News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-04-25 Rasismiskandaali Ruotsissa: Kansanedustajalta raivokkaita kommentteja

Started by Suomi2050, 25.04.2013, 21:13:36

Previous topic - Next topic

Suomi2050

IL: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013042516949926_ul.shtml

QuoteRasismiskandaali Ruotsissa:
Kansanedustajalta raivokkaita kommentteja afrikkalaisista

Ruotsalaislehti Expressen on saanut käsiinsä ruotsidemokraattien kansanedustajan raivoisan rasistiset Facebook-keskustelut.

Ruotsidemokraattien puolueessa kytee jälleen rasismiskandaali.

Ruotsalaislehti Expressenin käsiinsä saamat Facebook-keskustelut osoittavat kansanedustaja Markus Wiechelin puhuneen puoluetoverilleen tummaihoisista afrikkalaisista täysin painokelvottomin sanakääntein.

Puoluetoverin mukaan keskustelu lähti käsistä, kun Wiechel näki Youtube-videopalvelussa julkaistun raa'an videon, jossa Expressenin mukaan kuvattiin, kuinka afrikkalainen väkijoukko pahoinpitelee noidaksi epäilemäänsä henkilöä ja raahaa hänet rovioon.

- Hemmetti, tämä on pahinta, mitä olen nähnyt, kirjoitti Wiechel Expressenin mukaan puoluetoverilleen.

Tämän jälkeen täyteen raivoon syttynyt kansanedustaja kuvaili tummaihoista ihmisjoukkoa muun muassa apinahelvetiksi.

Wiechelin kirjoitusten mukaan videolla näkyvät ihmiset ovat "jälkeenjääneita eläkkeidenpelastajia". Ruotsalaispoliitikot ovat kuvanneet eläkkeidenpelastajiksi maahanmuuttajia, joiden ansiosta maan väestöstä voidaan pitää huolta sen ikääntymisestä huolimatta.

Verbaalisen tykityksen lopuksi mies kirjoittaa, että video saa hänet "haluamaan tappaa ihmisiä".

Erityisen kiusallisen paljastuksesta tekee kansanedustajan kannalta se, että hän on tukenut voimakkaasti maahanmuuttokriittisen puolueen johtajan, Jimmie Åkessonin, lanseeraamaa nollatoleranssia rasismia kohtaan.

Näin Wiechel vastaa

Expressenin tavoittama Wiechel kertoo muistavansa hyvin videon, joka järkytti häntä syvästi. Hän kuitenkin kiistää kirjoittaneensa tietoisesti rasistisia kommentteja ja kuvaa niitä "täysin mahdottomiksi hyväksyä".

- Tämä ei ole lainkaan minun tapaistani, Wiechel vakuuttaa Expressenille.

Kansanedustajan mukaan onkin mahdollista, että joku ulkopuolinen on kirjautunut hänen nimissään Facebookiin ja kirjoittanut rasistiset tekstit. Toisaalta hän ei täysin sulje pois omaa osuuttaan.

- Jos se on niin, että olen itse ne kirjoittanut, olen ollut luultavasti juovuksissa.

Ruotsidemokraattien tiedottaja Martin Kinnunen puolestaan kertoo käyneensä asiaa läpi Wiechelin kanssa. Kaksikko oli myös yrittänyt löytää nimenomaisen keskustelun siinä kuitenkaan onnistumatta.

- Löydämme keskusteluja muista aiheista ennen sitä ja sen jälkeen, mutta emme löydä juuri tätä keskustelua. Sitä me ihmettelemme, emmekä ole varmoja siitä, pitääkö tämä paikkansa vai olisiko se (keskustelu) väärennetty, Kinnunen pohtii Expressenin haastattelussa.

-PPT-

Ruotsalaislehtien toimituksissa lienee erityistoimittajat jotka eivät muuta tee kuin yrittää tonkia skandaaleja SD:stä.

matti

Quote from: Suomi2050 on 25.04.2013, 21:13:36
IL: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013042516949926_ul.shtml

Ruotsalaislehti Expressenin käsiinsä saamat Facebook-keskustelut osoittavat kansanedustaja Markus Wiechelin puhuneen puoluetoverilleen tummaihoisista afrikkalaisista täysin painokelvottomin sanakääntein.

Puoluetoverin mukaan keskustelu lähti käsistä, kun Wiechel näki Youtube-videopalvelussa julkaistun raa'an videon, jossa Expressenin mukaan kuvattiin, kuinka afrikkalainen väkijoukko pahoinpitelee noidaksi epäilemäänsä henkilöä ja raahaa hänet rovioon.

- Hemmetti, tämä on pahinta, mitä olen nähnyt, kirjoitti Wiechel Expressenin mukaan puoluetoverilleen.

Tämän jälkeen täyteen raivoon syttynyt kansanedustaja kuvaili tummaihoista ihmisjoukkoa muun muassa apinahelvetiksi.
Expressenin haastattelussa.
[/quote]

Itseäni ainakin ihmetyttää se, että Afrikassa poltetaan elävältä noidiksi epäiltyjä ihmisiä. Vissiin pahempi juttu kutsua moista sakkia apinalaumaksi?

JT

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: matti on 25.04.2013, 21:19:19
Itseäni ainakin ihmetyttää se, että Afrikassa poltetaan elävältä noidiksi epäiltyjä ihmisiä. Vissiin pahempi juttu kutsua moista sakkia apinalaumaksi?

Minä ihmettelen ihmisiä, joita tuollainen elävältä polttaminen ei raivostuta. Mielestäni ruotsalaisten kansanedustajien ja ihmisoikeusaktivistien pitäisi puuttua elävältä polttamisiin suorastaan apinanraivolla.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Nuivake

Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

guest584

Tuon videon nähneenä voin kertoa, että kyseessä on aivan ymmärrettävä avautuminen Wiecheliltä. Mutta koska se on "ruotsin persun" avautuminen, niin siitä syntyy HIRVITTÄVÄ RASISMI HALOO!!! KATSO KUVAT!!! IS SEURAA!!! OLITKO PAIKALLA!!!! RASISMIVAU!!!

matkamiehiii

QuotePuoluetoverin mukaan keskustelu lähti käsistä, kun Wiechel näki Youtube-videopalvelussa julkaistun raa'an videon, jossa Expressenin mukaan kuvattiin, kuinka saksalainen väkijoukko pahoinpitelee juutalaiseksi epäilemäänsä henkilöä ja raahaa hänet rovioon.

Tämän jälkeen täyteen raivoon syttynyt kansanedustaja kuvaili saksalaista ihmisjoukkoa muun muassa apinahelvetiksi.

Wiechelin kirjoitusten mukaan videolla näkyvät ihmiset ovat "jälkeenjääneita eläkkeidenpelastajia". Ruotsalaispoliitikot ovat kuvanneet eläkkeidenpelastajiksi maahanmuuttajia, joiden ansiosta maan väestöstä voidaan pitää huolta sen ikääntymisestä huolimatta.

Verbaalisen tykityksen lopuksi mies kirjoittaa, että video saa hänet "haluamaan tappaa ihmisiä".

Fixed, ruotsalaiseen arvomaailmaan sopivaksi.

Eino P. Keravalta

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

pitsajoeli

Quote from: Kaupunkisuunnittelija on 25.04.2013, 21:30:06
Quote from: matti on 25.04.2013, 21:19:19

Olet oikeassa. Apinat ovat uhanalaisia luontokappaleita, joilla on myös tunteet. Neekereiden nimittely apinalaumaksi loukkaa paitsi apinaa älykkäänä eläimenä, myös apinoiden kykyä toimia laumassa yhteisen hyvän puolesta. Ilman Afrikan luonnonrikkauksia, apinat olisivat todennäköisesti syrjäyttäneet neekerit hallitsevan lajin asemasta.
Euroopassa muualla oli noidat naisia mutta Suomessa miehet joutui roviolle.
En sitten tiedä oliko oikeasti näin, mutta niin luin, oletettavaa silti on että valloittajat rovioitti eikä paikalliset.
Mahdollista ei ole alkaa Suomen historiaa tutkimaan kenenkään koska valta on yhä valloittajien, mutta varmastikin kaikenlaista sieltä löytyisi.

Uuno Nuivanen

Quote from: Eino P. Keravalta on 25.04.2013, 21:41:38
Nii että missäs se rasismi nyt sitten oli?  :o

Varmaan apinat joutuivat rasismin kohteeksi, kun noihin jaloihin villeihin verrattiin?  ???

Ville Hämäläinen

Sympatiani kuolleelle uhrille, ei murhaaja apinoille tai muille tämän murhan suvaitseville. Mikä pitää olla älykkyysosamäärä että polttaa ihmisen noitana?
Tunnustakaa pois, mamuhan se oli taas ja syy poliitikkojen

Emo

Onko jollain linkkiä tuohon ko. videoon?
Ei sillä että itse välttämättä haluan sitä katsoa, mutta ehkä sen katsominen lisäisi heidän eri kulttuurejen ymmärtämystä, ketkä filmin tohtivat katsoa.

Willomina

Turhaan alkoi selittelemään edustaja että "joku kirjautui facebookkiini, tai että olin päissäni" (tms), olisi vaan sanonut reilusti että paloi käämit totaalisesti. Muutamia jotain tallenteita kun olen nähnyt, niin ne tosiaan voi olla ihan hirveätä kamaa. On ymmärrettävää että niistä vihastuu ja voi lähteä ärräpäitä sun muuta, ajattelematontakin. Se olisi jotenkin ymmärrettävämpää pahoitella kiivastumista ja pahoja sanojaan, kuin alkaa sanomaan että joku salaa kirjoitti facebookkiini.

Micke90

Jaahas. Olen minäkin monta kertaa raivopäissäni sanonut ja tehnyt asioita - etenkin silloin, kun olen nähnyt jotain todella raivostuttavaa liittyen muslimeihin/afrikkalaisiin/mustalaisiin/tms. Se ei ole rasismia, vaan ihan normaali, terve reaktio. Ruotsalaisilla on taas jokin ruuvi löystynyt.  :o

matkamiehiii

Quote from: Emo on 25.04.2013, 21:51:36
Ei sillä että itse välttämättä haluan sitä katsoa, mutta ehkä sen katsominen lisäisi heidän eri kulttuurejen ymmärtämystä, ketkä filmin tohtivat katsoa.

http://www.liveleak.com/view?i=173_1311437458

Tuossa ainakin jotain kepposteluja menossa.

Eino P. Keravalta

Jokainen normaalijärkinen ja älykäs ihminen ymmärtää välittömästi, että Wiechelin kommentti liittyi vastenmielisiin murhaajiin ja heidän kaltaisiinsa ihmisiin. Missään vaiheessa Wiechel ei väittänyt, että kaikki kansanryhmä X:ään kuuluvat ihmiset ovat videossa kuvatun kaltaisia, vastenmielisia barbaareja, joten kyseessä ei ollut rasismi, vaan jokaisessa ajattelevassa ja tuntevassa ihmisessä syntyvä tyrmistys, suru, epätoivo ja pyhä viha hänen kohdatessaan äärimmäistä, julmaa väkivaltaa ja kidutusta todistavan tallenteen.

Mikseivät toimittajat kiittele, miten Wiechel oli empaattinen ja suri viattoman ihmisen kidutusta ja surmaa? Kummallisia tomppeleita toimittajina, sano!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Emo

Quote from: matkamiehiii on 25.04.2013, 21:55:11
...

Sana "keppostelu" on aivan huippuilmaisu! Se kuvaa täydellisesti niin sanomisen kohteen (moniosaaja) kuin sanojankin (mokuttaja) idioottimaisuutta!

Micke90

Emo

matkamiehiii

Quote from: Emo on 25.04.2013, 22:03:45
Quote from: Micke90 on 25.04.2013, 22:02:10

Hyi vittu, mitä elukoita!  :facepalm:

En katsonut, mutta oletan että ovat pahempia kuin mitkään elukat.
Nojaa en edes järkyttynyt, olen viime vuosina ajankuluksi katsonut paljon dokumentteja afrikasta ja vaikuttaisi olevan ihan normimenoa, milloin poltetaan noitia, milloin tapetaan albiinoja koska niitten raajat tuo onnea, milloin 4vuotiaan raiskaus parantaa HIV:n, yleensä tapetaan ihan muuten vaan. Normipäivä siellä jne...  :flowerhat:

No mutt se on afrikka, valkonaamat ei ikinä tule ymmärtämään heidän mentaliteettiään - siksi kehitysapukin on pitkälti turhahkoa.

Micke90

"Pahempia kuin mitkään elukat" on kuule aikamoista vähättelyä. Ei ihme, että kansanedustajalta paloi hermot.  >:(

Emo

Quote from: Micke90 on 25.04.2013, 22:12:00

"Pahempia kuin mitkään elukat" on kuule aikamoista vähättelyä. Ei ihme, että kansanedustajalta paloi hermot.  >:(

Vähättelyä se yhtälailla oli sinunkin kommenttisi kun kutsuit heitä elukoiksi.
Ei mikään elukka (siis eläin) yllä pahuudessa lähellekään edes ihmisen keskivertopahuutta saati todellista äärimmäistä ihmisen pahuutta.

Eläin ei itseasiassa koskaan ole paha, vaikka se tappaisikin. Eläin on eläin, ihminen ei ole eläin (vaikka muuta väitetään). Pahuus on pelkästään ihmiseen liitettävä ominaisuus, eläin on pahuuden ulkopuolella. Elukka-vertaukset ovat siksi huonoja.

Samuel Kielosto

QuoteWiechelin kirjoitusten mukaan videolla näkyvät ihmiset ovat "jälkeenjääneita eläkkeidenpelastajia". Ruotsalaispoliitikot ovat kuvanneet eläkkeidenpelastajiksi maahanmuuttajia, joiden ansiosta maan väestöstä voidaan pitää huolta sen ikääntymisestä huolimatta.
Ruotsissa puhutaan näköjään eläkkeidenpelastajista, meillä työvoimapulanpaikkaajista. Käytännössä tarkoittanee samaa :D
Nuivuus on rikkaus.

Frank

Quote from: Emo on 25.04.2013, 21:51:36

Näin tuon videon ensi kertaa joskus vuonna 2009. En ihan vähästä hätkähdä, mutta sen verran se silloin kuvotti, että ei tee enää mieli klikata. En ihmettele yhtään, jos joltain pääsee hieman voimakkaampiakin ilmaisuja sen nähtyään.

kekkeruusi

Quote from: Samuel Kielosto on 25.04.2013, 22:23:42
QuoteWiechelin kirjoitusten mukaan videolla näkyvät ihmiset ovat "jälkeenjääneita eläkkeidenpelastajia". Ruotsalaispoliitikot ovat kuvanneet eläkkeidenpelastajiksi maahanmuuttajia, joiden ansiosta maan väestöstä voidaan pitää huolta sen ikääntymisestä huolimatta.
Ruotsissa puhutaan näköjään eläkkeidenpelastajista, meillä työvoimapulanpaikkaajista. Käytännössä tarkoittanee samaa :D
Yhtä totta molemmat.

Hermo

Tässä se nähdään, kun netti on päällä 24/7 ja vihapuhe eskaloituu! Olisi jäänyt elävältäpolttohommelit tekemättä, jos moderaatio olis pannut ajoissa jäähylle. Ehdotan, että koko heimon iPadit takavarikoidaan, leijonien kanssa ei saa juosta kilpaa loppuviikkoon ja jalkapallosta lasketaan ilmat pois. Enkelitarrojakaan ei anneta kuukauteen! Siinä sitten iltanuotion äärellä tulee mietityksi vähän tarkemmin kuinka iso sen nuotion tulee olla. Tuohan oli ihan liian pieni.

elven archer

"Wiechelin kirjoitusten mukaan videolla näkyvät ihmiset ovat"

Onko tämä jokin uusi rotu?

Rändöm

IL:n jutusta ei ainakaan käynyt ilmi, mikä oli rasistista kaverin puheissa. Apinaksi kutsuminenhan ei loppujen lopuksi tarkoita yhtään mitään, vaikka ruotsalainen suvaitsevaisto toki haluaakin innokkaasti rinnastaa mustaihoiset apinoihin. En halua, että minulta viedään oikeus kutsua perseileviä ja alkeellisia ihmisiä apinoiksi oli näiden ihonväri mikä tahansa.  >:(