News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-09-10 HU: Maksaako sossu tupakat ja ulkomaanmatkan?

Started by Saippuakupla, 10.09.2014, 17:20:05

Previous topic - Next topic

Onkko

Quote from: ElKaNi on 12.09.2014, 16:50:10

Kyllä minä haluan että vähävaraiset saavat lääkkeensä ja silmälasinsa. Vuosittaiset kulut harkinnanvaraisista tuista luokkaa 70 miljoonaa euroa. Siis jokunen promille julkisista menoista.

Lääkkeet ja silmälasit eivät ole harkinnanvaraista tukea, ne kuuluu perustoimeentulotukeen ja kunnalla ei ole mitään harkintavaltaa niissä.

ElKaNi

Quote from: Onkko on 12.09.2014, 18:51:18

Kyllä minä haluan että vähävaraiset saavat lääkkeensä ja silmälasinsa. Vuosittaiset kulut harkinnanvaraisista tuista luokkaa 70 miljoonaa euroa. Siis jokunen promille julkisista menoista.

Lääkkeet ja silmälasit eivät ole harkinnanvaraista tukea, ne kuuluu perustoimeentulotukeen ja kunnalla ei ole mitään harkintavaltaa niissä.

Lääkjkert ja silmälasit tyypillisiä kohteita kun haetaan täydentävää toimeentulotukea ("harkinnanvaraisia").

Onkko

Quote from: ElKaNi on 12.09.2014, 18:56:22
Quote from: Onkko on 12.09.2014, 18:51:18

Lääkjkert ja silmälasit tyypillisiä kohteita kun haetaan täydentävää toimeentulotukea ("harkinnanvaraisia").

Ne eivät ole täydentävää tai harkinnanvaraista vaan kuuluvat perustoimeentuloon. Tästä ei ole mitään epäselvyyttä.