News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-11-16 Poliisi tutkii rasistisen Facebook-ryhmän (Lieksa)

Started by Kaptah, 15.11.2011, 21:37:08

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

Quote from: Junes Lokka on 10.05.2012, 20:24:53
Ei ryhmä ollut missään vaiheessa julkinen. Se vaati facebook-tunnukset. Ei voida olettaa, että kansalaisilla olisi fb-tunnukset. Miksei puolustus vetoa tähän. En minä ainakaan päässyt lukemaan ryhmän vihapuheita muutoin kuin parin kuvakaappauksen kautta.

Kyllä avoin fb-ryhmä tulkitaan julkiseksi. Ryhmän viestejä pääsi kuka tahansa lukemaan (jos omasi fb-tunnukset).

nuiv-or

Quote from: Saippuakupla on 10.05.2012, 21:06:23
Quote from: Junes Lokka on 10.05.2012, 20:24:53
Ei ryhmä ollut missään vaiheessa julkinen. Se vaati facebook-tunnukset. Ei voida olettaa, että kansalaisilla olisi fb-tunnukset. Miksei puolustus vetoa tähän. En minä ainakaan päässyt lukemaan ryhmän vihapuheita muutoin kuin parin kuvakaappauksen kautta.

Kyllä avoin fb-ryhmä tulkitaan julkiseksi. Ryhmän viestejä pääsi kuka tahansa lukemaan (jos omasi fb-tunnukset).

Sitähän minä tässä sanonkin, jos ei omista tunnuksia, ei viestejä voinut lukea. Illman on pelkkä noob, kun kaikki huomio kiinnittyy johonkin facebookiin.

Ja johan perustaja kävi Mot:ssa tai A2:ssa selittämässä, mistä oli kyse. Ei kyllä pysty ymmärtämään, miksei tuollaisia saisi sanoa. Ryhmän jäsenillä tuskin oli susihaulia tai rottweileria. Kyse on sanoista, ei toteutuneesta väkivallasta.

Roope

Quote from: Lahti-Saloranta on 10.05.2012, 20:21:20
Oikeus vapautti keskusteluryhmän perustajan mutta syyttäjän mukaan hän on syyllistynyt rikokseen josta tulisi määrätä ehdotön vapausrangaistus, siis kohtuullisen vakavaan rikokseen.

Käräjäoikeus katsoi, että ryhmän perustaja ei perustaessaan voinut tietää, että sinne lähetettäisiin lainvastaisia viestejä, eikä ollut sellaisia pyytänyt. Edelleen käräjäoikeus katsoi, ettei ryhmän perustajalla ollut mahdollisuutta poistaa lainvastaisia viestejä, eikä velvollisuutta pyrkiä ryhmän ylläpitäjäksi ja moderaattoriksi. Syyttäjä yrittänee osoittaa, että viestejä olisi kuin olisikin voinut poistaa tai koko ryhmän sulkea jollain keinolla ja että ryhmän perustaja olisi ollut velvollinen selvittämään tämän keinon.

Minusta tämä on valtakunnansyyttäjältä pelkkää pullistelua ja yhden ihmisen nokkimista, kun ryhmän perustaja ei kerran ole mitään lainvastaista itse kirjoittanut eikä jättänyt lainvastaisesti noudattamatta viranomaisten poistokehotusta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

guest584

Vittu tuon valtakunnanvääristelyviraston ja varsinkin illmannin kanssa, kaveri pitäisi itse laittaa lukkojen taakse.

Suomitalon renki

Kieltämättä on vaikea tajuta, miten kirjoittamalla Peetä nettisivuille, jotka eivät ole edes kaikkien luettavissa. Saa kovemman tuomion kuin pahoinpitelystä?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pahoinpitely
Wikipediasta: "Vuoden 2002 tilastotietojen valossa pahoinpitelyitä yksittäisrikoksina tuomituista 5299 henkilöstä 3903 (74 prosenttia) sai sakkotuomion, 954 (18 prosenttia) ehdollista, 194 (4 prosenttia) yhdyskuntapalvelua ja 248 (5 prosenttia) ehdotonta. Päiväsakkojen keskilukumäärä oli 35, ehdollisten keskipituus 2,7 kuukautta ja ehdottomien keskipituus 3,4 kuukautta."

Adolf Stege

En kyllä minäkään oo ymmärtänyt tätä meininkiä pitkään aikaan. Tämä kaikki sotii minun oikeustajua vastaan, vaikka en kirjanoppinut olekaan.

Fiftari

Quote from: Mika R. on 11.05.2012, 14:13:25
En kyllä minäkään oo ymmärtänyt tätä meininkiä pitkään aikaan. Tämä kaikki sotii minun oikeustajua vastaan, vaikka en kirjanoppinut olekaan.

Nykyinen suunta taitaa olla se että suomeen haluttaisiin vihapuhetta yms. valvomaan Judge Dredd tyylinen virasto. Poliisi, syyttäjä ja tuomari samaan henkilöön jolloin ei tarvitse turhia oikeudenkäyntejä vaan kaikki nuo pystytään suorittamaan samalla hetkellä jolloin saadaan vihapuhuja tuomittua vaikka suoraan elinkautiseen.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Suomitalon renki

Quote from: Fiftari on 11.05.2012, 17:42:42
Quote from: Mika R. on 11.05.2012, 14:13:25

Nykyinen suunta taitaa olla se että suomeen haluttaisiin vihapuhetta yms. valvomaan Judge Dredd tyylinen virasto. Poliisi, syyttäjä ja tuomari samaan henkilöön jolloin ei tarvitse turhia oikeudenkäyntejä vaan kaikki nuo pystytään suorittamaan samalla hetkellä jolloin saadaan vihapuhuja tuomittua vaikka suoraan elinkautiseen.

Ja sehän tehtäisiin Illman omantunnon tuskaa  :facepalm:

Mika.H

Quote from: Suomitalon renki on 11.05.2012, 13:48:28
Kieltämättä on vaikea tajuta, miten kirjoittamalla Peetä nettisivuille, jotka eivät ole edes kaikkien luettavissa. Saa kovemman tuomion kuin pahoinpitelystä?

Äläpä muuta virka.

Erikoista touhua. Koska joku laittaa tälle pelleilylle stopin?!

edit: pannaanpa tähän kolme esimerkkiä. Saatte ihan itse laittaa ne "pahemmuusjärjestykseen"

1. Naapurini, valkoinen heteromies vittuilee minulle ja sanon, että tapan sut jos homma ei muutu. Minulla on omistuksessani ase.
2. Kirjoitan fb-seinälleni, että perkeleen neekerit pitäis tappaa.
3. Vetäisen ensimmäistä tummaihoista kuokkaan, ilman syytä ja ilman ennakkotuntemista. En kuitenkaan ylitä törkeän pahoinpitelyn kynnystä.

Ensikertalaisena tietysti, ilman mitään aikaisempia tuomiota. Yhdestä noista siis syyttäjä haluaisi minulle ehdottoman tuomioin?!

Olenko todellakin hereillä?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

kaivanto

Quote from: Mika.H on 11.05.2012, 17:51:01
edit: pannaanpa tähän kolme esimerkkiä. Saatte ihan itse laittaa ne "pahemmuusjärjestykseen"

1. Naapurini, valkoinen heteromies vittuilee minulle ja sanon, että tapan sut jos homma ei muutu. Minulla on omistuksessani ase.
2. Kirjoitan fb-seinälleni, että perkeleen neekerit pitäis tappaa.
3. Vetäisen ensimmäistä tummaihoista kuokkaan, ilman syytä ja ilman ennakkotuntemista. En kuitenkaan ylitä törkeän pahoinpitelyn kynnystä.

Ensikertalaisena tietysti, ilman mitään aikaisempia tuomiota. Yhdestä noista siis syyttäjä haluaisi minulle ehdottoman tuomioin?!

Joo, kyllä kakkonen on nykyään ykkönen  :facepalm:

Rangaistus tulee olemaan erityisen kova, mikäli joku persukansanedustaja on jollain aasinsiltaa järeämmällä kytkettävissä sinuun.

Kolmosesta rätkähtää lautamieskokemukseni perusteella tyypillisesti 30 päiväsakkoa, mutta koska tuossa on ilmiselvästi rasistinen motiivi (vaikka kuinka selittäisit, että räpylä olisi osunut ihan ensimmäiseen vastaantulijaan väristä riippumatta, koska olit psykoosissa), niin kyllä siihen kovennusta tulee. On-han uhri myös rakenteellisen rasismin uhri ja korvaamaton tulevaisuutemme turva.

Rangaistus ykkösestä riippuu hyvin paljon asianajajista ja tuomarin päivästä.

Jukka Wallin

Olisi diilanut kilon hepoa yhteistyössä poliisin kanssa niin ei olisi tullut tuomiota..  :facepalm:
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Elemosina

Nyt siellä Lieksassa on iskenyt Huulipunarasisti!
QuoteHuulipunarasisti iski autoon Lieksassa
Julkaistu: 14.05.2012 13:59

Pohjois-Karjalan poliisi jahtaa rasistisen huulipunatöherryksen tekijää.
Lieksan Reunatiellä oli pysäköintialueella vahingoitettu maahanmuuttajan omistamaa autoa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Autosta oli rikottu oikeanpuoleisen takaoven ikkuna ja takaikkuna. Lisäksi auton tuulilasiin oli kirjoitettu huulipunalla ulkomaalaisvastaista tekstiä.

...
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/huulipunarasisti-iski-autoon-lieksassa/art-1288469069845.html
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Kaptah

Quote from: Junes Lokka on 10.05.2012, 21:30:49
Ei kyllä pysty ymmärtämään, miksei tuollaisia saisi sanoa. Ryhmän jäsenillä tuskin oli susihaulia tai rottweileria. Kyse on sanoista, ei toteutuneesta väkivallasta.

Mietipä nyt vielä hetki ihan rauhassa, ja sano sitten oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että tuollaista pitää mielestäsi saada sanoa? Saanko minä sanoa, että mielestäsi sinut voisi pistää polvilleen ja lasauttaa hirvikiväärillä niskaan noiden mielipiteidesi vuoksi, koska minulla ei kivääriä ole? Saanko sanoa, että äitiäsi pitäisi käydä vähän potkimassa naamaan teräskärkimaihareilla kun on tuollaisen synnyttänyt, koska minulla ei maihareita ole?

Rangaistuksista ja niiden kohtuullisuudesta ja tasapuolisuudesta voidaan olla montaa mieltä, mutta ilmeisesti olet sitä mieltä, ettei tässä ole mitään väärää.

Toim.huom., en kannata, toivo enkä ehdota tällaisia toimenpiteitä
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Lemmy

Quote from: Kaptah on 14.05.2012, 15:32:05
Mietipä nyt vielä hetki ihan rauhassa, ja sano sitten oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että tuollaista pitää mielestäsi saada sanoa? Saanko minä sanoa, että mielestäsi sinut voisi pistää polvilleen ja lasauttaa hirvikiväärillä niskaan noiden mielipiteidesi vuoksi, koska minulla ei kivääriä ole? Saanko sanoa, että äitiäsi pitäisi käydä vähän potkimassa naamaan teräskärkimaihareilla kun on tuollaisen synnyttänyt, koska minulla ei maihareita ole?

Ei todellakaan, hovioikeuden tuomioiden mukaan kannattaa ottaa kunnolla viinaa ja mennä tirvaisemaan kirveellä. Suomessa pitää olla sanomatta sanaakaan.   
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Saippuakupla

QuoteLieksan rasismista hovissa ehdollista

Itä-Suomen hovioikeus kovensi niin kutsutun Lieksan rasismijutun tuomioita tänään antamallaan tuomiolla.

Maahanmuuttajavastaisella sivustolla tekstejään julkaisseille kahdelle miehelle määrättiin hovioikeudessa sakkojen sijaan ehdolliset vankeusrangaistukset. 37- ja 36-vuotiaat lieksalaismiehet olivat julkaisseet sivustolla tekstejä, jotka oikeus katsoi kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan.

Hovioikeus katsoi, että miesten rikokset olivat niin vakavia, ettei niistä rangaistukseksi riitä pelkkä sakko ja määräsi toiselle 60 ja toiselle 50 päivän ehdollisen vankeusrangaistuksen. Tuomiot voidaan sovittaa myös yhdyskuntapalveluna. Yhdyskuntapalvelupäätös syntyi hovioikeudessa äänin 2-1. Yksi oikeuden jäsen oli sitä mieltä, että miesten aiempi rikollisuus oli esteenä yhdyskuntapalvelulle.

Hovioikeuden mukaan rangaistusta pienentävänä seikkana oli toisen tuomitun osalta otettava huomioon se, että tuomittu oli esittänyt kirjoituksistaan julkisen anteeksipyynnön Facebook-sivustollaan.

Nyt hovioikeuden tuomioihin johtanut sivusto perustettiin Lieksassa marraskuussa 2011 ja sille ilmestyi nopeasti kirjoituksia, joita poliisi piti lain vastaisina. Käräjäoikeudessa syytteessä oli yhteensä 8 sivustolle kirjoittanutta tai sen perustamisessa mukana ollutta. Kolme heistä tuomittiin sakkoihin kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.

Hovioikeudessa kahden miehen sakot kovenivat ja yhden 44-vuotiaan naisen sakot pysyivät ennallaan.

Sivuston perustajan toimintaa edes käräjäoikeus ei pitänyt rikollisena.¨

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013042516947893_uu.shtml

Atte Suomalainen

Hovioikeudessa kahden miehen sakot kovenivat ja yhden 44-vuotiaan naisen sakot pysyivät ennallaan.

[/quote]
Niinpä.

Mika

Quote from: Atte Suomalainen on 25.04.2013, 20:52:53

Taas naisia sorrettiin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

nuiv-or

Quote from: Mika on 25.04.2013, 20:56:26

Taas naisia sorrettiin.

Tuo nainen sai siis 25 päiväsakkoa eli 150 euroa tästä facebook-kommentista:

Mitä eroa on neekerillä ja koiran paskalla - Koiran paska muuttuu ajan myötä valkeaksi.

akez

Rasismia on tuotu Suomeen vasta vähän yli 20 vuoden ajan ja jo nyt siitä jaetaan tuomioita suomalaisille. Tutkimusten mukaan tulijat ovat sitä rasistisinta sakkia tässä maassa. Mikä meni pieleen?
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Totuus EPT

Quote from: Junes Lokka on 10.05.2013, 23:01:28
Quote from: Mika on 25.04.2013, 20:56:26

Taas naisia sorrettiin.

Tuo nainen sai siis 25 päiväsakkoa eli 150 euroa tästä facebook-kommentista:

Mitä eroa on neekerillä ja koiran paskalla - Koiran paska muuttuu ajan myötä valkeaksi.

Aika totuuden mukainen vertailu, paska muuttuu ajanmyötä todella vaaleaksi.

Tässä taas yksi niitti viranomaisten asennevammaan.
Missä ******i siellä ongelma.

nuiv-or

QuoteNiin ja tuo minun vitsihän lähti silleen, kun ryhmässä kirjoitelleet olivat pudessa. No minä rallattelin että kannattaisi vähän miettiä että mitä täällä kirjoittelee ja kannattaisi pysyä ihan vitsilinjalla niin silloin ei tarvi öitään putkassa viettää. No tuumasta toimeen ja muistaakseni nasun kanssa laitettiin vitsit kehiin, niin että valitsin vitsipalstan, kopioin hiirellä vitsin ja liitin tänne, loppuhan jää historiaan  :D

akez

Quote from: Totuus EPT on 10.05.2013, 23:19:37
Tässä taas yksi niitti viranomaisten asennevammaan.

Ettei olis ns. lopun alkua, sanoi optimisti.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Merimakkara

Lieksalaiset. Se vitsi päättyy sanoihin, Ja lakkaa ajanmyötä haisemasta. Huumori ja vittuilu on kriminalisoitava pikaisesti. Kunnon tuomiot poskisolisteille.