News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

YLE-boikotti

Started by Taimi, 16.05.2013, 20:43:36

Previous topic - Next topic

Taimi

Tästä hetkestä 16. toukokuuta 2013 klo 20.30 alkaen julistan kohdallani boikotoivani Suomen Yleisradion kaikkia tv-kanavia, sekä radiokanavia, kunnes niiden toiminta ja toimituskunta on vaihdettu suomalaisen sivistysvaltion päämedialle kuuluvalle tasolle.

Tämän lisäksi olisi toivottavaa, että FST-televisiokanava siirtyisi pois YLE:ltä herrakansan itsekustanteiseksi kielikulttuurikanavaksi, enempää rasittamasta Suomen suomenkielisen rahvaan Yleistä verokukkaroa.

Ketkä muut lähtevät boikottiin? Kuinka kauan kestää sisua?   :)

Tykkimies Pönni

Mukana ollaan oltu jo useampia vuosia.

En katso mitään tv-ohjelmia
En kuuntele mitään muuta radiokanavaa kuin Classic:ia ja sekin alkaa olla mainostensa takia vähän siinä ja siinä.
En lue iltapäivälehtiä enkä muitakaan sanomalehtiä. Poikkeuksena joskus selailen aamulehteä.
En selaile minkään valtamedian nettisivuja, poikkeuksena Mtv3:n formulajutut mutta siitäkin aiheesta luen mieluummin autosportin sivuilta.

Lööppejä silmäilen kauppojen kassoilla ja pari vuotta sitten nimi Adam Lambert oli niin monta kertaa esillä että selvitin kuka hän on.

Nuivake

Seuraan edelleen ja tulen seuraamaan YLEn uutisointia ja ajankohtaisohjelmia.
Tosin, katson niitä yksinkertaisesti vain siksi, jotta näen, millä tasolla propagandakoneisto etenee.
Mitä YLE sanoo ja varsinkin jättää sanomatta, itkettää, naurattaa ja hävettää joka päivä. Kaiken kuitenkin korvaa terävänä pysyvä medialukutaito ja nykypäivänä sen tärkeämpää osaamista tällä elämän osa-alueella tuskin on.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

sivullinen.

Ylen uutisia on tullut seurailtua taas viime aikoina ihan liiaksi. Monesti olen ollut kuukausia ilman mitään Ylen tuotosta. Se parantaa elämänlaatua. Viikon boikotti alkaa tästä. Enempää en lupaa. Jos vaikka hallitus kaatuu, niin sen näkemistä myös Ylen toimesta en halua menettää.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Tykkimies Pönni

Quote from: Nuivake on 16.05.2013, 21:41:20
Tosin, katson niitä yksinkertaisesti vain siksi, jotta näen, millä tasolla propagandakoneisto etenee.
Mitä YLE sanoo ja varsinkin jättää sanomatta, itkettää, naurattaa ja hävettää joka päivä. Kaiken kuitenkin korvaa terävänä pysyvä medialukutaito ja nykypäivänä sen tärkeämpää osaamista tällä elämän osa-alueella tuskin on.

Kuten kaikki tietää, Homma on medialukutaidon hiomisessa ja ylläpitämisessä todella mahtava. Jos yksin uutisia lukiessa jää aina jotain näkökulmia, taka-ajatuksia ja kusetuksia huomaamatta niin Homman uutisketjuissa ei jää kiveäkään kääntämättä.

Lumina

Ei onnistu boikotti ennen kuin Viisut on ohi. Mulla ei oo itsellä digiboksia tällä hetkellä, eikä tarvetta hankkia. Vaikka olisi, en varmaan lähtisi mukaan, koska siitä tuskin on mitään hyötyä. Boikottiin ei lähde kuitenkaan riittävästi porukkaa, eikä pienehköt muutokset YLEä hetkauta, varsinkaan nyt kun rahoitus on turvattu.

Taimi

No. Sinua ei sitten kiinnosta taistella rehellisen tiedonvälityksen puolesta isänmaassamme Suomessa.

Minulle homohumppaviisut ja alatyylisesti lavalla suutelevien lespojen ihmetteleminen ovat yks hailee.
Suomen edustaja epätoivoissaan alentuu seksillä kerjäämään pisteitä. Jos he suoraan naisivat lavalla, voisi tulla vielä three points lisää!

Jos nyt sitten europliisujen jälkeen Suomen kansa alkaisi protestoida ja vaatia tiedonvälitykseen totuutta stalinismin sijaan. Venäjällä Stalinia enää edes muistella ja jos muistellaan, niin hävetään.

Kansa voisi hämmästyä miten erilainen maailma onkaan, kuin täällä on annettu luulla. Miksikö? Öljyn vuoksi ja terrorismin pelossa tietysti. Raha! Raha! Raha!

Ville Hämäläinen

Tulen mukaan italialaiseen yle-boikottiin eli varaan yhden tunnin per viikko katseluaikaa
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Lumina

Viisujen jälkeenhän mä oon täysin mukana. ;) Itseasiassa aloitin tän jo puol vuotta sitten, kun laite hajosi. Eipä oo ollut ikävä, eikä kyllä aikaakaan katsoa.

eräsmiesvaan

Ylen kanavien uutisoinnissa näkyy selvästi nykyisten valtapuolueiden ohjaus, koska kotimaan ikävistä asioista ei puhuta juuri enää ollenkaan.

Niissä nk. "uutisissa" edetään tyypillisesti niin, että ensin esitetään kotimaasta aivan jotain triviaalia hömppää ja siitä sitten hypätään tosi nopsaan kertomaan lukuisia asioita urheilusta, joittenka yhteiskunnalliset vaikutukset ovat varmasti hyvin lähellä nollaa. Meno on niin naurettavaa, että Neuvostoliiton "hauska puolituntinen" on varmasti jäänyt jo toiseksi.

Toinen asia on kanssa, että tiettyjen valtioitten asioista harrastetaan ns. valikoivaa uutisointia, jolloin sieltä haetaan lähes poikkeuksetta vain negatiivisia asioita.

Radiosta tuli joku aika sitten Ylen entisen radiotoimittajan Hannu Taanilan kommentit Ylen nykytilasta, varsinkin sen kokoomusjohtoisen vallan alla, ja sanotaanko niin että ne kommentit eivät olleet mitenkään mairittelevat.

Jaffasiini

Sunnuntaiaamuisin olen useimpina sunnuntaina katsonut aamun luontodokkarin, nyt tulee lintusista. Uusintana lauantailta se mutta lauantaina jää yleensä katsomatta. Sen lisäksi katson urheilua, useimmiten vieraisilla käydessä kun isäntäväki katselee. Eli kaippa sitä ilmankin pärjäisi. Edellisen kanssa samaa mieltä ohjelmien tasosta olen, tosin jo pari vuotta jäänyt pääasiassa ajankohtaisohjelmat katsomatta, ennen niitä katselin kunnes tuli mitta täyteen.

Niitä luontodokkareita voisi toki alkaa netistä lataamaan telkkarista katsomisen sijaan, niin boikottiin voisi liittyä.
http://areena.yle.fi/tv/1894354
Tämä lienee tämä joka nyt tulossa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthflight
Näitä ihan vaikka ostaakin voisi, ovat enempi huolella tehtyjä. Suomalaisetkin voisi saada yhtä hyviä aikaan jos vain tahtoisivat, mutta enempi kait pitävät tärkeänä tummia marskeja ja vastaavia.
http://www.ebay.com.au/ctg/Earthflight-DVD-2012-/118545837

LyijyS

Quote from: samuliloov on 16.05.2013, 21:51:14
Quote from: Nuivake on 16.05.2013, 21:41:20

Kuten kaikki tietää, Homma on medialukutaidon hiomisessa ja ylläpitämisessä todella mahtava. Jos yksin uutisia lukiessa jää aina jotain näkökulmia, taka-ajatuksia ja kusetuksia huomaamatta niin Homman uutisketjuissa ei jää kiveäkään kääntämättä.

Lol. Homma puolueeton mediakanava ilman agendaa? Samuliloovia ja kaltaisiaan voisi verrata Yhdysvaltojen konservatiiveihin, joiden maailmankuva rakentuu ainoastaan Fox Newsin "objektiivisen" toedonvälityksen varaan. Siis klassinen tilanne, jossa valikoidaan vain sellaiset lähteet, jotka jo valmiiksi pönkittävät omaksuttua maailmankuvaa ja niitä vielä kaiken lisäksi pidetään puolueettomina. Medianlukutaito hoi!

Micke90

Muuten kyllä, mutta Ylellä on muutamia ohjelmia ja sarjoja, joita seuraan, joten suureksi surukseni en voi boikotoida Yleä.  :'(

kekkeruusi

Tottakai boikotoin Yleä. Siitä vain ei ole mitään hyötyä, koska Yle ei välitä katsojistaan/kuulijoistaan. Se on ihan sama, vaikka Ylellä olisi vain tuhat seuraajaa. He tuhlaavat yhtä lailla kasvavalla tahdilla rahaa oman sontansa tuottamiseen ja ovat sitä varten käsi kansan taskussa vaatimassa lisää.

Vasarahammer

Quote from: LyijyS on 18.05.2013, 10:07:34
Lol. Homma puolueeton mediakanava ilman agendaa? Samuliloovia ja kaltaisiaan voisi verrata Yhdysvaltojen konservatiiveihin, joiden maailmankuva rakentuu ainoastaan Fox Newsin "objektiivisen" toedonvälityksen varaan. Siis klassinen tilanne, jossa valikoidaan vain sellaiset lähteet, jotka jo valmiiksi pönkittävät omaksuttua maailmankuvaa ja niitä vielä kaiken lisäksi pidetään puolueettomina. Medianlukutaito hoi!

LyijyS:n väsähtäneen Fox News -läpän tarkoituksena on  vain osoittaa, kuinka fiksu ja medialukutaitoinen henkilö LyijyS itse on.

Kaikki mediat ovat johonkin suuntaan kallellaan, myös ne, joita LyijyS seuraa ja pitää "objektiivisina". Itse seuraan mieluummin niitä medioita, jotka tukevat omaa maailmankuvaani. Teen näin, vaikka se ei olisi LyijyS:n kaltaisten itseään fiksuna pitävien mielestä hienoa.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

AstaTTT

Quote from: samuliloov on 16.05.2013, 21:03:44
Lööppejä silmäilen kauppojen kassoilla ja pari vuotta sitten nimi Adam Lambert oli niin monta kertaa esillä että selvitin kuka hän on.

En seurannut telkkaria vuosiin, mutta nyt kun on pakkomaksu, olen satunnaisesti katsonut, mitä tuutista tulee. Vuodenvaihteesta lähtien olen tainnut katsoa YLE:n kanavilta vain yhden ohjelman: viime viikolla tuli vanhat Euroviisut, joissa Juice lauloi Ilomantsin. Samalla laitoin ruokaa.

Muilta kanavilta tulee satunnaisesti (ehkä kerran viikossa) katsottua (tai kuunneltua; samalla kun tekee jotain muuta) F-Word ja Extreme House Makeover. Yllättäen RT (Russian TV) tarjoaa mielenkiintoisimpia ohjelmia ja olenkin miettinyt, että saan sitä kautta tietoa maailman menosta huomattavasti kattavammin kuin YLE:n uutisista saisin. RT jääkin usein päälle satunnaisesti vilkaistavaksi.
---

Adam Lambertiin liittyen sain täällä Hommassa pari vuotta sitten tietää, kuka on Johanna Tukiainen. Niin vähän oli tullut mediaa seurattua.  ;D

Taimi

Jeps. Pari päivää mennyt täysin ilman YLEä. Ei Teemaa, ei mitään.   :P

Tosin en ole ollut kovin ahkera tv:n katselija muutoinkaan, mutta lähinnä tämä vaikuttaakin uutis-tottumuksiini. Ylellä on ollut ihan laadukkaita dokumenttiohjelmia, mutta dokumentit on nyt nähty ja katselulakko / -lopetus käynnissä.

Eilen katselin engl.kielisiä uutisia Saksan ja Ranskan tv-kanavilta.

LyijyS

Quote from: Vasarahammer on 18.05.2013, 10:37:03
Quote from: LyijyS on 18.05.2013, 10:07:34

LyijyS:n väsähtäneen Fox News -läpän tarkoituksena on  vain osoittaa, kuinka fiksu ja medialukutaitoinen henkilö LyijyS itse on.

Kaikki mediat ovat johonkin suuntaan kallellaan, myös ne, joita LyijyS seuraa ja pitää "objektiivisina". Itse seuraan mieluummin niitä medioita, jotka tukevat omaa maailmankuvaani. Teen näin, vaikka se ei olisi LyijyS:n kaltaisten itseään fiksuna pitävien mielestä hienoa.

Ööö, olenko jossain väittänyt jotain tiedotuskanavaa objektiiviseksi? Ja saat toki seurata vain omaa maailmankuvaasi tukevia uutisia ym. vaikka typeräähän se tosiaan on, mihin vähän itsekin viittaat.

Taimi

YLE itse onkin mestari jakamaan uutisia ainoastaan oman maailmankuvansa kautta.
Jos haluaa avartaa maailmankuvaansa, tulee jättää YLEn kommunistit päpättämään omiaan.
Hyysäri-Pravdaa en ole seurannut enää koko keväänä. Aamulehti, Yesh!

sivullinen.

Ylen arvoa tiedonantajana ei pidä silti väheksyä. Se kertoo aina hallituksen haluaman totuuden. Hesari taas on virastojen tiedotuskanava. On hyvä tietää mitä mieltä hallitus ja virastot ovat maailmanmenosta. Vielä tärkeämpää on huomata muutokset tiedotuksessa, jotka vastaavat muutosta näiden valtainstanssien toimissa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

l'uomo normale

Käytin tänään Ylen palveluja, kun sattumalta olin heidän päämajansa Ison Pajan kulmilla Pasilassa. Radio Suomen toimitus oli järkännyt sinno oman PoP-Up ravintolapäiväteltän. Otin kahvia, mehua ja vettä ja annoin rahaa WWF:n keräyslippaaseen. :) Samalla tein ämätööriantropologisia havaintoja paikalla oleskelleesta Ylen henkilökunnan näköisestä porukasta.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Taimi

Tunnustan, että vilkaisin illalla euroviisujen alkua, ihan vain isänmaan tähden.
YLE-paasto jatkuu taas.