News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Homman nimi: halki suomen

Started by Ville Hämäläinen, 20.05.2013, 16:24:31

Previous topic - Next topic

Ville Hämäläinen

Kesä tulee ja suomen kierros mielessä. Kertokaa sopivia paikkakuntia/kyliä/kohteita jne. joissa on mahdollisimman vähän mamuja katukuvassa tai muuten perus tavissuomalaiselle hyviä seutuja. Kokoan vastaukset kartalle ja niin saadaan koottua suomensuomalisimmat paikat yksiin kansiin. Eikö olisikin mukavaa lähteä kiertämään suomea tietäen että lomamarkat ja veroeurot jäävät niihin kuntiin joissa mamubisnestä harrastetaan vähiten! Jos jossain villissä mamulassa on ns. turvapaikkoja (yöpymispaikkoja) joita suomensuomalaiset suosii niin niitäkin voi laittaa, turvallista kesää! Itse laitan listalle keihäsmuseon pihtiputaalla, tohmajärven jos räty asuu vielä sielä sekä inarin jossa kieltäydyttiin pakolaisista!
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Ville Hämäläinen

Quote from: Tabula Rasa on 20.05.2013, 16:40:10
Likimain kaikki alta 5000 asukkaan kunnat. Tosin jossain kaavilla tai liperissä/heinävedellä pääsee jo hyvin metsäläistunnelmaan. Pohjanmaan uskontokylät kanssa jännä kohde. Käytännössä niissä säännönmukaan max pari kebunpyörittäjää/kylä. Pyhäjärvi, haapavesi, sievi jne(vaikkei noissa taida olla jehova/lesta tms enemmistöä). Niitäkin kyliä löytyy kun hakee. Mene vaikka reisjärven posliinikesää ihastelemaan.

Pohjanmaan uskontokylät on koettu mutta niitä voi vielä suositella tietyin varauksin. Heinävesi kuulostaa perin suomalaiselta paikalta kuten myös reisjärvi niistää tullee kesän suosituimpia matkailukohteita!

AuggieWren

Poista matkareitiltä vokkien sijaintikunnat* sekä maakuntakeskukset** ja suuret kaupungit ja vot, rikkaudesta vapaa matka on edessäsi. Aika yleispätevä sääntö. Esim. Pohjois-Karjala on todella kaunista seutua kesällä ja lääniä sekä kohteita riittää Joensuun ja Lieksan ulkopuolella runsaasti. Savostakin löytyy reittiä, ellei savolaisia sitten pidä kaapukansaan verrattavana riesana. Oikeastaan koko pikkukunta-Suomi on suomalaisuusturistin eldorado.

... se on sitten eri asia, kuka tuollaista tylsää, katukuvaltaan köyhää ja väritöntä impiwaaraa arwostaa, missä ei jokaista esinettä tarvitse pultata varkauksien varalta peruskallioon ja jossa naisväki ei tarvitse aseistusta turvallisesti ja vapaasti liikkuakseen ...

P.S. * ja **: stadilaisesta näkökulmasta pitäisin oikeastaan jo pk-seudun, Turun ja Tampereen ulkopuolista Suomeakin vielä täydellisenä impiwaarana, jossa rikkausTM on minulle lomanviettoon riittävän vähäistä. Itse asiassa, niin oudolta kuin se kuulostaakin, niin Helsingin niemikin on kesäloma-aikaan eli heinäkuussa yllättävän mukava tästä näkökulmasta. Viherpiiperökermapersekallio, ydinkeskusta (pl. Rautatientorin ja Kampin tienoo), Suokki, Laru, Fölis, Kulosaaren seutu ovat stadilaiselle yllättävänkin perinteisen väritöntä vapaa-ajanviettoaluetta.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Ville Hämäläinen

Quote from: AuggieWren on 20.05.2013, 16:59:18
Poista matkareitiltä vokkien sijaintikunnat sekä maakuntakeskukset ja suuret kaupungit ja vot, rikkaudesta vapaa matka on edessäsi. Aika yleispätevä sääntö. Esim. Pohjois-Karjala on todella kaunista seutua kesällä ja lääniä sekä kohteita riittää Joensuun ja Lieksan ulkopuolella runsaasti. Savostakin löytyy reittiä, ellei savolaisia sitten pidä kaapukansaan verrattavana riesana. Oikeastaan koko pikkukunta-Suomi on suomalaisuusturistin eldorado.

... se on sitten eri asia, kuka tuollaista tylsää, katukuvaltaan köyhää ja väritöntä impiwaaraa arwostaa, missä ei jokaista esinettä tarvitse pultata varkauksien varalta peruskallioon ja jossa naisväki ei tarvitse aseistusta turvallisesti ja vapaasti liikkuakseen ...

Kyllä siinä sydän ja keuhkot lepää kun tietää lomailevansa alueella missä ei monikulttuurisuuskiima ole levinnyt, ei sielä tarvitsekkaan olla mitään nähtävää, pelkkä etäisyys monikultturismiin tuo tutkitusti terveyttä. Olisi kiva kuulla joltakin kunnanjohtajalta myös suosituksia tarkkoine lukuineen..."meillä täälä lempeylässä on vain 5 mamua, tervetuloa kaikki ihanalle lomalle, kaikki tarvittava lähellä, kaikki tarpeeton kaukana"...mieletön myyntivaltti..miettikää kunnat!

AuggieWren

^ Vinkkinä: ainakin kesäaikaan (en tiedä, onko talvella) monessa kartanossa ja vastaavassa pikkupaikkakunnan majoitusyrityksessä on ihan kohtuuhinnalla rauhallista majapaikkaa tarjolla keskellä kauneinta luontoa ja kohtuullisten aktiviteettien kera. Kannattaa harrastaa ankaraa guuglausta, löytyy maatilamajoitusta sun muuta (ainakin minun mielestäni) kivaa, ja lapsiystävällistä meininkiä. Samalla saa ihan toisella tavalla halutessaan tutustua Suomen historiaan, näissä kun pystyy aina tutustumaan sellaiseen paikallishistoriaan, jota ei suurten linjojen historiikkeihin viitsitä painaa.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Ville Hämäläinen

Quote from: AuggieWren on 20.05.2013, 17:13:19
^ Vinkkinä: ainakin kesäaikaan (en tiedä, onko talvella) monessa kartanossa ja vastaavassa pikkupaikkakunnan majoitusyrityksessä on ihan kohtuuhinnalla rauhallista majapaikkaa tarjolla keskellä kauneinta luontoa ja kohtuullisten aktiviteettien kera. Kannattaa harrastaa ankaraa guuglausta, löytyy maatilamajoitusta sun muuta (ainakin minun mielestäni) kivaa, ja lapsiystävällistä meininkiä. Samalla saa ihan toisella tavalla halutessaan tutustua Suomen historiaan, näissä kun pystyy aina tutustumaan sellaiseen paikallishistoriaan, jota ei suurten linjojen historiikkeihin viitsitä painaa.

Joo kyllä pari kertaa löytänyt mukavan paikan googlesta, närpiö kannattaa kuitenkin unohtaa koska sielä on mamuja poimimassa kurkkuja joka maatilalla, mitenkähän on suonenjoen mansikoiden laita kuka ne poimii nykyään?

Taimi

Mä luulen että Turusta pohjoiseen, esim. Raumalle asti, seutu on jokseenkin rauhallista. Jos mahdollista, tutustu alueen saaristoon.

Ville Hämäläinen

Quote from: Taimi on 20.05.2013, 18:12:20
Mä luulen että Turusta pohjoiseen, esim. Raumalle asti, seutu on jokseenkin rauhallista. Jos mahdollista, tutustu alueen saaristoon.

Onko vaarana konflikteja segelbååtin omistajien kanssa?

Hermo

Jos Rauman ohitse posottaa, niin Vuojoen Kartano on historiallisesti mielenkiintoinen paikka. Eurajoen paikkeilla oli.

Ville Hämäläinen

Quote from: GoLive on 20.05.2013, 18:38:37

Jos Rauman ohitse posottaa, niin Vuojoen Kartano on historiallisesti mielenkiintoinen paikka. Eurajoen paikkeilla oli.

Sopisi tyyliini jos koko kartanon saa vuokrata ja näpsäkkä kodinhoitaja tuo aamupalan edes ovensuuhun!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuojoen_kartano

Hermo

Quote from: aivotiehye on 20.05.2013, 18:44:34

Sopisi tyyliini jos koko kartanon saa vuokrata ja näpsäkkä kodinhoitaja tuo aamupalan edes ovensuuhun!

Jos pinkka on kunnossa, en luule tuon olevan edes ongelma.  8) 

Ps. siellä oli takkoina semmoset, että tulipesät olivat poispäin pääsalista. Ettei noki suttaa tai liekki ikävästi rätise.

Ville Hämäläinen

Quote from: GoLive on 20.05.2013, 18:49:49
Quote from: aivotiehye on 20.05.2013, 18:44:34

Jos pinkka on kunnossa, en luule tuon olevan edes ongelma.  8) 

Ps. siellä oli takkoina semmoset, että tulipesät olivat poispäin pääsalista. Ettei noki suttaa tai liekki ikävästi rätise.

Tämä on ruksattu suomen kartalle, hyvänlaatuinen löydös sanoisi lääkärikin!

Lupu(kulkuri)

Mene käymään Pohjois-Satakunnassa, Kankaanpäässä, ja käväse pesismatsissa. Paikallisgyldyyriä!

http://www.kankaanpaanseutu.fi/Urheilu/1194814233412/artikkeli/tahko+kaatoi+kaman.html

Ville Hämäläinen

Quote from: Lupu(kulkuri) on 20.05.2013, 19:15:51
Mene käymään Pohjois-Satakunnassa, Kankaanpäässä, ja käväse pesismatsissa. Paikallisgyldyyriä!

http://www.kankaanpaanseutu.fi/Urheilu/1194814233412/artikkeli/tahko+kaatoi+kaman.html

Kankaanpää on mielenkiintoinen kohde, kovasti vain mainostetaan mamukoulutusta ja mamu-palveluja satakunnassa,
kankaanpää varmasti paras kohde satakunnasta, musta mies etenijäksi niin kukaan ei uskalla polttaa kun pelkäävät rasismituomiota!
http://sataedu.fi/fi/koulutukset/maahanmuuttajakoulutus_88

Taimi

Uudenkaupungin varsinainen turistikausi alkaa ilm. vasta juhannuksen jälkeen, jolloin on mahd. esim. meriristeilylle Isokarin majakalle. Itse asuin aikoinaan viihtyisässä pikkuhotellissa kaupungin keskustassa, gasthaus Pooki.

Uudenkaupungin ja Rauman välissä kaunis Pyhämaa.

Kustavissa voi autolautalla ajaa joillekin isoille lähisaarille.

Raumalla on jossain vaiheessa Pitsiviikot.

Ville Hämäläinen

Quote from: Taimi on 20.05.2013, 20:09:09
Uudenkaupungin varsinainen turistikausi alkaa ilm. vasta juhannuksen jälkeen, jolloin on mahd. esim. meriristeilylle Isokarin majakalle. Itse asuin aikoinaan viihtyisässä pikkuhotellissa kaupungin keskustassa, gasthaus Pooki.

Uudenkaupungin ja Rauman välissä kaunis Pyhämaa.

Kustavissa voi autolautalla ajaa joillekin isoille lähisaarille.

Raumalla on jossain vaiheessa Pitsiviikot.

Tuo pooki näyttää viihtyisältä! onko nyt kuitenkin varmaa että alue on mamuvapaata, aika lähellä turkua ollaan...

http://www.isokari.com/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyh%C3%A4maa
http://www.gasthauspooki.com/index.php?article_id=256

Ville Hämäläinen

Asiasta kolmanteen, kukahan on homman pohjoisin asukas? missä menee homman raja? Voisi tehdä hommareissun pohjoisimman, eteläisimmän, itäisimmän ja läntisimmän asukkaan luokse

Taimi

Rauhallisia pikkukaupunkeja ovat.