomessa merkittävästi positiivista tilastotietoa, YLE ja Pravda työntäisivät sitä katselijoille/kuuntelijoille/lukijoille kurkusta alas.  Kun sitä ei ole, niin keskitytään "human interest"-kertomuksiin, ja niitäkin yleensä kaunistellaan. 

Jos joskus ilmestyy jollain tavalla positiiviseksi tulkittavaa tutkimustietoa somaleista, suvikset tarraavat siihen kuin sika limppuun.  Esimerkkinä Soininvaara:

http://www.soininvaara.fi/index.php?s=somalit

Tosin artikkelin kommentaattorit (ml. Halla-aho) repivät Soininvaaran argumentit riekaleiksi, eikä hän sittemmin ole asiaan palannut.

me

Micke90 käyppäs Joensuussa huviksesi tai Tampereella taikka jos oikein innostut niin vaikkapa Oulussa ja tule sitten sanomaan näitkö somaleita. Vaikka pääkaupunkiseutu nyt on se suurinkeskittymä niin kyllä niitä somaleita voi löytyä lähempänä kuin luuletkaan. Kerro toki misäpäin asut niin selvitän miten pitkä matka sinulla olisi lähimpään somali keskittymään. Elleet sitten asu päääkupunkiseudulla.

Micke90

Quote from: me on 31.05.2013, 13:56:10
Micke90 käyppäs Joensuussa huviksesi tai Tampereella taikka jos oikein innostut niin vaikkapa Oulussa ja tule sitten sanomaan näitkö somaleita. Vaikka pääkaupunkiseutu nyt on se suurinkeskittymä niin kyllä niitä somaleita voi löytyä lähempänä kuin luuletkaan. Kerro toki misäpäin asut niin selvitän miten pitkä matka sinulla olisi lähimpään somali keskittymään. Elleet sitten asu päääkupunkiseudulla.

Äläs Somppu puhu Joensuusta mitään! Minulla on sukulaisia siellä suunnalla ja suku alunperin idästä lähtöisin.  >:(

Sinun ei tarvitse selvittää lähintä somppukeskittymää. Näen niitä Itiksessä päivittäin...  ;D

Elemosina

Vaikka joku maahanmuuttajaryhmä olisikin tilastojen valossa ongelmallinen, niin ei se tarkoita sitä etteikö sopeutuneita ja hyvin integroituneitakin kyseisestä joukosta löytyisi.
On hyvä yrittää välttää yleistämistä.

Ollaanhan me kaikki Hommalle kirjoittavat Suomen rajat suljettaviksi haluavia natseja, rasisteja, white power-tyyppejä vai mitä?
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Tasapainorealisti

Quote from: Elemosina on 31.05.2013, 14:10:43Ollaanhan me kaikki Hommalle kirjoittavat Suomen rajat suljettaviksi haluavia natseja, rasisteja, white power-tyyppejä vai mitä?
Itseni, Micke90:n ja muutaman aiemmin bännätyn entisen nimimerkkini lisäksi ei ole tullut täällä vastaan kyseisen tyyppistä sakkia Homma-foorumissa. Jussin vieraskirjassa aikoinaan jokunen.

Nyt on hyvä lopettaa valmistujaisviikonlopunkunniaksi, kun viesticounttini näyttää sopivan pyöreää lukua 1111.

Micke90

Quote from: Elemosina on 31.05.2013, 14:10:43
Ollaanhan me kaikki Hommalle kirjoittavat Suomen rajat suljettaviksi haluavia natseja, rasisteja, white power-tyyppejä vai mitä?

Totta kai me ollaan! Heil Hitler!  ;D

Micke90

Quote from: ankka on 31.05.2013, 14:20:17
Voisit jo lopettaa tän paskan länkyttämisen. Ihme roskaamista joka ketju täytee sitä itteään.

Tää keskustelu liitty suhun miten? Aivan!