News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Veltto kiukuttelee US:n blogissaan: Sainpas ärsytettyä teistä pahimmista tyhmyyt

Started by skrabb, 10.06.2009, 20:45:27

Previous topic - Next topic

skrabb

Sainpa ärsytettyä teistä pahimmista tyhmyytenne!
10.6.2009 14.29 | -v- virtanen | Yleinen

Sainpas ärsytettyä ainakin teistä "pahimmista" pahansuopuutenne ja vastenmielisyytenne esiin! Ne lukijat, jotka näitä blogeja seuraavat - tietysti päättävät itse tykönään mikä on totta. Totuuskin kun on suhteellista - ihmissuhteellista.

Uskon terveen ajattelun ja tuntemisen lisäksi myös siihen, että jokainen ainakin unissaan ja alitajunnassan vielä syvemmin punnitsee asioiden laadun ja tilan suhteessa omaan itseensä ja elämäänsä. Juuri tässä mielessä kristillinen idea asioiden sydämellä testaamisesta, puhdassydämisyydestä ja "kivien heittämisestä" tulee todeksi - vaikkei aivan likainenkaan sydän olisi eikä kivi kovin painava.

Itseni kohdallani korostuu tietyllä ikävälläkin tavalla se, että olen joutunut ukkosenjohdattimeksi ja syntipukiksi perussuomalaisten ääriainesten ja johdon - lähinnä Timo Soinin - välille. Timon linjaa puolustavana toki olen tätä "terapeuttisena ja sovittelunhaluisena" perimmiltään halunnutkin.

Huolimatta työstäni RKP:n mielivaltaa ja valeellisia väittämiä vastaan kimppuuni on jatkuvasti käyty ja tekojeni mieltä ja merkitystä vääristelty. Kohtuuttomuus kimppuuni käynnissä olisi tietysti helppo selittää peruspsykologiallakin - ja vastustajien epätoivoiseksi puuhasteluksi, mutta, mutta...

Sampo Terhoa vastaan minulla ei ole mitään, kuten ei Jussiakaan. Päin vastoin pidän Sampo Terhoa upeana löytönä - mutta pelkään pahoin, että kohta mediankin sensaatiohakuisemmat toimittajat leimaavat hänet yksipuolisesti, koska pieni osa hänen kannattajistaan koko ajan epärehellisesti ja älynvastaisesti rikkoessaan nousussaolevan puolueen yhtenäisyyttä - antaa aseet vastapuolille ja valtapuolueita suosiville...

Kiitos teille - onneksi suhteellisen harvoille pahantahtoisuudestanne, panetteluistanne ja pahamielisyydestänne! Tulihan ainakin sekin selväksi, että kaikkein raukkamaisimmat lyövät lyötyä ja potkivat maassamakaavaa!

http://perttivelttovirtanen.blogit.uusisuomi.fi/2009/06/10/sainpas-arsytettya-teista-pahimmista-tyhmyytenne/

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

mikkoellila

Quote from: skrabb on 10.06.2009, 20:45:27
Sainpas ärsytettyä ainakin teistä "pahimmista" pahansuopuutenne ja vastenmielisyytenne esiin! Ne lukijat, jotka näitä blogeja seuraavat - tietysti päättävät itse tykönään mikä on totta. Totuuskin kun on suhteellista - ihmissuhteellista.

Uskon terveen ajattelun ja tuntemisen lisäksi myös siihen, että jokainen ainakin unissaan ja alitajunnassan vielä syvemmin punnitsee asioiden laadun ja tilan suhteessa omaan itseensä ja elämäänsä. Juuri tässä mielessä kristillinen idea asioiden sydämellä testaamisesta, puhdassydämisyydestä ja "kivien heittämisestä" tulee todeksi - vaikkei aivan likainenkaan sydän olisi eikä kivi kovin painava.

Onpas hajanaista tajunnanvirtaa, suorastaan hourailua.

Käyttääkö Virtanen jotain laittomia huumeita?

Quote from: skrabb on 10.06.2009, 20:45:27
Kiitos teille - onneksi suhteellisen harvoille pahantahtoisuudestanne, panetteluistanne ja pahamielisyydestänne! Tulihan ainakin sekin selväksi, että kaikkein raukkamaisimmat lyövät lyötyä ja potkivat maassamakaavaa!

On äärimmäisen vastenmielistä katsoa, kun iso mies itkee kuin pikkulapsi.

Virtanen ei näytä olevan sillä älyllisellä tai emotionaalisella tasolla, jota on voitava edellyttää kansanedustajalta eli lainsäätäjältä.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

IDA

Quote from: mikkoellila on 10.06.2009, 20:51:57
Virtanen ei näytä olevan sillä älyllisellä tai emotionaalisella tasolla, jota on voitava edellyttää kansanedustajalta eli lainsäätäjältä.

No ainakin tuo "analyysi" on täysin väärä, todellisesta elämästä vieraantunut ja seiskamaisia leimoja iskemään pyrkivä.

Itse olen todistanut niin sanotusti Livenä Velton ja Halla-ahon keskustelun. Se meni niin, että Veltto käveli sisään seurojentalolle, kun Halla-aho seisoskeli tupakalla siinä ulkopuolella:

Veltto: Haa! Täällä on Helsingin herrojakin! ( kävelee ohi )
Halla-aho: ( kääntää päätään ) Niin?
Veltto: ( pysähtyy avattuaan oven ja kääntyy selittämään ) Ei mitään. Ihan hyvää, älyllistä työtä.
Halla-aho: ( Jatkaa olemistaan )
Veltto: ( Poistuu sisään )

Itse seurasin tuota sivusta ja jäin miettimään, että näinkö ne gurut kohtaavat :)

Virtanen ilmeisesti oikeasti kuitenkin uskoo ne Ilta-Sanomien ja muiden paskalehtien jutut, vaikka niitä kritisoikin silloin, kun ne jotenkin koskevat häntä itseään.

Timo Hellman

Quote from: IDA on 10.06.2009, 21:04:35

Veltto: Haa! Täällä on Helsingin herrojakin! ( kävelee ohi )
Halla-aho: ( kääntää päätään ) Niin?
Veltto: ( pysähtyy avattuaan oven ja kääntyy selittämään ) Ei mitään. Ihan hyvää, älyllistä työtä.
Halla-aho: ( Jatkaa olemistaan )
Veltto: ( Poistuu sisään )

Tämähän voisi olla ihan jostain Mika Kaurismäen kasaripätkästä.

"Olen jo aloittanut. Aion juoda monta tänään."

The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

M.K.Korpela

Quote from: IDAHalla-aho seisoskeli tupakalla siinä ulkopuolella.

Jussikin on tupakkimiehiä ? Sekin pahuus vielä !   ;D
M.K.Korpela ratsastaa.
DO NOT LOOK AT LASER WITH THE REMAINING EYE
YLLÄRI !

maitotyttö

Aika köykäisesti Veltto nimeää Hommalaiset ääriainekseksi. Toisekseen, ruotsalaist eivät nyt ole akuutein uhka isänmaalle, toisin kuin vääränlainen, varsinainen, maahanmuutto.

Ruotsalaisuutta vastaan taisteleminen ei näin ollut "oikeanlainen populistinen veto" eikä lainkaan ajan hermolla. Ettei vaan Veltto ole jämähtänyt kasari-ysäri -dinosaurukseksi.

Suurkirjoitus

Quote from: M.K.Korpela on 10.06.2009, 21:28:43

Etkö sitä ennen tiennyt! ;D

(Itse en polta.)

Suurkirjoitus

Quote from: maitotyttö on 10.06.2009, 21:38:41
Aika köykäisesti Veltto nimeää Hommaliset ääriainekseksi. Toisekseen, ruotsalaist eivät nyt ole akuutein uhka isänmaalle, toisin kuin vääränlainen, varsinainen, maahanmuutto.

Ruotsalaisuutta vastaan taisteleminen ei näin ollut "oikeanlainen populistinen veto" eikä lainkaan ajan hermolla. Ettei vaan Veltto ole jämähtänyt kasari-ysäri -dinosaurukseksi.

Kyllä minä ainakin yhä tänä päivänä arvostan korkealle RKP:n "Ruotsi on rikkaus"-tyylisen paskapropagandan vastaista taistelua.

rontti4

Quote from: Suurkirjoitus on 10.06.2009, 21:41:24

(Itse en polta.)

Ton paheen sais lopettaa.  >:(
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Suurkirjoitus

Quote from: rontti4 on 10.06.2009, 21:44:55
Quote from: Suurkirjoitus on 10.06.2009, 21:41:24

(Itse en polta.)

Ton paheen sais lopettaa.  >:(

Kuulehan,

on yleisesti tunnettua, että tupakoinnin lopettaminen on paljon helpompaa silloin, kun päällä ei ole työ- tai muitakaan paineita.

Uskallan arvella, että viime kuukaudet ovat olleet Jussille aika rankkoja henkisesti, ja ihan heti ei ole helpotusta luvassa, sillä "oikeuden"käyntikin on kohta ovella.

Antaa siis miehen vedellä hermosavuja ihan kaikessa rauhassa!

;D

maitotyttö

Quote from: Suurkirjoitus on 10.06.2009, 21:42:52
Kyllä minä ainakin yhä tänä päivänä arvostan korkealle RKP:n "Ruotsi on rikkaus"-tyylisen paskapropagandan vastaista taistelua.

Mutta onko se kiireellisyysjärjestyksessä ykkösprioriteettilistalla? Nyt pitää ymmärtää laittaa ruuti juuri oikeaan tynnyriin eikä sirotella sitä sinne tänne.

Veltolta osoitti melkoista kuistillaoloa, jos kuvitteli juuri nyt liikkuvan äänestäjämassan tarttuvan kielitaisteluun rkp vs.suomi ja ohjaavan äänensä sinne.

Kapteeni Haddock

Quote from: maitotyttö on 10.06.2009, 21:47:57
Quote from: Suurkirjoitus on 10.06.2009, 21:42:52

Mutta onko se kiireellisyysjärjestyksessä ykkösprioriteettilistalla? Nyt pitää ymmärtää laittaa ruuti juuri oikeaan tynnyriin eikä sirotella sitä sinne tänne.

Veltolta osoitti melkoista kuistillaoloa, jos kuvitteli juuri nyt liikkuvan äänestäjämassan tarttuvan kielitaisteluun rkp vs.suomi ja ohjaavan äänensä sinne.

Kielipolitiikka on kyllä hyvä malliesimerkki mamupolitiikan ohella osoittamaan että RKP puolueena joutaisi kokonaisuudessaan avohoitoon. Kun kyseinen sakki saataisiin hallituksesta pois, voisi kummankin hulluuden korjaaminen onnistua.

Jussi Halla-aho

Minua ihmetyttää eniten se, että aikuinen ihminen, jolla ilmeisesti on jokin koulutuskin, ei pysty tuottamaan tuon parempaa kieltä. Eivät neljäsluokkalaisetkaan kirjoita tuollaista tekstiä, tai jos kirjoittaisivat, saisivat ehdot äidinkielestä.

Toiseksi eniten minua ihmetyttää se, mitä asiaa Veltolla on hänen avatessaan suunsa. Yleensä siitä ei ymmärrä juuri mitään.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

todellisuus

Jos Veltto kerran on niin huono ja paha ja tyhmä, niin sittenhän hän on merkityksetön ja meidän ei tarvitse vaivata hänellä päätään.

Annettais jo Velton olla.

Olikos se muuten Halla-aho, joka huomautti Mikko Ellilää riitaan johtavan ja toisen henkilökohtaisia ominaisuuksia käsittelevän arvostelun turhaksi, tarpeettomaksi ja vain arvostelijaa itseään vahingoittavaksi?
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Äänestäjä

Kuten joku totesi, Veltto on ns. taiteilija, jota nyt näyttää kiukuttavan kovasti. Sinänsä huvittavaa että hän vielä pari päivää vaalien jälkeenkin jatkaa kiukutteluaan ja samalla koittaa selittää psykologialla sitä, että ne muut ovat 'tyhmiä ja ärsyyntyneitä'.   :)

Tämä lienee hyvä osoitus siitä, että Brysseliin lähtee Soinin varamiehenä ihan oikea kaveri.

Ei kai vain ole niin, että Veltolle on tärkeintä se että hän itse pääsee parlamenttiin, ei niinkään asiat joita ajetaan? Kun se ei onnistu, nyt on haukuttu ainakin Perussuomalaisten Tampereen osasto alkoholisoituneiksi oikeistolaisiksi, Aamulehti pataluhaksi, sekä Homma Forum kaiken pahan aluksi ja äärioikeistolaisten vaaralliseksi pesäkkeeksi.

Onko Veltto on siis tärkeämpi kuin puolue, puolueen julkisuuskuva ja ajettavat asiat? Mitä psykologit tästä sanoisivat?

Mitä asioita Veltto muuten ajaa? Siis muuta kuin että hänestä olisi mukava käydä katsomassa miltä Brysselissä näyttää? OK, myönnetään että hänen kritiikkinsä RKP:ta kohtaan on ollut aiheellista, joskin melko populistisesti muotoiltua. Mutta jos vertaan Sampon ja Velton agendaa, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Sampolla on mielipiteitä tärkeistä asioista, hän esittää asiansa hyvin, ja hänellä on kritiikin lisäksi myös ratkaisuehdotuksia. Tiedän mitä asioita Sampo Brysselissä ja muutenkin edustaa. Minulla ei ole harmainta aavistusta mitä Veltto edustaisi. Uskon myös, että Sampo on aktiivinen edustaja äänestyskäyttäytymisensä osalta.

Veltolle tiedoksi:

* Homma Forumilla on yli 2500 rekisteröitynyttä kirjoittajaa ja moninkertainen määrä lukijoita. Homma Forum ei ole puoluesidonnainen. Homma Forumilla kirjoittaa moni perussuomalainen, mutta myös ainakin monia Kokoomuksen jäseniä. Suurin osa suomalaisista ei tosin kuulu mihinkään puolueeseen ja se pätee myös Forumiin. Forumin kirjoittajat tulevat niin vasemmalta, oikealta kuin keskeltäkin. Moni on ollut myös Vihreiden äänestäjä. Homma Forumin vaalitenteissä oli EU-vaaliehdokkaita Perussuomalaisista, Kokoomuksesta, Vihreistä, Kristillisistä ja Vasemmistoliitosta. Kirjoittajat edustavat myös koko Suomen väestöä: mukana akateemisia, duunareita, työttömiä, johtajia, opiskelijoita ja eläkeläisiä, sekä naisia että miehiä. Se mikä tätä porukkaa yhdistää, on halu tuoda nykyisen  maahanmuuttopolitiikan ongelmat tabun asemasta sananvapauden piiriin. Haluaisitko sinä kieltää tällaisen joukon harjoittamasta poliittista yhteiskunnallista keskustelua? Eikö tällainen keskustelu ole demokratiaa parhaimmillaan? Eikö tällaisen kieltäminen olisi diktatuuria ja sananvapauden rajoittamista? Eikö ole hienoa että politiikka on palannut politiikkaan kaiken maailman julkkisehdokkaiden tilalle? (Ai niin, ei taida olla.)

* Kuten yllä mainittu, Homma Forumilla kirjoittaa yli 2500 nimimerkkiä. Homma Forum ei ole suljettu yhteisö, vaan kuka vaan voi kirjoittaa tänne. Siksi on yhtä tyhmää leimata Homma Forumia kokonaisuutena muutaman tänne kirjoittavien takia, kuin olisi leimata kaikkia Tamperelaisia yhden tyhmän tamperelaisen takia. On totta että osa Forumilaisista kirjoittaa törkeyksien rajamailla ja varmaan aktivoituu sellaiseen muuallakin. Näin tapahtuu kaikissa internetissä toimivissa avoimissa forumeissa. Homma Forumissa tosin moderaattorit siivoavat pahimmat törkeydet pois, joten siltä osin homma toimii mielestäni hyvin (pun intended). Homma Forum ei kuitenkaan voi vastata, eikä sitä pidä asettaa vastuuseen siitä, mitä tänne kirjoittavat mahdollisesti tekevät ja kirjoittavat muualla. Tämä ei ole virallinen organisaatio, jossa 'jäsenillä' on velvoitteita Homman suuntaan, ja vielä vähemmän Perussuomalaisten tai jonkun yksittäisen ehdokkaan suuntaan.

* Vaaleissa jokaisen on sallittua edistää oman ehdokkaansa tai mieleiseksi kokemansa ehdokkaan asiaa. Sitä kutsutaan vaalityöksi. Jotkut tekevät sitä isolla rahalla TV:ssä ja valtamedioissa. Jotkut toreilla ja turuilla. Jotkut radiossa. Jotkut paikallislehdissä. Jotkut keskusteluissa tuttujensa kanssa. Jotkut jopa internetissä. Tässä ei ole mitään laitonta. Tämäkin on demokratiaa. Myös puolueeseen kuulumattomilla on oikeus kertoa mielipiteensä julkisuudessa. Internet on parasta mitä demokratialle on tapahtunut sitten yleisen ja yhtäläisen äänioikeuden. Miksi tällä forumilla kirjoittavalta yli 2500 aktiiviselta yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneelta suomalaiselta pitäisi kieltää tällainen toiminta?

* Jos Aamulehti pitää varjovaalit, niin eikö ole kohtuullista että niiden tuloksesta myös raportoidaan? Jos vaaleissa äänestää 6000 lukijaa, niin otanta on jo melkoisen merkittävä. Aika harvoin mikään poliittinen keskustelu kerää noin isoa lukijajoukkoa äänestämään. Tämä on mielestäni terveellistä kehitystä nykyisenä bigbrother ja idols-aikakautena Jos varjovaalit voittaa melko tuntematon ehdokas, niin eikö se ole uutinen? Eikö sanomalehden tehtävä ole kirjoittaa uutisia? Olisi ollut erittäin epäilyttävää ja eettisesti arveluttavaa, jos varjovaalit ensin pidetään, mutta sitten uutinen niiden voittajasta päätettäisiin pimittää. Toki kaikki järkevät ihmiset silti ymmärtävät, että tuloksessa painottuvat internetissä aktiivisesti toimivien äänestäjien osuus. Aamulehti toi myös tämän esiin jutussaan, kuten ammattitaitoisessa journalismissa pitääkin. Varjovaalit oli kaikenkaikkiaan erittäin hyvä idea, jonka avulla vaaleja tuotiin tunnetuksi. Tämä on tärkeää, kun äänestysprosentti EU-vaaleissa yleisesti on näinkin huono. Kaikki keinot millä äänestäjiä aktivoidaan on hyväksi. Ja vaikka Sampolla näytti olleen etu internetissä, hän oli todella paitsiossa monessa muussa perinteisemmässä mediassa, joissa sinäkin Veltto pääsit esille huomattavasti suhteellista vaikutusvaltaasi  enemmän. Tuosta voisi vastaavasti moni asialinjalla ollut, mutta ei läpi päässyt ehdokas, olla katkera.

Kaikilla ihmisillä on tunteet ja jotkut näyttävät ne ulospäin muita enemmän. Tämä on ihan ymmärrettävää ja hienoakin. Mielestäni on kuitenkin tyylitöntä ja tyhmää alkaa liata omaa pesää, jos itseä kiukuttaa. Etenkin kokeneelta kansanedustajalta odottaisi parempaa tyylitajua ja lojaalisuutta. Olen varma että Sampo olisi käyttäytynyt herrasmiesmäisesti, vaikka olisi sinulle hävinnytkin, eikä ainakaan olisi aloittanut julkista oman puolueen ja sen äänestäjien lokaamista heti vaalivoiton jälkeen.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

pelle12

Quote from: Jussi Halla-aho on 10.06.2009, 23:21:54
Minua ihmetyttää eniten se, että aikuinen ihminen, jolla ilmeisesti on jokin koulutuskin, ei pysty tuottamaan tuon parempaa kieltä. Eivät neljäsluokkalaisetkaan kirjoita tuollaista tekstiä, tai jos kirjoittaisivat, saisivat ehdot äidinkielestä.

Toiseksi eniten minua ihmetyttää se, mitä asiaa Veltolla on hänen avatessaan suunsa. Yleensä siitä ei ymmärrä juuri mitään.
Älä muuta viserrä. Yhteiskuntatieteiden maisteri, my ass. ;D

elven archer

Kyse tuskin on kyvystä, vaan brändistä. Velton tekstihän on rytmiltään täysin identtistä hänen puheensa kanssa. Se on jollain kierolla tavalla suorastaan nerokasta kaikessa pomppivuudessaan ja polveilussaan, koska täsmälleen siltähän Veltto kuulostaa puhuessaankin.
Se taas johtuu siitä, että Velton puhuessa hyvin keskeistä roolia näyttelevät hänen rakkautensa omaan ääneensä ja toisaalta Velton brändi hieman eksentrisenä taiteilijana.

Mutta tästä huolimatta, tai johtuen, Veltto on omalla tavallaan varsin rakastettava hahmo. Olen jopa äänestänytkin häntä kahdesti. Tällä hetkellä politiikka näyttää kuitenkin muutenkin niin absurdilta näytelmältä, etten koe Velttoa enää niin tarpeelliseksi hahmoksi. Mutta jos vain jaksaa kuunnella Velttoa ajatuksen kanssa ja sivuuttaa hänen itsetehostuksensa, niin Velttohan puhuu monesti oikein tymäkkää asiaa.

pelle12

Muutama vuosi sitten, joidenkin vaalien yhteydessä, Velttoa tentattiin englanniksi. Taisi olla pressanvaalit. Miehen englannin kielen taidot, ainakin suulliset, olivat yläkoululaisen tasoa. Ja eikös Velton maisterinpaperidenkin saanti vienyt peräti vuosikymmeniä? Normaaliälyinen saa maisterinpaperit ulos muutamassa vuodessa.

Lepakko

Perussuomalainen-lehdestä tulee luettua aina noiden ps-edustajien eduskuntasanomisia. Muilla on ihan oikeaa asiaa, mutat Velton puheenvuorot ovat likipitäen poikkeuksetta tolkutonta jaarittelua ja lievästi häiriintyneen tajunnan virtaa. Arvelen arvon psykologin olevan yksi vähiten hyödyllisistä kansanedustajista ja pidän erittäin hyvänä asiana, jos hänen tilalleen saadaan seuraavissa vaaleissa joku järkevämpi persu.
- Suomalaiset tulevat nielemään sen. Jos eivät, työnnetään se heille peräpuikolla.

Jussi Halla-aho

Quote from: todellisuus on 11.06.2009, 00:33:25
Olikos se muuten Halla-aho, joka huomautti Mikko Ellilää riitaan johtavan ja toisen henkilökohtaisia ominaisuuksia käsittelevän arvostelun turhaksi, tarpeettomaksi ja vain arvostelijaa itseään vahingoittavaksi?

Ei ollut Halla-aho. Olisiko ollut Vasarahammer?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Vasarahammer

Quote from: Lepakko on 11.06.2009, 09:47:42
Perussuomalainen-lehdestä tulee luettua aina noiden ps-edustajien eduskuntasanomisia. Muilla on ihan oikeaa asiaa, mutat Velton puheenvuorot ovat likipitäen poikkeuksetta tolkutonta jaarittelua ja lievästi häiriintyneen tajunnan virtaa. Arvelen arvon psykologin olevan yksi vähiten hyödyllisistä kansanedustajista ja pidän erittäin hyvänä asiana, jos hänen tilalleen saadaan seuraavissa vaaleissa joku järkevämpi persu.

Silloin, kun ymmärrän Velton polveilevasta puheesta jotakin, se on usein ihan asiaa. Veltto ei herätä minussa negatiivisia tunteita. Hän vain ei poliitikkona välttämättä ole paras henkilö ajamaan niitä asioita, joita Homma pitää tärkeinä.

Veltto saisi omassa vaalianalyysissaan mennä astetta pitemmälle ja vähän miettiä, miksi persut on niin puheenjohtajaansa sidoksissa oleva puolue ja miten puoluejohdon toimet vaikuttivat hänen rannallejääntiinsä.

"Halla-aholaisten" syyttely on typerää, koska "halla-aholaisilta" oli odotettavissa vastareaktio puoluejohdon käyttäytymiseen. Yksi osa tätä vastareaktiota oli Terhon äänestäminen.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Jahmar Ainokitsas

Annetaan olla. Velton bloggaus on mielestäni myös eräänlainen vastaantuleminen, sovitteleva veto.

Äänestäjä

Quote from: Jahmar Ainokitsas on 11.06.2009, 10:16:28
Annetaan olla. Velton bloggaus on mielestäni myös eräänlainen vastaantuleminen, sovitteleva veto.

Hyvä kommentti siinä mielessä, että RKP:ssa hykerrellään tällaisten keskusteluiden takia. Velton saamat lähes 8000 ääntä olivat kuitenkin kaikki edistämässä asiaa.

Sinänsä vielä loppuun analyysia, että mielestäni Veltolta vei ääniä nimenomaan Soini, ei niinkään Terho. Myöskään Halla-aho ei olisi vienyt Veltolta kovin paljon ääniä. (Foliohattuilua: pelkäsikö Veltto muuten ennen ehdokasasettelua Halla-ahon mahdollisesti uhkaavan 'hänelle kuuluvaa' varapaikkaa?). Soini ja Veltto harjoittavat molemmat erittäin populistista politiikkaa ja vetoavat saman tyyppisiin äänestäjiin. Halla-aho taas kirjoittaa huomattavan analyyttisesti, joskin räväkästi. Terhon kirjoitukset ovat analyyttisyydessään lähempänä Halla-ahoa, joskin enemmän ns. asialinjalla. Kaikki neljä vetoavat osin erityyppisiin äänestäjiin, mutta pitäisin siis Velttoa ja Soinia enemmän saman reviirin kilpailijoina, ja vastaavasti Halla-ahon ja Terhon taas kalastelevan ääniä ihan eri ryhmistä Velttoon ja Soiniin verrattuna. (Uskon tosin että pitkällä tähtäimellä Halla-aho ja Terho mahtuvat samoihinkin vaaleihin, sillä tyyli heilläkin on riittävän erilainen keskenään.). Yhteenvetona voi siis todeta, että Velton äänisaaliin putoaminen reilusti edellisistä EU-vaaleista johtuu suurimmalta osaltaan Soinin ehdokkuudesta.

Mutta nyt siis toivottavasti katse eteenpäin.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

markus

-toivon mukaan joku it-nörtti on tallentanut sen zetorin haastattelupätkän koneelleen,jossa velltto "kehuu"kannattajiaan juopoiksi tjms.

-koska JOS Soini ei ota hallista listoilleen (ek-2011)niin mikäpä sen hienompaa kuin laittaa ko.video youtubeen vaalien alla ja kas näin!:

velton äänet satavat suoraan JM-K:n(ja uuden puolueen) laariin pirkanmaan vaalipiiristä.

mutta VAIN siinä tapauksessa että PS hylkää mamu-kriitikot.(koska omilla jaloille kuseminen ei ole keskimäärin kauhean kivaa)

IDA

Quote from: Vasarahammer on 11.06.2009, 10:15:41
Silloin, kun ymmärrän Velton polveilevasta puheesta jotakin, se on usein ihan asiaa. Veltto ei herätä minussa negatiivisia tunteita. Hän vain ei poliitikkona välttämättä ole paras henkilö ajamaan niitä asioita, joita Homma pitää tärkeinä.

Sama. Velton ymmärtäminen vaatii ehkä sitä, että on elänyt nuoruutensa 1970- ja 1980-luvun taitteissa, jolloin mikään muu kuin Kekkonen ei ollut valtion mielestä totta.

Tässä asiassa Veltto on kuitenkin täysin väärässä, eikä itsekään tiedä mitä puhuu.

reino

Quote from: Äänestäjä on 11.06.2009, 10:32:10
(Foliohattuilua: pelkäsikö Veltto muuten ennen ehdokasasettelua Halla-ahon mahdollisesti uhkaavan 'hänelle kuuluvaa' varapaikkaa?).

No eiköhän kaikille ole tähän mennessä tullut selväksi, että tuo aikoinaan liikkunut huhu oli täysin totta. Eipä sillä, että asialla olisi enää mitään merkitystä.

Tulee olemaan mielenkiintoista seurata Persujen tulevaisuutta Tampereella. Tähän astihan toiminta on pitkälti henkilöitynyt Velttoon. Velton puoluetuki on se, millä paikallisosaston toimintaa käytännössä pyöritetään. Ja Veltto on tuonut kunnallisvaaleissa protestiäänillään sen peruspotin, joka vetää muitakin ehdokkaita mukanaan valtuustoon. Vaikkei itse menisikään. ;)

Nyt kun Veltto on sitä mieltä, että kenttä (siis ne muutama tyyppi, jotka käytännössä pyörittävät Tre paikallisosaston koko toimintaa) pitää puhdistaa, niin jatko on todella mielenkiintoinen. Toisaalta Veltto saattaa seuraavissa eduskuntavaaleissa loikata jonnekin muualle, missä kokee saavansa enemmän arvostusta omalle erikoislaatuisuudelleen.

Ammadeus

Veltto on menneen talven lumia,ei käy enää edes huonosta vitsistä politiikassa.
Joutuu  elättämään itsensä tulevaisuudessa niillä huuhaa hommillansa
Jos joku vielä niistä suostuu jotakin maksamaan.

Äänestäjä

Quote from: reino on 11.06.2009, 11:45:22
Quote from: Äänestäjä on 11.06.2009, 10:32:10
(Foliohattuilua: pelkäsikö Veltto muuten ennen ehdokasasettelua Halla-ahon mahdollisesti uhkaavan 'hänelle kuuluvaa' varapaikkaa?).

No eiköhän kaikille ole tähän mennessä tullut selväksi, että tuo aikoinaan liikkunut huhu oli täysin totta. Eipä sillä, että asialla olisi enää mitään merkitystä.

En tiennytkään että tällaisesta on huhuttu aiemmin. Nyt kun näki itkupotkuraivarin, kun hän hävisi Terholle äänimäärässä, niin tuli väistämättä mieleen millaista tunnekuohua ja kabinettipeliä on voinut olla menossa, kun oli pelkona että Halla-aho ajaa ohi äänimäärässä, mikä olisi siis ilman muuta tapahtunut.

Alkuasukas

Quote from: Ammadeus on 11.06.2009, 11:51:16
Veltto on menneen talven lumia,ei käy enää edes huonosta vitsistä politiikassa.
Joutuu  elättämään itsensä tulevaisuudessa niillä huuhaa hommillansa
Jos joku vielä niistä suostuu jotakin maksamaan.

Komppaan. Tosin eduskunnassa on kai aina se pakollinen kylähullu, joten ehkä Velttokin siellä pysyy...
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)